Dat is natuurlijk prima en ik persoonlijk vind treinreizen ook wel comfortabel. In de praktijk moeten we er wel rekening mee houden dat als 10% van de autogebruikers de auto laat staan het aantal treingebruikers met 100% toeneemt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb een rijbewijs en treinen is veel comfortabeler dan reizen (edit:autorijden), zeker als het gaat om dagelijkse verplaatsingen.
Bij drukte, ja akkoord. Wat op een rustige dag? Kms op een lange snelweg rijden kan nu heel wat concentratieverlies gaan opleveren met alle gevolgen van dien. Werk dan met dynamische snelheid(sborden).quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goede maatregel. Juist doordat er nu in de praktijk meerdere snelheden worden gereden (vrachtwagens, slome rechtsrijders en max snelheid linksrijders) krijg je opstoppingen. Nu iedereen max. 100 gaat rijden krijg je een veel geleidelijkere stroom waarbij minder afgeremd hoeft te worden.
Ook wel, want het verkeer wisselt minder snel van afrit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar voor de zoveelste keer, dat geldt alleen bij grote drukte.
Voor verreweg het grootste gedeelte van de tijd zal de verlaging van de snelheid voor een lagere doorstroom zorgen waardoor eerder files ontstaan en ze ook langer duren.
Dat is de theorie, maar dan zul je moeten bewijzen dat men bij een max van 100 eerder gelijke snelheden gaat rijden. Wie zegt dat mensen die vroeger 100 reden nu niet 90 gaan rijden of 85? En nogmaals, remmen is niet erg als het niet druk is. Bij lagere snelheid rijden mensen dichter op elkaar en heeft remmen meer negatief effect.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet dus, doordat de snelheden minder verschillen heb je minder snel dat er geremd moet worden.
Dit is niet waar. De capaciteit verandert niet (dit had ik zelf ook eerst fout een tijdje geleden), meer snelheid betekent meer auto's per seconde. Tot de capaciteit van de weg overschreden wordt, wat met 100 eerder gebeurt dan met 130. Die situatie is metastabiel, dus een verstoring (onnodige rembeweging) kan het doen instorten, en dus krijg je dan file. Bij 130 is die instorting later, dus is de filedruk hoger. Maar daar staat weer tegenover dat men langer de metastabiele situatie in stand kan houden dan bij 100.quote:Bij hogere snelheden moet de onderlinge afstand ook groter zijn dus is er juist minder capaciteit. Sneller is dus minder auto's die per seconde voorbij komen
Bij lagere snelheden nemen de afstanden tussen mobilisten echter af waardoor kettingremreacties weer toenemen. Daarnaast geeft kortere afstand tussen mobilisten problemen bij in- en uitvoegen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet dus, doordat de snelheden minder verschillen heb je minder snel dat er geremd moet worden.
Bij hogere snelheden moet de onderlinge afstand ook groter zijn dus is er juist minder capaciteit. Sneller is dus minder auto's die per seconde voorbij komen. Het optimum ligt ergens rond de zestig km per uur dacht ik.
Volkomen onwaar. Al wekenlang volharden in dit fabeltje omdat je liever niet gelooft wat alle verkeersexperts zeggenquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Je laat vrachtverkeer hier buiten beschouwing en dat heeft ook veel invloed op de snelheid. Maar dan nog ga je mank. Je zegt dus dat bij een max van 130 het verschil 30 km is en als je honderd mag dan rijden tragere rijders 10 km langzamer. Dan heb je toch minder verschil!quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar dan zul je moeten bewijzen dat men bij een max van 100 eerder gelijke snelheden gaat rijden. Wie zegt dat mensen die vroeger 100 reden nu niet 90 gaan rijden of 85? En nogmaals, remmen is niet erg als het niet druk is. Bij lagere snelheid rijden mensen dichter op elkaar en heeft remmen meer negatief effect.
[..]
https://www.mech.kuleuven(...)orie-uitgave2010.pdfquote:Dit is niet waar. De capaciteit verandert niet (dit had ik zelf ook eerst fout een tijdje geleden), meer snelheid betekent meer auto's per seconde. Tot de capaciteit van de weg overschreden wordt, wat met 100 eerder gebeurt dan met 130. Die situatie is metastabiel, dus een verstoring (onnodige rembeweging) kan het doen instorten, en dus krijg je dan file. Bij 130 is die instorting later, dus is de filedruk hoger. Maar daar staat weer tegenover dat men langer de metastabiele situatie in stand kan houden dan bij 100.
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Dit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
En meer inkomsten, want er gaat natuurlijk meer geflitst worden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat geneuzel om dit besluit goed te praten gaat uiteindelijk nergens over. Onder de streep zal dit besluit leiden tot langere reistijden en meer files die langer duren.
Zowel je beeld van de geschiedenis, als van het heden, als van de toekomst is incorrect.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:07 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kan hier zo van genieten he, domme linkse partijen slopen zichzelf en dit gebeurde ook in America.
Het gaat echt gebeuren, FvD dan wel PVV aan de macht
Make Holland Great Again!
Build the fucking wall!
Zeg dan dat Trump niet opnieuw re-elected en impeached wordt, dan zet ik je in mijn ondertitel zodat iedereen de aankomende 5 jaar hard om je kan lachen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zowel je beeld van de geschiedenis, als van het heden, als van de toekomst is incorrect.
Je vergeet een aspect... de trein is ontzettend duur! Vooral voor de reizigers die dagelijks veel kilometers maken en dan dus een relatief zuinige diesel rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit.
Lekker ontspannen in de trein, kan je doorwerken, geen stress, geen maffe andere verkeersdeelnemers, trein rijdt op sommige trajecten 160 km/uur, geen files, geen reparaties, geen parkeerellende, eenrichtingsverkeer, voor autoverkeer afgesloten gebieden. Trein en OV-fiets is de ultieme en meest snelle combinatie en veel sneller in de meeste gevallen dan met een gare roestbak in de file staan.
Dit bericht van de week ook gelezen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:
In de kern van de steden misschien ligt de prijs hoog, maar ook in de Randstad staan heel veel woningen helemaal niet in de Amsterdamse grachtengordel maar gewoon in vinexwijken en dorpen.
Er zijn natuurlijk mensen die graag een extra grote tuin willen of iets dergelijks, en daarom heel erg ver van hun werk wonen, maar zoals ik zeg, moeten we specifiek om die mensen te pleasen dit soort maatregelen dan niet nemen?
Ik vraag me trouwens ook af in wat voor situatie jij zit mbt het wwv en in het verlengde daarvan, waarom denk jij dat iedereen maar hetzelfde kan doen als jou?quote:Woningtekort Oosten door komst Randstedeling
ARNHEM - Steeds meer inwoners van de Randstad willen in Oost-Nederland wonen. Daardoor is in Gelderland en Overijssel sprake van grote woningnood. In de komende vijf jaar zijn zeker 75.000 nieuwe huizen nodig, waarvan er meer dan 60.000 ingenomen zullen worden door mensen die uit de Randstad komen.
Dat zeggen de Oost-Nederlandse provinciebesturen, die minister Stientje van Veldhoven van Binnenlandse Zaken maandag om geld vragen. Gelderland en Overijssel willen met haar een woondeal sluiten, zoals ook is gebeurd met Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven en Groningen. De twee provincies zetten zelf ruim 100 miljoen euro in om de woningbouw te versnellen.
In Nijmegen neemt het woningtekort het meest toe van heel Nederland, aldus de twee provincies. Ook in Arnhem en Ede is de situatie nijpend. De verstedelijking veroorzaakt tevens ernstige bereikbaarheidsproblemen. Er is veel geld nodig om weg- en spoorverbindingen te verbeteren. Gelderland en Overijssel willen ook geld investeren in „nieuwe vormen van mobiliteit.”
Oost-Nederland heeft naast een tekort aan woningen nog een probleem: meer dan 40 procent van alle natuurgebieden in Nederland zijn daar te vinden. Door de stikstofcrisis wordt bouwen op de Veluwe en langs de grote rivieren „een uitdagend vraagstuk”, aldus de bestuurders. „Er is maatwerk nodig.”
Vooral gezinnen en ouderen trekken vanuit de Randstad oostwaarts, is uit onderzoek gebleken. Jongeren uit Oost-Nederland verhuizen wel in omgekeerde richting, maar die laten meestal geen huis achter.
Waarom nog reageren op die mongool?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit bericht van de week ook gelezen?
[..]
Ik vraag me trouwens ook af in wat voor situatie jij zit mbt het wwv en in het verlengde daarvan, waarom denk jij dat iedereen maar hetzelfde kan doen als jou?
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:58 schreef Renesite het volgende:
Ja fuckzooi. Krijgen we dan eindelijk een trein van Groningen naar Amsterdam door de polder?
Dus jij vind het maar normaal dat ik er straks een uur extra over moet rijden? Een fucking uur voor een stukje vanaf het zuiden naar het noorden.quote:
Leuk idee en ik ben voor goedkoper OV als alternatief voor de auto. Maar die landen zijn natuurlijk qua oppervlakte en/of inwonertal niet te vergelijken met Nederland.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gratis OV zou ook veel kunnen oplossen zoals thans reeds existeert in Letland, Liechtenstein en Luxemburg.
omdat de binnenstedelijke OV niet dermate functioneert. Niet elke stad heeft elke 10min trams van bijvoorbeeld Stadshagen naar industrieterrein Eemspoort. Van deur tot deur ben je 2u enkele reis bezig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je in Zwolle woont en naar Groningen/Utrecht moet, waarom zou je dan niet met de trein kunnen?
Fiets gewoon naar het station.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
omdat de binnenstedelijke OV niet dermate functioneert. Niet elke stad heeft elke 10min trams van bijvoorbeeld Stadshagen naar industrieterrein Eemspoort. Van deur tot deur ben je 2u enkele reis bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |