Dat is wel exact de beschrijving van de mol.....quote:Op maandag 18 februari 2019 08:54 schreef egoblokje het volgende:
Als Sarah de mol is heeft ze het wel echt goed gespeeld, want niemand verdenkt haar voor zover ik weet.
Maar ik twijfel wel echt of zij het is, want haar geklungel komt wel vaak duidelijk in beeld (naambordje pakken ipv geld, net een paar seconden te laat komen bij tuktuk opdracht etc.) En wat betreft haar dyslexie/dyscalculie, geen idee in hoeverre dit echt is maar ze lijkt wel echt de domme kandidaat te spelen.
Ik weiger om naar verdere lichaamstaal te kijken bij alle 4 de kandidaten, Jan zat er tijdens de executie ook altijd bij alsof hij letterlijk geëxecuteerd ging worden. Op basis hiervan ga ik dus geen mensen uitsluiten.
quote:Op maandag 18 februari 2019 09:04 schreef svk1985 het volgende:
de meest duidelijke hint nog niet langs gekomen vanuit de intro
De L-vormige boten in het meer
Meer-L = Merel
En elke aflevering is er weer een L meer te zienquote:Op maandag 18 februari 2019 09:04 schreef svk1985 het volgende:
ligt het aan mij op is misschien wel de meest duidelijke hint nog niet langs gekomen vanuit de intro
De L-vormige boten in het meer
Meer-L = Merel
Of heb ik hier overheen gelezen in deze topic-reeks
Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Op wieisdemol.com lees ik toch interessante theorieën over de leader. Men heeft uit het voorstukje van volgende week inmiddels ontdekt dat het te maken heeft met de kunstenaar Chota13:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is ook gemaakt door hem:
[ afbeelding ]
De vogel zou naar Merel kunnen verwijzen..
Hints zijn de laatste jaren zo vergezocht dat alles kan.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL) zijn nooit hints.
Is dat zo? Zijn er voorbeelden van hints geweest waarbij je kennis van buiten het programma nodig had?quote:Op maandag 18 februari 2019 10:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hints zijn de laatste jaren zo vergezocht dat alles kan.
Als ik de laatste jaren de hints terugzie na het seizoen vind ik de meeste enorm ver gezocht. Zie hier: https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/verborgen-aanwijzingen/quote:Op maandag 18 februari 2019 11:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Is dat zo? Zijn er voorbeelden van hints geweest waarbij je kennis van buiten het programma nodig had?
Dit klinkt sarcastisch, is een oprechte vraag, ik onthoud de hints niet zo goed meer![]()
Als Niels de Mol is kunnen ze dat net zo goed op zn shirt afdrukken. Dat wordt er zo dik opgelegd dat het heel bijzonder zou zijn. Daarbij brengt hij veel geld binnen.quote:Op maandag 18 februari 2019 11:19 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Niels is de mol. En Sinan weet dat Niels de mol is.
Eens, vergezocht, maar wel allemaal binnen het programmaquote:Op maandag 18 februari 2019 11:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als ik de laatste jaren de hints terugzie na het seizoen vind ik de meeste enorm ver gezocht. Zie hier: https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws/verborgen-aanwijzingen/
Het is maar net hoe je kijkt.. Niels zie ik ook vaak als een super gretige, fanatieke kandidaat. Sinan wordt al weken afgeschilderd als de 'ik doe niets' kandidaat en afgelopen aflevering echt als een Mol met zijn uitspraken..quote:Op maandag 18 februari 2019 11:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als Niels de Mol is kunnen ze dat net zo goed op zn shirt afdrukken. Dat wordt er zo dik opgelegd dat het heel bijzonder zou zijn. Daarbij brengt hij veel geld binnen.
Ik zat de hele tijd op Rick-Paul, maar nu ben ik er van overtuigd dat het Sarah is. Zeker nu ze zo liep te mollen tijdens de bananen opdracht en na slecht acteren de -1000 pakte. En meestal gaan we de mol acties pas rond aflevering 7 zien, dus dat klopt dan.quote:Op maandag 18 februari 2019 11:07 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind dit echt interessant.
Hier verdenken de meeste mensen Sinan.
Op .com wordt Merel het meest verdacht.
En landelijk Niels.
Aangezien ik zelf denk dat Niels de Mol is, zou het kunnen dat het grote publiek gelijk heeft.
Nah, meer dat de makers/redactie weinig 'grote' hints meer gebruiken en echt Molgedrag minder opvalt omdat iederéén wel een keer Molt. Plus er kan natuurlijk flink gestuurd worden om bepaalde dingen of personen meer in beeld te brengen en anderen minder. Dat zorgt er dan weer wel voor dat je die omgekeerde psychologie gaat toepassen.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alleen al het feit dat er zo verschillend wordt gedacht door de kijkers wil zeggen dat de Mol het iig goed doet.
Vooral goed gemonteerd.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Alleen al het feit dat er zo verschillend wordt gedacht door de kijkers wil zeggen dat de Mol het iig goed doet.
Dit speelt natuurlijk al sinds we alles tot in den treure terug kunnen kijken als we willen. In het eerste of een van de eerste seizoen met Onbekende Nederlanders en Angela Groothuizen stond er gewoon super groot de naam van de Mol op de weg gekalkt.. ik verlang terug naar die tijdquote:Op maandag 18 februari 2019 15:37 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nah, meer dat de makers/redactie weinig 'grote' hints meer gebruiken en echt Molgedrag minder opvalt omdat iederéén wel een keer Molt. Plus er kan natuurlijk flink gestuurd worden om bepaalde dingen of personen meer in beeld te brengen en anderen minder. Dat zorgt er dan weer wel voor dat je die omgekeerde psychologie gaat toepassen.
Als de mol Sinan is doet hij het extreem goed, want niemand zit op hem koekoek. Dan kun je zoveel editen als je wilt. De kandidaten geloven hem niet als mol.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:13 schreef fetX het volgende:
[..]
Vooral goed gemonteerd.
Als de kandidaten amper de mol in het vizier hebben terwijl er door toedoen van de mol geld uit de pot gaat, dat is het teken dat de mol het goed doet.
Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Jan werd vorig jaar ook door vrijwel niemand verdacht, dus dat is niet helemaal terecht wat mij betreft.
Wie is men? In die 20 jaar WIDM zijn alle soorten Mol tactieken zowel een beetje voorbij gekomen. Actieve, passieve, emotionele, bange, fanatieke en ronduit saaie Mollen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.
Klopt ook wel. Is wel gewoon persoonlijke voorkeur. Ik vind een zogenaamd naïeve/dommige mol zoals Susan Visser dat was ook minder leuk.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Werd in aflevering 2 of 3 al eens meegenomen in een test. Maar dat is het punt niet helemaal. Men wil schijnbaar ieder jaar een zelfde soort Mol? Lijkt mij dodelijk saai.
Dat kan alleen als er volgende week 2 uitvliegen, anders is al bekend dat Merel/Niels niet de winnaar/mol isquote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Fretwork het volgende:
Sarah en Sinan zullen er niet uit gaan denk ik, verwacht dat de leader-hint klopt en er een S gaat verschijnen.
kun je het seizoen met Inge nog voor de geest halen waarbij het erg snel duidelijk was dat er aan gebarentaal werd gedaan?quote:Op maandag 18 februari 2019 18:32 schreef egoblokje het volgende:
Als ik heel eerlijk mag zijn vrees ik dat we geen namen uit de leader kunnen gaan afleiden of dat we ‘De Mol is’ krijgen. Het is ontzettend opvallend dat de leader elke aflevering verandert dus veel mensen gaan er ongetwijfeld iets achter zoeken.
Geen idee hoe snel Inge toen duidelijk werd, ik kijk pas sinds 2011.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
kun je het seizoen met Inge nog voor de geest halen waarbij het erg snel duidelijk was dat er aan gebarentaal werd gedaan?
https://www.ad.nl/tv-en-r(...)t-carriere~ada1d294/quote:Op maandag 18 februari 2019 18:38 schreef egoblokje het volgende:
[..]
Geen idee hoe snel Inge toen duidelijk werd, ik kijk pas sinds 2011.
Misschien is de leader wel degelijk een directe hint naar de mol, ik heb er alleen mijn twijfels bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarbij ik wel mijn kanttekening zet dat het volgens mij al eerder dan 8 bekend was, maar goed.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Dat zou inhouden dat Niels gaat afvallen. Zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Fretwork het volgende:
Sarah en Sinan zullen er niet uit gaan denk ik, verwacht dat de leader-hint klopt en er een S gaat verschijnen.
Hoezo?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat zou inhouden dat Niels gaat afvallen.
Zou wel logisch zijn. Elke andere letter sluit minstens 1 finale kandidaat uit.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden.![]()
Zelf kan ik hier niks van maken.
Dan zou je nog vier andere letters bekend moeten maken.. In de leaderhint is nog ruimte voor 1 letter, die van de motorrijders. En als je dan aankomt met: 'ja je kon weten dat het nielS was, want daar zit de S in de naam', terwijl Sarah en Sinan ook nog in het spel zitten...quote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Er wordt momenteel veel gespeculeerd over dat Merel gaat afvallen, omdat Sinan, Sarah en Niels alle drie een S in hun naam hebben en er met die leader hint daarom een S verwacht wordt om ons in spanning te houden.![]()
Dat fragment met die brandende genummerde schijven (jokers?) is toch ook nog nergens voorbij gekomen? Dan zijn het er nog twee, en zou wel een troll zijn als er alleen nog een D en een E komt, dat er dus IS DE MOL uit komt met uiteindelijk een laatste aanwijzing wanneer het er allemaal niet meer toe doet, bijvoorbeeld in de leader van de laatste aflevering als je niet meer mag inzetten o.i.d.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:05 schreef Meke het volgende:
[..]
Dan zou je nog vier andere letters bekend moeten maken.. In de leaderhint is nog ruimte voor 1 letter, die van de motorrijders.
Ik zou inderdaad zeker niet inzetten op Merel als finalistequote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef egoblokje het volgende:
Ik had eigenlijk Merel als winnaar bedachtquote:Op dinsdag 19 februari 2019 01:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad zeker niet inzetten op Merel als finaliste
Merel gaat echt de finale wel halen hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk Merel als winnaar bedacht
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:33 schreef egoblokje het volgende:
[..]
Merel gaat echt de finale wel halen hoor
Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar zo werken hints niet. Het kan geen hint zijn dat een bepaalde kunstenaar die hieraan heeft meegewerkt in een ander werk een vogel heeft gebruikt.
Ook hints in namen ("Merel" begint met een M en eindigt op een L, net als het woord MOL) zijn nooit hints.
Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking: de graffiti afbeeldingen van deze kunstenaar staan in het Molboekje dat te koop is. Er is dus niet zomaar een random connectie.
Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op welke bladzijde? In mijn molboekje kon ik 'm niet vinden.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op de pagina's met Bienvenidos a Colombia:
Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:
[..]Daar staat niet dit plaatje:
[ afbeelding ]
Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan wordenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:34 schreef Burdie het volgende:
[..]Daar staat niet dit plaatje:
[ afbeelding ]
Klopt, maar daar staat dan weer geen vogel op.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar wel de andere foto die ik postte en aankomende aflevering op het meer gepuzzeld moet gaan worden
....of op Jamie of op Rick Paul.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die schildering kan sowieso geen hint zijn, want die staat er al sinds 2017 of iets dergelijks. Het is niet zo dat dit schilderij aangebracht is ten bate van het programma. Het kan wel dat ze hem gebruiken als hint uiteraard.
Overigens kwam ik dit nog tegen op WIDM.nl over het dagboek van Robert:
Als ik het opnieuw mocht doen had ik meer ingezet op Sinan. Interessant.
Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.quote:
Dit lijkt me een hele goedequote:Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).
Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol??quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:22 schreef jpjedi het volgende:
Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat Merel er niet uitvliegt en Jaimie wel terwijl ze al vanaf het begin alle info delen. Zouden ze op basis van dezelfde info, andere conclusies trekken: dus erg goede mol dit jaar. Of is Merel zelf de Mol.. ook plausibel ondanks dat ze geld in de pot brengt. Ik twijfel nog.
Sarah zit me teveel in de luwte, ik verplicht me er toe om haar niet te negeren aangezien dat ik er vaak naast zat omdat ik juist de onopvallende kandidaat niet als mol had gezien.
Gezonder verstand lijkt meer en meer te wijzen op Sinan... damn wat nu? 😂
Dat dachten we vorig jaar bij Jan ookquote:Op donderdag 21 februari 2019 00:33 schreef libranl het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Sinan is de enige overgebleven optie. En als je er op let is het overduidelijk. Sarah, Merel en Niels zijn veel te veel kandidaat die af en toe lopen te mollen.
Sarah lijkt de laatste te zijn als je kijkt naar de enveloppen die nog over zijn. De dunste stapelquote:Op donderdag 21 februari 2019 00:24 schreef libranl het volgende:
Viel mij op dat bij de Roulette opdracht Sinan in de montage de laatste kandidaat is die langs de bakjes zijn envelop uitkiest. Hij mag als 3e de envelop openen. Terwijl de volgorde van de rest van de kandidaten die langs de bakjes lopen en openen envelop wel gelijk blijft (op Sinan na die er als 3e tussen wordt gezet).
Kan zijn dat Sinan de Mol is en de productie wilde afwachten wat er allemaal gepakt zou worden en met Sinan nog de mogelijkheid had om de uitkomst te sturen.
Die is het echt niet, fanatiek, brengt geld binnen en wordt zeer overduidelijk verdacht gemaakt met regelmaat. Die was al tijden van mn shortlist.quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:26 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Je hebt nu als enige Niels niet benoemd......dus is hij de mol??
Dat klopt inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat dachten we vorig jaar bij Jan ook
Ik denk dat het toeval is, want het lijkt mij echt onlogisch om als Mol zijnde als allereerste weg te lopen en ook nog bij 250 euro. Op dat moment zit iedereen nog. Stel dat hij de Mol is, dan kun je daarmee de reactie uitlokken dat de kandidaten in de andere kamers ook op gaan staan. En je wilt dat zoveel mogelijk mensen blijven zitten. Zolang iedereen blijft zitten is de kans groter dat niemand weggaat.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:20 schreef Burdie het volgende:
Iedereen ziet over het hoofd dat Niels bij de wachtkamer-opdracht bij het verlaten van de kamer wel even duidelijk maakte dat de twee anderen moesten blijven zitten? Hij verdiende weliswaar persoonlijk ¤250, maar de andere twee kostten samen ¤500.
Ik kan daar ook wel om lachenquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen zijn hier zo stellig soms.. niets is wat het lijkt!
Het is echt bizar als een tunnel dan instortquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook wel om lachenIk had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte
In de laatste aflevering was dat geloof ik?
Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol isIedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is
het heeft ook te maken met het feit dat de regie en de deelnemers erg hun best doen om extra molacties die geen molacties zijn in beeld te brengen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook wel om lachenIk had het zelf vorig jaar; Jan kón het toch niet zijn?! Tot hij van de boot afsprong en ik zéker wist dat dit een Mollenactie was, omdat hij de verkeerde koker pakte
In de laatste aflevering was dat geloof ik?
Al die theorieën en mensen die honderdduizend procent zeker zijn dat hun Mol de enige echte Mol isIedere week weer (zowel bij deelnemers als kijkers) mensen compleet in de war doordat de Mol naar huis is
Maar waarom zou je zon uitspraak doen als kandidaat? Daarmee snijd je jezelf in de vingers. Er staat wel bijna 10.000 op het spel, dat klinkt onlogisch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:14 schreef fallrite het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Sinan het een wonder vindt dat hij nog in het spel zit (als hij kandidaat is) en dat hij het inderdaad een goede mol vindt.
Maar wel de uitspraak van het seizoen als hij de mol is!
Ja, ok. Als je het speelt om te winnen dan is het niet logisch zoiets te zeggen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar waarom zou je zon uitspraak doen als kandidaat? Daarmee snijd je jezelf in de vingers. Er staat wel bijna 10.000 op het spel, dat klinkt onlogisch.
Eigenlijk meer andersom dit seizoen, acties/reacties die eigenlijk alleen kandidaten zouden doen/hebben (jokers verwisselen, niet meedoen met opdrachten, emotioneel/geschokt reageren op mededelingen/executies).quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
het heeft ook te maken met het feit dat de regie en de deelnemers erg hun best doen om extra molacties die geen molacties zijn in beeld te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |