abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 00:59:41 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193559
in a dark place we find ourselves and a little more knowledge lights our way
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187193571
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

EN WIE GAAT DAT BETALEN?
Die welke nieuwsgierig was, eerst checken dan clicken.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:01:21 #228
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193582
En nu allemaal...

Kleine Jongen
Je bent op deze wereld
Dus zal je moeten vechten
Net als ik
Ik kan het weten
Het leven is niet makkelijk
Er is tegenspoed op ieder ogenblik
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:03:00 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193606
Kleine jongen
Er zijn veel goede mensen
Maar slechte zijn er ook
Helaas, 't is waar
Je moet maar denken
Dat jij straks gaat beseffen
Dat eerlijk 't langste duurt
Geloof me maar
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:03:56 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193618
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:03:59 #231
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193620
Dit leven gaat voorbij
Er is zo weinig tijd dus leef want jij bent vrij
Maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
Dan zul je echt gelukkig zijn
Want het leven is zo kort
Veel dingen worden anders als je ouder wordt
Je speelt nu nog met blokken maar dat duurt niet lang
Het is jammer, maar je blijft niet klein
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:05:37 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193635
Dit leven gaat voorbij
Er is zo weinig tijd dus leef want jij bent vrij
Maar doe het wel verstandig maak de mensen blij
Dan zul je echt gelukkig zijn
Want het leven is zo kort
Veel dingen worden anders als je ouder wordt
Je speelt nu nog met blokken maar dat duurt niet lang
Het is jammer, maar je blijft niet klein
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:07:08 #233
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193658
Kleine jongen
Op school al zul je merken
Dat alles draait om cijfers en om macht
Zo is het leven
Dus leer wat je moet leren
Want dan ben jij degeen die 't laatste lacht
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:07:14 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193660
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:08:04 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193667
gewoon aangezet ik heb het

zaterdag 1 juni 2019 @ 01:08:51 #236
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193674
Wel es op een Hazes concert geweest Spek? hij was best wel cool, stond ook constant bier te zuipen. :')
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:10:41 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193693
nee als Hagenees moest je het vooral doen met Direct en Anouk :')
kende hem eik alleen van bloed, zweet en tranen ... en knakworstjes ofzo

al moet ik zeggen dat Anouk vroeger wel cool was, Direct niet
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:13:06 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193706
wel een keer Rowen Heze ... als je dan niet aan de drank gaat sla je echt nergens meer op
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:13:50 #239
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193710
man ga eens een keer buiten Den Haag kijken dan.
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:17:09 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193738
ja nu doe ik dat wel he maar nu istie al dead

soms kom ik in Voorburg
  zaterdag 1 juni 2019 @ 01:23:52 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_187193805
:')
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 01:25:40 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187193815
ik ging ook altijd naar Leids ontzet trouwens maar daar kan ik me pas echt niets meer van herinneren

in mijn hoofd is dat wel een plek waar Hazes op zou kunnen treden
pi_187195167
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Oceanier het volgende:

Molukkers kunnen anderen wel een woning weigeren in de Molukse wijk. De redenen zijn vanwege het feit dat de Molukse gemeenschap een aparte speciale politieke status had waaruit afspraken zijn voortgevloeid m.b.t. het creëeren van aparte wijken waarin zij hun manier van leven kunnen voortzetten en cultuur en identiteit kunnen behouden. In dit kader worden de Molukse wijk en Molukse gemeenschap, als het gaat om woningzoekenden dus niet als gelijke gevallen beschouwd als het gaat om woningzoekenden.
Het klinkt allemaal heel leuk, maar houdt natuurlijk geen enkele stand bij een rechter.

Je baseert je namelijk op twee dingen. 1. Het is een afspraak. 2. Molukkers moeten hun eigen cultuur en identiteit kunnen behouden.

Een afspraak is geen geldige reden. Dat er ooit voor gekozen is om Molukkers een eigen aparte wijk te geven is op zich begrijpelijk. Nederland was in de jaren vijftig verzuild en de Molukkers wilden zelf ook bij elkaar wonen (anders wilden ze hun kampen niet eens uit).

Nu in 2019 geldt dit natuurlijk niet meer. Iedereen moet overal kunnen wonen, en woningzoekenden mogen niet geweigerd worden vanwege hun afkomst.

Ook wat betreft het behouden van de eigen cultuur is dat geen reden om segregratie na te streven. Er zijn immers ook geen Nederlandse of joodse wijken voor mensen die de Nederlandse of joodse cultuur willen behouden.

Als Molukkers bij elkaar willen wonen mag dat, maar dan moeten ze zelf hun huizen kopen. De woningbouwvereniging is een vanget voor mensen die geen huis kunnen kopen. Het is gesubsidieerd wonen. En het is niet bedoeld om mensen het privilege te geven om hun buren te kiezen.

quote:
Idem dito geld voor woonwagenbewoners.
Bron?
pi_187195400
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:44 schreef Oceanier het volgende:
Nee kan je niet, indien dat wel zo is in de meeste gevallen eerst op de man gespeeld richting mij.
Okay. Hier 10 posts waar je op de man speelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, u heeft een prijs gewonnen voor de 600ste, gespierde taal, wilt-wel-maar-durft-niet, online-internetheld reactie van de afgelopen 17 jaar sinds het eerste incident met de Molukse voorrangregeling in de Molukse wijk van Moordrecht in 2002.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd. Daarom moet je goed lezen wat ik schrijf. Ik zal het later nog 1 x uitleggen, zo simpel mogelijk
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Snap je, en dan huilen wanneer ik me stem klein beetje verhef.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurt
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehand
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef Oceanier het volgende:
maar sp3c maakt als moderator liever zelf grapjes over “treinen” enzo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja, beetje olie op het vuur geven ik neem het je niet kwalijk joh
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kijk naar deze reactie. Zulke reacties lokken ook moddergooien uit sp3c, dit is moddergooien. Daar heb je wat ik al zei meerdere reacties van in de eerste paar pagina’s van dit topic, nog voordat ik de 1e post zette. Maar vervolgens doe je steeds alsof je dom bent en ken je wel mij raar blijven aankijken. Maar je zit er helemaal naast.
pi_187195776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dit is dan alleen de diarree van gisteravond...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_187201661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:05 schreef luxerobots het volgende:
quote:
Het klinkt allemaal heel leuk, maar houdt natuurlijk geen enkele stand bij een rechter.

Je baseert je namelijk op twee dingen. 1. Het is een afspraak. 2. Molukkers moeten hun eigen cultuur en identiteit kunnen behouden.

Een afspraak is geen geldige reden. Dat er ooit voor gekozen is om Molukkers een eigen aparte wijk te geven is op zich begrijpelijk. Nederland was in de jaren vijftig verzuild en de Molukkers wilden zelf ook bij elkaar wonen (anders wilden ze hun kampen niet eens uit).
Zo leuk is het verhaal achter het ontstaan van de Molukse wijken niet. Molukkers worden beschouwd als een aparte groep vanwege de geschiedenis waarop ze naar Nederland zijn gekomen. Zij kregen bij hun aankomst als groep in geheel een aparte politieke status.

De regering heeft vervolgens niet op grond van racisme maar op grond van de aparte politieke status de Molukse wijken speciaal gebouwd voor deze groep en haar nakomelingen waarbij bij huisvesting in elk van die Molukse wijken een Molukse voorrangsregeling wordt gehanteerd.

Wanneer men een woning zoekt in de Molukse wijk is er daarom tussen Molukse woningzoekenden en iedere andere woningzoekende geen sprake van gelijke gevallen, vanwege de politieke status van de Molukse gemeenschap.

Je beroepen op racisme wordt lastig bij de rechter. Racisme is namelijk het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur t.o.v. elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd voor het andere.

Maar wanneer er geen Molukse gegadigden zijn die in aanmerking komen voor een woning in de Molukse wijk, mogen bewoners van een andere afkomst wel in de Molukse wijk wonen.

Dit houdt ook nog in en bevestigt dat de Molukse bewoners zich dus niet superieur voelen t.o.v. andere bevolkingsgroepen of andere bevolkingsgroepen als inferieur zien. Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde.

Jij denkt dat de rechter de Molukkers ongelijk zal geven, ik ben er 100% van overtuigd dat je van een koude kermis thuis zal komen.

quote:
Nu in 2019 geldt dit natuurlijk niet meer. Iedereen moet overal kunnen wonen, en woningzoekenden mogen niet geweigerd worden vanwege hun afkomst.
Daar staat niks over in welke woningwet dan ook en sinds ik je vroeg die aan te tonen (post#101)heb je dat nog steeds niet gedaan. Vervolgens kom je met artikel 1 van de grondwet terwijl ik je even daarvoor had uitgelegd dat dat de algemene wet is voor alle vormen van discriminatie en geen onderscheid maakt tussen bepaalde redenen voor het toestaan van discriminatie. Je hebt dus niet goed gelezen wat ik schreef. Maar als ik dit zeg, speel ik volgens jou op de man zie post #244 van je. Wat op de man spelen inhoudt begrijp je dus ook al niet helemaal

Bovendien is wat je hier nu zegt een mening, dat mag je vinden. Andere mensen denken daar anders over en hebben geen problemen met Molukse wijken en woonwagenkampen simpelweg omdat er geen sprake is van racisme.

quote:
Ook wat betreft het behouden van de eigen cultuur is dat geen reden om segregratie na te streven. Er zijn immers ook geen Nederlandse of joodse wijken voor mensen die de Nederlandse of joodse cultuur willen behouden.
Hier komt weer de aparte status van Molukkers om de hoek kijken waardoor Molukkers nooit over 1 kam worden geschoren met andere bevolkingsgroepen. Er is geen sprake van een grote groep Nederlanders die tegen hun wil naar een ander land zijn verplaatst waarop vervolgens Nederland haar onafhankelijkheid heeft verloren aan een ander land. Er bestaat niet zoiets als een Nederlander die zijn land is verloren. De Molukkers die wel hun land zijn kwijtgeraakt en tegen hun wil hierheen zijn gebracht hebben groot recht van spreken als zij er bewust voor kiezen segregatie na te streven als levenswijze of om hun cultuur en identiteit te behouden. Dat dat ook zonder Molukse wijken kan is niet relevant. Je vergelijking gaat dus niet op.

quote:
Als Molukkers bij elkaar willen wonen mag dat, maar dan moeten ze zelf hun huizen kopen. De woningbouwvereniging is een vanget voor mensen die geen huis kunnen kopen. Het is gesubsidieerd wonen. En het is niet bedoeld om mensen het privilege te geven om hun buren te kiezen.
Nee, zoals je nog steeds kan zien kunnen Molukkers prima bepalen om bij elkaar te wonen zonder buitenstaanders en zonder dat ze daarvoor koopwoningen nodig hebben. De woningcorporatie, burgemeesters van gemeenten waar een Molukse wijk is gevestigd en regering werken bovendien allemaal netjes mee met de Molukkers om de Molukse wijken in stand te houden.

quote:
Bron?
Bedoel je met bron, waar je kan lezen dat woonwagenbewoners ook voorrang hebben op een standplaats op hun woonwagenkamp op overige woningzoekenden?

Maar aangezien bij de Molukkers hun achtergrond de redenen zijn voor het hanteren van een voorrangsregel, denk ik dat bij woonwagenkampen hun woonwagenachtergrond ermee te maken heeft. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend vind je niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Oceanier op 01-06-2019 18:36:32 ]
West-Melanesia
pi_187201674
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 08:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Jammer dat je zoveel moeite doet maar dan posts van mij erbij haalt waar niet op de man gespeeld wordt. Waarschijnlijk heb je de definitie van op de man spelen niet helemaal goed begrepen.

Bovendien ontbreekt de context. Er is hier sprake van eenzijdige benadering.

Ook heb ik heb gezegd dat als ik wel op de man zou spelen, dat ik dat niet zonder reden zou doen.

En dan als laatste, wordt er meer op de man gespeeld richting mij dan ik richting andere personen.
West-Melanesia
pi_187202086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[..]

Zo leuk is het verhaal achter het ontstaan van de Molukse wijken ook niet. Molukkers worden beschouwd als een aparte groep vanwege de geschiedenis waarop ze naar Nederland zijn gekomen. Zij kregen bij hun aankomst als groep in geheel een aparte politieke status.

De regering heeft vervolgens Molukse wijken gebouwd speciaal voor deze groep en haar nakomelingen waarbij bij huisvesting in elk van die Molukse wijken een Molukse voorrangsregeling wordt gehanteerd.

Wanneer men een woning zoekt in de Molukse wijk is er daarom tussen Molukse woningzoekenden en iedere andere woningzoekende geen sprake van gelijke gevallen, vanwege de politieke status van de Molukse gemeenschap.

Je beroepen op racisme wordt lastig bij de rechter. Racisme is namelijk het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur t.o.v. elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd voor het andere.
Kijk, een politieke status is niet meer dan een bedacht label. Daar kunnen dus geen speciale rechten uit ontleent worden voor een specifiek ras.

quote:
Maar wanneer er geen Molukse gegadigden zijn die in aanmerking komen voor een woning in de Molukse wijk, mogen bewoners van een andere afkomst wel in de Molukse wijk wonen.

Dit houdt ook nog in en bevestigd dat de Molukse bewoners zich dus niet superieur voelen t.o.v. andere bevolkingsgroepen of andere bevolkingsgroepen als inferieur zien.
Als je je niet superieur zou voelen, waarom de wijk dan niet gewoon (zoals bij elke wijk het geval is) mengen?

quote:
Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde.
Haha, dat met die band heb je er later nog maar even tussen gezet.

quote:
Jij denkt dat de rechter de Molukkers ongelijk zal geven, ik ben er 100% van overtuigd dat je van een koude kermis thuis zal komen.
Ik dacht het niet.

quote:
Hier komt weer de aparte status van Molukkers om de hoek kijken waardoor Molukkers nooit over 1 kam worden geschoren met andere bevolkingsgroepen. Er is geen sprake van een grote groep Nederlanders die tegen hun wil naar een ander land zijn verplaatst waarop vervolgens Nederland haar onafhankelijkheid heeft verloren aan een ander land. Er bestaat niet zoiets als een Nederlander die zijn land is verloren. De Molukkers die wel hun land zijn kwijtgeraakt en tegen hun wil hierheen zijn gebracht hebben groot recht van spreken als zij er bewust voor kiezen segregatie na te streven als levenswijze of om hun cultuur en identiteit te behouden. Dat dat ook zonder Molukse wijken kan is niet relevant. Je vergelijking gaat dus niet op.
Het is al zo'n 70 jaar geleden dat de eerste Molukkers hier naartoe kwamen. Nederland is veranderd, toegezegde rechten van toen hoeven nu echt niet meer te gelden.

quote:
Nee, zoals je nog steeds kan zien kunnen Molukkers prima bepalen om bij elkaar te wonen zonder buitenstaanders en zonder dat ze daarvoor koopwoningen nodig hebben. De woningcorporatie, burgemeesters van gemeenten waar een Molukse wijk is gevestigd en regering werken bovendien allemaal netjes mee met de Molukkers om de Molukse wijken in stand te houden.
Als je je buren wil kiezen moet je maar een woning kopen. Maar goed daar hebben ze het geld niet voor.

Helaas werkt geweld gewoon, vandaar dat iedereen gedienstig meeloopt.
pi_187202117
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jammer dat je zoveel moeite doet maar dan posts van mij erbij haalt waar niet op de man gespeeld wordt. Waarschijnlijk heb je de definitie van op de man spelen niet helemaal goed begrepen.

Bovendien ontbreekt de context. Er is hier sprake van eenzijdige benadering.

Ook heb ik heb gezegd dat als ik wel op de man zou spelen, dat ik dat niet zonder reden zou doen.

En dan als laatste, wordt er meer op de man gespeeld richting mij dan ik richting andere personen.
Je hebt gewoon een hele nare manier van discussiëren waarbij je snel persoonlijk wordt en roept dat anderen te dom zijn om het te snappen.

Je vroeg overigens om 10 berichten, ik had er nog wel meer van je kunnen vinden.
pi_187202152
Vind het wel logisch dat ze er vooral geen Nederlanders willen hebben. Is toch mooi dat het zo kan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')