Minder dan he, minder dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
5 km??
Mijn auto staat 5 meter van mijn huis af. En op mijn werk 50 meter (helaas moet ik daar nog wel een stukje met de bus )
Ik heb een rijbewijs en treinen is veel comfortabeler dan reizen (edit:autorijden), zeker als het gaat om dagelijkse verplaatsingen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:17 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jij hebt geen rijbewijs zeker.
Trein comfortabeler noemen
Waarom zou dat?quote:Lekker in de spits staan met ze alen op elkaar.
Wanneer gebeurt dit?quote:Schreeuwend schoolgaande kinderen oh ja je kan eerste klas rijden maar nog duurder daarbij als alles vol is gaan ze ook eerste klas staan/zitten.
Waarom zou dit?quote:Wachten op een kou perron.
Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.quote:Nee geef mij maar mijn auto met climate control, stoelverwarming, stuurverwarming lekker muziekje aan.
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:25 schreef junkiesietze het volgende:
Kijken hoe comfortabel het is als straks de eerste sneeuwvlokjes vallen op het spoor
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:29 schreef DustPuppy het volgende:
In de trein kan ik tenminste een boek lezen. Dat is me in de auto nog nooit gelukt.
Luisterboek kan ook zonder file hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Vroeger reed de NS inderdaad door met sneeuw, toen had je gelijk. De laatste 3-4 jaar gooien ze de helft van de ritten eruit bij sneeuw.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Nee, dank je. Geef mij maar gewoon een fysiek boek.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarvoor zijn luisterboeken uitgevonden. En files.
Trein heeft geen stoelverwarming misschien wel clima control maar het is door de drukte of te warm of het is te koud.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef VoMy het volgende:
Waarom zou dat?
[..]
[..]
Dat heeft de trein ook, en dan hoef je niet eens zelf te sturen.
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weersomstandigheden hebben vaker invloed op het autoverkeer dan op het treinverkeer. Sneeuwval zorgt ook steevast voor recordfiles.
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.
De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.
Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Wat voor werk doe jij?quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Ik heb dat vandaag voor de eerste keer ooit gemerktquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, terwijl ik eigenlijk ook de mogelijkheid heb om de auto te nemen. Maar het ironische is, dat juist op die dagen dat ik er naar neig de auto te nemen, bij (kans op) slecht weer, alles weer stil staat en het met de fiets sneller is.
Als je elke werkdag twee kratten bier koopt, dan heb je andere problemen die je beter eerst kan oplossen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Dat doe ik op de fiets.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Zie ik mijzelf met twee tassen vol met boodschappen en twee kratten bier de trein en/of bus instappen.
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Minder dan he, minder dan.
(Fiets +) trein (+ fiets) is overigens een zeer realistische forenscombinatie waar ook alle grote stations en steden op ingericht zijn - vandaar al die gigantische fietsenstallingen waar een veelvoud aan fietsen wordt neergezet in een fractie van de ruimte die autostallingen nodig hebben.
Het grootste probleem met autorijden is niet eens het autorijden zelf, daar is niet veel mis mee. Het is de infrastructuur die ervoor nodig is en dan bijvoorbeeld de parkeerplekken. Er zijn zo ongelooflijk veel parkeerplekken nodig om alle mogelijke verkeersbewegingen van mensen op te vangen. En al die auto's die geparkeerd worden, die doen niets. Een auto staat 98% van de tijd stil, een beetje ruimte in te nemen. Zonde van de plek.
Wat dat betreft vond ik het idee van de zelfrijdende auto's op afroep wel aanlokkelijk, omdat dat gepaard zou gaan met een wagenpark dat verkleind wordt en waarmee het aantal parkeerplekken drastisch omlaag zou kunnen.
De auto is nu eenmaal een tijdrovende, inefficiënte manier van verplaatsen, die, buiten gebruik, ook nog eens veel ruimte in beslag neemt. Prima dat er een paar verstokte fileliefhebbers zijn die bij voorkeur zichzelf dagelijks stapvoets richting de juiste afslag verplaatsen, maar dat maakt het niet 'sneller en comfortabeler'.
Dit had ik ooit gelezen, vond ik ook wel een grappige manier van kijken naar het geheel.
Ik reis zelf regelmatig met de trein en ik kan een lang lijstje maken. Maar dat is verspilde moeite voor jou.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is er mis met treinreizen dan? Kom dan met iets...
Behalve als je te maken hebt met dagelijkse files. Niet dat het in het ov in de spits veel beter is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.
Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.
Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Werk waardoor ik maar een keer per week boodschappen kan doen. Ik hoef ook niet elke dag langs de winkel te gaan want dan ben je aan de eindstreep meer kwijt.quote:
Dat het symboolpolitiek is wisten we al lang.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/
Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Het had uberhaupt al niet met CO2 te maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:40 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)de-snelweg~a6af5497/
Na de avondspits mag je weer harder, of te wel geen moer met CO2 te maken.
Als het al zo zwaar regent dat je van het stuk naar het station doorweekt raakt, dan kun je je daarop kleden, maar bovenal rijdt het dan ook helemaal niet zo relaxt in de auto als jij het nu doet voorstellen. Tenzij jij graag tijdens een stortbui met 130 kilometer per uur over snelweg gaat rijden...quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is toch helemaal niet comfortabel als je het vergelijkt met de auto Door de regen, door de kou, etc. Zit je weer met een natte (regen)broek in de trein naast lotgenoten gepropt.
Terwijl je zo de auto instapt, verwarming aan, koffie mee, lekker tuffen met de radio aan, en weer voor de deur stopt bij je werkgever. Droog, niks aan de hand.
Je bent toch met me eens dat dat veel fijner is dan treinrijden, en vaak nog goedkoper ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |