Alsof iedereen nog zin had om te reageren...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:52 schreef Bart2002 het volgende:
De reacties in de vorige delen waren nogal over the top vond ik. De user "Ocenanier" die het principe verdedigde bleef goed overeind vond ik met zijn +- 500 van de 600 berichten.![]()
Een historisch privilege dan. Ook goed. Wat boeit dat.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:56 schreef sp3c het volgende:
nou het is geen recht ofzo, het is een privilege
Mee eens, een privilege heet dat.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:56 schreef sp3c het volgende:
nou het is geen recht ofzo, het is een privilege
Ja, dat zeker. Maar wat ik zag is dat er geen enkel begrip was voor zijn standpunten. Wat mij verbaasde want zo gek is dat niet m.i.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof iedereen nog zin had om te reageren...
Kop in het zand steken, alle goede argumenten negeren, zelf vasthouden aan kul argumenten die keer op keer door een hoop users ontkracht worden en tot slot vernieling goedpraten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:52 schreef Bart2002 het volgende:
De reacties in de vorige delen waren nogal over the top vond ik. De user "Ocenanier" die het principe verdedigde bleef goed overeind vond ik met zijn +- 500 van de 600 berichten.![]()
Nou, lees het nog maar eens door. Zo zag een buitenstaander als ik dat niet hoor. Vooringenomenheid, dat komt eerder bij me op. Vastgeroeste mening en zienswijzen waar de "tegenstander" geen centimeter ruimte krijgt. Het is een hobby, dat snap ik ook wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kop in het zand steken, alle goede argumenten negeren, zelf vasthouden aan kul argumenten die keer op keer door een hoop users ontkracht worden en tot slot vernieling goedpraten.
Juist
lijkt mij een belangrijke nuancequote:Op vrijdag 31 mei 2019 16:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een historisch privilege dan. Ook goed. Wat boeit dat.
Ja maar je vind bepaalde walgelijke dingen normaal en bent van mening dat Molukkers niks verschrikkelijks is aangedaan door de staat, dan moet je ertegen kunnen als mensen zoals ik met feitelijke tegenargumenten komen, die niet altijd even leuk zijn om te horen. Je krijgt gewoon de wind van voren, ken hard aankomen, maar ken je verwachten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:49 schreef sp3c het volgende:
kun je beter aan 'sommige mensen' vragen want je zit nu al twee volle topics vervelend tegen me te doen zonder reden, mijn berichten niet te lezen, mij woorden in de mond te leggen, zielige persoonlijke aanvalletjes te maken en al dat soort dingen en dan heb ik niet heel erg veel behoefte om voor jou de schoolmeester uit te gaan hangen richting andere mensen over termen die jij niet lijkt te begrijpen
met alle respect natuurlijk
Nou bedankt voor de complimenten. Dat vind ik dan weer leuk. Kan ik wel aardig gebruiken na alle heftige, ook persoonlijke aanvallen die ik heb moeten incasseren evenals beledigingen en generalisaties van een compleet volk.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou, lees het nog maar eens door. Zo zag een buitenstaander als ik dat niet hoor. Vooringenomenheid, dat komt eerder bij me op. Vastgeroeste mening en zienswijzen waar de "tegenstander" geen centimeter ruimte krijgt. Het is een hobby, dat snap ik ook wel.
probeer het eens met tegenargumenten dan reageer ik een stuk vriendelijker dan met die constante stroom jijbakken die je afvuurtquote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar je vind bepaalde walgelijke dingen normaal en bent van mening dat Molukkers niks verschrikkelijks is aangedaan door de staat, dan moet je ertegen kunnen als mensen zoals ik met feitelijke tegenargumenten komen, die niet altijd even leuk zijn om te horen. Je krijgt gewoon de wind van voren, ken hard aankomen, maar ken je verwachten.
Je hoeft niet voor die anderen de schooljongen uit te hangen. Je hebt het grootste gedeelde van de posters in dit topic al de mond gesnoerd met het feit dat je de Molukse voorrangsregelingen geen racisme vind.
Met alle respect
He Jigzoz #233
Ja, hoi. Het wel degelijk racistisch. Zuiver racistisch zelfs.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:30 schreef Oceanier het volgende:
Je hebt het grootste gedeelde van de posters in dit topic al de mond gesnoerd met het feit dat je de Molukse voorrangsregelingen geen racisme vind.
Met alle respect
He Jigzoz #233
Nee, ik heb op elke normale reactie, waarbij gebruik wordt gemaakte van argumenten, normaal terug gereageerd met tegenargumenten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
probeer het eens met tegenargumenten dan reageer ik een stuk vriendelijker dan met die constante stroom jijbakken die je afvuurt
ik krijg niet de indruk dat je daartoe in staat bent, te persoonlijk ofzo, dat begrijp ik best maar dat maakt een fatsoenlijke discussie met je onmogelijk
Gefeliciteerd, u heeft een prijs gewonnen voor de 600ste, gespierde taal, wilt-wel-maar-durft-niet, online-internetheld reactie van de afgelopen 17 jaar sinds het eerste incident met de Molukse voorrangregeling in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:06 schreef Perrin het volgende:
En dan ook woningen bekladden en ruiten ingooien van Molukkers die durven in een geen-Molukkerswijk te wonen. Oog om oog hè.
Hm. Ik krijg er nu wel een beetje WO2-associaties bij, maar waarschijnlijk heeft de oceanier nog steeds niet door wat er zo verschrikkelijk verkeerd is aan dat soort praktijken.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:06 schreef Perrin het volgende:
En dan ook woningen bekladden en ruiten ingooien van Molukkers die durven in een geen-Molukkerswijk te wonen. Oog om oog hè.
Goh, hij ziet terroristen ook als slachtoffers. Verwacht je iets anders dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
maar waarschijnlijk heeft de oceanier nog steeds niet door wat zo verschrikkelijk verkeerd is aan dat soort praktijken.
quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:48 schreef Oceanier het volgende:
Ik zie de kapers eerder als Molukse jongeren die slachtoffer zijn geworden van de gewetenloze Nederlandse regering.
Je mag het gerust aan me vragen hoor, als je ook op de foto met koningin Maxima wilt in de Molukse wijk van Alphen a/d Rhijn?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik krijg er nu wel een beetje WO2-associaties bij, maar waarschijnlijk heeft de oceanier nog steeds niet door wat er zo verschrikkelijk verkeerd is aan dat soort praktijken.
edit: en inderdaad.
Holy crap... Deze gast...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:15 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Goh, hij ziet terroristen ook als slachtoffers. Verwacht je iets anders dan?
[..]
Dat klopt helemaal. Inmiddels al 10 uurtjes aan het rondstruinen in mijn postgeschiedenisquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:15 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Goh, hij ziet terroristen ook als slachtoffers. Verwacht je iets anders dan?
[..]
Nee, die meneer gaat in Denemarken wonen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wordt hier een meneer gewoon vermoord, of is het nep?
Maar het is toch een persoon die gewoon de lucht in wordt geslingerd en dood neervalt op de grond?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, die meneer gaat in Denemarken wonen.
Nee, hij komt aan in Denemarken en gaat daar dan met een hond aan een grasveld wonen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar het is toch een persoon die gewoon de lucht in wordt geslingerd en dood neervalt op de grond?
Maar voor wat is dit dan de oplossing?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, hij komt aan in Denemarken en gaat daar dan met een hond aan een grasveld wonen.
Ja, het is verder wel weer mooi geweest.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:28 schreef Bottendaal het volgende:
Met sommige mensen valt geen discussie te voeren , dit is er een van
Die incidenten maken een verachtelijke situatie alleen maar vreselijker.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u heeft een prijs gewonnen voor de 600ste, gespierde taal, wilt-wel-maar-durft-niet, online-internetheld reactie van de afgelopen 17 jaar sinds het eerste incident met de Molukse voorrangregeling in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002.
Heb al vaker discussie met hem gevoerd, toen over de Molukse treinkapers, geen beginnen aan gewoonquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is verder wel weer mooi geweest.
Het is wel lastig hoor, allen tegen 1. Dat zag (en zie) ik gebeuren. En zo gek zijn jouw standpunten niet. Ik weet niet of je zelf Molukker bent (Ambonezen noemden wij dat vroeger, ik woonde in Wormerveer indertijd net naast "De Wijk" zoals dat genoemd werd.)?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 17:56 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de complimenten. Dat vind ik dan weer leuk. Kan ik wel aardig gebruiken na alle heftige, ook persoonlijke aanvallen die ik heb moeten incasseren evenals beledigingen en generalisaties van een compleet volk.
Bizar.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap de ophef niet en waarom men hier daar zo fel op is. Echt niet hoor.
Onderscheid maken op basis van ras is per definitie slecht.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel lastig hoor, allen tegen 1. Dat zag (en zie) ik gebeuren. En zo gek zijn jouw standpunten niet. Ik weet niet of je zelf Molukker bent (Ambonezen noemden wij dat vroeger, ik woonde in Wormerveer indertijd net naast "De Wijk" zoals dat genoemd werd.)?
Wat mij betreft houden zij gewoon eeuwig recht (of privilege) op hun plekje vanuit een historisch besef. Ik snap de ophef niet en waarom men hier daar zo fel op is. Echt niet hoor.
Ja, dat kan zijn. Als je nou even je rust pakt en het daarna even uitlegt? Het is maar een idee.quote:
Dat jij het niet snapt, vind ik niet per definitie een overtuigend argument.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:42 schreef Bart2002 het volgende:
Users hier fokken elkaar ook op. Een zekere boosheid en verontwaardiging spreekt eruit. En ik begrijp oprecht niet waarom ze zo boos zijn en zo als door de hont gebeten reageren...
Dat is dit niet en dat is volgens mij ook zijn punt. Een stukje historisch besef speelt hier mee maar dat lijkt niet echt bekend bij de users die zo tekeer gaan hier.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:43 schreef Perrin het volgende:
Onderscheid maken op basis van ras is per definitie slecht.
Ja, dat heb ik met die racist hierboven ook al een keer of 50 geprobeerd en dat was niet echt heel erg succesvol.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, dat kan zijn. Als je nou even je rust pakt en het daarna even uitlegt? Het is maar een idee.
Tsja. Zeer sterke mening. Ik lees dat er niet uit i.i.g. Jouw visie hoeft niet perse juist te zijn.quote:
Als racisme gegrond is in traditie dan is het prima? En wat hier gebeurt is zowat de definitie van racisme.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dit niet en dat is volgens mij ook zijn punt. Een stukje historisch besef speelt hier mee maar dat lijkt niet echt bekend bij de users die zo tekeer gaan hier.
Het blijft toch iets geks. Een gekleurde wijk behouden vanuit historisch besef is blijkbaar iets goeds, maar als mensen Nederland "wit" willen houden uit historisch besef zijn het racisten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel lastig hoor, allen tegen 1. Dat zag (en zie) ik gebeuren. En zo gek zijn jouw standpunten niet. Ik weet niet of je zelf Molukker bent (Ambonezen noemden wij dat vroeger, ik woonde in Wormerveer indertijd net naast "De Wijk" zoals dat genoemd werd.)?
Wat mij betreft houden zij gewoon eeuwig recht (of privilege) op hun plekje vanuit een historisch besef. Ik snap de ophef niet en waarom men hier daar zo fel op is. Echt niet hoor.
Echt niet. Best bizar vind ik dan ook weer hoe men dat ziet. Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als racisme gegrond is in traditie dan is het prima? En wat hier gebeurt is zowat de definitie van racisme.
Het maakt toch niet uit hoe zoiets gekomen is, maar wat er uit ontstaan is?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Echt niet. Best bizar vind ik dan ook weer hoe men dat ziet. Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.
Dat wordt ervan gemaakt. Feit is dat zij gewoon recht hebben op hun postzegeltje grond waar hun huis staat. Die rechten of privileges moeten nu blijkbaar afgepakt worden omdat het "racisme" is en omdat het al zo lang geleden is. Verder hou ik erover op want daar komen we niet uit.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het blijft toch iets geks. Een gekleurde wijk behouden vanuit historisch besef is blijkbaar iets goeds, maar als mensen Nederland "wit" willen houden uit historisch besef zijn het racisten.
Er is al een paar keer, bijna klinisch, uitgelegd dat dit wel degelijk racisme is. Bijna een schoolvoorbeeld van racisme, zelfs.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Echt niet. Best bizar vind ik dan ook weer hoe men dat ziet. Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.
Amen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.
Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.
Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Amen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.
Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.
Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Is het echt? Zit het zo hoog?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
De meerderheid van Nederland (80% in de laatste verkiezingen) wil de Nederlandse cultuur en biologische soort compleet vernietigen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Het blijft toch iets geks. Een gekleurde wijk behouden vanuit historisch besef is blijkbaar iets goeds, maar als mensen Nederland "wit" willen houden uit historisch besef zijn het racisten.
Toch nog heel even:quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het echt? Zit het zo hoog?
Het is gewoon zwaar over the top hoe men hier reageert. Er wordt spreekwoordelijk en ook letterlijk van een mug een gigantische Olifant gemaakt. Maak je druk over dingen die er echt toe doen vind ik dan.
Ja man dat klopt. De Molukse wijk wordt in de volksmond altijd "De Wijk"genoemd. Een van de eerste vragen die wordt gesteld als je een Molukker ontmoet is altijd, "Kom je uit de wijk"? Kom je dus uit de Molukse wijk of woon je in de stad/dorp?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het afpakken van hun woonrecht staat er buiten hoor. Het gaat mij erom dat ze andere mensen uit de wijk wegpesten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wordt ervan gemaakt. Feit is dat zij gewoon recht hebben op hun postzegeltje grond waar hun huis staat. Die rechten of privileges moeten nu blijkbaar afgepakt worden omdat het "racisme" is en omdat het al zo lang geleden is. Verder hou ik erover op want daar komen we niet uit.
Hoe het gros van de moderne mens (althans hier..) erover denkt vind ik te gek voor woorden. Er zijn hoger doelen om verontwaardigd over te zijn.
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het afpakken van hun woonrecht staat er buiten hoor. Het gaat mij erom dat ze andere mensen uit de wijk wegpesten.
Ja precies.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?
Vandaar mijn reactie zet er dan een hoge muur omheen, wil men erbuiten mag men betalen, vind ik.quote:
Nee hoor. Er wordt gezegd dat we hier ontzettend boos over zijn. Ow? Heb ik blijkbaar gemist.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dit niet en dat is volgens mij ook zijn punt. Een stukje historisch besef speelt hier mee maar dat lijkt niet echt bekend bij de users die zo tekeer gaan hier.
Ja maar, doen de standpunten en argumenten en redenen van de Molukse wijk doen er niet toe voor je?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?
Ook dat zegt vrijwel niemand.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wordt ervan gemaakt. Feit is dat zij gewoon recht hebben op hun postzegeltje grond waar hun huis staat. Die rechten of privileges moeten nu blijkbaar afgepakt worden omdat het "racisme" is en omdat het al zo lang geleden is. Verder hou ik erover op want daar komen we niet uit.
Stro-pop. Doen alsof de ander hier verschrikkelijk boos over is (en zich dus aanstelt) is wel weer erg makkelijk hoor.quote:Hoe het gros van de moderne mens (althans hier..) erover denkt vind ik te gek voor woorden. Er zijn hoger doelen om verontwaardigd over te zijn.
Is dat integreren in de samenleving?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:13 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ja maar, doen de standpunten en argumenten en redenen van de Molukse wijk doen er niet toe voor je?
[ afbeelding ]
En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniër.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het echt? Zit het zo hoog?
Het is gewoon zwaar over the top hoe men hier reageert. Er wordt spreekwoordelijk en ook letterlijk van een mug een gigantische Olifant gemaakt. Maak je druk over dingen die er echt toe doen vind ik dan.
Het was een mirror van een quote van Oceanierquote:
joh je bent al vanaf deel 1 aan het tierenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, ik heb op elke normale reactie, waarbij gebruik wordt gemaakte van argumenten, normaal terug gereageerd met tegenargumenten.
Ik heb wel op onzinnige reacties, op een onzinnige manier teruggereageerd.
Je hoeft alleen maar terug te kijken naar een aantal onzinnige reacties op de 1e paar pagina's nadat ik dit topic heb geopend. Dat was nog voordat ik uberhaupt reageerde. Op die onzinnige reacties reageer je niet. Sterker nog, je doet later gezellig mee met kinderachtige treingrappies
Maar dan moet je niet janken als de bal wordt teruggekaatst.
De grote drukte onder het motto "foei.. dat is racisme " is over de top.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef probeer het volgende:
[..]
En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniër.
en ook rustig uitgelegd waaromquote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
joh je bent al vanaf deel 1 aan het tieren
Selecteren op etniciteit is racisme. Ik ga deze discussie niet nog eens met je voeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De grote drukte onder het motto "foei.. dat is racisme " is over de top.
De verhuurder is niet van plan mensen te selecteren op ras. Evenmin is dat niet wat actieve Molukse bewoners willen.
Prima : Lekker niet reageren als je geen zin hebt, doe ik ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Selecteren op etniciteit is racisme. Ik ga deze discussie niet nog eens met je voeren.
Ditquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd. Daarom moet je goed lezen wat ik schrijf. Ik zal het later nog 1 x uitleggen, zo simpel mogelijkquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem. "Ja maar hunnie doen het ook" is geen valide argument om het dan maar goed te keuren. En ik zie de woningcorporaties geen geweld gebruiken.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd.
Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:00 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem. "Ja maar hunnie doen het ook" is geen valide argument om het dan maar goed te keuren. En ik zie de woningcorporaties geen geweld gebruiken.
Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie".
Ohja nog steeds die ruit. Hoe lang blijf je daar nog over door gaan dan? Die jongens drinken allang thee met de woningcorporatie en de woning wordt opgeknapt, er is een lijst met 20 gegadigde voor de woning en alles is weer koek en ei.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:10 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd kan worden.
Wat hebben bejaarden, boze vrouwen en "het volk" daar mee te maken?
Tuurlijk, dat kan niet getolereerd worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:10 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd kan worden.
Die ruit is de hele aanstichting van deze topic reeks, waarom zou dat niet relevant zijn?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ohja nog steeds die ruit. Hoe lang blijf je daar nog over door gaan dan? Die jongens drinken allang thee met de woningcorporatie en de woning wordt opgeknapt, er is een lijst met 20 gegadigde voor de woning en alles is weer koek en ei.
Wat wil je nou precies?
Correct, daarom staat er ook afkomst in je quote en niet huidskleurquote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:13 schreef Bluesdude het volgende:
Je bedoelt vandalisme van jongeren omdat ze een Molukse buurtbewoner in een huis willen.
Maar dat ging niet om de huidskleur van de nieuwe bewoners.
Nee die ruit was de aanstichting van een topic twee weken geleden.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:14 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Die ruit is de hele aanstichting van deze topic reeks, waarom zou dat niet relevant zijn?
En alles is weer koek en ei omdat de woningcorporatie eieren voor hun geld heeft gekozen en besloten om aan de eisen van de agressors te voldoen. De kern van het probleem blijft.
Hoe weet jij dat nu weer?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:22 schreef Oceanier het volgende:
Lola, de woningcorporatie die de afspraak geschonden heeft, daar is het mee begonnen. Iemand werd boos en gooide een ruit in. De bewoners zijn hiervan geschrokken en de woningcorporatie is hiervan geschrokken.
Beide partijen zijn vervolgens om de tafel gaan zitten en hebben samen netjes het probleem opgelost. De afspraak die geschonden was, is niet door de ingegooide ruit in stand gehouden. Zonder die ingegooide ruit hadden ze alsnog het probleem opgelost en de afspraak in stand gehouden.
Je vergelijkt appels met peren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?
Omdat er een afspraak is geschonden. Om de tafel gaan zitten zou hoe dan ook gebeuren. Lijkt me logisch he?quote:
Als Molukkers geen geweld hadden gebruikt, was er gewoon voor gekozen om Molukkers en niet-Molukkers door elkaar te laten wonen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:33 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Omdat er een afspraak is geschonden. Om de tafel gaan zitten zou hoe dan ook gebeuren. Lijkt me logisch he?
Nee er zijn hier mensen die roepen dat alle vormen van discriminatie verboden moet worden, want discriminatie is discriminatie voor hun. Geen ja maar.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren.
Leeftijdsdiscriminatie is in veel meer gevallen toegestaan. Als je het hebt over seniorenwoningen dan heb je het dus ook over andere woningen. Woningen die gelijkvloers zijn, waar andere verdiepingen met de lift bereikbaar zijn, waar er extra ruimte is voor de scootmobiel, extra leuningen op het portiek, een extra harde intercom, makkelijk bedienbare kranen etc.
Net als discriminatie op geslacht. Er zijn met sport bijvoorbeeld mannen- en vrouwenteams, dit omdat mannen fysiek sterker zijn. En bij een sportschool voor vrouwen, willen de vrouwen gewoon niet gestoord worden door koekeloerende mannen.
Wat betreft discriminatie op etniciteit hebben we juist afgesproken dat we dat niet meer willen.
Behalve bij Molukkers, die geven we met hun racisme gewoon hun zin.
Wie is we?quote:Wat betreft discriminatie op etniciteit hebben we juist afgesproken dat we dat niet meer willen.
Nee in andere soortgelijke gevallen in andere Molukse wijken was er geen geweld gebruikt, daar is men ook gewoon om de tafel gaan zitten en is de afspraak in stand gehouden.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Molukkers geen geweld hadden gebruikt, was er gewoon voor gekozen om Molukkers en niet-Molukkers door elkaar te laten wonen.
Wie roept hier dat alle discriminatie (al het onderscheid, bedoel je) verboden moet worden?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:37 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee er zijn hier mensen die roepen dat alle vormen van discriminatie verboden moet worden, want discriminatie is discriminatie voor hun. Geen ja maar.
Jigzoz, maar wat een relevante vraag zeg sjeetje.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie roept hier dat alle discriminatie (al het onderscheid, bedoel je) verboden moet worden?
Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:39 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee in andere soortgelijke gevallen in andere Molukse wijken was er geen geweld gebruikt, daar is men ook gewoon om de tafel gaan zitten en is de afspraak in stand gehouden.
Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat de woningcorporatie is gezwicht voor geweld.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.
Als je het zou aanvechten, wordt dit besluit teruggedraaid. Er mag in Nederland geen onderscheid gemaakt worden op ras/etniciteit als het gaat om het toewijzen van woningen.
Maar goed, woningbouwstakkers hebben daar helemaal geen geld en zin in.
Want je wil ook niet in een buurt zitten waar men je niet mag.
ik ook maar daar zul je wel weer overheen hebben gelezenquote:
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In diverse wetten, om te beginnen de grondwet.
Nee in die grondwet staat dat alle vormen van discriminatie verboden zijn. Dus ook die sportscholen en bejaardentehuizen die je dus wel verdedigt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In diverse wetten, om te beginnen de grondwet.
Waar staat dit?quote:Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.
Als je het zou aanvechten, wordt dit besluit teruggedraaid. Er mag in Nederland geen onderscheid gemaakt worden op ras/etniciteit als het gaat om het toewijzen van woningen.
Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook maar daar zul je wel weer overheen hebben gelezen
daarnaast heb je sowieso niets 'rustig' uitgelegd want er zit altijd wel een rare sneer tussen
nogmaals ik snap dat het je relatief hoog zit allemaal maar op deze manier komen we echt helemaal nergend
als je de backup triangelaar van de jostiband van de trap afgooit kun je er nog steeds betere gesprekken mee voeren dan met jou volgens mij ... ik ben er wel klaar mee
Ja. Al heb ik dat volgens mij al beantwoord toen je het de eerste keer vroeg.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Prima : Lekker niet reageren als je geen zin hebt, doe ik ook.
Maar dan vind je dus FvD en PVV racistische partijen, die zich profileren met het selecteren van nieuwkomers en hun recht in een Nederlandse wijk te wonen .
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Idem je dubbele moraal met PVV en FvD. zij krijgen veel stemmen door vooral een beleid te promoten die hele bevolkingsgroepen buiten de deur moet houden en de PVV wil zelfs islamieten uitsluiten van democratische burgerrechten. Ineens weiger je dat als racisme te omschrijven.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke dubbele moraal? Als je me als user ook maar een beetje kent zou je weten dat ik echt helemaal niets met de PVV of FvD heb.
Maar volgens jou moet ik elke keer als ik het over racisme heb, de voetnoot toevoegen dat 'de PVV en FvD óók racistisch zijn, en dat is hartstikke slecht'?
Kom op zeg.
[..]
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
ohhhhh dat heb ik gemist dan.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja. Al heb ik dat volgens mij al beantwoord toen je het de eerste keer vroeg.
Lekker relevant ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhhhh dat heb ik gemist dan.
Je vind het dus geen racistische partijen?
Ja, het is wel relevant voor de vraag of mensen selecteren op basis van etniciteit een racisme is.quote:
je kunt sowieso niets uitleggenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.
Nee, totale kolder om over die partijen te gaan kissebissen in dit topic. Sterk staaltje whataboutismquote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja, het is wel relevant voor de vraag of mensen selecteren op basis van etniciteit een racisme is.
En dat is de bewering in dit topic wat telkens terugkomt.
FvD en PVV vinden dat nieuwkomers niet meer het land in mogen en gaan wonen hier.
Ok ..... je wil een zinnige discussie uit de weg gaan over de vraag of selecteren op etniciteit voor het toekennen van woonrechten een vorm van racisme is.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, totale kolder om over die partijen te gaan kissebissen in dit topic. Sterk staaltje whataboutism
Ja jij moet er ook nog uit komen. Grondwet artikel 1 en discriminatie, Molukse wijken en sportscholen. Hoe ga je precies wat toepassen? Zoals ik al zei, zo gemakkelijk is het niet. Neem gerust de tijd.quote:
Ja in dit topic wordt het label discriminatie en racisme bij de Molukse wijken opgehangen. Omdat dit gebeurt, krijg je dus de ene na de andere situatie om de oren waar precies hetzelfde gebeurd en waar artikel 1 van de grondwet mee in strijd is. Zoals ik al zei, sportscholen, bejaardentehuizen, grenzen dicht willen maken zoals Bluesdude zei, asielzoekers/vluchtelingen weigeren.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, totale kolder om over die partijen te gaan kissebissen in dit topic. Sterk staaltje whataboutism
Wat? Kan je lezen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhhhh dat heb ik gemist dan.
Je vind het dus geen racistische partijen?
Oceanier schiet snel van onderwerp naar onderwerp. Kennelijk is het heel moeilijk voor hem om uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Molukkers hun eigen wijken hebben en anderen uit deze wijken mogen wegpesten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat? Kan je lezen?
Ik vind het racistische partijen. Zo duidelijk?
Maar zoals ik al zei, gaat dit topic niet over FvD of de PVV. En vind ik het niet nodig om elke keer dat er over racisme gepraat wordt, te moeten zeggen dat "FvD en PVV racistisch zijn, en dat vind ik slecht." Want daar gaat het nu niet over.
Hij snapt het niet, wil het niet snappen, zal het nooit snappen en kan dat wellicht zelfs niet eens.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oceanier schiet snel van onderwerp naar onderwerp. Kennelijk is het heel moeilijk voor hem om uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Molukkers hun eigen wijken hebben en anderen uit deze wijken mogen wegpesten.
Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurtquote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oceanier schiet snel van onderwerp naar onderwerp. Kennelijk is het heel moeilijk voor hem om uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Molukkers hun eigen wijken hebben en anderen uit deze wijken mogen wegpesten.
Ook jij, grenzen dicht, racisme/discriminatie of niet?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij snapt het niet, wil het niet snappen, zal het nooit snappen en kan dat wellicht zelfs niet eens.
Heb het al lang opgegeven om met hem in gesprek te gaan.
Maar dat Bluesdude zo moeilijk loopt te doen vind ik maar raar.
Nee...quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat? Kan je lezen?
Ik vind het racistische partijen. Zo duidelijk?
Dat vind ik ook, maar je duidelijkheid dat je het geen racistische partijen vind laat te wensen over.quote:En vind ik het niet nodig om elke keer dat er over racisme gepraat wordt, te moeten zeggen dat "FvD en PVV racistisch zijn,
Nee, debieltje, verklaar maar eens waarom mensen uitsluiten vanwege hun afkomst/etniciteit om ergens te wonen géén racisme is.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurt
Slechte trol.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee...
Zeg nou gewoon direct dat je het geen racistische partijen vind
[..]
Dat vind ik ook, maar je duidelijkheid dat je het geen racistische partijen vind laat te wensen over.
Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehandquote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, debieltje, verklaar maar eens waarom mensen uitsluiten vanwege hun afkomst/etniciteit om ergens te wonen géén racisme is.
nee hoor dan heb je het weer niet begrepen, op zijn hoogst ga ik op dezelfde toon verder maar daar kon je slecht tegen dus dat heb ik gelijk weer afgekaptquote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Snap je, en dan huilen wanneer ik me stem klein beetje verhef.
Nee, je snapt het niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehand
Nee, ik heb het gevolgd de delen zonder deel te nemen maar het is alsof een roedel wolven een schaap verscheurt. Met veel bloed enzo. Echt niet normaal. Je moet de man ook een break geven: hij is hier historisch gezien in verzeild geraakt en heeft een goed idee hoe dat zo gekomen is en schiet in de verdediging omdat dat niet anders kan tegen zo'n overmacht van boze burgers.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef probeer het volgende:
[..]
En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniër.
Dan heb je artikel 1 van de grondwet niet begrepen. Discriminatie op basis van geslacht, leeftijd en etniciteit is niet toegestaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet.
Je snapt niet dat heren weigeren in een sportschool van een andere orde is dan mensen vanwege hun etniciteit weigeren om ergens te wonen.
Overigens sta jij op 1# qua persoonlijke sneren en op de man spelen.
Nee je valt echt teveel uit de toon man, alleen heb je het zelf niet in de gatenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor dan heb je het weer niet begrepen, op zijn hoogst ga ik op dezelfde toon verder maar daar kon je slecht tegen dus dat heb ik gelijk weer afgekapt
Dit.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:22 schreef Hathor het volgende:
Ik ben het wel eens met Oceanier, de regering heeft deze afspraak gemaakt met de Molukse gemeenschap, de woningbouwverenigingen hebben dit overgenomen, en dat is het dan, afspraak is afspraak. Wie heeft er nou eigenlijk last van dat Molukkers liever samenklonten zonder bemoeienis van buitenaf?
ik doe niet eens moeite om in de toon te vallen johquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee je valt echt teveel uit de toon man, alleen heb je het zelf niet in de gaten
Gewoon wat begrip voor elkaars standpunten en daar op een beschaafde manier over babbelen. Dat kan ook. Maar als je de delen doorneemt dan is het een soort heksenjacht. Viel mij op. Nooit even pas op de plaats en de argumenten op een rijtje zetten. Op Tweakers zou zoiets niet kunnen omdat de moderators daar het wel in goed banen lijden als het escaleert. Trek het u aan. Maar jou een beetje kennende boeit het jou niets. Het is ook een ander forum natuurlijk maar je zou wel iets beter je best kunnen doen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:06 schreef sp3c het volgende:
nou dat valt ook wel mee, iedereen heeft er een mening over dat zeker, vervolgens komt meneer iedereen tegen zijn schenen schoppen en is het iedereen zijn schuld dat de discussie niet loopt
Maar het topic is al 30 delen lang omdat men artikel 1 van de grondwet niet snapt en straatje blijft passen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:06 schreef sp3c het volgende:
nou dat valt ook wel mee, iedereen heeft er een mening over dat zeker, vervolgens komt meneer iedereen tegen zijn schenen schoppen en is het iedereen zijn schuld dat de discussie niet loopt
Ah mooi. Ik ben dus niet helemaal wereldvreemd.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:22 schreef Hathor het volgende:
Ik ben het wel eens met Oceanier, de regering heeft deze afspraak gemaakt met de Molukse gemeenschap, de woningbouwverenigingen hebben dit overgenomen, en dat is het dan, afspraak is afspraak. Wie heeft er nou eigenlijk last van dat Molukkers liever samenklonten zonder bemoeienis van buitenaf?
volgens mij is naast oceanier bijna iedereen op een beetje een beschaafde manier bezig maar hij blijft maar blaffenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon wat begrip voor elkaars standpunten en daar op een beschaafde manier over babbelen. Dat kan ook. Maar als je de delen doorneemt dan is het een soort heksenjacht. Viel mij op. Nooit even pas op de plaats en de argumenten op een rijtje zetten. Op Tweakers zou zoiets niet kunnen omdat de moderators daar het wel in goed banen lijden als het escaleert. Trek het u aan. Maar jou een beetje kennende boeit het jou niets. Het is ook een ander forum natuurlijk maar je zou wel iets beter je best kunnen doen.
Sommige users doen wel lynchachtig onder het mom van tegen racisme te zijn.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:04 schreef Bart2002 het volgende:
Men is ook kansloos tegen zo'n menigte die jou beschuldigen van racisme. Daar is in principe geen goed verweer tegen, tegen een menigte die het standpunt al bepaald heeft. Zij willen bloed aan de paal. Echt niet mooi hoe dat gaat hier op het forum. Lijkt op een lynchpartij.
zoiets zei ik ook alquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah mooi. Ik ben dus niet helemaal wereldvreemd.
dit was een goed grapje, daar blijf ik gewoon achter staan, beetje humor op zijn tijd moet kunnen hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef Oceanier het volgende:
maar sp3c maakt als moderator liever zelf grapjes over “treinen” enzo.
Nee ik blaf alleen wanneer iemand tegen mij blaftquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij is naast oceanier bijna iedereen op een beetje een beschaafde manier bezig maar hij blijft maar blaffen
Je snapt het niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dan heb je artikel 1 van de grondwet niet begrepen. Discriminatie op basis van geslacht, leeftijd en etniciteit is niet toegestaan.
Het is dus niet zo dat je een woning geweigerd kan worden omdat je een kleurtje hebt of omdat je homoseksueel bent. Dat heeft namelijk niets met het recht op een woning te maken.quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ik kan hier wel tien posts aanhalen waarin je op de man speelt.quote:De grondwet maakt daarin geen verschil, al helemaal niet wat jij van een andere orde vind. Op de man speel ik nooit, hoogstens wanneer mensen op de man spelen richting mij. Evenals sneren uitdelen, deel een sneer uit en ik deel een sneer terug uit. Zelfs dan niet altijd, meestal antwoord ik gewoon rustig terug.
Nu moet iemand anders dus jouw standpunt uitleggenquote:Maar om terug te komen op je vraag dat ik moet uitleggen waarom het geen racisme is.
Kan je die vraag aan sp3c stellen, want hij vind namelijk net als mij dat het geen racisme is maar ik denk dat hij dat beter kan uitleggen. Ik wil het trouwens niet uitleggen omdat je nog geen antwoord heb gegeven op mijn vraag.
Sp3c zou jij hem kunnen helpen zijn vraag te beantwoorden waarom jij denkt dat het geen racisme is?
Dat iets ooit is afgesproken, is geen reden om het maar voor altijd voort te zetten.quote:
Dat is als iemand die het gevolgd heeft maar niet deelgenomen absoluut niet zo. En wat hij doet is niet blaffen maar het verdedigen van zijn zaak. En hij heeft goede argumenten maar die leest men niet en/of begrijpt men niet . Dit vooral door een stuitend gebrek aan historisch besef. Daar kun je misschien niets aan doen maar je moet je wel realiseren dat dat best eens zo zou kunnen zijn dat je het eigenlijk niet weet/begrijpt omdat de kennis ontbreekt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij is naast oceanier bijna iedereen op een beetje een beschaafde manier bezig maar hij blijft maar blaffen
Ja, beetje olie op het vuur geven ik neem het je niet kwalijk johquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit was een goed grapje, daar blijf ik gewoon achter staan, beetje humor op zijn tijd moet kunnen hoor
dat kun je vinden als userquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor ik ben prima op de hoogte van de kwestiequote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is als iemand die het gevolgd heeft maar niet deelgenomen absoluut niet zo. En wat hij doet is niet blaffen maar het verdedigen van zijn zaak. En hij heeft goede argumenten maar die leest men niet en/of begrijpt men niet . Dit vooral door een stuitend gebrek aan historisch besef. Daar kun je misschien niets aan doen maar je moet je wel realiseren dat dat best eens zo zou kunnen zijn.
nee hij mept niet teveel terug, hij mept teveel ... puntquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat kun je vinden als user
als moderator moet je dat iets meer genuanceerder vertellen of niks zeggen..
Oceanier mept inderdaad te veel terug... Zelf haak ik meestal op tijd af, om daar niet in terecht te komen
Je zou er gewoon iets meer boven moeten staan en af en toe signaleren dat het niet helemaal lekker loopt. Ondertussen doe je hard mee aan de jacht.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor ik ben prima op de hoogte van de kwestie
ik geloof niet dat er sprake is van een soort jacht hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je zou er gewoon iets meer boven moeten staan en af en toe signaleren dat het niet helemaal lekker loopt. Ondertussen doe je hard mee aan de jacht.
Oceanier reageert heel aanvallend en persoonlijk op de inhoudelijke discussie. En dat is ook gewoon terug te lezen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je zou er gewoon iets meer boven moeten staan en af en toe signaleren dat het niet helemaal lekker loopt. Ondertussen doe je hard mee aan de jacht.
En sportscholen, niet te vergeten!quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ook jij, grenzen dicht, racisme/discriminatie of niet?
Ja precies wat ik dus al die tijd roep, ondanks dat artikel 1 van de grondwet omschrijft dat discriminatie verboden is, is het toch toegestaan in verschillende situaties en gevallen.quote:Je snapt het niet.
Mensen worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Als je rijk bent betaal je meer belasting, dat is discriminatie, maar komt voort uit een ongelijk geval. Als rijk persoon kun je ook meer belasting betalen.
Als je oud bent kun je een seniorenwoning krijgen, als je bijvoorbeeld de trap niet meer op komt en als je gewone woning voor jouw niet meer voldoet.
En bij een sport zijn er dus mannen- en vrouwenteams, juist omdat mannen en vrouwen fysiek van elkaar verschillen.
Dit staat er precies:
Molukkers kunnen anderen wel een woning weigeren in de Molukse wijk. De redenen zijn vanwege het feit dat de Molukse gemeenschap een aparte speciale politieke status had waaruit afspraken zijn voortgevloeid m.b.t. het creëeren van aparte wijken waarin zij hun manier van leven kunnen voortzetten en cultuur en identiteit kunnen behouden. In dit kader worden de Molukse wijk en Molukse gemeenschap, als het gaat om woningzoekenden dus niet als gelijke gevallen beschouwd als het gaat om woningzoekenden.quote:Het is dus niet zo dat je een woning geweigerd kan worden omdat je een kleurtje hebt of omdat je homoseksueel bent. Dat heeft namelijk niets met het recht op een woning te maken.
Nee kan je niet, indien dat wel zo is in de meeste gevallen eerst op de man gespeeld richting mij.quote:Ik kan hier wel tien posts aanhalen waarin je op de man speelt.
Nee hoor dat hoeft niet, maar dan kan ik mezelf wel blijven herhalenquote:Nu moet iemand anders dus jouw standpunt uitleggen
Hij mept teveel terug. Het is een wisselwerking van over en weerquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij mept niet teveel terug, hij mept teveel ... punt
daardoor krijg je een vervelende discussie, dat probeer ik hem wijs te maken
ik wil daar niet teveel in modden omdat het toch voortkomt uit de emotie en daar proberen we FOK!breed een beetje ruimte voor te geven maar het moet echt een keer klaar zijn
ik heb niemand aangevallen op zijn afkomst, ik ben het zelfs ten delen met hem eensquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij mept teveel terug. Het is een wisselwerking van over en weer
Besef je voldoende dat aanvallen op iemands afkomst is iemand persoonlijk aanvallen en dat dit mep-terug reflexen oproept.
Misschien lukt het beter hem wijs te maken als je niet deelneemt en hem privé rustig aanspreekt. uit die arenasfeer
Ik bedoelde jou ook niet met die aanvallen. Ik zag het van anderenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb niemand aangevallen op zijn afkomst, ik ben het zelfs ten delen met hem eens
toch krijg ik ook vegen uit de pan als ik iets zeg waar hij het niet mee eens is, kun je gewoon teruglezen
ik zie het vooral bij 1 persoonquote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik bedoelde jou ook niet met die aanvallen. Ik zag het van anderen
Heel veel mensen in dit topic reageren met emotie. Ik af en toe. Meppen, dan ben ik degene die het minst mept. Het lijkt alsof ik veel mep omdat ik de enige ben die achter de Molukse wijken sta (naast een paar anderen) en gemiddeld op 5 a 6 man reageer en dus meer posts heb. Meppen, relatief gezien. Maarja, wat een onzin. Ik leg alles netjes uit maar men wilt in veel gevallen maar niet inzien dat ze zichzelf tegenspreken en worden agressief wanneer ze zien dat ik gelijk heb.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hij mept niet teveel terug, hij mept teveel ... punt
daardoor krijg je een vervelende discussie, dat probeer ik hem wijs te maken
ik wil daar niet teveel in modden omdat het toch voortkomt uit de emotie en daar proberen we FOK!breed een beetje ruimte voor te geven maar het moet echt een keer klaar zijn
Nee ik reageer elke keer met geldige argumenten en kom met feiten. Dit gaat een tijdje goed, en dan net als jou, haken de meeste mensen af wanneer die feiten hen te heet onder de voeten wordt of wanneer de situatie ontstaat dat ze voor een dilemma staan en word er dan maar met modder gegooid. 9 van de 10 x ben ik niet degene die begon met modder gooien. Jullie zien jullie eigen reacties niet meer. Het is alsof jullie een waas voor jullie ogen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oceanier reageert heel aanvallend en persoonlijk op de inhoudelijke discussie. En dat is ook gewoon terug te lezen.
Nee andersom, ik gooi met modder omdat mensen met modder naar mij gooien.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:01 schreef sp3c het volgende:
nee ze worden agressief omdat je ze voor rotte vis uitmaakt
Kijk naar deze reactie. Zulke reacties lokken ook moddergooien uit sp3c, dit is moddergooien. Daar heb je wat ik al zei meerdere reacties van in de eerste paar pagina’s van dit topic, nog voordat ik de 1e post zette. Maar vervolgens doe je steeds alsof je dom bent en ken je wel mij raar blijven aankijken. Maar je zit er helemaal naast.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:01 schreef john2406 het volgende:
Wat heet gelijk hebben wil die gemeenschap dan op zich zelf zijn, dan zouden ze toch ook geen probleem maken van een muur om hun dorp toch?
Is een oprechte vraag hoor, ze willen er niet bij horen maak ik eruit op, dus daar voeg ik nog iets bij, totale isolatie, dan heeft men toch wat men wil!quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kijk naar deze reactie. Zulke reacties lokken ook moddergooien uit sp3c, dit is moddergooien. Daar heb je wat ik al zei meerdere reacties van in de eerste paar pagina’s van dit topic, nog voordat ik de 1e post zette. Maar vervolgens doe je steeds alsof je dom bent en ken je wel mij raar blijven aankijken. Maar je zit er helemaal naast.
Ja jij kan zo meedoen met de mud racequote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is een oprechte vraag hoor, ze willen er niet bij horen maak ik eruit op, dus daar voeg ik nog iets bij, totale isolatie, dan heeft men toch wat men wil!
ik heb nog geen modder naar je gegooit, dat kun jij niet zeggenquote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:12 schreef Oceanier het volgende:
Snap je, wil je met modder gooien naar mij, moet je ook incasseren. Ik ben haast helemaal alleen.
Mijn buren mogen gerust van elders komen ik heb daar geen problemen mee, mits men zich gedragen doet he.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja jij kan zo meedoen met de mud race
Je kunt toch inschatten dat Molukse Nederlanders ook gewoon willen leven net als een ieder ander.? Dus geen extra isolatie , met ook collega's, vrienden, relaties, schoonfamilie, kinderen buiten de Molukse sfeer?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is een oprechte vraag hoor, ze willen er niet bij horen maak ik eruit op, dus daar voeg ik nog iets bij, totale isolatie, dan heeft men toch wat men wil!
Dat was een algemene post, niet gericht naar jou. Maar irritant doen is ook vervelend, los van moddergooienquote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb nog geen modder naar je gegooit, dat kun jij niet zeggen
Nee dat kan en wil ik niet inschatten daar het van mij ook verwacht wordt divers te zijn, ik kan het ook best, kan mij niet voorstellen dat die dat wel kunnen en willen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt toch inschatten dat Molukse Nederlanders ook gewoon willen leven net als een ieder ander.? Dus geen extra isolatie , met ook collega's, vrienden, relaties, schoonfamilie, kinderen buiten de Molukse sfeer?
Is die gettomuur een grap met een hatelijke ondertoon ?
De Molukse wijken hebben daar ook geen problemen meequote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mijn buren mogen gerust van elders komen ik heb daar geen problemen mee, mits men zich gedragen doet he.
Vanwaar die ruiten ingooien dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De Molukse wijken hebben daar ook geen problemen mee
Oh ggaan we weer. Omdat er een afspraak is geschonden.... ik denk dat we richting de 100 pagina’s gaan nuquote:
Wat zeg je nu Je wil Molukse Nederlanders niet als gewone mensen zien?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee dat kan en wil ik niet inschatten daar het van mij ook verwacht wordt divers te zijn, ik kan het ook best, kan mij niet voorstellen dat die dat wel kunnen en willen.
Je begrijpt zijn punt niet, maar dat doet eigenlijk niemand, dus laat waaien joh.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oh ggaan we weer. Omdat er een afspraak is geschonden.... ik denk dat we richting de 100 pagina’s gaan nu
Kijk hem nou, serieus doen onder de radar met z’n muurquote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee dat kan en wil ik niet inschatten daar het van mij ook verwacht wordt divers te zijn, ik kan het ook best, kan mij niet voorstellen dat die dat wel kunnen en willen.
ik kan echt 1001 dingen van john zijn post maken maar dit ... nietquote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeg je nu Je wil Molukse Nederlanders niet als gewone mensen zien?
Je wil graag denken dat ze gelukkiger zijn te wonen achter een gettomuur ?
Waarom denk je zo dom ?
Nee dat schrijf ik niet en zeg ik ook niet, willen deze niet die buurt alleen voor hun, niks anders erbij? Nu dan vraag ik willen ze apart dan zullen ze toch ook geen probleem hebben met totale isolatie toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat zeg je nu Je wil Molukse Nederlanders niet als gewone mensen zien?
Je wil graag denken dat ze gelukkiger zijn te wonen achter een gettomuur ?
Waarom denk je zo dom ?
als een vrouw liever naar een gescheiden toilet gaat dan is ze toch ook niet meteen lesbisch?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee dat schrijf ik niet en zeg ik ook niet, willen deze niet die buurt alleen voor hun, niks anders erbij? Nu dan vraag ik willen ze apart dan zullen ze toch ook geen probleem hebben met totale isolatie toch?
Ik mag nog niet met een groepje samen staan, dan noemt men het samenscholing!
Denken als Yoda jij moet.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan echt 1001 dingen van john zijn post maken maar dit ... niet
Vrouwen hoeven toch helemaal niet naar een toilet, vrouwen kakken toch helemaal niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
als een vrouw liever naar een gescheiden toilet gaat dan is ze toch ook niet meteen lesbisch?
Nee.... ze willen geen totale isolatie Dat is jouw misplaatste grap.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee dat schrijf ik niet en zeg ik ook niet, willen deze niet die buurt alleen voor hun, niks anders erbij? Nu dan vraag ik willen ze apart dan zullen ze toch ook geen probleem hebben met totale isolatie toch?
Er is een ander topic voor deze 'klacht' : POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrolquote:Ik mag nog niet met een groepje samen staan, dan noemt men het samenscholing?
quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven toch helemaal niet naar een toilet, vrouwen kakken toch helemaal niet.
Wat is er in de buurt dan wat ik niet zien mag?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... ze willen geen totale isolatie Dat is jouw misplaatste grap.
Je gelooft toch niet zelf in die flauwekul ?
[..]
Er is een ander topic voor deze 'klacht' : POL / Rechtse, blanke mannen in de slachtofferrol
in hun broekje pissen doen ze toch niet?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven toch helemaal niet naar een toilet, vrouwen kakken toch helemaal niet.
Tja als je die vergelijking wil maken kom ik dom na.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
in hun broekje pissen doen ze toch niet?
in je broekje pissen is het pad naar de donkere kant, in je broekje pissen zorgt voor nattigheid, groot nattigheid zorgt voor kindertjes, kindertjes zorgen voor leed
quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:44 schreef sp3c het volgende:
soon will I rest, yes, forever sleep, earned it I have
quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:28 schreef john2406 het volgende:
Ik mag nog niet met een groepje samen staan, dan noemt men het samenscholing
we hebben je topic gekaapt pik.quote:
om dit te begrijpen moet je eerst alle 6 delen van Starwars kijken.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:46 schreef Bluesdude het volgende:
rechtse blanke man in de slachtofferrol?
of is het meer een trolrollol
[..]
en rogue onequote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
om dit te begrijpen moet je eerst alle 6 delen van Starwars kijken.
Leg nu eerst deze in je broek.quote:
EN WIE GAAT DAT BETALEN?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zal je computer wel over een paar dagen gaan formateren.
Het klinkt allemaal heel leuk, maar houdt natuurlijk geen enkele stand bij een rechter.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Oceanier het volgende:
Molukkers kunnen anderen wel een woning weigeren in de Molukse wijk. De redenen zijn vanwege het feit dat de Molukse gemeenschap een aparte speciale politieke status had waaruit afspraken zijn voortgevloeid m.b.t. het creëeren van aparte wijken waarin zij hun manier van leven kunnen voortzetten en cultuur en identiteit kunnen behouden. In dit kader worden de Molukse wijk en Molukse gemeenschap, als het gaat om woningzoekenden dus niet als gelijke gevallen beschouwd als het gaat om woningzoekenden.
Bron?quote:Idem dito geld voor woonwagenbewoners.
Okay. Hier 10 posts waar je op de man speelt.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Oceanier het volgende:
Nee kan je niet, indien dat wel zo is in de meeste gevallen eerst op de man gespeeld richting mij.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u heeft een prijs gewonnen voor de 600ste, gespierde taal, wilt-wel-maar-durft-niet, online-internetheld reactie van de afgelopen 17 jaar sinds het eerste incident met de Molukse voorrangregeling in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd. Daarom moet je goed lezen wat ik schrijf. Ik zal het later nog 1 x uitleggen, zo simpel mogelijk
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Snap je, en dan huilen wanneer ik me stem klein beetje verhef.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurt
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehand
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef Oceanier het volgende:
maar sp3c maakt als moderator liever zelf grapjes over “treinen” enzo.
quote:Op vrijdag 31 mei 2019 23:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja, beetje olie op het vuur geven ik neem het je niet kwalijk joh
quote:Op zaterdag 1 juni 2019 00:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Kijk naar deze reactie. Zulke reacties lokken ook moddergooien uit sp3c, dit is moddergooien. Daar heb je wat ik al zei meerdere reacties van in de eerste paar pagina’s van dit topic, nog voordat ik de 1e post zette. Maar vervolgens doe je steeds alsof je dom bent en ken je wel mij raar blijven aankijken. Maar je zit er helemaal naast.
En dit is dan alleen de diarree van gisteravond...quote:Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay. Hier 10 posts waar je op de man speelt.
quote:
Zo leuk is het verhaal achter het ontstaan van de Molukse wijken niet. Molukkers worden beschouwd als een aparte groep vanwege de geschiedenis waarop ze naar Nederland zijn gekomen. Zij kregen bij hun aankomst als groep in geheel een aparte politieke status.quote:Het klinkt allemaal heel leuk, maar houdt natuurlijk geen enkele stand bij een rechter.
Je baseert je namelijk op twee dingen. 1. Het is een afspraak. 2. Molukkers moeten hun eigen cultuur en identiteit kunnen behouden.
Een afspraak is geen geldige reden. Dat er ooit voor gekozen is om Molukkers een eigen aparte wijk te geven is op zich begrijpelijk. Nederland was in de jaren vijftig verzuild en de Molukkers wilden zelf ook bij elkaar wonen (anders wilden ze hun kampen niet eens uit).
Daar staat niks over in welke woningwet dan ook en sinds ik je vroeg die aan te tonen (post#101)heb je dat nog steeds niet gedaan. Vervolgens kom je met artikel 1 van de grondwet terwijl ik je even daarvoor had uitgelegd dat dat de algemene wet is voor alle vormen van discriminatie en geen onderscheid maakt tussen bepaalde redenen voor het toestaan van discriminatie. Je hebt dus niet goed gelezen wat ik schreef. Maar als ik dit zeg, speel ik volgens jou op de man zie post #244 van je. Wat op de man spelen inhoudt begrijp je dus ook al niet helemaalquote:Nu in 2019 geldt dit natuurlijk niet meer. Iedereen moet overal kunnen wonen, en woningzoekenden mogen niet geweigerd worden vanwege hun afkomst.
Hier komt weer de aparte status van Molukkers om de hoek kijken waardoor Molukkers nooit over 1 kam worden geschoren met andere bevolkingsgroepen. Er is geen sprake van een grote groep Nederlanders die tegen hun wil naar een ander land zijn verplaatst waarop vervolgens Nederland haar onafhankelijkheid heeft verloren aan een ander land. Er bestaat niet zoiets als een Nederlander die zijn land is verloren. De Molukkers die wel hun land zijn kwijtgeraakt en tegen hun wil hierheen zijn gebracht hebben groot recht van spreken als zij er bewust voor kiezen segregatie na te streven als levenswijze of om hun cultuur en identiteit te behouden. Dat dat ook zonder Molukse wijken kan is niet relevant. Je vergelijking gaat dus niet op.quote:Ook wat betreft het behouden van de eigen cultuur is dat geen reden om segregratie na te streven. Er zijn immers ook geen Nederlandse of joodse wijken voor mensen die de Nederlandse of joodse cultuur willen behouden.
Nee, zoals je nog steeds kan zien kunnen Molukkers prima bepalen om bij elkaar te wonen zonder buitenstaanders en zonder dat ze daarvoor koopwoningen nodig hebben. De woningcorporatie, burgemeesters van gemeenten waar een Molukse wijk is gevestigd en regering werken bovendien allemaal netjes mee met de Molukkers om de Molukse wijken in stand te houden.quote:Als Molukkers bij elkaar willen wonen mag dat, maar dan moeten ze zelf hun huizen kopen. De woningbouwvereniging is een vanget voor mensen die geen huis kunnen kopen. Het is gesubsidieerd wonen. En het is niet bedoeld om mensen het privilege te geven om hun buren te kiezen.
Bedoel je met bron, waar je kan lezen dat woonwagenbewoners ook voorrang hebben op een standplaats op hun woonwagenkamp op overige woningzoekenden?quote:Bron?
Jammer dat je zoveel moeite doet maar dan posts van mij erbij haalt waar niet op de man gespeeld wordt. Waarschijnlijk heb je de definitie van op de man spelen niet helemaal goed begrepen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay. Hier 10 posts waar je op de man speelt.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Kijk, een politieke status is niet meer dan een bedacht label. Daar kunnen dus geen speciale rechten uit ontleent worden voor een specifiek ras.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 16:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Zo leuk is het verhaal achter het ontstaan van de Molukse wijken ook niet. Molukkers worden beschouwd als een aparte groep vanwege de geschiedenis waarop ze naar Nederland zijn gekomen. Zij kregen bij hun aankomst als groep in geheel een aparte politieke status.
De regering heeft vervolgens Molukse wijken gebouwd speciaal voor deze groep en haar nakomelingen waarbij bij huisvesting in elk van die Molukse wijken een Molukse voorrangsregeling wordt gehanteerd.
Wanneer men een woning zoekt in de Molukse wijk is er daarom tussen Molukse woningzoekenden en iedere andere woningzoekende geen sprake van gelijke gevallen, vanwege de politieke status van de Molukse gemeenschap.
Je beroepen op racisme wordt lastig bij de rechter. Racisme is namelijk het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur t.o.v. elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd voor het andere.
Als je je niet superieur zou voelen, waarom de wijk dan niet gewoon (zoals bij elke wijk het geval is) mengen?quote:Maar wanneer er geen Molukse gegadigden zijn die in aanmerking komen voor een woning in de Molukse wijk, mogen bewoners van een andere afkomst wel in de Molukse wijk wonen.
Dit houdt ook nog in en bevestigd dat de Molukse bewoners zich dus niet superieur voelen t.o.v. andere bevolkingsgroepen of andere bevolkingsgroepen als inferieur zien.
Haha, dat met die band heb je er later nog maar even tussen gezet.quote:Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde.
Ik dacht het niet.quote:Jij denkt dat de rechter de Molukkers ongelijk zal geven, ik ben er 100% van overtuigd dat je van een koude kermis thuis zal komen.
Het is al zo'n 70 jaar geleden dat de eerste Molukkers hier naartoe kwamen. Nederland is veranderd, toegezegde rechten van toen hoeven nu echt niet meer te gelden.quote:Hier komt weer de aparte status van Molukkers om de hoek kijken waardoor Molukkers nooit over 1 kam worden geschoren met andere bevolkingsgroepen. Er is geen sprake van een grote groep Nederlanders die tegen hun wil naar een ander land zijn verplaatst waarop vervolgens Nederland haar onafhankelijkheid heeft verloren aan een ander land. Er bestaat niet zoiets als een Nederlander die zijn land is verloren. De Molukkers die wel hun land zijn kwijtgeraakt en tegen hun wil hierheen zijn gebracht hebben groot recht van spreken als zij er bewust voor kiezen segregatie na te streven als levenswijze of om hun cultuur en identiteit te behouden. Dat dat ook zonder Molukse wijken kan is niet relevant. Je vergelijking gaat dus niet op.
Als je je buren wil kiezen moet je maar een woning kopen. Maar goed daar hebben ze het geld niet voor.quote:Nee, zoals je nog steeds kan zien kunnen Molukkers prima bepalen om bij elkaar te wonen zonder buitenstaanders en zonder dat ze daarvoor koopwoningen nodig hebben. De woningcorporatie, burgemeesters van gemeenten waar een Molukse wijk is gevestigd en regering werken bovendien allemaal netjes mee met de Molukkers om de Molukse wijken in stand te houden.
Je hebt gewoon een hele nare manier van discussiëren waarbij je snel persoonlijk wordt en roept dat anderen te dom zijn om het te snappen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 16:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jammer dat je zoveel moeite doet maar dan posts van mij erbij haalt waar niet op de man gespeeld wordt. Waarschijnlijk heb je de definitie van op de man spelen niet helemaal goed begrepen.
Bovendien ontbreekt de context. Er is hier sprake van eenzijdige benadering.
Ook heb ik heb gezegd dat als ik wel op de man zou spelen, dat ik dat niet zonder reden zou doen.
En dan als laatste, wordt er meer op de man gespeeld richting mij dan ik richting andere personen.
Waarom is dat logisch en waarom is het mooi dat het zo kan?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Vind het wel logisch dat ze er vooral geen Nederlanders willen hebben. Is toch mooi dat het zo kan?
Hoezo is dat logisch?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Vind het wel logisch dat ze er vooral geen Nederlanders willen hebben. Is toch mooi dat het zo kan?
Er kunnen wel rechten ontleent worden aan een groep van een bepaalde afkomst, zie Molukse wijken.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:11 schreef luxerobots het volgende:{quote}
[quote]Kijk, een politieke status is niet meer dan een bedacht label. Daar kunnen dus geen speciale rechten uit ontleent worden voor een specifiek ras.
Dat heeft dus met de achtergrond te maken maar nu vallen we weer in herhaling. Bij het zichzelf superieur vinden zouden er geen mensen van een andere afkomst de Molukse wijk wonen of kunnen wonen wat dus wel het geval is. Dit heb ik ook al gezegd.quote:Als je je niet superieur zou voelen, waarom de wijk dan niet gewoon (zoals bij elke wijk het geval is) mengen?
Wat is hier relevant aan?quote:Haha, dat met die band heb je er later nog maar even tussen gezet.
Jawel, de wijken bestaan nog steeds.quote:Ik dacht het niet.
En de wijken bestaan nog steeds na 70 jaar. Het hoeft niet, maar er zijn mensen die vinden dat de rechten wel mogen blijven.quote:Het is al zo'n 70 jaar geleden dat de eerste Molukkers hier naartoe kwamen. Nederland is veranderd, toegezegde rechten van toen hoeven nu echt niet meer te gelden.
Kan je vinden, maar het moet niet. De Molukkers in een Molukse wijk kopen geen woning maar kiezen toch hun buren. Dus het moet en hoeft helemaal niet wat ik ook al eerder heb gezegd en wat gewoon een feit is. Dat Molukkers geen geld hebben om een woning te kopen is een foute bewering en generalisatie.quote:Als je je buren wil kiezen moet je maar een woning kopen. Maar goed daar hebben ze het geld niet voor.
Dat weet je niet. Zoals ik al zei zijn er andere gevallen geweest waarbij geen geweld is gebruikt en men ook om de tafel is gaan zitten er vervolgens de afpspraken zelfs verlegend werden voor onbepaalde tijd. Ook dit heb ik al gezegd.quote:Helaas werkt geweld gewoon, vandaar dat iedereen gedienstig meeloopt.
Nee ik schrijf feiten, en jullie ontkennen het en dan worden jullie boos en gaan op de man spelen. Niet ik discussier naar, jullie.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een hele nare manier van discussiëren waarbij je snel persoonlijk wordt en roept dat anderen te dom zijn om het te snappen.
Je vroeg overigens om 10 berichten, ik had er nog wel meer van je kunnen vinden.
Ditquote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:15 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het kan omdat Nederland een pamperland is, een land waar mensen gepamperd worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:27 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er kunnen wel rechten ontleent worden aan een groep van een bepaalde afkomst, zie Molukse wijken.
Joden zijn nog heel veel harder genaaid door de geschiedenis. Maar zij hebben geen aparte wijken, zijn ook geen treinen gaan kapen en pesten geen mensen weg uit hun buurt.quote:Dat heeft dus met de achtergrond te maken maar nu vallen we weer in herhaling. Bij het zichzelf superieur vinden zouden er geen mensen van een andere afkomst de Molukse wijk wonen of kunnen wonen wat dus wel het geval is. Dit heb ik ook al gezegd.
Omdat het verraadt dat je wel degelijk een racistische denker bent.quote:Wat is hier relevant aan?
Natuurlijk, als ik opmerk dat ik iets vergeten ben erbij te zetten mag ik dat natuurlijk corrigeren, je hebt die wijzigknop niet alleen maar om zinnen die je geschreven hebt waarvan je toch spijt heb dat je die geschreven hebt te wissen. Dat doe ik niet, doe jij dat wel dan?
Dat iets gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is.quote:Jawel, de wijken bestaan nog steeds.
Nogmaals, dat het gebeurt wil niet zeggen dat het goed is.quote:En dan wijken bestaan nog steeds na 70 jaar. Het hoeft niet, maar er zijn mensen die vinden dat de rechten wel mogen blijven.
Kan je vinden, maar het moet niet. De Molukkers in een Molukse wijk kopen geen woning maar kiezen toch hun buren. Dus het moet en hoeft helemaal niet wat ik ook al eerder heb gezegd en wat gewoon een feit is.
En hoe weet je dat er niet gedreigd is? Dat er geen passief geweld gebruikt is?quote:Dat weet je niet. Zoals ik al zei zijn er andere gevallen geweest waarbij geen geweld is gebruik en men ook om de tafel is gaan zitten er vervolgens de afpspraken zelfs verlegend werden voor onbepaalde tijd.
quote:
Ja dat zal best.quote:Het kan omdat Nederland een pamperland is, een land waar mensen gepamperd worden.
Je kan het wel zo blijven zien, wat ik tot een bepaalde hoogte kan begrijpen. Maar zoals ik je al heb geprobeerd uit te leggen, en dat is niet mijn mening, is het feitelijk geen racisme. Ik vind Nederland een normaal land waar feitelijk geen sprake is van racistische privileges.quote:In een normaal land, waren deze racistische privileges al lang gestopt.
Dat is de joden hun probleem. Maar joden zijn ook niet naar Indonesie geweest om om een compleet Moluks eiland uit te roeien voor de handel. Maar wat je nu roept is feitelijk ook onjuist. Elk volk heeft namelijk rotte appels ertussen. Dus ben je weer bezig met generaliseren. En dat is nergens voor nodig.quote:Joden zijn nog heel veel harder genaaid door de geschiedenis. Maar zij hebben geen aparte wijken, zijn ook geen treinen gaan kapen en pesten geen mensen weg uit hun buurt.
Ja dat was ik vergeten erbij te zetten zoals ik al eerder zei. Maar wat er al werkelijk stond was het volgende:quote:Omdat het verraadt dat je wel degelijk een racistische denker bent. Oorspronkelijk ging het je om de Molukkers, die anderen mogen weigeren. Dat mensen met een band met de Molukken er toch mogen wonen, propte je er later tussen.
Dat mag je vinden, maar het wil ook niet zeggen dat het niet goed is. Maar daar ging het niet om, het ging erom dat je zei dat de rechter de Molukse wijken zou verbieden als het op een rechtszaak aankomt. Maar 1 ding snap ik niet. Als jij daar zo zeker van bent, snap ik niet waarom de Nederlandse regering, of jij, een instantie, woningcorporatie of ieder willekeurige persoon die absoluut tegen het bestaan van Molukse wijken is dan niet al een rechtszaak heeft aangespannen tegen de Molukse wijken, die volgens jou dus als een piece of cake gewonnen zou worden?quote:Dat iets gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is. Dat argument gebruik je wel vaker.
Dat klopt inderdaad, er gebeuren zoveel dingen die wel mogen maar niet perse hoeven te betekenen dat het goed is. Dan is er ook nog een verschil in wat feitelijk niet goed is en subjectief, wat je er zelf dus van vind.quote:Nogmaals, dat het gebeurt wil niet zeggen dat het goed is.
Nou dat kon je gewoon in dat desbetreffende artikel/nieuwsbericht lezen.quote:En hoe weet je dat er niet gedreigd is? Dat er geen passief geweld gebruikt is?
Alle Molukkers die ik ken hebben ook nooit treinen gekaapt en ook nooit mensen weggepest uit hun buurt.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 17:34 schreef luxerobots het volgende:
Joden zijn nog heel veel harder genaaid door de geschiedenis. Maar zij hebben geen aparte wijken, zijn ook geen treinen gaan kapen en pesten geen mensen weg uit hun buurt.
Als je ergens mag wonen vanwege je afkomst (en anderen juist niet), heb je gewoon een racistisch of etnisch privilege.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Je kan het wel zo blijven zien, wat ik tot een bepaalde hoogte kan begrijpen. Maar zoals ik je al heb geprobeerd uit te leggen, en dat is niet mijn mening, is het feitelijk geen racisme. Ik vind Nederland een normaal land waar feitelijk geen sprake is van racistische privileges.
Leg maar eens uit waarom wat ik zei onjuist is.quote:Dat is de joden hun probleem. Maar joden zijn ook niet naar Indonesie geweest om om een compleet Moluks eiland uit te roeien voor de handel. Maar wat je nu roept is feitelijk ook onjuist.
Dus er mogen toch mensen van buitenaf wonen? Waarom moet de Molukse wijk dan Moluks blijven? Waarom worden er dan bijvoorbeeld Nederlanders geweigerd en weggepest?quote:Ja dat was ik vergeten erbij te zetten zoals ik al eerder zei. Maar wat er al werkelijk stond was het volgende:
"Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn ".
Ik had dus al gezegd dat er mensen van een andere afkomst in de Molukse wijk wonen, namelijk aangetrouwde familie, halfbloedjes etcetc. Dus ik snap niet hoe ik, nadat ik al heb aangegeven dat er wel degelijk mensen van een andere afkomst in een Molukse wijk wonen, opeens racistisch kan zijn omdat ik eraan toegevoegd heb dat ook personen die een band hebben met de Molukkers (denk dus aan vriendschap, kennissen, voetbalteamgenoten) in de Molukse wijk wonen?
Moet jij zeggenquote:Sorry ik vind dit niet echt netjes van jou.
Omdat je wel een belanghebbende moet zijn. En dan spelen er meerdere dingen mee.quote:Dat mag je vinden, maar het wil ook niet zeggen dat het niet goed is. Maar daar ging het niet om, het ging erom dat je zei dat de rechter de Molukse wijken zou verbieden als het op een rechtszaak aankomt. Maar 1 ding snap ik niet. Als jij daar zo zeker van bent, snap ik niet waarom de Nederlandse regering, of jij, een instantie, woningcorporatie of ieder willekeurige persoon die absoluut tegen het bestaan van Molukse wijken is dan niet al een rechtszaak heeft aangespannen tegen de Molukse wijken, die volgens jou dus als een piece of cake gewonnen zou worden?
Er zijn treinen gekaapt en vandaag de dag worden mensen vanwege hun afkomst nog weggepest uit de Molukse wijken.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alle Molukkers die ik ken hebben ook nooit treinen gekaapt en ook nooit mensen weggepest uit hun buurt.
Je bent hier bezig met etnisch proflieren ...
quote:
Nee racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere. Als Molukse bewoners van een Molukse wijk zichzelf superieur vinden, hadden zij geen enkel persoon van een andere afkomst hoe dan ook toegelaten in 1 van de Molukse wijken.quote:Als je ergens mag wonen vanwege je afkomst (en anderen juist niet), heb je gewoon een racistisch of etnisch privilege. Voor jouw kennelijk erg moeilijk te snappen, of je wil het niet snappen, dat kan ook.
Heb ik gewoon uitgelegd.quote:Leg maar eens uit waarom wat ik zei onjuist is.
Omdat Molukkers kiezen voor segregatie. De redenen zijn allemaal in onze discussie voorbijgekomen. En omdat het best zou kunnen dat er niet altijd Molukse gegadigden zijn, hebben ze met de woningcorporatie afgesproken dat indien er geen Molukse gegadigden zijn, er een bewoner van een ander afkomst mag wonen. Want een leegstaande woning, terwijl er altijd woningzoekenden zullen zijn, ja dat vinden ook Molukkers verschrikkelijk.quote:Dus er mogen toch mensen van buitenaf wonen? Waarom moet de Molukse wijk dan Moluks blijven? Waarom worden er dan bijvoorbeeld Nederlanders geweigerd en weggepest?
Je doet nu alsof er geen racisme is, maar dat is er dus wel.
Overigens heb je geen antwoord gegeven op mijn eerdere vraag, waarom mag een Nederlander niet in de Molukse wijk wonen? Wat is er mis met de Nederlandse Piet?
Ja ik gaf aan dat er wel bewoners. van een andere afkomst, aangetrouwde familie en halfbloedjes wonen in de Molukse wijk. Later heb ik daaraan toegevoegd dat er ook bewoners van een andere afkomst die banden hebben met de Molukse gemeenschap, zoals vrienden en kennissen en prompt beschuldig je mij ervan dat ik racistisch denk.quote:Moet jij zeggen
Nou dan ziet het er niet erg rooskleurig voor je uit en lijkt het erop dat ook al worden Molukse wijken verboden dat mensen toch geen zin hebben om in zo'n wijk te willen wonen. Zo zal de Molukse wijk dus altijd blijven bestaan. Zijn er nog andere manieren waarop de Molukse wijk wel kan verdwijnen?quote:Omdat je wel een belanghebbende moet zijn. En dan spelen eren in zekere zin meerdere dingen mee.
Ten eerste moet je het geld hebben voor zo'n rechtszaak, wat mensen in sociale huurwoningen niet snel zullen hebben.
Ten tweede gaat het ook om de goodwill, als je buren en de wijk je niet willen hebben. Kun je wel je gelijk halen bij de rechter, maar zul je er toch niet prettig wonen.
[ afbeelding ]
Oh...die feiten zijn er ook. maar je misbruikt die feiten voor discriminerende beweringen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn treinen gekaapt en vandaag de dag worden mensen vanwege hun afkomst nog weggepest uit de Molukse wijken.
Ik post feiten. Maar het is bekend dat dat voor jou lastig is.
Gast, zoals wel vaker ben jij de weg kwijt. Ik heb kritiek op het voorkeursbeleid om Molukkers bepaalde woningen te geven.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oh...die feiten zijn er ook. maar je misbruikt die feiten voor discriminerende beweringen.
Het is lastig voor je te erkennen dat je etnisch profileert. ... dat snap ik
Die kritiek heb ik ook, maar jij bent mensen aan het verketteren met je zogenaamd antiracisme-argumentquote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:16 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb kritiek op het voorkeursbeleid om Molukkers bepaalde woningen te geven.
quote:Ik heb kritiek op discriminatie. En dan ben ik diegene die etnisch profileert
Wederom een ongeldig argument van je. Omdat er toch mensen van een andere afkomst in zo'n wijk wonen, omdat ze aangetrouwd zijn of een speciale band met de Molukken hebben. Is het niet racistisch?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Nee racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere. Als Molukse bewoners van een Molukse wijk zichzelf superieur vinden, hadden zij geen enkel persoon van een andere afkomst hoe dan ook toegelaten in 1 van de Molukse wijken.
Je uitleg komt niet veel verder dan dat het ooit afgesproken is.quote:Heb ik gewoon uitgelegd.
In je oorspronkelijke tekst ging het je wel degelijk alleen om Molukkers, of mensen met Moluks bloed.quote:Omdat Molukkers kiezen voor segregatie. De redenen zijn allemaal in onze discussie voorbijgekomen. En omdat het best zou kunnen dat er niet altijd Molukse gegadigden zijn, hebben ze met de woningcorporatie afgesproken dat indien er geen Molukse gegadigden zijn, er een bewoner van een ander afkomst mag wonen. Want een leegstaande woning, terwijl er altijd woningzoekenden zullen zijn, ja dat vinden ook Molukkers verschrikkelijk.
[..]
[quote]Ja ik gaf aan dat er wel bewoners. van een andere afkomst, aangetrouwde familie en halfbloedjes wonen in de Molukse wijk. Later heb ik daaraan toegevoegd dat er ook bewoners van een andere afkomst die banden hebben met de Molukse gemeenschap, zoals vrienden en kennissen en prompt beschuldig je mij ervan dat ik racistisch denk.
Er waren ooit zo'n 70 Molukse wijken, nu nog zo'n 45. Het is een kwestie van tijd voordat het helemaal uitsterft.quote:Nou dan ziet het er niet erg rooskleurig voor je uit en lijkt het erop dat ook al worden Molukse wijken verboden dat mensen toch geen zin hebben om in zo'n wijk te willen wonen. Zo zal de Molukse wijk dus altijd blijven bestaan. Zijn er nog andere manieren waarop de Molukse wijk wel kan verdwijnen?
quote:
Nja Molukkers laten buitenlanders alleen in hun wijk wonen wanneer ze nuttig zijn, whatever. In Thailand kan elke Thai grond kopen. Jij als niet-Thai kan in Thailand alleen grond kopen als je een Thaise vrouw heb. Thailand, racistisch!quote:Wederom een ongeldig argument van je. Omdat er toch mensen van een andere afkomst in zo'n wijk wonen, omdat ze aangetrouwd zijn of een speciale band met de Molukken hebben. Is het niet racistisch?
De nazi's hebben ook samengewerkt met joden, bijvoorbeeld als ze voor de nazi's waren of als ze nuttig waren. Omdat ze niet alle joden wilden vermoorden, waren het geen racisten?
Naja, dit ging over de joden maar je verwijst nu naar de afspraak van de Molukse voorrangsregeling waarvan de redenen waar ik mee kwam inhoudelijk weinig voorstelt zeg je. Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw.quote:Je uitleg komt niet veel verder dan dat het ooit afgesproken is.
Inhoudelijk stelt het bijzonder weinig voor.
Nee, ik moet de oorspronkelijk tekst alweer opnieuw aan je laten zien.quote:In je oorspronkelijke tekst ging het je wel degelijk alleen om Molukkers, of mensen met Moluks bloed.
Heb ik helemaal geen problemen meequote:Er waren ooit zo'n 70 Molukse wijken, nu nog zo'n 45. Het is een kwestie van tijd voordat het helemaal uitsterft.
Ik zou Thailand niet bepaald als voorbeeld voor Nederland nemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Nja Molukkers laten buitenlanders alleen in hun wijk wonen wanneer ze nuttig zijn, whatever. In Thailand kan elke Thai grond kopen. Jij als niet-Thai kan in Thailand alleen grond kopen als je een Thaise vrouw heb. Thailand, racistisch!
Nee, je komt niet verder dan dat de Molukkers het moeilijk hadden. En er ooit een afspraak over gemaakt is.quote:Naja, dit ging over de joden maar je verwijst nu naar de afspraak van de Molukse voorrangsregeling waarvan de redenen waar ik mee kwam inhoudelijk weinig voorstelt zeg je. Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw.
De enige niet-Molukkers die je oorspronkelijk noemde zijn aangetrouwde mensen. Maar als ze dan kinderen maken, gaat het wederom om het Molukse bloed.quote:Nee, ik moet de oorspronkelijk tekst alweer opnieuw aan je laten zien.
"Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn"
Dit was jouw reactie:
"Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde."
Met het dikgedrukte wil je de bewering doen dat dat later toegevoegd is aan de oorspronkelijke tekst waar ik volgens jou heb beweerd en geschreven dat het mij wel degelijk om Molukkers ging of mensen met Moluks bloed.
Nou, de enige juiste conclusie die ik nu hieruit kan trekken, wat ik al 2x eerder heb moeten trekken, maar dat jij op de een of andere manier niet wilt lezen of wilt begrijpen, is dat ik in de oorspronkelijke tekst niet alleen maar geschreven heb dat het mij wel degelijk om Molukkers gingof mensen met Moluks bloed. Ik zal nog ff de zin waar het om draait die je blijkbaar over het hoofdgelezen heb dikgedrukt maken:
"Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde"
Dit zijn dus personen die geen Moluks bloed hebben maar wel in de Molukse wijk wonen, wat gewoon in de oorspronkelijke tekst staat waarvan jij beweert dat daar alleen over Molukkers en personen met Moluks bloed wordt gesproken.
Kijk hier ga je al. Weet je zeker dat je niet 1 en ander wilt aanpassen uit deze post. Ik zal ook hier op elke tekst over 5 minuten replyen. Je krijgt 5 minuten de tijd.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou Thailand niet bepaald als voorbeeld voor Nederland nemen.
Overigens is er voor Thailand nog een andere reden. Grond is daar goedkoop, men wil niet dat rijke westerlingen hele grote stukken land opkopen en de lokale bevolking het nakijken heeft.
Vandaar dat het kopen van grond voor de lokale bevolking is, en westerlingen dus met stromannen werken.
Voor Molukkers in Nederland geldt dit niet. Die kopen de grond niet, maar huren het goedkoop met overheidssubsidie. Waarna ze nog eisen hebben ook.
[..]
Nee, je komt niet verder dan dat de Molukkers het moeilijk hadden. En er ooit een afspraak over gemaakt is.
Nou, ten eerste hadden de joden het vele malen moeilijker en die hebben er in Nederland geen privileges aan overgehouden.
Ten tweede, deze afspraken zijn al zo'n 70 jaar oud. Deze afspraken hoeven voor de kleinkinderen van de Molukkers helemaal niet meer te gelden. Want waarom? Alleen omdat ze toevallig Moluks geboren zijn?
[..]
De enige niet-Molukkers die je oorspronkelijk noemde zijn aangetrouwde mensen. Maar als ze dan kinderen maken, gaat het wederom om het Molukse bloed.
quote:
Doet de reden ertoe dan? Racisme is toch racisme?quote:Ik zou Thailand niet bepaald als voorbeeld voor Nederland nemen.
Overigens is er voor Thailand nog een andere reden. Grond is daar goedkoop, men wil niet dat rijke westerlingen hele grote stukken land opkopen en de lokale bevolking het nakijken heeft.
Vandaar dat het kopen van grond voor de lokale bevolking is, en westerlingen dus met stromannen werken.
Voor Molukkers in Nederland geldt dit niet. Die kopen de grond niet, maar huren het goedkoop met overheidssubsidie. Waarna ze nog eisen hebben ook.
Nee het ging over joden die geen treinen kaapten, mensen wegpesten vanwege afkomst. Ik zei dat dat feitelijk onjuist is en er in elk volk gewoon rotte appels tussen zitten. Vervolgens na een soort van vraag dat ik iets wat ik uitgelegd had opnieuw moest uitleggen ging je opeens naar de Molukse voorrangsregeling.quote:Nee, je komt niet verder dan dat de Molukkers het moeilijk hadden. En er ooit een afspraak over gemaakt is.
Nou, ten eerste hadden de joden het vele malen moeilijker en die hebben er in Nederland geen privileges aan overgehouden.
Rumah Tuah, dat is een Molukse principe waarin de ouderlijke woning overgaat op de kinderen, van generatie op generatie. Dit valt dus onder leefwijze. Leefwijze is 1 van de eerder genoemde redenen waarom de Molukkers bij elkaar in een Molukse wijk willen wonen. Als zij dat willen, mogen ze dat.quote:Ten tweede, deze afspraken zijn al zo'n 70 jaar oud. Deze afspraken hoeven voor de kleinkinderen van de Molukkers helemaal niet meer te gelden. Want waarom? Alleen omdat ze toevallig Moluks geboren zijn?
Ja, dus was er in mijn oorspronkelijke tekst wel gewoon niet-Molukkers geschreven. Je hebt dus een fout gemaakt. Ik vind het helemaal niet erg als je fouten maakt, discussieren is nou eenmaal niet zo makkelijk. Maar het zou je wel sieren als je dat gewoon even netjes zou toegeven. Sterker nog, dat is heel normaal. Als iemand een fout maakt en het toegeeft, dan kan ik diegene daar helemaal niet op afrekenen. Vanuit daar gaat de discussie gewoon verder.quote:De enige niet-Molukkers die je oorspronkelijk noemde zijn aangetrouwde mensen. Maar als ze dan kinderen maken, gaat het wederom om het Molukse bloed.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van het Thaise systeem, en ik zou Thailand ook niet bepaald als voorbeeld voor Nederland willen zien.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Doet de reden ertoe dan? Racisme is toch racisme?
Overal zitten er rotte appels bij. Maar het voorbeeld van joodse treinkapers heb je natuurlijk niet.quote:Nee het ging over joden die geen treinen kaapten, mensen wegpesten vanwege afkomst. Ik zei dat dat feitelijk onjuist is en er in elk volk gewoon rotte appels tussen zitten. Vervolgens na een soort van vraag dat ik iets wat ik uitgelegd had opnieuw moest uitleggen ging je opeens naar de Molukse voorrangsregeling.
Dat geldt dus niet voor sociale huurwoningen. Als de eigenaar overlijdt, wordt de woning weer opnieuw aan iemand anders aangeboden.quote:Rumah Tuah, dat is een Molukse principe waarin de ouderlijke woning overgaat op de kinderen, van generatie op generatie. Dit valt dus onder leefwijze. Leefwijze is 1 van de eerder genoemde redenen waarom de Molukkers bij elkaar in een Molukse wijk willen wonen. Als zij dat willen, mogen ze dat.
Het woord niet-Molukkers stond er niet. Het ging oorspronkelijk alleen om Molukkers en familie van Molukkers.quote:Ja, dus was er in mijn oorspronkelijke tekst wel gewoon niet-Molukkers geschreven.
Ik heb geen fout gemaakt. Jij had het over Molukkers en familie van Molukkers.quote:Je hebt dus een fout gemaakt. Ik vind het helemaal niet erg als je fouten maakt, discussieren is nou eenmaal niet zo makkelijk. Maar het zou je wel sieren als je dat gewoon even netjes zou toegeven. Sterker nog, dat is heel normaal. Als iemand een fout maakt en het toegeeft, dan kan ik diegene daar helemaal niet op afrekenen. Vanuit daar gaat de discussie gewoon verder.
Maar racisme is universeel.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 21:34 schreef luxerobots het volgende:[quote]
[quote]Ik ben niet helemaal op de hoogte van het Thaise systeem, en ik zou Thailand ook niet bepaald als voorbeeld voor Nederland willen zien.
Maar ik vermoed dat je gewoon een Thais paspoort moet hebben. Dat het dus niet om je Thaise afkomst gaat, zoals bij de Molukkers wel het geval is.
Kan ik hieruit opmaken dat als er een goede reden is, dat je racisme dan accepteert?quote:Overigens is er voor Thailand nog een andere reden. Grond is daar goedkoop, men wil niet dat rijke westerlingen hele grote stukken land opkopen en de lokale bevolking het nakijken heeft.
Molukkers waren ook nooit slaven van Egypte geweest.quote:Overal zitten er rotte appels bij. Maar het voorbeeld van joodse treinkapers heb je natuurlijk niet.
Daarom zijn er dus Molukse wijken gebouwd, zodat deze personen de sociale huurwoningen in de Molukse wijk van generatie op generatie kunnen doorgeven, wat ze dus ook al 70 jaar doen.quote:Dat geldt dus niet voor sociale huurwoningen. Als de eigenaar overlijdt, wordt de woning weer opnieuw aan iemand anders aangeboden.
Maar dat doen deze mensen dus niet, die willen dat er in hun wijk, vol sociale huurwoningen, alleen Molukkers komen wonen.
Daar heeft de Nederlandse regering 70 jaar geleden wat op bedacht. Omdat niet alle Molukkers het vermogen hebben of een dergelijke goede baan hebben om een woning te kopen, werden er Molukse wijken gebouwd, zodat alle Molukkers als ze dat willen de sociale huurwoningen in een Molukse wijken kunnen doorgeven van generatie op generatie, wat ze dus al 70 jaar doen.quote:Als je wil dat de kinderen de woning erven, moet je een woning kopen.
Het woordje niet-Molukkers staat gelijk aan de term "mensen van een andere etnische afkomst dan Moluks", wat gewoon in de oorspronkelijk tekst stond.quote:Het woord niet-Molukkers stond er niet. Het ging oorspronkelijk alleen om Molukkers en familie van Molukkers
Nee, weer fout:quote:Ik heb geen fout gemaakt. Jij had het over Molukkers en familie van Molukkers.
Later voegde je toe dat het ook mag als je een band met de Molukse gemeenschap hebt, wat dat ook moge zijn.
Je paspoort en je afkomst. Dat zijn dus wel twee verschillende dingen.quote:
Nee, dat zeg ik niet. Ik geef schets een achtergrond.quote:Kan ik hieruit opmaken dat als er een goede reden is, dat je racisme dan accepteert?
De wijken zijn gebouwd omdat de Molukkers hun kampen helemaal niet uit wilden. Ze kregen, ondanks woningnood in Nederland, ook grote kortingen om in een normale wijk te gaan wonen.quote:Daarom zijn er dus Molukse wijken gebouwd, zodat deze personen de sociale huurwoningen in de Molukse wijk van generatie op generatie kunnen doorgeven, wat ze dus ook al 70 jaar doen.
Nogmaals, het is bedacht om Molukkers in normale huizen te laten wonen.quote:Daar heeft de Nederlandse regering 70 jaar geleden wat op bedacht. Omdat niet alle Molukkers het vermogen hebben of een dergelijke goede baan hebben om een woning te kopen, werden er Molukse wijken gebouwd, zodat alle Molukkers als ze dat willen de sociale huurwoningen in een Molukse wijken kunnen doorgeven van generatie op generatie, wat ze dus al 70 jaar doen.
Of je weet niet wat je schrijft. Of je liegt. Het staat er namelijk niet.quote:Het woordje niet-Molukkers staat gelijk aan de term "mensen van een andere etnische afkomst dan Moluks", wat gewoon in de oorspronkelijk tekst stond.
Nee, je moet dus trouwen met een Molukker/Molukse. Dan gaat het uiteindelijk dus wel om de bloedband.quote:Nee, weer fout:
Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde"
Ik had het over Molukkers, evenals bewoners van een andere etnische afkomst die getrouwd zijn met Molukkers. Later voegde ik personen die een band met de Molukse gemeenschap hebben eraan toe.
De term "bewoners van een andere etnische afkomst" is hetzelfde als niet-Molukkers.
Je bent dus wel fout
quote:
Maar in je paspoort staat je nationaliteitquote:Je paspoort en je afkomst. Dat zijn dus wel twee verschillende dingen.
De Molukse wijken hebben ook een achtergrond.quote:Nee, dat zeg ik niet. Ik geef schets een achtergrond.
Nee ze werden in kampen gestopt.quote:De wijken zijn gebouwd omdat de Molukkers hun kampen helemaal niet uit wilden. Ze kregen, ondanks woningnood in Nederland, ook grote kortingen om in een normale wijk te gaan wonen.
Zo slecht hadden ze het dus...
Maar die normale huizen zijn sociale huurwoningen die al 70 jaar van generatie op generatie worden doorgegeven.quote:Nogmaals, het is bedacht om Molukkers in normale huizen te laten wonen.
Wat staat er dan wel:quote:Of je weet niet wat je schrijft. Of je liegt. Het staat er namelijk niet.
Nee want de persoon van een andere etnische afkomst die met een Molukker trouwt heeft geen Moluks bloed, dus is niet van Molukse afkomst.quote:Nee, je moet dus trouwen met een Molukker/Molukse. Dan gaat het uiteindelijk dus wel om de bloedband.
Van wie mogen ze daar niet wonen?quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:27 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed.
Waarom mag Piet, een Nederlander die werkt als docent, niet in een Molukse wijk wonen?
Waarom mag Wang, een Chinees die friet bakt, niet in een Molukse wijk wonen?
Dit stond er eerst.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:39 schreef Oceanier het volgende:
Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn
Zie je, je hebt het dus fout. Je hebt namelijk de eerste zin niet gelezenquote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit stond er eerst.
Je noemde twee punten. Mensen met een andere afkomst omdat ze bijvoorbeeld ook Surinaams zijn. Dus Moluks én Surinaams. Nou, nou.
Ofwel moet je dus getrouwd zijn, om bij de incrowd te kunnen horen.
Het zijn gewoon stamrituelen, net zoals je je moet bekeren om joods te worden, maar het dan toch nooit helemaal zal worden zolang je moeder niet van het joodse volk was.
De eerste zin gaat over getrouwde personenquote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zie je, je hebt het dus fout. Je hebt namelijk de eerste zin niet gelezen
Ook fout, er is namelijk maar 1 zin. Het eerste gedeelte van de zin gaat over mensen van een andere afkomst die dus wel wonen in een Molukse wijk. Dus heb ik gelijk, dat ik niet alleen over Molukkers sprak, en heb jij ongelijk. Zie je dat je niet goed leest, je bent erin getuindquote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De eerste zin gaat over getrouwde personen
Zowel qua inhoud als taalgebruik heb ik echt het idee dat je een laag IQ hebt.
En nou ben je op de man aan het spelen! Gefeliciteerd, je hebt zojuist de discussie verloren.quote:Zowel qua inhoud als taalgebruik heb ik echt het idee dat je een laag IQ hebt.
Nee, de eerste zin:quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:48 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ook fout, er is namelijk maar 1 zin. Het eerste gedeelte van de zin gaat over mensen van een andere afkomst die dus wel wonen in een Molukse wijk. Dus heb ik gelijk, dat ik niet alleen over Molukkers sprak, en heb jij ongelijk. Zie je dat je niet goed leest, je bent erin getuind
Maar goed, in het hoofd van Oceanier zit duidelijk wat mis.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 22:43 schreef luxerobots het volgende:
Je noemde twee punten. Mensen met een andere afkomst omdat ze bijvoorbeeld ook Surinaams zijn. Dus Moluks én Surinaams. Nou, nou.
Ofwel moet je dus getrouwd zijn, om bij de incrowd te kunnen horen.
Nog steeds fout. Personen van een andere afkomst mogen in de Molukse wijk wonen. Nu begint het een beetje akward te worden voor je. Het is nog altijd 1 zin.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, de eerste zin:
”Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn
En hier mijn reactie er op:
[..]
Maar goed, in het hoofd van Oceanier zit duidelijk wat mis.
Discussiëren met die knakker heeft weinig zin.
Het is slappe hap van je.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:40 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nog steeds fout. Personen van een andere afkomst mogen in de Molukse wijk wonen. Nu begint het een beetje akward te worden voor je. Het is nog altijd 1 zin.
Het is geen fout, dombo.quote:Je kan beter je fout toegeven luxorobot, want ik ken urenlang doorgaan luxorobot, ook als je je fout niet toegeeft. Alleen sleur je de discussie de afgrond in met het blijven ontkennen van je fout maar ik blijf het hele spelletje gewoon met je meespele
Bovendien, 2-0 voor jou voor op de man spelen
Kijk, nu voeg je het woordje “principe” er al aan toe. Bijna luxo. Al indirect geef je me gelijk en geef je je fout toe....quote:Op zaterdag 1 juni 2019 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is slappe hap van je.
Er mogen in principe geen mensen mensen van een andere afkomst wonen.
Behalve als ze dus getrouwd zijn. Die Molukkers zouden zichzelf ook wel in hun voet schieten als dat niet zo was. Dan zouden ze zelf uit hun goedkope huurwoningen moeten vertrekken als ze een relatie aangaan met iemand van buiten hun club kleur.
[..]
Het is geen fout, dombo.
Klopt, het zou idd pas racistisch zijn als Molukkers het witte ras als inferieur zouden zien en het verboden was voor het witte ras om in de Molukse wijk te wonen.quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:22 schreef luxerobots het volgende:
Mensen kalken op je huis:
Molukse wijk, alleen Molukkers.
En dan is het niet racistisch omdat sommige niet-Molukkers als uitzondering (en met een goede reden, aangetrouwd, een band met de Molukken hebben) er toch mogen wonen.
Ze mogen er niet wonen, TENZIJ... dan volgt dus de uitzondering op de regel.quote:Op zondag 2 juni 2019 04:25 schreef Oceanier het volgende:
Mensen van een andere afkomst mogen wel wonen in een Molukse wijk.
Dus mogen ze er wonenquote:Op zondag 2 juni 2019 04:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze mogen er niet wonen, TENZIJ... dan volgt dus de uitzondering op de regel.
Nee, ze mogen er niet wonen. Er zijn enkele uitzonderingen, vandaar die tenzij. De uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:
Dus mogen ze erin wonen.quote:Op zondag 2 juni 2019 08:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ze mogen er niet wonen. Er zijn enkele uitzonderingen, vandaar die tenzij. De uitzonderingen die de regel bevestigen.
Dat betekent nog steeds dat ze dus wel daarin mogen wonen. Heb jij moeite met Nederlands? Wat is daar zo moeilijk aan?quote:Op zondag 2 juni 2019 08:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, tenzij. Wat begrijp je daar niet aan? Heb je moeite met Nederlands of zo?
Ga lekker naar Tweakuhs dan waar de modjes het schijnbaar wel goed kunnen "lijden"...quote:Op zaterdag 1 juni 2019 19:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap oprecht niet waar al die (m.i.) hysterische gedrevenheid vandaan komt die vele users hier etaleren. Echt te gek voor woorden. Pas op de plaats mannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |