quote:Het kabinet staat op het punt om in grote delen van Nederland de maximumsnelheid te verlagen naar 100 kilometer per uur. Er zal slechts een beperkt aantal uitzonderingen overblijven. De coalitie hakt dinsdag waarschijnlijk de knoop door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest van het artikel: https://www.volkskrant.nl(...)r-100-km-u~b4647bc9/
Bron: Volkskrant
Dit gaan een hoop mensen niet leuk vinden.....
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:09 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat als je overal 100 moet rijden, er veel betere doorstroom is en minder ongelukken en wisselen van rijbaan etc. Hierdoor kan het best zijn dat de gemiddelde reistijd daadwerkelijk afneemt. Bovendien is het veel duidelijker, nu is het 100, 110, 120 of 130 en dan ook nog afhankelijk van de weekdag en het tijdstip en dat wisselt dan iedere 5 kilometer.
Gewoon overal 100 is lekker duidelijk.
Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:
Notoire linksrijders zijn anders ook een hardnekkig probleem. Dat gaat met 100 kmh echt niet anders worden of minder files veroorzaken mag ach...we kunnen weer bouwen met die 0,5% die we besparen. Compleet van de pot gerukt.
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik rijd dagelijks van Utrecht naar Zwolle..... Als ik dat hele stuk 100 moet rijden in plaats van 130 kost me dat ongeveer 40 minuten per dag.
Afgelopen zondag nog opende A58 gezien dat er een enorme rij ontstaat door 1 mongool die denkt 110 te moeten blijven rijden op de linkerbaan waar je 130 mag.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het aller grootste probleem in het verkeer zijn de mensen die op een 130km weg een vrachtauto inhalen met 100kmph...... daardoor kan iedereen op de rem. Ik snap dat vrachtauto's nu eenmaal niet sneller kunnen, maar als iedereen gewoon zou inhalen met 130 zou een groot deel van het fileprobleem opgelost zijn.
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die afstand is 90 km. Met 100 km pu doe je daar 54 minuten over, met 130 km 41 minuten. Dat scheelt 13 minuten. Als je het hele stuk continue 130 kan rijden! Dat is niet zo, dus het verschil is in werkelijkheid nog veel kleiner.
Ik denk dat gemiddeld genomen er minder files zijn, waardoor je die 13 minuten ruimschoots terugverdient. Je moet zelf proberen na te denken/rekenen ipv de VVD na te praten.
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.![]()
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Eigen volk eerst!quote:Een snelheidsverlaging in Groningen levert bijvoorbeeld toch al weinig op, omdat de meeste stikstofdepositie daar richting Duitsland de grens over gaat.
Wel als je tijdig vertrekt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je rijdt het hele stuk geen 130 nu. Het zal per dag geen 15 min schelen.
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.![]()
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Dat argument gaat ook alleen op voor de spits. Als je nu in het weekend of voor/na de spits de auto pakt gaat het wel veel tijd schelen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitslandquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:43 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Ruim 32 % komt ons land binnenwaaien vanuit Belgie en Duitsland.
Mijn oplossing is;
De grenzen dicht en we kunnen volop bouwen![]()
![]()
![]()
Het gaat om enkele minuten per rit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maal 2, omdat mensen ook weer terug moeten rijden.![]()
26 is aardig wat als het dagelijks is. Maar ik ben benieuwd of het echt tot minder files gaat komen.....
Voor mij zal het wel een serieuze impact hebben. Rijd veel buiten de spits de A2 van Breukelen naar Maastricht en visa versa. Op zo'n afstand, zonder file, maakt het wel serieus uit.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:46 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nu ga je ervan uit dat je continu 130 kan rijden, en aangezien dat een utopie is, is je werkelijke tijdverlies slechts een fractie van 26 minuten.
Precies!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die windmolens als ventilatoren gebruiken en alle stinklucht terug naar Duitsland
Dat wordt een duur geintje voor je dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Headlong het volgende:
Prima, maar tenzij ze overal trajectcontrole gaan neerzetten ga ik mijn snelheid niet aanpassen.
Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat wordt een duur geintje voor je dan.
De reden is dat de rechter de staat aan zijn eigen wetgeving heeft gehouden en nu moeten ze wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. De echte reden om de snelheid te verlagen is om met flitsen de staatskas te spekken. Niemand geeft een neuck om het milieu, tot het geld op kan leveren.
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
Het gaat Nederland boos maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:25 schreef VoMy het volgende:
Een maatregel waar iedereen wat van gaat merken. Kijken wat het doet.
Kan me niet herinneren wanneer ik nu voor het laatst een bekeuring gekregen heb. Hoezo zou het dan anders zijn? Flitsmeister doet zn werk welquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat wordt een duur geintje voor je dan.
Zijdelings gerelateerde sketch.twitter:BrentToderian twitterde op donderdag 07-11-2019 om 23:24:30This is BRILLIANT! “It means you spend a lot of money now for a very short-term benefit."“I guess for $300 billion dollars we were hoping for something a little more dramatic.”#JevonsParadox isn’t a death metal band. It’s #inducedTraffic. Via @ABCTV: https://t.co/Xl2qaEgZ3i reageer retweet
en over 365 dagen staan we weer voor dezelfde problemen als waar we nu voor staanquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:15 schreef Elan het volgende:
Als de geplande bouwactiviteiten dan gewoon door kunnen gaan, prima.
Wat is de definitie van een forens? De wegen rondom Utrecht, Amsterdam en Den Haag zijn toch bijna allemaal 100. Tevens is het zo extreem druk dat je blij mag zijn als je 100 kunt rijden....quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Precies mijn idee idd. Maak daar bouwgrond van en hoppa twee vliegen in 1 klap.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En als zo'n maatregeltje al kennelijk zo'n groot verschil maakt, waarom dan niet de portemonnee trekken en per direct wat boeren uitkopen voor een bedrag dat ze niet zullen weigeren? Dan bespaar je waarschijnlijk veel meer en ben je voor jaren van dit gedoe af.
Iedereen met een auto betaald wegenbelasting, en als je in de file staat kun je toch geen 130 of 100 of wat dan ook rijden. De lagere snelheid zorgt eerder voor minder files.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En schijt aan de forenzen die voor een heleboel geld (wegenbelasting, accijnzen) toch al elke dag in de file staan en veel te lang onderweg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |