abonnement Unibet Coolblue
pi_188950063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.
Que?

Politie trok aan de bel
pi_188950069
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:37 schreef Vallon het volgende:
Ik wilde net openen op de Herengracht afgezet.
[..]

Wat zij voorbeeldig passief dwingend opgelegd opvolgt.
Zij heeft zelfs hier totaal niets te kiezen en zij moet het niet doen voorkomen dat zij zelf bestuurlijk correct heeft gehandeld. Dit heet hier de boel schijnheilig op de slinkse kant leggen. Ik wilde het wel zo doen ("schijn van vermijden") maar bleek niet meer nodig.
//--//
Vuurwapen na vlucht bij burgemeesterszoon aangetroffen die zegt dat het van Papa is waarna alras blijkt dat het verboden vuurwapen in de burgemeesterswoning werd bewaard. Halsema schakelt topadvocaat Plasman in en pikt zoonlief na een indringend gesprek op.
Gevolg: ticket2hell procedure met overdracht naar Parket Haarlem, BM vraagt in driehoek het "normaal stilletjes" te behandelen, Melding aan Gemeente en Halsema die het zenuwachtig afwachtend probeert stil te houden op grond van vermeende privacy :') van wie is onduidelijk.

Een maand later: "Hallo, hier Wouter: we hebben veel komkommerruimte over..." , Halsema belt Papa in Bangkok die zegt bekijk het maar ik zie je over twee weken en Femke stuurt een kleinerende gemeentelijke brief en op feiten incomplete verklaring uit. Doel: managen van de ontstane crisis om vooral haar zoon te beschermen :') . Waarna het hele circus zich er op afstort.
Waarom: omdat het aaneengeregen verhaal niet klopt.

Halsema had van meet af aan in "juli 2019" openheid moeten geven omdat zij in functie van burgemeester direct bij de zaak betrokken is/was.
Dat doen bleek te lastig worden omdat wat naar nu blijkt, ook haar partner in de zaak blijkt te zijn.
Ik kan mij indenken hoe verscheurd zij ging wegdenken. Neem ik de schuld, krijgt mijn zielige kind de schuld of gooi in mijn "partnerrelatie" onder de bus.
Moeilijk maar zeker niet onmogelijk daar met goed doortimmerd PR-verhaal uit te komen, kern daarvan is de zielige moeder die overvallen wordt door een onafhankelijk opererende partner en dwarsliggende zoon.

Dat er een communicatie probleem bij en in huize Halsema is op privé en openbaar vlak, lijkt mij inmiddels evident.
Hoe zich dat uitwerkt tussen de lakens is wmb privé wat nl. losstaat van de functieverantwoording t.a.v. bewust stilhouden van strafbare feiten begaan in de ambtswoning en misbruik van functie door er over te reppen in de driehoek.

De vraag wordt: is Burgemeester Halsema nog competent, laat staan capabel om objectief leiding te kunnen geven aan de veiligheidsportefeuille in Amsterdam. Hoe kan een burgemeester functioneren wanneer zij zelf de overtredingen toestaat die zij in functie moet zien te beheersen ?
Kan ze aanblijven, wmb als voorbeeldig boegbeeld en het werk inhoudelijk vooral overlaten aan anderen. Kort het menselijke klapwicht spelen dat haar prima afgaat.
Dank voor dit betoog.
Het doet echter niets af van het gegeven dat de Telegraaf een vraag opwierp i.p.v. dat ze een conclusie stelde. En daar ging de hele discussie om ;)

De stad Amsterdam en de burgemeester interesseren mij verder niets. Ik woon er niet en zal er ook nooit gaan wonen.

Wel vind ik het misselijk dat de media iemand zo zwart maakt en een puber publiekelijk te kakken zet, omdat Halsema een vrouw is en bij de 'verkeerde' partij zit.
pi_188950078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Que?

Politie trok aan de bel
Lekken heet dat.
pi_188950101
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Que?

Politie trok aan de bel
Nee,

https://www.parool.nl/ams(...)ot-gestopt~b0a41b9f/
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188950109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We zitten hier tenslotte op een forum waar we nieuws bespreken, en dus onze meningen geven.
Dat mag je zeker.
Je moet alleen niet doen of jouw mening de mening van iedereen is.
pi_188950111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dank voor dit betoog.
Het doet echter niets af van het gegeven dat de Telegraaf een vraag opwierp i.p.v. dat ze een conclusie stelde. En daar ging de hele discussie om ;)

De stad Amsterdam en de burgemeester interesseren mij verder niets. Ik woon er niet en zal er ook nooit gaan wonen.

Wel vind ik het misselijk dat de media iemand zo zwart maakt en een puber publiekelijk te kakken zet, omdat Halsema een vrouw is en bij de 'verkeerde' partij zit.
hoho nu doe je een foutieve aanname.

Als de vrouw van Aboutaleb en zijn dochter met een nepwapen over straat liepen en Aboutaleb zou zoals Femke Halsema reageren dan zou ik dat ook enorm burgemeesteronwaardig vinden.
  zaterdag 14 september 2019 @ 23:57:59 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188950117
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:49 schreef Vallon het volgende:
Als er geen certificaat is, is het wapen een vuurwapen.
Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188950121
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een onklaar gemaakt wapen.

Wat een belachelijke stemmingmakerij hier toch de hele tijd.. Man, man, man.. :N
Wat door iedereen die het niet weet, gewoon als een daadwerkelijk wapen gezien zal worden. Maar och, je kan er niet echt mee schieten (wat ook alleen de eigenaar op dat moment weet) dus he ...

Bizar dat je dat zo bagatelliseert.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 14 september 2019 @ 23:58:10 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.
Wanneer er vuurwapens in het spel zijn... is een puber voor mij geen kind meer maar een levensgevaarlijke potentiële moordenaar. Ik kan niet zien of een wapen (on)echt is.

Een vuurwapen aangetroffen bij een overtreding is normaliter reden genoeg om verder onderzoek en huiszoeking te doen en dat te verwachten... alleen kennelijk niet in dit heel speciale rozengeur geval. Hij zal vast zo eerlijk hebben gekeken met een indringend sprekende moeder die toevallig burgemeester is.

En dan de politie de schuld geven... vraag mij af hoe je dat denkt in te spinnen.... :D :+
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188950136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat mag je zeker.
Je moet alleen niet doen of jouw mening de mening van iedereen is.
Ik spreekt toch nergens in de wij vorm?

Maar ik geloof wel dat mijn mening niet zo vreemd is in deze zaak.
  zaterdag 14 september 2019 @ 23:59:46 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het maakt uit dat je verhaallijn weer eens niet klopt.
Gaan we weer framen... vertel wat klopt er niet en vooral wat wil jij daaruit niet begrijpen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 september 2019 @ 23:59:59 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188950148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat door iedereen die het niet weet, gewoon als een daadwerkelijk wapen gezien zal worden. Maar och, je kan er niet echt mee schieten (wat ook alleen de eigenaar op dat moment weet) dus he ...

Bizar dat je dat zo bagatelliseert.
Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188950155
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Wie is er dood?
pi_188950172
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gaan we weer framen... vertel wat klopt er niet en vooral wat wil jij daaruit niet begrijpen ?
Lees even terug, duidelijk uitgelegd.
pi_188950179
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
Nou de Halsema clan lijkt wel zeer ervaren/bekwaam te zijn in het maximaliseren van de eigen ecologische voetafdruk, hilarisch als het niet zo triest was geweest. 8)7

Do as I say, not as I do. :')
pi_188950186
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
nou, ik vind dat je een beetje overdrijft.
pi_188950199
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

En privacy voor haar partner kennelijk.... omdat het wapen van hem was en voor zichzelf omdat het in haar ambtelijke woning lag.... en daarmee haar functie raakte. Ja.... puur om privacy om haar zoon te beschermen die nu een strafblad kan en iig aantekening zal krijgen.

Wat ze had moeten doen is gelijk na het voorval concreet openheid van zaken geven en gedurende het verdere onderzoek proactief afstand nemen van bestuurlijke invloed t.a.v. OM en Politie.

Saillant is voor mij, ik stel de vraag, waarom het OM destijds geen huiszoeking heeft of lijkt te hebben gedaan.... wat natuurlijk gelijk zou zijn opgevallen door de plaatselijke nightwatchers.
Hiermee nooit meer gaan weten wat voor poep er nog meer lag op de etages. Veder ooknit super belangrijk, één wapen is al meer dan genoeg.
Weet jij of dat standaard wel gebeurd, bij aangetroffen niet-werkende wapens?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188950202
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wanneer er vuurwapens in het spel zijn... is een puber voor mij geen kind meer maar een levensgevaarlijke potentiële moordenaar. Ik kan niet zien of een wapen (on)echt is.

Een vuurwapen aangetroffen bij een overtreding is normaliter reden genoeg om verder onderzoek en huiszoeking te doen en dat te verwachten... alleen kennelijk niet in dit heel speciale rozengeur geval. Hij zal vast zo eerlijk hebben gekeken met een indringend sprekende moeder die toevallig burgemeester is.

En dan de politie de schuld geven... vraag mij af hoe je dat denkt in te spinnen.... :D :+
Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188950203
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 00:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou de Halsema clan lijkt wel zeer ervaren/bekwaam te zijn in het maximaliseren van de eigen ecologische voetafdruk, hilarisch als het niet zo triest was geweest. 8)7

Do as I say, not as I do. :')
tja inderdaad
pi_188950209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik spreekt toch nergens in de wij vorm?

Maar ik geloof wel dat mijn mening niet zo vreemd is in deze zaak.
Je spreekt aldoor alsof het in algemene zin is.

Voorbeeld:
Jij zegt - Dat is burgemeester onwaardig.
Maar in werkelijkheid is het - jij vindt dat burgemeester onwaardig.
pi_188950227
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:

[..]

Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
kun je je de man herinneren die stond te dreigen met een nepwapen en vervolgens door de politie is doodgeschoten? Was onder leiding van burgemeester Halsema
  zondag 15 september 2019 @ 00:04:18 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188950230
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou, ik vind dat je een beetje overdrijft.
Natuurlijk niet. Als er iemand op die boot was geweest en dat wapen niet onklaar was gemaakt dan waren er doden gevallen. Dat het niet gebeurd is is eigenlijk puur toeval. Tel daarbij op dat de burgemeester op autoritaire wijze de rechtsgang probeert te belemmeren en je kunt nog maar één conclusie trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188950233
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:50 schreef galatea het volgende:

[..]

Huiszoeking als een puber inbreekt op een verlaten woonboot? De politie had niet moeten lekken.
Huiszoeking als een persoon aangetroffen wordt met een niet-werkend vuurwapen.

Vind ik toch helemaal niet zo gek hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188950249
Kijk Femke liegt in feite al in haar briefje.
Dit schrijft ze: Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte.
Toen wist ze al dat het een echt wapen was en of het ook echt onklaar gemaakt was weten we niet.
Want was het wapen wel overlangs doorgezaagd?
En waar is dat gedaan?
Krijgen we van de politie nog een foto van het nepwapen te zien?
Of was het gewoon een echt wapen?
Wel apart dat Robert het wapen had om er foto’s van te maken en zijn zoon ook.
De zoon gaat dan 4 kilometer verderop selfies maken in een boot?
  zondag 15 september 2019 @ 00:06:08 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950259
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Dat had prima gekund wanneer er iemand zich op die boten bevond.
Zoon begaat misdaad en ouders faciliteren dat. Je slaat verder wel wat door.
Laten we het gewoon houden bij verboden vuurwapenbezit met nu twee verdachten deeluitmakend van het burgermeestersgezin.

Ik heb nog wel nieuws voor de ouders, dat zij nog kunnen rekenen op verdere aandacht van de reclassering, iets met onderzoek t.a.v. gechikt ouderschap :s) . De rechter zal zich ook een beeld moeten vormen omtrent de oorzakelijke achtergrond alsmede hoe die jongen bij het idee kwam, zich het wapen toe te eigenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 15-09-2019 00:14:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188950265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hoho nu doe je een foutieve aanname.

Als de vrouw van Aboutaleb en zijn dochter met een nepwapen over straat liepen en Aboutaleb zou zoals Femke Halsema reageren dan zou ik dat ook enorm burgemeesteronwaardig vinden.
Huh? Heb jij 2 accounts?
Deze reactie is toch aan Vallon gericht en gaat daarbij over iets heel anders.
pi_188950271
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet die jongen gewoon worden aangeklaagd voor poging tot moord, en mama en papa voor medeplichtigheid.
Stop eens met die onzin meisje.
  zondag 15 september 2019 @ 00:07:24 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950277
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lees even terug, duidelijk uitgelegd.
trollen als het moeilijk wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 september 2019 @ 00:07:57 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188950289
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:07 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Stop eens met die onzin meisje.
We zijn in topic 15, en je vraagt aan mij om te stoppen met de onzin? lol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 september 2019 @ 00:08:17 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950295
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Weet jij of dat standaard wel gebeurd, bij aangetroffen niet-werkende wapens?
ja dat weet ik en laat dat niet werkende wapen maar weg, ook een diender op straat kan dat niet objectief vaststellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188950301
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We zijn in topic 15, en je vraagt aan mij om te stoppen met de onzin? lol.
Erger nog, hij noemt u een meisje.. _O-
  zondag 15 september 2019 @ 00:09:39 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950315
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:

[..]

Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
Irrelevant. Hoe weet jij dat er niet mee geschoten kon worden ? Waaruit haal jij die informatie ? bezit van een vuurwapen is voldoende reden voor verdere doorzoeking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188950340
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:06 schreef FYazz het volgende:

[..]

Huh? Heb jij 2 accounts?
Deze reactie is toch aan Vallon gericht en gaat daarbij over iets heel anders.
Ja ik reageer op je onderste zin, daar opper je dat men zo reageert omdat Femke van groen links is en een vrouw. Das natuurlijk niet chique en nee ik heb netjes een account.
pi_188950365
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 september 2019 23:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die hele familie Halsema is verdorie een criminele organisatie. Het is voorwaar belachelijk dat ze allemaal nog op vrije voeten zijn.
Waar zeg ik dat?

Ik ben helemaal niet van het 'nu moet Femke zeker ontslagen worden !!!' blabla etc. kamp hoor. Van mij mag ze best blijven. Best jammer dus, die stro-pop van je.

Maar ik vind verboden bezit van een niet-werkend vuurwapen toch wel een enorm serieuze zaak. En zeker wanneer er mee op straat rondgelopen wordt. En als ik dan die nonchalance van die man lees heb ik helemaal zoiets van 'wtf is er mis met jou zeg?'. Van mij mag die man zich ook wel voor politie, rechter, en eventueel kinderbescherming verantwoorden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188950394
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja ik reageer op je onderste zin, daar opper je dat men zo reageert omdat Femke van groen links is en een vrouw. Das natuurlijk niet chique en nee ik heb netjes een account.
Nee, je moet echt eens gaan lezen voordat je reageert.

Er staat dat de Telegraaf zo reageert. Staat letterlijk "de media".

"Wel vind ik het misselijk dat de media iemand zo zwart maakt en een puber publiekelijk te kakken zet, omdat Halsema een vrouw is en bij de 'verkeerde' partij zit."

Daar ging de discussie met Vallon namelijk over.
pi_188950396
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:02 schreef galatea het volgende:

[..]

Het was geen vuurwapen, in die zin dat er niet mee geschoten kun worden. daarnaast is er niet gedreigd met het wapen.
Nou, fijn. Zeg dat maar heel vaak tegen de politieagent die met getrokken wapen tegenover je staat, en hoop dat hij het ook gelooft. Niets meer dan verschrikkelijke mazzel dat dat joch dat wapen weg heeft kunnen gooien tijdens zijn vlucht, voordat hij uiteindelijk aangehouden werd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188950400
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Irrelevant. Hoe weet jij dat er niet mee geschoten kon worden ? Waaruit haal jij die informatie ? bezit van een vuurwapen is voldoende reden voor verdere doorzoeking.
Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188950427
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Nou, fijn. Zeg dat maar heel vaak tegen de politieagent die met getrokken wapen tegenover je staat, en hoop dat hij het ook gelooft. Niets meer dan verschrikkelijke mazzel dat dat joch dat wapen weg heeft kunnen gooien tijdens zijn vlucht, voordat hij uiteindelijk aangehouden werd.
Ja mijn mening was dus gebaseerd up het feit dat het echt een ''nep'' wapen was.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  zondag 15 september 2019 @ 00:17:05 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188950431
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Ik ben helemaal niet van het 'nu moet Femke zeker ontslagen worden !!!' blabla etc. kamp hoor. Van mij mag ze best blijven. Best jammer dus, die stro-pop van je.

Maar ik vind verboden bezit van een niet-werkend vuurwapen toch wel een enorm serieuze zaak. En zeker wanneer er mee op straat rondgelopen wordt. En als ik dan die nonchalance van die man lees heb ik helemaal zoiets van 'wtf is er mis met jou zeg?'. Van mij mag die man zich ook wel voor politie, rechter, en eventueel kinderbescherming verantwoorden.
Goed, laat ik dan ook serieus reageren:

Of (door vader) het bezit van een niet-werkend vuurwapen strafbaar is weet ik niet, maar zo ja dan moet hij zich daar vooral voor verantwoorden.
Die jongen moet op exact dezelfde wijze behandeld worden als iedere andere puber die een dergelijk misdrijf begaat. Ik heb geen flauw idee welke straf erbij hoort, maar dat zoekt de rechter verder maar uit.

Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188950442
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2019 00:15 schreef galatea het volgende:

[..]

Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/
Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...
pi_188950462
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:16 schreef galatea het volgende:

[..]

Ja mijn mening was dus gebaseerd up het feit dat het echt een ''nep'' wapen was.
Ook dat werd door burgemeester Halsema geschreven in haar brief.
pi_188950469
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die verwarring is wel logisch omdat burgemeester Halsema dat zo benoemde in haar brief...
Het is natuurlijk geen echt wapen, want je kunt er niet mee schieten. Maar goed het was niet zo uit de hand gelopen als politieagenten dit niet aan de telegraaf hadden gemeld.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188950495
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:19 schreef galatea het volgende:

[..]


[..]

Het is natuurlijk geen echt wapen, want je kunt er niet mee schieten. Maar goed het was niet zo uit de hand gelopen als politieagenten dit niet aan de telegraaf hadden gemeld.
Het is wel eeen echt wapen, niet zo raar doen nou.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188950512
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed, laat ik dan ook serieus reageren:

Of (door vader) het bezit van een niet-werkend vuurwapen strafbaar is weet ik niet, maar zo ja dan moet hij zich daar vooral voor verantwoorden.
Die jongen moet op exact dezelfde wijze behandeld worden als iedere andere puber die een dergelijk misdrijf begaat. Ik heb geen flauw idee welke straf erbij hoort, maar dat zoekt de rechter verder maar uit.

Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
Dat was deel 1 inderdaad, vervolgens stellen mensen vragen over de manier van functioneren van een burgemeester.

Zie haar beïnvloeding hier bij andere users op de zaak door haar brief.
pi_188950513
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed, laat ik dan ook serieus reageren:

Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
pi_188950515
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed, laat ik dan ook serieus reageren:

Of (door vader) het bezit van een niet-werkend vuurwapen strafbaar is weet ik niet, maar zo ja dan moet hij zich daar vooral voor verantwoorden.
Die jongen moet op exact dezelfde wijze behandeld worden als iedere andere puber die een dergelijk misdrijf begaat. Ik heb geen flauw idee welke straf erbij hoort, maar dat zoekt de rechter verder maar uit.

Wat echt voor geen meter klopt, is dat deze jongen plus zijn familie aan de hoogste boom wordt gehangen omdat zijn moeder toevallig burgemeester is. Alle ellende die Femke Halsema al dan niet zou veroorzaken in haar politieke rol wordt ineens op deze jongen geprojecteerd. Dat is volkomen van god los. Iedereen die zich, vanwege politieke aversie tegen GroenLinks, druk maakt over deze op zich nikszeggende zaak zou zich in een hoekje moeten gaan zitten schamen. We hebben het over een jongen van 16 die er niks aan kan doen dat zijn moeder burgemeester is. Laat hem zijn haltstraf uitvoeren en laat hem verder met rust.
Dat ben ik helemaal met je eens.

Mijn handjevol reacties in dit topic haken dan ook eigenlijk alleen maar in op mensen die stellen dat het niet zo veel voorstelt, dat dragen van een niet-werkend wapen.

En dat ben ik dus niet met ze eens. Want hoewel zo'n ding niet kan schieten, zal ieder ander mens er op reageren alsof het dat wel kan. En daar wil dan nog wel eens gezeik van komen, daar veel mensen erg angstig worden van zo'n ding.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 15 september 2019 @ 00:21:08 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188950518
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2019 00:15 schreef galatea het volgende:

[..]

Wacht ik meende gelezen te hebben dat het om een verlaten woonbuut ging. Maar blijkbaar is er ingebroken bij een bewoonde woonboot, Daar heb ik mij in vergist en dat maakt de zaken wel ernstiger en snap ik de huiszoeking meer. Excuses/
Wat voor type -en dat het boten waren, was/is niet echt relevant. Volgens advocaat was het geen braak wat ook niet uitmaakt omdat het dan insluiping of inklimming heet met exact dezelfde mate van strafbaarheid etc.etc..
Zover bekend, hoewel wij dat niet zeker weten was er niemand aanwezig. We moeten afgaan op de aangebrachte verwarring. Wat die jongens aldaar verder hebben uitgespookt is ook niet interessant en verder aan het OM en de rechter.

Kern is dat verboden gebruik, -wapenbezit en wat mij betreft de hele gang van zaken waarbij de burgemeester zich poogt te verschuilen achter halve klein gemaakte waarheden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188950542
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat was deel 1 inderdaad, vervolgens stellen mensen vragen over de manier van functioneren van een burgemeester.

Zie haar beïnvloeding hier bij andere users op de zaak door haar brief.
Ja maar de brief had ze helemaal niet hoeven schrijven als de telegraaf zich niet had verlaagd tot het niveau van niet functionerende agenten.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_188950548
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 00:23 schreef galatea het volgende:

[..]

Ja maar de brief had ze helemaal niet hoeven schrijven als de telegraaf zich niet had verlaagd tot het niveau van niet functionerende agenten.
pi_188950554
En trouwens ... Een echt (al dan niet onklaar gemaakt) wapen als film-attribuut? Really? Het is in die industrie toch al sinds jaar en dag de standaard om rubberen nep-wapens te gebruiken, zodat zelfs de acteurs er niemand (of zichzelf) per ongeluk mee verwonden, of er andere misverstanden ontstaan. En dat weet die kerel dondergoed.

Dus die hele 'och, het is voor een film dus dat moet gewoon kunnen' houding is dikke onzin. Andere filmmakers doen dat namelijk absoluut niet.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')