abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187187986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De grote drukte onder het motto "foei.. dat is racisme " is over de top.
De verhuurder is niet van plan mensen te selecteren op ras. Evenmin is dat niet wat actieve Molukse bewoners willen.
Selecteren op etniciteit is racisme. Ik ga deze discussie niet nog eens met je voeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187188047
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Selecteren op etniciteit is racisme. Ik ga deze discussie niet nog eens met je voeren.
Prima : Lekker niet reageren als je geen zin hebt, doe ik ook.
Maar dan vind je dus FvD en PVV racistische partijen, die zich profileren met het selecteren van nieuwkomers en hun recht in een Nederlandse wijk te wonen .
pi_187188329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.

Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.

Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Dit
pi_187188366
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.

Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.

Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd. Daarom moet je goed lezen wat ik schrijf. Ik zal het later nog 1 x uitleggen, zo simpel mogelijk
West-Melanesia
pi_187188416
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lola je moet echt je bril op doen. De grondwetbeginselen worden door Molukse wijken, woningcorporaties en nog veel meer instanties over de schutting geflikkerd.
Dat is nou juist het probleem. "Ja maar hunnie doen het ook" is geen valide argument om het dan maar goed te keuren. En ik zie de woningcorporaties geen geweld gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 20:00:40 ]
pi_187188491
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:00 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem. "Ja maar hunnie doen het ook" is geen valide argument om het dan maar goed te keuren. En ik zie de woningcorporaties geen geweld gebruiken.
Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?
West-Melanesia
pi_187188536
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie".
Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd worden.

Wat hebben bejaarden, boze vrouwen en "het volk" daar mee te maken? Dan kan je wel blijven counteren met "ja maar, bejaardentehuizen laten ook geen kinderen toe", maar je snapt zelf ook wel dat die vergelijking als een tang op een varken slaat. Of worden jongere die af en toe tussen de bejaarden terecht komen, ook met geweld het pand weer uitgewerkt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 20:12:35 ]
pi_187188569
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:10 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd kan worden.

Wat hebben bejaarden, boze vrouwen en "het volk" daar mee te maken?
Ohja nog steeds die ruit. Hoe lang blijf je daar nog over door gaan dan? Die jongens drinken allang thee met de woningcorporatie en de woning wordt opgeknapt, er is een lijst met 20 gegadigde voor de woning en alles is weer koek en ei.

Wat wil je nou precies?
West-Melanesia
pi_187188578
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:10 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik de Molukse wijken wil afschaffen vanwege discriminatie dan? Ik zeg dat het terroriseren van je nieuwe buren, op basis van hun afkomst discriminatie is. En dat kan niet getolereerd kan worden.

Tuurlijk, dat kan niet getolereerd worden.
Maar is dat gebeurd dan in deze wijk ?

Je bedoelt vandalisme van jongeren omdat ze een Molukse buurtbewoner in een huis willen.
Maar dat ging niet om de huidskleur van de nieuwe bewoners.
pi_187188582
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ohja nog steeds die ruit. Hoe lang blijf je daar nog over door gaan dan? Die jongens drinken allang thee met de woningcorporatie en de woning wordt opgeknapt, er is een lijst met 20 gegadigde voor de woning en alles is weer koek en ei.

Wat wil je nou precies?
Die ruit is de hele aanstichting van deze topic reeks, waarom zou dat niet relevant zijn?
En alles is weer koek en ei omdat de woningcorporatie eieren voor hun geld heeft gekozen en besloten om aan de eisen van de agressors te voldoen. De kern van het probleem blijft.
pi_187188602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:13 schreef Bluesdude het volgende:

Je bedoelt vandalisme van jongeren omdat ze een Molukse buurtbewoner in een huis willen.
Maar dat ging niet om de huidskleur van de nieuwe bewoners.
Correct, daarom staat er ook afkomst in je quote en niet huidskleur ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2019 20:15:54 ]
pi_187188606
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:14 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Die ruit is de hele aanstichting van deze topic reeks, waarom zou dat niet relevant zijn?
En alles is weer koek en ei omdat de woningcorporatie eieren voor hun geld heeft gekozen en besloten om aan de eisen van de agressors te voldoen. De kern van het probleem blijft.
Nee die ruit was de aanstichting van een topic twee weken geleden.

Dit topic heeft een andere aanstichting, namelijk "twee partijen die het probleem samen hebben opgelost".

Nogmaals, wat wil je precies?
West-Melanesia
pi_187188680
Lola, de woningcorporatie die de afspraak geschonden heeft, daar is het mee begonnen. Iemand werd boos en gooide een ruit in. De bewoners zijn hiervan geschrokken en de woningcorporatie is hiervan geschrokken.

Beide partijen zijn vervolgens om de tafel gaan zitten en hebben samen netjes het probleem opgelost. De afspraak die geschonden was, is niet door de ingegooide ruit in stand gehouden. Zonder die ingegooide ruit hadden ze alsnog het probleem opgelost en de afspraak in stand gehouden.

Alles is dus opgelost.
West-Melanesia
pi_187188738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:22 schreef Oceanier het volgende:
Lola, de woningcorporatie die de afspraak geschonden heeft, daar is het mee begonnen. Iemand werd boos en gooide een ruit in. De bewoners zijn hiervan geschrokken en de woningcorporatie is hiervan geschrokken.

Beide partijen zijn vervolgens om de tafel gaan zitten en hebben samen netjes het probleem opgelost. De afspraak die geschonden was, is niet door de ingegooide ruit in stand gehouden. Zonder die ingegooide ruit hadden ze alsnog het probleem opgelost en de afspraak in stand gehouden.
Hoe weet jij dat nu weer?
pi_187188824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee lola, je snapt het alweer niet. Als je de Molukse wijken wilt afschaffe puur vanwege discriminatie, worden niet alleen de Molukse wijken maar ook alle andere instanties en complexen afgeschaft. Daar ga je een hoop problemen mee krijgen Lola en dat gaat je niet lukken omdat het volk ervoor gaat zorgen dat jij niet je zin krijgt. Boze kinderen van bejaarden, boze vrouwen en ouders van jongeren zullen zich tegen je keren omdat jij vind dat geen enkele vorm van discriminatie is toegestaan Lola. Hoe ga je dat oplossen, hoe wil je dat gaan oplossen, ga je dan blijven roepen "discriminatie". Of ben jij het niet helemaal met Jigzoz eens, maar heb jij een ander standpunt?
Je vergelijkt appels met peren.

Leeftijdsdiscriminatie is in veel meer gevallen toegestaan. Als je het hebt over seniorenwoningen dan heb je het dus ook over andere woningen. Woningen die gelijkvloers zijn, waar andere verdiepingen met de lift bereikbaar zijn, waar er extra ruimte is voor de scootmobiel, extra leuningen op het portiek, een extra harde intercom, makkelijk bedienbare kranen etc.

Net als discriminatie op geslacht. Er zijn met sport bijvoorbeeld mannen- en vrouwenteams, dit omdat mannen fysiek sterker zijn. En bij een sportschool voor vrouwen, willen de vrouwen gewoon niet gestoord worden door koekeloerende mannen.

Wat betreft discriminatie op etniciteit hebben we juist afgesproken dat we dat niet meer willen.

Behalve bij Molukkers, die geven we met hun racisme gewoon hun zin.
pi_187188834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nu weer?
Omdat er een afspraak is geschonden. Om de tafel gaan zitten zou hoe dan ook gebeuren. Lijkt me logisch he?
West-Melanesia
pi_187188854
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Omdat er een afspraak is geschonden. Om de tafel gaan zitten zou hoe dan ook gebeuren. Lijkt me logisch he?
Als Molukkers geen geweld hadden gebruikt, was er gewoon voor gekozen om Molukkers en niet-Molukkers door elkaar te laten wonen.
pi_187188881
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren.

Leeftijdsdiscriminatie is in veel meer gevallen toegestaan. Als je het hebt over seniorenwoningen dan heb je het dus ook over andere woningen. Woningen die gelijkvloers zijn, waar andere verdiepingen met de lift bereikbaar zijn, waar er extra ruimte is voor de scootmobiel, extra leuningen op het portiek, een extra harde intercom, makkelijk bedienbare kranen etc.

Net als discriminatie op geslacht. Er zijn met sport bijvoorbeeld mannen- en vrouwenteams, dit omdat mannen fysiek sterker zijn. En bij een sportschool voor vrouwen, willen de vrouwen gewoon niet gestoord worden door koekeloerende mannen.

Wat betreft discriminatie op etniciteit hebben we juist afgesproken dat we dat niet meer willen.

Behalve bij Molukkers, die geven we met hun racisme gewoon hun zin.
Nee er zijn hier mensen die roepen dat alle vormen van discriminatie verboden moet worden, want discriminatie is discriminatie voor hun. Geen ja maar.

Maar ik heb alleen gezegd dat dat niet zo makkelijk gaat, om zie eerdergenoemde voorbeelden.

quote:
Wie is we?
West-Melanesia
pi_187188916
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Molukkers geen geweld hadden gebruikt, was er gewoon voor gekozen om Molukkers en niet-Molukkers door elkaar te laten wonen.
Nee in andere soortgelijke gevallen in andere Molukse wijken was er geen geweld gebruikt, daar is men ook gewoon om de tafel gaan zitten en is de afspraak in stand gehouden.

Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat de woningcorporatie is gezwicht voor geweld.
West-Melanesia
pi_187188918
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee er zijn hier mensen die roepen dat alle vormen van discriminatie verboden moet worden, want discriminatie is discriminatie voor hun. Geen ja maar.
Wie roept hier dat alle discriminatie (al het onderscheid, bedoel je) verboden moet worden?
pi_187188926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie roept hier dat alle discriminatie (al het onderscheid, bedoel je) verboden moet worden?
Jigzoz, maar wat een relevante vraag zeg sjeetje.
West-Melanesia
pi_187188970
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee in andere soortgelijke gevallen in andere Molukse wijken was er geen geweld gebruikt, daar is men ook gewoon om de tafel gaan zitten en is de afspraak in stand gehouden.

Maar wat je dus eigenlijk zegt is dat de woningcorporatie is gezwicht voor geweld.
Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.

Als je het zou aanvechten, wordt dit besluit teruggedraaid. Er mag in Nederland geen onderscheid gemaakt worden op ras/etniciteit als het gaat om het toewijzen van woningen.

Maar goed, woningbouwstakkers hebben daar helemaal geen geld en zin in.

Want je wil ook niet in een buurt zitten waar men je niet mag.
pi_187188992
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en wettelijk gezien kan het helemaal niet.

Als je het zou aanvechten, wordt dit besluit teruggedraaid. Er mag in Nederland geen onderscheid gemaakt worden op ras/etniciteit als het gaat om het toewijzen van woningen.

Maar goed, woningbouwstakkers hebben daar helemaal geen geld en zin in.

Want je wil ook niet in een buurt zitten waar men je niet mag.
Waar staat dat?
West-Melanesia
pi_187188998
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In diverse wetten, om te beginnen de grondwet.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 20:45:25 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187189001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:25 schreef Oceanier het volgende:

[..]

en ook rustig uitgelegd waarom
ik ook maar daar zul je wel weer overheen hebben gelezen

daarnaast heb je sowieso niets 'rustig' uitgelegd want er zit altijd wel een rare sneer tussen

nogmaals ik snap dat het je relatief hoog zit allemaal maar op deze manier komen we echt helemaal nergend

als je de backup triangelaar van de jostiband van de trap afgooit kun je er nog steeds betere gesprekken mee voeren dan met jou volgens mij ... ik ben er wel klaar mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')