abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187189040
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In diverse wetten, om te beginnen de grondwet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In diverse wetten, om te beginnen de grondwet.
Nee in die grondwet staat dat alle vormen van discriminatie verboden zijn. Dus ook die sportscholen en bejaardentehuizen die je dus wel verdedigt.

Dus nogmaals:

quote:
Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.

Als je het zou aanvechten, wordt dit besluit teruggedraaid. Er mag in Nederland geen onderscheid gemaakt worden op ras/etniciteit als het gaat om het toewijzen van woningen.
Waar staat dit?
West-Melanesia
pi_187189138
Het is niet zo makkelijk hoor, jullie doen echt alsof het zo makkelijk is. Dan kan je je frustraties wel op mij afreageren. Maar zodra de grondwet erbij wordt gehaald en je vervolgens wil uitzoeken wat wel of niet is toegestaan betreft discriminatie stuit je nou eenmaal op dingen waar je niet eerder bij stil hebt gestaan.

Dus je kan me wel blind en roekeloos blijven aanvallen. Maar puntje bij paaltje klopt alles wat ik over de grondwet en andere instanties heb verteld, zo makkelijk is het niet om ff racisme of discriminatie te roepen en daarna graag willen dat het verboden moet worden. Echt niet.
West-Melanesia
pi_187189251
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook maar daar zul je wel weer overheen hebben gelezen

daarnaast heb je sowieso niets 'rustig' uitgelegd want er zit altijd wel een rare sneer tussen

nogmaals ik snap dat het je relatief hoog zit allemaal maar op deze manier komen we echt helemaal nergend

als je de backup triangelaar van de jostiband van de trap afgooit kun je er nog steeds betere gesprekken mee voeren dan met jou volgens mij ... ik ben er wel klaar mee
Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.
West-Melanesia
pi_187189266
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Prima : Lekker niet reageren als je geen zin hebt, doe ik ook.
Maar dan vind je dus FvD en PVV racistische partijen, die zich profileren met het selecteren van nieuwkomers en hun recht in een Nederlandse wijk te wonen .
Ja. Al heb ik dat volgens mij al beantwoord toen je het de eerste keer vroeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Idem je dubbele moraal met PVV en FvD. zij krijgen veel stemmen door vooral een beleid te promoten die hele bevolkingsgroepen buiten de deur moet houden en de PVV wil zelfs islamieten uitsluiten van democratische burgerrechten. Ineens weiger je dat als racisme te omschrijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Welke dubbele moraal? Als je me als user ook maar een beetje kent zou je weten dat ik echt helemaal niets met de PVV of FvD heb.

Maar volgens jou moet ik elke keer als ik het over racisme heb, de voetnoot toevoegen dat 'de PVV en FvD óók racistisch zijn, en dat is hartstikke slecht'?

Kom op zeg.

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
:*
"Pools are perfect for holding water"
pi_187189368
"Ja maar muh sportscholen" _O-
Conscience do cost.
pi_187189506
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja. Al heb ik dat volgens mij al beantwoord toen je het de eerste keer vroeg.
ohhhhh dat heb ik gemist dan.
Je vind het dus geen racistische partijen?
  Forum Admin vrijdag 31 mei 2019 @ 21:21:14 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187189511
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lekker relevant ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187189592
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lekker relevant ook.
Ja, het is wel relevant voor de vraag of mensen selecteren op basis van etniciteit een racisme is.
En dat is de bewering in dit topic wat telkens terugkomt.
FvD en PVV vinden dat nieuwkomers niet meer het land in mogen en gaan wonen hier.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 21:26:36 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187189603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja als je niet goed leest wat ik schrijf, en niet begrijpt waarom ik een bepaalde houding aanneem in sommige berichten, mij vaker probeert te corrigeren dan anderen, weet je, dan ken ik je niet verder helpen. Ik ken je niet verder uitleggen.
je kunt sowieso niets uitleggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin vrijdag 31 mei 2019 @ 21:27:40 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_187189619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja, het is wel relevant voor de vraag of mensen selecteren op basis van etniciteit een racisme is.
En dat is de bewering in dit topic wat telkens terugkomt.
FvD en PVV vinden dat nieuwkomers niet meer het land in mogen en gaan wonen hier.
Nee, totale kolder om over die partijen te gaan kissebissen in dit topic. Sterk staaltje whataboutism
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_187189731
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, totale kolder om over die partijen te gaan kissebissen in dit topic. Sterk staaltje whataboutism
Ok ..... je wil een zinnige discussie uit de weg gaan over de vraag of selecteren op etniciteit voor het toekennen van woonrechten een vorm van racisme is.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:41:17 #112
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_187189825
https://www.omroepwest.nl(...)en-Moordrechtse-wijk

hetzelfde in moordrecht.

vroeger had je ook Molukkers in Waddinxveen, maar dit is allemaal verdwenen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_187190276
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt sowieso niets uitleggen
Snap je, en dan huilen wanneer ik me stem klein beetje verhef.
West-Melanesia
pi_187190340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:11 schreef ems. het volgende:
"Ja maar muh sportscholen" _O-
Ja jij moet er ook nog uit komen. Grondwet artikel 1 en discriminatie, Molukse wijken en sportscholen. Hoe ga je precies wat toepassen? Zoals ik al zei, zo gemakkelijk is het niet. Neem gerust de tijd.
West-Melanesia
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:22:16 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_187190397
Ik ben het wel eens met Oceanier, de regering heeft deze afspraak gemaakt met de Molukse gemeenschap, de woningbouwverenigingen hebben dit overgenomen, en dat is het dan, afspraak is afspraak. Wie heeft er nou eigenlijk last van dat Molukkers liever samenklonten zonder bemoeienis van buitenaf?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187190468
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja in dit topic wordt het label discriminatie en racisme bij de Molukse wijken opgehangen. Omdat dit gebeurt, krijg je dus de ene na de andere situatie om de oren waar precies hetzelfde gebeurd en waar artikel 1 van de grondwet mee in strijd is. Zoals ik al zei, sportscholen, bejaardentehuizen, grenzen dicht willen maken zoals Bluesdude zei, asielzoekers/vluchtelingen weigeren.

Stelling:
Grenzen dicht voor asielzoekers/vluchtelingen, ongeacht de reden, want oor hebben naar de redenen van het ontstaan van Molukse wijken hebben veel mensen hier ook niet. Dus grenzen dicht voor asielzoekers/vluchtelingen, racisme/discriminatie of niet?
West-Melanesia
pi_187190613
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat? Kan je lezen?

Ik vind het racistische partijen. Zo duidelijk?

Maar zoals ik al zei, gaat dit topic niet over FvD of de PVV. En vind ik het niet nodig om elke keer dat er over racisme gepraat wordt, te moeten zeggen dat "FvD en PVV racistisch zijn, en dat vind ik slecht." Want daar gaat het nu niet over. Net zoals ik nu ook niet begin over de racistische KKK. Of over China en Tibetanen. Of welke andere vorm van racisme dan ook.
pi_187190625
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat? Kan je lezen?

Maar zoals ik al zei, gaat dit topic niet over FvD of de PVV. En vind ik het niet nodig om elke keer dat er over racisme gepraat wordt, te moeten zeggen dat "FvD en PVV racistisch zijn, en dat vind ik slecht." Want daar gaat het nu niet over.
Oceanier schiet snel van onderwerp naar onderwerp. Kennelijk is het heel moeilijk voor hem om uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Molukkers hun eigen wijken hebben en anderen uit deze wijken mogen wegpesten.
pi_187190645
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oceanier schiet snel van onderwerp naar onderwerp. Kennelijk is het heel moeilijk voor hem om uit te leggen waarom het gerechtvaardigd is dat Molukkers hun eigen wijken hebben en anderen uit deze wijken mogen wegpesten.
Hij snapt het niet, wil het niet snappen, zal het nooit snappen en kan dat wellicht zelfs niet eens.

Heb het al lang opgegeven om met hem in gesprek te gaan.

Maar dat Bluesdude zo moeilijk loopt te doen vind ik maar raar.
pi_187190707
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurt
West-Melanesia
pi_187190718
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij snapt het niet, wil het niet snappen, zal het nooit snappen en kan dat wellicht zelfs niet eens.

Heb het al lang opgegeven om met hem in gesprek te gaan.

Maar dat Bluesdude zo moeilijk loopt te doen vind ik maar raar.
Ook jij, grenzen dicht, racisme/discriminatie of niet?
West-Melanesia
pi_187190724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat? Kan je lezen?

Nee...
Zeg nou gewoon direct dat je het geen racistische partijen vind

quote:
En vind ik het niet nodig om elke keer dat er over racisme gepraat wordt, te moeten zeggen dat "FvD en PVV racistisch zijn,
Dat vind ik ook, maar je duidelijkheid dat je het geen racistische partijen vind laat te wensen over.
Overigens vind ik ze geen racistische partijen.
Maar als je het uitsluiten om ergens te kunnen wonen in Nederland op basis van etniciteit racistisch vind , dan moet je dat standpunt doortrekken naar de veel heersende opvatting dat het wel moet kunnen. Dan vind je die opvatting dus racistisch, wat ik niet vind.
Even terzijde : ik noemde met name PVV en FvD, maar die etnische uitsluiting is een veel heersende opvatting. In de publieke opinie, en bij zowat alle politieke partijen
pi_187190777
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je snapt er geen drol van. Daarom kan je dus geen antwoord geven op mijn vorige post aan jou. Jij bent dus degene die van onderwerp veranderd, en mij ergens vals van wilt beschuldigen tegenover een ander. Je bent ook gelijk de reden samen met nog een aantal andere mensen die traag van begrip zijn dat dit topic al 30 pagina’s duurt
Nee, debieltje, verklaar maar eens waarom mensen uitsluiten vanwege hun afkomst/etniciteit om ergens te wonen géén racisme is.
pi_187190778
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee...
Zeg nou gewoon direct dat je het geen racistische partijen vind

[..]

Dat vind ik ook, maar je duidelijkheid dat je het geen racistische partijen vind laat te wensen over.

Slechte trol.
pi_187190936
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, debieltje, verklaar maar eens waarom mensen uitsluiten vanwege hun afkomst/etniciteit om ergens te wonen géén racisme is.
Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehand
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')