abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 13:54:20 #26
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216893980
quote:
99s.gif Op zondag 2 maart 2025 02:20 schreef Legoblokje het volgende:
Ik heb geprobeerd iets te maken van het vraagstuk hoe de mol is gekozen. Als ik het een beetje logisch beredeneer en kijk hoe deze stukken in aflevering 1 & 9 gemonteerd zijn, denk ik het volgende:

- Kandidaat X noemt bij zijn mollicitatie de 3 belangrijkste eigenschappen voor een mol. Deze 3 eigenschappen geven vervolgens in aflevering 1 elk een punt aan de kandidaten die deze eigenschappen van kandidaat X krijgen. In totaal zijn er dus 30 punten te verdelen;
- Kandidaten vullen vervolgens een test in, met de vraag 'Wie is de Mol?'. De kandidaat die hier aangeklikt wordt, krijgt 1 punt aftrek;
- De kandidaat die uiteindelijk de meeste punten heeft, wordt de mol.

Klinkt veelbelovend, maar helaas - ik was er al bang voor - valt er geen enkele conclusie aan te verbinden. Er zijn gewoon te weinig puzzelstukjes. Ik heb de stukken uit aflevering 1 & 9 teruggekeken en alle zichtbare combinaties genoteerd (inclusief een paar vage bordjes op de achtergrond die ik met >95% zekerheid meende te herkennen).
Van de 30 eigenschappen die volgens deze theorie doorslaggevend zouden zijn zien we er in totaal maar 18, waarvan we bij drie stuks ook niet zien welke naam er aan gekoppeld is. Uiteindelijk zijn er dus 15/30 bekend.
Het enige wat daaraan opvalt, is dat Bridget verreweg de meeste punten heeft... En die is niet de mol.

Bridget 6x
Roos 2x
Maaike 2x
Sam 2x
Sophie 1x (+ 2x antwoord test)
Stijn 1x
Ray 1x (+ 1x antwoord test)

Mocht mijn idee juist zijn, dan zal Bridget nog wel een aantal keer zijn aangeklikt bij de test en/of zal er bij de 15 cruciale eigenschappen die we niet hebben gezien nog wel een aantal keer de daadwerkelijke mol zijn geplaatst. Verder heeft Ray dan zeer waarschijnlijk op Maaike of Roos geklikt.

Hieronder het hele schema, mocht iemand anders er nog iets mee willen doen:

[ link | afbeelding ]
Leuk!!

Ik denk alleen dat er misschien wel meer minpunten worden uitgedeeld aan degene die wordt ingevuld bij 'Wie is de Mol?'. Je wilt echt niet iemand die al onder een vergrootglas ligt. Misschien wel vijf of tien punten - of juist punten voor iedere keer dat iemand niet ingevuld wordt?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_216895939
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:54 schreef Meke het volgende:

[..]
Leuk!!

Ik denk alleen dat er misschien wel meer minpunten worden uitgedeeld aan degene die wordt ingevuld bij 'Wie is de Mol?'. Je wilt echt niet iemand die al onder een vergrootglas ligt. Misschien wel vijf of tien punten - of juist punten voor iedere keer dat iemand niet ingevuld wordt?
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 17:36:46 #28
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216896780
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:28 schreef Legoblokje het volgende:

[..]
Dat zou ook goed kunnen. Maar dat is het jammere hiervan, we weten veel te weinig. Zelfs als we exact weten hoe het systeem werkt hebben we waarschijnlijk alsnog te weinig beeldmateriaal om het op te kunnen lossen.
Ja ik vermoed dat dat ook precies de bedoeling is :D Hoop wel dat we hem volgende week helemaal uitgespeld krijgen :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_216898426
Rik noemde aan t eind de eigenschappen waaraan de mol moest voldoen, dus bij wie die bordjes lagen is de mol :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216973834
Als Stijn niet de mol is moet hij uitleggen waarom hij nooit de joker gebruikt heeft die hij tijdens de eliminatie van aflevering 3 in zijn broekzak stak :? :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')