ja al jaren.. oudere versie though.quote:
Ik heb die van mij al 20 jaar denk ikquote:Op maandag 5 juli 2021 15:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ja al jaren.. oudere versie though.
Rosle is een topmerk, niks slap staal
https://www.amazon.nl/dp/(...)0e-97d9-82a098ad1b46
1200 reviews
deze?quote:Op maandag 5 juli 2021 15:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.
En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
Dat modelletje heb ikzelf ook, zowel een grove als een fijne versie.quote:
Het schoonmaken van die persen is ook precies de reden dat die van mij al ruim 10 jaar alleen maar de la ligt te vullen.quote:Op maandag 5 juli 2021 15:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.
En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
Als het wat grover moet dan gebruik ik ook m'n mes.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 17:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het schoonmaken van die persen is ook precies de reden dat die van mij al ruim 10 jaar alleen maar de la ligt te vullen.
Ik geef ze na het pellen wel een klap op hun kop en dan zijn ze na 5 seconden snijden ook klein.
Ik heb ook zo'n keramisch schaaltje met kartels, waarmee ik ze tot een pulp kan wrijven.
Die gebruik ik voor m'n knoflooksaus.
Mja, ik heb een rasp, maar die heb ik nog niet gebruikt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 17:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als het wat grover moet dan gebruik ik ook m'n mes.
En anders dus de rasp, beiden erg makkelijk af te spoelen en schoon te maken.
Ik heb zelf ook een Leifheit pers maar die gebuik ik eigenlijk nooit meer.
Zo'n vierkante opening is ook niet handig eigenlijk, er blijft altijd wel wat achter in de hoekjes, dan is een ronde pers al beter.
Die gebruik ik ook vaak.quote:
Voordeel is ook dat ze hond-proof zijn...quote:Op dinsdag 6 juli 2021 18:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook vaak.Naast de pers.
Bevalt deze goed?quote:
Ik ben echt super tevreden met deze pers. Er kan ook meer dan 1 teentje in en is makkelijk schoon te maken. Aanrader!quote:Op maandag 11 oktober 2021 22:25 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Bevalt deze goed?
Ik ben de knoflookpers die ik nu heb namelijk meer dan zat en op zoek naar een nieuwe en goede knoflookpers. Ik had inderdaad deze gezien, maar ook zo een die je over de knoflook heen moet rollen, maar dan heb je ook meteen weer een extra snijplank om af te wassen.
Bij deze die jij hebt zag ik dan weer bij staan dat het staafjes waren die er uit komen en dus weer te groot zijn. Of valt dit mee?
oooh, echt mooiquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 15:20 schreef devlinmr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eind april besteld.... Vandaag geleverd
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:58 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Het duurde even maar m'n De Buyer pan is eindelijk binnen.
Ik heb voor de luxere versie gekozen met de wat zwaardere handgreep.
Bij het uitpakken merkte ik ook meteen hoe zwaar de pan eigenlijk is, 't voelt als gietijzer, ik snap meteen waarom die pannen zo geliefd zijn bij chefs..dat carbonstaal kan veel hitte opnemen veel meer dan een aluminium pan.
Straks even lezen hoe (en of) ik de pan moet inbranden, ga ik de komende jaren in elk geval een hoop plezier aan beleven (of juist veel frustraties doordat alles aanbrandt zonder anti-aanbaklaag)
Waarom niet op inductie? Is ie krom?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over.Ik ga alleen over 2 maandjes over op inductie en kan ik mijn pan niet meer gebruiken. Gelukkig komen er 2 van deze mijn kant op waar ik ook wel plezier aan ga hebben.
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:27 schreef Bramito het volgende:
[..]
Waarom niet op inductie? Is ie krom?
Ja voor inductie sowieso, maar ik heb een kromme pan en die doet het gewoon op inductie. Niet mijn mineral B, maar een goedkope flensjes pan. Ik zou in ieder geval effe proberen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:02 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?
Ik zou het eerst even uitproberen voordat je de pan weggooit. Mijn pannen zijn ook niet allemaal 100% vlak maar ze werken probleemloos op inductie.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:02 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel. Hij wiebelt op mijn pit iig, heb het nog niet op een hele vlakke ondergrond getest. Krom is verder ook het enige bezwaar toch als je naar een andere warmtebron over stapt?
Waarschinlijk heb ik 'm goed ingebrand in elk geval, dacht dat alles de eerste keer aan de pan zou plakken maar het eerste kipfileetje ging primaquote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:03 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik heb er ook eentje. Aan het begin heb ik enorm lopen kloten en vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, maar nu ben ik er super tevreden over.Ik ga alleen over 2 maandjes over op inductie en kan ik mijn pan niet meer gebruiken. Gelukkig komen er 2 van deze mijn kant op waar ik ook wel plezier aan ga hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |