Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[insert raar lulverhaal over andere vormen van racisme waardoor dit opeens OK zou zijn]
Echt, het enige argument dat de Molukse gemeenschap in deze heeft, is 'afspraak is afspraak'. Maar zeker niet 'andere vormen van racisme bestaan, dus dan mag dit ook'.
Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme of discriminatie openlijk afgekeurd hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.
Geen woorden in mijn mond leggen aub, of goed lezen wat er geschreven wordt.
En je laatste zin is het eerst wat je mag roepen wanneer je je protestjas hebt aangetrokken en voor de deur bij zo’n bsfit ladies only filiaal staat, aangezien de Molukse wijken tientallen jaren eerder bestonden dan die filialen
Denk eerder dat ze ook liever geen Marokkaanse bijstandgezinnen willen met +5 kinderen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het prima wanneer die Molukkers lekker onder elkaar willen leven. Moet voor iedereen mogelijk zijn, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Huizen vernielen is natuurlijk andere keok.
Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme openlijk afgekeurd hebben.
Is gewoon een enorme drogreden.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?
Keihard inzetten op “ja maar huillie”....quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja. Goede post man.
Gewoon keihard inzetten op het 'ja maar hullie!'.
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Keihard inzetten op “ja maar huillie”....
Nou, ik ben blij dat je met goede argumenten bent gekomen...
Maar goed, de regering en de woningcorporaties staan achter de Molukse wijken. Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.
Zaak opgelost.
Nee het vrouwenbeleid van basic fit is geen racisme. Vrouwen en mannen zijn geen rassen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.
Dat je serieus denkt dat dat een valide argument is, ligt echt aan jou.
Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.
Dat je serieus denkt dat dat een valide argument is, ligt echt aan jou.
Maar ik zie in je postgeschiedenis dat je altijd zo reageert wanneer het over Molukkers gaat. Dus ik verwacht niet dat je hierover op een normale manier kan discussiėren.
Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:17 schreef Oceanier het volgende:
Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.
Postgeschiedenis checken kenne ze ook al niet goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig...
Dat bepaalt de regering niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:
Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.
Het volk?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat bepaalt de regering niet.
De samenleving, inderdaad.quote:
Idd, janken op details wat zomaar resulteert in een misschien voor jou ongewilde bevestiging van de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving. Bij voorbaat dank!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De samenleving, inderdaad.
Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:32 schreef Oceanier het volgende:
.... de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving....
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd. Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
Is er wel. Misschien een klein groepje die het niet accepteert.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.
quote:
We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
niet zo kinderachtig doen, was een normale vraagquote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |