abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185235967
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:44 schreef Japepk het volgende:

[..]

Disagree. De Mol moet er voor zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Dus als je de kans hebt om geen of minder dan nodig geld te pakken dan doe je dat. Sowieso liever een Mol die er op voorhand voor zorgt dat een opdracht mislukt (door verkeerd te sturen oid) dan die door 'onhandigheidjes' en'geklungel' dingen niet 'kan' en geld laat liggen, wat het geval bij Sarah zou zijn.
Dat zeg ik, maar als de mol 1.000 pakt en er is 10.000 niet binnengebracht, dan heeft de mol het alsnog goed gedaan.
  maandag 25 februari 2019 @ 14:54:32 #202
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185236083
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zeg ik, maar als de mol 1.000 pakt en er is 10.000 niet binnengebracht, dan heeft de mol het alsnog goed gedaan.
Inderdaad. De Mol kan ook tijdens een opdracht geld verdienen. En dan bij een andere opdracht ongemerkt zorgen dat er geld uit de pot gaat.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_185236147
Maar niet als er de kans is om nog minder te verdienen. Maar dan zou de regie de 'geld uit de pot' opdrachten sterk moeten verminderen. Dan kan de Mol veel tactischer te werk gaan.
't Echte en 't ware!
pi_185236174
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:54 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Inderdaad. De Mol kan ook tijdens een opdracht geld verdienen. En dan bij een andere opdracht ongemerkt zorgen dat er geld uit de pot gaat.
Exact. Ja Mrel kan het niet zijn, want geld binnengebracht. Dat is logisch, want als een Mol nooit geld zou verdienen is dat veel te opvallend.

Wie mist er nog meer opdrachten zoals deze?

pi_185236491
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:57 schreef Japepk het volgende:
Maar niet als er de kans is om nog minder te verdienen. Maar dan zou de regie de 'geld uit de pot' opdrachten sterk moeten verminderen. Dan kan de Mol veel tactischer te werk gaan.
Yup, tuurlijk moet een Mol wel eens geld pakken als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven, maar als je geld pakt terwijl dat eigenlijk niet hoeft vind ik je geen sterke mol
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185236534
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, tuurlijk moet een Mol wel eens geld pakken als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven, maar als je geld pakt terwijl dat eigenlijk niet hoeft vind ik je geen sterke mol
Zo zwart/wit is het niet natuurlijk. Als jij 2-3 kandidaten hebt die je CONTINU in de gaten houden, dan kun je soms niet anders.
pi_185236648
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is het niet natuurlijk. Als jij 2-3 kandidaten hebt die je CONTINU in de gaten houden, dan kun je soms niet anders.
Dat zeg ik, als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven snap ik het... maar bij die kamers en tv's hadden ze als Mol makkelijk kunnen blijven zitten omdat er nog 4 kandidaten ook bleven zitten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185236676
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat zeg ik, als het echt niet anders kan om onder de radar te blijven snap ik het... maar bij die kamers en tv's hadden ze als Mol makkelijk kunnen blijven zitten omdat er nog 4 kandidaten ook bleven zitten
Dat is dus lastig te beoordelen, aangezien wij slechts stukjes zien. Vergeet niet dat je 24/7 De Mol bent, ook als de camera uit gaat.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:38:18 #209
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_185236758
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 14:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Exact. Ja Mrel kan het niet zijn, want geld binnengebracht. Dat is logisch, want als een Mol nooit geld zou verdienen is dat veel te opvallend.

Wie mist er nog meer opdrachten zoals deze?

Ze zitten in een rustige zaal en praten uitgebreid de opdrachten en molacties na. :o
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_185236764
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:38 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ze zitten in een rustige zaal en praten uitgebreid de opdrachten en molacties na. :o
Klik er eens op ;) Video start op 35:00
  maandag 25 februari 2019 @ 16:43:27 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185237764
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat de mol binnenbrengt. Het gaat erom hoeveel de mol UIT de pot laat ;) Groot verschil. Hierdoor kan Merel het nog zijn zeg maar.
Nou als de mol van de drie laatste finalekandidaten verreweg het meeste geld heeft ingebracht, vind ik het een slechte mol.
KuikenGuppy
  maandag 25 februari 2019 @ 16:47:45 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185237844
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou als de mol van de drie laatste finalekandidaten verreweg het meeste geld heeft ingebracht, vind ik het een slechte mol.
Als hij er meer uit heeft gespeeld dan heeft het netto het minste opgebracht. Ff afwachten dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185238349
Nu er nog maar 3 over zijn, kunnen we een paar conclusies trekken uit 2 eerdere opdrachten:

- De mol is eerder weggegaan bij de Wachtkamer opdracht (de 4 die bleven zitten zijn allemaal afgevallen)
Merel ging voor een joker, Niels al heel vroeg voor 250 euro en Sarah iets later ook voor 250 euro, samen met Jamie.
Merel is hier het meest verdacht. Ze ging hier bij het 4e of 5e bod weg (niet zeker, aangezien we niet het hele filmpje in de uitzending gezien hebben). Hoe dan ook ging ze pas weg toen ze nog maar 7 seconden had. En vanaf het 4e bod hebben alle kandidaten alle aanboden 1 keer gehad. Iedereen die nog zit, heeft dus 1 joker en 250 euro genegeerd. Dan kan je er wel vanuit gaan dat ze die 250 euro later ook niet nemen. Hoogstens 1 joker, of ze blijven zitten. Door heel laat weg te gaan weet ze hoeveel er na dat bod nog zitten en hoeveel mingeld er dus ongeveer komt. + ze pakt een joker i.p.v geld.

- De mol stond fout bij de balkons (de 4 die goed stonden zijn allemaal afgevallen)
Merel heeft heel lang goed gestaan op kamer 313, maar switcht later naar 413. Dit wordt niet duidelijk in beeld gebracht bij de montage.
Sarah eindigde op 213, maar moest op 212 staan.
Niels is niet helemaal duidelijk waar hij moest staan. Hij stond in ieder geval niet op de goede verdieping. Hij stond op 410 en moest denk ik op 210 staan.

Als Sarah de mol is, was dit heel gedurfd van haar. Ze heeft nog met RP extra naar het bordje ''Robèrt en Sarah moeten op 12'' gekeken omdat hier onduidelijkheid over was. Het is dan bloedlink om op 213 te gaan staan.

Idem voor Niels. Hij stond naast RP, die een bordje had ''Niels Sarah Jamie en Merel niet op deze verdieping''. Vreemd dat RP dit niet meldt, waarschijnlijk niet meer aan gedacht. Maar wat heel link van Niels is, is dat hij in het gesprek met RP zegt ''dit is mijn juiste balkon, de rest kan niet''. Ontzettend gevaarlijk gespeeld als mol. Niels heeft dit bordje later nota bene nog zelf gelezen ook.

De move van Merel als mol is te begrijpen. Sinan en RP stonden al snel goed. Jamie wist al snel dat hij op 09 moest en had dan een free pick (2 balkons hadden ''dit is niemands balkon'' en op de 3e stond RP). Robèrt was nog aan het lopen en kreeg instructies van andere kandidaten, die kon ook zomaar goed staan. Idem voor Evelien. Niels stond fout naast RP, dus als RP beter zijn bordje had gelezen had hij Niels zo weg kunnen sturen. Ook Sarah was nog aan het lopen.

Ik denk dat Merel bang was dat iedereen uiteindelijk goed zou staan. Daarom is ze op een gegeven moment naar 413 gegaan. Ook als je goed kijkt, zie je dat ze heel veel op RP let zodra ze op 413 staat. RP stond goed op het balkon waar Merel begon, en op het bordje daar stond ''Niels Sarah Jamie en Merel niet op deze verdieping''. RP had hier dus kunnen ingrijpen.

Iemand aanvullingen of tegenargumenten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Legoblokje op 25-02-2019 17:37:29 ]
  maandag 25 februari 2019 @ 17:33:21 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185238448
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Puur gebaseerd op de wachtkamer opdracht:
Merel pakt op de valreep een joker ipv -¤250
Sarah verlaat de kamer voor ¤250 samen met Jamie ("kom, laten we samen gaan")
Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Wie heeft deze opdracht het best gemold? ;).
KuikenGuppy
pi_185238635
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:33 schreef Burdie het volgende:
Ja, als Merel net wat langer was blijven zitten in de wachtkamer, had dat geld uit de pot gekost ipv een joker opgeleverd. Ik vind dat erg onmols.

Niels verlaat de kamer voor ¤250 maar zegt dat de andere twee moeten blijven zitten.

Merel ging niet op de valreep weg. Robèrt en Sinan gingen ook voor een joker en die gingen later weg dan Merel. Die twee zijn wel op de valreep weggegaan.
  maandag 25 februari 2019 @ 19:41:56 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185240730
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:44 schreef egoblokje het volgende:

[..]

Merel ging niet op de valreep weg. Robèrt en Sinan gingen ook voor een joker en die gingen later weg dan Merel. Die twee zijn wel op de valreep weggegaan.
Ze kregen de filmpjes niet in dezelfde volgorde. Al weet ik uit mijn hoofd niet meer wie in welke kamer bij elkaar zaten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185240807
quote:

Merel, maar ik zie het wel gebeuren over anderhalve week dat Niels met trots gaat vertellen dat hij de andere twee had gezegd om te blijven zitten.

Zal de afleveringen nog moeten terugkijken, maar het gebrek aan concentratie van Sarah bij deze opdracht (gek lopen doen voor de camera) is vrij bizar.

Ga mijn eigen puntensysteem hanteren om te zien wie daar het slechtste uitkomt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185240843
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze kregen de filmpjes niet in dezelfde volgorde. Al weet ik uit mijn hoofd niet meer wie in welke kamer bij elkaar zaten.
Evi/Rick Paul/Niels

Robert/Sinan/Evelien

Jamie/Sarah

Nikkie/Merel
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185290230
Geen idee of het oud nieuws is, maar op https://www.facebook.com/wieisdemolhints/ hebben ze de drijvende puzzelstukken al naast elkaar gelegd:

Deze schildering werd erin herkend:
't Echte en 't ware!
pi_185291179
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:48 schreef Montagui het volgende:
En in moltalk kwam deze graffiti in beeld:

[ afbeelding ]

Gesuggereerd werd dat het Sarah kon zijn. Maar als 'vida' en '2017' slaan op het jaar waarin het geschilderd werd lijkt me dat sterk.
Als je goed kijkt is hij niet hetzelfde als die van het meer. Het zou dus zeker een afbeelding van de mol kunnen zijn (Sarah, Merel)?? Vind hem dan meer op Sarah lijken dan Merel, maar ja die laatste heeft dan weer "L" in "Meer".

Overigens staat die hele wijk (comuna 13 in Medellin) vol met dat soort schilderingen:

Aan de andere kant zou het toch wel wat moeten betekenen omdat ze het zo delicaat verweven hebben in de leader.

[ Bericht 6% gewijzigd door Montagui op 28-02-2019 05:53:45 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185292085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:47 schreef Japepk het volgende:
Geen idee of het oud nieuws is, maar op https://www.facebook.com/wieisdemolhints/ hebben ze de drijvende puzzelstukken al naast elkaar gelegd:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vorige week hier al gemeld en het heeft zeker iets te maken met de uiteindelijke Mol (al twijfelen sommige hier daaraan).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:41:24 #222
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185301084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:47 schreef Japepk het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
waardeloos qua hint natuurlijk, pas bij de laatste aflevering zou je dit eventueel kunnen maken :')
pi_185302417
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Merel of Sarah de Mol is, dus ik ga vol op Niels. Met name door de abseilopdracht.
pi_185316840
Alle Moltalk teruggekeken en wij gaan hier voor Niels als De Mol.

Niels is vaak op belangrijke (tussen)posities.

Opdrachten lukken vaak niet door of met hem.

Merel en Sarah deden de abseilopdracht perfect, terwijl ze makkelijk konden Mollen. Niels ging gewoon recht zo die gaat naar beneden.

We missen waarschijnlijk nog één letter van de leader (de "Nikkietoren" was geen opdracht, evenals het bakje met jokers). Ik denk/gok dat de ontbrekende letter een i wordt. Dan krijg je MOL IS VII. Niels is de zevende persoon in de leader.

Merel heeft veruit het meest verdiend voor de pot (valt dus sowieso af), Niels en Sarah ongeveer evenveel, waarbij dat bij Sarah komt door de bakjesopdracht (-1000).

Daarbij is Sarah een irritant wijf en een domme Mol (ik kan niks, ik weet niks) :r

Niels de Jokerkoning zou een geniale Mol zijn. *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 maart 2019 @ 14:18:30 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185319889
quote:

Niels stond toch als eerste op? Hij pakte geld, maar de mensen in de andere kamers dachten dat hij -geld of een joker pakte. Door dat als eerste te doen zorg je voor verwarring en zijn mensen eerder geneigd andere dingen dan geld te pakken. Want als hij niet voor geld gaat, dan gaat niemand het
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')