abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:02:55 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187190998
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Snap je, en dan huilen wanneer ik me stem klein beetje verhef.
nee hoor dan heb je het weer niet begrepen, op zijn hoogst ga ik op dezelfde toon verder maar daar kon je slecht tegen dus dat heb ik gelijk weer afgekapt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187191003
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Post #101, antwoord geven op mijn vraag anders ben je iemand die maar wat roeptoetert die ik dan onmogelijk serieus kan nemen. En dat uitschelden, dat mag je achterwege laten bijdehand
Nee, je snapt het niet.

Je snapt niet dat heren weigeren in een sportschool van een andere orde is dan mensen vanwege hun etniciteit weigeren om ergens te wonen.

Overigens sta jij op 1# qua persoonlijke sneren en op de man spelen.
pi_187191018
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef probeer het volgende:

[..]

En alweer, de enige die hier 'zwaar over the top' reageert is Oceaniër.
Nee, ik heb het gevolgd de delen zonder deel te nemen maar het is alsof een roedel wolven een schaap verscheurt. Met veel bloed enzo. Echt niet normaal. Je moet de man ook een break geven: hij is hier historisch gezien in verzeild geraakt en heeft een goed idee hoe dat zo gekomen is en schiet in de verdediging omdat dat niet anders kan tegen zo'n overmacht van boze burgers.

Men is ook kansloos tegen zo'n menigte die jou beschuldigen van racisme. Daar is in principe geen goed verweer tegen, tegen een menigte die het standpunt al bepaald heeft. Zij willen bloed aan de paal. Echt niet mooi hoe dat gaat hier op het forum. Lijkt op een lynchpartij.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:06:53 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191060
nou dat valt ook wel mee, iedereen heeft er een mening over dat zeker, vervolgens komt meneer iedereen tegen zijn schenen schoppen en is het iedereen zijn schuld dat de discussie niet loopt :')
pi_187191079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet.

Je snapt niet dat heren weigeren in een sportschool van een andere orde is dan mensen vanwege hun etniciteit weigeren om ergens te wonen.

Overigens sta jij op 1# qua persoonlijke sneren en op de man spelen.
Dan heb je artikel 1 van de grondwet niet begrepen. Discriminatie op basis van geslacht, leeftijd en etniciteit is niet toegestaan.

De grondwet maakt daarin geen verschil, al helemaal niet wat jij van een andere orde vind. Op de man speel ik nooit, hoogstens wanneer mensen op de man spelen richting mij. Evenals sneren uitdelen, deel een sneer uit en ik deel een sneer terug uit. Zelfs dan niet altijd, meestal antwoord ik gewoon rustig terug.

Maar om terug te komen op je vraag dat ik moet uitleggen waarom het geen racisme is.

Kan je die vraag aan sp3c stellen, want hij vind namelijk net als mij dat het geen racisme is maar ik denk dat hij dat beter kan uitleggen. Ik wil het trouwens niet uitleggen omdat je nog geen antwoord heb gegeven op mijn vraag.

Sp3c zou jij hem kunnen helpen zijn vraag te beantwoorden waarom jij denkt dat het geen racisme is?
West-Melanesia
pi_187191097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor dan heb je het weer niet begrepen, op zijn hoogst ga ik op dezelfde toon verder maar daar kon je slecht tegen dus dat heb ik gelijk weer afgekapt
Nee je valt echt teveel uit de toon man, alleen heb je het zelf niet in de gaten
West-Melanesia
pi_187191137
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:22 schreef Hathor het volgende:
Ik ben het wel eens met Oceanier, de regering heeft deze afspraak gemaakt met de Molukse gemeenschap, de woningbouwverenigingen hebben dit overgenomen, en dat is het dan, afspraak is afspraak. Wie heeft er nou eigenlijk last van dat Molukkers liever samenklonten zonder bemoeienis van buitenaf?
Dit.
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:11:09 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee je valt echt teveel uit de toon man, alleen heb je het zelf niet in de gaten
ik doe niet eens moeite om in de toon te vallen joh
pi_187191155
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:06 schreef sp3c het volgende:
nou dat valt ook wel mee, iedereen heeft er een mening over dat zeker, vervolgens komt meneer iedereen tegen zijn schenen schoppen en is het iedereen zijn schuld dat de discussie niet loopt :')
Gewoon wat begrip voor elkaars standpunten en daar op een beschaafde manier over babbelen. Dat kan ook. Maar als je de delen doorneemt dan is het een soort heksenjacht. Viel mij op. Nooit even pas op de plaats en de argumenten op een rijtje zetten. Op Tweakers zou zoiets niet kunnen omdat de moderators daar het wel in goed banen lijden als het escaleert. Trek het u aan. Maar jou een beetje kennende boeit het jou niets. Het is ook een ander forum natuurlijk maar je zou wel iets beter je best kunnen doen.
pi_187191193
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:06 schreef sp3c het volgende:
Maar het topic is al 30 delen lang omdat men artikel 1 van de grondwet niet snapt en straatje blijft passen.
West-Melanesia
pi_187191196
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 22:22 schreef Hathor het volgende:
Ik ben het wel eens met Oceanier, de regering heeft deze afspraak gemaakt met de Molukse gemeenschap, de woningbouwverenigingen hebben dit overgenomen, en dat is het dan, afspraak is afspraak. Wie heeft er nou eigenlijk last van dat Molukkers liever samenklonten zonder bemoeienis van buitenaf?
Ah mooi. Ik ben dus niet helemaal wereldvreemd. :)
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:14:21 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191247
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon wat begrip voor elkaars standpunten en daar op een beschaafde manier over babbelen. Dat kan ook. Maar als je de delen doorneemt dan is het een soort heksenjacht. Viel mij op. Nooit even pas op de plaats en de argumenten op een rijtje zetten. Op Tweakers zou zoiets niet kunnen omdat de moderators daar het wel in goed banen lijden als het escaleert. Trek het u aan. Maar jou een beetje kennende boeit het jou niets. Het is ook een ander forum natuurlijk maar je zou wel iets beter je best kunnen doen.
volgens mij is naast oceanier bijna iedereen op een beetje een beschaafde manier bezig maar hij blijft maar blaffen
pi_187191271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:04 schreef Bart2002 het volgende:

Men is ook kansloos tegen zo'n menigte die jou beschuldigen van racisme. Daar is in principe geen goed verweer tegen, tegen een menigte die het standpunt al bepaald heeft. Zij willen bloed aan de paal. Echt niet mooi hoe dat gaat hier op het forum. Lijkt op een lynchpartij.
Sommige users doen wel lynchachtig onder het mom van tegen racisme te zijn.
Er valt met sommigen ook niet een debat te voeren of het racisme is dat bepaalde Molukse wijkbewoners liever met veel Molukkers in de buurt willen wonen... en dat de Nederlandse samenleving dit al bijna 70 jaar normaal vind.
Een andere overdrijving is het kwalificeren van bekladden van een woning en wat ruiten inslaan als 'racistisch geweld' .
Zo opgefokt....
Waarom ? Etnische intolerantie ? Gefrustreerd zijn over beschuldigingen van discriminerend te zijn ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 31-05-2019 23:20:41 ]
pi_187191272
maar sp3c maakt als moderator liever zelf grapjes over “treinen” enzo.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:15:19 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191277
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ah mooi. Ik ben dus niet helemaal wereldvreemd. :)
zoiets zei ik ook al

zijn er ook wel meer die dat vinden
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:15:40 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191287
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef Oceanier het volgende:
maar sp3c maakt als moderator liever zelf grapjes over “treinen” enzo.
dit was een goed grapje, daar blijf ik gewoon achter staan, beetje humor op zijn tijd moet kunnen hoor
pi_187191299
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij is naast oceanier bijna iedereen op een beetje een beschaafde manier bezig maar hij blijft maar blaffen
Nee ik blaf alleen wanneer iemand tegen mij blaft
West-Melanesia
pi_187191308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dan heb je artikel 1 van de grondwet niet begrepen. Discriminatie op basis van geslacht, leeftijd en etniciteit is niet toegestaan.
Je snapt het niet.

Mensen worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.

Als je rijk bent betaal je meer belasting, dat is discriminatie, maar komt voort uit een ongelijk geval. Als rijk persoon kun je ook meer belasting betalen.

Als je oud bent kun je een seniorenwoning krijgen, als je bijvoorbeeld de trap niet meer op komt en als je gewone woning voor jouw niet meer voldoet.

En bij een sport zijn er dus mannen- en vrouwenteams, juist omdat mannen en vrouwen fysiek van elkaar verschillen.

Dit staat er precies:
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het is dus niet zo dat je een woning geweigerd kan worden omdat je een kleurtje hebt of omdat je homoseksueel bent. Dat heeft namelijk niets met het recht op een woning te maken.

quote:
De grondwet maakt daarin geen verschil, al helemaal niet wat jij van een andere orde vind. Op de man speel ik nooit, hoogstens wanneer mensen op de man spelen richting mij. Evenals sneren uitdelen, deel een sneer uit en ik deel een sneer terug uit. Zelfs dan niet altijd, meestal antwoord ik gewoon rustig terug.
Ik kan hier wel tien posts aanhalen waarin je op de man speelt.

quote:
Maar om terug te komen op je vraag dat ik moet uitleggen waarom het geen racisme is.

Kan je die vraag aan sp3c stellen, want hij vind namelijk net als mij dat het geen racisme is maar ik denk dat hij dat beter kan uitleggen. Ik wil het trouwens niet uitleggen omdat je nog geen antwoord heb gegeven op mijn vraag.

Sp3c zou jij hem kunnen helpen zijn vraag te beantwoorden waarom jij denkt dat het geen racisme is?
Nu moet iemand anders dus jouw standpunt uitleggen :')
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:17:11 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191322
nee ik kan niet mee helpen, ik snap prima waarom iemand er racisme in zou kunnen zien

ben het er niet helemaal mee eens maar soit
pi_187191347
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit.
Dat iets ooit is afgesproken, is geen reden om het maar voor altijd voort te zetten.

Een afspraak op zichzelf is geen geldige reden, de argumenten waarop zo'n afspraak gestoeld is, kunnen dat wel zijn.

Overigens worden er gewoon mensen een woning ontzegd en mensen weggepest uit deze wijken. Dat er mensen last van hebben is duidelijk.
pi_187191348
quote:

[..]

Dat is als iemand die het gevolgd heeft maar niet deelgenomen absoluut niet zo. En wat hij doet is niet blaffen maar het verdedigen van zijn zaak. En hij heeft goede argumenten maar die leest men niet en/of begrijpt men niet . Dit vooral door een stuitend gebrek aan historisch besef. Daar kun je misschien niets aan doen maar je moet je wel realiseren dat dat best eens zo zou kunnen zijn dat je het eigenlijk niet weet/begrijpt omdat de kennis ontbreekt.
pi_187191359
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit was een goed grapje, daar blijf ik gewoon achter staan, beetje humor op zijn tijd moet kunnen hoor
Ja, beetje olie op het vuur geven ik neem het je niet kwalijk joh
West-Melanesia
pi_187191373
quote:

[..]

dat kun je vinden als user
als moderator moet je dat iets meer genuanceerder vertellen of niks zeggen..
Oceanier mept inderdaad te veel terug... Zelf haak ik meestal op tijd af, om daar niet in terecht te komen
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:21:15 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191417
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is als iemand die het gevolgd heeft maar niet deelgenomen absoluut niet zo. En wat hij doet is niet blaffen maar het verdedigen van zijn zaak. En hij heeft goede argumenten maar die leest men niet en/of begrijpt men niet . Dit vooral door een stuitend gebrek aan historisch besef. Daar kun je misschien niets aan doen maar je moet je wel realiseren dat dat best eens zo zou kunnen zijn.
nee hoor ik ben prima op de hoogte van de kwestie
  Moderator vrijdag 31 mei 2019 @ 23:23:42 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187191482
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat kun je vinden als user
als moderator moet je dat iets meer genuanceerder vertellen of niks zeggen..
Oceanier mept inderdaad te veel terug... Zelf haak ik meestal op tijd af, om daar niet in terecht te komen
nee hij mept niet teveel terug, hij mept teveel ... punt
daardoor krijg je een vervelende discussie, dat probeer ik hem wijs te maken

ik wil daar niet teveel in modden omdat het toch voortkomt uit de emotie en daar proberen we FOK!breed een beetje ruimte voor te geven maar het moet echt een keer klaar zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')