Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.quote:Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet!![]()
![]()
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.quote:Op maandag 30 november 2020 16:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja, de mineral b pro heeft zo een RVS handvat en kan gewoon in de oven. De normale mineral b is me niet helemaal duidelijk welke wel/niet kan.
Hier heb je ze iig zonder Eiffeltoren volgens mij: https://www.knivesandtool(...)al%20B-Pro%20Element
want dat lijkt alleen de french collection te zijn.
Ah!quote:Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah nice, zijn ze er weer.. Die met de eifeltoren is inderdaad de French collection en Knives&tools had ook alleen die.
Was kennelijk een tijdelijke oplage want je zag die overal opeens en de gewone pro hadden ze nergens.
Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.quote:Op maandag 30 november 2020 16:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo'n deBuyer wil ik ook nog aanschaffen.
Ik zag ze een tijdje terug ook met een wat mooier handvat maar die waren natuurlijk uitverkocht en nu hebben ze een eifeltoren als handvat.. dat wil ik helemaal niet!![]()
![]()
Nog even wachten tot de normale handvatten terug komen.
Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?quote:Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
Ik vind het handvat van de Mineral B Pro mooier en lijkt me lekkerder in de hand te liggen.quote:Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom de mineral B en niet de goedkopere carbone? Voor zover ik weet is het voornaamste verschil de mooiere verpakking van de Mineral B en dat iemand alvast een laagje olie op de mineral B gesmeerd heeft zodat je 10 seconden werk bespaard bij het inbranden.
voordelen:quote:Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:
[..]
Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)quote:Op maandag 30 november 2020 18:02 schreef maily het volgende:
[..]
Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het voordeel is van zo'n plaatstalen pan?
Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.quote:Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
• kan tegen extreem hoge temperaturen
nadelen
• de enige manier om hem te verwoesten is nat wegzetten
• niet geschikt om zure gerechten te bereiden
• lkan niet in de vaatwasser
Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijnquote:Op maandag 30 november 2020 18:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zure gerechten (zoals tomatensaus) kan wel maar dan gaat vaak wel je aanbaklaag eraan.
Maar dan kan je de pan weer opnieuw inbranden.
quote:Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
voordelen:
• goedkoop
• licht
• onverwoestbaar, mits correct gebruikt kunnen jouw kleinkinderen hem aan hun kleinkinderen vererven.
• als hij op termijn goed ingebrand is, heb je de beste antiaanbaklaag die er bestaat.
• kan in de oven
nadelen
Dank jullie wel.quote:Op maandag 30 november 2020 18:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De pan heeft geen anti aanbaklaag, dat ontstaat vanzelf door te koken (en je kan de pan ook inbranden met olie)
Daardoor kan je op hogere temperaturen bakken waardoor je vlees mooi kan aanbraden.
Er blijven ook wat meer braadrestjes in de pan achter en daar kan je weer heerlijke jus mee maken.
Is ook wel anders koken met zo'n pan trouwens.quote:
zit bijenwas op die Mineral B die je er eerst af moet wassenquote:Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
dat kunnen ze niet allemaalquote:Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
voordelen:
• goedkoop
• licht
[*]kan in de oven
nadelen
Oh ja,, ijzersmaak was ik vergeten.quote:Op maandag 30 november 2020 18:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ja klopt. En ook nog eens ijzersmaak. Maar voor Poppeye zou dit wel iets zijn
Ik werk op inductie (niet de beste plaat helaas) en heb 2 de buyers. De ene heb ik laagje voor laagje op de inductieplaat ingebrand, dat gaat nu na een aantal keren prima. Hierbij werkt het voor mij het beste om een heel dun (zelfs minimaal) laagje uit te smeren en dat tot het rookpunt te brengen, even te laten roken en vervolgens af te laten koelen. De methode om een dikker laagje in te laten branden, werkte niet echt.quote:Op maandag 30 november 2020 15:53 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dat inbranden wil dus (nog steeds) niet lukken. Was een goedkope ibood set van 2. Was er op een gegeven moment zo flauw van dat ik nummer 2 bij een bevriende chef kok heb afgegeven, die praktisch alleen maar met RVS bakt, met de vraag 'wat doe ik mis' en die had hetzelfde resultaat..
quote:Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar.
Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.quote:
Dat dus. Koop een echte pro van Leifheit.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:48 schreef dimmak het volgende:
Dat was mijn laatste aanwinst van Ali maar was na een paar weken al helemaal verbogen. Dat kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van Ali liggen, was wel heel erg dun.
https://www.bol.com/nl/nl(...)vDDxqLgaAkcXEALw_wcBquote:Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
Ik zoek een onverwoestbare en makkelijk schoon te maken knoflookpers. Ben inmiddels aan mijn 3e pers toe in 2 jaar.
Slechte review. Heb je deze zelf ook?quote:Op maandag 5 juli 2021 15:11 schreef devlinmr het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)vDDxqLgaAkcXEALw_wcB
[ afbeelding ]
Stoppen met persen want de vliezen breken niet... die van de knoflook..quote:Op maandag 5 juli 2021 14:19 schreef dimmak het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |