abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196485767
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet! :( ;)
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.

Hier heb je ze iig zonder Eiffeltoren volgens mij: https://www.knivesandtool(...)al%20B-Pro%20Element

want dat lijkt alleen de french collection te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door FranticDJ op 30-11-2020 16:51:56 ]
  maandag 30 november 2020 @ 17:27:43 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196486383
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.

Hier heb je ze iig zonder Eiffeltoren volgens mij: https://www.knivesandtool(...)al%20B-Pro%20Element

want dat lijkt alleen de french collection te zijn.
Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.
Was kennelijk een tijdelijke oplage want je zag die overal opeens en de gewone pro hadden ze nergens.
pi_196486436
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.
Was kennelijk een tijdelijke oplage want je zag die overal opeens en de gewone pro hadden ze nergens.
Ah!
pi_196486604
Tijdje geleden een airfryer gekocht.

Kan haar nie meer missen en ja ze is vrouwelijk hihi.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_196486757
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet! :( ;)
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Spellchecker maandag 30 november 2020 @ 18:02:06 #256
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196486787
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
  maandag 30 november 2020 @ 18:13:56 #257
45 SiGNe
pi_196486897
quote:

[..]

Ik vind het handvat van de Mineral B Pro mooier en lijkt me lekkerder in de hand te liggen.
Qua staal maakt het niet veel uit inderdaad.
pi_196486918
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:

[..]

Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen

nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
  maandag 30 november 2020 @ 18:16:54 #259
45 SiGNe
pi_196486955
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:

[..]

De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)
Daardoor kan je op hogere temperaturen bakken waardoor je vlees mooi kan aanbraden.
Er blijven ook wat meer braadrestjes in de pan achter en daar kan je weer heerlijke jus mee maken.
  maandag 30 november 2020 @ 18:18:59 #260
45 SiGNe
pi_196486984
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven

nadelen
Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.
Maar dan kan je de pan weer opnieuw inbranden.
pi_196487009
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.
Maar dan kan je de pan weer opnieuw inbranden.
Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijn ;)
  Spellchecker maandag 30 november 2020 @ 18:22:32 #262
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196487029
quote:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
• kan in de oven

nadelen
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)
Daardoor kan je op hogere temperaturen bakken waardoor je vlees mooi kan aanbraden.
Er blijven ook wat meer braadrestjes in de pan achter en daar kan je weer heerlijke jus mee maken.
Dank jullie wel. :Y)
  maandag 30 november 2020 @ 18:28:02 #263
45 SiGNe
pi_196487102
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:22 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Dank jullie wel. :Y)
Is ook wel anders koken met zo'n pan trouwens.
Als de pan niet op temperatuur is blijft alles in de pan plakken en je moet sowieso ook wachten tot het vlees of de vis zelf "aangeeft" dat het omgedraaid kan worden.
Het "plakt" dan niet meer en dan kan je het zonder te beschadigen omdraaien.
Heb je wel ook meteen een geweldige korst op je vlees/vis :Y)
pi_196487110
quote:

[..]

zit bijenwas op die Mineral B die je er eerst af moet wassen :P
pi_196487118
quote:

[..]

voordelen:
• goedkoop
• licht
[*]kan in de oven

nadelen
dat kunnen ze niet allemaal :P hangt echt van het handvat af.
  maandag 30 november 2020 @ 18:32:41 #266
45 SiGNe
pi_196487170
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijn ;)
Oh ja,, ijzersmaak was ik vergeten.
Hoewel dat opzich ook wel mee zal vallen denk ik.
Ik heb een gietijzeren pan (zonder emaille) waar ik ook altijd goulash (of eigenlijk Pörkölt) mee maak en daar proef ik ook nooit iets van ijzer terug.
En als er over blijft dan gaat de goulash met pan en al de koelkast in, ook nooit problemen gehad dat het zure van de goulash de pan verneukt.
Maar goed, gietzijzer is anders dan (carbon)staal.
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:26:09 #267
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_196498001
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja dat inbranden wil dus (nog steeds) niet lukken. Was een goedkope ibood set van 2. Was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik nummer 2 bij een bevriende chef kok heb afgegeven, die praktisch alleen maar met RVS bakt, met de vraag 'wat doe ik mis' en die had hetzelfde resultaat..
Ik werk op inductie (niet de beste plaat helaas) en heb 2 de buyers. De ene heb ik laagje voor laagje op de inductieplaat ingebrand, dat gaat nu na een aantal keren prima. Hierbij werkt het voor mij het beste om een heel dun (zelfs minimaal) laagje uit te smeren en dat tot het rookpunt te brengen, even te laten roken en vervolgens af te laten koelen. De methode om een dikker laagje in te laten branden, werkte niet echt.

Bij mijn tweede pan heb ik het in de oven geprobeerd: zet de pan in een koude oven en verwarm tot ongeveer 100ºC, haal uit de oven en smeer de binnen- en buitenkant heel dun in met biologische lijnzaadolie. Plaats de pan terug in de oven, verhoog de temperatuur naar 230ºC en laat gedurende 2 uur inbranden. Zet dan de oven uit en laat de pan in de dichte oven helemaal afkoelen. (volgens deze site)

Deze laatste pan heb ik nog het minst gebruikt, maar hiermee kon ik wel sneller goed bakken. Dus bij een volgende pan hanteer ik weer deze methode. Met (mijn) inductie is het toch moeilijker het gehele oppervlak van de pan goed te verhitten, in de oven lukt dat wel.
pi_199148799
Nieuw fornuis besteld

Steel Genesi 100
  maandag 5 juli 2021 @ 14:19:55 #269
366734 dimmak
bitcoin
pi_200215693
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:45:49 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200215953
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 juli 2021 @ 14:48:18 #271
366734 dimmak
bitcoin
pi_200215977
quote:
3s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:45 schreef golfer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 5 juli 2021 @ 14:49:29 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200215991
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:48 schreef dimmak het volgende:

Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.
Dat dus. Koop een echte pro van Leifheit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_200216248
quote:
https://www.bol.com/nl/nl(...)vDDxqLgaAkcXEALw_wcB

maandag 5 juli 2021 @ 15:21:54 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200216366
quote:
Slechte review. Heb je deze zelf ook?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 juli 2021 @ 15:38:27 #275
45 SiGNe
pi_200216577
quote:
Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..
Met een pers blijft er altijd wat achter dus begin met raspen...
Met een goede microplane rasp kan je je knoflook fijner krijgen dan met een pers en het vocht blijft ook niet achter in de pers.
Makkelijker schoon te maken ook.

En voordeel van een microplane rasp is dat je je vingers niet meeraspt dus je kan een knoflookteen tot aan het kontje opraspen, gaat niks verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')