abonnement Unibet Coolblue
pi_189908344
pi_189908356
ik heb een wokarang gekocht >:)
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:15:23 #3
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189908960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Olijfolie heeft juist een heel laag brandpunt. Het is niet echt geschikt om mee te bakken. Je kan het wel gebruiken om te bakken, maar gewoon op half gas, vergelijk het met boter.

Beter is het om te gebruiken in ovengerechten. Het is niet zomaar dat bijvoorbeeld de Grieken zo veel ovengerechten kennen. :)

En olijfolie is vooral geschikt voor salades. Maar dan komen we weer op het punt dat de olijfolie in de supermarkt gewoon crap is, hoe mooi de labels en de flesjes ook zijn. Ga naar een Griekse winkel en koop een groot blik met Griekse olijfolie. Gebruik dat op je salades en je ovengerechten, en je begint te begrijpen wat er eigenlijk zo lekker is aan olijfolie. :)

Goede virgin olijfolie is dik. In de supermarkt heb ik nog geen dikke olijfolie gevonden. Het is allemaal zo dun als water. En dan weet je gewoon dat er iets mee gedaan is tussen het moment dat het uit de pers kwam en het moment dat het de fles in ging.

Wist je trouwens dat de Grieken de grootste exporteurs van olijven zijn? En dat meer dan 50% van de 'Italiaanse' olijfolie eigenlijk gewoon van geimporteerde Griekse olijven is gemaakt?
Dit is niet het topic, maar het meeste is echt gelul.
Siesta & Fiesta!
pi_189909026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:15 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dit is niet het topic, maar het meeste is echt gelul.
als ik het zelf zo bekijk, is heldere oljifolie goed om in te bakken
en
olijfolie met kleine deeltjes erin, troebel niet geschikt, want dan verbrandt het en gaat het spetterren

MAAR ik ben eigenlijk opzoek, naar een olifolie die niet spettert of verbrand, boven 180 graden, maar niet extreem heet ofzo, maar niet verbrandt, en toch een hele sterke oljif 'geur' afgeeft
want dat is het, het is ook geur

maar misschien kan dat niet en dat weet ik gewoon niet, ik zou er wel een paar euro's extra voor uitgeven
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:20:34 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_189909036
Ik zoek een kleine garde, eentje die niet uit elkaar valt bij grof gebruik. of waar ruimtes inzitten waar waatwasserwater zich in kan ophopen.

niks ranziger dan iets willen roeren en er vervolgens vaatwasserwater in te gooien omdat je dat er niet in zag zitten
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_189909158
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189909226
quote:
en het gaat maar door ik zal es kijken of ik er wijzer van word, dank u
pi_190048227
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst binnengekomen

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Iemand nog een suggestie voor een recept waarbij ik deze machine veel nodig heb?
pi_190048335
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:36 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst binnengekomen [ afbeelding ]

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Iemand nog een suggestie voor een recept waarbij ik deze machine veel nodig heb?
slagroom :D
  donderdag 21 november 2019 @ 08:51:05 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190048354
Pizza of brooddeeg is een betere test dan slagroom.. :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 21 november 2019 @ 08:53:56 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190048384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:25 schreef christmastsunami het volgende:
ik heb een wokarang gekocht >:)
Oh ik dacht dat er iemand op je pan was gaan zitten.. 8-)

Nog nooit gezien, is de vorm speciaal voor het omschudden?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190048411
Worteltjes taart? Kun je ook zelf je Worteltjes raspen enzo :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190048644
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:51 schreef Snowballed het volgende:
Pizza of brooddeeg is een betere test dan slagroom.. :7
slagroom is veel lekkerder _O-
  donderdag 21 november 2019 @ 10:03:39 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190049063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

slagroom is veel lekkerder _O-
Alles kan op een pizza 8-)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Spellchecker donderdag 21 november 2019 @ 10:31:21 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190049344
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:36 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst binnengekomen [ afbeelding ]

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Iemand nog een suggestie voor een recept waarbij ik deze machine veel nodig heb?
Slagroom, cakebeslag, smoothies, gehakt.
pi_190049496
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:36 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst binnengekomen [ afbeelding ]

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Iemand nog een suggestie voor een recept waarbij ik deze machine veel nodig heb?
Oh heel veel plezier er mee ik heb al een paar jaar een Bosch echt super blij mee
pi_190049583
Worteltjestaart is een goede ja! En ga zeker ook brood bakken dit weekend!
pi_190061846
Zelfgedraaide hamburgers op broodjes met coleslaw en mayo of ander gemixt sausje. Er bij een milkshake.
pi_190071171
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:36 schreef Tuindier het volgende:
Gisteren is mijn nieuwe aanwinst binnengekomen [ afbeelding ]

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Iemand nog een suggestie voor een recept waarbij ik deze machine veel nodig heb?
Ik wil je zeker niet ontmoedigen, en hoop oprecht dat je er plezier mee hebt.
Ik heb het ding na 2 weken uit ellende maar weg gegeven. Heeft maar weinig power, hulpstukken zijn van armoedige kwaliteit en erg slap. Slagroom kloppen deed die wel prima trouwens.,
pi_190071923
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:11 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, en hoop oprecht dat je er plezier mee hebt.
Ik heb het ding na 2 weken uit ellende maar weg gegeven. Heeft maar weinig power, hulpstukken zijn van armoedige kwaliteit en erg slap. Slagroom kloppen deed die wel prima trouwens.,
Nou weet ik niet wat jij voor type hebt gehad maar ik heb hier al een jaar of 4 eentje uit de 5 serie ik maak er brood mee, raspen, blender het is een prima machine en ik bak veel
pi_190075479
Ik heb hem juist gekocht ter vervanging van mijn slappe moulinex. De accesoires voelen erg degelijk aan. Volgende week ga ik de proef op de som nemen met brooddeeg, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
pi_190076226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 22:05 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb hem juist gekocht ter vervanging van mijn slappe moulinex. De accesoires voelen erg degelijk aan. Volgende week ga ik de proef op de som nemen met brooddeeg, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Vandaag nog brooddeeg gedraaid er in
pi_190084860
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 18:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

Nou weet ik niet wat jij voor type hebt gehad maar ik heb hier al een jaar of 4 eentje uit de 5 serie ik maak er brood mee, raspen, blender het is een prima machine en ik bak veel
Ik had er ook eentje uit de 5 serie.
Maar fatsoenlijk brooddeeg kun je hier volgens mij niet uitkrijgen. Een heel dun spiraalhaakje, wat zeker geen kneedhaak is kan dat deeg nooit goed kneden.

Raspen, blender en al die handel heb ik nooit geprobeerd. Ik heb hem aan mijn schoonzus gegeven welke er blij mee is.
Daarom zei ik ook, dat ik hoop dat degene die hem kocht er gelukkig mee was, maar mijn ervaring is ruk.
Dat jij er tevreden mee bent, is toch alleen maar mooi? :)
pi_190137804
Brooddeeg met half rogge/half witte bloem: check
Pompoen, wortel, ui, appel, gember raspen: check
Slagroom kloppen: check

Ik ben er blij mee! O+
pi_190141469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:18 schreef Tuindier het volgende:
Brooddeeg met half rogge/half witte bloem: check
Pompoen, wortel, ui, appel, gember raspen: check
Slagroom kloppen: check

Ik ben er blij mee! O+
Fijn! Ik ben er zelf ook erg blij mee en echt goed brood deeg krijg je er mee dus mooie machine
pi_190246761
Tijdens de zoveelste denksessies of ik al dan niet een instant pot in huis zou halen, kwam ik via een uitgebreide review tot de conclusie dat doorgaans vooral/alleen de sauteer- en hogedruk-functies worden gebruikt.

Dus was de volgende vraag, wil ik een elektrisch apparaat of een apparaat dat op het gasstel gezet wordt?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een kleine hogedrukpan gekocht (en m'n slowcooker weggegeven, want er komt wel een eind aan de kastruimte :D )



Degelijk apparaat, niet al te groot, behoorlijk goedkoop (53,45 euro), simpele gebruiksaanwijzing.
Enige nadeel is dat de kleine versie (4Liter) niet met inzet of stoommand geleverd wordt.

Tot dusver water mee gekookt, want dat moet volgens het boekje (handig, want nu weet ik meteen hoe het werkt)
Later vandaag ga ik een pan mung dahl maken in de snelkookpan, rijstkokertje er naast op het aanrecht.
Een stoofvlees gerecht (waarmee er echt tijdswinst te behalen is) volgt later.
pi_190248758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef realAIVD het volgende:
Tijdens de zoveelste denksessies of ik al dan niet een instant pot in huis zou halen, kwam ik via een uitgebreide review tot de conclusie dat doorgaans vooral/alleen de sauteer- en hogedruk-functies worden gebruikt.

Dus was de volgende vraag, wil ik een elektrisch apparaat of een apparaat dat op het gasstel gezet wordt?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een kleine hogedrukpan gekocht (en m'n slowcooker weggegeven, want er komt wel een eind aan de kastruimte :D )

[ afbeelding ]

Degelijk apparaat, niet al te groot, behoorlijk goedkoop (53,45 euro), simpele gebruiksaanwijzing.
Enige nadeel is dat de kleine versie (4Liter) niet met inzet of stoommand geleverd wordt.

Tot dusver water mee gekookt, want dat moet volgens het boekje (handig, want nu weet ik meteen hoe het werkt)
Later vandaag ga ik een pan mung dahl maken in de snelkookpan, rijstkokertje er naast op het aanrecht.
Een stoofvlees gerecht (waarmee er echt tijdswinst te behalen is) volgt later.
Ben benieuwd, ik zit daar ook nog steeds over te denken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_190252786
Ik heb juist een snelkookpan in de schuur staan na 2 keer gebruikt te hebben. :D Echt grootste miskoop ooit.
  Spellchecker dinsdag 3 december 2019 @ 18:47:39 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190252865
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb juist een snelkookpan in de schuur staan na 2 keer gebruikt te hebben. :D Echt grootste miskoop ooit.
Dat zijn van die dingen die je eens van iemand moet lenen om uit te proberen ...
pi_190252882
Ik heb gisteren een koffiemolen bij de Lidl gekocht. Hij gaat ingezet worden voor het malen van kruiden.
Spoilers!
pi_190252937
Op Black Friday een nieuwe espresso machine gekocht en een soda stream gekocht _O_
Ik was hier...
pi_190254836
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb juist een snelkookpan in de schuur staan na 2 keer gebruikt te hebben. :D Echt grootste miskoop ooit.
Haha, de eerste echte kookronde ging hier prima, achteraf ook makkelijk schoon te maken. De tijd zal het leren! :)
Ik ben onder andere gecharmeerd door de vele instant pot verhalen, zoals de "pot in pot" techniek, dat kan met de snelkoker ook. En natuurlijk ook stoofvlees in een rap tempo.

Wat maakte het voor jou een miskoop? Kwam je eten er niet goed uit, of had je gewoon geen ideeën/behoefte aan het apparaat?
pi_190255033
Let niet op de rotzooi, wij wonen net een paar dagen.

Maar kijk deze prullenbak _O_
Ik was hier...
pi_190255706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef realAIVD het volgende:
Tijdens de zoveelste denksessies of ik al dan niet een instant pot in huis zou halen, kwam ik via een uitgebreide review tot de conclusie dat doorgaans vooral/alleen de sauteer- en hogedruk-functies worden gebruikt.

Dus was de volgende vraag, wil ik een elektrisch apparaat of een apparaat dat op het gasstel gezet wordt?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een kleine hogedrukpan gekocht (en m'n slowcooker weggegeven, want er komt wel een eind aan de kastruimte :D )

[ afbeelding ]

Degelijk apparaat, niet al te groot, behoorlijk goedkoop (53,45 euro), simpele gebruiksaanwijzing.
Enige nadeel is dat de kleine versie (4Liter) niet met inzet of stoommand geleverd wordt.

Tot dusver water mee gekookt, want dat moet volgens het boekje (handig, want nu weet ik meteen hoe het werkt)
Later vandaag ga ik een pan mung dahl maken in de snelkookpan, rijstkokertje er naast op het aanrecht.
Een stoofvlees gerecht (waarmee er echt tijdswinst te behalen is) volgt later.
Top! Gebruik hem zelf vooral om bouillon in te maken. Komt er altijd heerlijk, helder een smaakvol uit.
Verder af en toe voor een stoofpot (al moet je uitkijken dat het niet te 'lijmig' wordt) en voor bijv erwtensoep. En idd peulvruchten.
Hele gerechten en stomen op druk doe ik niet.
pi_190257552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 20:32 schreef Nismo91 het volgende:
Let niet op de rotzooi, wij wonen net een paar dagen.

Maar kijk deze prullenbak _O_
[ afbeelding ]
Jaaa die is tof! Heb zelf 3 Brabantia pedaalemmers staan in de keuken, andere serie wel.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 4 december 2019 @ 12:58:12 #36
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_190263809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:55 schreef realAIVD het volgende:
Tijdens de zoveelste denksessies of ik al dan niet een instant pot in huis zou halen, kwam ik via een uitgebreide review tot de conclusie dat doorgaans vooral/alleen de sauteer- en hogedruk-functies worden gebruikt.

Dus was de volgende vraag, wil ik een elektrisch apparaat of een apparaat dat op het gasstel gezet wordt?

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb een kleine hogedrukpan gekocht (en m'n slowcooker weggegeven, want er komt wel een eind aan de kastruimte :D )

[ afbeelding ]

Degelijk apparaat, niet al te groot, behoorlijk goedkoop (53,45 euro), simpele gebruiksaanwijzing.
Enige nadeel is dat de kleine versie (4Liter) niet met inzet of stoommand geleverd wordt.

Tot dusver water mee gekookt, want dat moet volgens het boekje (handig, want nu weet ik meteen hoe het werkt)
Later vandaag ga ik een pan mung dahl maken in de snelkookpan, rijstkokertje er naast op het aanrecht.
Een stoofvlees gerecht (waarmee er echt tijdswinst te behalen is) volgt later.
Ik gebruik hem ook vooral voor peulvruchten (praktisch iedere week) en bouillon. Soms ook voor groenten, dat is nl. echt heel snel. Het werk ook goed voor hele aardappels, voor een aardappel salade bijvoorbeeld. Stoofvlees doe ik soms, maar dat doe ik liever gewoon in een gietijzeren pan langzaam op het vuur. Dan wordt het bij mij om één of andere reden lekkerder dan uit de snelkookpan. Aan de andere kant is bij mij de bouillon uit de snelkookpan beter dan uit de gewone pan. Daar moet ik wel bij zeggen dat er ooit eens een topic over was, waar werd uitgelegd dat dat dan weer aan de soort snelkookpan ligt.
Hier in Spanje heeft iedereen zo'n ding trouwens.
Siesta & Fiesta!
pi_190264950
https://www.fonq.nl/produ(...)n-18-x-18-cm/338901/

Net gewonnen! *O* een kitchenaid grillpan met deksel

Staat leuk bij de vorig jaar gewonnen broodrooster in dezelfde kleur :o

Zeker meedoen aan de Facebook en instagram actie van kitchenaid want blijkbaar heb je 100 % win garantie! 8-)
pi_190269885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik gebruik hem ook vooral voor peulvruchten (praktisch iedere week) en bouillon. Soms ook voor groenten, dat is nl. echt heel snel. Het werk ook goed voor hele aardappels, voor een aardappel salade bijvoorbeeld. Stoofvlees doe ik soms, maar dat doe ik liever gewoon in een gietijzeren pan langzaam op het vuur. Dan wordt het bij mij om één of andere reden lekkerder dan uit de snelkookpan. Aan de andere kant is bij mij de bouillon uit de snelkookpan beter dan uit de gewone pan. Daar moet ik wel bij zeggen dat er ooit eens een topic over was, waar werd uitgelegd dat dat dan weer aan de soort snelkookpan ligt.
Hier in Spanje heeft iedereen zo'n ding trouwens.
Ik ga er van uit dat ik er ook vooral peulvruchten in zal maken, die eet ik graag en vaak.
Stoofvlees van rund moet ik nog uitproberen, krabbetjes is inmiddels gelukt ;)

Hele aardappels (gewone en zoete) en bieten ga ik ook uitproberen,
en bouillon lijkt me super, dat doe ik eigenlijk zelden, maar nu die snelkookpan er is lijkt het me een mooie optie!
pi_190270483
Vandaag heb ik de Kenwood khc29.w0si bij de postnl afhaalpunt opgehaald (besteld bij de maffiamarkt).
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  zaterdag 7 december 2019 @ 22:54:49 #40
488589 witwitwit
zingeenseenpirbidliedjevoormij
pi_190319570
Een heel nieuw weegschaaltje, voor fijn kruiden
pi_190350081
  donderdag 12 december 2019 @ 14:01:43 #42
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_190397989
Pastarollers/-snijders! Leuk om te doen :)

...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_190513302
Spoilers!
  woensdag 18 december 2019 @ 11:55:23 #44
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_190513816
quote:
Gefeliciteerd! De mooiste die er is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_190513842
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:55 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! De mooiste die er is O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*;
Spoilers!
pi_190515016
Toen ik in het broodbak topic aan het posten was bedacht ik me om hier ook maar even te pochen met mijn nieuwe oven. Wat ben ik er blij mee, jaren en jaren met een combi magnetron gezeten hier welke voor geen meter werkte (een of ander chinees merk) en warmte vanaf 1 hoek gaf en nooit de temperatuur haalde uiteraard die hij moest halen.



Miele Inbouw Combi Stoomoven DGC 5080 XL
pi_190520683
quote:
Geweldig ding.
Hier een pearl white. Beste investering ooit :)
  zaterdag 4 januari 2020 @ 03:08:32 #48
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_190869081


Vroeger had mijn moeder een tostiijzer als dit..lang gezocht en eindelijk iets gevonden dat er op leek.. vandaag eindelijk binnen. 2.3 kg zwaar en hij is bijna een meter lang :'(
Iets anders dan het plaatje leek..maar morgen wel lekker tosti's maken :D
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_190870826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef anndb het volgende:
Toen ik in het broodbak topic aan het posten was bedacht ik me om hier ook maar even te pochen met mijn nieuwe oven. Wat ben ik er blij mee, jaren en jaren met een combi magnetron gezeten hier welke voor geen meter werkte (een of ander chinees merk) en warmte vanaf 1 hoek gaf en nooit de temperatuur haalde uiteraard die hij moest halen.

[ afbeelding ]

Miele Inbouw Combi Stoomoven DGC 5080 XL
Prijzig dingetje, maar wel één waar je lang plezier aan gaat beleven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_190871060
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Prijzig dingetje, maar wel één waar je lang plezier aan gaat beleven
Kan 'm nu al niet meer missen. Beste aankoop in de keuken die ik gedaan heb denk. Wat een verademing zeg
pi_190871096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:13 schreef anndb het volgende:

[..]

Kan 'm nu al niet meer missen. Beste aankoop in de keuken die ik gedaan heb denk. Wat een verademing zeg
Ik snap je... Heb een aantal jaren geleden hetzelfde gedaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:17:50 #52
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_190876324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef anndb het volgende:
Toen ik in het broodbak topic aan het posten was bedacht ik me om hier ook maar even te pochen met mijn nieuwe oven. Wat ben ik er blij mee, jaren en jaren met een combi magnetron gezeten hier welke voor geen meter werkte (een of ander chinees merk) en warmte vanaf 1 hoek gaf en nooit de temperatuur haalde uiteraard die hij moest halen.

[ afbeelding ]

Miele Inbouw Combi Stoomoven DGC 5080 XL
Mooi ding, ook echt fijn om een goede oven te hebben.
Ik moest 't vroeger ook altijd met een combi-magnetron doen maar m'n Smeg is veel beter, haalt zelfs temperaturen van 300+ graden (250 volgens de indicatie bij de knoppen).

Maar ik kon destijds met mijn combi-magnetron ook kiezen voor een stoomfunctie, ik heb dat niet genomen omdat ik daar volgens mij weinig gebruik van maak, stomen..
Maar hoe denk jij daarover? Is het voor jou ook een "extraatje" of komt het bij jou ook echt van pas in de keuken?
pi_190886067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mooi ding, ook echt fijn om een goede oven te hebben.
Ik moest 't vroeger ook altijd met een combi-magnetron doen maar m'n Smeg is veel beter, haalt zelfs temperaturen van 300+ graden (250 volgens de indicatie bij de knoppen).

Maar ik kon destijds met mijn combi-magnetron ook kiezen voor een stoomfunctie, ik heb dat niet genomen omdat ik daar volgens mij weinig gebruik van maak, stomen..
Maar hoe denk jij daarover? Is het voor jou ook een "extraatje" of komt het bij jou ook echt van pas in de keuken?
Voor mij was het ook puur extra maar ik moet wel zeggen dat nu het in de oven zit ik het wel vaker gebruik al. Ik heb ook zo'n soort thermomix achtig ding van de lIdl staan met ook een stoom functie en opzetstukken daarvoor, maar dat gebruikte ik nooit. Te veel gedoe, pastte allemaal niet handig in de vaatwasser, etc. In de oven nu is het gewoon het waterreservoir vullen, gewenste formaat stoom tray er in en stomen maar op elke gewenste temperatuur.
  zondag 5 januari 2020 @ 14:02:21 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_190888937
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:31 schreef anndb het volgende:

[..]

Voor mij was het ook puur extra maar ik moet wel zeggen dat nu het in de oven zit ik het wel vaker gebruik al. Ik heb ook zo'n soort thermomix achtig ding van de lIdl staan met ook een stoom functie en opzetstukken daarvoor, maar dat gebruikte ik nooit. Te veel gedoe, pastte allemaal niet handig in de vaatwasser, etc. In de oven nu is het gewoon het waterreservoir vullen, gewenste formaat stoom tray er in en stomen maar op elke gewenste temperatuur.
Klinkt in elk geval functioneler dan de "Crisp" plaat die ik nog wel bij mijn combi-magnetron had.
Dat is een metalen plaat die in de magnetron-ovenstand superheet wordt en dan zou je er patat en pizza's mee kunnen bakken.
Dat werkt geadverteerd beter dan in het echt maar is tegenwoordig ook niet meer nodig omdat ik nu wel gewoon een goede oven heb, met boven- en onderwarmte.

Maar bedankt voor je antwoord ^O^
pi_191244563
Mijn oude blender bleek na 2 keer tóch niet geschikt om (langer) bevroren banaan te blenden,
helaas heeft ie de geest gegeven.

Aangezien ik wel vaker enthousiast een week of wat smoothies maakte, waarna ik de blender weggaf of het ding ergens op een kast stond te verstoffen, heb ik nu gekozen voor een mini-blender:
Het is de Princess Blender To Go geworden, nog goedkoop ook...



Deze is klein en heel licht (dus geen zware onhandige glazen kan meer verplaatsen of afwassen).
Het grote nadeel is natuurlijk het lage vermogen. Op termijn zal wel blijken of dat een probleem is.
Een (niet bevroren) banaan was in ieder geval geen probleem :)
pi_191245750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 12:50 schreef anndb het volgende:
Stoomoven DGC 5080 XL
Ik heb de normale DGC 5080 met het waterreservoir er naast (jij erboven denk ik?). Maar hier ga je veel plezier aan beleven. Ik stoom bijna alles en het mooie is je hoeft er niet bij te staan net zoals bij gewoon koken.
Moet wel zeggen dat ik de Bosch van mijn ouders makkelijker vind bedienen.

@Crispr Heb overigens ook nog een combi oven met Crispr plaat en dat werkt tot mijn verrassing erg goed. Hij is zo inzetbaar als een soort air fryer en eten is echt supersnel warm en knapperig. Dat laatste krijg ik niet echt werkend in de stoomoven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191245780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 10:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb de normale DGC 5080 met het waterreservoir er naast (jij erboven denk ik?). Maar hier ga je veel plezier aan beleven. Ik stoom bijna alles en het mooie is je hoeft er niet bij te staan net zoals bij gewoon koken.
Moet wel zeggen dat ik de Bosch van mijn ouders makkelijker vind bedienen.

@:Crispr Heb overigens ook nog een combi oven met Crispr plaat en dat werkt tot mijn verrassing erg goed. Hij is zo inzetbaar als een soort air fryer en eten is echt supersnel warm en knapperig.
Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer en meer stoom de laatste tijd inderdaad. Het was in het begin even zoeken hoe/wat maar als je er eenmaal bekend mee bent is het puur gemak inderdaad. Van de week nog boerenkool met worst op, alles er in en stomen maar.
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:42:01 #58
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191248572


Maar dan in het (donker)groen :)
pi_191253023


Nadat ik er een paar weken geleden achter kwam dat ik, door last van m’n handen geen pasta meer kon maken heb ik dit gekocht. Nog niet heel veel kunnen oefenen maar het is een fijn ding. Zelfs het schoonmaken valt mee
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 januari 2020 @ 19:37:48 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191253225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]

Nadat ik er een paar weken geleden achter kwam dat ik, door last van m’n handen geen pasta meer kon maken heb ik dit gekocht. Nog niet heel veel kunnen oefenen maar het is een fijn ding. Zelfs het schoonmaken valt mee
Hoe werkt het? :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191253346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe werkt het? :@
Je doet er meel, water en ei in en drukt op aan. Ca 3 min later komt jouw keuze pasta eruit. Tegen het einde een ander knopje indrukken om het laatste deeg eruit te persen.
Heb nog geen experimenten gedaan, bv truffel door de pasta, maar binnenkort wil ik er wel olijvenpoeder door doen
We have far more in common than that which devides us..
pi_191253401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:42 schreef Helsinki het volgende:
[ afbeelding ]

Maar dan in het (donker)groen :)
Oh O+
Spoilers!
pi_191253424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:42 schreef Helsinki het volgende:
[ afbeelding ]

Maar dan in het (donker)groen :)
Tof! _O_ Heb je al gebakken? Ik heb ook een pizzaoven gekocht, maar nog niet aangestoken. Moet eerst nog een pizzaschep kopen, anders gaat het lastig worden. :D En de mijne moet eerst nog verroesten. Of nouja, dat hoeft niet voor gebruik, maar dan is hij wel mooier. Maar dat gaat snel zat met cortenstaal.

  woensdag 29 januari 2020 @ 19:50:53 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191253428
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je doet er meel, water en ei in en drukt op aan. Ca 3 min later komt jouw keuze pasta eruit. Tegen het einde een ander knopje indrukken om het laatste deeg eruit te persen.
Heb nog geen experimenten gedaan, bv truffel door de pasta, maar binnenkort wil ik er wel olijvenpoeder door doen
Dat klinkt heel handig ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191253492
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat klinkt heel handig ^O^
Ja, en snel. Ik laat de pasta nog wel even drogen, hoort volgens mij zo.
Vond zo’n ding altijd maar stom, maar ben er nu toch wel heel blij mee
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:24:07 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191253884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, en snel. Ik laat de pasta nog wel even drogen, hoort volgens mij zo.
Vond zo’n ding altijd maar stom, maar ben er nu toch wel heel blij mee
Beetje dezelfde kwaliteit als handgekneed?
pi_191253925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Beetje dezelfde kwaliteit als handgekneed?
Minder als vroeger, maar duizend maal beter dan momenteel (en in de toekomst). Met de lasagne vellen moet ik nog even flink oefenen, heb laatst een filmpje gezien en ik deed het verkeerd ;)
We have far more in common than that which devides us..
  Spellchecker woensdag 29 januari 2020 @ 20:27:33 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191253941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je doet er meel, water en ei in en drukt op aan. Ca 3 min later komt jouw keuze pasta eruit. Tegen het einde een ander knopje indrukken om het laatste deeg eruit te persen.
Heb nog geen experimenten gedaan, bv truffel door de pasta, maar binnenkort wil ik er wel olijvenpoeder door doen
Wat een uitkomst voor jou! ^O^
pi_191253989
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:27 schreef maily het volgende:

[..]

Wat een uitkomst voor jou! ^O^
Ja, vooral ook omdat deze voor 2-3 personen is, is die ook wat kleiner en kan ik m gewoon op t aanrecht laten staan
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:35:22 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191254066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, en snel. Ik laat de pasta nog wel even drogen, hoort volgens mij zo.
Vond zo’n ding altijd maar stom, maar ben er nu toch wel heel blij mee
Dat snap ik :Y Fijn zeg!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:38:17 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191254122
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Minder als vroeger, maar duizend maal beter dan momenteel (en in de toekomst). Met de lasagne vellen moet ik nog even flink oefenen, heb laatst een filmpje gezien en ik deed het verkeerd ;)
Zolang 't beter (en goedkoper) is dan verse pasta van de supermarkt is 't zeker ideaal.
En je kan inderdaad ook nog flink experimenteren met smaken die je door de pasta kan doen.
Klinkt wel handig.
Lijkt me ook een stuk sneller klaar allemaal en dat maakt de keuze voor een pastagerecht ook weer wat makkelijker gemaakt.
pi_191254235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zolang 't beter (en goedkoper) is dan verse pasta van de supermarkt is 't zeker ideaal.
En je kan inderdaad ook nog flink experimenteren met smaken die je door de pasta kan doen.
Klinkt wel handig.
Lijkt me ook een stuk sneller klaar allemaal en dat maakt de keuze voor een pastagerecht ook weer wat makkelijker gemaakt.
Ja, dat snellere maakt wel dat je het eerder maakt. Normaal deed ik er wel een tijdje over (handen werken al langer niet zo best, dus het was nogal tijdrovend met rusten).
En goedkoper dan verse uit de supermarkt is het zeker
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:00:17 #73
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191260989
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tof! _O_ Heb je al gebakken? Ik heb ook een pizzaoven gekocht, maar nog niet aangestoken. Moet eerst nog een pizzaschep kopen, anders gaat het lastig worden. :D En de mijne moet eerst nog verroesten. Of nouja, dat hoeft niet voor gebruik, maar dan is hij wel mooier. Maar dat gaat snel zat met cortenstaal.

[ afbeelding ]
Nee, nog niet want ook ik moet nog een pizzaschep :+ :D. En een onderstel maken.
Mooi hoor! Ik verwacht dat we er veel plezier van gaan hebben.
pi_191304843
Heb een nutribullet cadeau gekregen.
  woensdag 5 februari 2020 @ 10:23:33 #75
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_191358462
Niet helemaal op de juiste plek, maar voor degenen die altijd hebben zitten twijfelen: iBOOD heeft vandaag de Kitchenaid 5KSM150PS 4.8L in de aanbieding voor ¤ 349,95 (verschillende kleuren). Goede deal wel.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_191358591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
Niet helemaal op de juiste plek, maar voor degenen die altijd hebben zitten twijfelen: iBOOD heeft vandaag de Kitchenaid 5KSM150PS 4.8L in de aanbieding voor ¤ 349,95 (verschillende kleuren). Goede deal wel.
Dat is zeker een goede deal. Ik wou eerst posten leuk maar niet nodig en in 1 minuut zit ik nu al te twijfelen om hem te bestellen....
pi_191501950
Wat vinden jullie een fijne keukenweegschaal?
Spoilers!
pi_191502062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat vinden jullie een fijne keukenweegschaal?
Ik zelf heb gewoon een simpele van de lidl en die voldoet meer dan prima
https://www.lidl-shop.nl/(...)o_de-2BoCjX4QAvD_BwE

Weet niet hoe luxe je het zoekt, maar voor mij voldoet die gewoon. Gebruik hem eigenlijk dagelijks, oke je kan er geen achter de komma grammen mee afwegen (weet ook niet of je dat uberhaupt zoekt) maar verder doet die wat hij moet doen, grammen, ml, etc.

Zie zelf het nut niet van een veel duurdere weegschaal, tenzij inderdaad achter de komma wegen.

Edit: vind deze ook wel fijn oppervlakte hebben, best wel redelijk "groot" heb wel eens een dure gehad met zo'n schaaltje er bovenop voor veel geld een klein ding, kon je af en toe als er wat groots op stond niet eens meer lezen hoeveel gram het nu eigenlijk was.
pi_191502097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:57 schreef anndb het volgende:

[..]

Ik zelf heb gewoon een simpele van de lidl en die voldoet meer dan prima
https://www.lidl-shop.nl/(...)o_de-2BoCjX4QAvD_BwE

Weet niet hoe luxe je het zoekt, maar voor mij voldoet die gewoon. Gebruik hem eigenlijk dagelijks, oke je kan er geen achter de komma grammen mee afwegen (weet ook niet of je dat uberhaupt zoekt) maar verder doet die wat hij moet doen, grammen, ml, etc.

Zie zelf het nut niet van een veel duurdere weegschaal, tenzij inderdaad achter de komma wegen.

Edit: vind deze ook wel fijn oppervlakte hebben, best wel redelijk "groot" heb wel eens een dure gehad met zo'n schaaltje er bovenop voor veel geld een klein ding, kon je af en toe als er wat groots op stond niet eens meer lezen hoeveel gram het nu eigenlijk was.
Is hij ook zo nauwkeurig dat als je bijvoorbeeld een bakje bloem afweeg en je haalt een halve eetlepel weg, hij dat merkt? Dat doet die van ons nu niet en dat is vrij irritant.

Ik wil ook wel iets van 3 gram ofzo kunnen afwegen. Als ik toch iets nieuws koop, dan maar gelijk goed. Hoeft niet duur te zijn natuurlijk, liever niet zelfs.
Spoilers!
pi_191502125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Is hij ook zo nauwkeurig dat als je bijvoorbeeld een bakje bloem afweeg en je haalt een halve eetlepel weg, hij dat merkt? Dat doet die van ons nu niet en dat is vrij irritant.

Ik wil ook wel iets van 3 gram ofzo kunnen afwegen. Als ik toch iets nieuws koop, dan maar gelijk goed. Hoeft niet duur te zijn natuurlijk, liever niet zelfs.
Goh een lepeltje wel, maar moet eerlijk zeggen als ik een pakje gist afweeg van 7 gram en heb er 5 van nodig dat is niet op de gram precies. Zoiets doe ik dan meestal wat op gevoel. Dus echt op de gram gram precies af zal ik niet zeggen, maar betwijfel eerlijk gezegd of andere in het wat duurdere segment (enkele tientjes) dat wel doen. Dan zou je toch naar echt wat professionelers moeten kijken denk ik.

Of andere optie: 2 weegschaaltjes, dit voor wat grovere werk een een kleine grammenweger erbij a la de drugsdealers professionele koks voor het preciezie werk. Heb ik ook wel eens aan zitten denken toen ik wat bezig was met moleculair koken. Is wellicht nog een goedkopere en betere optie eerlijk gezegd.
pi_191502167
Ik heb er 2, 1 voor grammen (en die merkt dat je er iets uithaalt) en een kleintje die volgens mij 0,00 weegt
We have far more in common than that which devides us..
pi_191502178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Is hij ook zo nauwkeurig dat als je bijvoorbeeld een bakje bloem afweeg en je haalt een halve eetlepel weg, hij dat merkt? Dat doet die van ons nu niet en dat is vrij irritant.

Mijn weegschaal is van Soehnle ( bij de blokker gekocht denk ik), ziet er exact hetzelfde uit als die van anndb. Voor mij werkt het helemaal prima.

Bij het probleem dat jij beschrijft zou je dit eens moeten proberen:
Even met een vinger wat druk geven, vinger weghalen en het weegschaaltje dan weer laten aangeven wat het gewicht is.
pi_191502268
We vinden onze weegschaal al een tijdje vervelend. Maar afgelopen week zag ik dat mijn vriend de kattenbrokjes afwoog door er steeds een paar bij te doen. Als hij afweegt krijgt die dikke kat veel meer dan als ik afweeg :D
Spoilers!
pi_191502288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
We vinden onze weegschaal al een tijdje vervelend. Maar afgelopen week zag ik dat mijn vriend de kattenbrokjes afwoog door er steeds een paar bij te doen. Als hij afweegt krijgt die dikke kat veel meer dan als ik afweeg :D
Misschien kijkt die wel in het voordeel van de kat :D
Hier gelukkig met onze hond geen last van, die is zo kieskeurig met eten. Al blij zijn als ie wat eet en wil zeker geen 2 dagen het zelfde. Te verwend denk ik.
pi_191502371
Vanaf maandag heeft Lidl toevallig die weegschalen weer in de aanbieding. Voor die 7 euro ga ik het maar proberen. Ik moet toch naar de Lidl, dit kost me zo de minste moeite.

Misschien koop ik ooit nog eens een weegschaaltje voor milligrammen.
Spoilers!
pi_191502461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanaf maandag heeft Lidl toevallig die weegschalen weer in de aanbieding. Voor die 7 euro ga ik het maar proberen. Ik moet toch naar de Lidl, dit kost me zo de minste moeite.

Misschien koop ik ooit nog eens een weegschaaltje voor milligrammen.
Ik zou dat doen, ik heb even op google zitten kijken ook maar ik denk eerlijk gezegd dat zelfs zo'n weegschaal van 120 euro voor de horeca (ex btw) wellicht wel op de gram zelf wat preciezer zal meten maar ook die meet geen milligrammen, dan kan je net zo goed voor 7 euro zo een kopen en voor een 30 euro een kleintje voor achter de komma te meten. Heb je volgens mij een preciezer resultaat (al zal de kat daar niet blij mee zijn denk ik)
pi_191502490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:26 schreef anndb het volgende:

[..]

Ik zou dat doen, ik heb even op google zitten kijken ook maar ik denk eerlijk gezegd dat zelfs zo'n weegschaal van 120 euro voor de horeca (ex btw) wellicht wel op de gram zelf wat preciezer zal meten maar ook die meet geen milligrammen, dan kan je net zo goed voor 7 euro zo een kopen en voor een 30 euro een kleintje voor achter de komma te meten. Heb je volgens mij een preciezer resultaat (al zal de kat daar niet blij mee zijn denk ik)
Die kat moet niet zeuren,met haar dikke kont. Ik probeer haar voor diabetes enzo te behoeden :{w
Spoilers!
pi_191502529
Dan is dit misschien een leuk Valentijnskadootje voor je vriend?
Kan die de brokjes één voor één afwegen _O-
pi_191502689
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:30 schreef realAIVD het volgende:
Dan is dit misschien een leuk Valentijnskadootje voor je vriend?
Kan die de brokjes één voor één afwegen _O-
_O-

Dan wordt die kat helemaal ongeduldig. Ze vindt al dat we abnormaal lang doen over het geven van haar eten :')
Spoilers!
pi_191503244
Just hand over the bag, woman! :{w
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 februari 2020 @ 12:17:55 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191550811
Ik heb een Tefal 5 second chopper gekocht. Maar ik zal wel een mongool zijn, het is mij niet duidelijk hoe ik dat beschermpleastic van die messen moet verwijderen zonder dat er doden vallen -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191551043
quote:
15s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een Tefal 5 second chopper gekocht. Maar ik zal wel een mongool zijn, het is mij niet duidelijk hoe ik dat beschermpleastic van die messen moet verwijderen zonder dat er doden vallen -O-
schaar?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 februari 2020 @ 12:48:01 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191551088
nee het is dik hard plastic en uit het boekje begrijp ik dat het heel moet blijven :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191551932
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
nee het is dik hard plastic en uit het boekje begrijp ik dat het heel moet blijven :')
Foto?
Spoilers!
pi_191552244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanaf maandag heeft Lidl toevallig die weegschalen weer in de aanbieding. Voor die 7 euro ga ik het maar proberen. Ik moet toch naar de Lidl, dit kost me zo de minste moeite.

Misschien koop ik ooit nog eens een weegschaaltje voor milligrammen.
Ik heb al jaren zo’n weegschaal van de Lidl. Werkt prima :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 februari 2020 @ 14:35:04 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191552248
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 februari 2020 @ 15:21:31 #97
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_191552888
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Video begint op het punt waar jij vastloopt :P
-edit-
Dat werkt blijkbaar niet op FOK!, maar hier dan de link naar het juiste moment.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 februari 2020 @ 15:24:17 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191552929
Mijn dank is groot _O_

Nu dingen snijden :9 Huuu dingen :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 februari 2020 @ 15:39:28 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191553146
Het begin is wat stroef, veel blokkerende messen en zo. Maar als ie eenmaal op gang is werkt het als een tierelier ^O^ met rauwe waspeen, dus dat is best hard spul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 februari 2020 @ 13:08:12 #100
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_191566934
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Het begin is wat stroef, veel blokkerende messen en zo. Maar als ie eenmaal op gang is werkt het als een tierelier ^O^ met rauwe waspeen, dus dat is best hard spul.
Heb je er ook verschillende opzetstukken bij (en werkt dat)?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 17:45:42 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191570224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:08 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Heb je er ook verschillende opzetstukken bij (en werkt dat)?
Nee die heb ik niet. Maar ik zie dat ook wel goed werken eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_191574519
Weegschaal bij Lidl gekocht. Prima ding :Y
Spoilers!
pi_191575143
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weegschaal bij Lidl gekocht. Prima ding :Y
Dat zeik ik toch :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191575604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat zeik ik toch :7
Ik moest aan je denken want ze hadden ook een rode :Y
Spoilers!
  Spellchecker dinsdag 18 februari 2020 @ 22:02:24 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191584887
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weegschaal bij Lidl gekocht. Prima ding :Y
Ik heb al jaren eentje van de Lidl zijn prima
pi_191586908
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik moest aan je denken want ze hadden ook een rode :Y
:D O+

Ik heb een bruine met cupcakes erop ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191670792
Na 2 maanden is eindelijk de foodprocessor die we bij de KitchenAid mixer kregen binnen.

Ook hier is weer ontzettend goed over nagedacht. Echt een stevig apparaat. Stevige scharnieren. Een wereld van verschil met de Philips foodprocessor die we eerst hadden.
En het beste is nog dat alle hulpstukken bewaard worden in de mixer.





Bewijs voor @derLudolf dat vulkaanzwart en matzwart echt niet hetzelfde zijn.
Spoilers!
  maandag 24 februari 2020 @ 22:23:09 #109
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191672017
Omg, wat een beauty! En onderdelen op kunnen bergen in het apparaat zelf is echt handig, dan liggen ze niet in een la te slingeren ofzo ^O^
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191672339
Geweldig ook dat vulkaan-zwart vs mat-zwart. Aangezien ik een jaar of wat geleden bovenop een vulkaan stond kan ik zeggen dat het best klopt zo :D

Mooie aanwinsten hoor O+

Alleen een beetje zwart :6 ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191672731
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Geweldig ook dat vulkaan-zwart vs mat-zwart. Aangezien ik een jaar of wat geleden bovenop een vulkaan stond kan ik zeggen dat het best klopt zo :D

Mooie aanwinsten hoor O+

Alleen een beetje zwart :6 ;)
Mijn grotemensenkeuken gaat niet zwart worden dus ik koop nu apparaten die neutraal zijn ;) Zo alles bij elkaar is het best saai vind ik. Maar ik ben ook weer niet dapper genoeg voor een kleurtje.
Spoilers!
pi_191672922
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn grotemensenkeuken gaat niet zwart worden dus ik koop nu apparaten die neutraal zijn ;) Zo alles bij elkaar is het best saai vind ik. Maar ik ben ook weer niet dapper genoeg voor een kleurtje.
Jamaar die neutrale apparaten zijn dus allemaal zwart :D

Ik heb nu voor de tweede keer een grote mensen keuken. Zo erg klein en zo erg leuk als het je smaak is :Y

Qua apparatuur doe ik weinig voor jullie onder, alleen is het rood :D

Wil mijn kabouterkeuken wel eens showen, je loopt vandaaruit (dat klinkt ver) gewoon de badkamer in, er was ooit een keukentopic.....of zal ik nieuwe aanmaken?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191674471
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:23 schreef Muck het volgende:
Omg, wat een beauty! En onderdelen op kunnen bergen in het apparaat zelf is echt handig, dan liggen ze niet in een la te slingeren ofzo ^O^
Nadeel is dan weer dat ze op het aanrecht slingeren als je hem gebruikt of in de afwas hebt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191674720
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 23:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Qua apparatuur doe ik weinig voor jullie onder, alleen is het rood :D

Wil mijn kabouterkeuken wel eens showen, je loopt vandaaruit (dat klinkt ver) gewoon de badkamer in, er was ooit een keukentopic.....of zal ik nieuwe aanmaken?
K&W / Show je keuken # 4
Spoilers!
pi_191755799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]

Nadat ik er een paar weken geleden achter kwam dat ik, door last van m’n handen geen pasta meer kon maken heb ik dit gekocht. Nog niet heel veel kunnen oefenen maar het is een fijn ding. Zelfs het schoonmaken valt mee
Heb zelf de grote variant

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Is wel het oude model... Maar werkt ideaal
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191755852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb zelf de grote variant

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Is wel het oude model... Maar werkt ideaal
Ja, ik vind het echt een uitkomst. Heb nog een paar pastavormen bijgekocht. Moet alleen meer oefenen met de lasagne bladen, die worden te dun om ravioli mee te maken. Desnoods ga ik die wel een keer op elkaar leggen, dan met een deegroller samen "plakken"
We have far more in common than that which devides us..
pi_192610143
Ik heb geen ruimte in mijn keuken voor een blender of nog beter een keukenmachine. Daarom heb ik deze Bosch staafmixer aangeschaft. Werkt vele malen beter dan mijn oude staafmixer en ik kan deze ook gebruiken als blender. O+
Uitvinder van de biersmiley.
pi_192974155
Kwam deze tegen op Amazon, heb hem besteld lijkt me erg handig. En ook nog in mijn kleur rood.
pi_192992150
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:36 schreef shomila het volgende:
Kwam deze tegen op Amazon, heb hem besteld lijkt me erg handig. En ook nog in mijn kleur rood.
[ afbeelding ]
Gaaaf! Hier staat er ook zo'n een!
pi_192992281
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:36 schreef shomila het volgende:
Kwam deze tegen op Amazon, heb hem besteld lijkt me erg handig. En ook nog in mijn kleur rood.
[ afbeelding ]
Ga je geen spijt van krijgen.
Een van mijn beste aankopen ooit :)
pi_192992355


Mijn laatste aankoop. Niet bijzonder, de oude was na 12 jaar overleden. Voor 4 tienjes kun je dit eigenlijk niet laten. Ik gebruik dat ding echt bijna elke dag wel :D
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:05:27 #122
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_192992490
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:36 schreef shomila het volgende:
Kwam deze tegen op Amazon, heb hem besteld lijkt me erg handig. En ook nog in mijn kleur rood.
[ afbeelding ]
Wat een gekke productfoto, met die hand er op :D
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_193008506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:05 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Wat een gekke productfoto, met die hand er op :D
Het is niet de kitchenaid zelf, die heb ik al. Het is dat blad eronder.


Beschrijving
Je KitchenAid staat vanwege ruimtegebrek onder een hangkast of wil je gewoon flexibeler in het gebruik van je keukenmachine zijn? De "lekkerhelfer" bieden een eenvoudige en geniale oplossing voor deze problemen.

Met het aangeboden schuifbord kan je KitchenAid op het keukenblad in alle richtingen worden verplaatst.
Dit is een grote werkverlichting in het dagelijks leven, omdat het apparaat bij het omzetten niet elke keer moet worden opgetild

Het schuifblad wordt gemaakt van hoogwaardig metaal en vervolgens afgewerkt met een poedercoating.
Voor het gemakkelijk glijden op het werkblad zorgen de achter ingebouwde teflondragers en voor de stevige stand zijn twee polystyreen stoppers aan de voorzijde aangebracht.

Alle materialen zijn zo gekozen dat ze robuust, hygiënisch en gemakkelijk te reinigen zijn. Bovendien is er voor een elegant en tijdloos design gesteld, zodat het schuifblad perfect in elke keuken past.
pi_193008758
Alweer even terug deze weegschaal gekocht (toen bij bol)
Die we hiervoor hadden was van de action en ik vond het irritant dat het c2032 batterijtje altijd vrij snel leeg was. Dat hoeft niet hierbij want je draait m op!
Voor het precieze werk heb ik nog wel een klein drugsweegschaaltje

https://www.decovry.com/n(...)BlfEyhxoCSX8QAvD_BwE
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:39:50 #125
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_193009405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 07:15 schreef shomila het volgende:

[..]

Het is niet de kitchenaid zelf, die heb ik al. Het is dat blad eronder.

Beschrijving
Je KitchenAid staat vanwege ruimtegebrek onder een hangkast of wil je gewoon flexibeler in het gebruik van je keukenmachine zijn? De "lekkerhelfer" bieden een eenvoudige en geniale oplossing voor deze problemen.

Met het aangeboden schuifbord kan je KitchenAid op het keukenblad in alle richtingen worden verplaatst.
Dit is een grote werkverlichting in het dagelijks leven, omdat het apparaat bij het omzetten niet elke keer moet worden opgetild

Het schuifblad wordt gemaakt van hoogwaardig metaal en vervolgens afgewerkt met een poedercoating.
Voor het gemakkelijk glijden op het werkblad zorgen de achter ingebouwde teflondragers en voor de stevige stand zijn twee polystyreen stoppers aan de voorzijde aangebracht.

Alle materialen zijn zo gekozen dat ze robuust, hygiënisch en gemakkelijk te reinigen zijn. Bovendien is er voor een elegant en tijdloos design gesteld, zodat het schuifblad perfect in elke keuken past.
Oh, dat is het :D Grappig, nooit over nagedacht.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 8 mei 2020 @ 10:05:49 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193010685


Een BK Nature wokarang _O_.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193173868
Waterkoker en menghaak
pi_193177159
Niet echt patsen hier, meer een vraag voor mensen met verstand van keukenspullen:

M’n Kenwood k mix staande mixer was al eens van het aanrecht gevallen, hij is toen opgestuurd voor reparatie en dat hebben ze kosteloos gedaan! (Nieuwe chip)
Sinds enkele weken bak ik een paar keer per week één brood. Dat lukt op lage snelheid. Maar sinds eergisteren blijft de mengkom niet goed in de houder staan, hij heeft teveel speling ondanks dat ie goed in de houder gezet wordt. Dat zorgt dat met deeg mengen de kom alle kanten op schiet. In theorie kan je de kom beet houden, maar dat werkt tot het deeg een bal is, en dat gaat een beetje voorbij het concept mixer.
Ik kan nogmaals vragen voor reparatie, maar ik ben bang dat ik m gewoon teveel belast en een steviger apparaat nodig heb.
Wat denken jullie? En wat is wel echt een geschikt apparaat voor één volkorenbrood?
pi_193178853
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:05 schreef fathank het volgende:
[ afbeelding ]

Een BK Nature wokarang _O_.
Mooie wok! Heb er helaas niks aan hier met mijn elektrische kookplaat :P word niet echt goed warm.
  zondag 17 mei 2020 @ 17:04:24 #130
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193179314
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Niet echt patsen hier, meer een vraag voor mensen met verstand van keukenspullen:

M’n Kenwood k mix staande mixer was al eens van het aanrecht gevallen, hij is toen opgestuurd voor reparatie en dat hebben ze kosteloos gedaan! (Nieuwe chip)
Sinds enkele weken bak ik een paar keer per week één brood. Dat lukt op lage snelheid. Maar sinds eergisteren blijft de mengkom niet goed in de houder staan, hij heeft teveel speling ondanks dat ie goed in de houder gezet wordt. Dat zorgt dat met deeg mengen de kom alle kanten op schiet. In theorie kan je de kom beet houden, maar dat werkt tot het deeg een bal is, en dat gaat een beetje voorbij het concept mixer.
Ik kan nogmaals vragen voor reparatie, maar ik ben bang dat ik m gewoon teveel belast en een steviger apparaat nodig heb.
Wat denken jullie? En wat is wel echt een geschikt apparaat voor één volkorenbrood?
Heb je veel accessoires? Dan zou ik voor een zwaardere kenwood gaan zodat je ze kunt blijven gebruiken
We have far more in common than that which devides us..
pi_193179457


Broodbakmachine. Pizzadeeg kwam er vanmiddag al geweldig uit!
pi_193179830
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Heb je veel accessoires? Dan zou ik voor een zwaardere kenwood gaan zodat je ze kunt blijven gebruiken
Nee die heb ik nog niet gekocht, dus wat accessoires betreft ben ik ‘vrij’ voor een merkwissel.
  zondag 17 mei 2020 @ 18:02:11 #133
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193179929
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee die heb ik nog niet gekocht, dus wat accessoires betreft ben ik ‘vrij’ voor een merkwissel.
Ik heb kenwood en een bbm, dus kan je verder geen advies geven helaas
We have far more in common than that which devides us..
pi_193182287
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om een standmixer van je aanrecht te laten vallen _O-
Dat ding is zwaar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 17 mei 2020 @ 20:35:59 #135
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193182331
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om een standmixer van je aanrecht te laten vallen _O-
Dat ding is zwaar.
Ik moest laatst mijn kenwood ook van het ene aanrecht naar het andere verplaatsen (2x heen en weer) Vond het doodeng
We have far more in common than that which devides us..
pi_193182332
Ik ben heel erg onhandig maar Kennie is nog nooit van mijn aanrecht gevallen.
Hij is echt te zwaar.

Hoe dan?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193183034
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:36 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben heel erg onhandig maar Kennie is nog nooit van mijn aanrecht gevallen.
Hij is echt te zwaar.

Hoe dan?
Hij beweegt als ie aanstaat en ik was niet aan het opletten. Heel dom ja ik weet t :(
  zondag 17 mei 2020 @ 21:25:31 #138
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193183252
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hij beweegt als ie aanstaat en ik was niet aan het opletten. Heel dom ja ik weet t :(
Whoops :D. Ik heb een kitchenaid heavy duty, de 4,8l versie. Erg fijn ding! Mocht je echt veel, veel brood bakken is een spiraalkneder ook nog te overwegen maar dat moet je dan maar net willen.
pi_193183371
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Niet echt patsen hier, meer een vraag voor mensen met verstand van keukenspullen:

M’n Kenwood k mix staande mixer was al eens van het aanrecht gevallen, hij is toen opgestuurd voor reparatie en dat hebben ze kosteloos gedaan! (Nieuwe chip)
Sinds enkele weken bak ik een paar keer per week één brood. Dat lukt op lage snelheid. Maar sinds eergisteren blijft de mengkom niet goed in de houder staan, hij heeft teveel speling ondanks dat ie goed in de houder gezet wordt. Dat zorgt dat met deeg mengen de kom alle kanten op schiet. In theorie kan je de kom beet houden, maar dat werkt tot het deeg een bal is, en dat gaat een beetje voorbij het concept mixer.
Ik kan nogmaals vragen voor reparatie, maar ik ben bang dat ik m gewoon teveel belast en een steviger apparaat nodig heb.
Wat denken jullie? En wat is wel echt een geschikt apparaat voor één volkorenbrood?
Een goedkope oplossing is een (tweedehands) broodbakmachine voor alleen deegmaken.
Ik heb hier een KitchenAid Artisan staan, maar soms kan die een deeg niet aan, kruipt het omhoog. Dan sta ik als nog met de hand te kneden :P
pi_193193349
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:27 schreef Yinny het volgende:
Waterkoker en menghaak
[ afbeelding ]
O+ want rood O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193193382
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik moest laatst mijn kenwood ook van het ene aanrecht naar het andere verplaatsen (2x heen en weer) Vond het doodeng
Luxe-probleem want 2 aanrechten! ;)

Heb Kennie gewoon vast op 1 plek op mijn mini-aanrecht staan trouwens. Als ik ‘m gebruik hoef ik het ding alleen iets naar voren te schuiven. Wat volgens mij best een komisch gezicht is :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193193458
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hij beweegt als ie aanstaat en ik was niet aan het opletten. Heel dom ja ik weet t :(
Nog even hier op reageren: vind het echt superslecht dat dit gebeurt met een Kmix. Heb zelf voor de Patissier gekozen waar ik achteraf een beetje spijt van had omdat de rest van de apparaten Kmix is in mijn keuken.
Maar als ik dit zo lees heb ik geloof ik toch de juiste keuze gemaakt.

Mijn eerste Patissier werkt trouwens ook nog steeds. Die had ik weggeven aan een vriendin en ze heeft er na al die jaren nog steeds plezier van nadat ik het ding zelf een paar jaar zeer intensief had gebruikt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193193466
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:05 schreef fathank het volgende:
[ afbeelding ]

Een BK Nature wokarang _O_.
O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193193506
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Luxe-probleem want 2 aanrechten! ;)

Heb Kennie gewoon vast op 1 plek op mijn mini-aanrecht staan trouwens. Als ik ‘m gebruik hoef ik het ding alleen iets naar voren te schuiven. Wat volgens mij best een komisch gezicht is :@
Normaal staat die op een plek en blijft daar staan. Maar met thuiswerken heb ik het stopcontact nodig waar hij op draait en ik kon in die tijd zo mooi deeg draaien. Keuzes keuzes :P
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 18 mei 2020 @ 18:50:37 #145
194233 Friday12
Originele kloon
pi_193195196
Denk niet dat dit het juiste topic is. Maar ik ben op zoek naar een goede koekenpan met anti aanbaklaag. 10-20euro voor een 24cm pan.

Heeft iemand aanbevelingen?
pi_193195799
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:50 schreef Friday12 het volgende:
Denk niet dat dit het juiste topic is. Maar ik ben op zoek naar een goede koekenpan met anti aanbaklaag. 10-20euro voor een 24cm pan.

Heeft iemand aanbevelingen?
Er is wel een pannentopic CUL / Goedkope wokpan en koekenpannen?
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 18 mei 2020 @ 20:35:00 #147
194233 Friday12
Originele kloon
pi_193197051
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Er is wel een pannentopic CUL / Goedkope wokpan en koekenpannen?
Ooit al eens gezien maar staat niet echt veel in.
pi_193197174
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:35 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ooit al eens gezien maar staat niet echt veel in.
Heb zelf geen verstand van pannen maar ik ben heel erg blij met Fissler. Heb daar een paar koekenpannen van, wok en grillpan.

Geen idee of dat anti-aanbaklaag is maar de buitenkant is gietijzer.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:32:54 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193208095
Eindelijk een keer maar eens een goede (kaas)rasp aangeschaft:


[ Bericht 55% gewijzigd door golfer op 19-05-2020 17:43:29 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 17:41:06 #150
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193209195
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:32 schreef golfer het volgende:
Eindelijk een keer maar eens een goede (kaas)rasp aangeschaft:
[ afbeelding ]
Je link doet het niet ...
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:43:46 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193209241
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:41 schreef maily het volgende:

Je link doet het niet ...
Nu wel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 17:44:49 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:51:04 #153
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193214757
Telt deze ook als keukenspeeltje?



Net ff getest met een eitje *O*

[ Bericht 36% gewijzigd door Mubassie op 19-05-2020 22:00:35 ]
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 22:01:21 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193215051
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:51 schreef Mubassie het volgende:
Telt deze ook als keukenspeeltje?

[ afbeelding ]

Net ff getest met een eitje *O*
Wat is het?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:11:03 #155
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_193215291
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:32 schreef golfer het volgende:
Eindelijk een keer maar eens een goede (kaas)rasp aangeschaft:
[ afbeelding ]
Microplane! Fijne dingen inderdaad.. schaaf je nooit meer je knokkels mee, zelfs niet als je 't probeert :D
ik heb zo'n zelfde (2 zelfs, verschillende maten)

[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 19-05-2020 22:16:23 ]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:12:30 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193215336
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:51 schreef Mubassie het volgende:
Telt deze ook als keukenspeeltje?

[ afbeelding ]

Net ff getest met een eitje *O*
Wat moet dit voorstellen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193215393
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat moet dit voorstellen?
Wil ik ook weten :D

Feli met je rasp btw O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:17:28 #158
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193215459
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:01 schreef maily het volgende:

[..]

Wat is het?
Een plancha :Y)
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2020 @ 22:31:32 #159
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:33:36 #160
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193215792
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:31 schreef maily het volgende:

[..]

Een plank?
https://lmgtfy.com/?q=plancha
pi_193215795
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:17 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Een plancha :Y)
Ik ging even Googlen en kwam een erg mooie tegen van mijn lievelingsmerk. Nu twijfel ik. Weet niet of ik dit veel zal gebruiken eigenlijk.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:35:07 #162
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_193215829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik ging even Googlen en kwam een erg mooie tegen van mijn lievelingsmerk. Nu twijfel ik. Weet niet of ik dit veel zal gebruiken eigenlijk.
Bij mij gaat de bbq weg, en deze bouw ik in de buitenkeuken. We zullen zien, misschien heb ik volgend jaar weer een bbq :+
pi_193216930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik ging even Googlen en kwam een erg mooie tegen van mijn lievelingsmerk. Nu twijfel ik. Weet niet of ik dit veel zal gebruiken eigenlijk.
De gewone? Die heb ik, heerlijk ding
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 22 mei 2020 @ 08:21:25 #164
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193252372
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:18 schreef Aurelius het volgende:
[ afbeelding ]

Broodbakmachine. Pizzadeeg kwam er vanmiddag al geweldig uit!
Die heb ik ook. Al een aantal jaar elke ochtend vers brood
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193261193
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:32 schreef golfer het volgende:
Eindelijk een keer maar eens een goede (kaas)rasp aangeschaft:
[ afbeelding ]
Niet in de vaatwasser doen.. Lijm handvat-schaaf is daar niet op berekend.
pi_193261779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:22 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]

Niet in de vaatwasser doen.. Lijm handvat-schaaf is daar niet op berekend.
Ik heb precies dezelfde en die doe ik al jaren in de vaatwasser....
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:16:28 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193262110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:22 schreef Nielojram75 het volgende:

Niet in de vaatwasser doen.. Lijm handvat-schaaf is daar niet op berekend.
Vreemd. Er staat nadrukkelijk namelijk op de verpakking dat deze Microplane rasp vaatwasbestendig is en ik heb hem intussen dus ook al in de vaatwasser gehad.
En welke lijm bedoel je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:41:43 #168
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193262600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:22 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]

Niet in de vaatwasser doen.. Lijm handvat-schaaf is daar niet op berekend.
Ah, is dat de reden waarom het handvat soms losschiet? Ik moet het nog eens opnieuw lijmen.
Spoilers!
pi_193263162
De lijm waarmee het handvat en de rasp vastzitten.
Ook ik heb begrepen dat het ‘dishwasher-proof’ was, maar blijkbaar bij mij dus niet.
Misschien door mijn blokjes(Dreft)?

Enfin, heb begrepen dat geslepen keukenmateriaal, messen en raspen, sowieso geen fan zijn van de vaatwasser.
Ik was ze nu met de hand af, na mijn microplane met een tippie seconde-lijm te hebben behandeld.

Veel plezier van je rasp, dit zal niet de laatste zijn😉
( Ik heb ondertussen al 3..)
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:38:40 #170
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_193265057
Ik heb geen vaatwasser dus dat probleem heb ik niet maar ik had dit model wel gekocht omdat het de "professional" versie van het model was, die zou steviger zijn en meer tegen de professionele keuken kunnen.
Lijkt mij dat professioneel vaatwassen daar ook bij hoort.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:47:44 #171
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_193265563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Microplane! Fijne dingen inderdaad.. schaaf je nooit meer je knokkels mee, zelfs niet als je 't probeert :D
ik heb zo'n zelfde (2 zelfs, verschillende maten)
wel het topje van mijn pink

Was een mooie groef zichtbaar net voordat het ontzettend begon te bloeden :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:55:55 #172
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_193265793
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

wel het topje van mijn pink

Was een mooie groef zichtbaar net voordat het ontzettend begon te bloeden :')
Auw, wat was je aan het raspen dan?
Dingen als parmazaan en knoflook gaan er bij mij geheel doorheen, net zo lang doorgaan tot er alleen nog vinger over is om te raspen :D
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:02:27 #173
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_193265964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Auw, wat was je aan het raspen dan?
Dingen als parmazaan en knoflook gaan er bij mij geheel doorheen, net zo lang doorgaan tot er alleen nog vinger over is om te raspen :D
Al meer dan 10 jaar geleden maar ik denk parmezaan en sindsdien let ik beter op :+
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_193272812
Deze besteld...komt pas in juli... ;(

Hij is zoooo mooi en ik hoop er mooie broden mee te bakken.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:40:21 #175
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193272917
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Yinny het volgende:
Deze besteld...komt pas in juli... ;(
[ afbeelding ]
Hij is zoooo mooi en ik hoop er mooie broden mee te bakken.
Ooh mooi! Waar heb je die besteld?
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:42:49 #176
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193272947
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Yinny het volgende:
Deze besteld...komt pas in juli... ;(
[ afbeelding ]
Hij is zoooo mooi en ik hoop er mooie broden mee te bakken.
Wat is het?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193272964
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Yinny het volgende:
Deze besteld...komt pas in juli... ;(
[ afbeelding ]
Hij is zoooo mooi en ik hoop er mooie broden mee te bakken.
Oh, jaloers!!!
We have far more in common than that which devides us..
pi_193273415
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:40 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ooh mooi! Waar heb je die besteld?
https://www.amazon.nl/Emi(...)8-1-fkmr0&th=1&psc=1
@devlinmr een broodbakvorm
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:30:54 #179
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_193318411
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:29 schreef Yinny het volgende:
Deze besteld...komt pas in juli... ;(
[ afbeelding ]
Hij is zoooo mooi en ik hoop er mooie broden mee te bakken.
Ik heb de vorige versie, bevalt erg goed :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_193465925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb de vorige versie, bevalt erg goed :)
Fijn! Ik zag van de week dat ze de prijs verlaagd hadden (met 12 euro), dus mijn eerste bestelling geannuleerd en weer besteld. Helaas nu nog langer wachten
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:16 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193467159
zo, ook even patsen met mijn Kiwi hoogwaardige RVS knives

.



pi_193467204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:54 schreef THEFXR het volgende:
zo, ook even patsen met mijn Kiwi hoogwaardige RVS knives

.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, wat ga je allemaal hakken? Ik sta ook altijd versteld van die Chinese chefs die bijna alles doen met die hakmessen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:59:42 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193468261
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:56 schreef Yinny het volgende:

[..]

Wauw, wat ga je allemaal hakken? Ik sta ook altijd versteld van die Chinese chefs die bijna alles doen met die hakmessen.
Het zijn Thaise messen, Peen kan je goed hakken en verschillende koolsoorten of kruiden.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:45:00 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193549801
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je die over een jaar nog gebruikt
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zal in mijn agenda zetten dat ik hier over een jaar op terugkom ;)
Dit ging dus over de SodaStream.

We gebruiken de SodaStream nog dagelijks. Ok, nu al een maand niet meer maar dat is alleen omdat ik vanwege corona de deur niet uit wilde om nieuwe patronen te kopen. Eind deze week waag ik de gok weer naar de Blokker voor nieuwe patronen dus dan is het weer klaar met de gekochte flessen bruiswater.
Spoilers!
pi_193550771
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]

Dit ging dus over de SodaStream.

We gebruiken de SodaStream nog dagelijks. Ok, nu al een maand niet meer maar dat is alleen omdat ik vanwege corona de deur niet uit wilde om nieuwe patronen te kopen. Eind deze week waag ik de gok weer naar de Blokker voor nieuwe patronen dus dan is het weer klaar met de gekochte flessen bruiswater.
Gebruik je ook die frisdrank vullingen wel eens? Hoe vind je die smaken tegenover de echte merken?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:44:02 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193550790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:42 schreef anndb het volgende:

[..]

Gebruik je ook die frisdrank vullingen wel eens? Hoe vind je die smaken tegenover de echte merken?
Nee, nooit. We drinken geen frisdrank.
Spoilers!
pi_193550872
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]

Dit ging dus over de SodaStream.

We gebruiken de SodaStream nog dagelijks. Ok, nu al een maand niet meer maar dat is alleen omdat ik vanwege corona de deur niet uit wilde om nieuwe patronen te kopen. Eind deze week waag ik de gok weer naar de Blokker voor nieuwe patronen dus dan is het weer klaar met de gekochte flessen bruiswater.
Je hoeft er de deur niet voor uit he: https://www.coolblue.nl/p(...)am-co2-cilinder.html
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:54:27 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193550937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:49 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Je hoeft er de deur niet voor uit he: https://www.coolblue.nl/p(...)am-co2-cilinder.html
Dat is geen cilinder waarbij je je oude in kunt leveren en dus statiegeld krijgt. Je kunt via sodastream.nl wel statiegeldcilinders kopen maar dat is me te veel gedoe. Dan moet je eerst het volle pond betalen, daarna binnen een bepaalde tijd je oude/lege cilinder retourneren en dan krijg je je geld terug.
En voor het retourneren moet ik dus de deur uit en dat is wat we nu net met zijn allen proberen te vermijden ;)
Spoilers!
pi_193550953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is geen cilinder waarbij je je oude in kunt leveren en dus statiegeld krijgt. Je kunt via sodastream.nl wel statiegeldcilinders kopen maar dat is me te veel gedoe. Dan moet je eerst het volle pond betalen, daarna binnen een bepaalde tijd je oude/lege cilinder retourneren en dan krijg je je geld terug.
En voor het retourneren moet ik dus de deur uit en dat is wat we nu net met zijn allen proberen te vermijden ;)
Ah, vandaar. Het kon ook niet zo makkelijk zijn ;).
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:04:58 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193551047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:55 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ah, vandaar. Het kon ook niet zo makkelijk zijn ;).
Helaas :)

Ik heb ook al een keer bij een vestiging van Expert gestaan voor nieuwe cilinders. Op de site van SodaStream staat dat je daar je cilinders om kunt ruilen. De eigenaar was hoogst verontwaardigd omdat hij al 20 keer had doorgegeven dat dat daar helemaal niet kon.
Maar goed, normaal is het echt niet zo veel gedoe. Gewoon even naar de Blokker of de Plus en dan staan ze bij de kassa.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:04:27 #191
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_193551863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

[..]

Dit ging dus over de SodaStream.

We gebruiken de SodaStream nog dagelijks. Ok, nu al een maand niet meer maar dat is alleen omdat ik vanwege corona de deur niet uit wilde om nieuwe patronen te kopen. Eind deze week waag ik de gok weer naar de Blokker voor nieuwe patronen dus dan is het weer klaar met de gekochte flessen bruiswater.
Ik was op voorhand fel tegen de aanschaf van een SodaStream vanwege voornoemde verwachting, maar hij wordt hier ook al enige jaren met grote regelmaat gebruikt. Ook alleen voor bruisend water (die frisdranken zijn niet lekker), maar er gaat dagelijks wel een fles doorheen. Dat gebeurde voorheen met Spa Rood, dus ik denk dat het al met al wel voordeliger is dan losse flessen kopen. Vind alleen de inhoud van de grote flessen nog steeds ietwat aan de kleine kant, maar buiten dat is het een topapparaat als je van bruisend water houdt ^O^
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:07:41 #192
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193551907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:04 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik was op voorhand fel tegen de aanschaf van een SodaStream vanwege voornoemde verwachting, maar hij wordt hier ook al enige jaren met grote regelmaat gebruikt. Ook alleen voor bruisend water (die frisdranken zijn niet lekker), maar er gaat dagelijks wel een fles doorheen. Dat gebeurde voorheen met Spa Rood, dus ik denk dat het al met al wel voordeliger is dan losse flessen kopen. Vind alleen de inhoud van de grote flessen nog steeds ietwat aan de kleine kant, maar buiten dat is het een topapparaat als je van bruisend water houdt ^O^
Ik vind die flessen ook te klein met 800ml. Er gaan er hier dagelijks 3-4 doorheen. Maar dagelijks een paar flessen vullen is binnen een minuut gedaan en het is nog steeds minder moeite dan zelf met flessen slepen.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:09:16 #193
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_193551930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind die flessen ook te klein met 800ml. Er gaan er hier dagelijks 3-4 doorheen. Maar dagelijks een paar flessen vullen is binnen een minuut gedaan en het is nog steeds minder moeite dan zelf met flessen slepen.
De moeite is het inderdaad niet, maar soms gaat het zo hard dat het water niet lang genoeg in de koelkast staat :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:20 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193551956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:09 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

De moeite is het inderdaad niet, maar soms gaat het zo hard dat het water niet lang genoeg in de koelkast staat :P
Wij drinken meestal geen gekoeld water, dat scheelt wel. Ik denk dat de mond van de fles groot genoeg is om er een paar ijsblokjes in te doen. Dat zal ik eens proberen voor als het warm wordt.
Spoilers!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:22:19 #195
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193552078


Hopende dat deze het wat langer volhoudt dan die goedkope krengen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193553492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:49 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Je hoeft er de deur niet voor uit he: https://www.coolblue.nl/p(...)am-co2-cilinder.html
Da's geen CO2 cilinder,
Dit is een CO2 cilinder.



Kleintje maar, van 2 kilo gas.
Gebruik ik voor mijn drukvaten met eigenbrouw bier.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:34:41 #197
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193553534
Nog niet te zien, maar dit zijn 27 lades voor onze keuken O+
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_193557292
Ik heb mijn sodastream verkocht, wij gebruikte het bijna niet.

Heb je ook nog kastjes of alleen maar lades SV-tje
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:40:01 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193558665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:34 schreef SV-tje het volgende:
Nog niet te zien, maar dit zijn 27 lades voor onze keuken O+
[ afbeelding ]
27 _O_ O+ *O*
Spoilers!
pi_193559342
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:34 schreef SV-tje het volgende:
Nog niet te zien, maar dit zijn 27 lades voor onze keuken O+
[ afbeelding ]
:o _O_

Ook foto posten als alles straks af is natuurlijk :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:30:38 #201
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193559754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:24 schreef Sorella het volgende:
...
Heb je ook nog kastjes of alleen maar lades SV-tje
In de eilanden aan de keukenkant alleen lades (21 stuks), aan de woonkamer kant komen 8 kastjes van 40cm diep.
En in de keukenwand zitten ook kastjes en daar komen 4 binnenlades onder de ovens, 1 lade onder de vaatwasser en 1 lade in de kast van de mixers om alle losse onderdelen in op te bergen.


quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

27 _O_ O+ *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

:o _O_

Ook foto posten als alles straks af is natuurlijk :Y
Ga ik doen, kun je ook vinden in mijn eigen topic
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_193561755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:30 schreef SV-tje het volgende:

[..]

In de eilanden aan de keukenkant alleen lades (21 stuks), aan de woonkamer kant komen 8 kastjes van 40cm diep.
En in de keukenwand zitten ook kastjes en daar komen 4 binnenlades onder de ovens, 1 lade onder de vaatwasser en 1 lade in de kast van de mixers om alle losse onderdelen in op te bergen.
[ afbeelding ]
[..]


[..]

Ga ik doen, kun je ook vinden in mijn eigen topic
Ja hoi. Ben je nog vrijgezel? :@

Zal je topic even gaan volgen. Wat geweldig moet dit gaan worden.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193568449
Ik heb ook even je topic door gekeken en zeg maar 1 woord: WAUW *O*
  maandag 15 juni 2020 @ 09:28:28 #204
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_193636466
van het weekend mezelf maar blij gemaakt met een blitse nieuwe weegschaal

https://www.debijenkorf.n(...)2191-406900219100000

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_193636684
Mijn nieuwe frituurpan aangezien ik niet kon wennen aan patatjes uit de airfryer

  maandag 15 juni 2020 @ 10:01:22 #206
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193636771
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:52 schreef Sorella het volgende:
Mijn nieuwe frituurpan aangezien ik niet kon wennen aan patatjes uit de airfryer

[ afbeelding ]
Een Fritel :)
zijn die nou echt zo goed als men zegt? Ik ben ook aan het rondkijken om dezelfde reden als jij?

[ Bericht 4% gewijzigd door devlinmr op 15-06-2020 10:11:18 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193637154
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een Fritel :)
zijn die nou echt zo goed als men zegt? Ik ben ook aan het rondkijken om dezelfde reden als jij?
Dit is mijn eerste fritel, ook ik heb gehoord dat die goed zijn dus daarom gekocht, ik ga het zien :). O en 10 jaar garantie is ook mooi meegenomen.
Ik moet wel zeggen dat het deksel redelijk flexibel is (waarschijnlijk omdat er geen filter inzet ?) het geheel is minder goed afgewerkt en bedieningspaneel voelt echt plastic aan vergeleken met een delongi of een tefal, hij begint pas bij temp. 150 tot 190. Wat ik wel weer fijn vind is de vaste vet smelt stand.

Ik deed zoveel olie op mijn airfryer patatjes dat ik d8: kan ik net zo goed weer een frituurpan kopen dus die staat nu gebroederlijk naast de airfryer.
pi_193637465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:34 schreef SV-tje het volgende:
Nog niet te zien, maar dit zijn 27 lades voor onze keuken O+
[ afbeelding ]
Dacht ik dat ik erg was met mijn 17 lades xD
pi_193754977
Nou dit is mijn aanwinst image uploading site Even mijn eigen patat testen :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 29 juni 2020 @ 22:44:29 #210
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_193851700


De K400 Artisan, vulkaanzwart O+ Past mooi naast de mixer :Y
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 29 juni 2020 @ 23:14:26 #211
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193852156
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:35 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dit is mijn eerste fritel, ook ik heb gehoord dat die goed zijn dus daarom gekocht, ik ga het zien :). O en 10 jaar garantie is ook mooi meegenomen.
Ik moet wel zeggen dat het deksel redelijk flexibel is (waarschijnlijk omdat er geen filter inzet ?) het geheel is minder goed afgewerkt en bedieningspaneel voelt echt plastic aan vergeleken met een delongi of een tefal, hij begint pas bij temp. 150 tot 190. Wat ik wel weer fijn vind is de vaste vet smelt stand.

Ik deed zoveel olie op mijn airfryer patatjes dat ik d8: kan ik net zo goed weer een frituurpan kopen dus die staat nu gebroederlijk naast de airfryer.
En?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193854756
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En?
Mankeert niets aan :)
Merk eigenlijk niet echt veel verschil, wel vlug op temeratuur, frituurt goed.
Het voelt qua materiaal wel goedkoper aan als een delongie of tefal maar dat maakt de 10 jaar garantie wel weer goed :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 08:55:12 #213
34027 devlinmr
Trolivier
pi_193854818
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:44 schreef Sorella het volgende:

[..]

Mankeert niets aan :)
Merk eigenlijk niet echt veel verschil, wel vlug op temeratuur, frituurt goed.
Het voelt qua materiaal wel goedkoper aan als een delongie of tefal maar dat maakt de 10 jaar garantie wel weer goed :)
K zal eens gaan neuzen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194027095


Een Debuyer Country pan.

Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe wok omdat ik inductie heb en mijn oude met een ronde bodem toch wat teveel gedoe gaf. Uiteindelijk is het dit geval worden, een soort buitenechtelijk kind van een liefdesrelatie tussen een koekenpan, een sauteerpan en een wok.

@RobinOok (is die hier nog?) gaat me vast vermoorden omdat ik hierin probeer te wokken, maar ik ben er blij mee. Ideaal om eenpansgerechten voor een week vooruit te koken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:17:29 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194027467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]

@:Robinook (is die hier nog?) gaat me vast vermoorden omdat ik hierin probeer te wokken, maar ik ben er blij mee.
Nee, die post al heel lang niet meer op Fok!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194028174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, die post al heel lang niet meer op Fok!
Toch wel jammer. Soms onuitstaanbaar maar wel vol kennis. Pietverdriet is er nog zo een.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:54:12 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194028626
Zijn volgens mij beide vertrokken toen een kookwinkel hier gesponsord advies kwam geven, wat nog wel eens haaks stond op hun eigen tips.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_194028643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:17 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Toch wel jammer. Soms onuitstaanbaar maar wel vol kennis. Pietverdriet is er nog zo een.
Je kan haar volgen op fb ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:26:36 #219
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_194030308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]

Een Debuyer Country pan.

Ik was eigenlijk op zoek naar een nieuwe wok omdat ik inductie heb en mijn oude met een ronde bodem toch wat teveel gedoe gaf. Uiteindelijk is het dit geval worden, een soort buitenechtelijk kind van een liefdesrelatie tussen een koekenpan, een sauteerpan en een wok.

@:Robinook (is die hier nog?) gaat me vast vermoorden omdat ik hierin probeer te wokken, maar ik ben er blij mee. Ideaal om eenpansgerechten voor een week vooruit te koken.
Da's een wadjan..
Indonesisch dus ik denk niet dat Robin klachten zou hebben.
Technisch gezien kan je er niet in wokken, er zit immers geen handvat aan voor de typische "wok beweging" maar roerbakken gaat er wel prima in.
pi_194050392
Benriner Mandoline - 95mm



Zat al langer te twijfelen of het een meerwaarde heeft tov de koksmessen die ik heb, en het zal op lange termijn nog moeten blijken hoe vaak ik er in de praktijk gebruik van ga maken.
Voor nu ben ik er super blij mee, super scherp mes en het werkt erg goed. Ik wil het vooral gaan gebruiken voor zeer dunne, delicate, consistente snijdsels (voornamelijk voor salades) en voor dingen als zuurkool.

Ik denk dat de julienne-messen weinig gebruikt zullen worden, dat voelde op een bepaalde manier niet echt lekker aan en het "veiligheids"-vingerbeschermingsstuk vind ik knap waardeloos. Had daar bij hardere groentes totaal geen veilig gevoel bij en doe dat veel liever direct met de hand, dan heb je veel meer gevoel. De prikkers die er onder zitten om de groente mee vast te zetten zitten ook veel te ver uit elkaar. Wellicht dat het om courgettes en komkommers in lange brede slierten te snijden nog wel werkt.
Maar goed, dit zijn voor mij allemaal bijzaken waar ik de mandoline niet voor heb gekocht. Gewone dunne, consistente slices maken gaat fantastisch!
pi_194058824
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Da's een wadjan..
Indonesisch dus ik denk niet dat Robin klachten zou hebben.
Technisch gezien kan je er niet in wokken, er zit immers geen handvat aan voor de typische "wok beweging" maar roerbakken gaat er wel prima in.
Hij heeft een platte bodem en dan is het geen wadjan.

Maar maakt niets uit. Als het fijn valt is het prima.

Wel goed inbranden deze
Whatever...
  zondag 12 juli 2020 @ 21:09:47 #222
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_194059568
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hij heeft een platte bodem en dan is het geen wadjan.

Maar maakt niets uit. Als het fijn valt is het prima.

Wel goed inbranden deze
Platte bodem lijkt me niet zoveel uitmaken in de naamgeving, je hebt ook woks met platte bodem en dat blijven ook gewoon woks.

Maa rinderdaad.. what's in a name?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:49:39 #223
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194079554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn volgens mij beide vertrokken toen een kookwinkel hier gesponsord advies kwam geven, wat nog wel eens haaks stond op hun eigen tips.
Dat heb ik echt helemaal gemist.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:59:55 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_194079638
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heb ik echt helemaal gemist.
Hier wat Pietverdriet betreft iig: CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
Een van z'n vaste tips was altijd 'de goedkoopste profi-pan bij de groothandel' te halen. Toen kwam een gesponsorde (?) expert dure pannen aanraden, dat viel nogal verkeerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:31:00 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194080116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:54 schreef De_Hertog het volgende:
Zijn volgens mij beide vertrokken toen een kookwinkel hier gesponsord advies kwam geven, wat nog wel eens haaks stond op hun eigen tips.
Robin had niets met dat verhaal te maken.

En Kookpunt komt hier eens in de zoveel tijd tips geven inderdaad. FOK! wordt daar niet voor betaald.
Spoilers!
pi_194080182


en bij de ijzerhandel een aantal plaatjes aluminium laten knippen bij gebrek aan bakplaten hier :7
pi_194087010
Mooi spul dat microplane :)

incl. een handschoen zodat ik mijn vinger-topjes er niet van af rasp

pi_194188687
Geen nieuw keukenspullen, maar m’n Kenwood k-mixer is terug! Ik kan weer broodjes maken!

Daarbij komt dat de draaischijf van de ovenmagnetron kapot is, geen ramp, maar toch onhandig. Hij is waarschijnlijk zo oud als de keuken van het huis (kan zo maar tien jaar zijn). Er is ondertussen veel verandert in mogelijkheden van inbouwovens. Nu zie ik allerhande mooie stoomovens met deegrijsfunctie en steampulse enzo, maar daar zit dan geen magnetron bij.

Bestaat er wel een combinatie van oven met magnetron met stoom en deegrijs? Of heb je dan een grotere nodig dan de compacte (45 cm) maat die ik Nu heb? Een grotere zou in theorie ook kunnen, maar dan moet het bovenkastje vervangen worden en dat is weer meer gedoe.

Of, heb je met die stoomfuncties geen magnetron meer nodig? Het schijnt best lang te duren voor het goed opgestoomd is, dus voor de snelle hap vraag ik me af of het handig is zonder magnetron.
pi_194188847
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen nieuw keukenspullen, maar m’n Kenwood k-mixer is terug! Ik kan weer broodjes maken!

Daarbij komt dat de draaischijf van de ovenmagnetron kapot is, geen ramp, maar toch onhandig. Hij is waarschijnlijk zo oud als de keuken van het huis (kan zo maar tien jaar zijn). Er is ondertussen veel verandert in mogelijkheden van inbouwovens. Nu zie ik allerhande mooie stoomovens met deegrijsfunctie en steampulse enzo, maar daar zit dan geen magnetron bij.

Bestaat er wel een combinatie van oven met magnetron met stoom en deegrijs? Of heb je dan een grotere nodig dan de compacte (45 cm) maat die ik Nu heb? Een grotere zou in theorie ook kunnen, maar dan moet het bovenkastje vervangen worden en dat is weer meer gedoe.

Of, heb je met die stoomfuncties geen magnetron meer nodig? Het schijnt best lang te duren voor het goed opgestoomd is, dus voor de snelle hap vraag ik me af of het handig is zonder magnetron.
Kan je niet ergens een kleine magnetron kwijt? Dan zet je je wensoven/stoom etc. ding op de plek van de kapotte ovenmagnetron, en dan (evt in een kastje) een kleine magnetron
We have far more in common than that which devides us..
pi_194189026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je niet ergens een kleine magnetron kwijt? Dan zet je je wensoven/stoom etc. ding op de plek van de kapotte ovenmagnetron, en dan (evt in een kastje) een kleine magnetron
Bedankt voor de tip.
In theorie kan dat wel, in de praktijk is dat slecht voor de bruikbaarheid van de keuken, het is al niet zo enorm ruim en in een U-opstelling, dus dit soort apparaten kan ik ook niet kwijt op een plek waar minder frequent gebruikte spullen staan.
Eventueel kan hij op een plank naast de afzuigkap, maar dan moet ik wel kijken of de deurtjes nog allemaal goed open kunnen.
pi_194197686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
In theorie kan dat wel, in de praktijk is dat slecht voor de bruikbaarheid van de keuken, het is al niet zo enorm ruim en in een U-opstelling, dus dit soort apparaten kan ik ook niet kwijt op een plek waar minder frequent gebruikte spullen staan.
Eventueel kan hij op een plank naast de afzuigkap, maar dan moet ik wel kijken of de deurtjes nog allemaal goed open kunnen.
Ik zag net op FB dat iemand deze heeft, een 4 in 1 incl stomen https://www.lg.com/nl/magnetron/lg-MJ3965ACS-magnetron
We have far more in common than that which devides us..
pi_194206595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zag net op FB dat iemand deze heeft, een 4 in 1 incl stomen https://www.lg.com/nl/magnetron/lg-MJ3965ACS-magnetron
Dat is niet echt stomen maar magnetron stomen. Miele en Bosch hebben volgens mij alles in 1 apparaten maar die zijn duur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194254973
Al dat eigen gebakken brood moet wel een beetje vers blijven:

pi_194296940
Geen echt nieuw speeltje maar heb sinds kort een mes van Wusthoff en dat is toch wel Eredivisie tov messen die ik tot nu toe heb gehad.
Messen die ik gebruikte waren voornamelijk messen van supermarkt spaaracties.

Nu is mijn vraag: zijn die supermarkt messen nog scherp te maken door een slijper of is dat verspilde moeite?
pi_194296964
Scherp maken vast wel, maar wellicht dat ze sneller bot worden. Dit door gebruik van een andere (wellicht goedkopere) staalsoort dan je wusthoff mes.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 17:51:33 #236
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:27 schreef Freak188 het volgende:
Geen echt nieuw speeltje maar heb sinds kort een mes van Wusthoff en dat is toch wel Eredivisie tov messen die ik tot nu toe heb gehad.
Messen die ik gebruikte waren voornamelijk messen van supermarkt spaaracties.

Nu is mijn vraag: zijn die supermarkt messen nog scherp te maken door een slijper of is dat verspilde moeite?
dat kost best wel veel, denk dat het mes total loss is, je kan op aliexpress een goedkope drie wegs-doorhaal slijper kopen, dan heb je nog wat aan die messen.
pi_194297436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zag net op FB dat iemand deze heeft, een 4 in 1 incl stomen https://www.lg.com/nl/magnetron/lg-MJ3965ACS-magnetron
Het is gelukt hoor!
https://www.coolblue.nl/p(...)YAp3WGBoCCXcQAvD_BwE



Excuses, het is deze https://www.siemens-home.(...)-magnetron/CP565AGS0
Zo goed mogelijk binnen de <1000 euro klasse :)
pi_194297475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat kost best wel veel, denk dat het mes total loss is, je kan op aliexpress een goedkope drie wegs-doorhaal slijper kopen, dan heb je nog wat aan die messen.
kost best wel veel?

https://www.hollandseslij(...)f/slijptarieven.html

De kookwinkel hier laat 1x per maand een messenslijper komen. Dan betaal je 0,50 tot 1 euro per mes en dan is deze weer netjes geslepen.

Ander verhaal als er echt happen uit zijn natuurlijk. Maar als het alleen om het aanscherpen gaat kost dit niet zo heel veel hoor.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 18:12:23 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194297499
quote:
ooh, die prijzen waren vroeger wat hoger, dat valt idd reuze mee, zolang je geen scharen laat slijpen :D
pi_194298332
Mmm, ik heb mijn messen vorig jaar laten slijpen, 6 messen en een schaar, 40 euro
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 28 juli 2020 @ 19:27:39 #241
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_194298513
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:27 schreef Freak188 het volgende:
Geen echt nieuw speeltje maar heb sinds kort een mes van Wusthoff en dat is toch wel Eredivisie tov messen die ik tot nu toe heb gehad.
Messen die ik gebruikte waren voornamelijk messen van supermarkt spaaracties.

Nu is mijn vraag: zijn die supermarkt messen nog scherp te maken door een slijper of is dat verspilde moeite?
Koop een slijpsteen en doe het zelf.
Er zijn veel filmpjes op youtube te vinden over hoe dat moet.
En dan komen die supermarkt messen wel van pas want dan kan je het slijpen oeffenen zonder dat je je goede mes "verneukt" (die kan je dan altijd nog naar een professionele slijper opsturen om 'm weer scherp te maken)
De supermarkt messen zijn wel vaak van een hardere staalsoort, zijn dus wat lastiger te slijpen dan die Wüsthoff.

Als je het professioneel wil laten doen dan is de Hollandse slijpservice de beste keuze, die slijpen ook voor professionele sterrenkoks.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 18:06:58 #242
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_194636006
Airfryer van Lentz gekocht. Heilige bimbam das gemakkelijk.

O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_195137009
Nieuwe blender! Wauw, deze maakt alles echt heel fijn. Zelfs de granaatappelpitjes en sliertjes van mandarijnen
pi_196460047


Deze is onderweg! Ik heb vroeger ook een rijstkoker gehad, maar die was echt op. En aan de grote kant bovendien. Deze is groot zat!
pi_196480905


Plaatstalen pan :Y Kijken of ik dit wel prettig vind werken, in tegenstelling tot de RVS koekenpan die ik nu heb.

En eindelijk een hapjespan:


Daarnaast nog een berg bakringen (gangmakers incoming :9), nieuwe spuitmondjes voor spuitzakken, vlaaivormen etc.
pi_196485116
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatstalen pan :Y Kijken of ik dit wel prettig vind werken, in tegenstelling tot de RVS koekenpan die ik nu heb.

Dat is wel echt iets heel anders dan RVS, ook wat de gebruiksdoeleinden betreft. Plaatstaal is een beetje allround, mits geen zure ingrediënten, RVS is ideaal voor knapperige korstjes. Geef hem wel wat tijd om goed in te branden. Het kan een paar weken gebruik duren voordat hij ideaal werkt, de eerste dagen ga je vooral vloeken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196485148
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:49 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat is wel echt iets heel anders dan RVS, ook wat de gebruiksdoeleinden betreft. Plaatstaal is een beetje allround, mits geen zure ingrediënten, RVS is ideaal voor knapperige korstjes. Geef hem wel wat tijd om goed in te branden. Het kan een paar weken gebruik duren voordat hij ideaal werkt, de eerste dagen ga je vooral vloeken.
Ja dat inbranden wil dus (nog steeds) niet lukken. Was een goedkope ibood set van 2. Was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik nummer 2 bij een bevriende chef kok heb afgegeven, die praktisch alleen maar met RVS bakt, met de vraag 'wat doe ik mis' en die had hetzelfde resultaat..
pi_196485443
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja dat inbranden wil dus (nog steeds) niet lukken. Was een goedkope ibood set van 2. Was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik nummer 2 bij een bevriende chef kok heb afgegeven, die praktisch alleen maar met RVS bakt, met de vraag 'wat doe ik mis' en die had hetzelfde resultaat..
Gewoon rustig aan doen, het komt vanzelf wel een keer goed. Het lijkt me dat het materiaal plaatstaal van een dure of goedkope pan niet verschilt. De komende tijd gebruiken voor wat makkelijke dingen die niet snel aanbakken: uien, champignons, worstjes,dat soort dingen. En niet te enthousiast schoon maken. Dan vormt zich de patina vanzelf wel een keer.

Ik heb er twee, eentje al heel lang, die werkt echt perfect en er is werkelijk niets dat aanbakt. En eentje pas en paar maanden, die moet echt nog verbeteren, tofu of eieren kun je er nog niet met een fatsoenlijk resultaat in maken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196485529
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Gewoon rustig aan doen, het komt vanzelf wel een keer goed. Het lijkt me dat het materiaal plaatstaal van een dure of goedkope pan niet verschilt. De komende tijd gebruiken voor wat makkelijke dingen die niet snel aanbakken: uien, champignons, worstjes,dat soort dingen. En niet te enthousiast schoon maken. Dan vormt zich de patina vanzelf wel een keer.

Ik heb er twee, eentje al heel lang, die werkt echt perfect en er is werkelijk niets dat aanbakt. En eentje pas en paar maanden, die moet echt nog verbeteren, tofu of eieren kun je er nog niet met een fatsoenlijk resultaat in maken.
Ja blijf ze ook gewoon gebruiken hoor :) de plaatstalen debuyer is 'voor erbij' kijken wat het is. Kijken of ik het fijner vind werken etc. ;)
  maandag 30 november 2020 @ 16:40:39 #250
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196485721
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 10:14 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatstalen pan :Y Kijken of ik dit wel prettig vind werken, in tegenstelling tot de RVS koekenpan die ik nu heb.

En eindelijk een hapjespan:
[ afbeelding ]

Daarnaast nog een berg bakringen (gangmakers incoming :9), nieuwe spuitmondjes voor spuitzakken, vlaaivormen etc.
Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet! :( ;)
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
pi_196485767
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet! :( ;)
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.

Hier heb je ze iig zonder Eiffeltoren volgens mij: https://www.knivesandtool(...)al%20B-Pro%20Element

want dat lijkt alleen de french collection te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door FranticDJ op 30-11-2020 16:51:56 ]
  maandag 30 november 2020 @ 17:27:43 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196486383
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.

Hier heb je ze iig zonder Eiffeltoren volgens mij: https://www.knivesandtool(...)al%20B-Pro%20Element

want dat lijkt alleen de french collection te zijn.
Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.
Was kennelijk een tijdelijke oplage want je zag die overal opeens en de gewone pro hadden ze nergens.
pi_196486436
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.
Was kennelijk een tijdelijke oplage want je zag die overal opeens en de gewone pro hadden ze nergens.
Ah!
  maandag 30 november 2020 @ 17:48:24 #254
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196486604
Tijdje geleden een airfryer gekocht.

Kan haar nie meer missen en ja ze is vrouwelijk hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196486757
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet! :( ;)
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Spellchecker maandag 30 november 2020 @ 18:02:06 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196486787
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
  maandag 30 november 2020 @ 18:13:56 #257
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196486897
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Ik vind het handvat van de Mineral B Pro mooier en lijkt me lekkerder in de hand te liggen.
Qua staal maakt het niet veel uit inderdaad.
pi_196486918
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:

[..]

Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen

nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 30 november 2020 @ 18:16:54 #259
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196486955
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:

[..]

Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)
Daardoor kan je op hogere temperaturen bakken waardoor je vlees mooi kan aanbraden.
Er blijven ook wat meer braadrestjes in de pan achter en daar kan je weer heerlijke jus mee maken.
  maandag 30 november 2020 @ 18:18:59 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196486984
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen

nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.
Maar dan kan je de pan weer opnieuw inbranden.
pi_196487009
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.
Maar dan kan je de pan weer opnieuw inbranden.
Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijn ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Spellchecker maandag 30 november 2020 @ 18:22:32 #262
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196487029
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen

nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)
Daardoor kan je op hogere temperaturen bakken waardoor je vlees mooi kan aanbraden.
Er blijven ook wat meer braadrestjes in de pan achter en daar kan je weer heerlijke jus mee maken.
Dank jullie wel. :Y)
  maandag 30 november 2020 @ 18:28:02 #263
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196487102
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:22 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie wel. :Y)
Is ook wel anders koken met zo'n pan trouwens.
Als de pan niet op temperatuur is blijft alles in de pan plakken en je moet sowieso ook wachten tot het vlees of de vis zelf "aangeeft" dat het omgedraaid kan worden.
Het "plakt" dan niet meer en dan kan je het zonder te beschadigen omdraaien.
Heb je wel ook meteen een geweldige korst op je vlees/vis :Y)
pi_196487110
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
zit bijenwas op die Mineral B die je er eerst af moet wassen :P
pi_196487118
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
[*]kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen

nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
dat kunnen ze niet allemaal :P hangt echt van het handvat af.
  maandag 30 november 2020 @ 18:32:41 #266
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196487170
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijn ;)
Oh ja,, ijzersmaak was ik vergeten.
Hoewel dat opzich ook wel mee zal vallen denk ik.
Ik heb een gietijzeren pan (zonder emaille) waar ik ook altijd goulash (of eigenlijk Pörkölt) mee maak en daar proef ik ook nooit iets van ijzer terug.
En als er over blijft dan gaat de goulash met pan en al de koelkast in, ook nooit problemen gehad dat het zure van de goulash de pan verneukt.
Maar goed, gietzijzer is anders dan (carbon)staal.
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:26:09 #267
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_196498001
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja dat inbranden wil dus (nog steeds) niet lukken. Was een goedkope ibood set van 2. Was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik nummer 2 bij een bevriende chef kok heb afgegeven, die praktisch alleen maar met RVS bakt, met de vraag 'wat doe ik mis' en die had hetzelfde resultaat..
Ik werk op inductie (niet de beste plaat helaas) en heb 2 de buyers. De ene heb ik laagje voor laagje op de inductieplaat ingebrand, dat gaat nu na een aantal keren prima. Hierbij werkt het voor mij het beste om een heel dun (zelfs minimaal) laagje uit te smeren en dat tot het rookpunt te brengen, even te laten roken en vervolgens af te laten koelen. De methode om een dikker laagje in te laten branden, werkte niet echt.

Bij mijn tweede pan heb ik het in de oven geprobeerd: zet de pan in een koude oven en verwarm tot ongeveer 100ºC, haal uit de oven en smeer de binnen- en buitenkant heel dun in met biologische lijnzaadolie. Plaats de pan terug in de oven, verhoog de temperatuur naar 230ºC en laat gedurende 2 uur inbranden. Zet dan de oven uit en laat de pan in de dichte oven helemaal afkoelen. (volgens deze site)

Deze laatste pan heb ik nog het minst gebruikt, maar hiermee kon ik wel sneller goed bakken. Dus bij een volgende pan hanteer ik weer deze methode. Met (mijn) inductie is het toch moeilijker het gehele oppervlak van de pan goed te verhitten, in de oven lukt dat wel.
  zondag 25 april 2021 @ 11:34:36 #268
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199148799
Nieuw fornuis besteld



Steel Genesi 100
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:19:55 #269
366734 dimmak
bitcoin
pi_200215693
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:45:49 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200215953
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 juli 2021 @ 14:48:18 #271
366734 dimmak
bitcoin
pi_200215977
quote:
3s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:45 schreef golfer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:49:29 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200215991
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:48 schreef dimmak het volgende:

Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.
Dat dus. Koop een echte pro van Leifheit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 juli 2021 @ 15:11:05 #273
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200216248
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
https://www.bol.com/nl/nl(...)vDDxqLgaAkcXEALw_wcB

Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 5 juli 2021 @ 15:21:54 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200216366
quote:
Slechte review. Heb je deze zelf ook?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 juli 2021 @ 15:38:27 #275
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200216577
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.

En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
  maandag 5 juli 2021 @ 15:58:12 #276
34027 devlinmr
Trolivier
pi_200216832
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Slechte review. Heb je deze zelf ook?
ja al jaren.. oudere versie though.

Rosle is een topmerk, niks slap staal

https://www.amazon.nl/dp/(...)0e-97d9-82a098ad1b46

1200 reviews
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200218962
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja al jaren.. oudere versie though.

Rosle is een topmerk, niks slap staal

https://www.amazon.nl/dp/(...)0e-97d9-82a098ad1b46

1200 reviews
Ik heb die van mij al 20 jaar denk ik
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_200222008
https://www.amazon.nl/Zyl(...)/261-4638989-7131237

had er eerst een paar van ikea die ik steeds aan gort kneep :')

en je kan je tenen er in doen zonder ze te pellen _O_
  dinsdag 6 juli 2021 @ 01:30:26 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200224212
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.

En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
deze?
  dinsdag 6 juli 2021 @ 01:58:29 #280
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200224335
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 01:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

deze?
[ afbeelding ]
Dat modelletje heb ikzelf ook, zowel een grove als een fijne versie.
Ook handig voor parmazaan.
pi_200232320
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.

En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
Het schoonmaken van die persen is ook precies de reden dat die van mij al ruim 10 jaar alleen maar de la ligt te vullen.

Ik geef ze na het pellen wel een klap op hun kop en dan zijn ze na 5 seconden snijden ook klein.

Ik heb ook zo'n keramisch schaaltje met kartels, waarmee ik ze tot een pulp kan wrijven.
Die gebruik ik voor m'n knoflooksaus.
Zoiets, dus


[ Bericht 8% gewijzigd door marc0871 op 06-07-2021 17:46:05 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 17:39:32 #282
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200232381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Het schoonmaken van die persen is ook precies de reden dat die van mij al ruim 10 jaar alleen maar de la ligt te vullen.

Ik geef ze na het pellen wel een klap op hun kop en dan zijn ze na 5 seconden snijden ook klein.

Ik heb ook zo'n keramisch schaaltje met kartels, waarmee ik ze tot een pulp kan wrijven.
Die gebruik ik voor m'n knoflooksaus.
Als het wat grover moet dan gebruik ik ook m'n mes.
En anders dus de rasp, beiden erg makkelijk af te spoelen en schoon te maken.

Ik heb zelf ook een Leifheit pers maar die gebuik ik eigenlijk nooit meer.
Zo'n vierkante opening is ook niet handig eigenlijk, er blijft altijd wel wat achter in de hoekjes, dan is een ronde pers al beter.
pi_200232674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als het wat grover moet dan gebruik ik ook m'n mes.
En anders dus de rasp, beiden erg makkelijk af te spoelen en schoon te maken.

Ik heb zelf ook een Leifheit pers maar die gebuik ik eigenlijk nooit meer.
Zo'n vierkante opening is ook niet handig eigenlijk, er blijft altijd wel wat achter in de hoekjes, dan is een ronde pers al beter.
Mja, ik heb een rasp, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Toch eens proberen.

Misschien wel, maar voor mij hoeft het niet meer.
Ik gebruik liever het mes dat ik toch al vast heb.
Maakt idd makkelijker schoon.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 18:33:26 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200233108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 01:30 schreef THEFXR het volgende:

deze?
[ afbeelding ]
Die gebruik ik ook vaak. :Y Naast de pers.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:37:34 #285
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200283951
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Die gebruik ik ook vaak. :Y Naast de pers.
Voordeel is ook dat ze hond-proof zijn...
M'n zus had eerst een rasp met een rubber handgreep maar die was door de honden opgevreten :D
Dus voor haar verjaardag heb ik haar 2 van die raspen gegeven, een fijne en een grove.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:56:25 #286
366734 dimmak
bitcoin
pi_200284277
Het is uiteindelijk de OXO geworden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201723272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:56 schreef dimmak het volgende:
Het is uiteindelijk de OXO geworden.
Bevalt deze goed?
Ik ben de knoflookpers die ik nu heb namelijk meer dan zat en op zoek naar een nieuwe en goede knoflookpers. Ik had inderdaad deze gezien, maar ook zo een die je over de knoflook heen moet rollen, maar dan heb je ook meteen weer een extra snijplank om af te wassen.
Bij deze die jij hebt zag ik dan weer bij staan dat het staafjes waren die er uit komen en dus weer te groot zijn. Of valt dit mee?
pi_201725901
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Bevalt deze goed?
Ik ben de knoflookpers die ik nu heb namelijk meer dan zat en op zoek naar een nieuwe en goede knoflookpers. Ik had inderdaad deze gezien, maar ook zo een die je over de knoflook heen moet rollen, maar dan heb je ook meteen weer een extra snijplank om af te wassen.
Bij deze die jij hebt zag ik dan weer bij staan dat het staafjes waren die er uit komen en dus weer te groot zijn. Of valt dit mee?
Ik ben echt super tevreden met deze pers. Er kan ook meer dan 1 teentje in en is makkelijk schoon te maken. Aanrader!
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:40:22 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201729582
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 01:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]
deze?
[ afbeelding ]
Gebruik ik ook, voor Knoflook, gember, parmazaan, muskaatnoten, laos, citroenschil, etc etc
pi_201730021




Eind april besteld.... Vandaag geleverd *O*
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:09:17 #291
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_201730743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:20 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eind april besteld.... Vandaag geleverd *O*
oooh, echt mooi :o
  donderdag 28 oktober 2021 @ 15:58:54 #292
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201932051

Het duurde even maar m'n De Buyer pan is eindelijk binnen.
Ik heb voor de luxere versie gekozen met de wat zwaardere handgreep.

Bij het uitpakken merkte ik ook meteen hoe zwaar de pan eigenlijk is, 't voelt als gietijzer, ik snap meteen waarom die pannen zo geliefd zijn bij chefs..dat carbonstaal kan veel hitte opnemen veel meer dan een aluminium pan.
Straks even lezen hoe (en of) ik de pan moet inbranden, ga ik de komende jaren in elk geval een hoop plezier aan beleven (of juist veel frustraties doordat alles aanbrandt zonder anti-aanbaklaag ;) )


CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #8
Ik had 't er vorig jaar al over dat ik die pan wilde, door Corona duurde het allemaal wat langer.
Maar hij is eindelijk binnen (in sept besteld dus ik ziet er niet al een jaar op te wachten gelukkig)

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 28-10-2021 16:24:36 ]
pi_201932087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:58 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Het duurde even maar m'n De Buyer pan is eindelijk binnen.
Ik heb voor de luxere versie gekozen met de wat zwaardere handgreep.

Bij het uitpakken merkte ik ook meteen hoe zwaar de pan eigenlijk is, 't voelt als gietijzer, ik snap meteen waarom die pannen zo geliefd zijn bij chefs..dat carbonstaal kan veel hitte opnemen veel meer dan een aluminium pan.
Straks even lezen hoe (en of) ik de pan moet inbranden, ga ik de komende jaren in elk geval een hoop plezier aan beleven (of juist veel frustraties doordat alles aanbrandt zonder anti-aanbaklaag ;) )
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over. O+ Ik ga alleen over 2 maandjes over op inductie en kan ik mijn pan niet meer gebruiken. Gelukkig komen er 2 van deze mijn kant op waar ik ook wel plezier aan ga hebben. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:27:16 #294
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201932360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:03 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over. O+ Ik ga alleen over 2 maandjes over op inductie en kan ik mijn pan niet meer gebruiken. Gelukkig komen er 2 van deze mijn kant op waar ik ook wel plezier aan ga hebben. :)
Waarom niet op inductie? Is ie krom?
Siesta & Fiesta!
pi_201932704
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:27 schreef Bramito het volgende:

[..]
Waarom niet op inductie? Is ie krom?
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 18:26:22 #296
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201933615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?
Ja voor inductie sowieso, maar ik heb een kromme pan en die doet het gewoon op inductie. Niet mijn mineral B, maar een goedkope flensjes pan. Ik zou in ieder geval effe proberen.
Siesta & Fiesta!
pi_201934289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:02 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?
Ik zou het eerst even uitproberen voordat je de pan weggooit. Mijn pannen zijn ook niet allemaal 100% vlak maar ze werken probleemloos op inductie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201934599
Ik kan de pannen die ik op gas gebruikt heb gewoon op mijn inductie gebruiken.
Inductie is wat dat betreft iets vriendelijker dan keramisch/elektrisch koken.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 23:07:25 #299
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_201937324
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:03 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over. O+ Ik ga alleen over 2 maandjes over op inductie en kan ik mijn pan niet meer gebruiken. Gelukkig komen er 2 van deze mijn kant op waar ik ook wel plezier aan ga hebben. :)
Waarschinlijk heb ik 'm goed ingebrand in elk geval, dacht dat alles de eerste keer aan de pan zou plakken maar het eerste kipfileetje ging prima :)

Volgens de handleiding kan de pan wel op inductie maar je mag dan geen Boost of Turbo gebruiken, als de pan te snel heet wordt trekt ie inderdaad krom.
Er staat verder bij dat de pan op een middelhoog "vuur"gebruikt moet worden en je mag de pan ook niet oververhitten.
Geldt volgens de handleiding vooral voor de pannen van 26cm (en groter neem ik aan maar dat staat er dan weer niet bij)

Maar goed, dat geldt voor gas, keramische en open houtvuur in principe ook allemaal, te snel verhitten en afkoelen is voor geen enkele pan goed, op geen enkele warmtebron.
pi_203144681
Vol :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_203144690
Oh nu pas :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')