Er is al een paar keer, bijna klinisch, uitgelegd dat dit wel degelijk racisme is. Bijna een schoolvoorbeeld van racisme, zelfs.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Echt niet. Best bizar vind ik dan ook weer hoe men dat ziet. Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet echt veel van hoe het zo gekomen is want anders zou je dat niet beweren lijkt me.
Amen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.
Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.
Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Amen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Vrijwel niemand hier heeft er een probleem mee dat de over-grootouders van Oceanier hier allemaal samen in een wijk woonden. We hebben het ook niet over Molukkers die hun woning uitgegooid worden omdat die wijken "racistisch" zouden zijn, iedereen vindt het prima. Het gaat hier om woningen die gewoon op een normale manier vrijgekomen zijn, een halve eeuw nadat de oorspronkelijke bewoners erin kwamen.
Maar dat er nu een groep is die een woning vandaliseren, omdat de nieuwe bewoners daarvan een andere afkomst hebben dan dat hun eigen over-grootvader had. Is op geen enkele manier goed te praten. En daar gaat de discussie over.
Het falende beleid uit de jaren 50 jegens de Molukkers, geeft geen vrijbrief om anno 2019 alle grondwet beginselen over de schutting te flikkeren.
Is het echt? Zit het zo hoog?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:53 schreef Lola69 het volgende:
De meerderheid van Nederland (80% in de laatste verkiezingen) wil de Nederlandse cultuur en biologische soort compleet vernietigen.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Het blijft toch iets geks. Een gekleurde wijk behouden vanuit historisch besef is blijkbaar iets goeds, maar als mensen Nederland "wit" willen houden uit historisch besef zijn het racisten.
Toch nog heel even:quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het echt? Zit het zo hoog?
Het is gewoon zwaar over the top hoe men hier reageert. Er wordt spreekwoordelijk en ook letterlijk van een mug een gigantische Olifant gemaakt. Maak je druk over dingen die er echt toe doen vind ik dan.
Ja man dat klopt. De Molukse wijk wordt in de volksmond altijd "De Wijk"genoemd. Een van de eerste vragen die wordt gesteld als je een Molukker ontmoet is altijd, "Kom je uit de wijk"? Kom je dus uit de Molukse wijk of woon je in de stad/dorp?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel lastig hoor, allen tegen 1. Dat zag (en zie) ik gebeuren. En zo gek zijn jouw standpunten niet. Ik weet niet of je zelf Molukker bent (Ambonezen noemden wij dat vroeger, ik woonde in Wormerveer indertijd net naast "De Wijk" zoals dat genoemd werd.)?
Wat mij betreft houden zij gewoon eeuwig recht (of privilege) op hun plekje vanuit een historisch besef. Ik snap de ophef niet en waarom men hier daar zo fel op is. Echt niet hoor.
Het afpakken van hun woonrecht staat er buiten hoor. Het gaat mij erom dat ze andere mensen uit de wijk wegpesten.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wordt ervan gemaakt. Feit is dat zij gewoon recht hebben op hun postzegeltje grond waar hun huis staat. Die rechten of privileges moeten nu blijkbaar afgepakt worden omdat het "racisme" is en omdat het al zo lang geleden is. Verder hou ik erover op want daar komen we niet uit.
Hoe het gros van de moderne mens (althans hier..) erover denkt vind ik te gek voor woorden. Er zijn hoger doelen om verontwaardigd over te zijn.
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het afpakken van hun woonrecht staat er buiten hoor. Het gaat mij erom dat ze andere mensen uit de wijk wegpesten.
Ja precies.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?
Vandaar mijn reactie zet er dan een hoge muur omheen, wil men erbuiten mag men betalen, vind ik.quote:
Nee hoor. Er wordt gezegd dat we hier ontzettend boos over zijn. Ow? Heb ik blijkbaar gemist.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is dit niet en dat is volgens mij ook zijn punt. Een stukje historisch besef speelt hier mee maar dat lijkt niet echt bekend bij de users die zo tekeer gaan hier.
Ja maar, doen de standpunten en argumenten en redenen van de Molukse wijk doen er niet toe voor je?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus dat ze anderen het woonrecht willen ontnemen?
Ook dat zegt vrijwel niemand.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat wordt ervan gemaakt. Feit is dat zij gewoon recht hebben op hun postzegeltje grond waar hun huis staat. Die rechten of privileges moeten nu blijkbaar afgepakt worden omdat het "racisme" is en omdat het al zo lang geleden is. Verder hou ik erover op want daar komen we niet uit.
Stro-pop. Doen alsof de ander hier verschrikkelijk boos over is (en zich dus aanstelt) is wel weer erg makkelijk hoor.quote:Hoe het gros van de moderne mens (althans hier..) erover denkt vind ik te gek voor woorden. Er zijn hoger doelen om verontwaardigd over te zijn.
Is dat integreren in de samenleving?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:13 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ja maar, doen de standpunten en argumenten en redenen van de Molukse wijk doen er niet toe voor je?
[ afbeelding ]
En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniėr.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het echt? Zit het zo hoog?
Het is gewoon zwaar over the top hoe men hier reageert. Er wordt spreekwoordelijk en ook letterlijk van een mug een gigantische Olifant gemaakt. Maak je druk over dingen die er echt toe doen vind ik dan.
Het was een mirror van een quote van Oceanierquote:
joh je bent al vanaf deel 1 aan het tierenquote:Op vrijdag 31 mei 2019 18:10 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, ik heb op elke normale reactie, waarbij gebruik wordt gemaakte van argumenten, normaal terug gereageerd met tegenargumenten.
Ik heb wel op onzinnige reacties, op een onzinnige manier teruggereageerd.
Je hoeft alleen maar terug te kijken naar een aantal onzinnige reacties op de 1e paar pagina's nadat ik dit topic heb geopend. Dat was nog voordat ik uberhaupt reageerde. Op die onzinnige reacties reageer je niet. Sterker nog, je doet later gezellig mee met kinderachtige treingrappies
Maar dan moet je niet janken als de bal wordt teruggekaatst.
De grote drukte onder het motto "foei.. dat is racisme " is over de top.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef probeer het volgende:
[..]
En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniėr.
en ook rustig uitgelegd waaromquote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
joh je bent al vanaf deel 1 aan het tieren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |