abonnement Unibet Coolblue
pi_187209136
Ik speel het spelletje sinds joodse treinkapers met je mee luxerobots, en als het geen spelletje is mijn oprechte exuses. Ik ben begonnen met spelen vanaf "Molukkers die geen slaven waren van Egypte"
West-Melanesia
pi_187209404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar racisme is universeel.
Je paspoort en je afkomst. Dat zijn dus wel twee verschillende dingen.

quote:
Kan ik hieruit opmaken dat als er een goede reden is, dat je racisme dan accepteert?
Nee, dat zeg ik niet. Ik geef schets een achtergrond.

quote:
Daarom zijn er dus Molukse wijken gebouwd, zodat deze personen de sociale huurwoningen in de Molukse wijk van generatie op generatie kunnen doorgeven, wat ze dus ook al 70 jaar doen.
De wijken zijn gebouwd omdat de Molukkers hun kampen helemaal niet uit wilden. Ze kregen, ondanks woningnood in Nederland, ook grote kortingen om in een normale wijk te gaan wonen.

Zo slecht hadden ze het dus... :'(

quote:
Daar heeft de Nederlandse regering 70 jaar geleden wat op bedacht. Omdat niet alle Molukkers het vermogen hebben of een dergelijke goede baan hebben om een woning te kopen, werden er Molukse wijken gebouwd, zodat alle Molukkers als ze dat willen de sociale huurwoningen in een Molukse wijken kunnen doorgeven van generatie op generatie, wat ze dus al 70 jaar doen.
Nogmaals, het is bedacht om Molukkers in normale huizen te laten wonen.

quote:
Het woordje niet-Molukkers staat gelijk aan de term "mensen van een andere etnische afkomst dan Moluks", wat gewoon in de oorspronkelijk tekst stond.
Of je weet niet wat je schrijft. Of je liegt. Het staat er namelijk niet.

quote:
Nee, weer fout:

Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde"

Ik had het over Molukkers, evenals bewoners van een andere etnische afkomst die getrouwd zijn met Molukkers. Later voegde ik personen die een band met de Molukse gemeenschap hebben eraan toe.

De term "bewoners van een andere etnische afkomst" is hetzelfde als niet-Molukkers.

Je bent dus wel fout
Nee, je moet dus trouwen met een Molukker/Molukse. Dan gaat het uiteindelijk dus wel om de bloedband.
pi_187209511
Maar goed.

Waarom mag Piet, een Nederlander die werkt als docent, niet in een Molukse wijk wonen?

Waarom mag Wang, een Chinees die friet bakt, niet in een Molukse wijk wonen?
pi_187209925
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:23 schreef luxerobots het volgende:
quote:
Je paspoort en je afkomst. Dat zijn dus wel twee verschillende dingen.
Maar in je paspoort staat je nationaliteit

quote:
Nee, dat zeg ik niet. Ik geef schets een achtergrond.
De Molukse wijken hebben ook een achtergrond.

quote:
De wijken zijn gebouwd omdat de Molukkers hun kampen helemaal niet uit wilden. Ze kregen, ondanks woningnood in Nederland, ook grote kortingen om in een normale wijk te gaan wonen.

Zo slecht hadden ze het dus... :'(
Nee ze werden in kampen gestopt.

quote:
Nogmaals, het is bedacht om Molukkers in normale huizen te laten wonen.
Maar die normale huizen zijn sociale huurwoningen die al 70 jaar van generatie op generatie worden doorgegeven.

quote:
Of je weet niet wat je schrijft. Of je liegt. Het staat er namelijk niet.
Wat staat er dan wel:

”Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn en andere personen die een band hebben met de Molukse gemeenschap. Racisme is dus totaal niet aan de orde"

quote:
Nee, je moet dus trouwen met een Molukker/Molukse. Dan gaat het uiteindelijk dus wel om de bloedband.
Nee want de persoon van een andere etnische afkomst die met een Molukker trouwt heeft geen Moluks bloed, dus is niet van Molukse afkomst.
West-Melanesia
pi_187209941
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:27 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed.

Waarom mag Piet, een Nederlander die werkt als docent, niet in een Molukse wijk wonen?

Waarom mag Wang, een Chinees die friet bakt, niet in een Molukse wijk wonen?
Van wie mogen ze daar niet wonen?
West-Melanesia
pi_187210068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:39 schreef Oceanier het volgende:
Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn
Dit stond er eerst.

Je noemde twee punten. Mensen met een andere afkomst omdat ze bijvoorbeeld ook Surinaams zijn. Dus Moluks én Surinaams. Nou, nou.

Ofwel moet je dus getrouwd zijn, om bij de incrowd te kunnen horen.

Het zijn gewoon stamrituelen, net zoals je je moet bekeren om joods te worden, maar het dan toch nooit helemaal zal worden zolang je moeder niet van het joodse volk was.
pi_187210089
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Van wie mogen ze daar niet wonen?
Wat denk je zelf?

Van de buurt.
pi_187210151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit stond er eerst.

Je noemde twee punten. Mensen met een andere afkomst omdat ze bijvoorbeeld ook Surinaams zijn. Dus Moluks én Surinaams. Nou, nou.

Ofwel moet je dus getrouwd zijn, om bij de incrowd te kunnen horen.

Het zijn gewoon stamrituelen, net zoals je je moet bekeren om joods te worden, maar het dan toch nooit helemaal zal worden zolang je moeder niet van het joodse volk was.
Zie je, je hebt het dus fout. Je hebt namelijk de eerste zin niet gelezen
West-Melanesia
pi_187210169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Van de buurt.
Ze mogen daar wel wonen
West-Melanesia
pi_187210237
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zie je, je hebt het dus fout. Je hebt namelijk de eerste zin niet gelezen
De eerste zin gaat over getrouwde personen :')

Zowel qua inhoud als taalgebruik heb ik echt het idee dat je een laag IQ hebt.
pi_187210284
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De eerste zin gaat over getrouwde personen :')

Zowel qua inhoud als taalgebruik heb ik echt het idee dat je een laag IQ hebt.
Ook fout, er is namelijk maar 1 zin. Het eerste gedeelte van de zin gaat over mensen van een andere afkomst die dus wel wonen in een Molukse wijk. Dus heb ik gelijk, dat ik niet alleen over Molukkers sprak, en heb jij ongelijk. Zie je dat je niet goed leest, je bent erin getuind
West-Melanesia
pi_187210428
quote:
Zowel qua inhoud als taalgebruik heb ik echt het idee dat je een laag IQ hebt.
En nou ben je op de man aan het spelen! Gefeliciteerd, je hebt zojuist de discussie verloren.
West-Melanesia
pi_187211106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ook fout, er is namelijk maar 1 zin. Het eerste gedeelte van de zin gaat over mensen van een andere afkomst die dus wel wonen in een Molukse wijk. Dus heb ik gelijk, dat ik niet alleen over Molukkers sprak, en heb jij ongelijk. Zie je dat je niet goed leest, je bent erin getuind
Nee, de eerste zin:

”Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn

En hier mijn reactie er op:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 22:43 schreef luxerobots het volgende:
Je noemde twee punten. Mensen met een andere afkomst omdat ze bijvoorbeeld ook Surinaams zijn. Dus Moluks én Surinaams. Nou, nou.

Ofwel moet je dus getrouwd zijn, om bij de incrowd te kunnen horen.
Maar goed, in het hoofd van Oceanier zit duidelijk wat mis.

Discussiëren met die knakker heeft weinig zin.
pi_187211629
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, de eerste zin:

”Bovendien zijn er in de Molukse wijken wel bewoners van andere etnische afkomst omdat ze bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Moluks persoon, of mensen die naast Moluks ook bijvoorbeeld Surinaams of welk ander etniciteit dan ook zijn

En hier mijn reactie er op:
[..]

Maar goed, in het hoofd van Oceanier zit duidelijk wat mis.

Discussiëren met die knakker heeft weinig zin.
Nog steeds fout. Personen van een andere afkomst mogen in de Molukse wijk wonen. Nu begint het een beetje akward te worden voor je. Het is nog altijd 1 zin.

Je kan beter je fout toegeven luxorobot, want ik ken urenlang doorgaan luxorobot, ook als je je fout niet toegeeft. Alleen sleur je de discussie de afgrond in met het blijven ontkennen van je fout maar ik blijf het hele spelletje gewoon met je meespele

Bovendien, 2-0 voor jou voor op de man spelen
West-Melanesia
pi_187211769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nog steeds fout. Personen van een andere afkomst mogen in de Molukse wijk wonen. Nu begint het een beetje akward te worden voor je. Het is nog altijd 1 zin.
Het is slappe hap van je.

Er mogen in principe geen mensen mensen van een andere afkomst wonen.

Behalve als ze dus getrouwd zijn. Die Molukkers zouden zichzelf ook wel in hun voet schieten als dat niet zo was. Dan zouden ze zelf uit hun goedkope huurwoningen moeten vertrekken als ze een relatie aangaan met iemand van buiten hun club kleur.

quote:
Je kan beter je fout toegeven luxorobot, want ik ken urenlang doorgaan luxorobot, ook als je je fout niet toegeeft. Alleen sleur je de discussie de afgrond in met het blijven ontkennen van je fout maar ik blijf het hele spelletje gewoon met je meespele

Bovendien, 2-0 voor jou voor op de man spelen
Het is geen fout, dombo.
pi_187214455
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is slappe hap van je.

Er mogen in principe geen mensen mensen van een andere afkomst wonen.

Behalve als ze dus getrouwd zijn. Die Molukkers zouden zichzelf ook wel in hun voet schieten als dat niet zo was. Dan zouden ze zelf uit hun goedkope huurwoningen moeten vertrekken als ze een relatie aangaan met iemand van buiten hun club kleur.
[..]

Het is geen fout, dombo.
Kijk, nu voeg je het woordje “principe” er al aan toe. Bijna luxo. Al indirect geef je me gelijk en geef je je fout toe....

Mensen van een andere afkomst mogen wel wonen in een Molukse wijk.

Je noemt me nu dombo, 3-0 in “en op de man spelen”
West-Melanesia
pi_187214465
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:22 schreef luxerobots het volgende:
Mensen kalken op je huis:

Molukse wijk, alleen Molukkers.

En dan is het niet racistisch omdat sommige niet-Molukkers als uitzondering (en met een goede reden, aangetrouwd, een band met de Molukken hebben) er toch mogen wonen.

:')
Klopt, het zou idd pas racistisch zijn als Molukkers het witte ras als inferieur zouden zien en het verboden was voor het witte ras om in de Molukse wijk te wonen.

Helaas gaan je stelling en je conclusie niet op. Er wonen personen met een witte huidskleur in de Molukse wijk. En niet omdat ze nuttig zijn (je vergelijking met Hitler gaat dus ook al niet op)
West-Melanesia
  zondag 2 juni 2019 @ 04:45:18 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187214482
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 04:25 schreef Oceanier het volgende:

Mensen van een andere afkomst mogen wel wonen in een Molukse wijk.

Ze mogen er niet wonen, TENZIJ... dan volgt dus de uitzondering op de regel.
pi_187214492
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 04:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze mogen er niet wonen, TENZIJ... dan volgt dus de uitzondering op de regel.
Dus mogen ze er wonen
West-Melanesia
  zondag 2 juni 2019 @ 08:03:19 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187214749
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 04:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus mogen ze er wonen
Nee, ze mogen er niet wonen. Er zijn enkele uitzonderingen, vandaar die tenzij. De uitzonderingen die de regel bevestigen.
pi_187214898
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ze mogen er niet wonen. Er zijn enkele uitzonderingen, vandaar die tenzij. De uitzonderingen die de regel bevestigen.
Dus mogen ze erin wonen.
West-Melanesia
  zondag 2 juni 2019 @ 08:31:30 #297
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187214963
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus mogen ze erin wonen.
Nee, tenzij. Wat begrijp je daar niet aan? Heb je moeite met Nederlands of zo?
pi_187215258
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 08:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, tenzij. Wat begrijp je daar niet aan? Heb je moeite met Nederlands of zo?
Dat betekent nog steeds dat ze dus wel daarin mogen wonen. Heb jij moeite met Nederlands? Wat is daar zo moeilijk aan?
West-Melanesia
  zondag 2 juni 2019 @ 09:48:32 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 2 juni 2019 @ 09:49:22 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187215776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 19:45 schreef Bart2002 het volgende:
Ik snap oprecht niet waar al die (m.i.) hysterische gedrevenheid vandaan komt die vele users hier etaleren. Echt te gek voor woorden. Pas op de plaats mannen.
Ga lekker naar Tweakuhs dan waar de modjes het schijnbaar wel goed kunnen "lijden"...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')