abonnement Unibet Coolblue
pi_189046391
Waar kan ik die het beste kopen? Welke winkel / welk merk blijft vrij lang goed?
Geschikt voor alle warmtebronnen

Gebruik geen vaatwasser
pi_189046520
Kookpunt.nl
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189046595
Ikea is wel aardig. Daar is in elk geval wel veel keuze.
Spoilers!
pi_189046631
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ikea is wel aardig. Daar is in elk geval wel veel keuze.
Hebben ze in de winkel meer keuze dan online?
Want op de site zie ik vooral koekenpannen die niet voor alle warmtebronnen geschikt zijn
En dat zou wel het handigst zijn
pi_189046671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:27 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Hebben ze in de winkel meer keuze dan online?
Want op de site zie ik vooral koekenpannen die niet voor alle warmtebronnen geschikt zijn
En dat zou wel het handigst zijn
Ik heb werkelijk geen idee. Ik koop mijn pannen doorgaans zelf niet bij Ikea. Ik verwacht niet van Ikea dat ze pannen verkopen die niet voor alle bronnen geschikt zijn, dat valt me een beetje tegen.
Spoilers!
pi_189046744
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Ik koop mijn pannen doorgaans zelf niet bij Ikea. Ik verwacht niet van Ikea dat ze pannen verkopen die niet voor alle bronnen geschikt zijn, dat valt me een beetje tegen.
oke
ik kan binnenkort wel even een kijkje nemen in de winkel, wilde er sowieso al wel naar toe
pi_189046837
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:22 schreef Sigaartje het volgende:
Kookpunt.nl
die site lijkt nog best 'duur'
Ben namelijk op zoek naar het type 'studentenbudget' pannen ;)
hoef er niet de komende 10 jaar mee te doen, maar wel een redelijke tijd
weet niet wat normaal is voor de levensduur van een koekenpan

zal de site wel onthouden voor als ik een eigen huis heb en nieuwe pannen nodig heb
  vrijdag 20 september 2019 @ 22:53:47 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189047126
Een wok kun je ook bij een toko kopen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189047140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:37 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

die site lijkt nog best 'duur'
Ben namelijk op zoek naar het type 'studentenbudget' pannen ;)
hoef er niet de komende 10 jaar mee te doen, maar wel een redelijke tijd
weet niet wat normaal is voor de levensduur van een koekenpan

zal de site wel onthouden voor als ik een eigen huis heb en nieuwe pannen nodig heb
Ik heb er pas in een goede aanbieding twee geweldige koekenpannen gekocht. Van 220 euro afgeprijsd naar 70. Maar dat is nog steeds geen studentenbudget ;)
Spoilers!
pi_189051554
Wat voor pannen zoek je? RVS? Stalen? Gietijzer? Anti-aanbak?
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:32:19 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189051612
Bij de groothandel of toko idd.. Bij de ikea moet je niet de goedkoopste nemen, en dan zit je al snel boven budget..
Verder heeft de Lidl ook nog wel eens goede pannen
pi_189052169
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:25 schreef Queenshore het volgende:
Wat voor pannen zoek je? RVS? Stalen? Gietijzer? Anti-aanbak?
Anti-aanbak
pi_189052199
Misschien maximaal ¤20 per koekenpan? Een wokpan is misschien wel duurder


of is toch ¤30 nodig voor een beetje fatsoenlijke pan
pi_189052222
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:32 schreef Zolderkamer het volgende:
Bij de groothandel of toko idd.. Bij de ikea moet je niet de goedkoopste nemen, en dan zit je al snel boven budget..
Verder heeft de Lidl ook nog wel eens goede pannen
Heeft de Makro goede eigen merk pannen? (of andere goedkope merken)
pi_189052235
desnoods gewoon 2de hands winkel kijken naar een degelijke pan en goed uitschrobben? :P
Dat is eigenlijk beste advies voor gut het moet nu werken en het is studentengoed.
Redacted
  zaterdag 21 september 2019 @ 10:46:49 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189052318
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:38 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Heeft de Makro goede eigen merk pannen? (of andere goedkope merken)
Ja het goedkope eigen merk is aro.. zou wel iets duurder nemen..
Zoiets bijv:
https://www.makro.nl/cat/(...)-Koekenpan-RVS-20-cm

Ik heb zelf trouwens net de OUMBÄRLIG wok en een hapjespan van de ikea aangeschaft.. Maar die zijn ook best aan de prijs voor de kwaliteit vind ik.. Over levensduur weet ik nog niets..
pi_189053395
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 10:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja het goedkope eigen merk is aro.. zou wel iets duurder nemen..
Zoiets bijv:
https://www.makro.nl/cat/(...)-Koekenpan-RVS-20-cm

Ik heb zelf trouwens net de OUMBÄRLIG wok en een hapjespan van de ikea aangeschaft.. Maar die zijn ook best aan de prijs voor de kwaliteit vind ik.. Over levensduur weet ik nog niets..
Die ziet er wel prima uit, is het bakken in een RVS koekenpan heel anders dan anti-aanbak?
heb zelf alleen ervaring met koekenpannen met anti-aanbaklaag
  zaterdag 21 september 2019 @ 13:22:53 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189053990
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:35 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Die ziet er wel prima uit, is het bakken in een RVS koekenpan heel anders dan anti-aanbak?
heb zelf alleen ervaring met koekenpannen met anti-aanbaklaag
Ja het is een andere manier, maar niet lastiger..
De pan moet heet eerst heet worden, dan olie of boter erin en dat wat je wilt bakken.. dan gewoon met rust laten, het kleeft vast, en laat vanzelf weer los, dus niet aankomen tot het los is..

RVS gaat niet af, en je mag er lekker in rammen met metalen dingen als vorken etc

Ik heb trouwens ook een gietijzeren pan van de ikea, maar die staat niet op de website, weet niet of ze die nog hebben maar dat is ook briljant om in te bakken.. die moet, net als een plaatstalen wok ingebrand worden voor gebruik en spoel je enkel even af.. de olie van het inbranden zorgt voor een antikleeflaag

Voorwaarde voor pannen op inductie is dat ze magnetisch, en vlak zijn, dus niet wiebelen.. dus je kunt ook pannen zonder tekentje gebruiken zolang ze daaraan voldoen (net een kookplaat aangeschaft hier)

Ik heb zelf de voorkeur voor gietijzer boven rvs qua bakken.. dingen als pastasaus doe ik dan weer graag met antikleeflaag

Gietijzer kun je heel goed 2ehands kopen.. al hebben ze jaren buiten in een tuin gelegen en rood van de roest, dat heb je er zo weer af.. daarna even opnieuw inbranden met olie, en gaan nooit af..

Er staan ook heel veel video's op yt over onderhoud van pannen (en dat klinkt heel moeilijk en lastig maar stelt niets voor)

Voordeel van rvs en gietijzer is dat je ze echt kan mishandelen.. op elkaar stapelen, etc.. En het bakresultaat is mooier: als je een krokant laagje wilt krijgen in een antikleefpan dan moet ie zo heet dat de laag dat meestal niet kan hebben en dan nog is het niet zo denderend..
  zaterdag 21 september 2019 @ 13:27:44 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189054042
Oh enne neem nooit geschroefde (plastic)handvaten.. die gaan altijd loszitten..
Geklonken, gelast of uit 1 stuk, is wat het moet zijn.. :Y
pi_189054194
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja het is een andere manier, maar niet lastiger..
De pan moet heet eerst heet worden, dan olie of boter erin en dat wat je wilt bakken.. dan gewoon met rust laten, het kleeft vast, en laat vanzelf weer los, dus niet aankomen tot het los is..

RVS gaat niet af, en je mag er lekker in rammen met metalen dingen als vorken etc

Ik heb trouwens ook een gietijzeren pan van de ikea, maar die staat niet op de website, weet niet of ze die nog hebben maar dat is ook briljant om in te bakken.. die moet, net als een plaatstalen wok ingebrand worden voor gebruik en spoel je enkel even af.. de olie van het inbranden zorgt voor een antikleeflaag

Voorwaarde voor pannen op inductie is dat ze magnetisch, en vlak zijn, dus niet wiebelen.. dus je kunt ook pannen zonder tekentje gebruiken zolang ze daaraan voldoen (net een kookplaat aangeschaft hier)

Ik heb zelf de voorkeur voor gietijzer boven rvs qua bakken.. dingen als pastasaus doe ik dan weer graag met antikleeflaag

Gietijzer kun je heel goed 2ehands kopen.. al hebben ze jaren buiten in een tuin gelegen en rood van de roest, dat heb je er zo weer af.. daarna even opnieuw inbranden met olie, en gaan nooit af..

Er staan ook heel veel video's op yt over onderhoud van pannen (en dat klinkt heel moeilijk en lastig maar stelt niets voor)

Voordeel van rvs en gietijzer is dat je ze echt kan mishandelen.. op elkaar stapelen, etc.. En het bakresultaat is mooier: als je een krokant laagje wilt krijgen in een antikleefpan dan moet ie zo heet dat de laag dat meestal niet kan hebben en dan nog is het niet zo denderend..
kun je in die rsv en gietijzeren pannen ook jus maken van het vlees net als in anti-aanbakpannen, of moet je dan een pakje erbij doen en extra stukje boter
pi_189054260
De goedkoopste wok van Ikea kost nog geen tientje. En verder kan je bij de kringloop nog wel eens hele goede kwaliteitspannen voor een prikkie vinden. Moet je wel willen, maar budgettechnisch gezien misschien niet verkeerd.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 21 september 2019 @ 14:13:30 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189054500
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:43 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

kun je in die rsv en gietijzeren pannen ook jus maken van het vlees net als in anti-aanbakpannen, of moet je dan een pakje erbij doen en extra stukje boter
Zeker kan dat.. heel goed zelfs
  zaterdag 21 september 2019 @ 14:14:47 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189054523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
De goedkoopste wok van Ikea kost nog geen tientje. En verder kan je bij de kringloop nog wel eens hele goede kwaliteitspannen voor een prikkie vinden. Moet je wel willen, maar budgettechnisch gezien misschien niet verkeerd.
Een gewone plaatstalen wok van de toko kost ook niet veel meer.. en dan heb je een echte die eigenlijk niet slijt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')