Update :quote:Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak
Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.
Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.
Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.
De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.
https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
In elk geval was ze er wel voor haar zoon.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kan ik over H ook zeggen. Die meer denkt over de verpakking dan de inhoud.
Dan heb je ook wel een opperfeministe te pakken hoor, heb zo nu en dan nog herbelevingen van haar aflevering van Zomergasten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saskia Noort (@:saskianoort) heeft getweet:
Je grootste vijand zit vaak gewoon bij je aan tafel. Wat een Judas die man, wat een eenzaamheid moet zij voelen. #femkehalsema
https://mobile.twitter.com/saskianoort
![]()
![]()
![]()
![]()
Was ze er maar voor Amsterdam, in plaats van alles wat krom is recht proberen te praten.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:10 schreef galatea het volgende:
[..]
In elk geval was ze er wel voor haar zoon.
vroeg me af of de kinderen dat ook vinden...quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:10 schreef galatea het volgende:
[..]
Tenslotte: u vertelde dat als uw vrouw had geweten van dat wapen in de ambtswoning, ze zou zijn gaan gíllen. En ze zou gezegd hebben: “Dit is reden voor ontslag.”quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
Briefje van Jan:
https://www.briefjevanjan.nl/aan-meneer-halsema/
Die eerste vraag heeft 'ie gejat an iemand op Twitterquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Tenslotte: u vertelde dat als uw vrouw had geweten van dat wapen in de ambtswoning, ze zou zijn gaan gíllen. En ze zou gezegd hebben: “Dit is reden voor ontslag.”
Dit NRC-verhaal stond gisteravond al online.
Ik ben nu benieuwd naar twee dingen.
Ten eerste: hoe sliep het bed in de logeerkamer?
Ten tweede: heeft uw vrouw haar nieuwe ‘brief aan alle Amsterdammers’ al af?
Groet,
JanD
![]()
![]()
![]()
Niet preventief slechts correctief.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:10 schreef galatea het volgende:
[..]
In vergelijking met hun vader, maar goed de burgemeester wordt nu verantwoordelijk gehouden vuur het gedrag van haar man en zoon. Als burgemeester is er inderdaad voor mij als Amsterdammer.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ls
vroeg me af of de kinderen dat ook vinden...
Als er niet zoveel onzinnige vragen over een niksig voorstel zouden worden gesteld, zou ze ze ook niet allemaal hoeven beantwoordenquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Was ze er maar voor Amsterdam, in plaats van alles wat krom is recht proberen te praten.
goed geschreven stukje.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:10 schreef Postbus100 het volgende:
Briefje van Jan:
https://www.briefjevanjan.nl/aan-meneer-halsema/
Een onklaar gemaakt wapen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
goed geschreven stukje.
Hij heeft dus wel Jason W herkenbaar inbeeld gebracht in de Deense versie. Ik denk dat het wapen daarom in de woning lag, en niemand daar waarvan wist.
Onklaar gemaakt, volgens de verdachte.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een onklaar gemaakt wapen.
Wat doet het er toe?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Onklaar gemaakt, volgens de verdachte.
Kun jij een onklaar gemaakte revolver onderscheiden van een revolver die niet onklaar gemaakt is?
Kon de zoon dat onderscheid maken?
Nee voor de manier hoe zij reageert op het gedrag van haar gezinsleden in de functie van burgemeester.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:20 schreef galatea het volgende:
[..]
In vergelijking met hun vader, maar goed de burgemeester wordt nu verantwoordelijk gehouden vuur het gedrag van haar man en zoon. Als burgemeester is er inderdaad voor mij als Amsterdammer.
en dat blijven wij burgers netjes volgen voordat dit soort zaken op de plank blijven liggen. Maar met Robbert hoeven we gelukkig niet lang te wachten met up datesquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat doet het er toe?
De politie en het OM hebben het in (strafrechtelijk) onderzoek.
Nee, jij vindt dat niet burgemeester waardigquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee voor de manier hoe zij reageert op het gedrag van haar gezinsleden in de functie van burgemeester.
Die opmerking vandaag over dat haar huur conform de marktwaarde is, met alle woonproblemen die burgers in Amsterdam hebben. Das niet burgemeester waardig.
Hoe had ze dan moeten reageren? Ze vroeg enkel om privacy vuur haar zoon.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee voor de manier hoe zij reageert op het gedrag van haar gezinsleden in de functie van burgemeester.
Die opmerking vandaag over dat haar huur conform de marktwaarde is, met alle woonproblemen die burgers in Amsterdam hebben. Das niet burgemeester waardig.
quote:26.01.2018 Maar helaas voor Femke en de koppenmakers in ons land stapte de voormalige GroenLinks-leidster nooit in het huwelijksbootje. ‘En dat gaat ook niet meer gebeuren,’ zegt Femke. ‘Mijn huwelijksdroom is voorbij. Robert en ik wonen gelukkig samen, maar getrouwd wordt er niet meer.
https://www.story.nl/arti(...)emke-halsema-voorbij
Hoe je het ook wendt of keert, dit blijft toch apart. Twee mensen die een relatie hebben, waarbij de één stellig beweert dat ze niet getrouwd zijn en de ander even stellig dat ze wél getrouwd zijn. Leven deze mensen wel in dezelfde wereld?quote:21.07.2018 Op de vraag waarom hij nooit met Femke was getrouwd, fronste hij zijn wenkbrauwen en zei: ‘Femke en ik zijn wél getrouwd. Dat hebben we gedaan nadat onze kinderen zijn geboren, vraag me niet wanneer precies.
https://www.story.nl/arti(...)ema-stiekem-getrouwd
ik inderdaad en met mij delen anderen die mening ook. Het straalt namelijk slecht af op een stad. Trump is ook geen presidentsmateriaal evenzo Halsema geen burgemeestercapaciteiten heeft.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat niet burgemeester waardig
dus?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, dit blijft toch apart. Twee mensen die een relatie hebben, waarbij de één stelling beweert dat ze niet getrouwd zijn en de ander even stellig dat ze wél getrouwd zijn. Leven deze mensen wel in dezelfde wereld?
Ze roept de hele tijd om privacy en dat kan. Alleen niet in de functie van burgemeester met een zoon die inbraken pleegt en een kerel die elke dag de wetten overtreedt. Met een wapen op zak.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:31 schreef galatea het volgende:
[..]
Hoe had ze dan moeten reageren? Ze vroeg enkel om privacy vuur haar zoon.
De politie had daar vandaag direct een inval moeten doen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat doet het er toe?
Dit lijkt me iets voor de showbusiness-afdeling. Je quote nota bene uit de Story.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, dit blijft toch apart. Twee mensen die een relatie hebben, waarbij de één stellig beweert dat ze niet getrouwd zijn en de ander even stellig dat ze wél getrouwd zijn. Leven deze mensen wel in dezelfde wereld?
Wat zij voorbeeldig passief dwingend opgelegd opvolgt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:39 schreef FYazz het volgende:
[..]Juist vanwege haar functie zal ze volgens de procedures moeten werken.
Vandaar ook dat er direct melding is gedaan bij de gemeentesecretaris en Bureau Integriteit.
Als zij volgens de procedures wel de aanhouding moet melden, maar geen inhoudelijke details hoeft te delen met de voltallige raad dan is dat gewoon volgens de regels.
Als ze over enkele details wel openheid moet geven dan zal zij dat ook doen en dat heeft ze dus ook al toegezegd. Net als dat ze medewerking verleent aan politie en om.
Tot nu toe lijkt Halsema de regels dus gewoon te volgen.
Dat kan er heel veel toe doen. De verdachte beweert nu wel dat de revolver onklaar was gemaakt, maar misschien komt de technische recherche tot een andere conclusie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat doet het er toe?
zou die bezopen zijn geweest tijdens het geven van dat interview?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:35 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
De politie had daar vandaag direct een inval moeten doen.
Volgens R. Oey liggen er nog dozen met andere spullen (messen ed.) op zolder,
waarvan hij niet weet of die verboden zijn of niet.
Ook zijn computers in beslag nemen om te onderzoeken welke “verboden” wapen contacten hij heeft in Duitsland.
Weer een gemiste kans en nu heeft hij alle tijd om allerlei zaken weg te moffelen.
Een mening dus van een individu of meerdere individuen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik inderdaad en met mij delen anderen die mening ook. Het straalt namelijk slecht af op een stad. Trump is ook geen presidentsmateriaal evenzo Halsema geen burgemeestercapaciteiten heeft.
Ik vind van wel, prive en publiek moet je van elkaar kunnen scheiden. En jij vindt Halsema dus incapabel omdat ze om privacy vraagt?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze roept de hele tijd om privacy en dat kan. Alleen niet in de functie van burgemeester met een zoon die inbraken pleegt en een kerel die elke dag de wetten overtreedt. Met een wapen op zak.
Ja, prima bron. We hebben een burgemeester die de wet niet wil uitvoeren (boerkaverbod, kraakverbod) en dus kennelijk de huwelijkswet ook niet serieus neemt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt me iets voor de showbusiness-afdeling. Je quote nota bene uit de Story.
We zitten hier tenslotte op een forum waar we nieuws bespreken, en dus onze meningen geven.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:38 schreef FYazz het volgende:
[..]
Een mening dus van een individu of meerdere individuen.
Geen absolute waarheid of iets wat door iedereen wordt gedacht. Dus breng het dan ook niet zo.
Over Trump ga ik niks zeggen. Dat is offtopic en de dagelijkse links/rechts discussies zijn al vermoeiend genoeg.
Maar of Halsema getrouwd is of niet, is echt puur en enkel relevant voor de roddelbladen. Dus, verplaats dat gesprek dan ook naar Show.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, prima bron. We hebben een burgemeester die de wet niet wil uitvoeren (boerkaverbod, kraakverbod) en dus kennelijk de huwelijkswet ook niet serieus neemt.
Zijn er überhaupt wetten waar Halsema wél achter staat?
Toen waren ze in Afrika met het gezin.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een maand later: "Hallo, hier Wouter: we hebben veel komkommerruimte over..." , Halsema belt Papa in Bangkok die zegt bekijk het maar ik zie je over twee weken en Femke stuurt een kleinerende gemeentelijke brief en op feiten incomplete verklaring uit. Doel: managen van de ontstane crisis om vooral haar zoon te beschermen. Waarna het hele circus zich er op afstort.
Waarom: omdat het aaneengeregen verhaal niet klopt.
Ze wil de wet wel uitvoeren maar heeft daar niet de middelen toequote:Op zaterdag 14 september 2019 23:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, prima bron. We hebben een burgemeester die de wet niet wil uitvoeren (boerkaverbod, kraakverbod) en dus kennelijk de huwelijkswet ook niet serieus neemt.
Zijn er überhaupt wetten waar Halsema wél achter staat?
Ik vind haar incapabel omdat ze een privézaak zo kan laten escaleren. Privé is achter de voordeur, waar dat wapen lag. Het privé stuk verdween nadat zij die brief schreef. Daarnaast gooide haar man het vandaag weer op straat. En nee het gaat niet over haar zoon maar over haar manier van reageren op de situatiequote:Op zaterdag 14 september 2019 23:39 schreef galatea het volgende:
[..]
Ik vind van wel, prive en publiek moet je van elkaar kunnen scheiden. En jij vindt Halsema dus incapabel omdat ze om privacy vraagt?
En privacy voor haar partner kennelijk.... omdat het wapen van hem was en voor zichzelf omdat het in haar ambtelijke woning lag.... en daarmee haar functie raakte. Ja.... puur om privacy om haar zoon te beschermen die nu een strafblad kan en iig aantekening zal krijgen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:31 schreef galatea het volgende:
[..]
Hoe had ze dan moeten reageren? Ze vroeg enkel om privacy vuur haar zoon.
Haar man kwalijk nemen dat hij niet terugkwam uit Bangkok maar zelf wel in Kenia blijvenquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toen waren ze in Afrika met het gezin.
Toen de Telegraaf het op de FP zette waren ze met het gezin in Kenia. Haar man ook.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haar man kwalijk nemen dat hij niet terugkwam uit Bangkok maar zelf wel in Kenia blijven
Als er geen certificaat is, is het wapen een vuurwapen. De wet is daar helder over.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat kan er heel veel toe doen. De verdachte beweert nu wel dat de revolver onklaar was gemaakt, maar misschien komt de technische recherche tot een andere conclusie.
Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
En privacy voor haar partner kennelijk.... omdat het wapen van hem was en voor zichzelf omdat het in haar ambtelijke woning lag.... en daarmee haar functie raakte. Ja.... puur om privacy om haar zoon te beschermen die nu een strafblad kan en iig aantekening zal krijgen.
Wat ze had moeten doen is gelijk na het voorval concreet openheid van zaken geven en gedurende het verdere onderzoek proactief afstand nemen van bestuurlijke invloed t.a.v. OM en Politie.
Saillant is voor mij, ik stel de vraag, waarom het OM destijds geen huiszoeking heeft of lijkt te hebben gedaan.... wat natuurlijk gelijk zou zijn opgevallen door de plaatselijke nightwatchers.
Hiermee nooit meer gaan weten wat voor poep er nog meer lag op de etages. Veder ooknit super belangrijk, één wapen is al meer dan genoeg.
Per klimaatsparende zeilboot zeker..quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toen de Telegraaf het op de FP zette waren ze met het gezin in Kenia. Haar man ook.
Niet relevant voor het verhaal.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Per klimaatsparende zeilboot zeker..
Jaloerse micropenis witman gespot!! Arme ukkepuk.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zal wel een ontzettende dikke nerger lul hebben gehad, wat links schijnbaar goed past. (Kost me waarschijnlijk een ban... heb ik er graag voor over)
Ja, maakt dat wat uit?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toen waren ze in Afrika met het gezin.
Hiier wordt raszuiverheid gepredikt. Krijg je zelf te weinig?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zal wel een ontzettende dikke nerger lul hebben gehad, wat links schijnbaar goed past. (Kost me waarschijnlijk een ban... heb ik er graag voor over)
Het maakt uit dat je verhaallijn weer eens niet klopt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja, maakt dat wat uit?
Hebben en hadden ze gaar geen telefoon of zo ?
Dat niet alleen, in haar rol van burgemeester is ze ook hoofd van de politie. Dan zijn dit soort gedragingen van gezinsleden en het bagatelliseren door mevrouw de burgemeester totaal ongepastquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind haar incapabel omdat ze een privézaak zo kan laten escaleren. Privé is achter de voordeur, waar dat wapen lag. Het privé stuk verdween nadat zij die brief schreef. Daarnaast gooide haar man het vandaag weer op straat. En nee het gaat niet over haar zoon maar over haar manier van reageren op de situatie
Que?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:
[..]
Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.
Dank voor dit betoog.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:37 schreef Vallon het volgende:
Ik wilde net openen op de Herengracht afgezet.
[..]
Wat zij voorbeeldig passief dwingend opgelegd opvolgt.
Zij heeft zelfs hier totaal niets te kiezen en zij moet het niet doen voorkomen dat zij zelf bestuurlijk correct heeft gehandeld. Dit heet hier de boel schijnheilig op de slinkse kant leggen. Ik wilde het wel zo doen ("schijn van vermijden") maar bleek niet meer nodig.
//--//
Vuurwapen na vlucht bij burgemeesterszoon aangetroffen die zegt dat het van Papa is waarna alras blijkt dat het verboden vuurwapen in de burgemeesterswoning werd bewaard. Halsema schakelt topadvocaat Plasman in en pikt zoonlief na een indringend gesprek op.
Gevolg: ticket2hell procedure met overdracht naar Parket Haarlem, BM vraagt in driehoek het "normaal stilletjes" te behandelen, Melding aan Gemeente en Halsema die het zenuwachtig afwachtend probeert stil te houden op grond van vermeende privacyvan wie is onduidelijk.
Een maand later: "Hallo, hier Wouter: we hebben veel komkommerruimte over..." , Halsema belt Papa in Bangkok die zegt bekijk het maar ik zie je over twee weken en Femke stuurt een kleinerende gemeentelijke brief en op feiten incomplete verklaring uit. Doel: managen van de ontstane crisis om vooral haar zoon te beschermen. Waarna het hele circus zich er op afstort.
Waarom: omdat het aaneengeregen verhaal niet klopt.
Halsema had van meet af aan in "juli 2019" openheid moeten geven omdat zij in functie van burgemeester direct bij de zaak betrokken is/was.
Dat doen bleek te lastig worden omdat wat naar nu blijkt, ook haar partner in de zaak blijkt te zijn.
Ik kan mij indenken hoe verscheurd zij ging wegdenken. Neem ik de schuld, krijgt mijn zielige kind de schuld of gooi in mijn "partnerrelatie" onder de bus.
Moeilijk maar zeker niet onmogelijk daar met goed doortimmerd PR-verhaal uit te komen, kern daarvan is de zielige moeder die overvallen wordt door een onafhankelijk opererende partner en dwarsliggende zoon.
Dat er een communicatie probleem bij en in huize Halsema is op privé en openbaar vlak, lijkt mij inmiddels evident.
Hoe zich dat uitwerkt tussen de lakens is wmb privé wat nl. losstaat van de functieverantwoording t.a.v. bewust stilhouden van strafbare feiten begaan in de ambtswoning en misbruik van functie door er over te reppen in de driehoek.
De vraag wordt: is Burgemeester Halsema nog competent, laat staan capabel om objectief leiding te kunnen geven aan de veiligheidsportefeuille in Amsterdam. Hoe kan een burgemeester functioneren wanneer zij zelf de overtredingen toestaat die zij in functie moet zien te beheersen ?
Kan ze aanblijven, wmb als voorbeeldig boegbeeld en het werk inhoudelijk vooral overlaten aan anderen. Kort het menselijke klapwicht spelen dat haar prima afgaat.
Lekken heet dat.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Que?
Politie trok aan de bel
Nee,quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Que?
Politie trok aan de bel
Dat mag je zeker.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We zitten hier tenslotte op een forum waar we nieuws bespreken, en dus onze meningen geven.
hoho nu doe je een foutieve aanname.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dank voor dit betoog.
Het doet echter niets af van het gegeven dat de Telegraaf een vraag opwierp i.p.v. dat ze een conclusie stelde. En daar ging de hele discussie om![]()
De stad Amsterdam en de burgemeester interesseren mij verder niets. Ik woon er niet en zal er ook nooit gaan wonen.
Wel vind ik het misselijk dat de media iemand zo zwart maakt en een puber publiekelijk te kakken zet, omdat Halsema een vrouw is en bij de 'verkeerde' partij zit.
Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:49 schreef Vallon het volgende:
Als er geen certificaat is, is het wapen een vuurwapen.
Wat door iedereen die het niet weet, gewoon als een daadwerkelijk wapen gezien zal worden. Maar och, je kan er niet echt mee schieten (wat ook alleen de eigenaar op dat moment weet) dus he ...quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een onklaar gemaakt wapen.
Wat een belachelijke stemmingmakerij hier toch de hele tijd.. Man, man, man..
Wanneer er vuurwapens in het spel zijn... is een puber voor mij geen kind meer maar een levensgevaarlijke potentiële moordenaar. Ik kan niet zien of een wapen (on)echt is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:
[..]
Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.
Ik spreekt toch nergens in de wij vorm?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat mag je zeker.
Je moet alleen niet doen of jouw mening de mening van iedereen is.
Gaan we weer framen... vertel wat klopt er niet en vooral wat wil jij daaruit niet begrijpen ?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het maakt uit dat je verhaallijn weer eens niet klopt.
Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat door iedereen die het niet weet, gewoon als een daadwerkelijk wapen gezien zal worden. Maar och, je kan er niet echt mee schieten (wat ook alleen de eigenaar op dat moment weet) dus he ...
Bizar dat je dat zo bagatelliseert.
Wie is er dood?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Lees even terug, duidelijk uitgelegd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaan we weer framen... vertel wat klopt er niet en vooral wat wil jij daaruit niet begrijpen ?
Nou de Halsema clan lijkt wel zeer ervaren/bekwaam te zijn in het maximaliseren van de eigen ecologische voetafdruk, hilarisch als het niet zo triest was geweest.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
nou, ik vind dat je een beetje overdrijft.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
Weet jij of dat standaard wel gebeurd, bij aangetroffen niet-werkende wapens?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
En privacy voor haar partner kennelijk.... omdat het wapen van hem was en voor zichzelf omdat het in haar ambtelijke woning lag.... en daarmee haar functie raakte. Ja.... puur om privacy om haar zoon te beschermen die nu een strafblad kan en iig aantekening zal krijgen.
Wat ze had moeten doen is gelijk na het voorval concreet openheid van zaken geven en gedurende het verdere onderzoek proactief afstand nemen van bestuurlijke invloed t.a.v. OM en Politie.
Saillant is voor mij, ik stel de vraag, waarom het OM destijds geen huiszoeking heeft of lijkt te hebben gedaan.... wat natuurlijk gelijk zou zijn opgevallen door de plaatselijke nightwatchers.
Hiermee nooit meer gaan weten wat voor poep er nog meer lag op de etages. Veder ooknit super belangrijk, één wapen is al meer dan genoeg.
Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer er vuurwapens in het spel zijn... is een puber voor mij geen kind meer maar een levensgevaarlijke potentiële moordenaar. Ik kan niet zien of een wapen (on)echt is.
Een vuurwapen aangetroffen bij een overtreding is normaliter reden genoeg om verder onderzoek en huiszoeking te doen en dat te verwachten... alleen kennelijk niet in dit heel speciale rozengeur geval. Hij zal vast zo eerlijk hebben gekeken met een indringend sprekende moeder die toevallig burgemeester is.
En dan de politie de schuld geven... vraag mij af hoe je dat denkt in te spinnen....![]()
tja inderdaadquote:Op zondag 15 september 2019 00:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou de Halsema clan lijkt wel zeer ervaren/bekwaam te zijn in het maximaliseren van de eigen ecologische voetafdruk, hilarisch als het niet zo triest was geweest.![]()
Do as I say, not as I do.
Je spreekt aldoor alsof het in algemene zin is.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik spreekt toch nergens in de wij vorm?
Maar ik geloof wel dat mijn mening niet zo vreemd is in deze zaak.
kun je je de man herinneren die stond te dreigen met een nepwapen en vervolgens door de politie is doodgeschoten? Was onder leiding van burgemeester Halsemaquote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:
[..]
Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
Natuurlijk niet. Als er iemand op die boot was geweest en dat wapen niet onklaar was gemaakt dan waren er doden gevallen. Dat het niet gebeurd is is eigenlijk puur toeval. Tel daarbij op dat de burgemeester op autoritaire wijze de rechtsgang probeert te belemmeren en je kunt nog maar één conclusie trekken.quote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou, ik vind dat je een beetje overdrijft.
Huiszoeking als een persoon aangetroffen wordt met een niet-werkend vuurwapen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat had prima gekund wanneer er iemand zich op die boten bevond.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Huh? Heb jij 2 accounts?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hoho nu doe je een foutieve aanname.
Als de vrouw van Aboutaleb en zijn dochter met een nepwapen over straat liepen en Aboutaleb zou zoals Femke Halsema reageren dan zou ik dat ook enorm burgemeesteronwaardig vinden.
Stop eens met die onzin meisje.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
trollen als het moeilijk wordt.quote:Op zondag 15 september 2019 00:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees even terug, duidelijk uitgelegd.
We zijn in topic 15, en je vraagt aan mij om te stoppen met de onzin? lol.quote:Op zondag 15 september 2019 00:07 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Stop eens met die onzin meisje.
ja dat weet ik en laat dat niet werkende wapen maar weg, ook een diender op straat kan dat niet objectief vaststellen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Weet jij of dat standaard wel gebeurd, bij aangetroffen niet-werkende wapens?
Erger nog, hij noemt u een meisje..quote:Op zondag 15 september 2019 00:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zijn in topic 15, en je vraagt aan mij om te stoppen met de onzin? lol.
Irrelevant. Hoe weet jij dat er niet mee geschoten kon worden ? Waaruit haal jij die informatie ? bezit van een vuurwapen is voldoende reden voor verdere doorzoeking.quote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:
[..]
Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
Ja ik reageer op je onderste zin, daar opper je dat men zo reageert omdat Femke van groen links is en een vrouw. Das natuurlijk niet chique en nee ik heb netjes een account.quote:Op zondag 15 september 2019 00:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Huh? Heb jij 2 accounts?
Deze reactie is toch aan Vallon gericht en gaat daarbij over iets heel anders.
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je moet echt eens gaan lezen voordat je reageert.quote:Op zondag 15 september 2019 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja ik reageer op je onderste zin, daar opper je dat men zo reageert omdat Femke van groen links is en een vrouw. Das natuurlijk niet chique en nee ik heb netjes een account.
Nou, fijn. Zeg dat maar heel vaak tegen de politieagent die met getrokken wapen tegenover je staat, en hoop dat hij het ook gelooft. Niets meer dan verschrikkelijke mazzel dat dat joch dat wapen weg heeft kunnen gooien tijdens zijn vlucht, voordat hij uiteindelijk aangehouden werd.quote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:
[..]
Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/quote:Op zondag 15 september 2019 00:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Irrelevant. Hoe weet jij dat er niet mee geschoten kon worden ? Waaruit haal jij die informatie ? bezit van een vuurwapen is voldoende reden voor verdere doorzoeking.
Ja mijn mening was dus gebaseerd up het feit dat het echt een ''nep'' wapen was.quote:Op zondag 15 september 2019 00:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, fijn. Zeg dat maar heel vaak tegen de politieagent die met getrokken wapen tegenover je staat, en hoop dat hij het ook gelooft. Niets meer dan verschrikkelijke mazzel dat dat joch dat wapen weg heeft kunnen gooien tijdens zijn vlucht, voordat hij uiteindelijk aangehouden werd.
Goed, laat ik dan ook serieus reageren:quote:Op zondag 15 september 2019 00:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik ben helemaal niet van het 'nu moet Femke zeker ontslagen worden !!!' blabla etc. kamp hoor. Van mij mag ze best blijven. Best jammer dus, die stro-pop van je.
Maar ik vind verboden bezit van een niet-werkend vuurwapen toch wel een enorm serieuze zaak. En zeker wanneer er mee op straat rondgelopen wordt. En als ik dan die nonchalance van die man lees heb ik helemaal zoiets van 'wtf is er mis met jou zeg?'. Van mij mag die man zich ook wel voor politie, rechter, en eventueel kinderbescherming verantwoorden.
Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...quote:Op zondag 15 september 2019 00:15 schreef galatea het volgende:
[..]
Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/
Ook dat werd door burgemeester Halsema geschreven in haar brief.quote:Op zondag 15 september 2019 00:16 schreef galatea het volgende:
[..]
Ja mijn mening was dus gebaseerd up het feit dat het echt een ''nep'' wapen was.
quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...
Het is natuurlijk geen echt wapen, want je kunt er niet mee schieten. Maar goed het was niet zo uit de hand gelopen als politieagenten dit niet aan de telegraaf hadden gemeld.quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...
Het is wel eeen echt wapen, niet zo raar doen nou.quote:Op zondag 15 september 2019 00:19 schreef galatea het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk geen echt wapen, want je kunt er niet mee schieten. Maar goed het was niet zo uit de hand gelopen als politieagenten dit niet aan de telegraaf hadden gemeld.
Dat was deel 1 inderdaad, vervolgens stellen mensen vragen over de manier van functioneren van een burgemeester.quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, laat ik dan ook serieus reageren:
Of (door vader) het bezit van een niet-werkend vuurwapen strafbaar is weet ik niet, maar zo ja dan moet hij zich daar vooral voor verantwoorden.
Die jongen moet op exact dezelfde wijze behandeld worden als iedere andere puber die een dergelijk misdrijf begaat. Ik heb geen flauw idee welke straf erbij hoort, maar dat zoekt de rechter verder maar uit.
Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of (door vader) het bezit van een niet-werkend vuurwapen strafbaar is weet ik niet, maar zo ja dan moet hij zich daar vooral voor verantwoorden.
Die jongen moet op exact dezelfde wijze behandeld worden als iedere andere puber die een dergelijk misdrijf begaat. Ik heb geen flauw idee welke straf erbij hoort, maar dat zoekt de rechter verder maar uit.
Wat voor type -en dat het boten waren, was/is niet echt relevant. Volgens advocaat was het geen braak wat ook niet uitmaakt omdat het dan insluiping of inklimming heet met exact dezelfde mate van strafbaarheid etc.etc..quote:Op zondag 15 september 2019 00:15 schreef galatea het volgende:
[..]
Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/
Ja maar de brief had ze helemaal niet hoeven schrijven als de telegraaf zich niet had verlaagd tot het niveau van niet functionerende agenten.quote:Op zondag 15 september 2019 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was deel 1 inderdaad, vervolgens stellen mensen vragen over de manier van functioneren van een burgemeester.
Zie haar beïnvloeding hier bij andere users op de zaak door haar brief.
quote:Op zondag 15 september 2019 00:23 schreef galatea het volgende:
[..]
Ja maar de brief had ze helemaal niet hoeven schrijven als de telegraaf zich niet had verlaagd tot het niveau van niet functionerende agenten.
quote:Op zondag 15 september 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat voor type -en dat het boten waren, was/is niet echt relevant. Volgens advocaat was het geen braak wat ook niet uitmaakt omdat het dan insluiping of inklimming heet met exact dezelfde mate van strafbaarheid etc.etc..
Zover bekend, hoewel wij dat niet zeker weten was er niemand aanwezig. We moeten afgaan op de aangebrachte verwarring. Wat die jongens aldaar verder hebben uitgespookt is ook niet interessant en verder aan het OM en de rechter.
Kern is dat verboden gebruik, -wapenbezit en wat mij betreft de hele gang van zaken waarbij de burgemeester zich poogt te verschuilen achter halve klein gemaakte waarheden.
In die zin is het relevant dat ik meende dat het om twee jongens van 15 ging die inbraken in een leegstaande verlaten woonboot. Tja dat vind ik niet zon misdaad, net als het bezit een onbruikbaar wapen. Want het is geen echt wapen, het wapen zelfst.naamw.Uitspraak: ['wapə(n)] Verbuigingen: wapen|s (meerv.) 1) voorwerp waarmee je mensen en dieren kunt aanvallen, of jezelf kunt verdedigen, zoals een geweerquote:Op zondag 15 september 2019 00:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat voor type -en dat het boten waren, was/is niet echt relevant. Volgens advocaat was het geen braak wat ook niet uitmaakt omdat het dan insluiping of inklimming heet met exact dezelfde mate van strafbaarheid etc.etc..
Zover bekend, hoewel wij dat niet zeker weten was er niemand aanwezig. We moeten afgaan op de aangebrachte verwarring. Wat die jongens aldaar verder hebben uitgespookt is ook niet interessant en verder aan het OM en de rechter.
Kern is dat verboden gebruik, -wapenbezit en wat mij betreft de hele gang van zaken waarbij de burgemeester zich poogt te verschuilen achter halve klein gemaakte waarheden.
quote:Op zondag 15 september 2019 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
]Op zondag 15 september 2019 00:19 schreef galatea het volgende:[/b]
[..]
[..]
Het is natuurlijk geen echt wapen, want je kunt er niet mee schieten. Maar goed het was niet zo uit de hand gelopen als politieagenten dit niet aan de telegraaf hadden gemeld.
Of het echt een niet-werkend vuurwapen is zal nog maar moeten blijken.quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt je niet vergist.quote:Op zondag 15 september 2019 00:15 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat je er niet meer mee kunt schieten maakt het niet minder een vuurwapen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:
[..]
Zover bekend is er niet mee gezwaaid behalve om het ding weg te gooien.quote:Op zondag 15 september 2019 00:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Mijn handjevol reacties in dit topic haken dan ook eigenlijk alleen maar in op mensen die stellen dat het niet zo veel voorstelt, dat dragen van een niet-werkend wapen.
En dat ben ik dus niet met ze eens. Want hoewel zo'n ding niet kan schieten, zal ieder ander mens er op reageren alsof het dat wel kan. En daar wil dan nog wel eens gezeik van komen, daar veel mensen erg angstig worden van zo'n ding.
Dat is niet gebeurd. Wat nou als je zojuist vd trap was gevallen en je nek had gebroken?quote:Op zondag 15 september 2019 00:32 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat je er niet meer mee kunt schieten maakt het niet minder een vuurwapen.
Als de hak van mijn schoen afbreekt is het ook nog steeds een schoen, ook al heb ik er niks meer aan.
Bovendien: in het donker zie je van afstand niet dat het wapen onklaar is gemaakt en kun je dat ook niet redelijkerwijs vermoeden.
Wat nou als dat kind ermee had staan zwaaien en de politie had een waarschuwingschot afgevuurd?
Waar is de bron dan? Ik neem aan dat als je selfie’s maar je dat ding niet meeneemt om hem in je broekzak te laten zitten.quote:Op zondag 15 september 2019 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zover bekend is er niet mee gezwaaid behalve om het ding weg te gooien.
Wat een onzin. Halsema is ongeloofwaardig hierdoor. De stad puilt uit van de criminaliteit en dan voedt dat mens blijkbaar een zoon op die gewapend een woning inbreekt. Laten we het vooral niet downplayen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze zin is niet te volgen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar is de bron dan? Ik neem aan dat als je selfie’s maar je dat ding niet meeneemt om hem in je broekzak te laten zitten.
Eerder was hier al uitgelegd hoe dat op een filmset werkt; kort: echt gelijkende -en mogelijk voor het effect (half)werkende (flodder) vuurwapens worden conform allerlei regelgeving toegestaan voor filmisch gebruik. Hiervoor is per geval ontheffing nodig waarbij het wapen in een wapenkluis moet zijn opgeborgen die op verzoek moet kunnen worden gecontroleerd.quote:Op zondag 15 september 2019 00:23 schreef probeer het volgende:
En trouwens ... Een echt (al dan niet onklaar gemaakt) wapen als film-attribuut? Really? Het is in die industrie toch al sinds jaar en dag de standaard om rubberen nep-wapens te gebruiken, zodat zelfs de acteurs er niemand (of zichzelf) per ongeluk mee verwonden, of er andere misverstanden ontstaan. En dat weet die kerel dondergoed.
Dat kan het zeer zeker wel.quote:Op zondag 15 september 2019 00:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Wat een onzin. Halsema is ongeloofwaardig hierdoor. De stad puilt uit van de criminaliteit en dan voedt dat mens blijkbaar een zoon op die gewapend een woning inbreekt. Laten we het vooral niet downplayen.
Dit kan echt niet worden afgedaan als een kwajongens streek. dit is met voorbedachte rade inbreken en een wapen meenemen.
Dat zou er ook nog eens bij moeten komen zeg.quote:Op zondag 15 september 2019 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zover bekend is er niet mee gezwaaid behalve om het ding weg te gooien.
Jij zegt dat het waarschijnlijk is dat hij niet heeft lopen zwaaien met dat wapen. Ik zeg dat dat wel waarschijnlijk is omdat zijn ma zegt dat ze ermee selfie’s gemaakt hebben. Dan loop je er toch mee te zwaaien?quote:
Dat wapen had ie meegenomen om zn maat mee te penetreren of zichzelf?quote:Op zondag 15 september 2019 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan het zeer zeker wel.
Van "voorbedachte rade" is niks bekend. En het wapen heeft niks met de "inbraak" te maken.
Bij mijn weten heeft Nederland geen erkenningsinstituut dat certificaten voor onklaar gemaakte wapens uitreikt ?quote:Op zondag 15 september 2019 00:29 schreef Spectator19 het volgende:
Die worden zowel in Nederland als in Duitsland altijd afgegeven.
Als dat wapen in zijn zak zat zou de politie toch niet zomaar gaan schieten?quote:Op zondag 15 september 2019 00:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zou er ook nog eens bij moeten komen zeg.
Die jongen heeft ongelofelijk veel mazzel dat hij de gelegenheid had om dat ding weg te gooien. Anders had hij een wel-werkend wapen op zich gemikt gekregen. En dat loopt niet altijd even goed af.
En daarom is ook 'een wapen wat niet kan schieten maar er wel uit ziet alsof het dat kan' een ernstige zaak. En aangezien politieagenten daar met getrokken wapens op reageren, is de politie dat met me eens.
Dat het deze keer goed afliep doet daar niets aan af.
wie fietst er ff langs?quote:Op zondag 15 september 2019 00:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zitten verschillende aspecten aan deze zaak. Dat pistool interesseert me eigenlijk niet, ook niet de politieke consequenties voor Halsema. Maar of er nu wat huisraad door de kamer vliegt zou ik wel geinig vinden om te weten.
Wat ik onzin vind is dat de opvoedkundige skills van Halsema steeds bij de discussie betrokken wordt omdat ze een vrouw is.quote:Op zondag 15 september 2019 00:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Wat een onzin. Halsema is ongeloofwaardig hierdoor. De stad puilt uit van de criminaliteit en dan voedt dat mens blijkbaar een zoon op die gewapend een woning inbreekt. Laten we het vooral niet downplayen.
Dit kan echt niet worden afgedaan als een kwajongens streek. dit is met voorbedachte rade inbreken en een wapen meenemen.
Hear hear.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Drama king..quote:Op zondag 15 september 2019 00:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zou er ook nog eens bij moeten komen zeg.
Die jongen heeft ongelofelijk veel mazzel dat hij de gelegenheid had om dat ding weg te gooien. Anders had hij een wel-werkend wapen op zich gemikt gekregen. En dat loopt niet altijd even goed af.
En daarom is ook 'een wapen wat niet kan schieten maar er wel uit ziet alsof het dat kan' een ernstige zaak. En aangezien politieagenten daar met getrokken wapens op reageren, is de politie dat met me eens.
Google goed gebruikt hoor..quote:Op zondag 15 september 2019 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft Nederland geen erkenningsinstituut dat certificaten voor onklaar gemaakte wapens uitreikt ?
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 15 september 2019 00:37 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Dat wapen had ie meegenomen om zn maat mee te penetreren of zichzelf?
Uhuh.. Voor de camera van je smartphone ja.quote:Op zondag 15 september 2019 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij zegt dat het waarschijnlijk is dat hij niet heeft lopen zwaaien met dat wapen. Ik zeg dat dat wel waarschijnlijk is omdat zijn ma zegt dat ze ermee selfie’s gemaakt hebben. Dan loop je er toch mee te zwaaien?
Ik mag sowieso hopen dat ze niet zomaar gaan schieten. Heb verder ook geen idee hoe een agent het fouilleren aanpakt bij een aanhouding.quote:Op zondag 15 september 2019 00:38 schreef galatea het volgende:
[..]
Als dat wapen in zijn zak zat zou de politie toch niet zomaar gaan schieten?
Het zou idd handig zijn dat jij dat ook wat meer doet met je schaamteloze aanklachtswaardig gemekker.quote:
Al die dingentjes zijn druppels en haar emmertje zit na vandaag al aardig vol.quote:Op zondag 15 september 2019 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Drama king..
Ja, het onklaar gemaakte wapen is (zeer waarschijnlijk) illegaal. Ja, dat moet bestraft worden. Nee, het is geen halszaak. De "inbraak" op die vervallen (woon)boot ook niet. Noch het leegspuiten van brandblussers. Toch dient ook dat bestraft te worden ja.
Maar dit is enorm opgeblazen en wordt nog steeds opgeblazen uit hekel aan Halsema en verder niets.
Wie zegt dat het niet bestraft moet worden dan?quote:Op zondag 15 september 2019 00:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik mag sowieso hopen dat ze niet zomaar gaan schieten. Heb verder ook geen idee hoe een agent het fouilleren aanpakt bij een aanhouding.
Feit blijft dat de politie nep-wapens een zeer ernstige zaak vindt. En als dat wapen zichtbaar in het bezit van die jongen geweest was, had elke agent zijn/haar wapen getrokken.
Dan kan je dat toch niet afdoen met 'ja maar het liep goed af, dus is het niet zo'n ernstige zaak'?
Als ik met 100 door een woonwijk knal, is dat toch ook in ieder geval een ernstige zaak, ongeacht de afloop?
Ja en dat kan al best de reden voor een passant geweest zijn om de politie te bellen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhuh.. Voor de camera van je smartphone ja.
Ga jij nu al je onzin weer herhalen ?quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet bestraft moet worden dan?
Verder wilde die knul wrsch dat wapen showen aan zijn vriend. Vond die vriend het ook stoer en hebben ze wat selfies gemaakt. Vervolgens werd het espen opgeborgen en deden ze wat stomme (doch illegale) puberdingen en herinnerde hij zich het wapen was weer toen hij op de vlucht was en smeet het weg.
Naar jouw mening.quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Al die dingentjes zijn druppels en haar emmertje zit na vandaag al aardig vol.
Nogmaals ze had niet moeten reageren en hij al helemaal niet.
Want dat was in het openbaar?quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en dat kan al best de reden voor een passant geweest zijn om de politie te bellen.
Nee ik vind dat geen ernstige zaak. Ik vind het wel dom en asociaal dat zeker, maar de ophef die er nu aan gegeven wordt vind ik absurd.quote:Op zondag 15 september 2019 00:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik mag sowieso hopen dat ze niet zomaar gaan schieten. Heb verder ook geen idee hoe een agent het fouilleren aanpakt bij een aanhouding.
Feit blijft dat de politie nep-wapens een zeer ernstige zaak vindt. En als dat wapen zichtbaar in het bezit van die jongen geweest was, had elke agent zijn/haar wapen getrokken.
Dan kan je dat toch niet afdoen met 'ja maar het liep goed af, dus is het niet zo'n ernstige zaak'?
Als ik met 100 door een woonwijk knal, is dat toch ook in ieder geval een ernstige zaak, ongeacht de afloop?
Op die boot toch?quote:Op zondag 15 september 2019 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want dat was in het openbaar?
Hear, hear!quote:Op zondag 15 september 2019 00:49 schreef galatea het volgende:
[..]
Nee ik vind dat geen ernstige zaak. Ik vind het wel dom en asociaal dat zeker, maar de ophef die er nu aan gegeven wordt vind ik absurd.
Nogmaals: jij vindt ...quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Al die dingentjes zijn druppels en haar emmertje zit na vandaag al aardig vol.
Nogmaals ze had niet moeten reageren en hij al helemaal niet.
Nope. Net zo min als Oey dat wapen al 20 jaar in huis had en andere onzin die je beweerd hebt.quote:
Maar goed ook voor jou en nog wat users hier...quote:Op zondag 15 september 2019 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja we zitten hier niet in de rechtbank
Nogmaals je geeft je mening op een forum, als ik hier een andere mening gebruik dan quote ik of gebruik een bron.quote:
Aannames.quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verder wilde die knul wrsch dat wapen showen aan zijn vriend. Vond die vriend het ook stoer en hebben ze wat selfies gemaakt. Vervolgens werd het espen opgeborgen en deden ze wat stomme (doch illegale) puberdingen en herinnerde hij zich het wapen was weer toen hij op de vlucht was en smeet het weg.
Nou, nou, wat een crimineeltje..
Waarom nam hij dan dat wapen mee naar de boten?quote:Op zondag 15 september 2019 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Net zo min als Oey dat wapen al 20 jaar in huis had en andere onzin die je beweerd hebt.
Ja, rare ik, die verboden wapenbezit zeer ernstig vindt. Echt bizar.quote:
quote:Ja, het onklaar gemaakte wapen is (zeer waarschijnlijk) illegaal. Ja, dat moet bestraft worden. Nee, het is geen halszaak. De "inbraak" op die vervallen (woon)boot ook niet. Noch het leegspuiten van brandblussers. Toch dient ook dat bestraft te worden ja.
Lees je mij een hekel aan Femke uitspreken? Of überhaupt iets over haar positie?quote:Maar dit is enorm opgeblazen en wordt nog steeds opgeblazen uit hekel aan Halsema en verder niets.
Aannames en een stro-pop. Puike post.quote:Op zondag 15 september 2019 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, nou, wat een crimineeltje..
Kinderen mogen hun eigen fouten maken.quote:Op zondag 15 september 2019 00:52 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Aannames.
Hij had beter moeten weten als zoon van de burgemeester. Dan moet je niet met een (nep)wapen op zak gaan lopen.
Jij bent nooit jong geweest? Domme dingen gedaan.quote:Op zondag 15 september 2019 00:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Aannames en een stro-pop. Puike post.
Ander vraagje, beetje offtopic.quote:Op zondag 15 september 2019 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals je geeft je mening op een forum, als ik hier een andere mening gebruik dan quote ik of gebruik een bron.
Natuurlijk. Maar je hebt fouten maken en fouten maken.quote:Op zondag 15 september 2019 00:55 schreef galatea het volgende:
[..]
Kinderen mogen hun eigen fouten maken.
Ja, dus, zoals zoveel jongeren hebben zij fouten gemaakt. Ik gok maar zo dat dat nooit meer gaat gebeuren. Hardcore criminelen reageren heel anders, stiekem, als je ze al pakt.quote:Op zondag 15 september 2019 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Letterlijk uit de brief van Halsema:
Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren. Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot, waar zij naar binnen zijn gegaan. Daar vonden zij oude brandblussers die zij naar buiten hebben gesleept en leeg hebben gespoten. Politie is op de overlast af gekomen, mijn zoon is gaan rennen, heeft paniekerig het nepwapen weggegooid, is toen alsnog gestopt en ingerekend.
Natuurlijk. En die dienen daar gepast om gestraft te worden, en dat zal ook vast wel gebeuren. Het is niet alsof dit dat joch nou de duivel zelve maakt ofzo.quote:Op zondag 15 september 2019 00:55 schreef galatea het volgende:
[..]
Kinderen mogen hun eigen fouten maken.
Een Rotterdammer mag zijn mening toch wel geven? Of alleen Amsterdammers?quote:Op zondag 15 september 2019 00:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ander vraagje, beetje offtopic.
Jij bent toch een Rotterdammer? Je hebt toch in Hillegersberg gewoond?
Waarom maak jij je dan zo druk om de kwaliteiten van een burgemeester van Amsterdam![]()
Of gaat het je gewoon om Halsema?
Beroemd? Eerder verguisd vanaf dag 1.quote:Op zondag 15 september 2019 00:57 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je hebt fouten maken en fouten maken.
Met een onklaar gemaakt vuurwapen op straat lopen is wat anders dan stuivers op de spoorrails leggen. De gevolgen zijn nu eenmaal harder als je zoon/kind bent van een beroemd iemand.
Als de zoon van Trump zoiets zou doen schreeuwt iedereen moord en brand (terecht!). Dat is het lot als je kind van een invloedrijk/beroemd persoon bent.
Dat zeg jij nu wel, maar ik geloof dat niet zo één-twee-drie.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar of Halsema getrouwd is of niet, is echt puur en enkel relevant voor de roddelbladen. Dus, verplaats dat gesprek dan ook naar Show.
Absoluut. Aardig wat zelfs.quote:Op zondag 15 september 2019 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Jij bent nooit jong geweest? Domme dingen gedaan.
Uiteraard, maar welke orde bedoel je? Hij had voor zijn kloten geschoten kunnen worden door de politie en terecht. Niet gebeurt, klaar, verder.quote:Op zondag 15 september 2019 01:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut. Aardig wat zelfs.
Maar nee, nooit iets van die orde nee.
Jij wel dan?
Juli in Bangkok, augustus Kenia. Het begrip vliegschaamte is bij de familie Halsema nog niet doorgedrongen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haar man kwalijk nemen dat hij niet terugkwam uit Bangkok maar zelf wel in Kenia blijven
Je leest weer niet goedquote:Op zondag 15 september 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een Rotterdammer mag zijn mening toch wel geven? Of alleen Amsterdammers?
Ik heb in vijf provincies gewoond dus ben een Nederlander die zijn mening geeft over deze zaak in Amsterdam.
De orde dat wanneer je er mee betrapt wordt, je voor je kloten geschoten kan worden.quote:Op zondag 15 september 2019 01:05 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Uiteraard, maar welke orde bedoel je? Hij had voor zijn kloten geschoten kunnen worden door de politie en terecht. Niet gebeurt, klaar, verder.
Dat doet ook niemand. Iedereen zegt dat het bestraft moet worden. Maar daarmee is het nog geen halszaak.quote:Op zondag 15 september 2019 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
De orde dat wanneer je er mee betrapt wordt, je voor je kloten geschoten kan worden.
Oprecht fijn dat dat niet gebeurd is, maar dat maakt niet dat het dan geen serieuze zaak meer is en men het dus af kan doen met 'och, het ging dit keer toch goed?'
Deze omhoog gevallen havist had nooit burgemeester mogen worden. Hoog tijd om dat te corrigeren inderdaad.quote:Op zondag 15 september 2019 01:09 schreef Montagui het volgende:
Inmiddels al 15 delen op Fok!, lijkt me wel voldoende om het aftreden van Halsema te eisen.
Toch?
Dat is toch ook niet aan de orde. Politie doet gewoon onderzoek en heeft niet gezegd "och, het ging dit keer goed, dus we nemen het niet serieus".quote:Op zondag 15 september 2019 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
De orde dat wanneer je er mee betrapt wordt, je voor je kloten geschoten kan worden.
Oprecht fijn dat dat niet gebeurd is, maar dat maakt niet dat het dan geen serieuze zaak meer is en men het dus af kan doen met 'och, het ging dit keer toch goed?'
Dat zegt ze helemaal niet.quote:Op zondag 15 september 2019 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook zo’n beauty uit de brief van de burgemeester:
Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd.
Dus voordat de rechter een uitspraak gaat doen, zegt de burgemeester dat de jongen niet schuldig is aan het delict...
Dit is een van de voorbeelden waarom mevrouw Halsema niet geschikt is voor het burgemeesterschap.
Het belangrijkste argument om die brief niet te schrijven is dat het nog te vers was en zij nog in de emotie zat (naar ik aanneem) Iedereen weet dat je er beter wat tijd overheen kan laten gaan voor je reageert op een heftige gebeurtenis. Helemaal niet reageren is soms zelfs nog beter.quote:Op zondag 15 september 2019 01:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook zo’n beauty uit de brief van de burgemeester:
Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd.
Dus voordat de rechter een uitspraak gaat doen, zegt de burgemeester dat de jongen niet schuldig is aan het delict...
Dit is een van de voorbeelden waarom mevrouw Halsema niet geschikt is voor het burgemeesterschap.
Inderdaad. En dit onderschrijft (nogmaals) de stelling dat zij gewoon totaal ongeschikt is voor de functie.quote:Op zondag 15 september 2019 01:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument om die brief niet te schrijven is dat het nog te vers was en zij nog in de emotie zat (naar ik aanneem) Iedereen weet dat je er beter wat tijd overheen kan laten gaan voor je reageert op een heftige gebeurtenis. Helemaal niet reageren is soms zelfs nog beter.
Een letterlijke quote uit haar brief, en nee dat delict wordt nog wat zwaarder omdat het niet gaat om een Spaans balletjes pistool maar een echt wapen.quote:Op zondag 15 september 2019 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zegt ze helemaal niet.
Opvallend veel idiote frames en spins hier. Ook al te zien ah aantal topics. Telling..
Letterlijke quote, ja. Maar ze zegt niet wat jij beweert.quote:Op zondag 15 september 2019 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een letterlijke quote uit haar brief, en nee dat delict wordt nog wat zwaarder omdat het niet gaat om een Spaans balletjes pistool maar een echt wapen.
Daarvoor weet ik eigenlijk te weinig van haar. Ik herinner me haar als mevrouw Kaakklem die ik niet graag hoor praten en die van een partij is waar ik weinig tot geen sympathie voor heb. Gelukkig is zij alleen schadelijk voor Amsterdam en hebben wij er verder niet mee te maken. Leedvermaak heb ik niet, hooguit een beetje stiekem vermaak dankzij ome Oey 😂quote:Op zondag 15 september 2019 01:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad. En dit onderschrijft (nogmaals) de stelling dat zij gewoon totaal ongeschikt is voor de functie.
Eenvoudig gezegd: ze is er gewoon te dom voor.
Mehquote:Op zondag 15 september 2019 01:09 schreef Montagui het volgende:
Inmiddels al 15 delen op Fok!, lijkt me wel voldoende om het aftreden van Halsema te eisen.
Toch?
Beetje bestuurder van een grote stad weet dat inderdaad, nu blijkt ze deze brief geschreven te hebben terwijl manlief in Bangkok zat en niet naar huis kwam...quote:Op zondag 15 september 2019 01:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument om die brief niet te schrijven is dat het nog te vers was en zij nog in de emotie zat (naar ik aanneem) Iedereen weet dat je er beter wat tijd overheen kan laten gaan voor je reageert op een heftige gebeurtenis. Helemaal niet reageren is soms zelfs nog beter.
Ome Oeyquote:Op zondag 15 september 2019 01:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarvoor weet ik eigenlijk te weinig van haar. Ik herinner me haar als mevrouw Kaakklem die ik niet graag hoor praten en die van een partij is waar ik weinig tot geen sympathie voor heb. Gelukkig is zij alleen schadelijk voor Amsterdam en hebben wij er verder niet mee te maken. Leedvermaak heb ik niet, hooguit een beetje stiekem vermaak dankzij ome Oey 😂
Daarbij zou je kunnen denken dat ze te goeder trouw was met het bagatelliseren van het 'wapen', maar ze heeft de brief ruim een maand later geschreven en dan mag je er toch wel van uitgaan dat ze weet dat de politie/OM haar zoon ook zal gaan aanklagen voor het in bezit hebben van een (onklaar) echt wapen.quote:Op zondag 15 september 2019 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een letterlijke quote uit haar brief, en nee dat delict wordt nog wat zwaarder omdat het niet gaat om een Spaans balletjes pistool maar een echt wapen.
inderdaad, ze schreef die brief een maand later. Toen was haar man er wel bij.quote:Op zondag 15 september 2019 01:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarbij zou je kunnen denken dat ze te goeder trouw was met het bagatelliseren van het 'wapen', maar ze heeft de brief ruim een maand later geschreven en dan mag je er toch wel van uitgaan dat ze weet dat de politie haar zoon ook zal gaan aanklagen voor het in bezit hebben van een (onklaar) echt wapen.
Lees het NRC-artikel eensquote:Op zondag 15 september 2019 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, ze schreef die brief een maand later. Toen was haar man er wel bij.
Femke zegt juist dat er niets ligt, gaat lekker tussen die twee.quote:Op zondag 15 september 2019 01:22 schreef Spectator19 het volgende:
Oey sluit niet uit dat er meer strafbare voorwerpen of wapens in de burgemeesterswoning aan de Herengracht liggen.
Pff, lees nou eens goedquote:Op zondag 15 september 2019 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje bestuurder van een grote stad weet dat inderdaad, nu blijkt ze deze brief geschreven te hebben terwijl manlief in Bangkok zat en niet naar huis kwam...
Beter had ze een goede voorlichter benaderd voor de communicatie naar buiten toe.
Nee, haar man is hierin irrelevant. Het gaat er om dat zij wist dat het geen nepwapen was.quote:Op zondag 15 september 2019 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, ze schreef die brief een maand later. Toen was haar man er wel bij.
Zou ze de brief ook door niemand hebben laten lezen voor ze hem de ether in slingerde? Dat is dan de tweede misser op rij.quote:Op zondag 15 september 2019 01:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Pff, lees nou eens goed![]()
Je hebt al de hele avond de feiten, tijdlijn en info niet goed op een rij.
Ze heeft de brief in Kenia geschreven, toen ze met zn allen op vakantie waren.
"Nog diezelfde nacht tikt Halsema een brief aan alle Amsterdammers. „Buiten op het terras, op haar smartphone,” vertelt Oey, „want we hadden bewust geen laptops bij ons. Ze heeft de hele nacht zitten typen. Ik ben gewoon gaan slapen en las de brief pas de volgende ochtend.”
En hij ookquote:Op zondag 15 september 2019 01:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, haar man is hierin irrelevant. Het gaat er om dat zij wist dat het geen nepwapen was.
ja ik vind het een mooie puinhoop worden, Bangkok/Kenia, bezorgde moeder/burgemeester, echt pistool/neppistool, bewoonde boot/verwaarloosd en verlaten boot,quote:Op zondag 15 september 2019 01:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Pff, lees nou eens goed![]()
Je hebt al de hele avond de feiten, tijdlijn en info niet goed op een rij.
Ze heeft de brief in Kenia geschreven, toen ze met zn allen op vakantie waren.
"Nog diezelfde nacht tikt Halsema een brief aan alle Amsterdammers. „Buiten op het terras, op haar smartphone,” vertelt Oey, „want we hadden bewust geen laptops bij ons. Ze heeft de hele nacht zitten typen. Ik ben gewoon gaan slapen en las de brief pas de volgende ochtend.”
who the f is saskia noordquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saskia Noort (@:saskianoort) heeft getweet:
Je grootste vijand zit vaak gewoon bij je aan tafel. Wat een Judas die man, wat een eenzaamheid moet zij voelen. #femkehalsema
![]()
![]()
![]()
![]()
dit dus...quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het begint haast lachwekkend te worden. We hebben een hoofdstad met een burgemeester die de wet niet wil uitvoeren (boerkaverbod), die illegalen hun goddelijke gang laat gaan (we are here), met een zoon die wordt verdacht van verboden wapenbezit, vandalisme en insluiping, met een echtgenoot die eveneens wordt verdacht van verboden wapenbezit en tevens aangeeft iedere dag de wet te overtreden, en die door mensen die haar goed kennen impulsief en emotioneel wordt genoemd.
Waar is het misgegaan?
Bekende schrijfsterquote:Op zondag 15 september 2019 01:37 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
who the f is saskia noord
domme kut
Lees dan haar columns in het AD maar niet...quote:Op zondag 15 september 2019 01:39 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
iemand die met trots schrijft dat ze gescheiden is..
domme kut is het
Ja, die brief was niet handig. Al begrijp ik ook wel weer waarom ze de noodzaak zag een uitgebreider statement te geven dan "geen commentaar".quote:Op zondag 15 september 2019 01:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou ze de brief ook door niemand hebben laten lezen voor ze hem de ether in slingerde? Dat is dan de tweede misser op rij.
Het AD lezenquote:Op zondag 15 september 2019 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees dan haar columns in het AD maar niet...
Feiten en tijdlijn staan gewoon duidelijk uitgeschreven.quote:Op zondag 15 september 2019 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja ik vind het een mooie puinhoop worden, Bangkok/Kenia, bezorgde moeder/burgemeester, echt pistool/neppistool, bewoonde boot/verwaarloosd en verlaten boot,
Maar hij was gewapend en hij brak in en het korps in Amsterdam kon de zaak niet volgen omdat deze was overgedragen aan Haarlem.quote:Op zondag 15 september 2019 01:40 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, die brief was niet handig. Al begrijp ik ook wel weer waarom ze de noodzaak zag een uitgebreider statement te geven dan "geen commentaar".
Het is nogal wat als een krant kopt met de uiterst suggestieve vraag of de 'gewapende inbraak van de burgemeesterszoon in de doofpot ging'.
Dat klopt maar die zaak ligt zo gevoelig dat hoe meer je erover zegt, hoe groter de kans dat je teveel zegt en mensen je daar op pakken. Zo lijkt het nu ook te gaan.quote:Op zondag 15 september 2019 01:40 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, die brief was niet handig. Al begrijp ik ook wel weer waarom ze de noodzaak zag een uitgebreider statement te geven dan "geen commentaar".
Het is nogal wat als een krant kopt met de uiterst suggestieve vraag of de 'gewapende inbraak van de burgemeesterszoon in de doofpot ging'.
ik neem mijn woorden over haar weer terug, beetje overdreven geformuleerdquote:Op zondag 15 september 2019 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees dan haar columns in het AD maar niet...
Die staan vol met haar bijzondere mening
De hele doofpot-suggestie klopt niet.quote:Op zondag 15 september 2019 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar hij was gewapend en hij brak in en het korps in Amsterdam kon de zaak niet volgen omdat deze was overgedragen aan Haarlem.
Wat is er dan gelogen aan? Ze had met een kleine verklaring dat de zaak in september voor de rechter ging komen en verder geen commentaar minder bagger gekregen. Denk ik...
Zeker waar. Al hadden ze haar ook wel gepakt als ze niets had gezegd.quote:Op zondag 15 september 2019 01:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt maar die zaak ligt zo gevoelig dat hoe meer je erover zegt, hoe groter de kans dat je teveel zegt en mensen je daar op pakken. Zo lijkt het nu ook te gaan.
ik heb alleen in de laatste twee delen gepost, loop vaak rond in ons gemeentehuis. Vandaar mijn interesse in het handelen van de burgemeester.quote:Op zondag 15 september 2019 01:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
De hele doofpot-suggestie klopt niet.
Of ze met haar brief nog meer kwaad heeft aangericht weet ik eigenlijk niet.
Alle acties en woorden van Halsema worden door haar tegenstanders toch wel uitvergroot. Ook blijven ze wroeten, wat ze ook doet/niet doet.
Bij geen commentaar of weinig commentaar had men ook 'doofpot' geschreeuwd en hadden we daar 15 delen mee gevuld. Nu gaat het al 15 delen over een brief en de opvoedkundige skills van Halsema.
Geen enkele actie of reactie was waarschijnlijk goed geweest in de ogen van de mensen die een afkeer tegen haar hebben.
Je reageert weer op de verkeerde postquote:Op zondag 15 september 2019 01:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik heb alleen in de laatste twee delen gepost, loop vaak rond in ons gemeentehuis. Vandaar mijn interesse in het handelen van de burgemeester.
Ik zie dit Aboutaleb niet “overkomen” en zijn team is groot en solide. Daarom snap ik Halsema niet, waarom niet overleggen met je ervaren medewerkers? Het is allemaal zo onprofessioneel.
Ik reageer op jou, dat mag toch? Of is het hier ineens een huisregel dat je op geen enkele opmerking meer mag reageren?quote:Op zondag 15 september 2019 02:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
Je reageert weer op de verkeerde post.
Wordt tijd om te stoppen denk ik en je bedje op te zoeken (voor mij overigens ook).
Om de discussie voor iedereen overzichtelijk te houden lijkt het mij handig dat je reageert op de juiste posts.quote:Op zondag 15 september 2019 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik reageer op jou, dat mag toch? Of is het hier ineens een huisregel dat je op geen enkele opmerking meer mag reageren?
Edit: dus ik reageer bewust op je post. 1 op 1 gesprekken voert men toch op DM of PM
quote:Op zondag 15 september 2019 02:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Om de discussie voor iedereen overzichtelijk te houden lijkt het mij handig dat je reageert op de juiste posts.
En dus niet dat je op de ene post een reactie plaatst die eigenlijk bij een eerdere post hoort die op een paar pagina's terug staat.
Maar goed, overzicht bewaren is vanavond niet je sterkste punt.
Ik ga wel mijn bed in nu.![]()
Precies daarom alleen al zou ze moeten aftreden!quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat niet alleen, in haar rol van burgemeester is ze ook hoofd van de politie. Dan zijn dit soort gedragingen van gezinsleden en het bagatelliseren door mevrouw de burgemeester totaal ongepast
Misschien is het een geregistreerd partnerschap wat zij zijn aangegaan. Hij noemt dat trouwens en Femke niet, lijkt mij niet gekquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, dit blijft toch apart. Twee mensen die een relatie hebben, waarbij de één stellig beweert dat ze niet getrouwd zijn en de ander even stellig dat ze wél getrouwd zijn. Leven deze mensen wel in dezelfde wereld?
Het is gewoon bizar dat veel belangrijker nieuws vaak niemand wat boeit en blijft hangen op 2 of 3 paginas en zon ongelooflijk kut item als dit al 15 topics heeft. Ik ben Halsema moe. Elke week is die trut wel ergens voorpagina nieuws terwijl niemand buiten Amsterdam het interesseert.quote:Op zondag 15 september 2019 06:23 schreef sp3c het volgende:
10 als je al die reacties van mensen die ken melden hoeveel delen er al zijn er tussen uot filtert:')
het nummer staat in de titel jongons, we weten het
Het is vooral te danken aan users die vinden dat "die trut" moet hangen, die lopen zich topics lang op te winden over iets wat ze in eerste instantie zelf verzonnen hebben, zoals het "ze moest natuurlijk zelf dat joch van het bureau gaan halen in plaats van haar man te sturen, kon ze lekker een beetje intimideren, van 'let wel even op, het gaat om het kind van de burgemeester', de trut" riedeltje.quote:Op zondag 15 september 2019 06:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar dat veel belangrijker nieuws vaak niemand wat boeit en blijft hangen op 2 of 3 paginas en zon ongelooflijk kut item als dit al 15 topics heeft. Ik ben Halsema moe. Elke week is die trut wel ergens voorpagina nieuws terwijl niemand buiten Amsterdam het interesseert.
Nou blijkbaar wel hè. Die 15 delen zijn er niet gekomen doordat louter Amsterdamse users hierover posten.quote:Op zondag 15 september 2019 06:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het is gewoon bizar dat veel belangrijker nieuws vaak niemand wat boeit en blijft hangen op 2 of 3 paginas en zon ongelooflijk kut item als dit al 15 topics heeft. Ik ben Halsema moe. Elke week is die trut wel ergens voorpagina nieuws terwijl niemand buiten Amsterdam het interesseert.
uit hoeveel delen zou dit topic bestaan hebben als het over de zoon van een mannelijke vvd burgemeester was gegaan? Telegraaf had het niet met zoveel haat naar buiten gebracht en hier Zou het ook al snel doodgebloed zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is vooral te danken aan users die vinden dat "die trut" moet hangen, die lopen zich topics lang op te winden over iets wat ze in eerste instantie zelf verzonnen hebben, zoals het "ze moest natuurlijk zelf dat joch van het bureau gaan halen in plaats van haar man te sturen, kon ze lekker een beetje intimideren, van 'let wel even op, het gaat om het kind van de burgemeester', de trut" riedeltje.
De halve topicreeks bestaat uit verzonnen shit waar degenen die het verzonnen zichzelf dan weer druk over gingen maken, want "die trut".
Als het überhaupt al in het nieuws zou zijn.quote:Op zondag 15 september 2019 08:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
uit hoeveel delen zou dit topic bestaan hebben als het over de zoon van een mannelijke vvd burgemeester was gegaan? Telegraaf had het niet met zoveel haat naar buiten gebracht en hier Zou het ook al snel doodgebloed zijn.
Ook 15 delenquote:Op zondag 15 september 2019 08:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
uit hoeveel delen zou dit topic bestaan hebben als het over de zoon van een mannelijke vvd burgemeester was gegaan? Telegraaf had het niet met zoveel haat naar buiten gebracht en hier Zou het ook al snel doodgebloed zijn.
De reden waarom Story en Privé bestaanquote:Op zondag 15 september 2019 06:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
En Shownieuws.quote:Op zondag 15 september 2019 08:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
De reden waarom Story en Privé bestaanheerlijk verkneukelen om het leed van een ander.
De NOS heeft er ook helemaal geen belang bij dat een joch van 15 keer op keer voor een bus gegooid wordt, Shownieuws wel want Santegoeds, dus Telegraaf.quote:Op zondag 15 september 2019 09:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En Shownieuws.
Daar zat btw een hele uiteenzetting in, terwijl het NOS Journaal het bij een paar regels hield. Blijkbaar vonden ze het daar niet zo nieuwswaardig.
Vlak ook de users niet uit die de zogenaamde haters keer op keer willen ontkrachten/corrigeren, en niet gewoon de schouders ophalen en denken whatever.quote:Op zondag 15 september 2019 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is vooral te danken aan users die vinden dat "die trut" moet hangen, die lopen zich topics lang op te winden over iets wat ze in eerste instantie zelf verzonnen hebben, zoals het "ze moest natuurlijk zelf dat joch van het bureau gaan halen in plaats van haar man te sturen, kon ze lekker een beetje intimideren, van 'let wel even op, het gaat om het kind van de burgemeester', de trut" riedeltje.
De halve topicreeks bestaat uit verzonnen shit waar degenen die het verzonnen zichzelf dan weer druk over gingen maken, want "die trut".
Tsja, sommige mensen vinden het zielig als een kind aangevallen wordt en willen per se ingrijpen.quote:Op zondag 15 september 2019 09:27 schreef Joweh het volgende:
[..]
Vlak ook de users niet uit die de zogenaamde haters keer op keer willen ontkrachten/corrigeren, en niet gewoon de schouders ophalen en denken whatever.
Maar privé faalt ze dus een beetje. "Een beetje boel".quote:Op zondag 15 september 2019 09:30 schreef Barlexus het volgende:
Halsema moet helemaal niet aftreden.
Wat kan zij eraan doen dat haar zoon een debieltje is en haar man een gekkie?
Halsema doet haar werk gewoon goed.
Dat is niet ons probleem wat er in haar priveleven speelt.quote:Op zondag 15 september 2019 09:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar privé faalt ze dus een beetje. "Een beetje boel".
Inderdaad en we leven gewoon in een rechtstaat waarin die zoon wordt berecht en lakse vader wordt komende week ook verhoord.quote:Op zondag 15 september 2019 09:31 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem wat er in haar priveleven speelt.
Jawel hoor. In het eerste deel van deze topicreeks in de eerste posts werd zoon al met naam en toenaam genoemd. Men wilde heel zeker weten dat deze jongen een flinke tik kreeg, want met zo’n moeder verdiende hij dat gewoon.quote:Op zondag 15 september 2019 09:30 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja, sommige mensen vinden het zielig als een kind aangevallen wordt en willen per se ingrijpen.
Helaas heeft papa het nu 100x erger gemaakt. Hiervoor wist vrijwel niemand dat het kind "Oey' heette; nu wel.
ik krijg toch meer de indruk dat het juist buiten Amsterdam boeiend is tbhquote:Op zondag 15 september 2019 06:47 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zeker, hier op FOK! waren er een paar hufterige stukken stront die het nodig vonden om de volledige naam van de jongen uit te blijven schrijven - iets wat zelfs de Telegraaf niet deed.quote:Op zondag 15 september 2019 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel hoor. In het eerste deel van deze topicreeks in de eerste posts werd zoon al met naam en toenaam genoemd. Men wilde heel zeker weten dat deze jongen een flinke tik kreeg, want met zo’n moeder verdiende hij dat gewoon.
U zei: “De berichtgeving in De Telegraaf is het gevolg van puur seksisme en zuivere haat – alleen omdat er een vrouw in de ambtswoning zit.”quote:Op zondag 15 september 2019 09:40 schreef Postbus100 het volgende:
Tweede briefje van Jan
https://www.briefjevanjan.nl/aan-meneer-halsema-2/
Ja want zijn naam is echt een publiek geheimquote:Op zondag 15 september 2019 09:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zeker, hier op FOK! waren er een paar hufterige stukken stront die het nodig vonden om de volledige naam van de jongen uit te blijven schrijven - iets wat zelfs de Telegraaf niet deed.
Maar 99% van de Nederlandse bevolking leest geen FOK! en wist het dus niet. Oeys statement bereikt echter miljoenen. En dat was helemaal zijn eigen keuze - niet die van Telegraaf, rechts FOK or whatever. Hij heeft de toekomst van zijn zoon helemaal zelf extra schade toegebracht.
Hoe heet die andere jongen die gearresteerd is?quote:Op zondag 15 september 2019 10:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja want zijn naam is echt een publiek geheim
Als je googled op “Naam zoon Femke Halsema” komt Google zelfs met een antwoordkadertje.
Geen idee, want in tegenstelling tot de naam van de zoon van Femke Halsema is dat geen publieke kennis.quote:Op zondag 15 september 2019 10:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe heet die andere jongen die gearresteerd is?
Misschien is het beste om de burgemeester af te zetten en een nieuwe burgemeester te kiezen. Deze burgemeester heeft namelijk nu geen enkele autoriteit meer als het gaat om verboden wapenbezit in Amsterdam. Ze zal elk moment belachelijk kunnen worden gemaakt.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het begint haast lachwekkend te worden. We hebben een hoofdstad met een burgemeester die de wet niet wil uitvoeren (boerkaverbod), die illegalen hun goddelijke gang laat gaan (we are here), met een zoon die wordt verdacht van verboden wapenbezit, vandalisme en insluiping, met een echtgenoot die eveneens wordt verdacht van verboden wapenbezit en tevens aangeeft iedere dag de wet te overtreden, en die door mensen die haar goed kennen impulsief en emotioneel wordt genoemd.
Waar is het misgegaan?
Klopt, en daarom had dit ook niet gelekt mogen worden.quote:Op zondag 15 september 2019 10:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee, want in tegenstelling tot de naam van de zoon van Femke Halsema is dat geen publieke kennis.
quote:Op zondag 15 september 2019 09:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zeker, hier op FOK! waren er een paar hufterige stukken stront die het nodig vonden om de volledige naam van de jongen uit te blijven schrijven - iets wat zelfs de Telegraaf niet deed.
Maar 99% van de Nederlandse bevolking leest geen FOK! en wist het dus niet. Oeys statement bereikt echter miljoenen. En dat was helemaal zijn eigen keuze - niet die van Telegraaf, rechts FOK or whatever. Hij heeft de toekomst van zijn zoon helemaal zelf extra schade toegebracht.
quote:
quote:
quote:Op woensdag 14 augustus 2019 20:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is trouwens -knip-Andere achternaam wegens uit gezeik blijven.
Precies, het had nooit naar buiten mogen komen dat het haar zoon was.quote:Op zondag 15 september 2019 10:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, en daarom had dit ook niet gelekt mogen worden.
Namen van minderjarigen worden niet openbaar gemaakt.
De politiemedewerker die dit gelekt heeft mag wat mij betreft zwaar gestraft worden.
Halsema's zoon zal wss vrijgesproken worden, door alle media-aandacht al genoeg gestraft.
Hij weet niet veel hè.quote:
Tja Femke is natuurlijk onze eigen Hillary maakt niet uit wat ze doet volgens bepaalde mensen moet ze hangen.quote:Op zondag 15 september 2019 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel hoor. In het eerste deel van deze topicreeks in de eerste posts werd zoon al met naam en toenaam genoemd. Men wilde heel zeker weten dat deze jongen een flinke tik kreeg, want met zo’n moeder verdiende hij dat gewoon.
Hoho het is Amsterdam he, daar praten we over een “gender”quote:Op zondag 15 september 2019 10:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien is het beste om de burgemeester af te zetten en een nieuwe burgemeester te kiezen. Deze burgemeester heeft namelijk nu geen enkele autoriteit meer als het gaat om verboden wapenbezit in Amsterdam. Ze zal elk moment belachelijk kunnen worden gemaakt.
Het is jammer voor Femke maar ze heeft de verkeerde man naast zich gekozen.
En dan wel kiezen voor een vrouw, maar met een man ernaast die haar wel wil bijstaan.
Met dank aan Jan bij dit vermakelijke interview uitgekomen met Bram Peper en toenmalige echtgenote. Oey is niet de eerste die zijn of haar burgemeester in de zeik zet.quote:Op zondag 15 september 2019 09:40 schreef Postbus100 het volgende:
Tweede briefje van Jan
https://www.briefjevanjan.nl/aan-meneer-halsema-2/
Omdat Halsema gehaat wordt en dan is alles toegestaanquote:Op zondag 15 september 2019 12:49 schreef Hallojo het volgende:
Waarom gaat het in dit topic over Halsema en niet over de smerige aanval van de telegraaf?
Waar komt die enorme haat toch vandaan?quote:Op zondag 15 september 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Omdat Halsema gehaat wordt en dan is alles toegestaan
Én links én vrouw én intelligent. Sommigen hebben gewoon moeite dat te handelen.quote:Op zondag 15 september 2019 12:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Waar komt die enorme haat toch vandaan?
Haat is wat veel gezegd maar om nou een gezicht te zijn van de partij die alle verbruik van het gepeupel op dwingende wijze in wil perken terwijl je met je eigen gezin/clan er alles aan lijkt te doen om maar een zo groot mogelijke ecologische voetafdruk te hebben... dat is toch wel een beetje raar.quote:Op zondag 15 september 2019 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Omdat Halsema gehaat wordt en dan is alles toegestaan
Diep triest is het.quote:Op zondag 15 september 2019 12:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Én links én vrouw én intelligent. Sommigen hebben gewoon moeite dat te handelen.
Ga maar lekker door met je haatcampagnequote:Op zondag 15 september 2019 12:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Haat is wat veel gezegd maar om nou een gezicht te zijn van de partij die alle verbruik van het gepeupel op dwingende wijze in wil perken terwijl je met je eigen gezin/clan er alles aan lijkt te doen om maar een zo groot mogelijke ecologische voetafdruk te hebben... dat is toch wel een beetje raar.![]()
Heeft niets met haar vrouw zijn te maken hoor, als ze Frans Halsema had geheten/was geweest had ik er net zo over gedacht.quote:Op zondag 15 september 2019 13:00 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ga maar lekker door met je haatcampagne
Waar over?quote:Op zondag 15 september 2019 13:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heeft niets met haar vrouw zijn te maken hoor, als ze Frans Halsema had geheten/was geweest had ik er net zo over gedacht.
Ze is al 8 jaar het gezicht van die partij niet meer.quote:Op zondag 15 september 2019 12:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Haat is wat veel gezegd maar om nou een gezicht te zijn van de partij die alle verbruik van het gepeupel op dwingende wijze in wil perken terwijl je met je eigen gezin/clan er alles aan lijkt te doen om maar een zo groot mogelijke ecologische voetafdruk te hebben... dat is toch wel een beetje raar.![]()
En dan straks weer janken als blijkt dat die jongen geen straf meer opgelegd krijgt, omdat de rechter besluit dat hij al genoeg gestraft is.quote:Op zondag 15 september 2019 12:49 schreef Hallojo het volgende:
Waarom gaat het in dit topic over Halsema en niet over de smerige aanval van de telegraaf?
Een gezicht. Wil je zeggen dat je als actief burgemeester van de hoofdstad en oud partijleider op één of andere manier geen partij-prominent bent?quote:Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is al 8 jaar het gezicht van die partij niet meer.
Maar goed, nu gaat het dus om het feit dat haar man voor zijn werk reist en ze zelf naar Kenia is geweest ipv een fietsvakantie rond het IJsselmeer?
Met de grenzeloze hufterigheid waarmee zij soms bejegend wordt snap ik wel dat ze op vakantie geen zin in Nederlanders hebben.
Het draait dus toch om de haat jegens Halsema, anders kon het wel gewoon on topic blijven.
Of janken als de tweede dader ook gestraft wordt, terwijl dat helemaal niet de zoon van een linkse burgemeester is.quote:Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Chia het volgende:
[..]
En dan straks weer janken als blijkt dat die jongen geen straf meer opgelegd krijgt, omdat de rechter besluit dat hij al genoeg gestraft is.
ik begrijp niet zo goed wat haar man nu voor een kwade opzet op zijn geweten heeftquote:Op zondag 15 september 2019 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
Saskia Noort
@:saskianoort
·
Sep 14
Ik ben het met haar eens. Halsema moet door een hel gaan momenteel.
Saskia heeft ingredienten voor een nieuw boek.
Jensen is soms een beetje..quote:
Die jongen is collateral damage. Het gaat om de vernietiging van zijn moeder.quote:Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Chia het volgende:
[..]
En dan straks weer janken als blijkt dat die jongen geen straf meer opgelegd krijgt, omdat de rechter besluit dat hij al genoeg gestraft is.
GL haat dus, ook goed.quote:Op zondag 15 september 2019 13:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een gezicht. Wil je zeggen dat je als actief burgemeester van de hoofdstad en oud partijleider op één of andere manier geen partij-prominent bent?
Is dat die uitzending waarin ie jammert over bomenkap in het vondelpark rond 7 uur 's ochtends waarvan hij wakker werd?quote:Op zondag 15 september 2019 13:13 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Jensen is soms een beetje..
te lomp ofzo
Maar die lage straf is dan vanwege zijn moeder en bla bla blaquote:Op zondag 15 september 2019 13:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Die jongen is collateral damage. Het gaat om de vernietiging van zijn moeder.
haha, als het waar is, vind ik het nog best een grappige stunt van Femkequote:Op zondag 15 september 2019 13:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is dat die uitzending waarin ie jammert over bomenkap in het vondelpark rond 7 uur 's ochtends waarvan hij wakker werd?
Waarom zoveel mannen van buiten Amsterdam gaan hyperventileren zodra het over Halsema gaat vraag ik me ook af.quote:Op zondag 15 september 2019 12:51 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Waar komt die enorme haat toch vandaan?
Oh ik was al lang weer klaar over die jongen, hoop dat hij er met een waarschuwing, de schrik en misschien één of ander hulpverleningstraject vanaf komt. De stigmatisering die hij heeft ondervonden lijkt me voor de verandering meer dan straf genoeg.quote:Op zondag 15 september 2019 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
GL haat dus, ook goed.
Heeft nog steeds geen bal met het onderwerp van doen.
Behalve dat het onderwerp een onderwerp is door de haat jegens Halsema.
En dus? Dan moet ze kapot? En haar zoon ook?quote:Op zondag 15 september 2019 12:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zeker niet, sterker nog ik vind het verschrikkelijk voor die jongen. Buiten zijn schuld/invloed om bekleedt zijn moeder een positie die garant staat voor een enorme media aandacht, nu weet heel het land wat hij heeft uitgespookt terwijl dat uiteraard niet zou moeten.quote:Op zondag 15 september 2019 13:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
En dus? Dan moet ze kapot? En haar zoon ook?
Natuurlijk niet, de thuiszorg maakt niet dat je in de landelijke spotlights staat. Burgemeester zijn van de hoofdstad wel. Denk maar eens terug aan de ziekte van v/d Laan, dat kwam voorbij in alle journaals.quote:Op zondag 15 september 2019 13:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Had Femke dan ook ontslag moeten nemen als ze bij de thuiszorg had gewerkt?
En waarom krijgt de VADER geen verwijten? Hij is Nb de eigenaar!
De ziekte van Martin Bril ook, moet een bekende journalist ontslagnemen als een kind een probleem heeft?quote:Op zondag 15 september 2019 13:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de thuiszorg maakt niet dat je in de landelijke spotlights staat. Burgemeester zijn van de hoofdstad wel. Denk maar eens terug aan de ziekte van v'd laan, dat kwam voorbij in alle journaals.
Hij is niet de eigenaar. Een vriend van hem is de eigenaar. Hij heeft wel het onklaar gemaakte wapen in huis gehaald.quote:Op zondag 15 september 2019 13:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Oh dat had ik nog niet meegekregen. Blijft een lul van een ventquote:Op zondag 15 september 2019 13:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is niet de eigenaar. Een vriend van hem is de eigenaar. Hij heeft wel het onklaar gemaakte wapen in huis gehaald.
Is zijn oeuvre niet de reden dat hij media aandacht geniet eerder dan zijn huidige werkzaamheden? Dat zou hem dus weinig goed doen. Los daarvan heb je als journalist natuurlijk geen officieel ambt en veel minder een voorbeeldfunctie dan een burgemeester, zeker die van de hoofdstad die toch ook wel als visitekaartje van Amsterdam en per extensie Nederland fungeert.quote:Op zondag 15 september 2019 13:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
De ziekte van Martin Bril ook, moet een bekende journalist ontslagnemen als een kind een probleem heeft?
Dus als je burgemeester bent moet je kapotgemaakt worden?quote:Op zondag 15 september 2019 13:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is zijn oeuvre niet de reden dat hij media aandacht geniet eerder dan zijn huidige werkzaamheden? Dat zou hem dus weinig goed doen. Los daarvan heb je als journalist natuurlijk geen officieel ambt en veel minder een voorbeeldfunctie dan een burgemeester, zeker die van de hoofdstad die toch ook wel als visitekaartje van Amsterdam en per extensie Nederland fungeert.
Nee, als ik in haar schoenen had gestaan had ik 100% voor mijn kind gekozen en bij het behouden van mijn ambt grote media aandacht als onvermijdelijk beschouwd.quote:Op zondag 15 september 2019 13:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dus als je burgemeester bent moet je kapotgemaakt worden?
Prima. Ik vind de smerige aanval van de telegraaf walgelijk.quote:Op zondag 15 september 2019 13:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, als ik in haar schoenen had gestaan had ik 100% voor mijn kind gekozen en bij het behouden van mijn ambt grote media aandacht als onvermijdelijk beschouwd.
Idd, want het duurt nog even voordat zoon Halsema nu 15 jaar een bestelauto tegen de gevel kan gaan rijden en in brand stekenquote:Op zondag 15 september 2019 14:15 schreef MaGNeT het volgende:
Naar verwachting gaat de WOZ voor het gebouw van de Telegraaf volgend jaar flink omhoog
Hij krijgt geen verwijten omdat dit helemaal niet gaat om wat die jongens gedaan hebben, dat interesseert niemand wat, dat is van het kaliber dat de krant niet eens meer haalt.quote:Op zondag 15 september 2019 13:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
quote:Op zondag 15 september 2019 12:49 schreef Hallojo het volgende:
En toch is het vreemd om via een kanaal van de overheid dan een open brief te publiceren, die achteraf ook nog deels de randen van de waarheid opzoekt. Kan iedereen wel zeggen ‘die jongen wordt voor de leeuwen gegooid’, maar die zit later vermoedelijk in een circuit waarin dit gedrag overkomelijk is, terwijl de zoon van Jan de putjesschepper die solliciteert als vuilnisman, geweigerd wordt vanwege een mogelijk strafblad.quote:Op zondag 15 september 2019 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij krijgt geen verwijten omdat dit helemaal niet gaat om wat die jongens gedaan hebben, dat interesseert niemand wat, dat is van het kaliber dat de krant niet eens meer haalt.
Deze hele zaak draait vanaf het begin maar om één ding: Halsema slopen.
Vind jij dat de andere dader, die niet de "voorkeursbehandeling" heeft gekregen die de zoon van Halsema ten deel is gevallen, er dus eigenlijk beroerder vanaf komt?quote:Op zondag 15 september 2019 16:28 schreef Joweh het volgende:
[..]
terwijl de zoon van Jan de putjesschepper die solliciteert als vuilnisman, geweigerd wordt vanwege een mogelijk strafblad.
Wie dat us geen idee.quote:Op zondag 15 september 2019 16:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vind jij dat de andere dader, die niet de "voorkeursbehandeling" heeft gekregen die de zoon van Halsema ten deel is gevallen, er dus eigenlijk beroerder vanaf komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |