abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:27:14 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189907571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

5 km??

Mijn auto staat 5 meter van mijn huis af. En op mijn werk 50 meter (helaas moet ik daar nog wel een stukje met de bus :P)
Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.

De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.

Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:28:56 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189907590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Jij hebt geen rijbewijs zeker.
Trein comfortabeler noemen :') :')

Ik heb een rijbewijs en treinen is veel comfortabeler dan reizen (edit:autorijden), zeker als het gaat om dagelijkse verplaatsingen.
quote:
Lekker in de spits staan met ze alen op elkaar.
Waarom zou dat?
quote:
Schreeuwend schoolgaande kinderen oh ja je kan eerste klas rijden maar nog duurder daarbij als alles vol is gaan ze ook eerste klas staan/zitten. :') :') :')
Wanneer gebeurt dit?
quote:
Wachten op een kou perron. :') :')
Waarom zou dit?
quote:
Nee geef mij maar mijn auto met climate control, stoelverwarming, stuurverwarming lekker muziekje aan.
Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 12-11-2019 13:55:34 ]
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:29:50 #128
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189907603
In de trein kan ik tenminste een boek lezen. Dat is me in de auto nog nooit gelukt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:30:13 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189907610
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:25 schreef junkiesietze het volgende:
Kijken hoe comfortabel het is als straks de eerste sneeuwvlokjes vallen op het spoor :')
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:30:34 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189907613
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
In de trein kan ik tenminste een boek lezen. Dat is me in de auto nog nooit gelukt.
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:31:08 #131
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Luisterboek kan ook zonder file hoor. :Y
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:32:14 #132
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Vroeger reed de NS inderdaad door met sneeuw, toen had je gelijk. De laatste 3-4 jaar gooien ze de helft van de ritten eruit bij sneeuw.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:32:55 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189907641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Nee, dank je. Geef mij maar gewoon een fysiek boek.

Luisterboeken zijn niet mijn ding.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:34:14 #134
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189907655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef VoMy het volgende:

Waarom zou dat?
[..]

[..]

Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.
Trein heeft geen stoelverwarming misschien wel clima control maar het is door de drukte of te warm of het is te koud.

En over het staan ik weet niet hoor, maar je hebt blijkbaar nog nooit tijdens de spits met de trein gereden maar er is vaak zat amper tot geen zitplaats en soms sta je op een vierkante meter geplet met allerlei mensen.
Doe niet alsof dit een uitzondering is en bijna nooit voorkomt.
Overdag en in de avond misschien niet maar tijdens spits echt wel. :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189907670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2019 @ 13:36:01 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189907675
Trein: eerst 20 minuten ongeacht het kutweer fietsen, dan als veevoer naar een plek waar je niet moet zijn, dan hopen er er een redelijke busverbinding is naar een plek waar je ook niet moet zijn, maar wat wel iets dichterbij is.
Auto: sneller, comfortabel en van deur tot deur.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189907681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.

De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.

Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:47 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189907696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:

[..]

Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen. ;)
Wat voor werk doe jij? :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2019 @ 13:37:48 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189907697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:35 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.
Ik heb dat vandaag voor de eerste keer ooit gemerkt :')
Normaal gaat het wel als ik ergens zeikweer de auto pak, maar nu heb ik een kwartier gedaan over een heel klein rondje om mijn huis wat zelfs lopend nog sneller gaat. Daarna alsnog zeiknat geworden :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189907702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:

[..]

Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen. ;)
Als je elke werkdag twee kratten bier koopt, dan heb je andere problemen die je beter eerst kan oplossen. :P
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:39:06 #141
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:

[..]

Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen. ;)
Dat doe ik op de fiets.
Waarbij 1 krat bier de max is als er ook twee tassen mee moeten.

Maar wie gaat er via de snelweg om met 130 km/uur boodschappen te doen?
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:39:18 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189907718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.

De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.

Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto ;) Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.

Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.

Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:39:43 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189907722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is er mis met treinreizen dan? Kom dan met iets...
Ik reis zelf regelmatig met de trein en ik kan een lang lijstje maken. Maar dat is verspilde moeite voor jou.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:39:49 #144
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_189907726
in de auto mag je tenminste nog roken
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_189907739
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/

Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 november 2019 @ 13:41:42 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189907755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto ;) Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.

Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.

Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Behalve als je te maken hebt met dagelijkse files. Niet dat het in het ov in de spits veel beter is.

Ik prijs mezelf vooralsnog gelukkig dat ik op 10 minuten fietsen woon.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189907757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij? :P
Werk waardoor ik maar een keer per week boodschappen kan doen. Ik hoef ook niet elke dag langs de winkel te gaan want dan ben je aan de eindstreep meer kwijt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:59 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189907769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/

Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Dat het symboolpolitiek is wisten we al lang.

Maar tijdens de spits een lagere snelheid is geen slecht idee, want het probleem bij de spits is dat de capaciteit van de weg simpelweg overschreden wordt op veel punten. Een lager maximum helpt dan wel. Maar ook alleen maar op stukken waar het daadwerkelijk druk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:18 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189907806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/

Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Het had uberhaupt al niet met CO2 te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:38 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189907812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto ;) Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.

Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.

Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...
Eenmaal in de trein maakt het daarentegen überhaupt niet uit wat voor weer het is, aangezien je in de kunt doen wat je wil en enkel hoeft te wachten tot je bij je station aankomt. Ontbijten, koffie drinken, make-uppen, tekenen, breien, werken, slapen, films kijken, lezen, muziek luisteren, alles kan in de trein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')