abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185211739
Is het al duidelijk waarom Pieter-Jan Hagens op het molgeld staat?
C’est Davie :o)
  zondag 24 februari 2019 @ 13:45:50 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185212040
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef Dave het volgende:
Is het al duidelijk waarom Pieter-Jan Hagens op het molgeld staat?
Omdat er allemaal oud-presentatoren op staan?

Late edit: En Rik

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-02-2019 19:32:43 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185212512
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Lol :+
Somebody that I used to know
pi_185212576
quote:
Ik weet het oprecht niet meer, het is in ieder geval een lol die ook op momenten dat het niet hoefde geld heeft gepakt... Dat vind ik altijd wel jammer
Dat is toch juist positief lol...

Het is toch de bedoeling dat de mol niet opvalt. Anders heb ik het hele spel al die jaren niet gesnapt....

Elke mol heeft altijd al gezegd dat een mol prima geld pakt. Dat zegt op dat moment niet alles.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 14:37:42 #180
42184 crew  DaMart
pi_185213015
quote:
Er is dit seizoen al 25.000 euro niet in de pot gekomen. Dan valt een paar honderd euro die de mol wel inbrengt natuurlijk in het niet.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 14:45:46 #181
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185213166
Wat denken we van de leaderhint?

MOL V IS I..?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 14:50:06 #182
42184 crew  DaMart
pi_185213239
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:45 schreef Meke het volgende:
Wat denken we van de leaderhint?

MOL V IS I..?
Misschien komen er nog een E en R bij, dan heb je 'Mol is vier' en de vierde persoon in de leader is Merel. Dan zou Merel dus de mol zijn.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_185215896
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:50 schreef DaMart het volgende:
Op
Of MOL IS VII of IIV.

De vogels kunnen overigens niet direct een hint zijn, aangezien Colombia ook wel het vogelland wordt genoemd. Er leven immens veel vogels in dat land.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 16:57:40 #184
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185216201
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of MOL IS VII of IIV.

De vogels kunnen overigens niet direct een hint zijn, aangezien Colombia ook wel het vogelland wordt genoemd. Er leven immens veel vogels in dat land.
IIV bestaat niet, dat is gewoon III. Met een X erbij kun je nog 14 of 16 maken..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_185216892
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:57 schreef Meke het volgende:

[..]

IIV bestaat niet, dat is gewoon III. Met een X erbij kun je nog 14 of 16 maken..
Maar waar halen we die X vandaan dan? Denk niet dat die laatste opdracht met een X begint, als het überhaupt een opdracht is. In het vooruitzicht naar afl 9 kwam het niet voorbij.

Volgens mij is een I de enige reëele letter die er nog bij kan. Dus IV, VI of VII (4, 6 of 7)
  zondag 24 februari 2019 @ 17:52:24 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185217419
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 16:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of MOL IS VII of IIV.

IIV bestaat niet, maar dat was al opgemerkt.

En die vogels kunnen prima een hint zijn. Dat waren de vissers ook bij Susan Visser. En daar was nou ook niet direct een gebrek aan in (Hong Kong &) de Filippijnen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185217991
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:53 schreef Poepz0r het volgende:
Vooral die uitspraak van Sinan; We hebben een hele goede mol blijft bij mij erg hangen. Waarom zou je dat zeggen? Waarom zou je mede-kandidaten (als je NIET de mol bent) willen helpen door te zeggen dat ze verkeerd zitten? Zou enkel logisch zijn als je zelf de mol bent. Wel erg brutaal trouwens :D
Potverdorie toch een tegenvaller he dat Sinan er nu uitligt.. heeft hij het spel dan toch te passief gespeeld uiteindelijk en daardoor veel cruciale momenten gemist?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185227360
Dat de mol geld inbrengt zegt weinig want het wordt nu toch al de laagste pot ooit, tenzij er volgende week nog veel geld bijkomt.
pi_185227426
Merel is dus De Mol. Sarah en Sinan zaten op haar en Sinan eruit op basis van fouten. Erg slechte Mol is dus de conclusie. Ook Sarah zou een slechte Mol zijn en Niels ook.

Ik verlang terug naar de tijden waar men in de finale nog steeds geen idee had wie de mol was (Dennis bijv).

En wanneer zien we het gesprek met de mol weer eens? Heerlijk mysterieuze opdracht was dat altijd.
pi_185227514
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 00:55 schreef fallrite het volgende:
Dat de mol geld inbrengt zegt weinig want het wordt nu toch al de laagste pot ooit, tenzij er volgende week nog veel geld bijkomt.
Zit nog maar een kleine 1.000 euro onder de laagste pot ooit (grappig genoeg staat die op naam van het seizoen met Rik en Margriet) en er komen denk ik nog 2 opdrachten. Qua geldbedragen hebben Thomas en Milouska het slechtste gepresteerd.

Viel me wel op dat Rik bij zijn praatje volgende week (op het einde) met zijn hoofd naar Sarah aan het knikken was toen hij verliezend finalist zei (dus neem aan dat ze dit niet zal zijn).

Denk toch echt dat Niels me het meest zou verbazen als mol, want die doet af en toe ook wel een Sinan en die jokerwissel zit me dwars (in dat geval is Sarah ook wat dubieus). En we weten dat de regisseur met de mol heeft gesproken tijdens de laseropdracht (waar Niels al snel af was)*

*maar goed, Sinan was daar ook lang niet bereikbaar over de porto (en dat was dus ook niets)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 25 februari 2019 @ 07:27:00 #191
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_185228404
Ik ben in de tunnel nu. Het is glashelder. Sarah is de Mol. Dit wisten zowel Niels als Merel. Waarschijnlijk had Merel het vermoeden dat Sinan niet op Sarah zat. Met de stokjes trekken opdracht zorgt Merel dat Niels de vrijstelling kan winnen zodat hij de test niet hoeft te maken, en zo meer kans maakt om de test te halen. Merel zet in de test vol in op Sarah, Sinan op Merel (of Niels), wat dus fout is. Sinan vliegt er uit, en Merel gaat naar de finale en heeft hier mee grote zekerheid dat Sarah de mol is.

Merel trok echt niet zomaar de verkeerde stok er uit, daar zit een plan achter. Misschien had ze wel geteld en kwam er uit dat haar Mol de joker zou pakken, wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?

Wat mij ook opviel aan Sarah is dat ze constant zegt dat ze niet kan tellen, rekenen, lezen etc... maar dat ze met die stokjes trekken constant aan het tellen is en vol overtuiging weet te melden dat de Joker uiteindelijk voor Merel was geweest...

[ Bericht 6% gewijzigd door Staaf op 25-02-2019 07:37:29 ]
Sue Me
  maandag 25 februari 2019 @ 07:55:10 #192
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_185228633
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 07:27 schreef Staaf het volgende: wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?
Dit lijk mij niet handig. Als De Mol de joker pakt, heeft Merel 33% kans om eruit te vliegen. Als een kandidaat de joker pakt, dan is dat 50%. Als dit geen brainfart was van Merel dan denkt zij dat Niels de Mol is, of ze is het zelf.
  maandag 25 februari 2019 @ 07:56:06 #193
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_185228642
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 07:27 schreef Staaf het volgende:

Merel trok echt niet zomaar de verkeerde stok er uit, daar zit een plan achter. Misschien had ze wel geteld en kwam er uit dat haar Mol de joker zou pakken, wat je natuurlijk niet wil, want je wilt een tegenstander minder tegen je hebben tijdens de test. Misschien heeft er een forummer al geteld wie uiteindelijk de joker had gepakt?

Waarom zou je dat willen? Ik zou als kandidaat juist willem dat ofwel mijn Mol door is (dan moet je nog steeds bij de besten van 3 personen horen), ofwel een persoon waarvan je weet dat hij op de verkeerde zit (dan heb je een makkelijke finale).
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_185228942
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Er is dit seizoen al 25.000 euro niet in de pot gekomen. Dan valt een paar honderd euro die de mol wel inbrengt natuurlijk in het niet.
Klopt, maar daar zit ook heel veel tussen wat toch wel mislukt door andere kandidatenacties...

Voorbeeld is bijvoorbeeld de opdracht in die kamers met tv-schermen waarbij er uiteindelijk 250 euro per kandidaat uit de pot gaat... ik ga er vanuit dat er voorkennis is bij De Mol, maar uiteindelijk heeft geen van de finalisten daar geld uit de pot gespeeld. Sterker nog, Niels en Sarah leveren daar 250 EUR op. Merel stapt vlak voor tijd op, wat ook een rare actie is, want als ze was blijven zitten had ze én geld gekost en was ze echt niet verdachter geraakt omdat er nog 4 man wel zelf bleven zitten....

Het zijn dit soort dingetjes waarvan ik dan denk, daar had je als Mol meer uit kunnen halen als je voorkennis hebt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185228950
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 01:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zit nog maar een kleine 1.000 euro onder de laagste pot ooit (grappig genoeg staat die op naam van het seizoen met Rik en Margriet) en er komen denk ik nog 2 opdrachten. Qua geldbedragen hebben Thomas en Milouska het slechtste gepresteerd.

Thomas had er voor gekozen niet alles van tevoren te willen weten en had een beetje pech bij die laatste verdubbelingsopdracht... ik vond hem wel een prima Mol op zich...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185229138
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Klopt, maar daar zit ook heel veel tussen wat toch wel mislukt door andere kandidatenacties...

Voorbeeld is bijvoorbeeld de opdracht in die kamers met tv-schermen waarbij er uiteindelijk 250 euro per kandidaat uit de pot gaat... ik ga er vanuit dat er voorkennis is bij De Mol, maar uiteindelijk heeft geen van de finalisten daar geld uit de pot gespeeld. Sterker nog, Niels en Sarah leveren daar 250 EUR op. Merel stapt vlak voor tijd op, wat ook een rare actie is, want als ze was blijven zitten had ze én geld gekost en was ze echt niet verdachter geraakt omdat er nog 4 man wel zelf bleven zitten....

Het zijn dit soort dingetjes waarvan ik dan denk, daar had je als Mol meer uit kunnen halen als je voorkennis hebt...
Klopt, die opdracht heeft mij ook (onterecht) van mol doen switchen.

Aan de andere kant, bevestiging dat de mol bij de balkonopdracht verkeerd stond.

De logica zegt dat Sarah de mol is, anders hebben we een mol die het meeste heeft verdiend of een mol die vuil spel heeft gespeeld (zou voor Evelien nog een trap na zijn).

Ga de afleveringen (en vooral de biechten tijdens de aflevering) maar nog eens goed nalopen voor de denkwijze van de finalisten.
pi_185233765
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De mensen die geloven dat Sarah de test op Sinan heeft ingevuld, Sarah in aflevering 6:

"Ik denk dat ik nog steeds op drie mensen blijf, Rick Paul, Merel en Jamie" _O-

Ook wel interessant dat uit het dagboek van Sinan blijkt dat hij in het begin volledig op Evelien zat (en dan waarschijnlijk 1 van de 2 was die de test in aflevering 2 sneller maakte dan Evi?). En verder heeft hij zijn mol, hij gelooft nog steeds in zijn gelijk, constant in de gaten gehouden. Overigens maakt hij daar ook een opmerking over richting Rik op het einde, dat hij gewoon te weinig had bijgehouden en dus minder vragen goed had (op de mol) dan in elk geval 1 andere kandidaat.

Zowel de opmerkingen van Sinan en Rick Paul na hun vertrek lijken in de richting te wijzen van 1 kandidaat. En toch, dat laatste shot uit de trailer voor volgende week doet me toch aan een heel ander scenario denken. Zijn de oud-kandidaten op het juiste spoor of niet?
Zou je misschien gewoon de namen willen noemen in je reacties?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_185234840
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Zou je misschien gewoon de namen willen noemen in je reacties?
Staan anders genoeg namen in mijn reactie :{w

Maar goed, zoals ik al direct na de uitzending vertelde lijkt het naar Merel te wijzen.

Het enige dat we zeker weten is dat Sinan niet op Niels zat en toch nog steeds overtuigt is van zijn gelijk. Dus de vraag is dan ook of je denkt dat Sinan op de juiste mol zat maar ondanks dat is afgevallen (hij geeft zelf aan dat hij in de aflevering niet goed heeft opgelet).
pi_185235028
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 08:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Klopt, die opdracht heeft mij ook (onterecht) van mol doen switchen.

Aan de andere kant, bevestiging dat de mol bij de balkonopdracht verkeerd stond.

De logica zegt dat Sarah de mol is, anders hebben we een mol die het meeste heeft verdiend of een mol die vuil spel heeft gespeeld (zou voor Evelien nog een trap na zijn).

Ga de afleveringen (en vooral de biechten tijdens de aflevering) maar nog eens goed nalopen voor de denkwijze van de finalisten.
Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
pi_185235923
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
Disagree. De Mol moet er voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Dus als je de kans hebt om geen of minder dan nodig geld te pakken dan doe je dat. Sowieso liever een Mol die er op voorhand voor zorgt dat een opdracht mislukt (door verkeerd te sturen oid) dan die door 'onhandigheidjes' en'geklungel' dingen niet 'kan' en geld laat liggen, wat het geval bij Sarah zou zijn.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')