abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:07:43 #1
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189905128
quote:
Het kabinet staat op het punt om in grote delen van Nederland de maximumsnelheid te verlagen naar 100 kilometer per uur. Er zal slechts een beperkt aantal uitzonderingen overblijven. De coalitie hakt dinsdag waarschijnlijk de knoop door.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rest van het artikel: https://www.volkskrant.nl(...)r-100-km-u~b4647bc9/

Bron: Volkskrant

Dit gaan een hoop mensen niet leuk vinden.....
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:08:32 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189905138
100 km p u is in de spits een enorme verhoging van de gemiddelde snelheid
The End Times are wild
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:09:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189905149
Verder denk ik dat als je overal 100 moet rijden, er veel betere doorstroom is en minder ongelukken en wisselen van rijbaan etc. Hierdoor kan het best zijn dat de gemiddelde reistijd daadwerkelijk afneemt. Bovendien is het veel duidelijker, nu is het 100, 110, 120 of 130 en dan ook nog afhankelijk van de weekdag en het tijdstip en dat wisselt dan iedere 5 kilometer.
Gewoon overal 100 is lekker duidelijk.
The End Times are wild
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:11:43 #4
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189905166
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:09 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat als je overal 100 moet rijden, er veel betere doorstroom is en minder ongelukken en wisselen van rijbaan etc. Hierdoor kan het best zijn dat de gemiddelde reistijd daadwerkelijk afneemt. Bovendien is het veel duidelijker, nu is het 100, 110, 120 of 130 en dan ook nog afhankelijk van de weekdag en het tijdstip en dat wisselt dan iedere 5 kilometer.
Gewoon overal 100 is lekker duidelijk.
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:12:00 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_189905168
Prima met die overdekte scooter van mij.

Feitelijk gaat het niks opleveren, en het beetje milieu winst wordt omgezet in huizenbouw.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_189905171
Notoire linksrijders zijn anders ook een hardnekkig probleem. Dat gaat met 100 kmh echt niet anders worden of minder files veroorzaken mag ach...we kunnen weer bouwen met die 0,5% die we besparen. Compleet van de pot gerukt.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:14:49 #7
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189905187
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Notoire linksrijders zijn anders ook een hardnekkig probleem. Dat gaat met 100 kmh echt niet anders worden of minder files veroorzaken mag ach...we kunnen weer bouwen met die 0,5% die we besparen. Compleet van de pot gerukt.
Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:15:03 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189905188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.

Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
The End Times are wild
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:15:15 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189905192
_O_
#KICKOUTZP
pi_189905193
Persoonlijk vind ik het geen onoverkomelijke maatregel, maar ik heb wel de indruk dat men iedereen en ook zichzelf voor de gek aan het houden is. Slechts een paar procent van de stikstofuitstoot komt voor rekening van het wegverkeer, en een nog veel kleiner percentage daar weer van komt door 100+ rijdende personenauto's. Die moeten iets langzamer, en dat is genoeg om weer tienduizenden huizen te mogen bouwen? Yeah right.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:16:26 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_189905199
Hoeveel duidelijker wil je het met zo'n maatregel hebben dat de overheid het in feite ook niet meer weet?

Maargoed, trap er gerust weer in hoor. 🙄
pi_189905206
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:14 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.
Afgelopen zondag nog opende A58 gezien dat er een enorme rij ontstaat door 1 mongool die denkt 110 te moeten blijven rijden op de linkerbaan waar je 130 mag.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:18:19 #13
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_189905211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.

Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden. ;)
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
pi_189905245
Ach ik ben al blij als ik 100km per uur kan aantikken, elke dag is het één grote file ellende op de weg. (A76) Maar dat komt alleen maar doordat de weg de drukte niet aankan, het wordt alleen maar drukker en een andere weg nemen is bijna niet mogelijk gezien het binnendoor ook helemaal vast staat.

Het zijn weer symbolische maatregelen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:25:37 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189905268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden. ;)
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.
The End Times are wild
pi_189905273
Hoewel ik het allemaal grote nonsens vind, die hele stikstof discussie slaat werkelijk nergens op (iemand nog last van zure regen of het gat in de ozonlaag?).

Ik ben wel voorstander van een eenduidige snelheid. Het is voor een normaal mens toch niet meer te snappen dat wisselen tussen 100, 120 en 130. Dan maar allemaal op 100, stuk duidelijker. Bijkomend voordeel, minder brandstof gebruik bij mij en meer boetes voor mensen die schijt hebben.

Gelukkig kom ik geregeld in Duitsland, heb ik geen last van al die maatregelen van een stel losgeslagen mafketels in Den Haag.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2019 @ 10:29:34 #17
842 Zorro
Z
pi_189905297
Ik zie dat een van de opties ook is om dieselbusjes van de weg te halen dmv een subsidie.

Waarom alleen busjes? Haal ook die oude kutauto's zo weg! Veel beter voor den milieus!

Dat ik zelf zo'n oude kutauto heb en daarme een mooi bedrag kan binnenhalen heeft er niks mee te maken verder O-)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_189905301
En als zo'n maatregeltje al kennelijk zo'n groot verschil maakt, waarom dan niet de portemonnee trekken en per direct wat boeren uitkopen voor een bedrag dat ze niet zullen weigeren? Dan bespaar je waarschijnlijk veel meer en ben je voor jaren van dit gedoe af.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2019 @ 10:30:58 #19
842 Zorro
Z
pi_189905315
quote:
Een snelheidsverlaging in Groningen levert bijvoorbeeld toch al weinig op, omdat de meeste stikstofdepositie daar richting Duitsland de grens over gaat.
Eigen volk eerst!
Deden ze dat altijd maar -O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:31:31 #20
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189905320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.
Wel als je tijdig vertrekt.

Ik verwacht meneer Berk dus voortaan ook later thuis. -O-
pi_189905410
Je hebt nu al mensen die niet harder dan 100 rijden want dat durven ze niet. Die gaan straks tussen de 70 en 80 kachellen want die durven dan geen 100 meer te rijden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_189905423
Ruim 32 % komt ons land binnenwaaien vanuit Belgie en Duitsland.

Mijn oplossing is;

De grenzen dicht en we kunnen volop bouwen *O* *O* *O* *O*
pi_189905438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden. ;)
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_189905456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:

[..]

nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Dat argument gaat ook alleen op voor de spits. Als je nu in het weekend of voor/na de spits de auto pakt gaat het wel veel tijd schelen.
pi_189905469
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:43 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Ruim 32 % komt ons land binnenwaaien vanuit Belgie en Duitsland.

Mijn oplossing is;

De grenzen dicht en we kunnen volop bouwen *O* *O* *O* *O*
Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitsland _O_
pi_189905488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden. ;)
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Het gaat om enkele minuten per rit.

Als het tenminste rustig is op de weg. Want hogere en wisselende maximumsnelheden zorgen er alleen maar voor dat er minder auto's op de weg kunnen vanwege het continue afremmen en de afstand die auto's onderling nodig hebben.
pi_189905502
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:

[..]

nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Voor mij zal het wel een serieuze impact hebben. Rijd veel buiten de spits de A2 van Breukelen naar Maastricht en visa versa. Op zo'n afstand, zonder file, maakt het wel serieus uit.

Voortaan dus maar naar Arnheim rijden en dan in Duitsland goed het gas erop *O*
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:55:01 #28
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189905517
Ik rijd altijd al 100 overal.

Waar je 80 mag rijd ik 100.
Waar je 120 mag rijd ik 100.
Gewoon overal 100. *O*
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189905540
Eens kijken of de VVD dit ook weer slikt. Het wordt allemaal best precair zo. De VVD zit echt wel aan de Max van wat ze nog kunnen slikken.
zie email 27 oktober
pi_189905604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitsland _O_
Precies!
pi_189905631
Prima, maar tenzij ze overal trajectcontrole gaan neerzetten ga ik mijn snelheid niet aanpassen.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:08:04 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189905661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Headlong het volgende:
Prima, maar tenzij ze overal trajectcontrole gaan neerzetten ga ik mijn snelheid niet aanpassen.
Dat wordt een duur geintje voor je dan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:10:28 #33
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189905686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat wordt een duur geintje voor je dan.
Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189905693
In België hadden ze een paar jaar geleden twee dagen de snelheid verlaagd (ook voor het milieu) naar 90 km per uur. Ik ben nog nooit zo snel in Brussel geweest. Het verkeer ging gewoon veel soepeler. Vrachtwagens, auto's, alles reed dezelfde snelheid.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:12:54 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189905716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.
De reden is dat de rechter de staat aan zijn eigen wetgeving heeft gehouden en nu moeten ze wel.

De staatkas spekken is een gunstige bijkomstigheid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189905717
Wat een ongekend schoolvoorbeeld van hoe de bal voor je uit blijven trappen tot de grootste fuck-ups leidt is dit toch geworden. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_189905744
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:23:09 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189905834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:25:11 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189905856
Een maatregel waar iedereen wat van gaat merken. Kijken wat het doet.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:26:27 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189905869
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:25 schreef VoMy het volgende:
Een maatregel waar iedereen wat van gaat merken. Kijken wat het doet.
Het gaat Nederland boos maken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189905873
Tja, ik kan me goed voorstellen, dat als gewoon íédereen 100 rijd, of 90, de doorstroming een stuk beter zou gaan zijn. Waardoor je uiteindelijk even snel bent. Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Ik betwijfel alleen of je daarmee dan echt zoveel stikstofuitstoot bespaart.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:27:06 #42
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189905881
Symboolpolitiek weer eens. Zijn ze goed in. Gaan ze ook handhaven?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_189905882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat wordt een duur geintje voor je dan.
Kan me niet herinneren wanneer ik nu voor het laatst een bekeuring gekregen heb. Hoezo zou het dan anders zijn? Flitsmeister doet zn werk wel :)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:27:23 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189905887
BrentToderian twitterde op donderdag 07-11-2019 om 23:24:30 This is BRILLIANT! “It means you spend a lot of money now for a very short-term benefit."“I guess for $300 billion dollars we were hoping for something a little more dramatic.”#JevonsParadox isn’t a death metal band. It’s #inducedTraffic. Via @ABCTV: https://t.co/Xl2qaEgZ3i reageer retweet
Zijdelings gerelateerde sketch.
pi_189905892
Niks mis mee. Wordt wel wat lastiger met de langere ritjes maar een land dat stilstaat heb je ook niks aan.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:29:51 #46
260367 Schoonheid
Ware schoonheid zit van binnen
pi_189905920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
en over 365 dagen staan we weer voor dezelfde problemen als waar we nu voor staan :')
No matter who they follow
No matter where they lead
No matter how they judge us
I'll be everything you need
pi_189905929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Wat is de definitie van een forens? De wegen rondom Utrecht, Amsterdam en Den Haag zijn toch bijna allemaal 100. Tevens is het zo extreem druk dat je blij mag zijn als je 100 kunt rijden....
blablablabla
pi_189905956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En als zo'n maatregeltje al kennelijk zo'n groot verschil maakt, waarom dan niet de portemonnee trekken en per direct wat boeren uitkopen voor een bedrag dat ze niet zullen weigeren? Dan bespaar je waarschijnlijk veel meer en ben je voor jaren van dit gedoe af.
Precies mijn idee idd. Maak daar bouwgrond van en hoppa twee vliegen in 1 klap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189905976
Er is bovendien een causaal verband tussen het aantal verkeersdoden en 130-wegen. Dat ligt aanzienlijk hoger als de snelheid omhoog gaat.
blablablabla
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:36:22 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189906019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.
En als je zo ver van je werk woont dat je significant tijdwinst kunt pakken doordat je én 130 kan rijden ipv 100 over een lange afstand, woon je misschien ook wel gewoon heel erg ver van je werk. De bouw hoeft toch niet stil te liggen omdat het anders lichtjes onhandig is voor de mensen die 150km van hun werk af wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')