quote:
Dat klopt inderdaad.

Toch als ik nu alle opdrachten terug zit te kijken zie ik duidelijk een patroon tussen domme onhandige acties van Sarah of opzichtige fouten om te mollen zoals Niels en Merel soms doen en kleine subtiele manieren om de groep het verkeerde te laten doen zoals Sinan. Die instructies heeft hij vooraf gehad. Een aantal momenten:
Aflevering 1: Sinan slooft zich uit zoveel mogelijk kisten naar boven te halen. Sarah is enthousiast en rent gelijk naar de juiste danspartner, Sinan is laatste met uitzoeken danspartner. Bij fietsopdracht fietst Sinan voorop. Hij fietst vanaf het begin regelmatig harder voor de groep uit, fietst tegen het verkeer in, zegt dat ze tempo moeten maken en roept op een gegeven moment subtiel tegen Evi: 'Evi, ik zie de kerk daar, fiets maar weg!' Sarah fietst hier in naïviteit weer achteraan.
Aflevering 2: Wachtkamer pakken Niels en Sarah geld (onlogisch voor een Mol). Sinan en Merel een joker.
Aflevering 4: Bij de verlosopdrachten met de boot geeft Sinan aan dat hij de boot wil besturen. Plotseling wil hij iedereen supersnel bevrijden en terugsturen. Merel en Sarah lijken het spel wel te begrijpen zo lang mogelijk te wachten met terugvaren. Als de groep al het verkeerde doet, zal een Mol niet zo snel de juiste bedoeling van de opdracht aandragen zoals Sarah en Merel doen. De code in de opdracht leidt naar fragmenten uit de aflevering met Sinan in beeld.
Bij de serenade gaat Sinan zitten op het balkon zonder anderen te helpen. Bij de koffieopdracht roept Sinan iedereen bij zich (soms onnodig) en stuurt ze weer weg. Kost veel te veel tijd. Probeert anderen lukraak iets in te laten vullen zonder het pak te doorzoeken. Er is een shot waar alle kandidaten serieus enthousiast elkaars pak zitten te doorzoeken en dat Sinan op de achtergrond van de groep wegloopt. Niels doet hier opzichtig een beetje onnozel, wat door de productie flink uitvergroot in beeld wordt gebracht.
Aflevering 5: Sinan loopt overal langzaam achteraan bij het zoeken naar puzzelstukken, Merel en Sarah zijn hier heel actief op zoek. Opdracht geslaagd, staat Sinan op de uitzichtfoto?
Sinan kan niet abseilen en maakt het daarmee Sarah en Merel moeilijker de opdracht te halen. Als Sarah of Merel de Mol is hebben ze hier een ideaal moment om het te laten mislukken. Het is namelijk veel lastiger deze opdracht met z'n tweeën te laten slagen. Opdracht slaagt wel dankzij Sarah en Merel. Niels is verdacht bij abseilen.
Aflevering 6: Walsopdracht wil Sinan eigenlijk alleen doen. Merel wil beslist dat iemand Sinan in de gaten houdt en vraagt dit aan Sarah. Als Sarah ongeduldig wordt: 'Even rustig, we hebben de tijd!' Later als hij eindelijk klaar is tegen Merel en Rick-Paul zegt hij dat er geen nieuwe opdracht is. Als Merel nog het mollogo wil nabouwen zegt hij 'Daar is geen tijd meer voor!' Ideaal moment om 9 verschillen nog te saboteren. Niels is ook verdacht bij de vierkanten.
Aflevering 7: Niels pakt 3 jokers bij Roulette, dit was juist een ideaal, geloofwaardig moment voor een Mol om veel geld uit de pot te halen. Merel 2 rode schermen, Sinan en Sarah beiden -1000. Sinan 6e in de montage, 3e die envelop mag openen. Bij de executie heeft Merel oprechte verbazing bij de uitschakeling van Jamie en Rick Paul.
Alles bij elkaar vind ik Merel en Sarah in ieder geval totaal niet verdacht. Op ideale gelegenheden om te mollen presteren ze over het algemeen prima. Niels en Sinan zijn beiden verdacht. Sinan vind ik alles bij elkaar verdachter dan Niels. Zowel qua non-verbale communicatie hoe hij reageert op dingen en ook qua subtiele manier om opdrachten te sturen. Niels lijkt mij meer uitvergroot in beeld te worden gebracht met opzichtige, domme fouten. Verder heeft Sinan bij keuzeopdrachten (Wachtkamer, Roulette) beide keren geen geld ingebracht. Niels heeft beide keren niet iets negatiefs, terwijl juist die momenten ideaal zijn voor een Mol om geld uit de pot te halen. Niels steelt een joker, zo ver zie ik een Mol ook niet gaan.
Lijkt mij dat er één overgebleven optie is: Sinan is de Mol.