abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185099275
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:33 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Merel gaat echt de finale wel halen hoor ;)
*O*
pi_185100219
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL :o) zijn nooit hints.
Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:20:40 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.
Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.
KuikenGuppy
pi_185107058
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.
Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:

dinsdag 19 februari 2019 @ 16:34:36 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:

:N Daar staat niet dit plaatje:
KuikenGuppy
pi_185107563
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.

Overigens kwam ik dit nog tegen op WIDM.nl over het dagboek van Robert:

Als ik het opnieuw mocht doen had ik meer ingezet op Sinan. Interessant.
pi_185107602
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan worden :)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 17:00:53 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185107870
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan worden :)
Klopt, maar daar staat dan weer geen vogel op.
KuikenGuppy
pi_185109830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 16:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.

Overigens kwam ik dit nog tegen op WIDM.nl over het dagboek van Robert:

Als ik het opnieuw mocht doen had ik meer ingezet op Sinan. Interessant.
....of op Jamie of op Rick Paul.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185138626
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).

Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
pi_185138705
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sinan is de mol, makkie.
Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:09:41 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185140574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).

Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
Dit lijkt me een hele goede
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_185140756
Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat Merel er niet uitvliegt en Jaimie wel terwijl ze al vanaf het begin alle info delen. Zouden ze op basis van dezelfde info, andere conclusies trekken: dus erg goede mol dit jaar. Of is Merel zelf de Mol.. ook plausibel ondanks dat ze geld in de pot brengt. Ik twijfel nog.

Sarah zit me teveel in de luwte, ik verplicht me er toe om haar niet te negeren aangezien dat ik er vaak naast zat omdat ik juist de onopvallende kandidaat niet als mol had gezien.

Gezonder verstand lijkt meer en meer te wijzen op Sinan... damn wat nu? 😂
pi_185140797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:22 schreef jpjedi het volgende:
Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat Merel er niet uitvliegt en Jaimie wel terwijl ze al vanaf het begin alle info delen. Zouden ze op basis van dezelfde info, andere conclusies trekken: dus erg goede mol dit jaar. Of is Merel zelf de Mol.. ook plausibel ondanks dat ze geld in de pot brengt. Ik twijfel nog.

Sarah zit me teveel in de luwte, ik verplicht me er toe om haar niet te negeren aangezien dat ik er vaak naast zat omdat ik juist de onopvallende kandidaat niet als mol had gezien.

Gezonder verstand lijkt meer en meer te wijzen op Sinan... damn wat nu? 😂
Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol?? :D
pi_185141583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:33 schreef libranl het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.
Dat dachten we vorig jaar bij Jan ook 8)7
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:53:33 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185144174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:

Sarah lijkt de laatste te zijn als je kijkt naar de enveloppen die nog over zijn. De dunste stapel
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_185144196
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol?? :D
Die is het echt niet, fanatiek, brengt geld binnen en wordt zeer overduidelijk verdacht gemaakt met regelmaat. Die was al tijden van mn shortlist.
pi_185144201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat dachten we vorig jaar bij Jan ook 8)7
Dat klopt inderdaad. :) Toch als ik nu alle opdrachten terug zit te kijken zie ik duidelijk een patroon tussen domme onhandige acties van Sarah of opzichtige fouten om te mollen zoals Niels en Merel soms doen en kleine subtiele manieren om de groep het verkeerde te laten doen zoals Sinan. Die instructies heeft hij vooraf gehad. Een aantal momenten:

Aflevering 1: Sinan slooft zich uit zoveel mogelijk kisten naar boven te halen. Sarah is enthousiast en rent gelijk naar de juiste danspartner, Sinan is laatste met uitzoeken danspartner. Bij fietsopdracht fietst Sinan voorop. Hij fietst vanaf het begin regelmatig harder voor de groep uit, fietst tegen het verkeer in, zegt dat ze tempo moeten maken en roept op een gegeven moment subtiel tegen Evi: 'Evi, ik zie de kerk daar, fiets maar weg!' Sarah fietst hier in naïviteit weer achteraan.

Aflevering 2: Wachtkamer pakken Niels en Sarah geld (onlogisch voor een Mol). Sinan en Merel een joker.

Aflevering 4: Bij de verlosopdrachten met de boot geeft Sinan aan dat hij de boot wil besturen. Plotseling wil hij iedereen supersnel bevrijden en terugsturen. Merel en Sarah lijken het spel wel te begrijpen zo lang mogelijk te wachten met terugvaren. Als de groep al het verkeerde doet, zal een Mol niet zo snel de juiste bedoeling van de opdracht aandragen zoals Sarah en Merel doen. De code in de opdracht leidt naar fragmenten uit de aflevering met Sinan in beeld.

Bij de serenade gaat Sinan zitten op het balkon zonder anderen te helpen. Bij de koffieopdracht roept Sinan iedereen bij zich (soms onnodig) en stuurt ze weer weg. Kost veel te veel tijd. Probeert anderen lukraak iets in te laten vullen zonder het pak te doorzoeken. Er is een shot waar alle kandidaten serieus enthousiast elkaars pak zitten te doorzoeken en dat Sinan op de achtergrond van de groep wegloopt. Niels doet hier opzichtig een beetje onnozel, wat door de productie flink uitvergroot in beeld wordt gebracht.

Aflevering 5: Sinan loopt overal langzaam achteraan bij het zoeken naar puzzelstukken, Merel en Sarah zijn hier heel actief op zoek. Opdracht geslaagd, staat Sinan op de uitzichtfoto?

Sinan kan niet abseilen en maakt het daarmee Sarah en Merel moeilijker de opdracht te halen. Als Sarah of Merel de Mol is hebben ze hier een ideaal moment om het te laten mislukken. Het is namelijk veel lastiger deze opdracht met z'n tweeën te laten slagen. Opdracht slaagt wel dankzij Sarah en Merel. Niels is verdacht bij abseilen.

Aflevering 6: Walsopdracht wil Sinan eigenlijk alleen doen. Merel wil beslist dat iemand Sinan in de gaten houdt en vraagt dit aan Sarah. Als Sarah ongeduldig wordt: 'Even rustig, we hebben de tijd!' Later als hij eindelijk klaar is tegen Merel en Rick-Paul zegt hij dat er geen nieuwe opdracht is. Als Merel nog het mollogo wil nabouwen zegt hij 'Daar is geen tijd meer voor!' Ideaal moment om 9 verschillen nog te saboteren. Niels is ook verdacht bij de vierkanten.

Aflevering 7: Niels pakt 3 jokers bij Roulette, dit was juist een ideaal, geloofwaardig moment voor een Mol om veel geld uit de pot te halen. Merel 2 rode schermen, Sinan en Sarah beiden -1000. Sinan 6e in de montage, 3e die envelop mag openen. Bij de executie heeft Merel oprechte verbazing bij de uitschakeling van Jamie en Rick Paul.

Alles bij elkaar vind ik Merel en Sarah in ieder geval totaal niet verdacht. Op ideale gelegenheden om te mollen presteren ze over het algemeen prima. Niels en Sinan zijn beiden verdacht. Sinan vind ik alles bij elkaar verdachter dan Niels. Zowel qua non-verbale communicatie hoe hij reageert op dingen en ook qua subtiele manier om opdrachten te sturen. Niels lijkt mij meer uitvergroot in beeld te worden gebracht met opzichtige, domme fouten. Verder heeft Sinan bij keuzeopdrachten (Wachtkamer, Roulette) beide keren geen geld ingebracht. Niels heeft beide keren niet iets negatiefs, terwijl juist die momenten ideaal zijn voor een Mol om geld uit de pot te halen. Niels steelt een joker, zo ver zie ik een Mol ook niet gaan.

Lijkt mij dat er één overgebleven optie is: Sinan is de Mol.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:20:43 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185144785
Iedereen ziet over het hoofd dat Niels bij de wachtkamer-opdracht bij het verlaten van de kamer wel even duidelijk maakte dat de twee anderen moesten blijven zitten? Hij verdiende weliswaar persoonlijk ¤250, maar de andere twee kostten samen ¤500.
KuikenGuppy
pi_185145027
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:20 schreef Burdie het volgende:
Iedereen ziet over het hoofd dat Niels bij de wachtkamer-opdracht bij het verlaten van de kamer wel even duidelijk maakte dat de twee anderen moesten blijven zitten? Hij verdiende weliswaar persoonlijk ¤250, maar de andere twee kostten samen ¤500.
Ik denk dat het toeval is, want het lijkt mij echt onlogisch om als Mol zijnde als allereerste weg te lopen en ook nog bij 250 euro. Op dat moment zit iedereen nog. Stel dat hij de Mol is, dan kun je daarmee de reactie uitlokken dat de kandidaten in de andere kamers ook op gaan staan. En je wilt dat zoveel mogelijk mensen blijven zitten. Zolang iedereen blijft zitten is de kans groter dat niemand weggaat.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:42:59 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185145095
Nouja. Mocht Niels de mol zijn, dan komt deze zeker terug als molactie.
KuikenGuppy
pi_185147575
Niels kan het niet zijn. Teveel kandidaat acties door hem. De enige die het kunnen zijn (als we gaan strepen) zijn Sinan en Sarah. Vooral die uitspraak van Sinan; We hebben een hele goede mol blijft bij mij erg hangen. Waarom zou je dat zeggen? Waarom zou je mede-kandidaten (als je NIET de mol bent) willen helpen door te zeggen dat ze verkeerd zitten? Zou enkel logisch zijn als je zelf de mol bent. Wel erg brutaal trouwens :D
pi_185147928
Mensen zijn hier zo stellig soms.. niets is wat het lijkt! :)
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:21 #149
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185147968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen zijn hier zo stellig soms.. niets is wat het lijkt! :)
Ik kan daar ook wel om lachen :D Ik had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte :+ In de laatste aflevering was dat geloof ik?

Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol is :D Iedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_185147969
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Sinan het een wonder vindt dat hij nog in het spel zit (als hij kandidaat is) en dat hij het inderdaad een goede mol vindt.

Maar wel de uitspraak van het seizoen als hij de mol is! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')