abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 2 april 2020 @ 21:57:53 #281
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192419637
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.

Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.

Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmet :r en we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.

Hufter :( :( :(
Haar dochter en kleinzoon worden van harte bedankt uitgekotst ....
  donderdag 2 april 2020 @ 21:58:14 #282
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192419645
quote:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.

Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.

Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmet :r en we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.

Met dit soort berichtgeving zou ik sommige mensen wel om de oren willen slaan.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192419691
Denk dat de enige oplossing is zodra het aantal besmettingen afneemt en de testcapaciteit hoger, we iedereen moeten testen, die met de risicogroep in contact komt.

Dus alle zorgmedewerkers, thuishulpen, mantelzorger enz.

Dit kan sneller geregeld worden, dan een vaccin of groepsimmuniteit.
.
pi_192419702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is echt complete onzin.

Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.

Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
Dit idd.

Hopelijk zitten we er alsnog helemaal naast natuurlijk.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:02:02 #285
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192419733
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:46 schreef mosrednA het volgende:
Dán pas kun je iets zeggen over mortaliteit, dan pas kun je iets zeggen over de maximale besmettingsgraad naar IC capaciteit en dán pas kun je werkelijk stellen hoe lang de periode naar groepsimmuniteit zal zijn.

En ik hoop echt dat dat 6 maanden zal zijn, alleen denk ik dat dit een absurd getal is, evenals ik denk dat 600 weken een absurd getal is. De waarheid zal imo ergens in het midden liggen. Maar boven alles;

De beste kans die we hebben is naar mijn mening een vroegtijdig vaccin. Dan zijn er ook geen tienduizenden doden nodig om tot groepsimmuniteit te komen. Doodzonde zou dat zijn, letterlijk.
Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.

De denkfout is veelal:
• mortaliteit onder de totale bevolking hoog is, terwijl "we" nu weten dat dit vooral de kwetsbaren betreft. 4% zonder behandeling tot minder dan sws 1% sterfgevallen met goede zorg.
GroepImmunitiuet is geen doel maar ongeacht aanpak het resultaat
NB: GI zorgt voor een veel geringere kans dat kwetsbaren zullen worden besmet.

Een betrouwbaar vaccin (ontwikkelingspad media 8)7 ": 18 maanden, ik: (8> realisme wetenschap 5-15 jaar) gaat ons hier voorlopig niet helpen.
En toch moeten "we" het beste er van maken en dat is ( _O_ ) gelukkig ongeveer overal het "Flatten-The-Curve"scenario geworden. Niemand gokt meer op "ride the hill" en een paar zijn bezig met primair "isolatie".

Nb: het "tracken, tracen, isoleren" kan zeker helpen in alle scenario's. Gezien dat dit ongeveer overal ontbreekt (gebrek aan testen/capaciteit/kwaliteit/betrouwbaarheid) gaat "ons & wereld" dit op de korte termijn (< 4 maanden) niet structureel verder helpen. Je kunt wel ggillen om testen maar als dat niet mogelijk is, heb je er niets aan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 2 april 2020 @ 22:02:56 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192419755
Ja bizar. Ook het in mijn ogen bizar hoge aantal mensen dat hun quarantaine doelbewust verbreekt.

Nu moeten er wel 150.000 twee weken in thuisquarantaine zitten maar alsnog, dagelijks vele berichten dat er weer een paar gesnapt zijn. Dat snap je toch niet? Zeker tegen zulke megahoge boetes en gevangenisstraffen.

Maar zal inderdaad wel zijn van "ik voel me prima dus het is niet nodig".
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192419770
quote:
hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen. _O_

Erg jammer dat zulke onbenullen de boel moeten verpesten. :{ Hier in Nederland en op Fok! wemelt het ervan.
pi_192419821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.

De denkfout is veelal:
• mortaliteit onder de totale bevolking hoog is, terwijl "we" nu weten dat dit vooral de kwetsbaren betreft. 4% zonder behandeling tot minder dan sws 1% sterfgevallen met goede zorg.
GroepImmunitiuet is geen doel maar ongeacht aanpak het resultaat
NB: GI zorgt voor een veel geringere kans dat kwetsbaren zullen worden besmet.

Een betrouwbaar vaccin (ontwikkelingspad media 8)7 ": 18 maanden, ik: (8> realisme wetenschap 5-15 jaar) gaat ons hier voorlopig niet helpen.
En toch moeten "we" het beste er van maken en dat is ( _O_ ) gelukkig ongeveer overal het "Flatten-The-Curve"scenario geworden. Niemand gokt meer op "ride the hill" en een paar zijn bezig met primair "isolatie".

Nb: het "tracken, tracen, isoleren" kan zeker helpen in alle scenario's. Gezien dat dit ongeveer overal ontbreekt (gebrek aan testen/capaciteit/kwaliteit/betrouwbaarheid) gaat "ons & wereld" dit op de korte termijn (< 4 maanden) niet structureel verder helpen. Je kunt wel ggillen om testen maar als dat niet mogelijk is, heb je er niets aan.
Helemaal mee eens ^O^
pi_192419850
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen. _O_

Erg jammer dat zulke onbenullen de boel moeten verpesten. :{ Hier in Nederland en op Fok! wemelt het ervan.
Ik ben wel gewoon dagelijks buiten eerlijk gezegd. Maar ik houd altijd afstand en bij ouderen kom ik al helemaal niet in de buurt.
pi_192419861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Pumpalov het volgende:
Ja bizar. Ook het in mijn ogen bizar hoge aantal mensen dat hun quarantaine doelbewust verbreekt.

Nu moeten er wel 150.000 twee weken in thuisquarantaine zitten maar alsnog, dagelijks vele berichten dat er weer een paar gesnapt zijn. Dat snap je toch niet? Zeker tegen zulke megahoge boetes en gevangenisstraffen.

Maar zal inderdaad wel zijn van "ik voel me prima dus het is niet nodig".
Sorry, maar ik vind dat echt hysterische gedoe. Deze meneer had thuis moeten blijven, natuurlijk. Deze mevrouw had hem ook de deur moeten wijzen, natuurlijk. Het is dom van hem en haar. En ze betalen daar de prijs voor, als het verhaal überhaupt al waar is en niet als afschrikwekkend sprookje moet dienen.

Dit soort dingen hoor je echt nooit met andere ziektes, het is dat nu het decreet wordt overtreden.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:08:50 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192419880
quote:

?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?
The End Times are wild
pi_192419893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dit soort dingen hoor je echt nooit met andere ziektes, het is dat nu het decreet wordt overtreden.
Nee wanneer was de laatste keer dat een groot aantal landen in vrijwel volledige lockdown ging vanwege een infectieziekte/virus? Gek hč dat je hier anders nooit van hoort. :')
pi_192419896
schiet ze dood!
WTF :')

De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.

https://www.telegraaf.nl/(...)-wordt-doodgeschoten
pi_192419905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.

Zo uniek is het niet
pi_192419907
quote:

[..]

Vanuit het buitenland/een besmettingshaard, een verplichte quarantaine van 14 dagen negerend.. :') 8)7
  donderdag 2 april 2020 @ 22:11:05 #296
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192419914
quote:

[..]

Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_192419927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!

De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.

Dit mag niemand verrassen, potentieel een stuk gevaarlijker dan drugsgebruikers die deze behandeling al ten deel viel. :')
pi_192419934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Muck het volgende:

[..]

Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
pi_192419935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!

Jezus christus te paard zeg!! Dit kan toch niet serieus zijn? :{
  donderdag 2 april 2020 @ 22:12:51 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192419950
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:10 schreef mosrednA het volgende:

[..]

Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.

Zo uniek is het niet
Net alsof New York gevaarlijker is dan ZO-Brabant. Ik vind het bizar dat een overheid dit soort maatregelen kan afkondigen. Dan heb ik het niet over bewust een corona-party van 100 man organiseren. Maar even langs je oma...
Ik ken ook iemand die moest in quarantaine omdat hij in Noord-Italie geweest was. Ondertussen waren het aantal besmettingen hier al ongeveer net zo hoog. Puur paniekvoetbal.
The End Times are wild
pi_192419963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
Mobiel ;(

Nu weet de echte kenner dat pumpaloempa Nederland al lang geleden ontvlucht is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')