Maar is het niet al achterhaald op moment van publicatie?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.
Ze doen die onderzoek niet voor jan met de korte achternaam he.
Je bent al besmettelijk voordat je symptomen hebt... dus als jij met je vaste partner dagelijks bent, dan is diegene vast al besmet op het moment dat jij denkt corona te hebben.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:32 schreef Ven1972 het volgende:
Dus het zou goed zijn voor vele mensen in deze tijd niet moeten gaan vrijen met elkaar of seks bedrijven om meer besmettingen voorkomen toch? Met seks bedoel ik namelijk dat het heel moeilijk is om een afstand van 1,5 meter van elkaar te bewaren met eventueel bepaalde standen. Of jullie kunnen voor seks even douchen jouw eigen lijf inzepen met een zeep of zo. Wel condoom of pessarium gebruiken zeker.
Ja dat klopt ook. Maar als je gezond bent kun je gewoon lekker vrijen met je eigen partner toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je bent al besmettelijk voordat je symptomen hebt... dus als jij met je vaste partner dagelijks bent, dan is diegene vast al besmet op het moment dat jij denkt corona te hebben.
Nee, het gebeurt deze week, dus 10.000 mensen die deze week komen doneren worden ook getest op anti-lichamen. Het is dus een onderzoek van op dit moment.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar is het niet al achterhaald op moment van publicatie?
Die bloedmonsters zijn toch al van een paar weken terug.
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook. Maar als je gezond bent kun je gewoon lekker vrijen met je eigen partner toch?
Ja, maar zo gebeurt het wel... mensen hebben geen idee wat voor ongelofelijke heksentoer het is om niet besmet te raken. Zéker niet als de besmettingsbron in je eigen huiskamer zit..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan ook vooral heel dom.
Ik rook niet. Wat ik poog duidelijk te maken is dat een individu zich niet moet laten verleiden te spelen met veiligheidsnormen als argument, die volgens "studies" weinig risico geven.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar mijn analogie met autorijden. Waarom risico nemen? Je kunt tal van zaken nemen waarbij je risico loopt, maar waar we niet bij stilstaan, omdat het zo gewoon is.
Al met al ben ik geneigd te zeggen dat er een aardige groep is die eerder psychische/mentale klachten krijgt doordat ze zichzelf gek laten maken dan de kans dat ze het virus oplopen.
[..]
Dat is toch een beetje het argument 'er zijn ook rokers die 100 worden'.
Het staat al boven de miljoen nu. Op 1.000.955quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Toefjes het volgende:
999.562 cases nu. Trieste mijlpaal komt er aan.
De gedachte was dat je “meer” of “minder” besmet kan raken. Dit is achterhaald.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?
Je hebt wel gelijk in, dus seks kan echt wel hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De kans dat als je samen woont/leeft elkaar niet besmet zonder seks te hebben is volgens mij vrij minimaal dus waarom zou je je daarop beperken?
In New York kwam volgens mij vier weken geleden pas de eerste besmettingquote:Op donderdag 2 april 2020 20:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, die youtube tracker ook
Maar 5 Maart 100.000 besmettingen. Dus een vertienvoudiging in 4 weken.
Dat belooft wat.
Dat is allang bekend. Het gaat om de percentages.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld kwam ook al wel naar voren uit andere landen, dat mensen rond kunnen lopen zonder klachten
Akkoord, maar dan moet je diezelfde logica ook andersom toepassen. Dat de kans dat je als individu besmet wordt (of anderen besmet) behoorlijk klein is, ondanks dat dit op grote schaal anders ligt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wil iemand roken prima maar niet omdat het volgens "x.y.z."-onderzoek weinig risico is.
Vooral wanneer men de voorwaarden van dat onderzoek dan gewillig negeert.
Aangenomen dat die bloeddonors representatief zijn voor de Nederlandse bevolking.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.
Ze doen die onderzoek niet voor jan met de korte achternaam he.
Het kan zijn dat jij in de wandelgangen een waarschijnlijk veel te hoog ingeschat percentage gehoord hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen?
Gelukkig dan maar, kreeg bijna een paniekaanval. Is er al wat duidelijk qua schattingen wat het nu wel is?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij in de wandelgangen een waarschijnlijk veel te hoog ingeschat percentage gehoord hebt.
Dat geldt voor de bevestigde gevallen. De werkelijke ratio is (vanuit de aard der zaak) niet helder, maar ligt misschien rond de 0,5-1%.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Kan geen duidelijke bronnen vinden.
Absoluut. Sowieso acht ik de kans al klein dat je buiten besmet raakt van een asymptomatisch persoon. Er bestaat ook nog iets als wind en lucht. Een prof. van m'n universiteit had een keer onderzoek gedaan in Afrika naar de kans op besmetting tijdens een operatie van rondzwervende pathogenen. Wat bleek het beste te helpen? Niks geen dure filters maar gewoon de ramen open zetten. Een miniem windje zal al voor een andere luchtstroom zorgen, en je moet net geluk hebben als dat precies je gezicht raakt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn stelling is dat de gezondheidswinst van een ommetje veruit te prefereren is boven de minieme besmettingskans wanneer je naar buiten gaat en je aan de voorschriften houdt.
Valt eigenlijk niet heel veel over te zeggen. Wie weet hebben 1 miljoen nederlanders het virus al, maar omdat ze geen symptomen hebben zijn ze niet in beeld bij de instanties. Dan is 1500 doden peanuts.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:51 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik hoorde ergens in de wandelgangen dat de mortaliteitsratio van besmettingen naar doden 5% is? Kan iemand dit ontkrachten/bevestigen? Kan geen duidelijke bronnen vinden.
Ah oké, dat ligt nog wel redelijk in lijn met de voorspellingen bij het begin van de uitbraak toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:54 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat geldt voor de bevestigde gevallen. De werkelijke ratio is niet helder, maar ligt misschien rond de 0,5-1%.
https://www.bbc.com/news/health-51674743
Daar hebben ze prima modellen voor en het zal een prima indicatie geven. Ze doen wel vaker onderzoek bij bloeddonoren die ze dan doortrekken op iedereen, dus dat zou goed moeten komen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aangenomen dat die bloeddonors representatief zijn voor de Nederlandse bevolking.
Ze dagen op tijdens een epidemie, tewijl velen momenteel medische instellingen zullen mijden wegens mogelijk risico op besmetting. Ik heb geen idee of die self selection bias het resultaat zal beïnvloeden, of hoe groot dat effect zou kunnen zijn, maar uitsluiten kan je het niet..
Ze schatten dat tot 95% van de besmette personen in de volgende 25.000 dagen zullen overlijden..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:53 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar, kreeg bijna een paniekaanval. Is er al wat duidelijk qua schattingen wat het nu wel is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |