Ik snap het ook, maar ontwikkelen van een vaccin duurt normaliter wel jaren voor dat het werkt bij mensen. Ze gaan eerst testen op dieren of kijken dat het wel kan werken of niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:22 schreef mosrednA het volgende:
Onze beste hoop is zo vroeg mogelijk een vaccin.
Hahaha dat kan ook maar ik blijf toch liever gewoon binnenquote:Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zorgen dat je je zo opstelt dat je de wind in je rug hebt
Ik pleit er zeker niet voor om de rand van de wet op te zoeken, maar een frisse neus halen geeft, met inachtneming van de voorschriften, een zeer minimale besmettingskans. Alle spookverhalen over ronddwarrelende coronadeeltjes ten spijt. De kans dat je zo besmet raakt is gewoon minimaal. Zeker als je in een gebied woont waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Ik woon in een middelgrote stad en het aantal mensen dat binnen 5 meter van mij stond was op één hand te tellen in het half uur dat ik gelopen heb. En mijn ervaring is dat iedereen eerder 3 meter afstand neemt dan die 1,5 meter op gaat zoeken.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is mis met als "het niet echt noodzakelijk" is, doe "het dan beter niet" ?
Net even een andere insteek.
Ik snap zeker de stelling "het is niet verboden dus..." en dat is iets dat je juist in een crisis niet moet hanteren al leidraad.
Dat stel ik nergens voor. Geen idee of je labiel begint te worden LXIV, maar gezien je postgedrag de laatste dagen zou ik goed op jezelf letten als ik jou was.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar jouw voorstel van 600 weken lockdown / social distancing is dus net zo absurd!
Sanquin gaat juist een hele goed indicator zijn van asymptomatische verspreiding en ziektebeeld zonder klachten.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat weten we dan niet.
Sanquin heeft per definitie alleen een relatief gezonde (donor) doelgroep in test.
Wel kan je daarmee weer evenzoveel modellen beter laten werken.
Niets leuks aan, verder zijn dat de variabelen waar ik het over heb.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk deze berekening maar het RIVM gaat er vanuit dat 80-85% van de besmettingen amper klachten heeft en dus onbekend is maar wel immuniteit opbouwt
De besmette persoon drinkt uit een glas, de gastheer/vrouw pakt dat glas, en schenkkt vervolgens de rest van de visite lekker wat te drinken in...quote:Op donderdag 2 april 2020 20:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik persoonlijk geloof helemaal niet in die zogenaamde 1.5 meter.
Stel dat ik op straat op 1.5 meter afstand met iemand een praatje maak die corona heeft, en er waait een windje mijn kant op, ik sluit niet uit dat diegene mij dan niet kan besmetten.
Hetzelfde als je bij 2 familieleden of vrienden een avondje langs gaat en je op 1.5 meter afstand van elkaar gaat zitten.
Stel, er is 1 iemand besmet wat niemand weet. De virusdeeltjes verspeiden zich dan in de lucht. Als je dan een paar uur in diezelfde ruimte zit acht ik de kans enorm groot dat de persoon die besmet is ook iemand anders kan besmetten.
Veel foutjes toch wel op die worldometers, vooral met Amerikaquote:Op donderdag 2 april 2020 19:50 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Florida was kennelijk gelukkig een foutje; is nu aangepast naar 27.
Ik denk juist dat op zijn tijd naar buiten de beste manier is om corona te overleven. Zorgen dat je fit bent, genoeg rust, gezond eten en genoeg lichaamsbeweging. Als je dan besmet wordt dan ben je fit en is je overlevingskans gewoon optimaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pleit er zeker niet voor om de rand van de wet op te zoeken, maar een frisse neus halen geeft, met inachtneming van de voorschriften, een zeer minimale besmettingskans. Alle spookverhalen over ronddwarrelende coronadeeltjes ten spijt. De kans dat je zo besmet raakt is gewoon minimaal. Zeker als je in een gebied woont waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Ik woon in een middelgrote stad en het aantal mensen dat binnen 5 meter van mij stond was op één hand te tellen in het half uur dat ik gelopen heb.
Tegelijkertijd zorgt een wandeling voor beweging, een frisse neus en bovenal een zeldzaam moment dat je niet binnen je eigen vier muren zit.
250k erbij in 4 dagen en nu 250k erbij in 2 dagen, dat betekent morgen 1,25 miljoen?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 20:07:16Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 30: 750,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases reageer retweet
Idd, en ik hoop oprecht dat daar vaart achter komt. Hopelijk gaat het proces een stuk sneller lopen nu de urgentie gigantisch hoog is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik snap het ook, maar ontwikkelen van een vaccin duurt normaliter wel jaren voor dat het werkt bij mensen. Ze gaan eerst testen op dieren of kijken dat het wel kan werken of niet.
Gelukkig is het niet besmettelijkquote:Op donderdag 2 april 2020 20:13 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 02-04-2020 om 20:07:16Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 30: 750,000 cases
- April 2: 1,000,000 cases reageer retweet
Dat is dan ook vooral heel dom.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De besmette persoon drinkt uit een glas, de gastheer/vrouw pakt dat glas, en schenkkt vervolgens de rest van de visite lekker wat te drinken in...
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:24 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens voor. Geen idee of je labiel begint te worden LXIV, maar gezien je postgedrag de laatste dagen zou ik goed op jezelf letten als ik jou was.
Is wel erg veel lijkt me. In Amerika blijft wel erg snel stijgen met coronagevallen, waar ook veel doden vallen op één op ene andere dag namelijk.\quote:Op donderdag 2 april 2020 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
250k in 4 dagen en nu 250k in 2 dagen, dat betekent morgen 1,25 miljoen?
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.
Op basis van een beperkte steekproef onder zorgmedewerkers in Brabant toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Leuk deze berekening maar het RIVM gaat er vanuit dat 80-85% van de besmettingen amper klachten heeft en dus onbekend is maar wel immuniteit opbouwt
Ja, dat is ook zo, we willen namelijk zo snel mogelijk naar oude leefstijl met veel vrijheid... ja toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 20:27 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Idd, en ik hoop oprecht dat daar vaart achter komt. Hopelijk gaat het proces een stuk sneller lopen nu de urgentie gigantisch hoog is.
Mogelijk bedoelen we hetzelfde: dat met de huidige IC-capaciteit het onmogelijk is om een groepsimmuniteit te ontwikkelen en ook voor iedereen die dat nodig heeft een bedje op de IC.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Het verband tussen mijn post en jouw reactie daarop is mij dus ook niet helemaal duidelijk.
Ah, ik redeneerde even vanuit puur de Corona patiënten, maar het aan de beademing liggen is dus sowieso niet heel geweldig voor je. My bad, ik deed een aannamequote:Op donderdag 2 april 2020 20:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welnee, daar zijn al legio onderzoeken naar gedaan.
[..]
https://www.hopkinsmedici(...)t_on_quality_of_life
Dat kan, maar leg dan ook geen woorden in de mond van iemand.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn punt is dat in lockdown blijven totdat héél langzaam (over 600 weken) er groepsimmuniteit is ontstaan ook onmogelijk is.
Het liefst wel inderdaad, maar ik ben eerlijk gezegd bang dat die tijd voorlopig niet meer terug komt.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo, we willen namelijk zo snel mogelijk naar oude leefstijl met veel vrijheid... ja toch?
Daar ben ik het mee eens. Met betrekking tot het virus lijkt de beste optie een vaccin, zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mogelijk bedoelen we hetzelfde: dat met de huidige IC-capaciteit het onmogelijk is om een groepsimmuniteit te ontwikkelen en ook voor iedereen die dat nodig heeft een bedje op de IC.
Hetzelfde beeld kwam ook al wel naar voren uit andere landen, dat mensen rond kunnen lopen zonder klachtenquote:Op donderdag 2 april 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis van een beperkte steekproef onder zorgmedewerkers in Brabant toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |