abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187125857
Alleenstaanden of koppels met een Molukse achtergrond worden niet langer afgewezen voor een gezinswoning in de Molukse wijk in Maastricht. Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Dat hebben sociale huisvester Woonpunt en de Vertegenwoordigers Molukse Gemeenschap Maastricht (VMGM) maandagavond bekendgemaakt.

Draagvlak
VMGM is een groep jongere Molukse wijkbewoners die zich kortgeleden heeft verenigd. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald in de wijk, om er zeker van te zijn dat zij ook draagvlak in de buurt hebben. Daarna hebben zij afspraken gemaakt met Woonpunt over de manier waarop leeggekomen woningen worden toegewezen.

Beklad
Het contact tussen Woonpunt en de buurt bereikte begin april een dieptepunt. Een woning werd beklad en vernield door buurtbewoners toen bleek dat Woonpunt het zonder overleg wilde toewijzen aan een niet-Moluks gezin.

Lees ook: Beklad huis Molukse wijk nog steeds onbewoond

Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."

'Beloftes uit het verleden'
"Door de commotie die ontstond, hebben we ons gerealiseerd hoe groot de afstand tussen ons en de buurt was geworden", zegt Marie-Thérèse Dubbeldam van Woonpunt. Volgens de bestuurder heeft Woonpunt nu meer begrip hoe de wijk wordt beleefd. "Dit gaat om meer dan een woning. Dit gaat om beloftes uit het verleden."

Gezinswoningen
"De Molukse wijk bestaat grotendeels uit grote gezinswoningen", aldus Dubbeldam. "Daar is ooit voor gekozen om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Maar tijden veranderen en de nieuwe generatie Molukkers kan daar niet de dupe van worden." De afspraak is nu dat Molukse alleenstaanden of koppels niet worden afgewezen, maar dat Molukse gezinnen met kinderen wel voorrang krijgen.

Rumah Tua
Een andere nieuwe afspraak betreft het 'Rumah Tua-principe'. Hierbij kunnen huurwoningen onder voorwaarden worden doorgegeven van generatie op generatie. Woonpunt en de VMGM gaan samen bekijken of dit wenselijk is in de Molukse buurt. Verder is afgesproken dat als er, ondanks de versoepelde criteria, geen geschikte kandidaat wordt gevonden uit de Molukse gemeenschap, Woonpunt eerst met de VMGM gaat overleggen voordat de woning wordt aangeboden aan niet-Molukkers.
De VMGM en Woonpunt gaan elk kwartaal met elkaar om tafel om de werkwijze te evalueren en lopende zaken in de wijk te bespreken.

Bron: https://www.1limburg.nl/w(...)r-toewijzen-woningen
West-Melanesia
pi_187125879
Toch hardstikke mooi dat discriminatie op afkomst gewoon kan en mag. Ik stel voor dat in mijn wijk (historische oud centrum) alleen plaats is voor bewoners met 100% Nederlandse afkomst. Het zou toch zonde zijn om dit cultureel erfgoed te laten bederven door buitenlanders. Mocht er niet genoeg animo zijn van Nederlanders dan laten we een commissie van Nederlanders oordelen of het huisvesten van een Turks, Marokkaans of misschien wel Syrische gezin niet teveel onrust veroorzaakt of gewenst is.

[ Bericht 8% gewijzigd door HardMetal op 28-05-2019 05:45:05 ]
60 HRC
pi_187125978
Wat n totale onzin dit :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187125997
Wat bizar zeg. Discriminatie is voor Molukkers blijkbaar normaal.
pi_187126091
Niet goed voor de integratie dit..
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:18:31 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187126177
Discriminatie mag dus gewoon, als je de juiste kleur hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187126184
quote:
[..] de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen.
Goh. Als ik dat over Nederland en autochtonen zou zeggen, zou ik terecht gebrandmerkt worden als een xenofoob en racist.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187126196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 06:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat bizar zeg. Discriminatie is voor Molukkers blijkbaar normaal.
Schandalig dat de wooncorporatie daar in mee gaat. En dat de gemeente dat toestaat. En dat het OM dat zeer waarschijnlijk niet gaat vervolgen.
pi_187126209
Ik wil een volledig blanke wijk. Of ben ik nu een racist?
pi_187126273
Wat een onzin zeg. Als het een autochtone wijk zou zijn met hetzelfde idee zou zijn zou de wereld te klein zijn. Hun grootouders zijn ooit beloften gedaan waardoor die situatie ontstaan is. Door onze grootouders. De huidige generaties zijn elkaar niks verschuldigd.

Tijden veranderen, kerken worden nu ook gebruikt als concertzaal, zwarte piet mag niet meer en flats die bedoeld waren voor bejaarden daar zitten nu ook vluchtelingen in.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_187126457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Schandalig dat de wooncorporatie daar in mee gaat. En dat de gemeente dat toestaat. En dat het OM dat zeer waarschijnlijk niet gaat vervolgen.
Nog erger is dat de gemeente, provincie en politiek er net zo hard in mee gaat.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_187126466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:23 schreef Moustachio het volgende:
Ik wil een volledig blanke wijk.
fixed
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:10:10 #13
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187126468
Nu kan je dus alleen als vrijgezelle jongeman aan een mooi huis komen als je Moluks bent :D :')
pi_187126473
Waar kan ik mij aanmelden voor een wijk met alleen maar hard werkende Nederlanders? Huidskleur, geloof etc. maak niets uit, maar ik zou graag een wijk willen zonder onrendabele mensen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:59:03 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187126811
Allemaal sociale huur natuurlijk ook nog eens. Daar wil je toch ook niet tussenzitten.
pi_187126950
Kan ik ook molukker worden? Welke taal moet ik dan leren en welke ambassade moet ik me aanmelden?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_187127027
Tijd voor kamervragen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187127284
M.V.V. _O_
U MAD?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:47:39 #19
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_187127391
Molukkers vormen de elitetroepen die ons beschermen tegen de islam. Dat was in Indië en dat is in deze tijd..
https://www.ad.nl/binnenl(...)-culemborg~a9fd4115/

Daar mag wel een beloning tegenover staan.
Non possumus non loqui
pi_187127695
Hallo! Ik ben Kees, je nieuwe buurman. :)
pi_187127703
Dus als je als NL buurt genoeg herrie maakt komen er ook geen asielzoekers je wijk in?
raar
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:15:16 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187127802
“En anders kapen we gewoon een trein.”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187127864
Komt vaker voor hoor. Gecreerd door de gemeente zelf. Die dacht we pleuren de turken bij elkaar, de molukkers bij elkaar dikke prima.

Zelfde heb je met tokkie wijken. Die houden ook lekker tokkie
pi_187127874
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:15 schreef Ringo het volgende:
“En anders kapen we gewoon een trein.”
Succes met al die stakingen :'(
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:23:35 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_187127938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:19 schreef Craptacular het volgende:
Komt vaker voor hoor. Gecreerd door de gemeente zelf. Die dacht we pleuren de turken bij elkaar, de molukkers bij elkaar dikke prima.

Zelfde heb je met tokkie wijken. Die houden ook lekker tokkie
Wie of wat Woonpunt in die huizen zet heeft de gemeente weinig mee te maken.

Vind het verder wel apart, een directe concurrent (Voorzorg) is op het matje geroepen vanwege concentratie van bepaalde groepen. Dat was discriminatie.
And so is the past
pi_187128009
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 05:39 schreef HardMetal het volgende:
Toch hardstikke mooi dat discriminatie op afkomst gewoon kan en mag. Ik stel voor dat in mijn wijk (historische oud centrum) alleen plaats is voor bewoners met 100% Nederlandse afkomst. Het zou toch zonde zijn om dit cultureel erfgoed te laten bederven door buitenlanders. Mocht er niet genoeg animo zijn van Nederlanders dan laten we een commissie van Nederlanders oordelen of het huisvesten van een Turks, Marokkaans of misschien wel Syrische gezin niet teveel onrust veroorzaakt of gewenst is.
Dit.

Volslagen absurd dat deze volledig racistische en discriminerende waanzin getolereerd en gefaciliteerd wordt.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:30:03 #28
117098 Hathor
Effe niet
pi_187128066
Tsja, de overheid heeft deze afspraken nu eenmaal ooit met haar volle verstand gemaakt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:38:17 #29
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_187128195
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:36 schreef Oceanier het volgende:
Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Prima.
Opdat we dat gegeven maar vaker gaan hanteren!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 mei 2019 @ 10:40:53 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187128241
Bron: speld?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:43:26 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187128278
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:36 schreef Oceanier het volgende:
Alleenstaanden of koppels met een Molukse achtergrond worden niet langer afgewezen voor een gezinswoning in de Molukse wijk in Maastricht. Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Dat hebben sociale huisvester Woonpunt en de Vertegenwoordigers Molukse Gemeenschap Maastricht (VMGM) maandagavond bekendgemaakt.

Draagvlak
VMGM is een groep jongere Molukse wijkbewoners die zich kortgeleden heeft verenigd. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald in de wijk, om er zeker van te zijn dat zij ook draagvlak in de buurt hebben. Daarna hebben zij afspraken gemaakt met Woonpunt over de manier waarop leeggekomen woningen worden toegewezen.

Beklad
Het contact tussen Woonpunt en de buurt bereikte begin april een dieptepunt. Een woning werd beklad en vernield door buurtbewoners toen bleek dat Woonpunt het zonder overleg wilde toewijzen aan een niet-Moluks gezin.

Lees ook: Beklad huis Molukse wijk nog steeds onbewoond

Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."

'Beloftes uit het verleden'
"Door de commotie die ontstond, hebben we ons gerealiseerd hoe groot de afstand tussen ons en de buurt was geworden", zegt Marie-Thérèse Dubbeldam van Woonpunt. Volgens de bestuurder heeft Woonpunt nu meer begrip hoe de wijk wordt beleefd. "Dit gaat om meer dan een woning. Dit gaat om beloftes uit het verleden."

Gezinswoningen
"De Molukse wijk bestaat grotendeels uit grote gezinswoningen", aldus Dubbeldam. "Daar is ooit voor gekozen om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Maar tijden veranderen en de nieuwe generatie Molukkers kan daar niet de dupe van worden." De afspraak is nu dat Molukse alleenstaanden of koppels niet worden afgewezen, maar dat Molukse gezinnen met kinderen wel voorrang krijgen.

Rumah Tua
Een andere nieuwe afspraak betreft het 'Rumah Tua-principe'. Hierbij kunnen huurwoningen onder voorwaarden worden doorgegeven van generatie op generatie. Woonpunt en de VMGM gaan samen bekijken of dit wenselijk is in de Molukse buurt. Verder is afgesproken dat als er, ondanks de versoepelde criteria, geen geschikte kandidaat wordt gevonden uit de Molukse gemeenschap, Woonpunt eerst met de VMGM gaat overleggen voordat de woning wordt aangeboden aan niet-Molukkers.
De VMGM en Woonpunt gaan elk kwartaal met elkaar om tafel om de werkwijze te evalueren en lopende zaken in de wijk te bespreken.

Bron: https://www.1limburg.nl/w(...)r-toewijzen-woningen
Vervang 'Molukkers' door 'Nederlanders' en je hebt een stuk waarover de gemiddelde NOS-medewerker zich levend op het binnenhof zou willen verbranden. Maar goed, al aan gewend zo ondertussen..
The End Times are wild
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:54 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187128292
Overigens vind ik het prima wanneer die Molukkers lekker onder elkaar willen leven. Moet voor iedereen mogelijk zijn, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Huizen vernielen is natuurlijk andere keok.
The End Times are wild
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:50:56 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_187128367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 07:18 schreef Harvest89 het volgende:
Discriminatie mag dus gewoon, als je de juiste kleur hebt.
Dat is hetgene wat voor elkaar gekregen is. Helemaal geen gelijke behandeling voor iedereen. Blanken mochten vroeger discrimineren, nu zijn het de niet blanken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 mei 2019 @ 10:58:08 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187128445
Dit gaat over bestaande afspraken. Die wijzig je niet zo maar.

Het college van Maastricht heeft overigens een rechtse meerderheid
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187128500
"Beloftes uit het verleden" :')

Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Conscience do cost.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:10:52 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187128638
Er liggen nogal wat (gebroken) beloftes bij deze bevolkingsgroep. Wij Nederland hebben ons niet heel netjes opgesteld en uiteraard, zijn zij ook niet onschuldig. Ik snap dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.

Racisme roepen is dan ook weer net te gemakkelijk, maar ik had niet veel anders verwacht. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:28:18 #37
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_187128883
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 05:39 schreef HardMetal het volgende:
Dit. Gelukkig is er nu blijkbaar een precedent dat gebruikt kan worden *O*
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:36:39 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_187129021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:02 schreef ems. het volgende:
"Beloftes uit het verleden" :')

Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Er zijn indertijd inderdaad afspraken gemaakt, en die zijn nooit herzien, dus is het ook volkomen logisch dat er verzet komt als lokale overheden en woningbouwverenigingen die afspraken aan hun laars denken te kunnen lappen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het dan maar ok is om huizen te vandaliseren, maar Molukkers laten nu eenmaal niet zo makkelijk over zich heen lopen als Nederlanders.
pi_187129502
Cultureel erfgoed

_O-

Wel leuk verzonnen van ze.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_187130033
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
Er liggen nogal wat (gebroken) beloftes bij deze bevolkingsgroep. Wij Nederland hebben ons niet heel netjes opgesteld en uiteraard, zijn zij ook niet onschuldig. Ik snap dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.
Dit. Het zijn blijkbaar oude en staande afspraken. Van mij mogen deze Molukse Nederlanders, maar of het verstandig is om zo gesegregeerd te willen wonen en te leven is een tweede.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:36:58 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_187130084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit. Het zijn blijkbaar oude en staande afspraken. Van mij mogen deze Molukse Nederlanders, maar of het verstandig is om zo gesegregeerd te willen wonen en te leven is een tweede.
Tsja, dat is hun eigen keuze, maar er zijn er gelukkig ook genoeg die wel gewoon tussen de rest van de bevolking wilden wonen, het is niet zo dat ze allemaal pro segregatie zijn.
pi_187130105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, dat is hun eigen keuze, maar er zijn er gelukkig ook genoeg die wel gewoon tussen de rest van de bevolking wilden wonen, het is niet zo dat ze allemaal pro segregatie zijn.
Zeker. Mijn reactie slaat dan ook specifiek op de groep Molukse Nederlanders die wel perse gesegregeerd willen wonen.
pi_187130335
quote:
Je weet toch dat zulke verlangens racisme is ?
Waarom vraag je het nog ?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:24:37 #44
117098 Hathor
Effe niet
pi_187130801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je weet toch dat zulke verlangens racisme is ?
Waarom vraag je het nog ?
Nee, blijkbaar is het behoud van cultureel erfgoed, en daar is dus niks mis mee.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:26:02 #45
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_187130826
Discriminatie tegen:
blank,
man,
hoogopgeleid,
intelligent,
gezond,
jong
goed salaris,
autonoom,
dat mag en dat wordt zelfs aangemoedigd.

Ziet iemand een verband tussen al die bovenstaande eigenschappen?
pi_187130830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar is het behoud van cultureel erfgoed, en daar is dus niks mis mee.
Dan mag het vanaf nu.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:29:19 #47
117098 Hathor
Effe niet
pi_187130859
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:26 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Dan mag het vanaf nu.
Racisten bestaan vanaf nu dus niet meer, dat zijn nu pro cultureel erfgoed activisten.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:36:58 #48
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_187130971
quote:
Nee.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:38:23 #49
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_187130994
Racisme is van alle rassen zodra ze in de meerderheid komen. Of je nu blank, zwart groen of geel bent. Zit in de genen. Het "broedergevoel". Is menselijk. Of het wenselijk is is weer een andere vraag.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:10:35 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187131586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Racisten bestaan vanaf nu dus niet meer, dat zijn nu pro cultureel erfgoed activisten.
Blokkeerfriezen ook?
pi_187132244
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hmm, als de woningbouw dan nu eens tegen de Molukkers zou zeggen dat ze Alleen nog maar in die wijk een huis krijgen en niet in de rest van Maastricht?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187132344
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wie of wat Woonpunt in die huizen zet heeft de gemeente weinig mee te maken.

Vind het verder wel apart, een directe concurrent (Voorzorg) is op het matje geroepen vanwege concentratie van bepaalde groepen. Dat was discriminatie.
Me dunkt dat de gemeente wel degelijk in kan grijpen wanneer een wooncorporatie racistisch beleid voert.
pi_187132358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:30 schreef Hathor het volgende:
Tsja, de overheid heeft deze afspraken nu eenmaal ooit met haar volle verstand gemaakt.
De overheid komt continue op gemaakte afspraken terug.
pi_187132368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
Dit gaat over bestaande afspraken. Die wijzig je niet zo maar.

Het college van Maastricht heeft overigens een rechtse meerderheid
Dat gebeurt echt constant door de overheid.
pi_187132381
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vroeg het niet aan jou
En wil je nu via een racistisch concept deze voortzetting van een Molukse wijk afwijzen?
pi_187132392
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:10 schreef SicSicSics het volgende:

Racisme roepen is dan ook weer net te gemakkelijk, maar ik had niet veel anders verwacht. :D
Hoe is dat te makkelijk?

Zelfs als die afspraken zouden moeten blijven staan, is het racisme. Daar verandert 'het is een afspraak' niets aan. En dat Nederland vroeger inderdaad 'niet netjes' met de Molukse gemeenschap om ging ook niet.
pi_187132496
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe is dat te makkelijk?

Zelfs als die afspraken zouden moeten blijven staan, is het racisme. Daar verandert 'het is een afspraak' niets aan. En dat Nederland vroeger inderdaad 'niet netjes' met de Molukse gemeenschap om ging ook niet.
Hoezo racisme...
In Nederland doet de overheid volop mensen wel of niet in een regeling proppen op basis van etnicteit.
Politieke partijen als FvD en PVV zijn groot geworden door dit voor te staan .
Overigens..... vind ik dat men onderhand dit Moluks privilege moet afschaffen
pi_187132522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo racisme...
In Nederland doet de overheid volop mensen wel of niet in een regeling proppen op basis van etnicteit.
Politieke partijen als FvD en PVV zijn groot geworden door dit voor te staan .
Overigens..... vind ik dat men onderhand dit Moluks privilege moet afschaffen
Ow? Heb je daar ook voorbeelden van?

En zelfs als de overheid op andere gebieden ook racistisch beleid toepast, dat verandert niets aan deze kwestie. Two wrongs ...
pi_187132543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow? Heb je daar ook voorbeelden van?
.
Heb je het bestaan van PVV en FvD gemist ?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:08:55 #60
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187132548
quote:
Beschermen
Dus als je voorvaderen een wijk gebouwd hebben, mag jij dat beschouwen als ''cultureel erfgoed''? :')

Hadden we dat maar eerder geweten! Dat had heel wat verpauperde wijken vol flats met schotelantennes en kebabzaken gescheeld.

Ik vind dit ontzettend schokkend en racistisch, maar blijkbaar mag alles en kan alles zolang je maar niet blank bent. Nog even en de Molukkers krijgen iedere maand 20 blanke maagden toegestuurd, om lekker te verkrachten en daarna als hoer uit te besteden. Dat is immers toch het minste wat we voor deze arme, zo zwaar benadeelde prachtmensen kunnen doen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:09:54 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187132566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volgens mij vraagt hij om voorbeelden van de overheid die dat doet.
pi_187132607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee. Maar vertel me dan even waar en wanneer die partijen precies meegeholpen hebben om racistisch beleid in te voeren. Wat ze als partij roepen is natuurlijk heel wat anders dan daadwerkelijk beleid.

Maar zelfs dan ... Ik zie die Molukkers niet vervolgd worden voor hun 'minder minder (autochtonen)'.

En sowieso ... maak je nou een 'Ja maar hunnie doen het ook'?
pi_187132663
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:46 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hmm, als de woningbouw dan nu eens tegen de Molukkers zou zeggen dat ze Alleen nog maar in die wijk een huis krijgen en niet in de rest van Maastricht?
Dan zou dat ook racistisch zijn.
pi_187132736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee. Maar vertel me dan even waar en wanneer die partijen precies meegeholpen hebben om racistisch beleid in te voeren. Wat ze als partij roepen is natuurlijk heel wat anders dan daadwerkelijk beleid.
Jij ging een regeling het etiketje racisme mee te geven.
Ik reageer daarop met Hoezo racisme?
Also.... ik beweer dat deze regeling met de Molukse wijk geen racisme is.
Ik zeg ook nergens dat het uitsluiten van zekere etniciteiten zoals PVV en FvD veel kiezers verwerven een vorm van racisme is.
Kennelijk vind jij dat ook niet... dus zijn we het eens en is je vraag misplaatst
pi_187132862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij ging een regeling het etiketje racisme mee te geven.
Ik reageer daarop met Hoezo racisme?
Also.... ik beweer dat deze regeling met de Molukse wijk geen racisme is.
Ik zeg ook nergens dat het uitsluiten van zekere etniciteiten zoals PVV en FvD veel kiezers verwerven een vorm van racisme is.
Ah op die fiets. Nou, ik wil je best proberen uit te leggen wat racisme is hoor. Zullen we dan eerst samen naar wat definities kijken?

Racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.
bron

ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
bron

rechtswetenschap (rechtssociologie) - leer dat sommige rassen verheven zijn boven andere; rassenhaat. Het begrip ~ staat vaak synoniem aan rassendiscriminatie: het discrimineren van personen op grond van hun ras.
bron

Maw, onderscheid maken op basis van niets anders dan ras / afkomst / etniciteit.

In dit geval dus, ergens niet mogen wonen omdat je een bepaalde afkomst hebt.

quote:
Kennelijk vind jij dat ook niet... dus zijn we het eens en is je vraag misplaatst
Daar zijn we het absoluut niet over eens. En ik vind juist jouw hele 'hoezo racisme? wat is dat? ik weet van niets hoor!' houding erg misplaatst.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:35:24 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187133095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan zou dat ook racistisch zijn.
Racisme is kennelijk bon ton, zolang het maar gaat om voordeeltjes voor etnische minderheden. Liefst om 'schuldgevoel' af te kopen, of zoiets.

Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd. Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
pi_187133143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Racisme is kennelijk bon ton, zolang het maar gaat om voordeeltjes voor etnische minderheden. Liefst om 'schuldgevoel' af te kopen, of zoiets.

Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan [..]
Absoluut mee eens.

quote:
[..] en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd.[..]
Geen idee, maar ik geloof je.

quote:
Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
Niet als dat discrimineert jegens andere bevolkingsgroepen nee.

En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
pi_187133933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Nou, ik wil je best proberen uit te leggen wat racisme is hoor. Zullen we dan eerst samen naar wat definities kijken?
Kennelijk denk jij zo slordig om ras en etniciteit aan elkaar gelijk te stellen.
Althans, wanneer het je zo uitkomt. Dat is nog een graadje meer slordigheid.
Het overheidsbeleid op beperking van importbruiden is indertijd aangescherpt en het is een beleid om vooral Turkse en Marokkaanse importbruiden/bruiden buiten de deur te houden.
Dat is het uitstuiten van etniciteiten, wat jij racisme zou moeten noemen, als jouw 'definitie ' van racisme oprecht is.
Maar dat is het niet ... je gebruikt hier een gelegenheidsargument ....
Idem je dubbele moraal met PVV en FvD. zij krijgen veel stemmen door vooral een beleid te promoten die hele bevolkingsgroepen buiten de deur moet houden en de PVV wil zelfs islamieten uitsluiten van democratische burgerrechten. Ineens weiger je dat als racisme te omschrijven.
pi_187134010
Onrechtvaardig dit!
pi_187134124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk denk jij zo slordig om ras en etniciteit aan elkaar gelijk te stellen.
Racisme draait in de moderne definitie inderdaad om etniciteit. Want dat hele rassen-gedoe is achterhaalde 18e eeuwse pseudo-wetenschap.

quote:
Althans, wanneer het je zo uitkomt. Dat is nog een graadje meer slordigheid.
Het overheidsbeleid op beperking van importbruiden is indertijd aangescherpt en het is een beleid om vooral Turkse en Marokkaanse importbruiden/bruiden buiten de deur te houden.
Dat is het uitstuiten van etniciteiten, wat jij racisme zou moeten noemen, als jouw 'definitie ' van racisme oprecht is.
Klopt.

quote:
Maar dat is het niet ... je gebruikt hier een gelegenheidsargument ....
Idem je dubbele moraal met PVV en FvD. zij krijgen veel stemmen door vooral een beleid te promoten die hele bevolkingsgroepen buiten de deur moet houden en de PVV wil zelfs islamieten uitsluiten van democratische burgerrechten. Ineens weiger je dat als racisme te omschrijven.
Welke dubbele moraal? Als je me als user ook maar een beetje kent zou je weten dat ik echt helemaal niets met de PVV of FvD heb.

Maar volgens jou moet ik elke keer als ik het over racisme heb, de voetnoot toevoegen dat 'de PVV en FvD óók racistisch zijn, en dat is hartstikke slecht'?

Kom op zeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
Me dunkt dat dat duidelijk genoeg is.

Met je trieste 'jij spreekt je in mijn ogen in dit topic niet expliciet uit tegen de PVV en FvD, dus je hanteert een dubbele moraal mbt racisme' onzin.

Rot even snel op met dat soort valse dooddoeners zeg. Ik ga me niet door jou dat soort onzin in de schoenen laten schuiven.

En blijf vooral doen alsof je niet kan zien waarom het handelen van die wooncorporatie in deze kwestie racistisch is, terwijl je dat wel prima in andere gevallen lijkt te kunnen benoemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 28-05-2019 16:41:36 ]
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:31:01 #71
117098 Hathor
Effe niet
pi_187135640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:46 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

lol tsja, ik denk dat dat dan weer voor problemen zou gaan zorgen. :')
pi_187135646
Niet zo zeuren. Als een regering een bevolkingsgroep naar Nederland brengt, breng je ook hun leefwijze hier naartoe zoals wat in het artikel wordt vermeld, de Rumah-Tua principe.

Een groep hierheen halen en dan voor hun gaan bepalen hoe ze moeten leven? Helemaal terwijl ze hier nooit naartoe wilden komen? Dat kan natuurlijk niet, zeker niet bij Molukkers. Dat is als Molukkers vertellen aardappel te moeten eten ipv papeda. Het zijn geen Turken, Chinezen of Polen die hier bewust naartoe zijn gekomen om economische redenen, en dan nog. De meeste mensen die klagen over Molukse wijken waren nog geeneens geboren toen die speciale wijken werden gebouwd en gegeven aan de Molukse gemeenschap. Sterker nog, ze weten helemaal niks over die wijken en zijn er nog nooit in geweest. Die wijken vormden nooit een probleem, zijn er altijd geweest en zijn een voorbeeld van zelfparticipatie. Niet voor niets is de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn bezocht door de Koning en de Koningin tijdens het 50-jaar jubileum van die wijk en zijn een aantal Molukse wijken opgenomen als cultureel erfgoed en opgenomen als rijksmonument.

De Molukse wijken bestaan, deal with it tot dat de regering EN de Molukse gemeenschap vinden dat het tijd is om de wijken op te doeken. Dat is hoe een afspraak netjes gewijzigd wordt. Buitenstaanders die hierover klagen hebben helemaal geen vinger in de pap en geen poot om op te staan.

Ken je wel met artikel 1 van de grondwet komen discriminatie op basis van etniciteit, religie en weet ik veel wat. In dat artikel staat ook “discriminatie op basis van geslacht”. Mag je gelijk ff je protesthoed op zetten en bij de eerstvolgende Basic Fit Ladies Only sportschool voor de deur gaan protesteren voordat je de 70-jaar oude Molukse wijken lastig valt. Ga maar lekker strijden tegen feminisme en abortus ofzo.

Het moet niet gekker worden met die racismehuilies in dit land, bij zwarte piet ook al de snelweg blokkeren die pro-pietjes. Ondertussen vingertje wijzen naar afro-americans die bij elke politie-dode spreken van racisme. En nu huilen om de leefwijze van Molukkers en hun Molukse wijken met aparte regels? Hypocrisie ten top
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:31:40 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_187135651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:55 schreef probeer het volgende:

[..]

De overheid komt continue op gemaakte afspraken terug.
Maar dat hebben ze tot op heden dus nog niet gedaan.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:32:30 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_187135667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vroeg het niet aan jou
En wil je nu via een racistisch concept deze voortzetting van een Molukse wijk afwijzen?
Nee, van mij mogen ze hun wijken gewoon hebben, afspraak is afspraak.
pi_187136046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:31 schreef Oceanier het volgende:
Niet zo zeuren. Als een regering een bevolkingsgroep naar Nederland brengt, breng je ook hun leefwijze hier naartoe zoals wat in het artikel wordt vermeld, de Rumah-Tua principe.

Een groep hierheen halen en dan voor hun gaan bepalen hoe ze moeten leven? Helemaal terwijl ze hier nooit naartoe wilden komen? Dat kan natuurlijk niet, zeker niet bij Molukkers. Dat is als Molukkers vertellen aardappel te moeten eten ipv papeda. Het zijn geen Turken, Chinezen of Polen die hier bewust naartoe zijn gekomen om economische redenen, en dan nog. De meeste mensen die klagen over Molukse wijken waren nog geeneens geboren toen die speciale wijken werden gebouwd en gegeven aan de Molukse gemeenschap. Sterker nog, ze weten helemaal niks over die wijken en zijn er nog nooit in geweest. Die wijken vormden nooit een probleem, zijn er altijd geweest en zijn een voorbeeld van zelfparticipatie. Niet voor niets is de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn bezocht door de Koning en de Koningin tijdens het 50-jaar jubileum van die wijk en zijn een aantal Molukse wijken opgenomen als cultureel erfgoed en opgenomen als rijksmonument.

De Molukse wijken bestaan, deal with it tot dat de regering EN de Molukse gemeenschap vinden dat het tijd is om de wijken op te doeken. Dat is hoe een afspraak netjes gewijzigd wordt. Buitenstaanders die hierover klagen hebben helemaal geen vinger in de pap en geen poot om op te staan.

Ken je wel met artikel 1 van de grondwet komen discriminatie op basis van etniciteit, religie en weet ik veel wat. In dat artikel staat ook “discriminatie op basis van geslacht”. Mag je gelijk ff je protesthoed op zetten en bij de eerstvolgende Basic Fit Ladies Only sportschool voor de deur gaan protesteren voordat je de 70-jaar oude Molukse wijken lastig valt. Ga maar lekker strijden tegen feminisme en abortus ofzo.

Het moet niet gekker worden met die racismehuilies in dit land, bij zwarte piet ook al de snelweg blokkeren die pro-pietjes. Ondertussen vingertje wijzen naar afro-americans die bij elke politie-dode spreken van racisme. En nu huilen om de leefwijze van Molukkers en hun Molukse wijken met aparte regels? Hypocrisie ten top
[insert raar lulverhaal over andere vormen van racisme waardoor dit opeens OK zou zijn]

Echt, het enige argument dat de Molukse gemeenschap in deze heeft, is 'afspraak is afspraak'. Maar zeker niet 'andere vormen van racisme bestaan, dus dan mag dit ook'.
pi_187136136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:53 schreef probeer het volgende:

[..]

[insert raar lulverhaal over andere vormen van racisme waardoor dit opeens OK zou zijn]

Echt, het enige argument dat de Molukse gemeenschap in deze heeft, is 'afspraak is afspraak'. Maar zeker niet 'andere vormen van racisme bestaan, dus dan mag dit ook'.
Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.

Geen woorden in mijn mond leggen aub, of goed lezen wat er geschreven wordt.

En je laatste zin is het eerste wat je mag roepen wanneer je je protestjas hebt aangetrokken en voor de deur bij zo’n bsfit ladies only filiaal staat, aangezien de Molukse wijken tientallen jaren eerder bestonden dan die filialen
West-Melanesia
pi_187136193
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.

Geen woorden in mijn mond leggen aub, of goed lezen wat er geschreven wordt.

En je laatste zin is het eerst wat je mag roepen wanneer je je protestjas hebt aangetrokken en voor de deur bij zo’n bsfit ladies only filiaal staat, aangezien de Molukse wijken tientallen jaren eerder bestonden dan die filialen
Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme of discriminatie openlijk afgekeurd hebben.

Is gewoon een enorme drogreden.
pi_187136197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het prima wanneer die Molukkers lekker onder elkaar willen leven. Moet voor iedereen mogelijk zijn, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Huizen vernielen is natuurlijk andere keok.
Denk eerder dat ze ook liever geen Marokkaanse bijstandgezinnen willen met +5 kinderen.
.
pi_187136231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme openlijk afgekeurd hebben.

Is gewoon een enorme drogreden.
Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?
West-Melanesia
pi_187136266
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?
:')

Ja. Goede post man.

Gewoon keihard inzetten op het 'ja maar hullie!'.
pi_187136358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:07 schreef probeer het volgende:

[..]

:')

Ja. Goede post man.

Gewoon keihard inzetten op het 'ja maar hullie!'.
Keihard inzetten op “ja maar huillie”....

Nou, ik ben blij dat je met goede argumenten bent gekomen...

Maar goed, de regering en de woningcorporaties staan achter de Molukse wijken. Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.

Zaak opgelost.
West-Melanesia
pi_187136404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Keihard inzetten op “ja maar huillie”....

Nou, ik ben blij dat je met goede argumenten bent gekomen...

Maar goed, de regering en de woningcorporaties staan achter de Molukse wijken. Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.

Zaak opgelost.
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.

Dat je serieus denkt dat dat een valide argument is, ligt echt aan jou.

Maar ik zie in je postgeschiedenis dat je altijd zo reageert wanneer het over Molukkers gaat. Dus ik verwacht niet dat je hierover op een normale manier kan discussiëren.
pi_187136460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.

Nee het vrouwenbeleid van basic fit is geen racisme. Vrouwen en mannen zijn geen rassen.
West-Melanesia
pi_187136479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar ik zie in je postgeschiedenis dat je altijd zo reageert wanneer het over Molukkers gaat. Dus ik verwacht niet dat je hierover op een normale manier kan discussiëren.
Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:19:31 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187136510
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:17 schreef Oceanier het volgende:

Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.
Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig... :')
pi_187136532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig... :')
Postgeschiedenis checken kenne ze ook al niet goed.
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:26:31 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187136598
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:

Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.
Dat bepaalt de regering niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187136618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat bepaalt de regering niet.
Het volk?
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:28:50 #89
Why is all the rum gone?
pi_187136630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:28 schreef Oceanier het volgende:

Het volk?
De samenleving, inderdaad.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_187136682
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De samenleving, inderdaad.
Idd, janken op details wat zomaar resulteert in een misschien voor jou ongewilde bevestiging van de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving. Bij voorbaat dank!
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:39:35 #91
Why is all the rum gone?
pi_187136779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:32 schreef Oceanier het volgende:
.... de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving....
Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 18:43:12 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187136825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd. Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187136956
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.
Is er wel. Misschien een klein groepje die het niet accepteert.
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:51:48 #94
Why is all the rum gone?
pi_187136964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:51 schreef Oceanier het volgende:

Is er wel.
:O
pi_187137129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 19:04:08 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187137141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.
niet zo kinderachtig doen, was een normale vraag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187137147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

:O
:)
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:05:54 #98
Why is all the rum gone?
pi_187137179
quote:

[..]

De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.

Ze zijn zeker niet netjes behandeld.

Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:06:56 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187137198
quote:

Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:07:17 #100
Why is all the rum gone?
pi_187137205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:

We hebbe ze hun eige wijke gegeve.
Welke taal is dat? Swahili?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')