abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192417062
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.

https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html

Dit artikel is van een paar uur terug.

Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.

Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.

Laat er eerst maar eens een hoop duidelijk worden.
Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
Idealen omstandigheden zoals de idealen omstandigheden dat het ook twee dagen op oppervlakten kan "overleven"?
  donderdag 2 april 2020 @ 20:02:02 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192417074
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, mijn huisarts en haar collega zijn ook besmet geraakt met coronavirus, vernam ik het uit van mijn familie. Mijn vaste huisarts ligt in het ziekenhuis in mijn woonplaats.
sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192417093
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar
Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:03:58 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192417109
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die "besmetting" als je asymptonisch bent, is niet hetzelfde "besmetten" als je wel alle bekende symptomen hebt.
Lijkt een nuance verschil, maar het aantal deeltjes dat de patiënt verspreid is wel enorm verschillend.
True, dan is alleen je speeksel besmettelijk, als je dat niet uit loopt te proesten en jezelf omtovert tot wandelende virusbom, scheelt dat natuurlijk aanzienlijk.. dat is zéker waar :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192417110
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nee tuurlijk. Maar er zijn inmiddels zat experts die zeggen dat het via praten, ademen kan verspreiden, het 3 uur in de lucht kan hangen in optimale omstandigheden en dat het kan verspreiden via de lucht.
Er is een verschil tussen verspreiden (in de zin dat het aangetoond kan worden) en of je er besmet door kunt raken.

quote:
https://www.google.com/am(...)se-letter/index.html

Dit artikel is van een paar uur terug.

Laatste zin is dat het in de wind likely to disperse is.
Kijkend naar de hele zin:
quote:
"If you generate an aerosol of the virus with no circulation in a room, it's conceivable that if you walk through later, you could inhale the virus," Fineberg said. "But if you're outside, the breeze will likely disperse it."
Interpreteer ik het als 'disperse' = wijdverspreid. Met andere woorden: de wind verspreid het over een dusdanig groot oppervlak dat het niet meer gevaarlijk is. Er staat juist dat in een ruimte zonder circulatie de 'aeorsol' met virusdeeltjes blijft hangen en dat je dán juist besmet kunt raken.

quote:
Ik voel me met likely niet echt safe met een novel virus en 1,5 meter tussen volop mensen.
Dan moet je vooral binnen blijven. Maar ik heb wel moeite met mensen die de hele week binnen blijven en doen alsof de rest gek is als ze een blokje om gaat.

quote:
Want het is idd geen mazelen of tbc qua besmettelijkheid maar echt niet alleen droplets rechtstreeks op iemand of via een object.
Vooralsnog is de bewijsvoering daarvoor erg dun.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:04:48 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192417130
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Maar goed dat het geen mens is die er zo erg aan toe is dat ze in het ziekenhuis ligt. Of nouja, twee zelfs dus schijnbaar.
Hulpverleners zijn momenteel übermenschen..
  donderdag 2 april 2020 @ 20:05:47 #107
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192417157
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sja, front line risks.. mooi klote.. weer een hulpverlener minder inzetbaar -O-
Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 2 april 2020 @ 20:06:21 #108
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192417165
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 april 2020 @ 20:06:37 #109
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192417173
Corona scanner is stuk :+

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192417179

Als je dit ziet wordt Turkije het volgende epicentrum
pi_192417180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je expert met iemand die een keertje naar een gebied geweest is voor werk. Ik heb een keer een EHBO-cursus gehad, ben ik nu medisch expert?

Maar misschien wil Sounddragon even zijn cv hier plaatsen. Kan ik zien wat hij over dit onderwerp gepubliceerd heeft.

Er is gewoon geen enkele richtlijn die Nederlanders ontraad om (verantwoord) een frisse neus te halen. Rutte maakte er juist een punt van dat dat nog kan in Nederland.
Nu ik dit lees maakt het me wel weer wat bewuster van het ondergeschoven kindje in deze hele situatie.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk moet zijn om je contactmomenten digitaal te moeten houden, terwijl mensen zoals jij júist gebaat zijn bij menselijk contact.

Laten we hopen dat dit na deze hele crisis door het kabinet weer ruimschoots gecompenseerd wordt door de bezuinigingen op de GGZ terug te draaien.

Sterkte tot zo ver :*
pi_192417188
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

De vraag is vooral "waarom risico nemen" als dat niet noodzakelijk is voor de eigen of andermans gezondheid ?
Vandaar mijn analogie met autorijden. Waarom risico nemen? Je kunt tal van zaken nemen waarbij je risico loopt, maar waar we niet bij stilstaan, omdat het zo gewoon is.

Al met al ben ik geneigd te zeggen dat er een aardige groep is die eerder psychische/mentale klachten krijgt doordat ze zichzelf gek laten maken dan de kans dat ze het virus oplopen.

quote:
Het kan mij verder geen ruk schelen wat het viris volgens gegeneraliseerde studies doet.... die voor mij persoonlijk als individu van generlei waarde zijn.
Dat is toch een beetje het argument 'er zijn ook rokers die 100 worden'.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:07:20 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192417191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:05 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, als je hulpverlener zou zijn loop je veel meer risico dan een gewone Nederlander die geen hulp verleent.
En braaf zoveel mogelijk binnenblijft.. zéker :Y
pi_192417197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:06 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, haar collega is vermoedelijk gewoon thuis in quarantine.
Gelukkig. Schijnt dat je tegenwoordig flink ver heen moet zijn voor je ook maar in aanmerking komt voor ziekenhuisopname. :{
pi_192417207
Toch kun je stellen dat het virus niet extreem besmettelijk is. Ik ken niemand die Corona heeft en in mijn omgeving hoor ik veel mensen die ook niemand kennen met Corona. Ook zijn niet complete verzorgingstehuizen besmet. Wat bijvoorbeeld wel anders is bij het norovirus, 1x hoesten en 10 man is besmet.

Mede hierdoor denk ik dat de maatregelen streng genoeg zijn op dit moment.
pi_192417215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:06 schreef D_A het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, die youtube tracker ook :D

Maar 5 Maart 100.000 besmettingen. Dus een vertienvoudiging in 4 weken.

Dat belooft wat.
pi_192417239
'Iedere dag dat je in slaap bent gehouden = 1 maand herstel' - ex corona patient net op het nieuws

koekoek
  donderdag 2 april 2020 @ 20:09:44 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192417244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, maar dat groepsimmuniteit kan misschien nog wel heel lang duren. Het beste is, wat die virologen ook zeiden, terug gaan naar het begin en zo veel mogelijk testen en mensen isoleren. Zelfde als hoe Zuid Korea het doet.
Het percentage van 60/70% is binnen een maand 4 tot 6, prima te halen.
Ik ga nu geen uitgebreide rekensom en lecture doen.

En wederom: GI is geen virusbestrijding maar maakt wel dat onverhoopte kwetsbaren worden besmet, dan iig (gemiddeld gezien) een kans hebben in de zorg. En ja dat kan schoksgewijs met gevolgen zijn. De rest van de niet "kwetsbaren" kan redelijk ongestoord voortgaan met leven in onze economie.

Zelfs als we wel een vaccin hebben - nog vele jaren voordat het veilig genoeg is - zal dat niet voorkomen dat kwetsbaren nog steeds overlijden, al was het maar dat ze door het vaccin over de rand worden geduwd.

Korea is geen oplossing omdat die coûte-que-coûte besmetting en verspreiding wil voorkomen met primair isolatie, frequentie detectie en dan afzondering; daarmee vooral in een eenzaam holletje gaat leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 2 april 2020 @ 20:10:00 #119
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192417251
Jongens waar is Beatrix?
Sisco Certified
  donderdag 2 april 2020 @ 20:10:08 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192417253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:06 schreef D_A het volgende:

[ afbeelding ]
Slecht geprogrammeerd. Ze gingen er vanuit dat het aantal besmettingen < 1M zou blijven!
The End Times are wild
  donderdag 2 april 2020 @ 20:11:40 #121
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192417277
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

WTF. Video met verslag in de link.
Wat de fuck :D.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:11:52 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192417283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef 3rr0r het volgende:
'Iedere dag dat je in slaap bent gehouden = 1 maand herstel' - ex corona patient net op het nieuws

koekoek
Educated guess work natuurlijk.. Dat weten we over 21 maanden, dat is gemiddelde ICU opname periode geloof ik.
pi_192417289
quote:
18s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het percentage van 60/70% is binnen een maand 4 tot 6, prima te halen.
Ik ga nu geen uitgebreide rekensom en lecture doen.
Wat jij nu zegt is pertinent onwaar. Vanaf de eerste minuten na de persconferentie ben ik de eerste geweest die dit heeft uitgerekend, en a.d.h.v. het maximale aantal besmettingen/ic-ratio kom je uit op 3-4 jaar.

6 maanden is lulkoek. Jammer genoeg
pi_192417303
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:07 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Nu ik dit lees maakt het me wel weer wat bewuster van het ondergeschoven kindje in deze hele situatie.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk moet zijn om je contactmomenten digitaal te moeten houden, terwijl mensen zoals jij júist gebaat zijn bij menselijk contact.
Je ziet de problemen al bij de voedselbanken. Maar ook het sluiten van de verzorgingshuizen is, hoewel begrijpelijk, zeer ingrijpend voor de mensen die het vooral moeten hebben van bezoeken van (klein)kinderen.

Zelf zit ik gelukkig niet zonder (fysiek) sociaal contact, maar desalniettemin is het voor de meesten nauwelijks gezonder om de hele dag binnen te zitten. Laat staan een hele week.
  Redactie Frontpage donderdag 2 april 2020 @ 20:12:48 #125
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192417304
We zijn het miljoen gepasseerd -O-

Coronavirus Cases:
1,000,207

Deaths:
51,356

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')