Ik denk dat de meeste mensen die zich nu niet aan de regels houden met die boetes dezelfde mensen zijn die ook dan gewoon geen afstand weten te bewaren though. Is gelukkig de minderheid, het is echt veel rustiger op straat en ik zie vrijwel iedereen met bogen om elkaar heen lopen. Alle winkels in de buurt houden zich ook aan de regels; alleen in de supermarkt is het lastig te controleren dat mensen niet te dicht op elkaar staan (en dan heb ik het niet over bij de kassa's waar netjes staat aangegeven waar je moet staan).quote:Op donderdag 2 april 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Ik hoop ook echt dat het mee gaat vallen en dat wij als Nederlanders hier goed mee om kunnen gaan. Mochten er straks strengere regels komen, omdat men zich niet aan de huidige maatregelens houdt, kan in ieder geval niemand Rutte verwijten dat hij "ons" geen kans gaf.
Het is idd een aanname vooralsnog, maar groepsimmuniteit gaat ons eerder redden als een vaccin.. dat is nu namelijk al aan het opbouwen, dat vaccin komt ergens volgend jaar pas.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet dat groepsimmuniteit nog helemaal niet gegarandeerd is hé? Bij vaccinaties is dat zo, maar we weten helemaal niet of dat bij infecties ook zo werkt.
Kom nou. Jij bent altijd de eerste die "weet jij het beter" of "heb je een opleiding gedaan dan" schreeuwt. Nu geeft iemand, met ervaring/training aan dat het niet zo makkelijk/simpel is als dat jij beweert en is het opeens niet relevant. Hoezo weet jij het beter dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant? Alsof ik mensen ga ontmoedigen om in de auto te stappen, omdat ik een auto-ongeluk heb gehad.
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kom nou. Jij bent altijd de eerste die "weet jij het beter" of "heb je een opleiding gedaan dan" schreeuwt. Nu geeft iemand, met ervaring/training aan dat het niet zo makkelijk/simpel is als dat jij beweert en is het opeens niet relevant. Hoezo weet jij het beter dan?
Zo valt toch niet te discusseren
Ook wel goed voer voor studie.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die mag iig de rest van zijn leven in quarantaine.
Vooral kinderlijk gedrag op komma's en punten. Prima wanneer het gaat om vrijheden maar niet wanneer het gaat om ieders gezondheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen lijkt het hier anders te interpreteren..
Dit. Ik hoop toch echt dat het snel kan gaan lukken. Als ik naar het Noorden kijk is die R0 sowieso al de hele tijd groter of gelijk als 1. Zie recente RIVM grafieken per provincie. Er is hier in het Noorden nooit sprake geweest van exponentiële groei, maar constant lineair. Misschien blijft die piek wel helemaal weg. Nu Brabant weer omlaag gaat moeten we nog even volhouden met Noord- en Zuid Holland, maar als ik het zo bekijk ben ik best wel positief.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, jij denkt niet door.
Even puur over Nederland:
Je stopt de verspreiding zoveel als je kan, totdat je IC's weer rust hebben en je de gevallen die bestaan op kan sporen door veel en laagdrempelig te testen. Door middel van "testen testen testen" en social distancing etc. zorg je dat je verspreiding op een laag pitje doorgaat. Aangezien alles op een heel laag pitje moet gaat je groepsimmuniteit dus ook heel lang duren.
Je kan het niet sneller doen, is niet haalbaar en ook niet wenselijk want je zorg gaat er aan.
Soms een beetje gas bij (versoepelen maatregelen), soms een beetje bijremmen (toevoegen maatregelen), maar de hele tijd met traction controle en ABS aan (testen en isoleren).
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens coronascanner zijn 250 Nederlanders genezen van het coronavirus. Maar het is nog te weinig... er zijn op dit moment nog te veel zieken in Nederland.
Bron: coronascanner
Dat weten we pas als de resultaten van Sanquin naar buiten komen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is idd een aanname vooralsnog, maar groepsimmuniteit gaat ons eerder redden als een vaccin.. dat is nu namelijk al aan het opbouwen, dat vaccin komt ergens volgend jaar pas.
Bron?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is..
Maak er nog maar 1 danquote:Op donderdag 2 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb net een ommetje gemaakt.
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans dat je door de wind besmet wordt is uitermate klein. Het is niet zo dat de lucht één grote coronawolk is geworden.
Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.
Okay, mijn huisarts en haar collega zijn ook besmet geraakt met coronavirus, vernam ik het uit van mijn familie. Mijn vaste huisarts ligt in het ziekenhuis in mijn woonplaats.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Houd jezelf even vast aan het gegeven dat volgens onderzoek ongeveer 50% van de besmette mensen asymptomisch is.. dus die hebben het gehad en weten zich van de prins geen kwaad.. Dat is juist het gevaar van dit virus, je kunt mensen besmetten zonder dat je zelf ook maar een clou hebt dat je besmet bent.
Probleem/uitdaging is dat iedereen als niet onderbouwde eigen norm hanteert van "minimaal" en aan de haal gaat met veronderstelde waarheden als kennis.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je weet dat de voorschriften aanraden om zo min mogelijk aan te raken buiten? Als je in de supermarkt bent, dus niet je gezicht aanraken. Tijdens een ommetje is wat anders, dan is de kans echt minimaal dat je besmet wordt als je gewoon 1,5 meter afstand houdt.
[..]
Dat virus overleeft nauwelijks tot helemaal niet in je zakken... En je kunt prima handschoenen aandoen. Of je vertrekt met je handen in je zakken en haalt ze er niet uit tot je weer terug binnen bent.
Gaat echt heel close worden en het is allemaal veel spannender gemaakt dan nodig is. Meteen of in ieder geval eerder ingrijpen had zoveel stress en gedoe gescheeld, maar goed "shit happened".quote:Op donderdag 2 april 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit. Ik hoop toch echt dat het snel kan gaan lukken. Als ik naar het Noorden kijk is die R0 sowieso al de hele tijd groter of gelijk als 1. Zie recente RIVM grafieken per provincie. Er is hier in het Noorden nooit sprake geweest van exponentiële groei, maar constant lineair. Misschien blijft die piek wel helemaal weg. Nu Brabant weer omlaag gaat moeten we nog even volhouden met Noord- en Zuid Holland, maar als ik het zo bekijk ben ik best wel positief.
5 keer, 7 maanden op rij.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?
Maar misschien wil Sounddragon even zijn cv hier plaatsen. Kan ik zien wat hij over dit onderwerp gepubliceerd heeft.
Er is gewoon geen enkele richtlijn die Nederlanders ontraad om (verantwoord) een frisse neus te halen. Rutte maakte er juist een punt van dat dat nog kan in Nederland.
Idealen omstandigheden zoals de idealen omstandigheden dat het ook twee dagen op oppervlakten kan "overleven"?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.
https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html
Dit artikel is van een paar uur terug.
Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.
Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.
Laat er eerst maar eens een hoop duidelijk worden.
Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaarquote:Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, mijn huisarts en haar collega zijn ook besmet geraakt met coronavirus, vernam ik het uit van mijn familie. Mijn vaste huisarts ligt in het ziekenhuis in mijn woonplaats.
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar
True, dan is alleen je speeksel besmettelijk, als je dat niet uit loopt te proesten en jezelf omtovert tot wandelende virusbom, scheelt dat natuurlijk aanzienlijk.. dat is zéker waarquote:Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.
Lijkt een nuance verschil, maar het aantal deeltjes dat de patiënt verspreid is wel enorm verschillend.
Er is een verschil tussen verspreiden (in de zin dat het aangetoond kan worden) en of je er besmet door kunt raken.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.
Kijkend naar de hele zin:quote:https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html
Dit artikel is van een paar uur terug.
Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.
Interpreteer ik het als 'disperse' = wijdverspreid. Met andere woorden: de wind verspreid het over een dusdanig groot oppervlak dat het niet meer gevaarlijk is. Er staat juist dat in een ruimte zonder circulatie de 'aeorsol' met virusdeeltjes blijft hangen en dat je dán juist besmet kunt raken.quote:"If you generate an aerosol of the virus with no circulation in a room, it's conceivable that if you walk through later, you could inhale the virus," Fineberg said. "But if you're outside, the breeze will likely disperse it."
Dan moet je vooral binnen blijven. Maar ik heb wel moeite met mensen die de hele week binnen blijven en doen alsof de rest gek is als ze een blokje om gaat.quote:Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.
Vooralsnog is de bewijsvoering daarvoor erg dun.quote:Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
Hulpverleners zijn momenteel übermenschen..quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar
Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
Nu ik dit lees maakt het me wel weer wat bewuster van het ondergeschoven kindje in deze hele situatie.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?
Maar misschien wil Sounddragon even zijn cv hier plaatsen. Kan ik zien wat hij over dit onderwerp gepubliceerd heeft.
Er is gewoon geen enkele richtlijn die Nederlanders ontraad om (verantwoord) een frisse neus te halen. Rutte maakte er juist een punt van dat dat nog kan in Nederland.
Vandaar mijn analogie met autorijden. Waarom risico nemen? Je kunt tal van zaken nemen waarbij je risico loopt, maar waar we niet bij stilstaan, omdat het zo gewoon is.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
De vraag is vooral "waarom risico nemen" als dat niet noodzakelijk is voor de eigen of andermans gezondheid ?
Dat is toch een beetje het argument 'er zijn ook rokers die 100 worden'.quote:Het kan mij verder geen ruk schelen wat het viris volgens gegeneraliseerde studies doet.... die voor mij persoonlijk als individu van generlei waarde zijn.
En braaf zoveel mogelijk binnenblijft.. zékerquote:Op donderdag 2 april 2020 20:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.
Gelukkig. Schijnt dat je tegenwoordig flink ver heen moet zijn voor je ook maar in aanmerking komt voor ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.
Ja, die youtube tracker ookquote:
Het percentage van 60/70% is binnen een maand 4 tot 6, prima te halen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar dat groepsimmuniteit kan misschien nog wel heel lang duren. Het beste is, wat die virologen ook zeiden, terug gaan naar het begin en zo veel mogelijk testen en mensen isoleren. Zelfde als hoe Zuid Korea het doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |