Haar dochter en kleinzoon worden van harte bedankt uitgekotst ....quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.
Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmeten we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.
Hufter![]()
![]()
Met dit soort berichtgeving zou ik sommige mensen wel om de oren willen slaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hier in de stad een nieuw geval. Een vrouw van 79 jaar die niet buiten komt. Enige mensen die ze gezien heeft.. haar dochter en kleinzoon die vorige week terug kwam uit Engeland.
Moest 14 dagen in quarantaine maar is toch even bij z'n oma op visite geweest. Gevolg : mevrouw heeft momenteel een dubbele longontsteking, hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Oma straks misschien dood en wie weet hoeveel mensen in de stad besmeten we hadden zo'n mooi cijfer tot dit geval : 2 besmet in totaliteit en vandaag is ook de laatste van die 2 ontslagen uit het zieke huis na twee negatieve testen.
Hufter![]()
![]()
Dit idd.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt complete onzin.
Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.
Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:46 schreef mosrednA het volgende:
Dán pas kun je iets zeggen over mortaliteit, dan pas kun je iets zeggen over de maximale besmettingsgraad naar IC capaciteit en dán pas kun je werkelijk stellen hoe lang de periode naar groepsimmuniteit zal zijn.
En ik hoop echt dat dat 6 maanden zal zijn, alleen denk ik dat dit een absurd getal is, evenals ik denk dat 600 weken een absurd getal is. De waarheid zal imo ergens in het midden liggen. Maar boven alles;
De beste kans die we hebben is naar mijn mening een vroegtijdig vaccin. Dan zijn er ook geen tienduizenden doden nodig om tot groepsimmuniteit te komen. Doodzonde zou dat zijn, letterlijk.
Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
hij wordt getest en is opgepakt, mag een tijdje de bak in en gaat een boete van 5-25 duizend euro krijgen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx en het gaat niet om "waarheid"(wasda?) maar om werkzaam realisme dat nodig is.
De denkfout is veelal:
• mortaliteit onder de totale bevolking hoog is, terwijl "we" nu weten dat dit vooral de kwetsbaren betreft. 4% zonder behandeling tot minder dan sws 1% sterfgevallen met goede zorg.
• GroepImmunitiuet is geen doel maar ongeacht aanpak het resultaat
NB: GI zorgt voor een veel geringere kans dat kwetsbaren zullen worden besmet.
Een betrouwbaar vaccin (ontwikkelingspad media": 18 maanden, ik:
realisme wetenschap 5-15 jaar) gaat ons hier voorlopig niet helpen.
En toch moeten "we" het beste er van maken en dat is () gelukkig ongeveer overal het "Flatten-The-Curve"scenario geworden. Niemand gokt meer op "ride the hill" en een paar zijn bezig met primair "isolatie".
Nb: het "tracken, tracen, isoleren" kan zeker helpen in alle scenario's. Gezien dat dit ongeveer overal ontbreekt (gebrek aan testen/capaciteit/kwaliteit/betrouwbaarheid) gaat "ons & wereld" dit op de korte termijn (< 4 maanden) niet structureel verder helpen. Je kunt wel ggillen om testen maar als dat niet mogelijk is, heb je er niets aan.
Ik ben wel gewoon dagelijks buiten eerlijk gezegd. Maar ik houd altijd afstand en bij ouderen kom ik al helemaal niet in de buurt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mooi dat er landen zijn waar ze de dreiging wel inzien/op waarde schatten en hen die dat weigeren te doen een handje daarbij helpen.![]()
Erg jammer dat zulke onbenullen de boel moeten verpesten.Hier in Nederland en op Fok! wemelt het ervan.
Sorry, maar ik vind dat echt hysterische gedoe. Deze meneer had thuis moeten blijven, natuurlijk. Deze mevrouw had hem ook de deur moeten wijzen, natuurlijk. Het is dom van hem en haar. En ze betalen daar de prijs voor, als het verhaal überhaupt al waar is en niet als afschrikwekkend sprookje moet dienen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:02 schreef Pumpalov het volgende:
Ja bizar. Ook het in mijn ogen bizar hoge aantal mensen dat hun quarantaine doelbewust verbreekt.
Nu moeten er wel 150.000 twee weken in thuisquarantaine zitten maar alsnog, dagelijks vele berichten dat er weer een paar gesnapt zijn. Dat snap je toch niet? Zeker tegen zulke megahoge boetes en gevangenisstraffen.
Maar zal inderdaad wel zijn van "ik voel me prima dus het is niet nodig".
?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:52 schreef Pumpalov het volgende:
Hufter![]()
![]()
Nee wanneer was de laatste keer dat een groot aantal landen in vrijwel volledige lockdown ging vanwege een infectieziekte/virus? Gek hč dat je hier anders nooit van hoort.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dit soort dingen hoor je echt nooit met andere ziektes, het is dat nu het decreet wordt overtreden.
Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?
Vanuit het buitenland/een besmettingshaard, een verplichte quarantaine van 14 dagen negerend..quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit mag niemand verrassen, potentieel een stuk gevaarlijker dan drugsgebruikers die deze behandeling al ten deel viel.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!
WTF
De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-wordt-doodgeschoten
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Muck het volgende:
[..]
Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
Jezus christus te paard zeg!! Dit kan toch niet serieus zijn?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:09 schreef VersKers het volgende:
schiet ze dood!
WTF
De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft de politie en het leger opdracht gegeven te schieten op burgers die de lockdown negeren.
https://www.telegraaf.nl/(...)-wordt-doodgeschoten
Net alsof New York gevaarlijker is dan ZO-Brabant. Ik vind het bizar dat een overheid dit soort maatregelen kan afkondigen. Dan heb ik het niet over bewust een corona-party van 100 man organiseren. Maar even langs je oma...quote:Op donderdag 2 april 2020 22:10 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Vanaf vandaag Nederland als je uit New York komt.
Zo uniek is het niet
Mobielquote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |