Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
Echte maatregelen of beleid te voeren durft het kabinet dus niet wat een slap zooitje met deze symboolpolitiek.
Gewoon verder gaan met 130 rijden. Wie houdt je tegen? Serieus?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:01 schreef Renesite het volgende:
Wat een grap ook. Ooit op de a7 van Heerenveen naar groningen gereden in het weekend? Dat is gewoon levensgevaarlijk met 100. Te slaapverwekkend
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?
Nu ga je uit van gemiddeld 100 en gemiddeld 130. Knap rustig op de weg (ook in de stad) als het je lukt om 130 gemiddeld te rijden. De verschillen zijn op gemiddelden een stuk kleiner dan 40 minuten per dag en al helemaal in de spitsquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.
Behalve als je ergens heen moet buiten de randstad. Waar de uitstoot door verkeer nauwelijks een issue is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat er veel van die trajecten de maximumsnelheid geen 130 is.
Stel die vraag nog eens in Friesland of Groningen...quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:07 schreef VoMy het volgende:
2 op 3 Nederlanders woont binnen 5km van een treinstation. Dat zijn er best veel.
Als de theorie maar klopt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.
Dat is waar, dat hebben we al vaker gezien idd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:58 schreef Red_85 het volgende:
Waarom nog reageren op die mongool?
Met het niveau vooringenomenheid wat vomy heeft, komt het toch nooit tot een fatsoenlijke discussie.
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel die vraag nog eens in Friesland of Groningen...
quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is waar, dat hebben we al vaker gezien idd.
Daarmee bedoel je dat dit een slechte maatregel is, toch?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat meer dan 0,34% uitstoot beperking heeft.
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Jij gaat zeker nooit in de spits met de trein?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gratis OV zou ook veel kunnen oplossen zoals thans reeds existeert in Letland, Liechtenstein en Luxemburg.
Gelijktijdig parkeertarieven flink omhoog, benzineprijzen verdubbelen, parkeerplaatsen drastisch verminderen zou ook helpen.
Veestapel halveren.
Schiphol verkleinen.
Je wil het ook gewoon niet begrijpen he.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat was wel een ekte ekte maatregel geweest?
Leg mij eens uit hoe landelijke statistiek gaat veranderen dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je wil het ook gewoon niet begrijpen he.
Ja het liefst beperk ik dat tot 1 dag per jaar. Oh wacht....quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon je woon-werk verkeer tot een minimum beperken.
Je gaat toch niet voor je plezier iedere dag een uur heen en weer in je auto
Ik had de baan gewoon af kunnen wijzen en WW kunnen blijven incasseren, natuurlijk. Maar dan was je daar wel weer over gaan zeikstralen, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.
En als je zo ver van je werk woont dat je significant tijdwinst kunt pakken doordat je én 130 kan rijden ipv 100 over een lange afstand, woon je misschien ook wel gewoon heel erg ver van je werk. De bouw hoeft toch niet stil te liggen omdat het anders lichtjes onhandig is voor de mensen die 150km van hun werk af wonen?
Daarom werkt iedereen ook minder dan 5km van z'n huis, want 5km is een absurde reisafstand.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.
Dat laatste geeft maar weer eens aan dat ze maar wat doen en totaal van de werkelijkheid zijn afgedwaald.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarmee bedoel je dat dit een slechte maatregel is, toch?
Dan nog is deze maatregel, die alle automobilisten raakt, toch nog wel een echte maatregel. De coalitie wordt er niet bepaald populairder van
Wat jij doet moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik had de baan gewoon af kunnen wijzen en WW kunnen blijven incasseren, natuurlijk. Maar dan was je daar wel weer over gaan zeikstralen, vermoedelijk.
Nou jij weet ook wel dat dit op zeer zeer korte termijn niet gerealiseerd kan worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.
Kwartiertje fietsen, erg man.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je doet alsof vijf kilometer weinig is. Dat is een absurde afstand om naartoe te reizen, voordat je reis überhaupt echt kan beginnen.
Toont net aan dat ze eens een keer niet voor de populariteitsprijs gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat laatste geeft maar weer eens aan dat ze maar wat doen en totaal van de werkelijkheid zijn afgedwaald.
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou jij weet ook wel dat dit op zeer zeer korte termijn niet gerealiseerd kan worden.
Plus zware industrie durven ze niet aan te pakken omdat er dan veel banen verloren gaan, boeren moeten gecompenseerd worden (kost geld en alternatieven) en nature2000 gebieden aanpassen om 120 km per uur te mogen rijden is natuurlijk geen maatregel.
Vraag dat aan volk wat buiten de randstad/brabant woont. Zat stukken met overdag 100+.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Benger het volgende:
[..]
Het geld alleen maar overdag als je toch al zelden 130 kunt rijden, dus die 0,34% uitstoot beperking gaan ze lang niet halen.
Maar nogmaals, wat is jouw situatie?quote:
Habitat richtlijnen? Ik weet niet waar je het over hebt maar dat ze al jaren bezig zijn zegt wel iets terwijl we nu de 'bouw' aan de gang willen hebbenquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.
I.p.v daarvan komen er pappen en nat houden maatregelen zoals de PAS en nu het verlagen van de snelheid
Altijd maar weer het beste jongetje van de klas willen zijn
(begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor het terugdringen van schadelijke fossiele uitlaatgassen etc. Hoe lekker is het om frisse lucht in te ademen. Alleen zijn ze in Den Haag echt de weg kwijt, en hebben ze weer eens echt beleid maken jarenlang voorruit geschoven, slappe hap)
Beetje iedere 2 jaar verhuizen omdat je flexcontract niet verlengt wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon je woon-werk verkeer tot een minimum beperken.
Je gaat toch niet voor je plezier iedere dag een uur heen en weer in je auto
Zegt iemand die niet eens begrijpt dat hij die afstand moet verdubbelen. En je blijft maar zo zeker van alles wat je zegt ook al mis je dit soort basisschool kennis. Dom stuk vretenquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.
Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
Zal het uitwijzen want zonder resultaat kan de bouw niks.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag dat aan volk wat buiten de randstad/brabant woont. Zat stukken met overdag 100+.
Dit slaat nergens op. Pure ideeloze symboolpolitiek
Dat ook nog eens, veel landen die netto ontvanger zijn hebben niet dikwijls schijt aan de EU, en wij als netto betaler moeten ALLES doen wat de EU wenst? Ondertussen doen landen als Polen gewoon vrolijk door waar ze zelf zin in hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zijn ze niet al jaren bezig in Europa om de habitatrichtlijn aangepast te krijgen voor Nederland? Een richtlijn die totaal niet past op een klein dicht bevolkt land als Nederland. Of waarom hebben ze daar gewoon niet wat meer schijt aan, wat wil de EU doen? Een boete geven plus die hele richtlijn is vrij invulbaar en totaal grijs gebied.
I.p.v daarvan komen er pappen en nat houden maatregelen zoals de PAS en nu het verlagen van de snelheid
Altijd maar weer het beste jongetje van de klas willen zijn
(begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor het terugdringen van schadelijke fossiele uitlaatgassen etc. Hoe lekker is het om frisse lucht in te ademen. Alleen zijn ze in Den Haag echt de weg kwijt, en hebben ze weer eens echt beleid maken jarenlang voorruit geschoven, slappe hap)
Station 20min. Uurtje trein. Fiets 20min.quote:
Je weet dat als deze maatregel nu niet genomen zou worden heel de Nederlandse economie in een crisis zou komen? De lange termijn kan nu over nagedacht worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Terug naar de tekentafel en zien waar Nederland structureel resultaat kan behalen. O.a. aanpassen natura2000 gebieden, afbouw zware industrie, afbouw veestapel. In plaats van deze maatregel die niets gaat opbrengen dan alleen maar frustratie bij burgers.
Deze maatregel heeft nauwelijks effect. Als we een crisis willen voorkomen moeten we de normen aanpassen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je weet dat als deze maatregel nu niet genomen zou worden heel de Nederlandse economie in een crisis zou komen? De lange termijn kan nu over nagedacht worden.
Dan zijn dat nog altijd meer dan 5 miljoen mensen voor wie dat niet geldt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan woont nog steeds 2 op 3 Nederlanders binnen 5km van het station. Grappig hoe landelijke statistieken niet afhangen van degene aan wie je het vraagt.
Je haalt nu alleen rechts inquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat mij betreft worden alle snelwegen standaard 100.
En voeren we ook meteen links inhalen in.
Verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan zijn dat nog altijd meer dan 5 miljoen mensen voor wie dat niet geldt.
Ja, toch?quote:
Dit is potentieel een goudmijn voor onze lieve overheid hoorquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:11 schreef Isane het volgende:
Kansloos verhaal, dan mag de politie wel extreem veel gaan controleren mocht de max 100 worden.
Iedereen (naja 80%) rijdt al 120 waar 90 staat aangegeven op de matrixborden. (Tenminste op de A35 knooppunt azelo/buren)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |