quote:Bij een leegstaande woning aan de Diederik van Havertstraat in de Molukse wijk in Maastricht zijn bekladdingen en vernielingen aangebracht.
Onbekenden hebben dit gedaan omdat ze vrezen dat er een Nederlands gezin in de wijk in Heer komt wonen.
Eieren
'Dit is de Molukse wijk. Alleen voor Molukkers', zo staat op het raam gekalkt. Verder zijn er enkele vernielingen aangebracht en zijn er eieren tegen de gevel gegooid.
Brief
De vernielingen zijn mogelijk een gevolg van een brief die onlangs door een groep jongeren onder de Molukse gemeenschap is verspreid. Dit omdat ze hadden vernomen dat er mogelijk niet-Molukkers in het huurhuis zouden komen wonen. In de brief staat dat de overheid de laatste jaren steeds vaker niet-Molukse gezinnen in Molukse wijken wil laten 'integreren'. "Dit gebeurt onder andere door de prijzen van de huurwoningen dusdanig op te schroeven dat ze niet meer betaalbaar zijn voor een doorsnee Moluks gezin met of zonder kinderen. Onder de noemer 'Europese norm' hanteert woningcorporatie Woonpunt deze dooddoener om Molukse huurders af te schrikken", zo staat in de brief.
Afspraken
Woonpunt laat in een reactie weten dat er afspraken zijn gemaakt met de bewonerscommissie in de Molukse wijk over de toewijzing van vrijkomende woningen. "Die afspraken houden in dat mensen die binding hebben met de Molukse wijk voorrang krijgen, mits ze voldoen aan de criteria die gelden qua huishoudsamenstelling en inkomen", zo staat in een schriftelijke reactie.
Wet
Volgens de woningcorporatie zijn deze eisen deels wettelijk bepaald. "Deze specifieke woning leverde geen geschikte kandidaat op uit de Molukse gemeenschap, waarna wij een aantal niet-Molukse kandidaten hebben uitgenodigd voor een bezichtiging. Wij hebben precies gehandeld volgens afspraak. Sommige mensen uit de Molukse wijk zijn het daar dan toch niet mee eens", schrijft Woonpunt. "Dat mag. Wij gaan daarom nogmaals in gesprek met de buurt hierover."
De vernielingen en bekladdingen vindt Woonpunt 'onacceptabel'.
Gennep
Twee jaar geleden speelde in Gennep ongeveer hetzelfde. Toen wilde woningcorporatie Mooiland niet-Molukkers in de wijk laten wonen. Daar was de Molukse gemeenschap het niet mee eens.
Bron: www.1limburg.nl/huis-bekl(...)t-molukkers-te-weren
Dat zeg ik inderdaad verkeerd. Maar ik heb toch al heel wat keer ju gewezen op de Nederlandse moorden in Indonesië, dus dat doen Nederlanders wel. Nee dat is lang geleden maar ja dat is de treinkaping ook.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat wel mogen. Doen wij toch ook niet?
Nee als ik in de Molukse wijk zou wonen, zou ik gewoon in de Molukse wijk kunnen blijven wonen zonder last te hebben van Nederlanders die naast mij wonen.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende: [..] Als je niet naast blanke Nederlanders wilt wonen, moet je lekker naar Indonesie gaan. Kijken of je daar ook zo goed wordt behandeld.
En ik heb jou gewezen op de Indonesische moorden in Indonesie. Dus wat is je punt precies?quote:Op woensdag 3 april 2019 01:36 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Maar ik heb toch al heel wat keer ju gewezen op de Nederlandse moorden in Indonesië,
Dat houdt wel een keer op.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:38 schreef Oceanier het volgende:
Nee als ik in de Molukse wijk zou wonen, zou ik gewoon in de Molukse wijk kunnen blijven wonen zonder last te hebben van Nederlanders die naast mij wonen.
Wanneer we allebei dood zijn door ouderdomquote:Op woensdag 3 april 2019 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat houdt wel een keer op.
Nee, hoor. Dat maak ik nog wel mee.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:44 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wanneer we allebei dood zijn door ouderdom
Maar het wordt al jaren minder. Komt helemaal goed.quote:
Sorry ik woon in Amsterdam, tussen de Hollanders, Surinamers, Chinezen en honderd andere nationaliteiten.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In een of andere kutwijk in Alphen wonen en denken dat je hebt gewonnen.
Toch even een kanttekening, Molukse jongeren die de wijken verlaten voor de grote steden, schijnen nadat ze een gezin hebben gekregen steeds vaker terug te keren naar hun wijk waar ze zijn opgegroeid. Er is dus een behoorlijke wachtlijst aan Molukse woningzoekenden voor de wijkenquote:Op woensdag 3 april 2019 01:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar het wordt al jaren minder. Komt helemaal goed.
Ah, ok. Dat verklaart de afname van 71 naar 45 wijken, de leegstand in sommige wijken en het 'toelaten' van andere etnische groepen.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:52 schreef Oceanier het volgende:
Er is dus een behoorlijke wachtlijst aan Molukse woningzoekenden voor de wijken
Ik niet.quote:
Dat het krom is om altijd te beginnen over de kaping en de daaruit vloeiende doden maar altijd blind te zijn voor de Nederlandse daden. Altijd wijzen naar de Nederlandse doden maar als er gewezen wordt naar niet-Nederlandse doden komen altijd dezelfde argumenten. Tijdsgeest etc. Er wordt vaak gedaan alsof de kaping opzich staat en dat is niet zo als je de geschiedenis kent. Nogmaals ik praat het moorden logischerwijs niet goed. Maar begin niet steeds over de kaping om dan vervolgens geagiteerd te worden als er gewezen wordt op Nederlandse acties.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En ik heb jou gewezen op de Indonesische moorden in Indonesie. Dus wat is je punt precies?
Ik blind? Waarom denk je dat de Molukkers met het Nederlandse leger mee vechtte? Hmmm?quote:Op woensdag 3 april 2019 01:57 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Dat het krom is om altijd te beginnen over de kaping en de daaruit vloeiende doden maar altijd blind te zijn voor de Nederlandse daden.
Ditquote:Op woensdag 3 april 2019 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Lijkt me heerlijk, een hele wijk met landgenoten en gelijkgestemden. Mensen die dezelfde voorvaderen hebben en geschiedenis.
Maar als ik dat zeg dan ben ik een racist...
Klopt dat was toen ze vertrokken uit de wijken. Nu komen ze weer terug, toen kwamen Nijmegen en Gennep in het nieuwsquote:Op woensdag 3 april 2019 01:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat verklaart de afname van 71 naar 45 wijken, de leegstand in sommige wijken en het 'toelaten' van andere etnische groepen.
Nee een aantal Hollanders kruipt sinds dat zwarte pieten gedoe altijd in de racisme slachtofferrol. Walgelijk, ze willen ook aandacht.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Lijkt me heerlijk, een hele wijk met landgenoten en gelijkgestemden. Mensen die dezelfde voorvaderen hebben en geschiedenis.
Ze ( die paar Hollanders ) verwijzen altijd naar die anti-pieten als zeikerds, en nu zitten ze zelf te zeiken over Molukse wijken. Laat Molukkers met rust met jullie racisme gezeik en slachtofferrol, ga lekker zwarte piet in de weiland spelen als je je cultuur wilt behouden haha of oprotte naar het buitenlandquote:Op woensdag 3 april 2019 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Door hun asociale gedrag, bedoel je?quote:Op woensdag 3 april 2019 02:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Klopt dat was toen ze vertrokken uit de wijken. Nu komen ze weer terug, toen kwamen Nijmegen en Gennep in het nieuws
Zwarte Piet is er gewoon nog, hoor. Alleen niet in Amsterdam.quote:Op woensdag 3 april 2019 02:06 schreef Oceanier het volgende:
Ze ( die paar Hollanders ) verwijzen altijd naar die anti-pieten als zeikerds, en nu zitten ze zelf te zeiken over Molukse wijken. Laat Molukkers met rust met jullie racisme gezeik en slachtofferrol, ga lekker zwarte piet in de weiland spelen als je je cultuur wilt behouden haha of oprotte naar het buitenland
Het lijkt mij dat het Nederlandse volk uiteindelijk heer en meester is over wat voor regels en gebeurenissen in Nederland acceptabel zijn.quote:Op woensdag 3 april 2019 02:06 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ze ( die paar Hollanders ) verwijzen altijd naar die anti-pieten als zeikerds, en nu zitten ze zelf te zeiken over Molukse wijken. Laat Molukkers met rust met jullie racisme gezeik en slachtofferrol, ga lekker zwarte piet in de weiland spelen als je je cultuur wilt behouden haha of oprotte naar het buitenland
Die is er dus niet, want de Zuid-Molukkers die de eerste keuze voor de woning hadden wilden die niet. Dus is de woning naar een blanda gegaan.quote:Op woensdag 3 april 2019 01:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Toch even een kanttekening, Molukse jongeren die de wijken verlaten voor de grote steden, schijnen nadat ze een gezin hebben gekregen steeds vaker terug te keren naar hun wijk waar ze zijn opgegroeid. Er is dus een behoorlijke wachtlijst aan Molukse woningzoekenden voor de wijken
Wat versta jij onder "het Nederlandse volk" ?quote:Op woensdag 3 april 2019 03:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het Nederlandse volk uiteindelijk heer en meester is over wat voor regels en gebeurenissen in Nederland acceptabel zijn.
Als jij raciaal-specifiek beleid wil toepassen in een land wat daar geen zin in heeft dan ben jij wellicht degene die naar het buitenland moet verhuizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |