abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188374962
Ik kan hier overigens geen moment boos om zijn. In tegenstelling tot de vele tienduizenden nieuwe statushouders die jaarlijks met urgentie vooraan aansluiten hebben die Molukkers hier alles te zoeken en is dit land hen wél iets verschuldigd.

Molukkers _O_
Behalve die kapers en gijzelnemers :r
pi_188375057
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik kan hier overigens geen moment boos om zijn. In tegenstelling tot de vele tienduizenden nieuwe statushouders die jaarlijks met urgentie vooraan aansluiten hebben die Molukkers hier alles te zoeken en is dit land hen wél iets verschuldigd.
Na 60, 70 jaar moeten we ook maar eens ophouden met onszelf weg te cijferen vanwege schuld.

Met dezelfde logica zijn de Duitsers ons ook nog van alles verschuldigd.
pi_188375111
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 19:32 schreef SOG het volgende:
Als het werkelijk zo is afgesproken zoals het artikel stelt. Dan hebben ze groot gelijk natuurlijk.
De afspraak was toch met de knil-militairen? Niet voor 2 of 3 generaties later lijkt me.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:18:00 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188375124
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Molukkers _O_
Behalve die kapers en gijzelnemers :r
nou afspraak = afspraak wmb maar verder zijn we ze niet echt iets verschuldigd hoor wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188375590
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nu zijn duindorpers niet per se een etnische (minderheids)groep en zou je zelfs van een sterke binding met de buurt kunnen spreken. Ook kun je je afvragen hoe welkom buitenstaanders zouden zijn en hoe graag die daar zelf tussen zouden willen wonen..

Hierover zou wat mij betreft overigens best ophef mogen zijn/ontstaan. *O*
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, het gaat erom dat er best onderscheid gemaakt kan worden om ee bepaald legitiem doel te bereiken.

Zo vind die Haagse woningbouwvereniging spreiding van allochtonen ook een legitiem doel. Nu heb je jonge duindorpers die daar geen woning kunnen krijgen, terwijl het best een legitiem doel zou kunnen zijn dat er met meerdere generaties een hechte buurt in stand wordt gehouden. Dan zouden er huurhuizen bijgebouwd worden, maar doordat er gespeculeerd moest worden met het geld van huurders moesten die huizen verkocht. Maar die huizen worden dan weer niet aan allochtonen verkocht.

De realiteit is dat de vraag naar WBV-woningen in Den Haag voor meer dan 50% uit allochtonen bestaat, dus als je op die manier gaat toewijzen dan zitten die Duindorpers in korte tijd in een heel ander soort wijk, en niet een waar het touwtje nog uit de brievenbus kan. Dan snap ik wel dat ze daar geen zin in hebben, en aan meneer te zien gaat het niet om huidskleur.

Bij Molukkers zal ook het karakter van de wijk veranderen als je de WBV zijn gang laat gaan. In beide gevallen raakt het aan de vraag van wie de wijk nou eigenlijk is. Is die van de bewoners of is die van de WBV en het gemeentebestuur om hun problemen mee op te lossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188375944
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 13:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nu zijn duindorpers niet per se een etnische (minderheids)groep en zou je zelfs van een sterke binding met de buurt kunnen spreken. Ook kun je je afvragen hoe welkom buitenstaanders zouden zijn en hoe graag die daar zelf tussen zouden willen wonen..

Hierover zou wat mij betreft overigens best ophef mogen zijn/ontstaan. *O*
Overigens was hier ook ophef over. Het was uitvoerig in de media en over de hele kwestie, het wegpesten van mensen, zijn ook raadsvragen gesteld.
pi_188502273
De Molukse wijken zijn een onderdeel van de Nederlandse samenleving en ik ben daar als Nederlander hartstikke trots op. De Molukse wijk is een unieke wijk, nergens ter wereld vind je zoiets. Als Nederlander mag je hier trots op zijn, dat de Nederlandse regering zo’n uniek project is gestart om de identiteit van een bevolkingsgroep wiens land nog steeds bezet is mede dankzij Nederland, helpen te behouden. De regering snapte na tientallen jaren eindelijk de fouten die haar voorgaande regeringen gemaakt hebben in het verleden, en hebben met dit unieke project geprobeerd een deel van hun fouten goed te maken.

Prachtig, hulde.
West-Melanesia
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:03:04 #158
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188505554
Dus een voorkeur geven aan een Molukker is geen racisme? En een Nederlander mag het pas huren als er geen Molukker geïnteresseerd is of in aanmerking komt.

Mogen wij dan nu ook in vacatures vragen om alleen blanke Nederlanders en pas als er geen enkele geïnteresseerd is mogen ook eventueel anderen reageren.

:?
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:06:44 #159
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188505617
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:04 schreef Oceanier het volgende:
De Molukse wijken zijn een onderdeel van de Nederlandse samenleving en ik ben daar als Nederlander hartstikke trots op. De Molukse wijk is een unieke wijk, nergens ter wereld vind je zoiets. Als Nederlander mag je hier trots op zijn, dat de Nederlandse regering zo’n uniek project is gestart om de identiteit van een bevolkingsgroep wiens land nog steeds bezet is mede dankzij Nederland, helpen te behouden. De regering snapte na tientallen jaren eindelijk de fouten die haar voorgaande regeringen gemaakt hebben in het verleden, en hebben met dit unieke project geprobeerd een deel van hun fouten goed te maken.

Prachtig, hulde.
Molukkers hebben ook fouten gemaakt. Ieder volk maakt fouten.

Nu wil ik graag weten wat er zo uniek en prachtig is aan deze Molukse wijken en waarom iemand anders een wijk niet mooi mag vinden vanwege de lichte kleur van de bewoners.

Daarnaast vraag ik me af waarom de vraagprijzen in de witste wijken altijd zo hoog zijn als de bruine wijken zo prachtig zijn.
pi_188506291
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Molukkers hebben ook fouten gemaakt. Ieder volk maakt fouten.

Nu wil ik graag weten wat er zo uniek en prachtig is aan deze Molukse wijken en waarom iemand anders een wijk niet mooi mag vinden vanwege de lichte kleur van de bewoners.

Daarnaast vraag ik me af waarom de vraagprijzen in de witste wijken altijd zo hoog zijn als de bruine wijken zo prachtig zijn.
Cocaïne is altijd al de duurste drug geweest.
West-Melanesia
pi_188508673
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:04 schreef Oceanier het volgende:

Prachtig, hulde.
Het probleem is wel dat wij Nederlanders in dat soort wijken geen ogen en oren hebben. Waardoor we nooit tijdig kunnen reageren als het zo onrustig wordt in dergelijke wijken, dat er geweld naar nette buurtwijken gaat. Dat is nooit prachtig.
pi_188508706
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Cocaïne is altijd al de duurste drug geweest.
Dat is niet waar. Pas toen het oerwoudcomplex in Columbia werd opgerold werd het heel duur wegens schaarste. Voor die tijd was het veel goedkoper dan Heroïne b.v. Dat is wel een echte markt van vraag en aanbod.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 19:35:46 #163
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_188509847
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:17 schreef torentje het volgende:
Het probleem is wel dat wij Nederlanders in dat soort wijken geen ogen en oren hebben. Waardoor we nooit tijdig kunnen reageren als het zo onrustig wordt in dergelijke wijken, dat er geweld naar nette buurtwijken gaat. Dat is nooit prachtig.
Het wordt er alleen onrustig als er een verdwaalde Marokkaan gaat lopen blaaskaken. En het is wat onrustig als de saté op het rooster wordt gelegd.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_188511283
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:35 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het wordt er alleen onrustig als er een verdwaalde Marokkaan gaat lopen blaaskaken. En het is wat onrustig als de saté op het rooster wordt gelegd.
Sinds wanneer spelen ook Marokkanen in blaaskapellen? Zij wisten toch als eerste dat zij niet zo hard mogen blazen bij de kleintjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')