abonnement Unibet Coolblue
pi_185030380


Tijdens de afleveringen worden diverse subtiele hints gegeven die naar De Mol leiden.
In dit topic worden de hints verzameld, en de diverse theorieën besproken. Wat heb jij gezien?

Wat kan je in dit topic plaatsen?
• Verdachte dingen die je zijn opgevallen
• Gevonden hints in de aflevering
• Dagboeken en tweets van De Mol
• Video's/screenshots van opvallende zaken
• Een theorie die je ontdekt hebt

Andere kletspraat over de aflevering en kandidaten kan hier: MOL / WIDM Algemeen - We gaan nog steeds los!

pi_185030548
quote:
99s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:24 schreef Nizno het volgende: [..] zijn betere plaatjes van.. maar dit is een mindere versie [ afbeelding ]
Leuk en alles maar de beide ziplines waren verschillend?
Dus dan moet je het al net zo kiezen dat het de zipline is die bij deze theorie past.

Waarom zou de leeftijd niet bij jong beginnen dan?
Of zoals ander al zei waarom zou het niet bij de groepsfoto horen en dan zou Sinan groen hebben.
Of met beide ziplines Rick-Paul enige met op beide een groene.

Ver gezocht, leuk bedacht.
Ik snap alleen niet waarom iemand dit als zo zeker en duidelijk noemt.
Zo veel variatie in mogelijk.
Alleen al met 2 ziplines.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 15 februari 2019 @ 14:18:30 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185030597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Leuk en alles maar de beide ziplines waren verschillend?
Dus dan moet je het al net zo kiezen dat het de zipline is die bij deze theorie past.

Waarom zou de leeftijd niet bij jong beginnen dan?
Of zoals ander al zei waarom zou het niet bij de groepsfoto horen en dan zou Sinan groen hebben.
Of met beide ziplines Rick-Paul enige met op beide een groene.

Ver gezocht, leuk bedacht.
Ik snap alleen niet waarom iemand dit als zo zeker en duidelijk noemt.
Zo veel variatie in mogelijk.
Alleen al met 2 ziplines.
De zuplines waren gelijk alleen je kreeg het in spiegelbeeld te zien omdat 1 vanuit links en 1 vanuit rchts werd gefilmd.

Als je met jong begint hebben de andere afvallers geen rood.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185030924
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:18 schreef Nizno het volgende:

De zuplines waren gelijk alleen je kreeg het in spiegelbeeld te zien omdat 1 vanuit links en 1 vanuit rchts werd gefilmd.

Als je met jong begint hebben de andere afvallers geen rood.
Nee spiegelbeeld snap ik. Maar dacht dat ze sws anders waren.
Even nagekeken maar idd wel gelijk.

Nee dat weet ik, maar dat is dus wat ik bedoel.
Er kan heel wat anders achter zitten of gewoon niets.
Een theorie dat het op de mol wijst zou ik logischer vinden dan dat het wijst op wie een rood scherm zou krijgen.

Hoewel dat ook wel eens een leuke vorm zou zijn want dan streep je alleen Sarah weg.

Maar net als met alles zijn er verschillende visies te vinden.
En misschien blijkt het achteraf weer niets te zijn of heel anders.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:40:55 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185048965
Echt 100% zekerheid is er niet. De hints wijzen naar meerdere deelnemers. Vind de poule invullen dan ook enorm lastig :'(
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:51:50 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185049123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:40 schreef RedFever007 het volgende:
Echt 100% zekerheid is er niet. De hints wijzen naar meerdere deelnemers. Vind de poule invullen dan ook enorm lastig :'(
Sinan is de mol, makkie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185049617
Het blijft lastig, stel dat Sarah de mol is, had ze de test heel slecht kunnen maken in de wetenschap dat haar vlaggetje dan rood zou zijn, maar dat haar team sowieso de juiste volgorde van de vlaggetjes zou kunnen ophangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 16 februari 2019 @ 19:03:13 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185051165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:23 schreef Leandra het volgende:
Het blijft lastig, stel dat Sarah de mol is, had ze de test heel slecht kunnen maken in de wetenschap dat haar vlaggetje dan rood zou zijn, maar dat haar team sowieso de juiste volgorde van de vlaggetjes zou kunnen ophangen.
de mol krijgt nooit een rood scherm dus dat zou oprecht gemeen zijn. Net als dat de mol er bij afl 2 uit zou gaan en dan in drie weer terug komt.
De afspraak is de mol krijgt nooit een rood scherm.

Dus als die leeftijd en de lijn idd door de makers gericht is op de afvaller dan kan sarah de mol niet zijn.
Maar ja, weten we zeker dat de makers dit gemaakt hebben gericht op de afvaller....?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185052489
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:03 schreef Nizno het volgende:

[..]

de mol krijgt nooit een rood scherm dus dat zou oprecht gemeen zijn. Net als dat de mol er bij afl 2 uit zou gaan en dan in drie weer terug komt.
De afspraak is de mol krijgt nooit een rood scherm.

Dus als die leeftijd en de lijn idd door de makers gericht is op de afvaller dan kan sarah de mol niet zijn.
Maar ja, weten we zeker dat de makers dit gemaakt hebben gericht op de afvaller....?
De mol krijgt toch ook geen rood scherm als de test eerst gemaakt wordt en daarna een proef gedaan wordt waarbij de mol ervoor kan zorgen dat zijn/haar team hun schermen niet hoeven te zien?
Je trekt alleen wel de verdenking van die mol weg, en dat is nou precies heel aantrekkelijk voor een mol.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:44:42 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_185055335
Sinan:

quote:
Het is een hele goede mol
We all like to write our own reviews.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:52:56 #11
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_185055563
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:44 schreef Jane het volgende:
Sinan:

[..]

We all like to write our own reviews.
Ja haha ik ging ook stuk :')
Ik hou niet van fraude.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:56:15 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185055648
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:44 schreef Jane het volgende:
Sinan:

[..]

We all like to write our own reviews.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185055706
Niels heeft op Jamie ingezet, RP ook. RP is eruit, waarom Niels niet? Niels is de mol.
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 22:02:11 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185055802
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:58 schreef sneakydesert het volgende:
Niels heeft op Jamie ingezet, RP ook. RP is eruit, waarom Niels niet? Niels is de mol.
Idd. En zelfs de 2 jokers van Niels maken hierin niks uit. Jamie had er 3 en ligt er alsnog uit.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:05:03 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185055888
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Idd. En zelfs de 2 jokers van Niels maken hierin niks uit. Jamie had er 3 en ligt er alsnog uit.
Jaimy had er 2. Niels had er 3, maar 1 aan RP gedoneerd, dus ook 2.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 22:05:55 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185055904
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jaimy had er 2. Niels had er 3, maar 1 aan RP gedoneerd, dus ook 2.
Jamie had er toch nog een van vorige aflevering? Of ben ik confuus?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185055942
Voor de mensen die geen spoilers willen van die reiziger die de 3 finalisten is tegengekomen: niet lezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:09:55 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185055991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jamie had er toch nog een van vorige aflevering? Of ben ik confuus?
Owh, dat zou wellicht kunnen. Dat ben ik dan vergeten. Ik zit er niet zo goed in dit seizoen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 22:10:48 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185056017
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, dat zou wellicht kunnen. Dat ben ik dan vergeten. Ik zit er niet zo goed in dit seizoen.
Ik ben van plan ze deze week weer ff terug te kijken met een frisse blik, misschien durf ik er dan meer over te zeggen :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185056036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jamie had er toch nog een van vorige aflevering? Of ben ik confuus?
Rick Paul had vorige aflevering een joker gepakt en ook ingezet. Dus er was voor deze aflevering niemand met jokers.
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 22:12:37 #21
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185056064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:11 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Rick Paul had vorige aflevering een joker gepakt en ook ingezet. Dus er was voor deze aflevering niemand met jokers.
Die daarvoor nog? Dacht dat ik 'm 3 jokers zag inzetten en de kandidaten ook met 'hij had nog 3 jokers :o ' reageerden. Maar kan aan mij liggen hoor, zal nog wel ff terugkijken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:15:43 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185056107
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:44 schreef Jane het volgende:
Sinan:

[..]

We all like to write our own reviews.


Echt hilarisch _O-
  zaterdag 16 februari 2019 @ 22:16:15 #23
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185056116
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Echt hilarisch _O-
^O^
Isn't it ironic, don't you think
pi_185056239
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:58 schreef sneakydesert het volgende:
Niels heeft op Jamie ingezet, RP ook. RP is eruit, waarom Niels niet? Niels is de mol.
Niels en RP op Jamie, Jamie op RP. Alle 3 hartstikke fout, 2 van de 3 eruit. Niels heeft mazzel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185056436
Rick Paul heeft volgens zijn biecht op Jamie en Merel ingezet en vliegt eruit. Jamie was niet de mol en op basis van RP's biecht is Merel dus ook niet de mol. Maar Merel zat zelf ook hartstikke fout en had bovendien geen jokers.

Ik weet niet in hoeverre die biechten kloppen, maar ik begin wel serieus het vermoeden te krijgen dat de productie ons weg wil houden van Merel. Het dagboek van Robèrt wees hier ook al op. Merel was bovendien hoofdverdachte van Nederland na aflevering 4 en nu totaal niet meer.
pi_185056950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:29 schreef egoblokje het volgende:
Rick Paul heeft volgens zijn biecht op Jamie en Merel ingezet en vliegt eruit. Jamie was niet de mol en op basis van RP's biecht is Merel dus ook niet de mol. Maar Merel zat zelf ook hartstikke fout en had bovendien geen jokers.
Als de schermen en biechten kloppen, dan is het volgens mij als volgt:

Sinan: Jamie & Niels
Niels: Jamie
Merel: 1 of 2 personen - aangeklikte optie was 2e bij roulette = Jamie
Sarah: 1 of 2 personen - aangeklikte optie was positie bij kisten = Merel
Rick-Paul: Merel & Jamie
Jamie: Rick-Paul (primair), Merel & Sarah (minder)

Van Merel en Sarah weten we niet of ze uiteindelijk 1 of 2 mensen hebben gekozen.

Als Niels inderdaad alleen op Jamie is gegaan, dan is het vreemd dat hij er nog in zit. Want zowel Jamie als Rick-Paul hebben bljikbaar gespreid. En beide hadden nagenoeg hetzelfde aantal jokers.
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 23:07:22 #27
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185057302
Aanvullend; ervan uitgaande dat de schermen en biechten kloppen, en dat er bij spreiding op 2 personen ongeveer 50/50 is gespreid:

quote:
Sinan: Jamie & Niels (50-100% fout op de test)
Niels: Jamie (100% fout op de test - 2 jokers)
Merel: 1 of 2 personen - aangeklikte optie was 2e bij roulette = Jamie (50-100% fout op de test)
Sarah: 1 of 2 personen - aangeklikte optie was positie bij kisten = Merel (0-100% fout op de test)
Rick-Paul: Merel & Jamie (50-100% fout op de test)
Jamie: Rick-Paul (primair), Merel & Sarah (minder) (50-100% fout op de test - 2 jokers)
Van Sarah is dus niet duidelijk in hoeverre ze op de goede mol zat. Van de rest is duidelijk dat ze iig voor 50% fout zaten, waarvan Niels met de grootste waarschijnlijkheid het meeste fout zat. 2 jokers zouden dan niet meer uit moeten maken dat je nog bóven maarliefst 2 andere kandidaten eindigt, waarvan 1 ook nog eens evenveel jokers had.

Het is niet logisch dat Niels er in deze context niet uit ligt, tenzij hij de mol is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 16-02-2019 23:12:39 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:15:38 #28
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185057457
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:07 schreef egoblokje het volgende:
Voor de mensen die geen spoilers willen van die reiziger die de 3 finalisten is tegengekomen: niet lezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou zelf mijn punten op iemand anders inzetten om 100% veilig te zijn.

En ik denk persoonlijk ook dat die omschrijving niet op de kandidaat in kwestie slaat, maar dat is een persoonlijke mening.

Baal zelf wel dat ik de edit van Sarah niet beter heb gevolgd gedurende het seizoen, dan had ik mijn prono niet zoveel gewijzigd. Dacht ook dat ze zou afvallen (deze week) vanwege die bordjeshint, maar soms moet je gewoon de edit van het programma aanhouden en niet schijnbare hints.

Voor de app hoop ik in elk geval dat volgende week Sarah of Niels naar huis gaat.

Heb ook niet geleerd van vorig jaar, toen alle nepmollen een hele verdachte edit kregen en niet eens de finale haalden. Toch iets om op te letten voor volgend jaar.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185057502
Bijzonder allemaal. Die dubbele executie niet zo, dat was wel aan te zien komen.
Maar hoe alles verder liep.

Rick-Paul liep echt te rotzooien bij de kisten. 150 en 150 is ook goed, nee nee alleen 300 anders kom je er niet op.
Want 150 en 150 is samen geen 300 uhu.
Merel speelde er wel erg mooi op in. Sarah ook deels door deze hele 1e opdracht wat verdwaasd te doen. Bij die discussie ook geen stappen te nemen.
Beide vrouwen spelen de vrouwen kaart eigenlijk met slecht gooien.
Niels, Jamie en Sinan deden het hier prima.

De Russische roulette opdracht is wel weer een typische mol opdracht. Van ik kan daarvoor wel even geld binnen halen want kan hier toch wel weer veel uit.
Er werd constant gehamerd op hun eigen keus geweest, maar zoveel keus hadden ze ook niet?
Of je nou 1-2-3 koos, veranderde eigenlijk alleen wat aan de kans of je zelf jokers pakte.
Maakte eigenlijk niet veel uit. Alleen of de kans groter was dat je min geld zou pakken.

Beide dames waren bij de bananenopdracht gewoon wat vaag bezig. Met name Sarah.
Dus hele aflevering gezien vallen de beide dames mij op.

Echter bij de executie vind ik Sinan zich echt heeeeeeeel raar gedragen.
Heel afzijdig toen Jamie weg moest. Bij Rick Paul ineens overdreven.
Rare opmerkingen maken. Raar figuur.
Wat zou dat jammer zijn als die de mol is zeg. Saaiste mol ooit wellicht.
pi_185057523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zou zelf mijn punten op iemand anders inzetten om 100% veilig te zijn.

En ik denk persoonlijk ook dat die omschrijving niet op de kandidaat in kwestie slaat, maar dat is een persoonlijke mening.

Baal zelf wel dat ik de edit van Sarah niet beter heb gevolgd gedurende het seizoen, dan had ik mijn prono niet zoveel gewijzigd. Dacht ook dat ze zou afvallen (deze week) vanwege die bordjeshint, maar soms moet je gewoon de edit van het programma aanhouden en niet schijnbare hints.

Voor de app hoop ik in elk geval dat volgende week Sarah of Niels naar huis gaat.

Heb ook niet geleerd van vorig jaar, toen alle nepmollen een hele verdachte edit kregen en niet eens de finale haalden. Toch iets om op te letten voor volgend jaar.
Ik zet mijn punten sowieso niet op Niels omdat de nadruk er nu wel heel erg op ligt dat hij de mol is. Hij zegt dat hij de test op Jamie invult, die dus is afgevallen. Hij zat dus 100% fout, dan gaan 2 jokers je echt niet redden. Precies wat Moira hierboven zegt eigenlijk.
pi_185057529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zou zelf mijn punten op iemand anders inzetten om 100% veilig te zijn.

En ik denk persoonlijk ook dat die omschrijving niet op de kandidaat in kwestie slaat, maar dat is een persoonlijke mening.

Baal zelf wel dat ik de edit van Sarah niet beter heb gevolgd gedurende het seizoen, dan had ik mijn prono niet zoveel gewijzigd. Dacht ook dat ze zou afvallen (deze week) vanwege die bordjeshint, maar soms moet je gewoon de edit van het programma aanhouden en niet schijnbare hints.

Voor de app hoop ik in elk geval dat volgende week Sarah of Niels naar huis gaat.

Heb ook niet geleerd van vorig jaar, toen alle nepmollen een hele verdachte edit kregen en niet eens de finale haalden. Toch iets om op te letten voor volgend jaar.
Dat reizigers verhaal vind ik ook maar vaag. Ja leuk ook een man. Maar zegt je alsnog niets.
Dat met de borden van vorige week vond ik sowieso al onzin. Dat was ver gezocht dus of het zo is weet je nooit.
Echter kan Sarah in de tussentijd wel wat geswitcht zijn en daardoor nu safe zijn.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:20:49 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185057552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:07 schreef Moira. het volgende:
Aanvullend; ervan uitgaande dat de schermen en biechten kloppen, en dat er bij spreiding op 2 personen ongeveer 50/50 is gespreid:

[..]

Van Sarah is dus niet duidelijk in hoeverre ze op de goede mol zat. Van de rest is duidelijk dat ze iig voor 50% fout zaten, waarvan Niels met de grootste waarschijnlijkheid het meeste fout zat. 2 jokers zouden dan niet meer uit moeten maken dat je nog bóven maarliefst 2 andere kandidaten eindigt, waarvan 1 ook nog eens evenveel jokers had.

Het is niet logisch dat Niels er in deze context niet uit ligt, tenzij hij de mol is.
Het zou buitengewoon onlogisch zijn als de makers dat dan zo weg gaven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185057553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:19 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Ik zet mijn punten sowieso niet op Niels omdat de nadruk er nu wel heel erg op ligt dat hij de mol is. Hij zegt dat hij de test op Jamie invult, die dus is afgevallen. Hij zat dus 100% fout, dan gaan 2 jokers je echt niet redden. Precies wat Moira hierboven zegt eigenlijk.
Dat lag er ook veel te dik op.
Echt de hele groep oeee we zaten allemaal op Jamie en hoe kan dit.
Sinan nog och wat een goede mol zeg.
Man wat legden ze het er daar even dik op zeg.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:21:12 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185057558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:17 schreef bianconeri het volgende:

Er werd constant gehamerd op hun eigen keus geweest, maar zoveel keus hadden ze ook niet?
Nou ja, ze hadden ook die enveloppen links kunnen laten liggen en allemaal geld pakken. Dan was er nu maar 1 iemand naar huis gegaan.
pi_185057622
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:17 schreef bianconeri het volgende:

Rick-Paul liep echt te rotzooien bij de kisten. 150 en 150 is ook goed, nee nee alleen 300 anders kom je er niet op.
Want 150 en 150 is samen geen 300 uhu.
Sinan wilde ook per se de 300 en niet 2x 150 ;)
pi_185057788
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou ja, ze hadden ook die enveloppen links kunnen laten liggen en allemaal geld pakken. Dan was er nu maar 1 iemand naar huis gegaan.
Maar als je dat doet neemt niemand je serieus meer :P

quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:24 schreef Rijpie het volgende:

Sinan wilde ook per se de 300 en niet 2x 150 ;)
Maar dat kwam omdat de 300 daar al was.
Het voorstel van Rick Paul, wat Merel ondersteunde, was gewoon zeer omslachtig. Was veel meer heen en weer van kisten.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:34:44 #37
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185057801
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:07 schreef Moira. het volgende:
Aanvullend; ervan uitgaande dat de schermen en biechten kloppen, en dat er bij spreiding op 2 personen ongeveer 50/50 is gespreid:

[..]

Van Sarah is dus niet duidelijk in hoeverre ze op de goede mol zat. Van de rest is duidelijk dat ze iig voor 50% fout zaten, waarvan Niels met de grootste waarschijnlijkheid het meeste fout zat. 2 jokers zouden dan niet meer uit moeten maken dat je nog bóven maarliefst 2 andere kandidaten eindigt, waarvan 1 ook nog eens evenveel jokers had.

Het is niet logisch dat Niels er in deze context niet uit ligt, tenzij hij de mol is.
Denk dat zowel Jamie en Rick Paul volledig op elkaar zaten (was in een vorige aflevering ook wel duidelijk met dat lijstbondje; je gaat blijkbaar dat niet uitwisselen ter uitsluiting van kandidaten).

Dan kan Niels ook volledig fout zitten maar het bv. op tijd redden. Plus het feit dat er nogal wat vragen tussen zaten zonder groepjes, waardoor er maar 1 goed mogelijk antwoord was (dus als je niet de goede mol had dan was dit sowieso fout geweest).

De kans neemt nu wel toe dat 1 van de vrouwen de mol is, want Sarah zit er nog steeds in terwijl ze op Merel zit voor minstens 50% (geen enkele andere kandidaat zal die vraag op Merel hebben ingevuld, tenzij Merel zelf als mol). Als de mol een man is dan heeft ze standaard 1 vraag fout.

Dus best mogelijk dat of Sarah goed zit of dat ze zelf de mol is.

En die zipline opdracht is nu heel interessant, want of de mol is niet gegaan of de mol is een vrouw.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:35:59 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185057820
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:24 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Sinan wilde ook per se de 300 en niet 2x 150 ;)
Nee? Ik citeer (tegen Niels): "als ik jouw 150 en die van Jamie krijg, ben ik klaar."
Niels: "er komt een kist van 300 hierheen"
Sinan: "maar dat hoeft toch niet? Twee keer 150... Het totaal is toch 1500 dus het maakt niet uit wat de samenstelling is"
KuikenGuppy
pi_185057978
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee? Ik citeer (tegen Niels): "als ik jouw 150 en die van Jamie krijg, ben ik klaar."
Niels: "er komt een kist van 300 hierheen"
Sinan: "maar dat hoeft toch niet? Twee keer 150... Het totaal is toch 1500 dus het maakt niet uit wat de samenstelling is"
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk andersom, die kist van 300 hoeft Sinan niet omdat hij aan 1x 150 genoeg heeft, terwijl die 300 onderweg is.
Ook vreemd, op 13:47 van de uitzending haalt Sinan een kist binnen waar er nog zand op het bedrag ligt.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:48:45 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185058013
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:45 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk andersom, die kist van 300 hoeft Sinan niet omdat hij aan 1x 150 genoeg heeft, terwijl die 300 onderweg is.

De kisten van 150 lagen bij Niels en Jamie, dus ik vind het wel logisch dat Sinan het nuttiger vond om die twee kisten te krijgen dan een kist van 300, die nog ergens verderop vandaan moest komen.
KuikenGuppy
  PR en moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 23:50:06 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185058035
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het zou buitengewoon onlogisch zijn als de makers dat dan zo weg gaven.
imo minder onlogisch dan dat Niels in dit scenario door zou zijn als hij niet de mol is. Maar we weten natuurlijk nooit wat ze allemaal precies hebben ingevuld op de test.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185058363
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:45 schreef Rijpie het volgende:

[..]
Ook vreemd, op 13:47 van de uitzending haalt Sinan een kist binnen waar er nog zand op het bedrag ligt.

pff hoe ga ik hier plaatjes laten zien, tinypic en imgur werken niet, iemand een beter idee?

[ Bericht 15% gewijzigd door Rijpie op 17-02-2019 00:32:01 ]
  zondag 17 februari 2019 @ 00:20:52 #43
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185058500
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

imo minder onlogisch dan dat Niels in dit scenario door zou zijn als hij niet de mol is. Maar we weten natuurlijk nooit wat ze allemaal precies hebben ingevuld op de test.
Kan me echt niet voorstellen dat de mol een kandidaat op die manier benadeelt zoals met Evelien. Die reactie van Niels was echt niet gespeeld (toen Rik over die joker begon).

Zou wel uniek zijn, aangezien een muzikant nog nooit eerder de mol was. Zelf sluit ik niets meer uit. Ga nog wel even de afleveringen terugkijken, aangezien de finalisten nu toch wel duidelijk zijn.

Benieuwd wat Viv volgende week over Sarah heeft te vertellen:

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185058537
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

aangezien de finalisten nu toch wel duidelijk zijn.

Wie verdenk jij dan?
  zondag 17 februari 2019 @ 00:28:15 #45
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185058584
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:11 schreef Rijpie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pff hoe ga ik hier plaatjes laten zien, tinypic en imgur werken niet, iemand een beter idee?
Zo
1[img]https://i.imgur.com/LwWfHDE.jpg[/img]

Isn't it ironic, don't you think
pi_185058647
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:28 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Zo
[ code verwijderd ]

[ afbeelding ]
Thanks ^O^
pi_185060052
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:45 schreef Rijpie het volgende:

Ook vreemd, op 13:47 van de uitzending haalt Sinan een kist binnen waar er nog zand op het bedrag ligt.
Maar waar komt dat dan vandaan?
Wss kunnen wij niet zien wat het bedrag is? Misschien is uit de rest van uitzending te herleiden wat het bedrag moet zijn.

Sinan is hierin niet degene die raar loopt te doen, hij heeft dan deze kist van Niels gekregen en mss nog van verder. Maar ik denk niet dat hier echt iets mee aan de hand is.
  zondag 17 februari 2019 @ 11:10:27 #48
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185061404
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 00:24 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Wie verdenk jij dan?
Geen flauw idee wie ik nu moet verdenken.

Alle 4 overgebleven kandidaten hebben meerdere redenen om het niet te zijn (Kijk alleen maar naar de abseilopdracht, waar duidelijk alleen RP en Jamie echt verdacht overkomen).

De enige reden dat ik nog al mijn app-punten heb is omdat ik constant wissel van mol. Vorige week had ik alles op RP gezet.

Ik breng mijn punten wel naar de finale via Merel en dan ga ik op dat moment wel kijken waar de punten heengaan in de laatste 2 afleveringen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 17 februari 2019 @ 11:30:57 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185061614
Is de leaderhint al uitgewerkt nav gisteren?
KuikenGuppy
  zondag 17 februari 2019 @ 11:33:42 #50
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185061643
Volgende week is de titel van die opdracht pas bekend.
  zondag 17 februari 2019 @ 12:13:48 #51
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185062146
Volgens mij had het in vorige seizoenen geen betekenis, maar van sommige kandidaten is tijdens de test het beeld gespiegeld: Sinan en Sarah.
Dit is onder meer te zien aan het Windows-logo op de laptop: dat hoort van smal naar breed te lopen, maar loopt in deze gevallen van breed naar smal. Wat verder op valt is dat als het Windows-logo bij Sarah wél goed in beeld is, de groene oorbel voor de kijkers links zit, en de gouden oorbel rechts. Dit is tegengesteld aan alle andere keren dat Sarah in beeld is.

:o)
  zondag 17 februari 2019 @ 12:30:47 #52
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185062373
Gisteren ook al geopperd tijdens Moltalk: om 'goed' uit te komen voor de finale moesten er nog 2 kandidaten weg, omdat 2 keer eerder iemand niet haar huis gestuurd hoefde te worden. De dubbele executie in de roulette-opdracht was dus een vooropgezet plan. Alleen de mol zou met 100% zekerheid die envelop pakken, dus Merel is dan de mol. Dat kan haar natuurlijk oprecht zwaar gevallen zijn, dus ze hoefde haar ontzetting niet te spelen.

Met de afsluitende woorden van Sinan in deze aflevering "hoe hard het ook klinkt, het leven gaat door, maar het spel gaat ook door en het gaat hard door ook" probeert de regie denk ik de aandacht te overduidelijk naar Sinan te schuiven, dus hij is het niet? (Dat hoop ik stiekem ook, want hij zou de meest inactieve mol in tijden zijn, maar misschien is dat meteen mijn valkuil, en is hij echt de mol...)
:o)
  zondag 17 februari 2019 @ 12:49:34 #53
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_185062728
Ik zit al sinds het begin in de Niels tunnel en daar blijf ik ook lekker. :Y)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_185062778
Ik ben dit seizoen echt zo de weg kwijt......m'n eerste ingeving toen ik de deelnemers zag was: Niels is de mol.....maar na twee afleveringen overgestapt op Rick Paul.....ik eet echt m'n schoen op als Niels alsnog de mol is.....
pi_185063199
Ik had in het begin een voorgevoel bij Niels, maar ben later compleet van hem afgestapt. Twee weken geleden in een vriendenpoule toch maar voor Niels gegaan, omdat ik vorig jaar ook al de fout had gemaakt om weg te switchen van Jan nadat ik hem in aflevering 1 het verdachtst vond. :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_185063226
Vanaf dag 1 op Sinan. Daar heb ik over getwijfeld, meerdere malen. Ik neig ook naar Merel. Lastig
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:36:35 #57
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185064393
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik ben dit seizoen echt zo de weg kwijt......m'n eerste ingeving toen ik de deelnemers zag was: Niels is de mol.....maar na twee afleveringen overgestapt op Rick Paul.....ik eet echt m'n schoen op als Niels alsnog de mol is.....
Effe quoten. Eet smakelijk :Y)
Isn't it ironic, don't you think
pi_185064440
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:36 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Effe quoten. Eet smakelijk :Y)
Ha ha, thnxxx......denk ik..... :) :)
pi_185064445
Nu Rick Paul en Jamie af zijn gevallen heb ik opnieuw mijn licht over de opdracht ''Wachtkamer'' laten schijnen. Na deze analyse blijft er echt maar 1 kandidaat voor mij over als mol.

Ik begin eerst even met de biechten van de kandidaten of ze geld over zouden hebben voor een joker/vrijstelling:

Sinan: 0 euro voor een joker, 2000 voor een vrijstelling (op zich logisch)
Merel: geen 1000 voor een joker, geen 2000 voor vrijstelling (iets té kandidaats in mijn ogen)
Niels: maximaal 1000 euro voor een joker (op zich logisch)
Sarah: geen 1000 euro voor een joker (op zich logisch)

De keuze tussen 4 jokers of een vrijstelling laat ik even in het midden, hier kan ik niet veel van maken.

Dan komen we bij het belangrijkste: de aanbiedingen en de kandidaten die de kamer verlaten. Wie staat op voor welk aanbod, en wanneer doen ze dit? Als mol is het naar mijn mening het verstandigste om een van deze 3 dingen te doen:

A. een joker pakken;
B. tot het einde blijven zitten (maar alléén als er nog anderen zitten na het laatste aanbod)
C. bij het laatste aanbod geld pakken (ook alléén als er nog anderen zitten. Tevens moet men dan pas weglopen als de timer bijna op 0 staat, om zeker te zijn dat er kandidaten zijn die 250 euro uit de pot gaan halen)

Niels, Sarah en Jamie pakken elk 250 euro. Dit doen ze respectievelijk bij het 3e en 4e aanbod. Optie C valt dus af. (er waren in elke kamer 5 aanbiedingen)
Optie B valt ook af. Evelien, Evi, Nikkie en Rick Paul bleven zitten. Die zijn inmiddels alle 4 afgevallen.

Niels stond als eerste op voor 250, al bij het 3e bod. Daar kan ik echt niks mee. Dat zou je als mol echt nooit doen. Het kan wel, maar het 5e bod was in zijn kamer ook 250 euro. Dat was voor Niels als mol dan het ideale moment om op te staan.
Jamie gaat bij het 4e bod opstaan voor 250 euro en Sarah loopt zonder veel aarzeling mee. Dit is in mijn ogen een kandidatenactie, omdat Jamie haar niet echt onder druk zette maar vooral gebaren maakte richting de camera’s met de andere mensen. Sarah had hier dus gewoon kunnen blijven zitten als mol.

Merel gaat ook bij het 4e aanbod weg met een joker. Ze gaat echt heel laat weg, pas toen de teller nog op 7 seconden stond. Als Merel de mol is, is dit het ideale scenario. Ze weet nu hoeveel kandidaten er bij het 5e bod nog zitten door pas weg te gaan als de tijd bijna op is.
Robèrt en Sinan staan op voor een joker bij het 5e bod. Prima moment voor de mol om op te staan. Maar wat wel opvallend is, is dat Sinan probeert om Evelien mee te trekken. Dat zou je als mol nooit doen, zeker niet bij het laatste bod.

Al met al is Merel hier voor mij het meest verdacht. Dat was ze sowieso al, maar nu is het voor mij duidelijk:
In de kamer van Evi, Niels en RP kwamen alleen aanbiedingen voor geld, niet voor jokers. Niels stond op voor de eerste 250 euro, Evi en RP niet. Logischerwijs zouden die twee dus ook niet opstaan voor de tweede 250 euro. Dat is dus al -500 euro. Het was ook vrij duidelijk dat Nikkie ging blijven zitten, dus dat is al -750. Het laatste bod voor Robèrt, Sinan en Evelien was een joker. Die konden dus óf geen geld inbrengen óf nog meer geld uit de pot trekken. Daarom denk ik dat Merel als mol bij het 4e aanbod is weggegaan. Ze pakt hier een joker, niets verdachts aan want elke kandidaat wil die natuurlijk hebben. Maar ze gaat pas als de tijd bijna op is dus ze ziet hoeveel er blijven zitten en ze weet bijna zeker dat er geld uit de pot gehaald gaat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Legoblokje op 17-02-2019 20:41:55 ]
pi_185064620
Ik heb me zo ontzettend vergist in Rick Paul. Hij was in mijn ogen gewoon De Mol. Alles wat hij deed vond ik verdacht. Ook de manier hoe hij biechtte. En toen vloog Jamie eruit met 2 jokers en toen was het wel vrij duidelijk dat Rick Paul het niet meer kon zijn. Ik ben nog steeds verbaasd dat hij weg moest. _O-

Merel vond ik ook zichtbaar verbaasd reageren toen Rick Paul een rood scherm kreeg. Dat kan toch niet geacteerd zijn? Daarnaast hadden Rick Paul en Jamie deels ingezet op Merel bij de test. Kan me niet voorstellen dat Merel de mol is.
pi_185064685
Hint uit de executie:

Jamie zat de vorige aflevering gedeeltelijk op Sinan en wisselde naar een andere Mol en ligt eruit.

Rick Paul zat op de meiden en op Jamie en is eruit.
pi_185064779
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:57 schreef Poepz0r het volgende:
Hint uit de executie:

Jamie zat de vorige aflevering gedeeltelijk op Sinan en wisselde naar een andere Mol en ligt eruit.

Rick Paul zat op de meiden en op Jamie en is eruit.
Net andersom ;)
Jamie zat op Rick Paul en de meiden

Rick Paul zat deels op Sinan en is helemaal overgestapt naar Jamie.

(volgens mij)
pi_185064804
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:02 schreef libranl het volgende:

[..]

Net andersom ;)
Jamie zat op Rick Paul en de meiden

Rick Paul zat deels op Sinan en is helemaal overgestapt naar Jamie.

(volgens mij)
Nee het klopt wat ik zeg. Kijk maar naar aflevering 6.
pi_185064871
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee het klopt wat ik zeg. Kijk maar naar aflevering 6.
Ik ga aflevering 6 nog terugkijken dan :) In aflevering 7 zei Rick Paul dat hij 3 verdachten had en nu Sinan laat vallen als Mol en nu op Jamie en wat op Merel gaat. :)

Jamie zegt dat hij op Rick Paul en de meiden zit. Sinan en Niels heeft hij niet op het oog als Mol.
pi_185064881
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:09 schreef libranl het volgende:

[..]

Ik ga aflevering 6 nog terugkijken dan :) In aflevering 7 zei Rick Paul dat hij 3 verdachten had en nu Sinan laat vallen als Mol en nu op Jamie en wat op Merel gaat. :)

Jamie zegt dat hij op Rick Paul en de meiden zit. Sinan en Niels heeft hij niet op het oog als Mol.
Overigens zat Sinan nu op Jamie lol.
pi_185065007
Damn ik was in de app naar RP overgestapt, alle punten kwijt... Maar het moet na gisteren toch haast wel Sinan zijn... Merel reageert veel te veel als kandidaat op die twee rode schermen en het afscheid van Jamie...

Niels pakt wel erg veel geld samen met Sarah. En ik gok dat Sinan juist voor zoveel enveloppen ging om de kans te maximaliseren dat er iets negatiefs zou gebeuren qua mingeld (50%)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185065011
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:15 schreef Tijn het volgende:

[..]



Echt hilarisch _O-
Ervan uitgaande dat hij zelf de Mol is, is dit wel een hilarische opmerking inderdaad. :D _O-
  zondag 17 februari 2019 @ 16:53:03 #68
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_185066640
Wanneer Jamie afscheid neemt en zegt dat hij van de groep heeft genoten hoor je Sinan nog zeggen "ik ook", slikt dat half in en zegt dan met de groep mee "wíj́ ook".
'Slip of the tongue' of te ver gezocht?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_185066998
Sinan zou kunnen maar dat rijden met wals had ie makkelijk mis kunnen laten gaan, het is niet veel geld maar toch..., maar ik blijf ik Niels tunnel. Op één of andere manier vind ik zijn reacties bij winst/verlies of de executies erg gespeeld overkomen (te snel overdreven juichen). Of juist verdrietig voorovergebogen zitten, vaak met handen voor z'n gezicht om echte gezichtsuitdrukking te verbergen. Vrouwen heb ik nog helemaal niet verdacht, dus als Merel of Sarah 't is hebben ze 't goed gedaan. Zit sowieso al vanaf 1e uitzending in Niels tunnel dus let misschien niet meer goed op anderen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_185067323
Overigens ben ik de enige die zag dat Sinan bij de enveloppen echt voelde met zijn hand wat erin zat bij die envelop die hij pakte?
  zondag 17 februari 2019 @ 19:08:33 #71
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185069758
Zie nu trouwens pas die instagram van de regisseur waarin hij aangeeft in gesprek te zijn met de mol tijdens de laseropdracht. Er is daar duidelijk een groene straal te zien, dus dit gesprek heeft plaatsgevonden toen de mol nog in het spel zat.

Zou kunnen wijzen op Merel of Sinan, er was al gemanipuleerd met de tijdsopname van Merel en ik denk niet dat we weten hoelang Sinan daar binnen is geweest?

Overigens zitten de eerste 3 kandidaten die de laseropdracht deden er nog in _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185070417
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zie nu trouwens pas die instagram van de regisseur waarin hij aangeeft in gesprek te zijn met de mol tijdens de laseropdracht. Er is daar duidelijk een groene straal te zien, dus dit gesprek heeft plaatsgevonden toen de mol nog in het spel zat.

Zou kunnen wijzen op Merel of Sinan, er was al gemanipuleerd met de tijdsopname van Merel en ik denk niet dat we weten hoelang Sinan daar binnen is geweest?

Overigens zitten de eerste 3 kandidaten die de laseropdracht deden er nog in _O-
Linkje naar die Instagram post?
pi_185071910
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:37 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Linkje naar die Instagram post?
https://www.instagram.com/p/BtoHR9UlCJ-/?hl=nl
pi_185071912
Teveel nadruk op Sinan als Mol deze aflevering wat mij betreft: Niels en Merel vind ik nu vele malen verdachter geworden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185075626
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:57 schreef Poepz0r het volgende:
Hint uit de executie:

Jamie zat de vorige aflevering gedeeltelijk op Sinan en wisselde naar een andere Mol en ligt eruit.

Rick Paul zat op de meiden en op Jamie en is eruit.
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 15:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee het klopt wat ik zeg. Kijk maar naar aflevering 6.
Was vanavond de afleveringen aan het terugkijken. Ik blijf erbij, het is eerder andersom :P

Het is Rick Paul die Sinan gedeeltelijk als verdachte ziet (met Jamie en Merel) in aflevering 6. Hij laat Sinan vervolgens als verdachte vallen in aflevering 7 en gaat voor Jamie en Merel.

Jamie zat op Rick Paul en de meiden. Zowel in aflevering 6 als 7 rept Jamie met geen woord over Sinan als verdachte.

Opmerkelijk dat jij dingen hebt gehoord die niet zijn gezegd _O-
pi_185076851
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 23:16 schreef libranl het volgende:

[..]

[..]

Was vanavond de afleveringen aan het terugkijken. Ik blijf erbij, het is eerder andersom :P

Het is Rick Paul die Sinan gedeeltelijk als verdachte ziet (met Jamie en Merel) in aflevering 6. Hij laat Sinan vervolgens als verdachte vallen in aflevering 7 en gaat voor Jamie en Merel.

Jamie zat op Rick Paul en de meiden. Zowel in aflevering 6 als 7 rept Jamie met geen woord over Sinan als verdachte.

Opmerkelijk dat jij dingen hebt gehoord die niet zijn gezegd _O-
Aha dan klopt het alsnog alleen in verkeerde volgorde idd. Dan kan het Merel eigenlijk niet zijn aangezien ook Jamie erop zat.

Overigens deze nog tegengekomen



  maandag 18 februari 2019 @ 00:24:35 #77
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185077039
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 23:16 schreef libranl het volgende:

[..]

[..]

Was vanavond de afleveringen aan het terugkijken. Ik blijf erbij, het is eerder andersom :P

Het is Rick Paul die Sinan gedeeltelijk als verdachte ziet (met Jamie en Merel) in aflevering 6. Hij laat Sinan vervolgens als verdachte vallen in aflevering 7 en gaat voor Jamie en Merel.

Jamie zat op Rick Paul en de meiden. Zowel in aflevering 6 als 7 rept Jamie met geen woord over Sinan als verdachte.

Opmerkelijk dat jij dingen hebt gehoord die niet zijn gezegd _O-
Als je naar de podcast luistert is het vrij duidelijk dat Rick Paul en Jamie bijna volledig op elkaar zaten. De antwoorden op de dames zijn nagenoeg irrelevant.

Vooral benieuwd op wie de heren volgende week zitten, want die zaten waarschijnlijk beiden op Jamie.

Wel apart dat Sarah eerst zegt dat ze Merel doorheeft (als nepmol) en nu toch weer op haar lijkt te zitten :')

Sowieso raar dat ze de verdenkingen van de dames niet echt duidelijk in beeld brengen. Zou toch wat zijn als we na de 3 eerste eliminaties nu een molduel krijgen tussen de 2 dames :D

Heb nog een kleine 2 weken om de mol te vinden om mijn punten voor de laatste afleveringen (in elk geval) te maximaliseren.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 18 februari 2019 @ 00:54:18 #78
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185077382
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Aha dan klopt het alsnog alleen in verkeerde volgorde idd. Dan kan het Merel eigenlijk niet zijn aangezien ook Jamie erop zat.

Overigens deze nog tegengekomen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D _O-
Isn't it ironic, don't you think
pi_185078458
Pffff, Er is voor iedere kandidaat wel wat te zeggen lijkt het, als je op de algemene gedragingen let. Dus een andere benadering dan hints per spel evalueren.

-Sarah speelt wel erg overdreven het domme blondje
-Sinan drukt zich continue
-Niels haalt mollenstreken aan de lopende band uit
-Merel lijkt de echte kandidaat maar overleeft terwijl ze een lang intiem bondje had met een afvaller. (zelfde info)

Voor mij kan Niels het al niet zijn, de oude gouden regel blijft toch dat de Mol nooit echt continue verdacht gemaakt wordt. Dat is bij Niels duidelijk wel zo en hij haalt het meeste geld binnen. Sinan zou echt saai zijn, een mol die zich eigenlijk nergens mee bemoeit.

FTM leidt duidelijk naar Sinan en Merel maar ik krijg een donkerbruin vermoeden dat de Mol gewoon geld aan het harken is om niet op te vallen. Zou slecht zijn maar het zou me niet verbazen.

In principe zou ik voor Merel gaan maar gezond verstand zegt dat Sarah het beste aan het beeld voldoet. Redelijk onzichtbaar gemaakt door de regie, haalt het minste geld binnen en grotere kans dat het dit jaar een vrouw is. Beide dames hebben geld binnen gebracht maar Sarah heeft met -1000 ook weer een flinke slag geslagen.

Maar Merel blijft toch interessant, ik blijf mn hoofd er op breken dat ze met Jaimie in een intiem bondje zit sinds langere tijd, dezelfde informatie heeft als hem maar ze er niet uit ligt zonder jokers.
pi_185078751
Als Sarah de mol is heeft ze het wel echt goed gespeeld, want niemand verdenkt haar voor zover ik weet.

Maar ik twijfel wel echt of zij het is, want haar geklungel komt wel vaak duidelijk in beeld (naambordje pakken ipv geld, net een paar seconden te laat komen bij tuktuk opdracht etc.) En wat betreft haar dyslexie/dyscalculie, geen idee in hoeverre dit echt is maar ze lijkt wel echt de domme kandidaat te spelen.

Ik weiger om naar verdere lichaamstaal te kijken bij alle 4 de kandidaten, Jan zat er tijdens de executie ook altijd bij alsof hij letterlijk geëxecuteerd ging worden. Op basis hiervan ga ik dus geen mensen uitsluiten.
pi_185078817
ligt het aan mij op is misschien wel de meest duidelijke hint nog niet langs gekomen vanuit de intro
De L-vormige boten in het meer
Meer-L = Merel

Of heb ik hier overheen gelezen in deze topic-reeks
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_185078910
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:54 schreef egoblokje het volgende:
Als Sarah de mol is heeft ze het wel echt goed gespeeld, want niemand verdenkt haar voor zover ik weet.

Maar ik twijfel wel echt of zij het is, want haar geklungel komt wel vaak duidelijk in beeld (naambordje pakken ipv geld, net een paar seconden te laat komen bij tuktuk opdracht etc.) En wat betreft haar dyslexie/dyscalculie, geen idee in hoeverre dit echt is maar ze lijkt wel echt de domme kandidaat te spelen.

Ik weiger om naar verdere lichaamstaal te kijken bij alle 4 de kandidaten, Jan zat er tijdens de executie ook altijd bij alsof hij letterlijk geëxecuteerd ging worden. Op basis hiervan ga ik dus geen mensen uitsluiten.
Dat is wel exact de beschrijving van de mol.....
pi_185079107
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:04 schreef svk1985 het volgende:
de meest duidelijke hint nog niet langs gekomen vanuit de intro
De L-vormige boten in het meer
Meer-L = Merel
:D :'( :D

Heus?
Ja doei.
pi_185079586
Op wieisdemol.com lees ik toch interessante theorieën over de leader. Men heeft uit het voorstukje van volgende week inmiddels ontdekt dat het te maken heeft met de kunstenaar Chota13:





Deze is ook gemaakt door hem:



De vogel zou naar Merel kunnen verwijzen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 10:03:48 #85
42184 crew  DaMart
pi_185079637
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:04 schreef svk1985 het volgende:
ligt het aan mij op is misschien wel de meest duidelijke hint nog niet langs gekomen vanuit de intro
De L-vormige boten in het meer
Meer-L = Merel

Of heb ik hier overheen gelezen in deze topic-reeks
En elke aflevering is er weer een L meer te zien :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 18 februari 2019 @ 10:42:16 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185080209
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Op wieisdemol.com lees ik toch interessante theorieën over de leader. Men heeft uit het voorstukje van volgende week inmiddels ontdekt dat het te maken heeft met de kunstenaar Chota13:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze is ook gemaakt door hem:

[ afbeelding ]

De vogel zou naar Merel kunnen verwijzen..
Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL :o) zijn nooit hints.
KuikenGuppy
pi_185080415
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL :o) zijn nooit hints.
Hints zijn de laatste jaren zo vergezocht dat alles kan.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:06:57 #88
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185080532
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:58 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hints zijn de laatste jaren zo vergezocht dat alles kan.
Is dat zo? Zijn er voorbeelden van hints geweest waarbij je kennis van buiten het programma nodig had?

Dit klinkt sarcastisch, is een oprechte vraag, ik onthoud de hints niet zo goed meer :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:07:48 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185080545
Ik vind dit echt interessant. :P

Hier verdenken de meeste mensen Sinan.
Op .com wordt Merel het meest verdacht.
En landelijk Niels.

Aangezien ik zelf denk dat Niels de Mol is, zou het kunnen dat het grote publiek gelijk heeft. :D
Isn't it ironic, don't you think
pi_185080734
Tot heden stonden er enkel afvallers bovenaan de lijst van de landelijke statistiek. 😂
  maandag 18 februari 2019 @ 11:19:04 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185080795
Daarom vind ik dit zo opmerkelijk :P
Isn't it ironic, don't you think
pi_185080807
Niels is de mol. En Sinan weet dat Niels de mol is.
pi_185080824
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:06 schreef Meke het volgende:

[..]

Is dat zo? Zijn er voorbeelden van hints geweest waarbij je kennis van buiten het programma nodig had?

Dit klinkt sarcastisch, is een oprechte vraag, ik onthoud de hints niet zo goed meer :P
Als ik de laatste jaren de hints terugzie na het seizoen vind ik de meeste enorm ver gezocht. Zie hier: https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/verborgen-aanwijzingen/
pi_185080859
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Niels is de mol. En Sinan weet dat Niels de mol is.
Als Niels de Mol is kunnen ze dat net zo goed op zn shirt afdrukken. Dat wordt er zo dik opgelegd dat het heel bijzonder zou zijn. Daarbij brengt hij veel geld binnen.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:37:30 #95
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185081137
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:20 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Als ik de laatste jaren de hints terugzie na het seizoen vind ik de meeste enorm ver gezocht. Zie hier: https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/verborgen-aanwijzingen/
Eens, vergezocht, maar wel allemaal binnen het programma :+ Je hoeft geen kunstwerken van kunstenaars die toevallig in het programma voorbijkomen te zoeken
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_185081155
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:22 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Als Niels de Mol is kunnen ze dat net zo goed op zn shirt afdrukken. Dat wordt er zo dik opgelegd dat het heel bijzonder zou zijn. Daarbij brengt hij veel geld binnen.
Het is maar net hoe je kijkt.. Niels zie ik ook vaak als een super gretige, fanatieke kandidaat. Sinan wordt al weken afgeschilderd als de 'ik doe niets' kandidaat en afgelopen aflevering echt als een Mol met zijn uitspraken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 februari 2019 @ 13:31:41 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185083180
Joh in de eindredactie leek zelfs Jochem de mol.
KuikenGuppy
pi_185083834
Er zijn nog 4 kandidaten over dus natuurlijk zie je in uitzendingen veel meer Mol-gedrag in beeld komen, als er iemand nu nog buiten schot wordt gehouden is het concept ook weer niet leuk voor kijkers :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 februari 2019 @ 14:13:33 #99
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_185083939
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:07 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind dit echt interessant. :P

Hier verdenken de meeste mensen Sinan.
Op .com wordt Merel het meest verdacht.
En landelijk Niels.

Aangezien ik zelf denk dat Niels de Mol is, zou het kunnen dat het grote publiek gelijk heeft. :D
Ik zat de hele tijd op Rick-Paul, maar nu ben ik er van overtuigd dat het Sarah is. Zeker nu ze zo liep te mollen tijdens de bananen opdracht en na slecht acteren de -1000 pakte. En meestal gaan we de mol acties pas rond aflevering 7 zien, dus dat klopt dan.

Sinan is echt te inactief voor een mol.
Nielson wordt het hele seizoen te duidelijk in beeld gebracht als Mol.
Merel brengt te veel geld binnen en is te geëmotioneerd, dat kan ze niet acteren.

Blijft over Sarah. Tot deze aflevering bijna niet in beeld gebracht met mol acties. Brengt niet al te veel geld binnen en sinds deze aflevering dus ineens wel duidelijk door de regie in beeld gebracht met mol acties:
pi_185084567
Alleen al het feit dat er zo verschillend wordt gedacht door de kijkers wil zeggen dat de Mol het iig goed doet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 februari 2019 @ 15:11:15 #101
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185084890
Sarah en Sinan zullen er niet uit gaan denk ik, verwacht dat de leader-hint klopt en er een S gaat verschijnen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_185085423
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alleen al het feit dat er zo verschillend wordt gedacht door de kijkers wil zeggen dat de Mol het iig goed doet.
Nah, meer dat de makers/redactie weinig 'grote' hints meer gebruiken en echt Molgedrag minder opvalt omdat iederéén wel een keer Molt. Plus er kan natuurlijk flink gestuurd worden om bepaalde dingen of personen meer in beeld te brengen en anderen minder. Dat zorgt er dan weer wel voor dat je die omgekeerde psychologie gaat toepassen.
't Echte en 't ware!
  maandag 18 februari 2019 @ 16:13:57 #103
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_185086149
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alleen al het feit dat er zo verschillend wordt gedacht door de kijkers wil zeggen dat de Mol het iig goed doet.
Vooral goed gemonteerd.

Als de kandidaten amper de mol in het vizier hebben terwijl er door toedoen van de mol geld uit de pot gaat, dat is het teken dat de mol het goed doet.
pi_185086232
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:37 schreef Japepk het volgende:

[..]

Nah, meer dat de makers/redactie weinig 'grote' hints meer gebruiken en echt Molgedrag minder opvalt omdat iederéén wel een keer Molt. Plus er kan natuurlijk flink gestuurd worden om bepaalde dingen of personen meer in beeld te brengen en anderen minder. Dat zorgt er dan weer wel voor dat je die omgekeerde psychologie gaat toepassen.
Dit speelt natuurlijk al sinds we alles tot in den treure terug kunnen kijken als we willen. In het eerste of een van de eerste seizoen met Onbekende Nederlanders en Angela Groothuizen stond er gewoon super groot de naam van de Mol op de weg gekalkt.. ik verlang terug naar die tijd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185086496
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:13 schreef fetX het volgende:

[..]

Vooral goed gemonteerd.

Als de kandidaten amper de mol in het vizier hebben terwijl er door toedoen van de mol geld uit de pot gaat, dat is het teken dat de mol het goed doet.
Als de mol Sinan is doet hij het extreem goed, want niemand zit op hem koekoek. Dan kun je zoveel editen als je wilt. De kandidaten geloven hem niet als mol.

Overigens dit nog even over de zogenaamde passiviteit van Sinan:

Mensen willen schijnbaar IEDER seizoen een zelfde soort Mol, namelijk een actieve/kandidaat-achtige Mol? Dat lijkt mij super saai. Zoals gezegd is Sinan niet saai, maar richt hij zich voornamelijk op het psychologische spelletje en trolt met iedereen gezien zijn opmerkingen. Dat is HEEL gedurfd, aangezien het erg kan opvallen bij de rest. Natuurlijk - als hij de mol is - heeft hij genoeg gemolt, dat zullen we in de laatste aflevering zien verwacht ik.

Misschien geven ze ons de indruk dat hij passief is, maar blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Ik vind het heerlijk - als hij de mol is - om iemand te zien die iedereen wantrouwend toekijkt terwijl hijzelf de grootste verrader blijkt te zijn en waardoor iedereen om de tuin word geleid. Het lijkt mij heel moeilijk om zo'n soort Mol te spelen. Vele malen moeilijker als wat Jan deed. Dat is vele malen makkelijker.
pi_185086678
Jan werd vorig jaar ook door vrijwel niemand verdacht, dus dat is niet helemaal terecht wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185086702
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Jan werd vorig jaar ook door vrijwel niemand verdacht, dus dat is niet helemaal terecht wat mij betreft.
Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.
pi_185086911
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.
Wie is men? In die 20 jaar WIDM zijn alle soorten Mol tactieken zowel een beetje voorbij gekomen. Actieve, passieve, emotionele, bange, fanatieke en ronduit saaie Mollen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 februari 2019 @ 17:12:58 #109
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_185087251
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.
Klopt ook wel. Is wel gewoon persoonlijke voorkeur. Ik vind een zogenaamd naïeve/dommige mol zoals Susan Visser dat was ook minder leuk.

Maar eens dat als je elk jaar hetzelfde hebt, het ook saai wordt.
pi_185088403
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Fretwork het volgende:
Sarah en Sinan zullen er niet uit gaan denk ik, verwacht dat de leader-hint klopt en er een S gaat verschijnen.
Dat kan alleen als er volgende week 2 uitvliegen, anders is al bekend dat Merel/Niels niet de winnaar/mol is
pi_185088862
Als ik heel eerlijk mag zijn vrees ik dat we geen namen uit de leader kunnen gaan afleiden of dat we ‘De Mol is’ krijgen. Het is ontzettend opvallend dat de leader elke aflevering verandert dus veel mensen gaan er ongetwijfeld iets achter zoeken. Als we wel zoiets als ‘SC’ krijgen vermoed ik dat ze ons in dit geval Sinan en Sarah willen laten verdenken. Als de leader nooit was veranderd zou het juist wel op Sarah of Sinan slaan denk ik.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 18:34:38 #112
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185088898
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:32 schreef egoblokje het volgende:
Als ik heel eerlijk mag zijn vrees ik dat we geen namen uit de leader kunnen gaan afleiden of dat we ‘De Mol is’ krijgen. Het is ontzettend opvallend dat de leader elke aflevering verandert dus veel mensen gaan er ongetwijfeld iets achter zoeken.
kun je het seizoen met Inge nog voor de geest halen waarbij het erg snel duidelijk was dat er aan gebarentaal werd gedaan?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185088984
quote:
99s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:34 schreef Nizno het volgende:

[..]

kun je het seizoen met Inge nog voor de geest halen waarbij het erg snel duidelijk was dat er aan gebarentaal werd gedaan?
Geen idee hoe snel Inge toen duidelijk werd, ik kijk pas sinds 2011.
Misschien is de leader wel degelijk een directe hint naar de mol, ik heb er alleen mijn twijfels bij :)
pi_185089050
Als het klopt hebben we volgende week een letter. De motoropdracht is deze week vervangen en was te zien in de preview.
't Echte en 't ware!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 18 februari 2019 @ 18:43:53 #115
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185089063
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:38 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Geen idee hoe snel Inge toen duidelijk werd, ik kijk pas sinds 2011.
Misschien is de leader wel degelijk een directe hint naar de mol, ik heb er alleen mijn twijfels bij :)
https://www.ad.nl/tv-en-r(...)t-carriere~ada1d294/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarbij ik wel mijn kanttekening zet dat het volgens mij al eerder dan 8 bekend was, maar goed.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 18 februari 2019 @ 19:58:58 #116
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_185090688
Niels heeft een t-shirt aan van Grand Prix. Wie presenteert de Grand Prix? Olav Mol.... Niels is mijn mol.
  maandag 18 februari 2019 @ 20:43:11 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185091934
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Fretwork het volgende:
Sarah en Sinan zullen er niet uit gaan denk ik, verwacht dat de leader-hint klopt en er een S gaat verschijnen.
Dat zou inhouden dat Niels gaat afvallen. Zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.

Al zou het voor de app heel gunstig zijn als in elk geval Sinan niet de afvaller is (maar daar heb ik een heel hard hoofd in).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185093615
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat zou inhouden dat Niels gaat afvallen.

Hoezo?
pi_185094175
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden. :?

Zelf kan ik hier niks van maken.
pi_185094424
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden. :?

Zelf kan ik hier niks van maken.
Zou wel logisch zijn. Elke andere letter sluit minstens 1 finale kandidaat uit.
  maandag 18 februari 2019 @ 23:05:19 #121
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185095508
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden. :?

Zelf kan ik hier niks van maken.
Dan zou je nog vier andere letters bekend moeten maken.. In de leaderhint is nog ruimte voor 1 letter, die van de motorrijders. En als je dan aankomt met: 'ja je kon weten dat het nielS was, want daar zit de S in de naam', terwijl Sarah en Sinan ook nog in het spel zitten... :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_185095749
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:05 schreef Meke het volgende:

[..]

Dan zou je nog vier andere letters bekend moeten maken.. In de leaderhint is nog ruimte voor 1 letter, die van de motorrijders.
Dat fragment met die brandende genummerde schijven (jokers?) is toch ook nog nergens voorbij gekomen? Dan zijn het er nog twee, en zou wel een troll zijn als er alleen nog een D en een E komt, dat er dus IS DE MOL uit komt met uiteindelijk een laatste aanwijzing wanneer het er allemaal niet meer toe doet, bijvoorbeeld in de leader van de laatste aflevering als je niet meer mag inzetten o.i.d. _O-
  dinsdag 19 februari 2019 @ 01:28:06 #123
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185097227
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden. :?

Zelf kan ik hier niks van maken.
Ik zou inderdaad zeker niet inzetten op Merel als finaliste O-)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185098988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 01:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad zeker niet inzetten op Merel als finaliste O-)
Ik had eigenlijk Merel als winnaar bedacht -O-
pi_185099268
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk Merel als winnaar bedacht -O-
Merel gaat echt de finale wel halen hoor ;)
pi_185099275
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:33 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Merel gaat echt de finale wel halen hoor ;)
*O*
pi_185100219
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL :o) zijn nooit hints.
Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:20:40 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.
Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.
KuikenGuppy
pi_185107058
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.
Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:34:36 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:

:N Daar staat niet dit plaatje:
KuikenGuppy
pi_185107563
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

:N Daar staat niet dit plaatje:
[ afbeelding ]
Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.

Overigens kwam ik dit nog tegen op WIDM.nl over het dagboek van Robert:

Als ik het opnieuw mocht doen had ik meer ingezet op Sinan. Interessant.
pi_185107602
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

:N Daar staat niet dit plaatje:
[ afbeelding ]
Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan worden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 februari 2019 @ 17:00:53 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan worden :)
Klopt, maar daar staat dan weer geen vogel op.
KuikenGuppy
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:51:41 #134
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185109830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.

Overigens kwam ik dit nog tegen op WIDM.nl over het dagboek van Robert:

Als ik het opnieuw mocht doen had ik meer ingezet op Sinan. Interessant.
....of op Jamie of op Rick Paul.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185138626
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).

Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
pi_185138705
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sinan is de mol, makkie.
Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:09:41 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185140574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).

Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
Dit lijkt me een hele goede
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_185140756
Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat Merel er niet uitvliegt en Jaimie wel terwijl ze al vanaf het begin alle info delen. Zouden ze op basis van dezelfde info, andere conclusies trekken: dus erg goede mol dit jaar. Of is Merel zelf de Mol.. ook plausibel ondanks dat ze geld in de pot brengt. Ik twijfel nog.

Sarah zit me teveel in de luwte, ik verplicht me er toe om haar niet te negeren aangezien dat ik er vaak naast zat omdat ik juist de onopvallende kandidaat niet als mol had gezien.

Gezonder verstand lijkt meer en meer te wijzen op Sinan... damn wat nu? 😂
pi_185140797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:22 schreef jpjedi het volgende:
Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat Merel er niet uitvliegt en Jaimie wel terwijl ze al vanaf het begin alle info delen. Zouden ze op basis van dezelfde info, andere conclusies trekken: dus erg goede mol dit jaar. Of is Merel zelf de Mol.. ook plausibel ondanks dat ze geld in de pot brengt. Ik twijfel nog.

Sarah zit me teveel in de luwte, ik verplicht me er toe om haar niet te negeren aangezien dat ik er vaak naast zat omdat ik juist de onopvallende kandidaat niet als mol had gezien.

Gezonder verstand lijkt meer en meer te wijzen op Sinan... damn wat nu? 😂
Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol?? :D
pi_185141583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:33 schreef libranl het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.
Dat dachten we vorig jaar bij Jan ook 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:53:33 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185144174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).

Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
Sarah lijkt de laatste te zijn als je kijkt naar de enveloppen die nog over zijn. De dunste stapel
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_185144196
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol?? :D
Die is het echt niet, fanatiek, brengt geld binnen en wordt zeer overduidelijk verdacht gemaakt met regelmaat. Die was al tijden van mn shortlist.
pi_185144201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dachten we vorig jaar bij Jan ook 8)7
Dat klopt inderdaad. :) Toch als ik nu alle opdrachten terug zit te kijken zie ik duidelijk een patroon tussen domme onhandige acties van Sarah of opzichtige fouten om te mollen zoals Niels en Merel soms doen en kleine subtiele manieren om de groep het verkeerde te laten doen zoals Sinan. Die instructies heeft hij vooraf gehad. Een aantal momenten:

Aflevering 1: Sinan slooft zich uit zoveel mogelijk kisten naar boven te halen. Sarah is enthousiast en rent gelijk naar de juiste danspartner, Sinan is laatste met uitzoeken danspartner. Bij fietsopdracht fietst Sinan voorop. Hij fietst vanaf het begin regelmatig harder voor de groep uit, fietst tegen het verkeer in, zegt dat ze tempo moeten maken en roept op een gegeven moment subtiel tegen Evi: 'Evi, ik zie de kerk daar, fiets maar weg!' Sarah fietst hier in naïviteit weer achteraan.

Aflevering 2: Wachtkamer pakken Niels en Sarah geld (onlogisch voor een Mol). Sinan en Merel een joker.

Aflevering 4: Bij de verlosopdrachten met de boot geeft Sinan aan dat hij de boot wil besturen. Plotseling wil hij iedereen supersnel bevrijden en terugsturen. Merel en Sarah lijken het spel wel te begrijpen zo lang mogelijk te wachten met terugvaren. Als de groep al het verkeerde doet, zal een Mol niet zo snel de juiste bedoeling van de opdracht aandragen zoals Sarah en Merel doen. De code in de opdracht leidt naar fragmenten uit de aflevering met Sinan in beeld.

Bij de serenade gaat Sinan zitten op het balkon zonder anderen te helpen. Bij de koffieopdracht roept Sinan iedereen bij zich (soms onnodig) en stuurt ze weer weg. Kost veel te veel tijd. Probeert anderen lukraak iets in te laten vullen zonder het pak te doorzoeken. Er is een shot waar alle kandidaten serieus enthousiast elkaars pak zitten te doorzoeken en dat Sinan op de achtergrond van de groep wegloopt. Niels doet hier opzichtig een beetje onnozel, wat door de productie flink uitvergroot in beeld wordt gebracht.

Aflevering 5: Sinan loopt overal langzaam achteraan bij het zoeken naar puzzelstukken, Merel en Sarah zijn hier heel actief op zoek. Opdracht geslaagd, staat Sinan op de uitzichtfoto?

Sinan kan niet abseilen en maakt het daarmee Sarah en Merel moeilijker de opdracht te halen. Als Sarah of Merel de Mol is hebben ze hier een ideaal moment om het te laten mislukken. Het is namelijk veel lastiger deze opdracht met z'n tweeën te laten slagen. Opdracht slaagt wel dankzij Sarah en Merel. Niels is verdacht bij abseilen.

Aflevering 6: Walsopdracht wil Sinan eigenlijk alleen doen. Merel wil beslist dat iemand Sinan in de gaten houdt en vraagt dit aan Sarah. Als Sarah ongeduldig wordt: 'Even rustig, we hebben de tijd!' Later als hij eindelijk klaar is tegen Merel en Rick-Paul zegt hij dat er geen nieuwe opdracht is. Als Merel nog het mollogo wil nabouwen zegt hij 'Daar is geen tijd meer voor!' Ideaal moment om 9 verschillen nog te saboteren. Niels is ook verdacht bij de vierkanten.

Aflevering 7: Niels pakt 3 jokers bij Roulette, dit was juist een ideaal, geloofwaardig moment voor een Mol om veel geld uit de pot te halen. Merel 2 rode schermen, Sinan en Sarah beiden -1000. Sinan 6e in de montage, 3e die envelop mag openen. Bij de executie heeft Merel oprechte verbazing bij de uitschakeling van Jamie en Rick Paul.

Alles bij elkaar vind ik Merel en Sarah in ieder geval totaal niet verdacht. Op ideale gelegenheden om te mollen presteren ze over het algemeen prima. Niels en Sinan zijn beiden verdacht. Sinan vind ik alles bij elkaar verdachter dan Niels. Zowel qua non-verbale communicatie hoe hij reageert op dingen en ook qua subtiele manier om opdrachten te sturen. Niels lijkt mij meer uitvergroot in beeld te worden gebracht met opzichtige, domme fouten. Verder heeft Sinan bij keuzeopdrachten (Wachtkamer, Roulette) beide keren geen geld ingebracht. Niels heeft beide keren niet iets negatiefs, terwijl juist die momenten ideaal zijn voor een Mol om geld uit de pot te halen. Niels steelt een joker, zo ver zie ik een Mol ook niet gaan.

Lijkt mij dat er één overgebleven optie is: Sinan is de Mol.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:20:43 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185144785
Iedereen ziet over het hoofd dat Niels bij de wachtkamer-opdracht bij het verlaten van de kamer wel even duidelijk maakte dat de twee anderen moesten blijven zitten? Hij verdiende weliswaar persoonlijk ¤250, maar de andere twee kostten samen ¤500.
KuikenGuppy
pi_185145027
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:20 schreef Burdie het volgende:
Iedereen ziet over het hoofd dat Niels bij de wachtkamer-opdracht bij het verlaten van de kamer wel even duidelijk maakte dat de twee anderen moesten blijven zitten? Hij verdiende weliswaar persoonlijk ¤250, maar de andere twee kostten samen ¤500.
Ik denk dat het toeval is, want het lijkt mij echt onlogisch om als Mol zijnde als allereerste weg te lopen en ook nog bij 250 euro. Op dat moment zit iedereen nog. Stel dat hij de Mol is, dan kun je daarmee de reactie uitlokken dat de kandidaten in de andere kamers ook op gaan staan. En je wilt dat zoveel mogelijk mensen blijven zitten. Zolang iedereen blijft zitten is de kans groter dat niemand weggaat.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:42:59 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185145095
Nouja. Mocht Niels de mol zijn, dan komt deze zeker terug als molactie.
KuikenGuppy
pi_185147575
Niels kan het niet zijn. Teveel kandidaat acties door hem. De enige die het kunnen zijn (als we gaan strepen) zijn Sinan en Sarah. Vooral die uitspraak van Sinan; We hebben een hele goede mol blijft bij mij erg hangen. Waarom zou je dat zeggen? Waarom zou je mede-kandidaten (als je NIET de mol bent) willen helpen door te zeggen dat ze verkeerd zitten? Zou enkel logisch zijn als je zelf de mol bent. Wel erg brutaal trouwens :D
pi_185147928
Mensen zijn hier zo stellig soms.. niets is wat het lijkt! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:21 #149
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185147968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen zijn hier zo stellig soms.. niets is wat het lijkt! :)
Ik kan daar ook wel om lachen :D Ik had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte :+ In de laatste aflevering was dat geloof ik?

Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol is :D Iedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_185147969
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Sinan het een wonder vindt dat hij nog in het spel zit (als hij kandidaat is) en dat hij het inderdaad een goede mol vindt.

Maar wel de uitspraak van het seizoen als hij de mol is! :Y
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:52:42 #151
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185148823
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik kan daar ook wel om lachen :D Ik had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte :+ In de laatste aflevering was dat geloof ik?

Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol is :D Iedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is :?
Het is echt bizar als een tunnel dan instort :o
Isn't it ironic, don't you think
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 21 februari 2019 @ 15:54:14 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_185148857
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik kan daar ook wel om lachen :D Ik had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte :+ In de laatste aflevering was dat geloof ik?

Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol is :D Iedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is :?
het heeft ook te maken met het feit dat de regie en de deelnemers erg hun best doen om extra molacties die geen molacties zijn in beeld te brengen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_185149403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef fallrite het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Sinan het een wonder vindt dat hij nog in het spel zit (als hij kandidaat is) en dat hij het inderdaad een goede mol vindt.

Maar wel de uitspraak van het seizoen als hij de mol is! :Y
Maar waarom zou je zon uitspraak doen als kandidaat? Daarmee snijd je jezelf in de vingers. Er staat wel bijna 10.000 op het spel, dat klinkt onlogisch.
pi_185149628
Nog een hint naar zowel Sarah als Sinan:

Bij de roulette opdracht zijn sommige enveloppen NIET dichtgeplakt (zie witte strook op de envelop). De Mol wist wat hij of zij moest pakken. Overigens viel het mij ook op dat Sinan bij het pakken ging voelen aan de envelop.

pi_185149724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 16:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar waarom zou je zon uitspraak doen als kandidaat? Daarmee snijd je jezelf in de vingers. Er staat wel bijna 10.000 op het spel, dat klinkt onlogisch.
Ja, ok. Als je het speelt om te winnen dan is het niet logisch zoiets te zeggen.

Misschien is Sinan wel zo'n baas dat het 'm niet kan schelen, hij deed ook al weinig :D

(of hij deed heel veel en we zien dat pas op het eind O-) )
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:56:26 #156
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185154455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:56 schreef RedFever007 het volgende:
100% all-in op Sinan _O_
Somebody that I used to know
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:10:00 #158
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185154717
quote:
99s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:54 schreef Nizno het volgende:

[..]

het heeft ook te maken met het feit dat de regie en de deelnemers erg hun best doen om extra molacties die geen molacties zijn in beeld te brengen.
Eigenlijk meer andersom dit seizoen, acties/reacties die eigenlijk alleen kandidaten zouden doen/hebben (jokers verwisselen, niet meedoen met opdrachten, emotioneel/geschokt reageren op mededelingen/executies).

Denk dat alleen Sarah zich echt schuldig maakt aan nepmollen, de rest is of te lui, te fanatiek of te emotioneel.

Hoop eigenlijk dat Sinan de finale haalt, ook al voorspel ik het niet, want dan gaat er een hele grote tunnel instorten.

Het rare is dat iedereen valt uit te sluiten als mol, maar ik ga toch op basis van een foto maar 1 kandidaat (voorzichtig) afstrepen.

Zelf zit ik (in de app) op de enige kandidaat die zeker niet de mol is, maar wel de grootste kans maakt op een finaleplaats. En dan speel ik het liever zeker, en ga ik de komende 2 weken wel een definitieve beslissing nemen. Winnen doe ik toch niet, maar de juiste mol kiezen is nog wel mogelijk.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:10:43 #159
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185154748
100% all-in op Niels _O_
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:20:43 #160
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185155132
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:10 schreef jcdragon het volgende:
100% all-in op Sinan _O_
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:39:12 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185155761
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:20 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Mensen die niet op Sinan zitten :')
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:45:42 #162
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185155966
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mensen die niet op Sinan zitten :')
Niet 50/50 gaan om Stine-situaties voor te zijn :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:50:51 #163
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185156160
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet 50/50 gaan om Stine-situaties voor te zijn :')
Die had ik vorig jaar ja ;(
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:18:28 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185157122
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:50 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Die had ik vorig jaar ja ;(
#meToo
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_185164967
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:10 schreef jcdragon het volgende:
100% all-in op Merel _O_
  PR en moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 10:25:27 #166
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185165913
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:10 schreef jcdragon het volgende:
100% all-in op Niels _O_
En toch weet ik het nog steeds niet zeker _O-
Wilde deze week de afleveringen weer terug gaan kijken maar niet aan toe gekomen
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:26:32 #167
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185165933
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

En toch weet ik het nog steeds niet zeker _O-
Wilde deze week de afleveringen weer terug gaan kijken maar niet aan toe gekomen
Ach als kijker is er tegenwoordig door afleveringen kijken toch geen mol meer te vinden :P
pi_185165948
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:41 schreef Poepz0r het volgende:
De getallencombinaties (2903 1924 2848) op de kooien zijn tijden dat de mol in beeld komt:



Sinan zat in kamer 411. En 4:11 is het begin vd leader met het mol logo:


quote:
_O_

Ook na dit weer terug te lezen zit ik wel 100% in de Sinan tunnel :P _O- Als toch een andere kandidaat de Mol is dan zou het mij verbazen. Ook al is niets wat het lijkt. Volgens mij zijn er van de andere kandidaten ook niet dit soort verborgen hints te vinden.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 februari 2019 @ 22:10:13 #169
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_185202237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:27 schreef libranl het volgende:

[..]


[..]


[..]

_O_

Ook na dit weer terug te lezen zit ik wel 100% in de Sinan tunnel :P _O- Als toch een andere kandidaat de Mol is dan zou het mij verbazen. Ook al is niets wat het lijkt. Volgens mij zijn er van de andere kandidaten ook niet dit soort verborgen hints te vinden.
Nou, Sinan is het dus niet :P
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_185202509
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:10 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nou, Sinan is het dus niet :P
Ik had het inmiddels in de gaten _O- Mijn tweede tunnel binnen een week die is ingestort :P Tenzij hij natuurlijk volgende week weer terug komt O-) :+

Ben nu wel heel benieuwd naar de molacties van degene die wel de Mol blijkt te zijn.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 22:22:24 #171
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185208372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:27 schreef libranl het volgende:

[..]


[..]


[..]

_O_

Ook na dit weer terug te lezen zit ik wel 100% in de Sinan tunnel :P _O- Als toch een andere kandidaat de Mol is dan zou het mij verbazen. Ook al is niets wat het lijkt. Volgens mij zijn er van de andere kandidaten ook niet dit soort verborgen hints te vinden.
:’)
pi_185208849
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185209228
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:08 schreef jpjedi het volgende:

[..]

:’)
Ik blijf erbij dat Sinan in mijn ogen potentieel nog als enige interessante Mol was overgebleven. De manier hoe hij bij momenten de groep zat te trollen. _O-

De overgebleven 3 kandidaten zijn in mijn ogen geen Mol, al weet ik natuurlijk niet welke 'molacties' niet zijn uitgezonden. Duidelijk is wel dat al deze kandidaten meerdere keren geld of geen mingeld hebben gepakt op momenten dat het niet nodig was geweest voor een Mol. Teleurstellend.

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Dit. :)
  zondag 24 februari 2019 @ 12:20:21 #175
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185210129
De mensen die geloven dat Sarah de test op Sinan heeft ingevuld, Sarah in aflevering 6:

"Ik denk dat ik nog steeds op drie mensen blijf, Rick Paul, Merel en Jamie" _O-

Ook wel interessant dat uit het dagboek van Sinan blijkt dat hij in het begin volledig op Evelien zat (en dan waarschijnlijk 1 van de 2 was die de test in aflevering 2 sneller maakte dan Evi?). En verder heeft hij zijn mol, hij gelooft nog steeds in zijn gelijk, constant in de gaten gehouden. Overigens maakt hij daar ook een opmerking over richting Rik op het einde, dat hij gewoon te weinig had bijgehouden en dus minder vragen goed had (op de mol) dan in elk geval 1 andere kandidaat.

Zowel de opmerkingen van Sinan en Rick Paul na hun vertrek lijken in de richting te wijzen van 1 kandidaat. En toch, dat laatste shot uit de trailer voor volgende week doet me toch aan een heel ander scenario denken. Zijn de oud-kandidaten op het juiste spoor of niet?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 februari 2019 @ 13:31:13 #176
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185211739
Is het al duidelijk waarom Pieter-Jan Hagens op het molgeld staat?
:o)
  zondag 24 februari 2019 @ 13:45:50 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185212040
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef Dave het volgende:
Is het al duidelijk waarom Pieter-Jan Hagens op het molgeld staat?
Omdat er allemaal oud-presentatoren op staan?

Late edit: En Rik

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-02-2019 19:32:43 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185212512
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Lol :+
Somebody that I used to know
pi_185212576
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Dat is toch juist positief lol...

Het is toch de bedoeling dat de mol niet opvalt. Anders heb ik het hele spel al die jaren niet gesnapt....

Elke mol heeft altijd al gezegd dat een mol prima geld pakt. Dat zegt op dat moment niet alles.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 14:37:42 #180
42184 crew  DaMart
pi_185213015
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Er is dit seizoen al 25.000 euro niet in de pot gekomen. Dan valt een paar honderd euro die de mol wel inbrengt natuurlijk in het niet.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 24 februari 2019 @ 14:45:46 #181
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185213166
Wat denken we van de leaderhint?

MOL V IS I..?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 14:50:06 #182
42184 crew  DaMart
pi_185213239
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:45 schreef Meke het volgende:
Wat denken we van de leaderhint?

MOL V IS I..?
Misschien komen er nog een E en R bij, dan heb je 'Mol is vier' en de vierde persoon in de leader is Merel. Dan zou Merel dus de mol zijn.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_185215896
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:50 schreef DaMart het volgende:
Op
Of MOL IS VII of IIV.

De vogels kunnen overigens niet direct een hint zijn, aangezien Colombia ook wel het vogelland wordt genoemd. Er leven immens veel vogels in dat land.
  zondag 24 februari 2019 @ 16:57:40 #184
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185216201
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of MOL IS VII of IIV.

De vogels kunnen overigens niet direct een hint zijn, aangezien Colombia ook wel het vogelland wordt genoemd. Er leven immens veel vogels in dat land.
IIV bestaat niet, dat is gewoon III. Met een X erbij kun je nog 14 of 16 maken..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_185216892
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:57 schreef Meke het volgende:

[..]

IIV bestaat niet, dat is gewoon III. Met een X erbij kun je nog 14 of 16 maken..
Maar waar halen we die X vandaan dan? Denk niet dat die laatste opdracht met een X begint, als het überhaupt een opdracht is. In het vooruitzicht naar afl 9 kwam het niet voorbij.

Volgens mij is een I de enige reëele letter die er nog bij kan. Dus IV, VI of VII (4, 6 of 7)
  zondag 24 februari 2019 @ 17:52:24 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185217419
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of MOL IS VII of IIV.

De vogels kunnen overigens niet direct een hint zijn, aangezien Colombia ook wel het vogelland wordt genoemd. Er leven immens veel vogels in dat land.
IIV bestaat niet, maar dat was al opgemerkt.

En die vogels kunnen prima een hint zijn. Dat waren de vissers ook bij Susan Visser. En daar was nou ook niet direct een gebrek aan in (Hong Kong &) de Filippijnen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185217991
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:53 schreef Poepz0r het volgende:
Vooral die uitspraak van Sinan; We hebben een hele goede mol blijft bij mij erg hangen. Waarom zou je dat zeggen? Waarom zou je mede-kandidaten (als je NIET de mol bent) willen helpen door te zeggen dat ze verkeerd zitten? Zou enkel logisch zijn als je zelf de mol bent. Wel erg brutaal trouwens :D
Potverdorie toch een tegenvaller he dat Sinan er nu uitligt.. heeft hij het spel dan toch te passief gespeeld uiteindelijk en daardoor veel cruciale momenten gemist?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185227360
Dat de mol geld inbrengt zegt weinig want het wordt nu toch al de laagste pot ooit, tenzij er volgende week nog veel geld bijkomt.
pi_185227426
Merel is dus De Mol. Sarah en Sinan zaten op haar en Sinan eruit op basis van fouten. Erg slechte Mol is dus de conclusie. Ook Sarah zou een slechte Mol zijn en Niels ook.

Ik verlang terug naar de tijden waar men in de finale nog steeds geen idee had wie de mol was (Dennis bijv).

En wanneer zien we het gesprek met de mol weer eens? Heerlijk mysterieuze opdracht was dat altijd.
  maandag 25 februari 2019 @ 01:19:06 #190
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185227514
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 00:55 schreef fallrite het volgende:
Dat de mol geld inbrengt zegt weinig want het wordt nu toch al de laagste pot ooit, tenzij er volgende week nog veel geld bijkomt.
Zit nog maar een kleine 1.000 euro onder de laagste pot ooit (grappig genoeg staat die op naam van het seizoen met Rik en Margriet) en er komen denk ik nog 2 opdrachten. Qua geldbedragen hebben Thomas en Milouska het slechtste gepresteerd.

Viel me wel op dat Rik bij zijn praatje volgende week (op het einde) met zijn hoofd naar Sarah aan het knikken was toen hij verliezend finalist zei (dus neem aan dat ze dit niet zal zijn).

Denk toch echt dat Niels me het meest zou verbazen als mol, want die doet af en toe ook wel een Sinan en die jokerwissel zit me dwars (in dat geval is Sarah ook wat dubieus). En we weten dat de regisseur met de mol heeft gesproken tijdens de laseropdracht (waar Niels al snel af was)*

*maar goed, Sinan was daar ook lang niet bereikbaar over de porto (en dat was dus ook niets)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 februari 2019 @ 07:27:00 #191
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_185228404
Ik ben in de tunnel nu. Het is glashelder. Sarah is de Mol. Dit wisten zowel Niels als Merel. Waarschijnlijk had Merel het vermoeden dat Sinan niet op Sarah zat. Met de stokjes trekken opdracht zorgt Merel dat Niels de vrijstelling kan winnen zodat hij de test niet hoeft te maken, en zo meer kans maakt om de test te halen. Merel zet in de test vol in op Sarah, Sinan op Merel (of Niels), wat dus fout is. Sinan vliegt er uit, en Merel gaat naar de finale en heeft hier mee grote zekerheid dat Sarah de mol is.

Merel trok echt niet zomaar de verkeerde stok er uit, daar zit een plan achter. Misschien had ze wel geteld en kwam er uit dat haar Mol de joker zou pakken, wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?

Wat mij ook opviel aan Sarah is dat ze constant zegt dat ze niet kan tellen, rekenen, lezen etc... maar dat ze met die stokjes trekken constant aan het tellen is en vol overtuiging weet te melden dat de Joker uiteindelijk voor Merel was geweest...

[ Bericht 6% gewijzigd door Staaf op 25-02-2019 07:37:29 ]
Sue Me
  maandag 25 februari 2019 @ 07:55:10 #192
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_185228633
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 07:27 schreef Staaf het volgende: wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?
Dit lijk mij niet handig. Als De Mol de joker pakt, heeft Merel 33% kans om eruit te vliegen. Als een kandidaat de joker pakt, dan is dat 50%. Als dit geen brainfart was van Merel dan denkt zij dat Niels de Mol is, of ze is het zelf.
  maandag 25 februari 2019 @ 07:56:06 #193
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185228642
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 07:27 schreef Staaf het volgende:

Merel trok echt niet zomaar de verkeerde stok er uit, daar zit een plan achter. Misschien had ze wel geteld en kwam er uit dat haar Mol de joker zou pakken, wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?

Waarom zou je dat willen? Ik zou als kandidaat juist willem dat ofwel mijn Mol door is (dan moet je nog steeds bij de besten van 3 personen horen), ofwel een persoon waarvan je weet dat hij op de verkeerde zit (dan heb je een makkelijke finale).
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_185228942
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Er is dit seizoen al 25.000 euro niet in de pot gekomen. Dan valt een paar honderd euro die de mol wel inbrengt natuurlijk in het niet.
Klopt, maar daar zit ook heel veel tussen wat toch wel mislukt door andere kandidatenacties...

Voorbeeld is bijvoorbeeld de opdracht in die kamers met tv-schermen waarbij er uiteindelijk 250 euro per kandidaat uit de pot gaat... ik ga er vanuit dat er voorkennis is bij De Mol, maar uiteindelijk heeft geen van de finalisten daar geld uit de pot gespeeld. Sterker nog, Niels en Sarah leveren daar 250 EUR op. Merel stapt vlak voor tijd op, wat ook een rare actie is, want als ze was blijven zitten had ze én geld gekost en was ze echt niet verdachter geraakt omdat er nog 4 man wel zelf bleven zitten....

Het zijn dit soort dingetjes waarvan ik dan denk, daar had je als Mol meer uit kunnen halen als je voorkennis hebt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185228950
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 01:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zit nog maar een kleine 1.000 euro onder de laagste pot ooit (grappig genoeg staat die op naam van het seizoen met Rik en Margriet) en er komen denk ik nog 2 opdrachten. Qua geldbedragen hebben Thomas en Milouska het slechtste gepresteerd.

Thomas had er voor gekozen niet alles van tevoren te willen weten en had een beetje pech bij die laatste verdubbelingsopdracht... ik vond hem wel een prima Mol op zich...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 25 februari 2019 @ 08:57:33 #196
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185229138
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Klopt, maar daar zit ook heel veel tussen wat toch wel mislukt door andere kandidatenacties...

Voorbeeld is bijvoorbeeld de opdracht in die kamers met tv-schermen waarbij er uiteindelijk 250 euro per kandidaat uit de pot gaat... ik ga er vanuit dat er voorkennis is bij De Mol, maar uiteindelijk heeft geen van de finalisten daar geld uit de pot gespeeld. Sterker nog, Niels en Sarah leveren daar 250 EUR op. Merel stapt vlak voor tijd op, wat ook een rare actie is, want als ze was blijven zitten had ze én geld gekost en was ze echt niet verdachter geraakt omdat er nog 4 man wel zelf bleven zitten....

Het zijn dit soort dingetjes waarvan ik dan denk, daar had je als Mol meer uit kunnen halen als je voorkennis hebt...
Klopt, die opdracht heeft mij ook (onterecht) van mol doen switchen.

Aan de andere kant, bevestiging dat de mol bij de balkonopdracht verkeerd stond.

De logica zegt dat Sarah de mol is, anders hebben we een mol die het meeste heeft verdiend of een mol die vuil spel heeft gespeeld (zou voor Evelien nog een trap na zijn).

Ga de afleveringen (en vooral de biechten tijdens de aflevering) maar nog eens goed nalopen voor de denkwijze van de finalisten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185233765
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De mensen die geloven dat Sarah de test op Sinan heeft ingevuld, Sarah in aflevering 6:

"Ik denk dat ik nog steeds op drie mensen blijf, Rick Paul, Merel en Jamie" _O-

Ook wel interessant dat uit het dagboek van Sinan blijkt dat hij in het begin volledig op Evelien zat (en dan waarschijnlijk 1 van de 2 was die de test in aflevering 2 sneller maakte dan Evi?). En verder heeft hij zijn mol, hij gelooft nog steeds in zijn gelijk, constant in de gaten gehouden. Overigens maakt hij daar ook een opmerking over richting Rik op het einde, dat hij gewoon te weinig had bijgehouden en dus minder vragen goed had (op de mol) dan in elk geval 1 andere kandidaat.

Zowel de opmerkingen van Sinan en Rick Paul na hun vertrek lijken in de richting te wijzen van 1 kandidaat. En toch, dat laatste shot uit de trailer voor volgende week doet me toch aan een heel ander scenario denken. Zijn de oud-kandidaten op het juiste spoor of niet?
Zou je misschien gewoon de namen willen noemen in je reacties?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 25 februari 2019 @ 13:52:00 #198
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185234840
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Zou je misschien gewoon de namen willen noemen in je reacties?
Staan anders genoeg namen in mijn reactie :{w

Maar goed, zoals ik al direct na de uitzending vertelde lijkt het naar Merel te wijzen.

Het enige dat we zeker weten is dat Sinan niet op Niels zat en toch nog steeds overtuigt is van zijn gelijk. Dus de vraag is dan ook of je denkt dat Sinan op de juiste mol zat maar ondanks dat is afgevallen (hij geeft zelf aan dat hij in de aflevering niet goed heeft opgelet).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185235028
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Klopt, die opdracht heeft mij ook (onterecht) van mol doen switchen.

Aan de andere kant, bevestiging dat de mol bij de balkonopdracht verkeerd stond.

De logica zegt dat Sarah de mol is, anders hebben we een mol die het meeste heeft verdiend of een mol die vuil spel heeft gespeeld (zou voor Evelien nog een trap na zijn).

Ga de afleveringen (en vooral de biechten tijdens de aflevering) maar nog eens goed nalopen voor de denkwijze van de finalisten.
Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
pi_185235923
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
Disagree. De Mol moet er voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Dus als je de kans hebt om geen of minder dan nodig geld te pakken dan doe je dat. Sowieso liever een Mol die er op voorhand voor zorgt dat een opdracht mislukt (door verkeerd te sturen oid) dan die door 'onhandigheidjes' en'geklungel' dingen niet 'kan' en geld laat liggen, wat het geval bij Sarah zou zijn.
't Echte en 't ware!
pi_185235967
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:44 schreef Japepk het volgende:

[..]

Disagree. De Mol moet er voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Dus als je de kans hebt om geen of minder dan nodig geld te pakken dan doe je dat. Sowieso liever een Mol die er op voorhand voor zorgt dat een opdracht mislukt (door verkeerd te sturen oid) dan die door 'onhandigheidjes' en'geklungel' dingen niet 'kan' en geld laat liggen, wat het geval bij Sarah zou zijn.
Dat zeg ik, maar als de mol 1.000 pakt en er is 10.000 niet binnengebracht, dan heeft de mol het alsnog goed gedaan.
  maandag 25 februari 2019 @ 14:54:32 #202
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185236083
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zeg ik, maar als de mol 1.000 pakt en er is 10.000 niet binnengebracht, dan heeft de mol het alsnog goed gedaan.
Inderdaad. De Mol kan ook tijdens een opdracht geld verdienen. En dan bij een andere opdracht ongemerkt zorgen dat er geld uit de pot gaat.
Isn't it ironic, don't you think
pi_185236147
Maar niet als er de kans is om nog minder te verdienen. Maar dan zou de regie de 'geld uit de pot' opdrachten sterk moeten verminderen. Dan kan de Mol veel tactischer te werk gaan.
't Echte en 't ware!
pi_185236174
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:54 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Inderdaad. De Mol kan ook tijdens een opdracht geld verdienen. En dan bij een andere opdracht ongemerkt zorgen dat er geld uit de pot gaat.
Exact. Ja Mrel kan het niet zijn, want geld binnengebracht. Dat is logisch, want als een Mol nooit geld zou verdienen is dat veel te opvallend.

Wie mist er nog meer opdrachten zoals deze?

pi_185236491
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:57 schreef Japepk het volgende:
Maar niet als er de kans is om nog minder te verdienen. Maar dan zou de regie de 'geld uit de pot' opdrachten sterk moeten verminderen. Dan kan de Mol veel tactischer te werk gaan.
Yup, tuurlijk moet een Mol wel eens geld pakken als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven, maar als je geld pakt terwijl dat eigenlijk niet hoeft vind ik je geen sterke mol
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185236534
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, tuurlijk moet een Mol wel eens geld pakken als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven, maar als je geld pakt terwijl dat eigenlijk niet hoeft vind ik je geen sterke mol
Zo zwart/wit is het niet natuurlijk. Als jij 2-3 kandidaten hebt die je CONTINU in de gaten houden, dan kun je soms niet anders.
pi_185236648
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is het niet natuurlijk. Als jij 2-3 kandidaten hebt die je CONTINU in de gaten houden, dan kun je soms niet anders.
Dat zeg ik, als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven snap ik het... maar bij die kamers en tv's hadden ze als Mol makkelijk kunnen blijven zitten omdat er nog 4 kandidaten ook bleven zitten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185236676
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat zeg ik, als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven snap ik het... maar bij die kamers en tv's hadden ze als Mol makkelijk kunnen blijven zitten omdat er nog 4 kandidaten ook bleven zitten
Dat is dus lastig te beoordelen, aangezien wij slechts stukjes zien. Vergeet niet dat je 24/7 De Mol bent, ook als de camera uit gaat.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:38:18 #209
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185236758
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Exact. Ja Mrel kan het niet zijn, want geld binnengebracht. Dat is logisch, want als een Mol nooit geld zou verdienen is dat veel te opvallend.

Wie mist er nog meer opdrachten zoals deze?

Ze zitten in een rustige zaal en praten uitgebreid de opdrachten en molacties na. :o
Isn't it ironic, don't you think
pi_185236764
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:38 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ze zitten in een rustige zaal en praten uitgebreid de opdrachten en molacties na. :o
Klik er eens op ;) Video start op 35:00
  maandag 25 februari 2019 @ 16:43:27 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185237764
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
Nou als de mol van de drie laatste finalekandidaten verreweg het meeste geld heeft ingebracht, vind ik het een slechte mol.
KuikenGuppy
  maandag 25 februari 2019 @ 16:47:45 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185237844
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou als de mol van de drie laatste finalekandidaten verreweg het meeste geld heeft ingebracht, vind ik het een slechte mol.
Als hij er meer uit heeft gespeeld dan heeft het netto het minste opgebracht. Ff afwachten dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185238349
Nu er nog maar 3 over zijn, kunnen we een paar conclusies trekken uit 2 eerdere opdrachten:

- De mol is eerder weggegaan bij de Wachtkamer opdracht (de 4 die bleven zitten zijn allemaal afgevallen)
Merel ging voor een joker, Niels al heel vroeg voor 250 euro en Sarah iets later ook voor 250 euro, samen met Jamie.
Merel is hier het meest verdacht. Ze ging hier bij het 4e of 5e bod weg (niet zeker, aangezien we niet het hele filmpje in de uitzending gezien hebben). Hoe dan ook ging ze pas weg toen ze nog maar 7 seconden had. En vanaf het 4e bod hebben alle kandidaten alle aanboden 1 keer gehad. Iedereen die nog zit, heeft dus 1 joker en 250 euro genegeerd. Dan kan je er wel vanuit gaan dat ze die 250 euro later ook niet nemen. Hoogstens 1 joker, of ze blijven zitten. Door heel laat weg te gaan weet ze hoeveel er na dat bod nog zitten en hoeveel mingeld er dus ongeveer komt. + ze pakt een joker i.p.v geld.

- De mol stond fout bij de balkons (de 4 die goed stonden zijn allemaal afgevallen)
Merel heeft heel lang goed gestaan op kamer 313, maar switcht later naar 413. Dit wordt niet duidelijk in beeld gebracht bij de montage.
Sarah eindigde op 213, maar moest op 212 staan.
Niels is niet helemaal duidelijk waar hij moest staan. Hij stond in ieder geval niet op de goede verdieping. Hij stond op 410 en moest denk ik op 210 staan.

Als Sarah de mol is, was dit heel gedurfd van haar. Ze heeft nog met RP extra naar het bordje ''Robèrt en Sarah moeten op 12'' gekeken omdat hier onduidelijkheid over was. Het is dan bloedlink om op 213 te gaan staan.

Idem voor Niels. Hij stond naast RP, die een bordje had ''Niels Sarah Jamie en Merel niet op deze verdieping''. Vreemd dat RP dit niet meldt, waarschijnlijk niet meer aan gedacht. Maar wat heel link van Niels is, is dat hij in het gesprek met RP zegt ''dit is mijn juiste balkon, de rest kan niet''. Ontzettend gevaarlijk gespeeld als mol. Niels heeft dit bordje later nota bene nog zelf gelezen ook.

De move van Merel als mol is te begrijpen. Sinan en RP stonden al snel goed. Jamie wist al snel dat hij op 09 moest en had dan een free pick (2 balkons hadden ''dit is niemands balkon'' en op de 3e stond RP). Robèrt was nog aan het lopen en kreeg instructies van andere kandidaten, die kon ook zomaar goed staan. Idem voor Evelien. Niels stond fout naast RP, dus als RP beter zijn bordje had gelezen had hij Niels zo weg kunnen sturen. Ook Sarah was nog aan het lopen.

Ik denk dat Merel bang was dat iedereen uiteindelijk goed zou staan. Daarom is ze op een gegeven moment naar 413 gegaan. Ook als je goed kijkt, zie je dat ze heel veel op RP let zodra ze op 413 staat. RP stond goed op het balkon waar Merel begon, en op het bordje daar stond ''Niels Sarah Jamie en Merel niet op deze verdieping''. RP had hier dus kunnen ingrijpen.

Iemand aanvullingen of tegenargumenten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Legoblokje op 25-02-2019 17:37:29 ]
  maandag 25 februari 2019 @ 17:33:21 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185238448
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Puur gebaseerd op de wachtkamer opdracht:
Merel pakt op de valreep een joker ipv -¤250
Sarah verlaat de kamer voor ¤250 samen met Jamie ("kom, laten we samen gaan")
Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Wie heeft deze opdracht het best gemold? ;).
KuikenGuppy
pi_185238635
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:33 schreef Burdie het volgende:
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Puur gebaseerd op de wachtkamer opdracht:
Merel pakt op de valreep een joker ipv -¤250
Sarah verlaat de kamer voor ¤250 samen met Jamie ("kom, laten we samen gaan")
Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Wie heeft deze opdracht het best gemold? ;).
Merel ging niet op de valreep weg. Robèrt en Sinan gingen ook voor een joker en die gingen later weg dan Merel. Die twee zijn wel op de valreep weggegaan.
  maandag 25 februari 2019 @ 19:41:56 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185240730
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:44 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Merel ging niet op de valreep weg. Robèrt en Sinan gingen ook voor een joker en die gingen later weg dan Merel. Die twee zijn wel op de valreep weggegaan.
Ze kregen de filmpjes niet in dezelfde volgorde. Al weet ik uit mijn hoofd niet meer wie in welke kamer bij elkaar zaten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 25 februari 2019 @ 19:45:46 #217
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185240807
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:33 schreef Burdie het volgende:
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Puur gebaseerd op de wachtkamer opdracht:
Merel pakt op de valreep een joker ipv -¤250
Sarah verlaat de kamer voor ¤250 samen met Jamie ("kom, laten we samen gaan")
Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Wie heeft deze opdracht het best gemold? ;).
Merel, maar ik zie het wel gebeuren over anderhalve week dat Niels met trots gaat vertellen dat hij de andere twee had gezegd om te blijven zitten.

Zal de afleveringen nog moeten terugkijken, maar het gebrek aan concentratie van Sarah bij deze opdracht (gek lopen doen voor de camera) is vrij bizar.

Ga mijn eigen puntensysteem hanteren om te zien wie daar het slechtste uitkomt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 februari 2019 @ 19:47:06 #218
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185240843
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze kregen de filmpjes niet in dezelfde volgorde. Al weet ik uit mijn hoofd niet meer wie in welke kamer bij elkaar zaten.
Evi/Rick Paul/Niels

Robert/Sinan/Evelien

Jamie/Sarah

Nikkie/Merel
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185290230
Geen idee of het oud nieuws is, maar op https://www.facebook.com/wieisdemolhints/ hebben ze de drijvende puzzelstukken al naast elkaar gelegd:



Deze schildering werd erin herkend:
't Echte en 't ware!
pi_185291179
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:48 schreef Montagui het volgende:
En in moltalk kwam deze graffiti in beeld:

[ afbeelding ]



Gesuggereerd werd dat het Sarah kon zijn. Maar als 'vida' en '2017' slaan op het jaar waarin het geschilderd werd lijkt me dat sterk.
Als je goed kijkt is hij niet hetzelfde als die van het meer. Het zou dus zeker een afbeelding van de mol kunnen zijn (Sarah, Merel)?? Vind hem dan meer op Sarah lijken dan Merel, maar ja die laatste heeft dan weer "L" in "Meer".

Overigens staat die hele wijk (comuna 13 in Medellin) vol met dat soort schilderingen:

Aan de andere kant zou het toch wel wat moeten betekenen omdat ze het zo delicaat verweven hebben in de leader.

[ Bericht 6% gewijzigd door Montagui op 28-02-2019 05:53:45 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185292085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:47 schreef Japepk het volgende:
Geen idee of het oud nieuws is, maar op https://www.facebook.com/wieisdemolhints/ hebben ze de drijvende puzzelstukken al naast elkaar gelegd:

[ afbeelding ]

Deze schildering werd erin herkend:
[ afbeelding ]
Vorige week hier al gemeld en het heeft zeker iets te maken met de uiteindelijke Mol (al twijfelen sommige hier daaraan).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:41:24 #222
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185301084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:47 schreef Japepk het volgende:
Geen idee of het oud nieuws is, maar op https://www.facebook.com/wieisdemolhints/ hebben ze de drijvende puzzelstukken al naast elkaar gelegd:

[ afbeelding ]

Deze schildering werd erin herkend:
[ afbeelding ]
waardeloos qua hint natuurlijk, pas bij de laatste aflevering zou je dit eventueel kunnen maken :')
pi_185302417
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Merel of Sarah de Mol is, dus ik ga vol op Niels. Met name door de abseilopdracht.
pi_185316840
Alle Moltalk teruggekeken en wij gaan hier voor Niels als De Mol.

Niels is vaak op belangrijke (tussen)posities.

Opdrachten lukken vaak niet door of met hem.

Merel en Sarah deden de abseilopdracht perfect, terwijl ze makkelijk konden Mollen. Niels ging gewoon recht zo die gaat naar beneden.

We missen waarschijnlijk nog één letter van de leader (de "Nikkietoren" was geen opdracht, evenals het bakje met jokers). Ik denk/gok dat de ontbrekende letter een i wordt. Dan krijg je MOL IS VII. Niels is de zevende persoon in de leader.

Merel heeft veruit het meest verdiend voor de pot (valt dus sowieso af), Niels en Sarah ongeveer evenveel, waarbij dat bij Sarah komt door de bakjesopdracht (-1000).

Daarbij is Sarah een irritant wijf en een domme Mol (ik kan niks, ik weet niks) :r

Niels de Jokerkoning zou een geniale Mol zijn. *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 maart 2019 @ 14:18:30 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185319889
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:33 schreef Burdie het volgende:
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Puur gebaseerd op de wachtkamer opdracht:
Merel pakt op de valreep een joker ipv -¤250
Sarah verlaat de kamer voor ¤250 samen met Jamie ("kom, laten we samen gaan")
Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Wie heeft deze opdracht het best gemold? ;).
Niels stond toch als eerste op? Hij pakte geld, maar de mensen in de andere kamers dachten dat hij -geld of een joker pakte. Door dat als eerste te doen zorg je voor verwarring en zijn mensen eerder geneigd andere dingen dan geld te pakken. Want als hij niet voor geld gaat, dan gaat niemand het
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185319972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:24 schreef PicoMMP het volgende:

Niels ging gewoon recht zo die gaat naar beneden.

Niels zijn hoogtevrees is niet fake overigens, in verschillende oude interviews met hem refereert hij aan zijn angst voor hoogtes dus ik begrijp wel dat je tijdens zo'n abseilopdracht niet echt bezig bent met die kokers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185320800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niels zijn hoogtevrees is niet fake overigens, in verschillende oude interviews met hem refereert hij aan zijn angst voor hoogtes dus ik begrijp wel dat je tijdens zo'n abseilopdracht niet echt bezig bent met die kokers.
Blijft staan dat hij niets deed en Merel en Sarah (onnodig) geld pakten.
pi_185321023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:00 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Blijft staan dat hij niets deed en Merel en Sarah (onnodig) geld pakten.
Hij deed niets inderdaad vanwege de hoogtevrees.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:01:11 #229
2651 svann
night-hawk
pi_185322071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Hij deed niets inderdaad vanwege de hoogtevrees.
Voor een mol is hoogtevrees ook niet onwaarschijnlijk.
Hoewel er bij de glijtocht langs de vlaggetjes geen geld te verdienen was, blijft het wel erg hoog voor een mol natuurlijk.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:13:06 #230
2651 svann
night-hawk
pi_185322266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 05:48 schreef Montagui het volgende:
Vind hem dan meer op Sarah lijken dan Merel, maar ja die laatste heeft dan weer "L" in "Meer".
:D
Zou een mooie zijn.

* toch in Niels tunnel blijft
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_185322669
Merel is sowieso niet de Mol, onmogelijk. Ze gaat de winnaar worden met Niels als Mol. Daarom "gaf" ze hem ook de vrijstelling.
pi_185323031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:30 schreef PicoMMP het volgende:
Merel is sowieso niet de Mol, onmogelijk. Ze gaat de winnaar worden met Niels als Mol. Daarom "gaf" ze hem ook de vrijstelling.
Of ze weet dat Sarah de Mol is en gaf daardoor tactisch aan Niels de vrijstelling om 1. de verdenking op haar te krijgen (en dus grotere kans op de pot te hebben) en 2. zodat Niels niet zijn scherm te zien kreeg en zodoende niet weet of hij goed zit.

O-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185326727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Of ze weet dat Sarah de Mol is en gaf daardoor tactisch aan Niels de vrijstelling om 1. de verdenking op haar te krijgen (en dus grotere kans op de pot te hebben) en 2. zodat Niels niet zijn scherm te zien kreeg en zodoende niet weet of hij goed zit.

O-)
Je zit nogal in een tunnel zo te zien. Stom, want het is sowieso Niels. :6

[ Bericht 6% gewijzigd door PicoMMP op 01-03-2019 20:23:07 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:22:11 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185327135
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:02 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

.. het is sowieso Niels.

+1
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 1 maart 2019 @ 23:44:54 #235
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185333153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:30 schreef PicoMMP het volgende:
Merel is sowieso niet de Mol, onmogelijk. Ze gaat de winnaar worden met Niels als Mol. Daarom "gaf" ze hem ook de vrijstelling.
Dat zou alleen kunnen gebeuren wanneer Sinan zijn test op Sarah heeft ingevuld (die hij alleen in aflevering 1 als verdachte heeft genoemd). Of dat beide finalisten voor het eerst beiden fout zitten.

We weten namelijk dat (in elk geval) 1 kandidaat de test op Merel heeft ingevuld en 1 kandidaat de test op Sarah. Uitgaande van Niels als mol hebben de dames niet op zichzelf de test ingevuld en zit in elk geval 1 van de dames op de andere dame.

Benieuwd of ze morgen alle verdenkingen durven te laten zien. Denk het haast niet, want stel dat Niels geen verdenking heeft dan zal die tunnel snel verlaten worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185333694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat zou alleen kunnen gebeuren wanneer Sinan zijn test op Sarah heeft ingevuld (die hij alleen in aflevering 1 als verdachte heeft genoemd). Of dat beide finalisten voor het eerst beiden fout zitten.

We weten namelijk dat (in elk geval) 1 kandidaat de test op Merel heeft ingevuld en 1 kandidaat de test op Sarah. Uitgaande van Niels als mol hebben de dames niet op zichzelf de test ingevuld en zit in elk geval 1 van de dames op de andere dame.

Benieuwd of ze morgen alle verdenkingen durven te laten zien. Denk het haast niet, want stel dat Niels geen verdenking heeft dan zal die tunnel snel verlaten worden.
Finale is niet morgen. Dat is pas volgende week.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 01:50:02 #237
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185334617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 00:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Finale is niet morgen. Dat is pas volgende week.
Heb het nergens over de finale, de test is neem ik aan nog steeds morgen (of eigenlijk vandaag) en daar heb ik het over.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 09:16:45 #238
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185336394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 00:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Finale is niet morgen. Dat is pas volgende week.
Jawel, de finale is het eindspel, dat is vandaag. De ontknoping van de finale met daarna de molacties is volgende week.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 2 maart 2019 @ 10:14:27 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185337256
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jawel, de finale is het eindspel, dat is vandaag. De ontknoping van de finale met daarna de molacties is volgende week.
Dit ^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185350184
tmmymusic twitterde op zaterdag 02-03-2019 om 21:21:20 In de leader zijn alle opdracht videos veranderd met de L-en in het meer... Er is slechts 1 beeld niet veranderd. De joker met De Mol erop... met daarna Sarah. #SarahIsDeMol #widm #moltalkhttps://t.co/n5uQKYsTwr reageer retweet
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 21:43:59 #241
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185350256
Had iemand hier eigenlijk al iets op gevonden?

Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185350316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:43 schreef Moira. het volgende:
Had iemand hier eigenlijk al iets op gevonden?

[ afbeelding ]
Niels: 2e op de muurschildering -> He Came Out of The Sky
Kan ik weinig mee

Sarah: 9e op de muurschildering -> Double Checking Woman
Zou een hint kunnen zijn, Sarah checkt heel veel dingen 2 keer

Merel: 7e op de muurschildering -> Horseplay

Horseplay betekent:
rough, boisterous play.
"this ridiculous horseplay has gone far enough"
synoniemen: fooling around, foolish behaviour, clowning, fooling
Interessant.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 21:52:10 #243
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185350431
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:43 schreef Moira. het volgende:
Had iemand hier eigenlijk al iets op gevonden?

[ afbeelding ]
ik had een YY video gezien die op basis van van de schildering Sinan als Mol aanwees. Dus ja....
pi_185350505
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:52 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

ik had een YY video gezien die op basis van van de schildering Sinan als Mol aanwees. Dus ja....
Sinan had idd ook een interessante titel, namelijk ''Writing on the Wall'', wat letterlijk verwees naar de muurschildering. Maar goed, dat was uiteindelijk dus geen hint :)
  zaterdag 2 maart 2019 @ 21:58:05 #245
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185350530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:56 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Sinan had idd ook een interessante titel, namelijk ''Writing on the Wall'', wat letterlijk verwees naar de muurschildering. Maar goed, dat was uiteindelijk dus geen hint :)
Exact. Wat ze doen is: knal 200 aanwijzingen er in en er zijn er altijd wel een stuk of wat die op de mol slaan _O- :') :{
pi_185350655
Maar als in die leader uit de puzzelstukjes het hoofd van Sarah naar boven komt, dan moet zij de mol wel zijn, toch?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:33:39 #247
2651 svann
night-hawk
pi_185351224
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:46 schreef egoblokje het volgende:
Niels: 2e op de muurschildering -> He Came Out of The Sky
Kan ik weinig mee

Sarah: 9e op de muurschildering -> Double Checking Woman
Zou een hint kunnen zijn, Sarah checkt heel veel dingen 2 keer

Merel: 7e op de muurschildering -> Horseplay

Horseplay betekent:
rough, boisterous play.
"this ridiculous horseplay has gone far enough"
synoniemen: fooling around, foolish behaviour, clowning, fooling
Interessant.
Waar haal jij al die muurschilderingen en muzieknummers vandaan.
Ik ken alleen die van de kandidaten met de Hot Rods-albumhoes en van dat gezicht.
Snap niets van je verhaal.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_185351226
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar als in die leader uit de puzzelstukjes het hoofd van Sarah naar boven komt, dan moet zij de mol wel zijn, toch?
Is niet zozeer iemand van de serie, want die schildering staat al sinds 2017 in Colombia.
pi_185351393
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:33 schreef svann het volgende:

[..]

Waar haal jij al die muurschilderingen en muzieknummers vandaan.
Ik ken alleen die van de kandidaten met de Hot Rods-albumhoes en van dat gezicht.
Snap niets van je verhaal.


Niels staat als 2e op de foto -> 2e nummer is He Came Out of The Sky
Merel staat als 7e op de foto -> 7e nummer is Horseplay
Sarah staat als 9e op de foto -> 9e nummer is Double Checking Woman

pi_185351397
Guilty pleasure van Sarah: vision of love. Leaderletters: molvisie.

:r :O
pi_185351609
Die hele leader is vervangen, behalve bij Sarah. En daar staat momenteel een beeld van de jokers met daarop de mol. Zo simpel is het. :O
Somebody that I used to know
pi_185351733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:47 schreef Postbus100 het volgende:
Die hele leader is vervangen, behalve bij Sarah. En daar staat momenteel een beeld van de jokers met daarop de mol. Zo simpel is het. :O
Maar die joker wordt wel opengeslagen. Betekent dit dan juist dat Sarah de mol ontmaskert en dus de winnaar is? :s)
pi_185351805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:52 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Maar die joker wordt wel opengeslagen. Betekent dit dan juist dat Sarah de mol ontmaskert en dus de winnaar is? :s)
Er zijn nooit hints naar de winnaar/verliezer toch? :s)
pi_185351936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:54 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Er zijn nooit hints naar de winnaar/verliezer toch? :s)
Ook weer waar...
  zaterdag 2 maart 2019 @ 23:05:15 #255
2651 svann
night-hawk
pi_185352083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:39 schreef egoblokje het volgende:
[ afbeelding ]
Niels staat als 2e op de foto -> 2e nummer is He Came Out of The Sky
Merel staat als 7e op de foto -> 7e nummer is Horseplay
Sarah staat als 9e op de foto -> 9e nummer is Double Checking Woman
[ afbeelding ]
Aha. Thanks. :)
Dat zou dan op Merel duiden, maar bij Niels zie ik het niet passen.
Goede poging tot combineren, dat wel.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_185352842
Hoe logisch zou het overigens zijn als Niels de mol is?
Als de verdenkingen bij de laatste test klopt dan zou dat dus inhouden dat Merel en Sarah allebei niet weten wie de mol is.

Ik verdenk zelf Niels sowieso niet.
Hoe hij keek bij de speeches van Rik was wel heel nerveus, vergeleken de dames.
Spanning van een onthulling, of voor het winnen/verliezen?
pi_185353218
Puntjes uit de aflevering nog richting Sarah wat mij betreft:

Stroming 1e opdracht lijkt van oranje richting blauw te lopen.
En alle los stromende blokken lijken dan vanuit Sarah te komen. Best veel ook nog.
De missende blokken ook vanuit Sarah's boten. Op het eind nog even zeggen van tja kon net even niet genoeg eruit halen, boot ging weg.

Opdracht ''doordraaien''. Tja Sarah ging helemaal los, draaide door.
Verder? Niels was er veel mee bezig. Maar verder?
pi_185353695
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 23:51 schreef bianconeri het volgende:

Stroming 1e opdracht lijkt van oranje richting blauw te lopen.
En alle los stromende blokken lijken dan vanuit Sarah te komen. Best veel ook nog.
Nee joh! Het ging van links naar rechts, van blauw (Sarah) naar groen (Merel) naar oranje (Niels), het kwam inderdaad allemaal vanuit Sarah
  MOL-held zondag 3 maart 2019 @ 09:54:12 #259
44635 XMN8R
mag dat?
pi_185357678
Misschien heeft Niels die blokken gewoon zelf voor zich uit gegooid, zodat ze daarna netjes terug kwamen drijven en hij kon zeggen: "huh? wtf? Hoe is het überhaupt mogelijk dat er weer een schijf in het water ligt?" ;)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  zondag 3 maart 2019 @ 12:12:54 #260
2681 Dave
Aardig op drave
pi_185360033
Van rups naar vlinder (op Molboekje) in 9 afleveringen. #merelismijnmol

:o)
pi_185361262
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 00:14 schreef Rijpie het volgende:

[..]

Nee joh! Het ging van links naar rechts, van blauw (Sarah) naar groen (Merel) naar oranje (Niels), het kwam inderdaad allemaal vanuit Sarah
Waarom zeg je nee joh! terwijl je exact hetzelfde zegt als mij?
pi_185362424
Voor mij is Sarah de mol. Eigenlijk al verdacht sinds de laser opdracht waarbij haar verteld werd dat haar naam links lag, ze rechts ging, haar naam niet kon vinden, toen haar naam pakte ipv geld en daarna van de balk sprong. Ook in de laatste opdracht weer. Ze kon maar weinig blokken dragen want die waren zwaar, en een paar shots later zie je Merel met een hele stapel lopen.

En waarom Merel die pin eruit trok zodat Niels naar de finale ging. Merel wist, of vermoedde sterk dat Niels geen idee had wie de mol is. Hij vroeg het aan iedereen, heeft veel jokers gehad, zijn bondjes liggen gingen eruit. De ideale tegenstander in de finale dus. Dus als zij kon helpen hem in de finale te krijgen, terwijl ze zelf mss al een poosje op Sarah zat en elke keer door was, dan was hoefde ze alleen Sinan in de test te verslaan door vol op Sarah te gaan. Zou ze door zijn naar de finale dan zou ze ook een hele goede kans hebben om de finale te winnen. Een gokje, maar als het zou werken zou de payout groot kunnen zijn. Ik denk dus dat Sarah de mol is, en Merel wint. Niels is een beetje als een Jochem van Gelder overal doorheen geglipt met behulp van zijn jokers en vrijstelling.
pi_185365447
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 13:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zeg je nee joh! terwijl je exact hetzelfde zegt als mij?
Jij zegt oranje richting blauw, ik zeg blauw richting oranje, das niet hetzelfde :P
pi_185366695
Ik zag op AD in een filmpje dat Sarah bij die boomstammenopdracht een schijf terug op een paal deed.

https://www.ad.nl/video/d(...)oor-onze-ogen~p69733
Vanaf 0.42
  zondag 3 maart 2019 @ 18:17:30 #265
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_185367137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:47 schreef Postbus100 het volgende:
Die hele leader is vervangen, behalve bij Sarah. En daar staat momenteel een beeld van de jokers met daarop de mol. Zo simpel is het. :O
En daar ben je heeeeelemaal zelf achter gekomen natuurlijk.
pi_185367855
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:17 schreef Piperidine het volgende:

[..]

En daar ben je heeeeelemaal zelf achter gekomen natuurlijk.
Nee tuurlijk niet, maar er wordt nog steeds gedacht dat het wellicht iets met molvisie is. Maar dat is dus gewoon te moeilijk gedacht. Dat is alles wat ik zeg.
Somebody that I used to know
pi_185368694
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:48 schreef Pinklady89 het volgende:
Ik zag op AD in een filmpje dat Sarah bij die boomstammenopdracht een schijf terug op een paal deed.

https://www.ad.nl/video/d(...)oor-onze-ogen~p69733
Vanaf 0.42
Ja klopt, maar ze zei ook dat de schijven best wel zwaar waren. Ik denk dat ze die ene niet meer kon houden en die dus nog even wilde laten liggen.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:47:55 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185368875
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:39 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ze zei ook dat de schijven best wel zwaar waren. Ik denk dat ze die ene niet meer kon houden en die dus nog even wilde laten liggen.
Volgens mij duwde ze hem flink onderwater.
Daarbij stond zij toch bij blauw? Waarom dan de moeite nemen een schijf terug te leggen op de paal in het water als je hem ook op het strand kunt gooien?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185369112
quote:
10s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:47 schreef Rijpie het volgende:

Jij zegt oranje richting blauw, ik zeg blauw richting oranje, das niet hetzelfde :P
Jij zegt Sarah richting Niels.
Oftewel oranje (Sarah), via groen (Merel) naar blauw (Niels).

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:47 schreef Leandra het volgende:


Volgens mij duwde ze hem flink onderwater.
Daarbij stond zij toch bij blauw? Waarom dan de moeite nemen een schijf terug te leggen op de paal in het water als je hem ook op het strand kunt gooien?
Sarah was oranje.
Nee ze deed die blok er gewoon om. Kan inderdaad met het gewicht te maken hebben, zodat die in elk geval niet verdween. Of ze had die even niet nodig?
Geen idee, ze heeft die verloren blok niet opgehaald later geloof ik?
pi_185369139
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:48 schreef Pinklady89 het volgende:
Ik zag op AD in een filmpje dat Sarah bij die boomstammenopdracht een schijf terug op een paal deed.

https://www.ad.nl/video/d(...)oor-onze-ogen~p69733
Vanaf 0.42
Kranten en dit, nope. AD had wel meer gekkigheid.
En wat is dat voor irritant nep figuurtje die ze gebruiken?
Turned off.
pi_185369303
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij zegt Sarah richting Niels.
Oftewel oranje (Sarah), via groen (Merel) naar blauw (Niels).

[..]

Sarah was oranje.
Nee ze deed die blok er gewoon om. Kan inderdaad met het gewicht te maken hebben, zodat die in elk geval niet verdween. Of ze had die even niet nodig?
Geen idee, ze heeft die verloren blok niet opgehaald later geloof ik?
Sarah deed de blauwe en toen die bijna klaar was ging ze naar Oranje.
pi_185369456
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:06 schreef Jeroen1990 het volgende:

[..]

Sarah deed de blauwe en toen die bijna klaar was ging ze naar Oranje.
Ik heb het nog nagekeken.
Sarah stapte in het bootje en zocht naar eerste strand en dat was oranje.
Daar is ze de hele opdracht gebleven.

Niels ging op den duur naar blauw toe.
Helemaal op het eind ging hij nog naar groen en Merel naar blauw.
  zondag 3 maart 2019 @ 20:22:27 #273
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185369976
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb het nog nagekeken.
Sarah stapte in het bootje en zocht naar eerste strand en dat was oranje.
Daar is ze de hele opdracht gebleven.

Niels ging op den duur naar blauw toe.
Helemaal op het eind ging hij nog naar groen en Merel naar blauw.
Sarah ging met de boot naar oranje en vervolgens met datzelfde bootje door naar Blauw. Merel en Niels bleven bij groen waarna Niels met een stapeltje naar het oranje strand liep. Merel bleef bij groen en liep uiteindelijk naar blauw wat Sarah haar strandje was en verder niemand geweest is.
pi_185370395
Merel is ook gewoon een leuk mens :P
pi_185370637
Merel *;
pi_185373213
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:39 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ze zei ook dat de schijven best wel zwaar waren. Ik denk dat ze die ene niet meer kon houden en die dus nog even wilde laten liggen.
En vervolgens zie je Merel met een hele stapel schijven lopen.
  maandag 4 maart 2019 @ 08:17:49 #279
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185377702
Klopt het dat de persoon die alles filmt al weet wie de Mol is.
Ze laten toch altijd een filmpje zien op het eind, hoe de Mol het gedaan heeft in de laatste uitzending.
pi_185378320
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:39 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ze zei ook dat de schijven best wel zwaar waren. Ik denk dat ze die ene niet meer kon houden en die dus nog even wilde laten liggen.
Ik heb mijn twijfels over zware schijven.
a.) Merel en Niels (en ook Sarah later) droegen er vrij veel tegelijk
b.) Die schijven bleven met wat stroming drijven op het water (toen ze ineens bij Niels aankwamen). Zonder stroming zonken ze wel meteen (om die paal). Zware schrijven blijven desondanks ook niet drijven met wat stroming.
c.) Hoe zwaar kan zo'n houten schijf zijn?
d.) Als ze echt zo zwaar zijn, en je die schijven niet kunt tillen, heb je ook niet de kracht om jezelf op te trekken in die boot

En wat mij betreft gooi je zo'n schijf dan eerder richting de kant dan om de paal
pi_185378530
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:17 schreef KingRadler het volgende:
Klopt het dat de persoon die alles filmt al weet wie de Mol is.
Ze laten toch altijd een filmpje zien op het eind, hoe de Mol het gedaan heeft in de laatste uitzending.
'De persoon die alles filmt..'? Je bedoelt het team van cameramensen, of de regisseur? Laatstgenoemde zal het wel weten, maar de cameramensen volgen gewoon aanwijzingen op van de regie. Lijkt me niet dat de persoon die alle natuurshots maakt ingelicht wordt wie de Mol is, zeg maar. Hoe minder mensen het weten, hoe minder kans op uitlekken.

Toch..?

[Edit: https://www.sevendays.nl/(...)en-achter-wie-de-mol ]
Mon 'en!
pi_185380057
Merel zou wel echt een domper zijn als je ziet hoeveel geld ze in de pot heeft gebracht, bijna het dubbele van die andere 2 _O-

Die zipline-theorie dat Sarah een rood scherm had moeten krijgen laat me ook nog niet helemaal los... dus ik ga toch maar voor Niels, ook al zou dat dan betekenen dat geen van beide dames op hem zitten en dat is nog nooit gebeurd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 11:31:57 #283
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185380374
Heya mensen,

Bedenk voor je hier post aub of je over hints & theorieën post, of dat het meer iets algemeens is wat je beter hier kunt posten: MOL / WIDM Algemeen - Wie van de drie

Wanneer dat te veel door elkaar gaat lopen zijn hints & theorieën in dit topic veel minder overzichtelijk terug te vinden.

Bvd! O+


[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 04-03-2019 12:42:27 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185381244
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:12 schreef Dave het volgende:
Van rups naar vlinder (op Molboekje) in 9 afleveringen. #merelismijnmol

[ afbeelding ]
Dit is wel een héle sterke aanwijzing wat mij betreft.

Heeft er al iemand nagedacht of de kleuren van de schijvenopdracht (oranje, groen, blauw) nog van betekenis kunnen zijn? Misschien de kleuren van het wapen van de woonplaats van de Mol?
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 17:04:45 #285
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185386457
Valt me trouwens nu pas op dat dat standbeeld dat mogelijk naar de mol zou wijzen in de eerste promo-foto naar alle 3 de finalisten zou kunnen wijzen _O-

Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185470913
Rick van de Westerlaken refereerde net in een Telefonisch gesprek op radio 10(Gerard Ekdom) aan de mol als "Hem"
pi_185471257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:28 schreef d4v1d het volgende:
Rick van de Westerlaken refereerde net in een Telefonisch gesprek op radio 10(Gerard Ekdom) aan de mol als "Hem"
Dat doet hij al bijna de hele tijd. In afleveringen soms ook.
Mon 'en!
  PR en moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 08:57:49 #288
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185471270
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:28 schreef d4v1d het volgende:
Rick van de Westerlaken refereerde net in een Telefonisch gesprek op radio 10(Gerard Ekdom) aan de mol als "Hem"
Rik weet niet wie de mol is
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185471657
https://www.televizier.nl(...)heorieen-over-de-mol

Hier staan een aantal hints en theorieën die in dit topic nog niet zijn benoemd. Die naar Niels vind ik niet sterk, maar die naar Merel daarentegen... Ik zou bijna weer van tunneltje wisselen
pi_185472070
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:57 schreef Moira. het volgende:
[..]

Rik weet niet wie de mol is
Inmiddels zal hij ook wel iemand verdenken. Maar hij weet het niet zeker tot de bekendmaking.
Mon 'en!
  PR en moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 09:42:11 #291
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185472133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:39 schreef bloempjuh het volgende:
[..]

Inmiddels zal hij ook wel iemand verdenken. Maar hij weet het niet zeker tot de bekendmaking.
Ja maar dus meer dat als hij ‘hij’ zegt dat het gewoon is omdat het makkelijker is dan ‘hij/zij’ zeggen en niet omdat hij weet dat de mol een hij is :9
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_185472170
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:20 schreef iBenny het volgende:
https://www.televizier.nl(...)heorieen-over-de-mol

Hier staan een aantal hints en theorieën die in dit topic nog niet zijn benoemd. Die naar Niels vind ik niet sterk, maar die naar Merel daarentegen... Ik zou bijna weer van tunneltje wisselen
Die van Merel zijn ook matig.

Sarah is overduidelijk de Mol, helaas.
pi_185472225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]

Die van Merel zijn ook matig.

Sarah is overduidelijk de Mol, helaas.
Helaas als in saaie mol, of als in al lang bekend?

Beide in mijn ogen niet kloppend, al kan je het van de eerste mogelijkheid pas zaterdag zeggen…

Ik gok al op Merel vanaf voor de 1e aflevering, en ik ben nog niet overtuigd over wie van de 3, dus ik zit met spanning te wachten
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
pi_185472289
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:45 schreef svk1985 het volgende:
[..]

Helaas als in saaie mol, of als in al lang bekend?

Beide in mijn ogen niet kloppend, al kan je het van de eerste mogelijkheid pas zaterdag zeggen…

Ik gok al op Merel vanaf voor de 1e aflevering, en ik ben nog niet overtuigd over wie van de 3, dus ik zit met spanning te wachten
Het is sowieso een saaie Mol. "Ik kan niks, ik weet niks, ik ben dyslectisch". Verder is het vrij duidelijk dat Niels en Merel het niet zijn.

Enorm matig seizoen met een matige Mol. Ben blij dat we er morgen vanaf zijn.

Zondag de Vlaamse Mol *O*
pi_185472391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]

Het is sowieso een saaie Mol. "Ik kan niks, ik weet niks, ik ben dyslectisch". Verder is het vrij duidelijk dat Niels en Merel het niet zijn.

Enorm matig seizoen met een matige Mol. Ben blij dat we er morgen vanaf zijn.

Zondag de Vlaamse Mol *O*
Niels durf ik ook redelijk af te schrijven, Merel niet ondanks de hoeveelheid geld die ze heeft ingebracht.
Ik hoop stiekem dat je morgen er helemaal naast blijkt te zitten, en benieuwd of je er dan anders tegenaan kijkt (zelfs als het wel Sarah blijkt te zijn met een aantal goeie acties)
Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is not the reason we are doing it. —Richard Feynman
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:32:26 #296
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_185473055
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:57 schreef Moira. het volgende:


Rik weet niet wie de mol is
Maar Moira nu toch wel, naar ruim 9 maanden dat de opnames plaats vonden.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:42:33 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185473223
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]

Maar Moira nu toch wel, naar ruim 9 maanden dat de opnames plaats vonden.
Vorig jaar wisten zelfs Olcay en Ruben het niet tot aan de live ontknoping in het Vondelpark.
KuikenGuppy
pi_185473241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:53 schreef svk1985 het volgende:
[..]

Niels durf ik ook redelijk af te schrijven, Merel niet ondanks de hoeveelheid geld die ze heeft ingebracht.
Ik hoop stiekem dat je morgen er helemaal naast blijkt te zitten, en benieuwd of je er dan anders tegenaan kijkt (zelfs als het wel Sarah blijkt te zijn met een aantal goeie acties)
Ik denk niet dat mijn mening over Sarah zal veranderen. Ik vind haar simpelweg een stom wijf :P

Beetje zoals Susan Visser.

Ben ook niet van plan om volgend seizoen te kijken als Sarah de Mol is, dus beter is ze het niet :D
  PR en moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 11:30:14 #299
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185473959
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:32 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]

Maar Moira nu toch wel, naar ruim 9 maanden dat de opnames plaats vonden.
Ohja ik bedenk me net pas dat het om een recent radioprogramma ging :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:18:33 #300
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185475941
Ik vind juist Niels het meest verdacht.
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:36:50 #301
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_185481697
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 17:04 schreef Moira. het volgende:
Valt me trouwens nu pas op dat dat standbeeld dat mogelijk naar de mol zou wijzen in de eerste promo-foto naar alle 3 de finalisten zou kunnen wijzen _O-

[ afbeelding ]
O wauw! :D
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  PR en moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 19:21:44 #302
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185482529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:36 schreef MrManiak het volgende:
[..]

O wauw! :D
Open je ook nog ff een nieuw deeltje? :D

(Zit mobiel dus zelf doen gaat kut :@ )
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')