quote:Het kabinet staat op het punt om in grote delen van Nederland de maximumsnelheid te verlagen naar 100 kilometer per uur. Er zal slechts een beperkt aantal uitzonderingen overblijven. De coalitie hakt dinsdag waarschijnlijk de knoop door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest van het artikel: https://www.volkskrant.nl(...)r-100-km-u~b4647bc9/
Bron: Volkskrant
Dit gaan een hoop mensen niet leuk vinden.....
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:09 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat als je overal 100 moet rijden, er veel betere doorstroom is en minder ongelukken en wisselen van rijbaan etc. Hierdoor kan het best zijn dat de gemiddelde reistijd daadwerkelijk afneemt. Bovendien is het veel duidelijker, nu is het 100, 110, 120 of 130 en dan ook nog afhankelijk van de weekdag en het tijdstip en dat wisselt dan iedere 5 kilometer.
Gewoon overal 100 is lekker duidelijk.
Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Notoire linksrijders zijn anders ook een hardnekkig probleem. Dat gaat met 100 kmh echt niet anders worden of minder files veroorzaken mag ach...we kunnen weer bouwen met die 0,5% die we besparen. Compleet van de pot gerukt.
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Afgelopen zondag nog opende A58 gezien dat er een enorme rij ontstaat door 1 mongool die denkt 110 te moeten blijven rijden op de linkerbaan waar je 130 mag.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.
Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Eigen volk eerst!quote:Een snelheidsverlaging in Groningen levert bijvoorbeeld toch al weinig op, omdat de meeste stikstofdepositie daar richting Duitsland de grens over gaat.
Wel als je tijdig vertrekt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Dat argument gaat ook alleen op voor de spits. Als je nu in het weekend of voor/na de spits de auto pakt gaat het wel veel tijd schelen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitslandquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:43 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Ruim 32 % komt ons land binnenwaaien vanuit Belgie en Duitsland.
Mijn oplossing is;
De grenzen dicht en we kunnen volop bouwen
Het gaat om enkele minuten per rit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Voor mij zal het wel een serieuze impact hebben. Rijd veel buiten de spits de A2 van Breukelen naar Maastricht en visa versa. Op zo'n afstand, zonder file, maakt het wel serieus uit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Precies!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitsland
Dat wordt een duur geintje voor je dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Headlong het volgende:
Prima, maar tenzij ze overal trajectcontrole gaan neerzetten ga ik mijn snelheid niet aanpassen.
Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat wordt een duur geintje voor je dan.
De reden is dat de rechter de staat aan zijn eigen wetgeving heeft gehouden en nu moeten ze wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
Het gaat Nederland boos maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:25 schreef VoMy het volgende:
Een maatregel waar iedereen wat van gaat merken. Kijken wat het doet.
Kan me niet herinneren wanneer ik nu voor het laatst een bekeuring gekregen heb. Hoezo zou het dan anders zijn? Flitsmeister doet zn werk welquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat wordt een duur geintje voor je dan.
Zijdelings gerelateerde sketch.twitter:BrentToderian twitterde op donderdag 07-11-2019 om 23:24:30 This is BRILLIANT! “It means you spend a lot of money now for a very short-term benefit."“I guess for $300 billion dollars we were hoping for something a little more dramatic.”#JevonsParadox isn’t a death metal band. It’s #inducedTraffic. Via @ABCTV: https://t.co/Xl2qaEgZ3i reageer retweet
en over 365 dagen staan we weer voor dezelfde problemen als waar we nu voor staanquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
Wat is de definitie van een forens? De wegen rondom Utrecht, Amsterdam en Den Haag zijn toch bijna allemaal 100. Tevens is het zo extreem druk dat je blij mag zijn als je 100 kunt rijden....quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Precies mijn idee idd. Maak daar bouwgrond van en hoppa twee vliegen in 1 klap.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En als zo'n maatregeltje al kennelijk zo'n groot verschil maakt, waarom dan niet de portemonnee trekken en per direct wat boeren uitkopen voor een bedrag dat ze niet zullen weigeren? Dan bespaar je waarschijnlijk veel meer en ben je voor jaren van dit gedoe af.
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.
En als je zo ver van je werk woont dat je significant tijdwinst kunt pakken doordat je én 130 kan rijden ipv 100 over een lange afstand, woon je misschien ook wel gewoon heel erg ver van je werk. De bouw hoeft toch niet stil te liggen omdat het anders lichtjes onhandig is voor de mensen die 150km van hun werk af wonen?
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld.
In de Randstad zijn amper betaalbare woningen, daarom gaan mensen steeds verder weg wonen. Niet omdat ze dol zijn op autorijden.
En 0,13 procent op de stikstofdepositie. Die alleen maar zal verder zal dalen naarmate de oude diesels uit het wagenpark gaan lopen en er überhaupt een transitie naar elektrisch aan het plaatsvinden is. Totaal van de zotten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:48 schreef Red_85 het volgende:
Een winst van 0.34% op de totale co2 uitstoot.
Dit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:16 schreef asco het volgende:
Hoeveel duidelijker wil je het met zo'n maatregel hebben dat de overheid het in feite ook niet meer weet?
Maargoed, trap er gerust weer in hoor. 🙄
Ik heb een vrouw die vast zit aan een 5 jarige arts specialisatie in Groningen terwijl ik zelf onderzoek doe naar kinder-oncologie en sinds de centralisatie naar het Prinses Maxima Centrum is er nog maar 1 plek in Nederland waar ik dat kan doen --> in Utrecht.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.
Er zijn natuurlijk mensen die graag een extra grote tuin willen of iets dergelijks, en daarom heel erg ver van hun werk wonen, maar zoals ik zeg, moeten we specifiek om die mensen te pleasen dit soort maatregelen dan niet nemen?
Wanneer zijn de kerncentrales af?quote:
Dan heb je een verkeerd beeld van de woningmarkt:quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.
Er zijn natuurlijk mensen die graag een extra grote tuin willen of iets dergelijks, en daarom heel erg ver van hun werk wonen, maar zoals ik zeg, moeten we specifiek om die mensen te pleasen dit soort maatregelen dan niet nemen?
De kans dat mensen gedwongen moeten uitwijken naar goedkopere provincies is dus levensgroot en heeft in de meeste gevallen niets te maken met de keuze voor een grotere tuin.quote:Koophuis voor modale inkomens haast onbetaalbaar
De uitkomst is niet hoopgevend. Van het totale huisaanbod in Nederland is slechts 6 procent bereikbaar voor deze groep. In de provincie Utrecht is de kans welhaast verwaarloosbaar dat je met dit inkomen een koophuis gaat vinden: slechts 1 procent van het aanbod valt in de juiste prijscategorie.
In Noord-Brabant (2 procent), Noord-Holland (3 procent), Flevoland (4 procent), Zuid-Holland (5 procent) en Gelderland (5 procent) is het al niet veel beter.
Zorgwekkend
De grootste kans om een huis te vinden heeft Jan Modaal in het noorden van het land. In Groningen staat nog 24 procent van de huizen te koop voor minder dan 163.000 euro. In Friesland en Drenthe is dat respectievelijk 16 en 14 procent. Ook in Zeeland en Limburg (beide 13 procent) is er nog wel wat te vinden.
https://www.rtlz.nl/life/(...)r-randstad-groningen
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:50 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik heb een vrouw die vast zit aan een 5 jarige arts specialisatie in Groningen terwijl ik zelf onderzoek doe naar kinder-oncologie en sinds de centralisatie naar het Prinses Maxima Centrum is er nog maar 1 plek in Nederland waar ik dat kan doen --> in Utrecht.
Dus heel veel meer keus dan in Zwolle wonen tussen Groningen en Utrecht in hebben we dan niet. Of we zouden uit elkaar moeten gaan wonen.
Ik ben geen uitzondering. In hoog-opgeleid Nederland ken ik tal van dergelijke voorbeelden.
Zal meer effect hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wanneer zijn de kerncentrales af?
Jij combineert nu mensen met een modaal inkomen, met mensen die elke dag 150km heen en terug rijden. Voor mensen met een modaal inkomen is dat ook al bijna onbetaalbaar...quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan heb je een verkeerd beeld van de woningmarkt:
Omdat op dat traject al een hoop gekloot is en de ns dat al jaren links laat liggen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
Uitstoot.quote:
Welk van de 2 trajecten heb je het over? En dan kan de overheid toch gewoon extra investeren in de belangrijkste treinsporen - dat gebeurd sowieso al. De frequentie op Utrecht - Amersfoort en later Zwolle gaat ook in de nabije toekomst al extra omhoog.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat op dat traject al een hoop gekloot is en de ns dat al jaren links laat liggen.
Heen en weer rijden met een auto is daarentegen gratis.quote:Daarbij is ns monsterlijk duur.
Uitstoot waarvan? Stikstof?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uitstoot.
Geen vragen stellen naar de bekende weg.
Nooit gehoord van reiskostenvergoeding zeker.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij combineert nu mensen met een modaal inkomen, met mensen die elke dag 150km heen en terug rijden. Voor mensen met een modaal inkomen is dat ook al bijna onbetaalbaar...
Mensen die een modaal inkomen hebben, werken meestal niet op de banen waar je reiskostenvergoeding door kunt trekken tot hoe ver je maar woont. Je combineert 2 situaties die gezamenlijk niet veelvoorkomend zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Nooit gehoord van reiskostenvergoeding zeker.
Jij doet het onterecht voorkomen als een keuze, als je maar X bedrag aan hypotheek kunt krijgen bij de bank er amper tot geen aanbod is, vrije sector huren is onbetaalbaar is moet je wel kijken naar alternatieven.
Toekomst. Nu nog blijkbaar niet. Gezien dat ze dus willen investeren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welk van de 2 trajecten heb je het over? En dan kan de overheid toch gewoon extra investeren in de belangrijkste treinsporen - dat gebeurd sowieso al. De frequentie op Utrecht - Amersfoort en later Zwolle gaat ook in de nabije toekomst al extra omhoog.
[..]
Heen en weer rijden met een auto is daarentegen gratis.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:04 schreef Nattekat het volgende:
Deze 0,1% stikstof uitstoot reductie is mede mogelijk gemaakt door symboolpolitiek.
Vet comfortabel, in de file staan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarbij is je auto een stuk comfortabeler en sneller. Op welk traject dan ook.
Reiskostenvergoeding is in de meeste gevallen gewoon een CAO-aangelegenheid. Wel zitten er limieten aan, die je als je echt ver weg gaat wonen ruimschoots zou overtreffen. Aan de andere kant moet je wat als je in de buurt niks kunt kopen. Ik heb jonge collega's die op of net onder modaal zitten (werk in Diemen) en noodgedwongen moeten uitwijken naar Lelystad en verder, omdat de prijzen in Almere ook al de pan uit rijzen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mensen die een modaal inkomen hebben, werken meestal niet op de banen waar je reiskostenvergoeding door kunt trekken tot hoe ver je maar woont. Je combineert 2 situaties die gezamenlijk niet veelvoorkomend zijn.
Juist mensen met een hoog salaris en een genereuze reiskostenvergoeding (of lease-auto), twee dingen die nogal gecorreleerd zijn aan elkaar, gaan verder van hun werk af wonen, omdat dat nu toch vergoed wordt en ze dan extra ruim kunnen wonen.
Maar ik had het over een veel grotere orde dan 100 per dag. Als je 50km heen, 50km terug moet rijden naar een van die drukke steden, dan gaat het snelheidsverschil 100/130 namelijk toch amper verschil maken, omdat je maar een heel beperkt aantal kilometers die 130 kan aantikken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding is in de meeste gevallen gewoon een CAO-aangelegenheid. Wel zitten er limieten aan, die je als je echt ver weg gaat wonen ruimschoots zou overtreffen. Aan de andere kant moet je wat als je in de buurt niks kunt kopen. Ik heb jonge collega's die op of net onder modaal zitten (werk in Diemen) en noodgedwongen moeten uitwijken naar Lelystad en verder, omdat de prijzen in Almere ook al de pan uit rijzen.
Jij doet het onterecht voorkomen als een keuze, als er amper tot geen aanbod is qua woningen moet je wel verder weg gaan wonen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ndgemeenten-a1604530
Dan zit je zo aan 100 kilometer of meer per dag. Dat zijn echt geen excessen.
Vet comfortabel, niet in de file staan.quote:
Dat komt omdat er veel van die trajecten de maximumsnelheid geen 130 is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ik had het over een veel grotere orde dan 100 per dag. Als je 50km heen, 50km terug moet rijden naar een van die drukke steden, dan gaat het snelheidsverschil 100/130 namelijk toch amper verschil maken, omdat je maar een heel beperkt aantal kilometers die 130 kan aantikken.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vet comfortabel, in de file staan.
Treinreizen staat echt niveau's boven autorijden qua comfort. Het enige wat autorijden comfortabeler kan maken, is als je een chauffeur zou hebben.
Nachtdiensten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
Die heeft sowieso geen idee dat Zwolle - Groningen maar een keer half uur gaat en ook nog eens regelmatig flinke vertraging heeft. Bovenop een bizar hoge prijs tijdens de spits.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:25 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nachtdiensten.
Maar trein wordt ook zeker gebruik van gemaakt hoor.
Oh ja dat ben ik wel met je eens. Ik begreep die 150 als totaal, dat zijn er genoeg die dat elke dag doen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ik had het over een veel grotere orde dan 100 per dag. Als je 50km heen, 50km terug moet rijden naar een van die drukke steden, dan gaat het snelheidsverschil 100/130 namelijk toch amper verschil maken, omdat je maar een heel beperkt aantal kilometers die 130 kan aantikken.
Mijn opmerking was dan ook dat áls je zover van je werk zou wonen dat het veel verschil maakt of je 100 of 130 rijdt (bijv. 150km heen, 150km terug), dat je dan wellicht te ver van je werk woont - en dat die groep zo klein is, dat je je af moet vragen of je daar je verkeersmaatregelen op moet afstemmen.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vet comfortabel, in de file staan.
Treinreizen staat echt niveau's boven autorijden qua comfort. Het enige wat autorijden comfortabeler kan maken, is als je een chauffeur zou hebben.
Vraag me af wat het waarheidsgehalte is. Want de bron is de enige bron welke er melding van maakt op het moment.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:14 schreef vosss het volgende:
Wacht even. Is deze debiele maatregel er serieus al door???
!
Tuurlijk niet man. Het gros boeit het in de praktijk geen reet of ze nou 100 of 130 rijden. Ben je ook zo weer aan gewend.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me af wat het waarheidsgehalte is. Want de bron is de enige bron welke er melding van maakt op het moment.
Dit is serieus zo'n bizarre maatregel, welke impopulair is en weinig toegevoegde waarde heeft, dat dit echt hele grote politieke gevolgen gaat hebben. Niet nu, maar bij de volgende verkiezingen.
Ofwel, dit is politieke zelfmoord van de vvd.
Droom verder, treinreizen is echt prima. Ga gerust in je koekblik in een file staan als je alleen daar gelukkig van wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hahahahaha
Confortabel man, trein reizen in NL.
Liever in mijn eigen auto in de file, dan een vertraagde stilstaande trein, vol met ander volk waar ik niets mee te maken wil hebben, welke niet vooruit komt.
Nee. Heb mijn deel wel gehad met de ns.
Wat lul jij nu weer voor onzin?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.
Treinrijden in de randstad is gewoon aids, en dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Droom verder, treinreizen is echt prima. Ga gerust in je koekblik in een file staan als je alleen daar gelukkig van wordt.
Ja, want Osdorp is de enige niet-stedelijke plek in de Randstad waar je kan wonen dus dit bewijst alles.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:56 schreef 75020 het volgende:
[..]
Wat lul jij nu weer voor onzin?
Ik woonde tot vorig jaar in Amsterdam Osdorp de Aker. Mijn huis had ik in een paar dagen voor een bedrag verkocht waarbij ik me de ballen uit de broek lachte. Omdat binnen de grachtengordel onbetaalbaar is geworden gaat het daarbuiten ook hard wat de prijs ook weer asociaal opdrijft.
En bijna duurder dan gwn met auto gaan met eigen muziek, verwarming. Trein gaat natuurlijk ook van deur tot deurquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:56 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Treinrijden in de randstad is gewoon aids, en dat weet iedereen.
Maar dat is niet waar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:56 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Treinrijden in de randstad is gewoon aids, en dat weet iedereen.
In jouw fantasiewereldje misschien .quote:
Interpretatie-afhankelijk als jij graag in een vieze stoel wil zitten en daar te veel voor betaaltquote:
Bel Den Haag en zeg dat ze rekening moeten houden met je idiote vooroordelen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik rijd liever zelf in een dikke bak dan dat ik op een vieze stoel tussen allerlei kutvolk moet zitten
Wat is er mis met treinreizen dan? Kom dan met iets...quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereldje misschien .
Dan ga jij lekker met de trein en ik met de auto. Treinen zijn voor paupers en tokkies.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bel Den Haag en zeg dat ze rekening moeten houden met je idiote vooroordelen.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ga jij lekker met de trein en ik met de auto. Treinen zijn voor paupers en tokkies.
Maar dat gebeurt ook niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Interpretatie-afhankelijk als jij graag in een vieze stoel wil zitten en daar te veel voor betaalt
Wat geloof je niet? Dat de maximumsnelheid niet aangepast zal worden? Geloof me maar dat gaat zeker gebeuren.quote:Op maandag 11 november 2019 11:12 schreef Ixnay het volgende:
Ik geloof jouw woorden trouwens ook niet.
De trein is een vervoermiddel dat je brengt van waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn op een moment dat je daar niet wilt zijn op een manier die een nieuwe betekenis aan het woord oncomfortabel geeft.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Droom verder, treinreizen is echt prima. Ga gerust in je koekblik in een file staan als je alleen daar gelukkig van wordt.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ter-van-treinstationquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
Trein heb je doorgaans helemaal geen reet aan als forens tenzij je zelf dichtbij een station woont en je werk ook dichtbij een station gelegen is.
Ook al niet waar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De trein is een vervoermiddel dat je brengt van waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn op een moment dat je daar niet wilt zijn op een manier die een nieuwe betekenis aan het woord oncomfortabel geeft.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik woon in Groningen en ik sta bijna nooit in de file. Als ik voortaan met 100 ergens heen moet dan ben ik zeker wel langer onderweg.
Als je tussen de files ook maar 100 mag kun je verloren tijd niet inhalen, dus elders is men ook langer onderweg.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik woon in Groningen en ik sta bijna nooit in de file. Als ik voortaan met 100 ergens heen moet dan ben ik zeker wel langer onderweg.
5 km??quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ter-van-treinstation
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
[..]
Ook al niet waar.
Plus het feit dat er een hoop mensen maling aan hebben er scheuren nu al de meest waanzinnige gekken voorlangs die blijven dat ook dan doen hoor, En bij file van baan naar baan omdat daar 3 auto's verder kunnen rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:26 schreef Jantje2k het volgende:
Tja, ik kan me goed voorstellen, dat als gewoon íédereen 100 rijd, of 90, de doorstroming een stuk beter zou gaan zijn. Waardoor je uiteindelijk even snel bent. Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Ik betwijfel alleen of je daarmee dan echt zoveel stikstofuitstoot bespaart.
Dat jij nou arm bent met je beroerde Nederlandsquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef vscncls het volgende:
Lekker voor de automobilisten die nu zo gefrustreerd zijn.
Ja een auto bezitten gaat nou eenmaal samen met enkele frustratie's.
Denk dat we wel wat meer trajectcontroles tegemoet kunnen zien.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:10 schreef zarGon het volgende:
Vind zelf 100 km/u geen probleem op zich, maar moet wel zeggend at ik me zou ergeren als ik niet harder mag wanneer de snelwegen leeg zijn (denk bijv. in de nacht).
Ben overigens benieuwd naar wat zoiets doet met de files.
En of men zich er überhaupt aan gaat houden, verschil met 130 en 100 is merkbaar groot. Krijg je straks (nog meer) bumperklevers.
Maar bij een gemiddeld station kun je niet voor de deur parkeren. En de gemiddelde Nederlander is al zo vaak zeiknat geregend dat fietsen geen optie meer is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ter-van-treinstation
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
[..]
Ook al niet waar.
Tuurlijk. Dit gaat helemaal niet over stikstof maar om een nieuwe speen aan de uier van de melkkoe.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat we wel wat meer trajectcontroles tegemoet kunnen zien.
Stukken goedkoper dan de NS helemaal met een zuinige autoquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:00 schreef VoMy het volgende:
Heen en weer rijden met een auto is daarentegen gratis.
Als anderen wat extra geld willen doneren aan de staat moeten ze dat lekker zelf weten natuurlijk, ik vind het prima.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dit gaat helemaal niet over stikstof maar om een nieuwe speen aan de uier van de melkkoe.
Jij hebt geen rijbewijs zeker.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vet comfortabel, in de file staan.
Treinreizen staat echt niveau's boven autorijden qua comfort. Het enige wat autorijden comfortabeler kan maken, is als je een chauffeur zou hebben.
Ze heeft geen rijbewijs ze is daar niet geschikt voor en/of heeft het geld niet daarom haat ze op de auto en leeft ze in de NS droom.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereldje misschien .
Ik woon in Zuid-Limburg, sta elke dag in de file, als ik 100 mag rijden schieten we nog niets op gezien we zelden boven de 50 uitkomen op de snelwegquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik woon in Groningen en ik sta bijna nooit in de file. Als ik voortaan met 100 ergens heen moet dan ben ik zeker wel langer onderweg.
Een gefrustreerde gezakte automobilist gespot moeilijk hé auto rijden of kun je het niet betalenquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef vscncls het volgende:
Lekker voor de automobilisten die nu zo gefrustreerd zijn.
Ja een auto bezitten gaat nou eenmaal samen met enkele frustratie's.
Plus dat de vraag ook regelmatig is of de trein überhaupt rijdt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik ga regelmatig met de trein en hoewel het vaak te doen is kan je gewoon niet zeggen dat het meer comfortabel is dan met de auto...
Je bent bij de trein altijd afhankelijk van je aansluitingen en bovendien is het maar de vraag of je kan zitten. Daarbij moet je als je de trein uit bent ook nog eens bij je daadwerkelijke bestemming komen wat afhankelijk van het weer niet prettig kan zijn.
Auto staat in de voortuin.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ter-van-treinstation
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
Minder dan he, minder dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
5 km??
Mijn auto staat 5 meter van mijn huis af. En op mijn werk 50 meter (helaas moet ik daar nog wel een stukje met de bus )
Ik heb een rijbewijs en treinen is veel comfortabeler dan reizen (edit:autorijden), zeker als het gaat om dagelijkse verplaatsingen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:17 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jij hebt geen rijbewijs zeker.
Trein comfortabeler noemen
Waarom zou dat?quote:Lekker in de spits staan met ze alen op elkaar.
Wanneer gebeurt dit?quote:Schreeuwend schoolgaande kinderen oh ja je kan eerste klas rijden maar nog duurder daarbij als alles vol is gaan ze ook eerste klas staan/zitten.
Waarom zou dit?quote:Wachten op een kou perron.
Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.quote:Nee geef mij maar mijn auto met climate control, stoelverwarming, stuurverwarming lekker muziekje aan.
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:25 schreef junkiesietze het volgende:
Kijken hoe comfortabel het is als straks de eerste sneeuwvlokjes vallen op het spoor
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
In de trein kan ik tenminste een boek lezen. Dat is me in de auto nog nooit gelukt.
Luisterboek kan ook zonder file hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Vroeger reed de NS inderdaad door met sneeuw, toen had je gelijk. De laatste 3-4 jaar gooien ze de helft van de ritten eruit bij sneeuw.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Nee, dank je. Geef mij maar gewoon een fysiek boek.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Trein heeft geen stoelverwarming misschien wel clima control maar het is door de drukte of te warm of het is te koud.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef VoMy het volgende:
Waarom zou dat?
[..]
[..]
Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.
De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.
Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Wat voor werk doe jij?quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Ik heb dat vandaag voor de eerste keer ooit gemerktquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.
Als je elke werkdag twee kratten bier koopt, dan heb je andere problemen die je beter eerst kan oplossen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Dat doe ik op de fiets.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.
De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.
Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Ik reis zelf regelmatig met de trein en ik kan een lang lijstje maken. Maar dat is verspilde moeite voor jou.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er mis met treinreizen dan? Kom dan met iets...
Behalve als je te maken hebt met dagelijkse files. Niet dat het in het ov in de spits veel beter is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.
Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.
Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Werk waardoor ik maar een keer per week boodschappen kan doen. Ik hoef ook niet elke dag langs de winkel te gaan want dan ben je aan de eindstreep meer kwijt.quote:
Dat het symboolpolitiek is wisten we al lang.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/
Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Het had uberhaupt al niet met CO2 te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/
Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.
Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.
Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
ik werk in Groningen en sta elke dag in de file op de A7 en bij het julianapleinquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik woon in Groningen en ik sta bijna nooit in de file. Als ik voortaan met 100 ergens heen moet dan ben ik zeker wel langer onderweg.
naja ook niet helemaal natuurlijk. jij weet ook wel dat er in de spits meer auto's rijden dan erna. dus heeft het meer effectquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/
Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Ik hoef ook niet per se 130 over de snelweg te rijden. Integendeel, woon-werk verkeer doe ik meestal rustig aan met 90 op de rechterbaan. Even momentje voor mezelf.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...
Eenmaal in de trein maakt het daarentegen überhaupt niet uit wat voor weer het is, aangezien je in de kunt doen wat je wil en enkel hoeft te wachten tot je bij je station aankomt. Ontbijten, koffie drinken, make-uppen, tekenen, breien, werken, slapen, films kijken, lezen, muziek luisteren, alles kan in de trein.
Zo wanhopig .quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...
Eenmaal in de trein maakt het daarentegen überhaupt niet uit wat voor weer het is, aangezien je in de kunt doen wat je wil en enkel hoeft te wachten tot je bij je station aankomt. Ontbijten, koffie drinken, make-uppen, tekenen, breien, werken, slapen, films kijken, lezen, muziek luisteren, alles kan in de trein.
Ik heb inderdaad weinig op met anekdotisch bewijs.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik reis zelf regelmatig met de trein en ik kan een lang lijstje maken. Maar dat is verspilde moeite voor jou.
De ironie . Lees je je eigen posts wel?quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad weinig op met anekdotisch bewijs.
Mijn koffiequote:Op dinsdag 12 november 2019 13:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad weinig op met anekdotisch bewijs.
Sterker nog, ik typ ze.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De ironie . Lees je je eigen posts wel?
"De trein is het beste lekker puh "quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sterker nog, ik typ ze.
Ben je bekend met de betekenis van het woord ironie? Licht mijn anekdotische bewijzen er eens uit dan...
Jij staat echt buiten de realiteit, je mag blij zijn als je mag/kan zitten tijdens de gemiddelde treinreis.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...
Eenmaal in de trein maakt het daarentegen überhaupt niet uit wat voor weer het is, aangezien je in de kunt doen wat je wil en enkel hoeft te wachten tot je bij je station aankomt. Ontbijten, koffie drinken, make-uppen, tekenen, breien, werken, slapen, films kijken, lezen, muziek luisteren, alles kan in de trein.
Maar je hebt nog steeds geen lijstje aangeleverd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"De trein is het beste lekker puh "
Samenvatting van jouw posts in dit topic.
Ik mis de anekdote?quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
"De trein is het beste lekker puh "
Samenvatting van jouw posts in dit topic.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad weinig op met anekdotisch bewijs.
Dat valt ook reuze mee.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij staat echt buiten de realiteit, je mag blij zijn als je mag/kan zitten tijdens de gemiddelde treinreis.
Kans op geen zitplek op de drukste 10 trajecten in de spits: 2,5%quote:De top 10 van drukke treinen was in 2018 2,5%. Dit was 0,1%-punt slechter dan in 2017. Dit percentage geeft de kans weer dat een reiziger tijdens de spits geen vervoerplaats heeft op een van de vooraf geselecteerde 10 drukste trajecten. Door reizigersgroei en de onmogelijkheid om treinen te kunnen verlengen scoren sommige verbindingen slechter dan in 2017.
Algehele zitkans: 95%.quote:De zitplaatskans in de spits op het hoofdrailnet bedroeg in 2018 95,1%. Dit is 0,1%-punt hoger dan in 2017, bij een groeiend aantal reizigers. Met de dienstregeling 2018 biedt NS meer zitplaatsen op de verbindingen Eindhoven-Venlo en op Amersfoort-Rotterdam/Den Haag. In 2018 introduceerden NS en ProRail de frequentieverhoging van vier naar zes Intercity’s per uur tussen Eindhoven en Amsterdam. Deze frequentieverhogingen helpen om op de drukste spitsmomenten meer vervoercapaciteit te kunnen bieden
quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker staan met iedereen
[ afbeelding ]
Allemaal tegelijk de trein in wat een feest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker wachten tot de al volle trein er aan komt.
[ afbeelding ]
Lekker comfortabel wachten
Zo zijn er genoeg voorbeelden en lopen er zelfs recht zaken tegen de NS en is er een meldpunt over overvolle treinen. Lekker in je droom blijven geloven.
Vervoerplaats is niet hetzelfde als een zitplaats, zou zeggen ga eens kijken op de drukke trajecten tijdens de spits. Het is ook niet voor niets dat ze die voordeelurenkaart schrappen in de piekuren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat valt ook reuze mee.
[..]
Kans op geen zitplek op de drukste 10 trajecten in de spits: 2,5%
[..]
Algehele zitkans: 95%.
Bron:
https://www.nsjaarverslag(...)-op-het-hoofdrailnet
De vervoersplaatskans is niet de kans op een zitplek hè.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:57 schreef VoMy het volgende:
Kans op geen zitplek op de drukste 10 trajecten in de spits: 2,5%
Nou, ik woon heel dicht bij een station hoor, maar ik ga dagelijks naar school, (per trein), per auto zou ik van huis naar school gaan in een half uur, terwijl ik met de trein 1 uur en een kwartier onderweg ben.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ter-van-treinstation
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
[..]
Ook al niet waar.
Nooit van airco gehoord? En als het goed is lekt je dek niet hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koud man.
[ afbeelding ]
Lekker bakken in de zon.
[ afbeelding ]
Auw man.
[ afbeelding ]
Twee emmertjes water halen.
Ho, overheen gelezen. Dat is correct.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:05 schreef nostra het volgende:
[..]
De vervoersplaatskans is niet de kans op een zitplek hè.
Wordt ook pas begin volgend jaar ingevoerd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:08 schreef BoneThugss het volgende:
Maarja zolang de borden niet vervangen zijn mag het dus wel.
Mooi voorlopig nog 130 dus.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wordt ook pas begin volgend jaar ingevoerd.
Maar ze zijn al druk bezig: https://www.rtlz.nl/busin(...)sbord-borden-maximum
quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nooit van airco gehoord? En als het goed is lekt je dek niet hoor.
Je kunt toch niet serieus verwachten dat zoiets van de één op de andere dag ingevoerd gaat worden?quote:
quote:
Dit dus hij laat a foto's zien van een ander land maar goed inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nooit van airco gehoord? En als het goed is lekt je dek niet hoor.
Ga jij maar als ingeblikt sardientje naar een plek waar je niet naar toe wil, op een tijdstip wat je helemaal niet uitkomt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Droom verder, treinreizen is echt prima. Ga gerust in je koekblik in een file staan als je alleen daar gelukkig van wordt.
Wat jij laat zien is ook anekdotisch bewijs.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad weinig op met anekdotisch bewijs.
Ditquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:09 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat als je overal 100 moet rijden, er veel betere doorstroom is en minder ongelukken en wisselen van rijbaan etc. Hierdoor kan het best zijn dat de gemiddelde reistijd daadwerkelijk afneemt. Bovendien is het veel duidelijker, nu is het 100, 110, 120 of 130 en dan ook nog afhankelijk van de weekdag en het tijdstip en dat wisselt dan iedere 5 kilometer.
Gewoon overal 100 is lekker duidelijk.
Zwolle - Utrecht is ongeveer 93 km Constant 130 km/per uur rijden is 43 minuten. Met 100 km per uur wordt dat 56 minuten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Dan had je het net zo goed op 120 kunnen zetten. Mensen rijden dan sneller. Dan is iedereen eerder op de bestemming en minder mensen tegelijkertijd op de weg.quote:
Wie gaat het dan ook doen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Dat halen we al maanden niet meer ivm werkzaamheden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:09 schreef Red_85 het volgende:
Mjah, alsof iedereen 100 gaat rijden op de afsluitdijk
Behalve dat niet elke wegdeelnemer 120 kan, mag of wil rijden, dus de snelheidsverschillen liggen hoger wat weer een afname in capaciteit teweeg brengt. Dat was ook zichtbaar bij de toename van 120 naar 130 km/h.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan had je het net zo goed op 120 kunnen zetten. Mensen rijden dan sneller. Dan is iedereen eerder op de bestemming en minder mensen tegelijkertijd op de weg.
Minder druk.
Daarna weer wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat halen we al maanden niet meer ivm werkzaamheden.
Ik vermoed dat er wel wat trajectcontroles bij gaan komen Zeker een weg als de afsluitdijk zonder veel op- en afritten leent zich daar perfect voor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie gaat het dan ook doen?
Als ik kan kachelen, doe ik dat. Straks ook met 100. 100 door de polders is geen snelheid, dat is levensgevaarlijk. Je ziet het op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Niemand is op de weg aan het letten op die asfalt woestijn. Radio, beetje lullen met z'n allen.
Compleet ziek.
Is vooral heel duur om te implementeren. Daarom is het er nu ook al niet. Die kans is echt nihil.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er wel wat trajectcontroles bij gaan komen Zeker een weg als de afsluitdijk zonder veel op- en afritten leent zich daar perfect voor.
Ach, als de uitstootwaardes waarmee gerekend worden afhangen van de daadwerkelijk gereden snelheden zie ik het nog wel gebeuren hoor... Tot die tijd kan je lekker doortuffen met Flitsmeister op de achtergrond idd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is vooral heel duur om te implementeren. Daarom is het er nu ook al niet. Die kans is echt nihil.
Dan eerder een smoes voor rekeningrijden met blackboxes. 1x boven de 100 op een verkeerd gps signaal: boete thuis.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, als de uitstootwaardes waarmee gerekend worden afhangen van de daadwerkelijk gereden snelheden zie ik het nog wel gebeuren hoor... Tot die tijd kan je lekker doortuffen met Flitsmeister op de achtergrond idd.
Ik zwaai wel naar je vanaf de rechterbaan
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)lometer-per-uur.htmlquote:VVD-fractievoorzitter Dijkhoff zegt niet vrolijk te worden van de maatregelen, maar noemt ze wel het beste voor het land.
Je kan best harder gaan rijden maar daar moet je dan ook naar gaan betalen. In de vorm van snelheidsboetes.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:09 schreef Red_85 het volgende:
Mjah, alsof iedereen 100 gaat rijden op de afsluitdijk of op andere plekken waar geen ene moer rijdt op een lege weg.
Voor 0,34% uitstootwinst, terwijl de kolencentrales en grote industrie blijven uitbrullen. Fuck you politiek, fuck you.
Symboolmaatregel ten top dit.
Om 100 km/u te rijden heb je iets meer dan 20pk nodig... wat moet ik nu met de overige 48?quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:51 schreef Gunner het volgende:
Het is niet op een paar wegen he... OVERAL
Kogel door de kerk: overdag in heel het land 100 km/uur
Als komende week het Malieveld niet vol staat dan blijkt het allemaal wel mee te vallen. En zelfs dan, we roepen allemaal heel hard maar niemand doet er iets. De grootste vervuilers gaan protesteren en die hebben zelfs het volk op hun hand.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan eerder een smoes voor rekeningrijden met blackboxes. 1x boven de 100 op een verkeerd gps signaal: boete thuis.
Totalitaire staat. Alsof we in china wonen.
Dat moeten we niet willen met z'n allen.
Maar wel 15% brandstof.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.
Waarschijnlijk schieten de rijken iedereen kapot die weigert om hen brandstof, infrastructuur en auto's te leveren. Dan maken de rijken daarna wel weer nieuwe programmeerbare robots die de rijken wel dienen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
Echte maatregelen of beleid te voeren durft het kabinet dus niet wat een slap zooitje met deze symboolpolitiek.
Wie heeft jou onze plannen gelekt??quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:19 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk schieten de rijken iedereen kapot die weigert om hen brandstof, infrastructuur en auto's te leveren. Dan maken de rijken daarna wel weer nieuwe programmeerbare robots die de rijken wel dienen.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Ik werk bij een verkeersbordenfabrikant. Mooie tijden, zo vlak voor de kerstbonus!quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:46 schreef KaheemSaid het volgende:
Volgens mij heeft de VVD een hoop aandelen in verkeersbordenfabrikanten!
Maar voor de zoveelste keer, dat geldt alleen bij grote drukte.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goede maatregel. Juist doordat er nu in de praktijk meerdere snelheden worden gereden (vrachtwagens, slome rechtsrijders en max snelheid linksrijders) krijg je opstoppingen. Nu iedereen max. 100 gaat rijden krijg je een veel geleidelijkere stroom waarbij minder afgeremd hoeft te worden.
Hoeveel extra borden zullen er gekomen zijn met de wijziging van 2012 (de 130 ipv 120) en hoeveel werk zal het nu weer zijnquote:Op dinsdag 12 november 2019 16:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik werk bij een verkeersbordenfabrikant. Mooie tijden, zo vlak voor de kerstbonus!
Big Trafficsign weer met hun walgelijke lobbyquote:Op dinsdag 12 november 2019 16:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik werk bij een verkeersbordenfabrikant. Mooie tijden, zo vlak voor de kerstbonus!
Bij hele grote drukte rijd iedereen wel de zelfde snelheid. De opstoppingen komen juist bij redelijke drukte. Dan komen mensen gewoon te snel aan en moeten remmen. Dat remmen verplaatst zich als een slang naar achter en versterkt zich dan. dus juist als het een beetje druk is dan ontstaan files.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar voor de zoveelste keer, dat geldt alleen bij grote drukte.
Voor verreweg het grootste gedeelte van de tijd zal de verlaging van de snelheid voor een lagere doorstroom zorgen waardoor eerder files ontstaan en ze ook langer duren.
Correct, daar gaat 100 dus ook niets aan veranderen. Sterker nog, bij 100 max wordt het punt van 'redelijke drukte' eerder bereikt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bij hele grote drukte rijd iedereen wel de zelfde snelheid. De opstoppingen komen juist bij redelijke drukte. Dan komen mensen gewoon te snel aan en moeten remmen. Dat remmen verplaatst zich als een slang naar achter en versterkt zich dan. dus juist als het een beetje druk is dan ontstaan files.
Niet dus, doordat de snelheden minder verschillen heb je minder snel dat er geremd moet worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Correct, daar gaat 100 dus ook niets aan veranderen. Sterker nog, bij 100 max wordt het punt van 'redelijke drukte' eerder bereikt.
Dat is natuurlijk prima en ik persoonlijk vind treinreizen ook wel comfortabel. In de praktijk moeten we er wel rekening mee houden dat als 10% van de autogebruikers de auto laat staan het aantal treingebruikers met 100% toeneemt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb een rijbewijs en treinen is veel comfortabeler dan reizen (edit:autorijden), zeker als het gaat om dagelijkse verplaatsingen.
Bij drukte, ja akkoord. Wat op een rustige dag? Kms op een lange snelweg rijden kan nu heel wat concentratieverlies gaan opleveren met alle gevolgen van dien. Werk dan met dynamische snelheid(sborden).quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goede maatregel. Juist doordat er nu in de praktijk meerdere snelheden worden gereden (vrachtwagens, slome rechtsrijders en max snelheid linksrijders) krijg je opstoppingen. Nu iedereen max. 100 gaat rijden krijg je een veel geleidelijkere stroom waarbij minder afgeremd hoeft te worden.
Ook wel, want het verkeer wisselt minder snel van afrit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar voor de zoveelste keer, dat geldt alleen bij grote drukte.
Voor verreweg het grootste gedeelte van de tijd zal de verlaging van de snelheid voor een lagere doorstroom zorgen waardoor eerder files ontstaan en ze ook langer duren.
Dat is de theorie, maar dan zul je moeten bewijzen dat men bij een max van 100 eerder gelijke snelheden gaat rijden. Wie zegt dat mensen die vroeger 100 reden nu niet 90 gaan rijden of 85? En nogmaals, remmen is niet erg als het niet druk is. Bij lagere snelheid rijden mensen dichter op elkaar en heeft remmen meer negatief effect.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet dus, doordat de snelheden minder verschillen heb je minder snel dat er geremd moet worden.
Dit is niet waar. De capaciteit verandert niet (dit had ik zelf ook eerst fout een tijdje geleden), meer snelheid betekent meer auto's per seconde. Tot de capaciteit van de weg overschreden wordt, wat met 100 eerder gebeurt dan met 130. Die situatie is metastabiel, dus een verstoring (onnodige rembeweging) kan het doen instorten, en dus krijg je dan file. Bij 130 is die instorting later, dus is de filedruk hoger. Maar daar staat weer tegenover dat men langer de metastabiele situatie in stand kan houden dan bij 100.quote:Bij hogere snelheden moet de onderlinge afstand ook groter zijn dus is er juist minder capaciteit. Sneller is dus minder auto's die per seconde voorbij komen
Bij lagere snelheden nemen de afstanden tussen mobilisten echter af waardoor kettingremreacties weer toenemen. Daarnaast geeft kortere afstand tussen mobilisten problemen bij in- en uitvoegen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet dus, doordat de snelheden minder verschillen heb je minder snel dat er geremd moet worden.
Bij hogere snelheden moet de onderlinge afstand ook groter zijn dus is er juist minder capaciteit. Sneller is dus minder auto's die per seconde voorbij komen. Het optimum ligt ergens rond de zestig km per uur dacht ik.
Volkomen onwaar. Al wekenlang volharden in dit fabeltje omdat je liever niet gelooft wat alle verkeersexperts zeggenquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Je laat vrachtverkeer hier buiten beschouwing en dat heeft ook veel invloed op de snelheid. Maar dan nog ga je mank. Je zegt dus dat bij een max van 130 het verschil 30 km is en als je honderd mag dan rijden tragere rijders 10 km langzamer. Dan heb je toch minder verschil!quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar dan zul je moeten bewijzen dat men bij een max van 100 eerder gelijke snelheden gaat rijden. Wie zegt dat mensen die vroeger 100 reden nu niet 90 gaan rijden of 85? En nogmaals, remmen is niet erg als het niet druk is. Bij lagere snelheid rijden mensen dichter op elkaar en heeft remmen meer negatief effect.
[..]
https://www.mech.kuleuven(...)orie-uitgave2010.pdfquote:Dit is niet waar. De capaciteit verandert niet (dit had ik zelf ook eerst fout een tijdje geleden), meer snelheid betekent meer auto's per seconde. Tot de capaciteit van de weg overschreden wordt, wat met 100 eerder gebeurt dan met 130. Die situatie is metastabiel, dus een verstoring (onnodige rembeweging) kan het doen instorten, en dus krijg je dan file. Bij 130 is die instorting later, dus is de filedruk hoger. Maar daar staat weer tegenover dat men langer de metastabiele situatie in stand kan houden dan bij 100.
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Dit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
En meer inkomsten, want er gaat natuurlijk meer geflitst worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Zowel je beeld van de geschiedenis, als van het heden, als van de toekomst is incorrect.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kan hier zo van genieten he, domme linkse partijen slopen zichzelf en dit gebeurde ook in America.
Het gaat echt gebeuren, FvD dan wel PVV aan de macht
Make Holland Great Again!
Build the fucking wall!
Zeg dan dat Trump niet opnieuw re-elected en impeached wordt, dan zet ik je in mijn ondertitel zodat iedereen de aankomende 5 jaar hard om je kan lachen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zowel je beeld van de geschiedenis, als van het heden, als van de toekomst is incorrect.
Je vergeet een aspect... de trein is ontzettend duur! Vooral voor de reizigers die dagelijks veel kilometers maken en dan dus een relatief zuinige diesel rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit.
Lekker ontspannen in de trein, kan je doorwerken, geen stress, geen maffe andere verkeersdeelnemers, trein rijdt op sommige trajecten 160 km/uur, geen files, geen reparaties, geen parkeerellende, eenrichtingsverkeer, voor autoverkeer afgesloten gebieden. Trein en OV-fiets is de ultieme en meest snelle combinatie en veel sneller in de meeste gevallen dan met een gare roestbak in de file staan.
Dit bericht van de week ook gelezen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.
Er zijn natuurlijk mensen die graag een extra grote tuin willen of iets dergelijks, en daarom heel erg ver van hun werk wonen, maar zoals ik zeg, moeten we specifiek om die mensen te pleasen dit soort maatregelen dan niet nemen?
Ik vraag me trouwens ook af in wat voor situatie jij zit mbt het wwv en in het verlengde daarvan, waarom denk jij dat iedereen maar hetzelfde kan doen als jou?quote:Woningtekort Oosten door komst Randstedeling
ARNHEM - Steeds meer inwoners van de Randstad willen in Oost-Nederland wonen. Daardoor is in Gelderland en Overijssel sprake van grote woningnood. In de komende vijf jaar zijn zeker 75.000 nieuwe huizen nodig, waarvan er meer dan 60.000 ingenomen zullen worden door mensen die uit de Randstad komen.
Dat zeggen de Oost-Nederlandse provinciebesturen, die minister Stientje van Veldhoven van Binnenlandse Zaken maandag om geld vragen. Gelderland en Overijssel willen met haar een woondeal sluiten, zoals ook is gebeurd met Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven en Groningen. De twee provincies zetten zelf ruim 100 miljoen euro in om de woningbouw te versnellen.
In Nijmegen neemt het woningtekort het meest toe van heel Nederland, aldus de twee provincies. Ook in Arnhem en Ede is de situatie nijpend. De verstedelijking veroorzaakt tevens ernstige bereikbaarheidsproblemen. Er is veel geld nodig om weg- en spoorverbindingen te verbeteren. Gelderland en Overijssel willen ook geld investeren in „nieuwe vormen van mobiliteit.”
Oost-Nederland heeft naast een tekort aan woningen nog een probleem: meer dan 40 procent van alle natuurgebieden in Nederland zijn daar te vinden. Door de stikstofcrisis wordt bouwen op de Veluwe en langs de grote rivieren „een uitdagend vraagstuk”, aldus de bestuurders. „Er is maatwerk nodig.”
Vooral gezinnen en ouderen trekken vanuit de Randstad oostwaarts, is uit onderzoek gebleken. Jongeren uit Oost-Nederland verhuizen wel in omgekeerde richting, maar die laten meestal geen huis achter.
Waarom nog reageren op die mongool?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit bericht van de week ook gelezen?
[..]
Ik vraag me trouwens ook af in wat voor situatie jij zit mbt het wwv en in het verlengde daarvan, waarom denk jij dat iedereen maar hetzelfde kan doen als jou?
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:58 schreef Renesite het volgende:
Ja fuckzooi. Krijgen we dan eindelijk een trein van Groningen naar Amsterdam door de polder?
Dus jij vind het maar normaal dat ik er straks een uur extra over moet rijden? Een fucking uur voor een stukje vanaf het zuiden naar het noorden.quote:
Leuk idee en ik ben voor goedkoper OV als alternatief voor de auto. Maar die landen zijn natuurlijk qua oppervlakte en/of inwonertal niet te vergelijken met Nederland.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gratis OV zou ook veel kunnen oplossen zoals thans reeds existeert in Letland, Liechtenstein en Luxemburg.
omdat de binnenstedelijke OV niet dermate functioneert. Niet elke stad heeft elke 10min trams van bijvoorbeeld Stadshagen naar industrieterrein Eemspoort. Van deur tot deur ben je 2u enkele reis bezig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
Fiets gewoon naar het station.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
omdat de binnenstedelijke OV niet dermate functioneert. Niet elke stad heeft elke 10min trams van bijvoorbeeld Stadshagen naar industrieterrein Eemspoort. Van deur tot deur ben je 2u enkele reis bezig.
Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
Echte maatregelen of beleid te voeren durft het kabinet dus niet wat een slap zooitje met deze symboolpolitiek.
Gewoon verder gaan met 130 rijden. Wie houdt je tegen? Serieus?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:01 schreef Renesite het volgende:
Wat een grap ook. Ooit op de a7 van Heerenveen naar groningen gereden in het weekend? Dat is gewoon levensgevaarlijk met 100. Te slaapverwekkend
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?
Nu ga je uit van gemiddeld 100 en gemiddeld 130. Knap rustig op de weg (ook in de stad) als het je lukt om 130 gemiddeld te rijden. De verschillen zijn op gemiddelden een stuk kleiner dan 40 minuten per dag en al helemaal in de spitsquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.
Behalve als je ergens heen moet buiten de randstad. Waar de uitstoot door verkeer nauwelijks een issue is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat er veel van die trajecten de maximumsnelheid geen 130 is.
Stel die vraag nog eens in Friesland of Groningen...quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
Als de theorie maar klopt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.
Dat is waar, dat hebben we al vaker gezien idd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:58 schreef Red_85 het volgende:
Waarom nog reageren op die mongool?
Met het niveau vooringenomenheid wat vomy heeft, komt het toch nooit tot een fatsoenlijke discussie.
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel die vraag nog eens in Friesland of Groningen...
quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is waar, dat hebben we al vaker gezien idd.
Daarmee bedoel je dat dit een slechte maatregel is, toch?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Jij gaat zeker nooit in de spits met de trein?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gratis OV zou ook veel kunnen oplossen zoals thans reeds existeert in Letland, Liechtenstein en Luxemburg.
Gelijktijdig parkeertarieven flink omhoog, benzineprijzen verdubbelen, parkeerplaatsen drastisch verminderen zou ook helpen.
Veestapel halveren.
Schiphol verkleinen.
Je wil het ook gewoon niet begrijpen he.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?
Leg mij eens uit hoe landelijke statistiek gaat veranderen dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je wil het ook gewoon niet begrijpen he.
Ja het liefst beperk ik dat tot 1 dag per jaar. Oh wacht....quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon je woon-werk verkeer tot een minimum beperken.
Je gaat toch niet voor je plezier iedere dag een uur heen en weer in je auto
Ik had de baan gewoon af kunnen wijzen en WW kunnen blijven incasseren, natuurlijk. Maar dan was je daar wel weer over gaan zeikstralen, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.
En als je zo ver van je werk woont dat je significant tijdwinst kunt pakken doordat je én 130 kan rijden ipv 100 over een lange afstand, woon je misschien ook wel gewoon heel erg ver van je werk. De bouw hoeft toch niet stil te liggen omdat het anders lichtjes onhandig is voor de mensen die 150km van hun werk af wonen?
Daarom werkt iedereen ook minder dan 5km van z'n huis, want 5km is een absurde reisafstand.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.
Dat laatste geeft maar weer eens aan dat ze maar wat doen en totaal van de werkelijkheid zijn afgedwaald.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je dat dit een slechte maatregel is, toch?
Dan nog is deze maatregel, die alle automobilisten raakt, toch nog wel een echte maatregel. De coalitie wordt er niet bepaald populairder van
Wat jij doet moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik had de baan gewoon af kunnen wijzen en WW kunnen blijven incasseren, natuurlijk. Maar dan was je daar wel weer over gaan zeikstralen, vermoedelijk.
Nou jij weet ook wel dat dit op zeer zeer korte termijn niet gerealiseerd kan worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.
Kwartiertje fietsen, erg man.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.
Toont net aan dat ze eens een keer niet voor de populariteitsprijs gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat laatste geeft maar weer eens aan dat ze maar wat doen en totaal van de werkelijkheid zijn afgedwaald.
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou jij weet ook wel dat dit op zeer zeer korte termijn niet gerealiseerd kan worden.
Plus zware industrie durven ze niet aan te pakken omdat er dan veel banen verloren gaan, boeren moeten gecompenseerd worden (kost geld en alternatieven) en nature2000 gebieden aanpassen om 120 km per uur te mogen rijden is natuurlijk geen maatregel.
Vraag dat aan volk wat buiten de randstad/brabant woont. Zat stukken met overdag 100+.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.
Maar nogmaals, wat is jouw situatie?quote:
Habitat richtlijnen? Ik weet niet waar je het over hebt maar dat ze al jaren bezig zijn zegt wel iets terwijl we nu de 'bouw' aan de gang willen hebbenquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.
I.p.v daarvan komen er pappen en nat houden maatregelen zoals de PAS en nu het verlagen van de snelheid
Altijd maar weer het beste jongetje van de klas willen zijn
(begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor het terugdringen van schadelijke fossiele uitlaatgassen etc. Hoe lekker is het om frisse lucht in te ademen. Alleen zijn ze in Den Haag echt de weg kwijt, en hebben ze weer eens echt beleid maken jarenlang voorruit geschoven, slappe hap)
Beetje iedere 2 jaar verhuizen omdat je flexcontract niet verlengt wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon je woon-werk verkeer tot een minimum beperken.
Je gaat toch niet voor je plezier iedere dag een uur heen en weer in je auto
Zegt iemand die niet eens begrijpt dat hij die afstand moet verdubbelen. En je blijft maar zo zeker van alles wat je zegt ook al mis je dit soort basisschool kennis. Dom stuk vretenquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.
Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
Zal het uitwijzen want zonder resultaat kan de bouw niks.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag dat aan volk wat buiten de randstad/brabant woont. Zat stukken met overdag 100+.
Dit slaat nergens op. Pure ideeloze symboolpolitiek
Dat ook nog eens, veel landen die netto ontvanger zijn hebben niet dikwijls schijt aan de EU, en wij als netto betaler moeten ALLES doen wat de EU wenst? Ondertussen doen landen als Polen gewoon vrolijk door waar ze zelf zin in hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.
I.p.v daarvan komen er pappen en nat houden maatregelen zoals de PAS en nu het verlagen van de snelheid
Altijd maar weer het beste jongetje van de klas willen zijn
(begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor het terugdringen van schadelijke fossiele uitlaatgassen etc. Hoe lekker is het om frisse lucht in te ademen. Alleen zijn ze in Den Haag echt de weg kwijt, en hebben ze weer eens echt beleid maken jarenlang voorruit geschoven, slappe hap)
Station 20min. Uurtje trein. Fiets 20min.quote:
Je weet dat als deze maatregel nu niet genomen zou worden heel de Nederlandse economie in een crisis zou komen? De lange termijn kan nu over nagedacht worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.
Deze maatregel heeft nauwelijks effect. Als we een crisis willen voorkomen moeten we de normen aanpassen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je weet dat als deze maatregel nu niet genomen zou worden heel de Nederlandse economie in een crisis zou komen? De lange termijn kan nu over nagedacht worden.
Dan zijn dat nog altijd meer dan 5 miljoen mensen voor wie dat niet geldt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Je haalt nu alleen rechts inquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat mij betreft worden alle snelwegen standaard 100.
En voeren we ook meteen links inhalen in.
Verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan zijn dat nog altijd meer dan 5 miljoen mensen voor wie dat niet geldt.
Ja, toch?quote:
Dit is potentieel een goudmijn voor onze lieve overheid hoorquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:11 schreef Isane het volgende:
Kansloos verhaal, dan mag de politie wel extreem veel gaan controleren mocht de max 100 worden.
Iedereen (naja 80%) rijdt al 120 waar 90 staat aangegeven op de matrixborden. (Tenminste op de A35 knooppunt azelo/buren)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |