abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182550973
Het leek zo mooi: Syriėrs die twee jaar aan de slag konden bij een Capels bedrijf. Het eindigde in een fiasco. Na een week kwamen ze niet meer opdagen.

Vol goede moed haalt Dominique de Vries afgelopen juni negen statushouders binnen. De Syrische mannen hebben allen een achtergrond in de bouw. Het lijkt daarom een perfecte match met zijn bouwbedrijf DSPPM, dat in Capelle aan den IJssel gevestigd is.

Niets blijkt minder waar. ,,Ze zijn een week gebleven. Ze vonden het niet leuk. Wilden geen veertig uur per week werken. Daar kan ik niks mee. Daarna heb ik ze nooit meer gezien”, vertelt De Vries.

De mannen startten afgelopen juni in de Heilige Familiekerk in Rotterdam. In de pastorie van de kerk aan de Bergsingel in Rotterdam-Noord worden woningen gebouwd voor elf jongens tussen de 16 en 23 jaar die een verstandelijke beperking of vorm van autisme hebben. Te midden van de bouwval horen de statushouders afgelopen juni lovende woorden van burgemeester Peter Oskam over het project.

Diploma’s

Het project komt uit de koker van Welzijn Capelle. Het is bedoeld om statushouders zo snel mogelijk te laten meedraaien in de maatschappij. Ze worden twee jaar ingezet in een bedrijf. Ze leren Nederlands, de manier van werken en halen diploma’s. Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.

,,Ik was heel erg enthousiast en heb er veel tijd ingestoken”, vertelt De Vries. ,,Ik wilde deze mensen graag een kans geven.” Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord.

Zijn barmhartigheid komt hem duur te staan. Zijn bouwproject loopt vertraging op. Zijn tijd en energie is verspilde moeite. Bovendien moet hij op zoek naar nieuwe werknemers die het werk kunnen uitvoeren.

Schade

In juli schrijft hij een woedende brief aan het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad van Capelle. Deze maand krijgt hij antwoord. ,,Belachelijk dat ik nu pas antwoord krijg. Ik heb het helemaal zelf op moeten lossen en heb behoorlijke schade geleden.”

Dat vindt de gemeente vervelend, laat een woordvoerder weten. ,,Helaas ontstond er een verschil van mening tussen DSPPM en Welzijn Capelle over afspraken rond werkuren, vakbekwaamheid, het taalniveau en het bieden van de mogelijkheid om de Nederlandse taal op de werkvloer te kunnen en te leren spreken”, aldus de woordvoerder.

Betuttelt

De belangrijkste leerpunten voor het traject, dat ook bij andere bedrijven van start moet gaan, is dat er van tevoren duidelijkere afspraken gemaakt moeten worden. ,,Welzijn Capelle betuttelt de statushouders en wil ze vooral met zachte hand aan een baan helpen”, stelt De Vries.

Volgens hem was van te voren duidelijk dat de mannen veertig uur per week zouden werken, net als de rest van de bouwvakkers. ,,Dat wilden ze niet en daar ging Welzijn Capelle mee akkoord. Het wordt ze zo wel heel makkelijk gemaakt om nee te zeggen. Er ligt geen druk op ze.”

Hij hekelt vooral de aanpak van het stadsbestuur. ,,Ik ben zwaar teleurgesteld in Capelle. De manier van aanpak heeft voor dit debacle gezorgd. Ik heb deze ervaring helemaal niet met soortgelijke trajecten in Rotterdam. We wilden deze mensen helpen en zouden ze een contract hebben aangeboden.”

De statushouders kregen speciale werkschoenen. Die hebben ze niet terug gegeven

Bron
--------------------------------------

Meteen 40 uur is ook wel veel hoor. Zeker als je dat niet gewend bent. En die schoenen wil toch niemand meer aan, dus waarom teruggeven?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 14:36:28 ]
pi_182551019
Je verwacht het niet :') :') :')
Die gasten komen hier niet om te werken
Ik zwaai naar dieren.
pi_182551036
quote:
Zijn barmhartigheid komt hem duur te staan. Zijn bouwproject loopt vertraging op. Zijn tijd en energie is verspilde moeite. Bovendien moet hij op zoek naar nieuwe werknemers die het werk kunnen uitvoeren.
En nu neemt hij statushouders niet meer aan en is hij racist volgens links. :+
pi_182551114
Alsof Syrische bouwvakkers niet in Syriė nodig zijn.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:43:47 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182551132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En nu neemt hij statushouders niet meer aan en is hij racist volgens links. :+
Dit dus
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182551149
_O- prachtig dit. Lang leve de integratie.
U MAD?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:45:46 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182551169
"Ze" kwamen niet meer opdagen. Ik vraag me dan af waarom dan allemaal gelijk, waarom bleven er niet 3 bijvoorbeeld?
pi_182551189
Er zijn ook Nederlanders die overal na een week stoppen met een baantje

Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken

Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.

om te beginnen eerst 2 of 3 dagen en dan opbouwen naar 5.

Dit was een domme kansloze missie inderdaad.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_182551194
Werken voor het geld, dat deden ze in Syrie.
In Nederland hoef je niet te werken voor je geld. Helemaal niet als statushouder :(

Uitzoeken en wat mij betreft per direct terugsturen. Dat softe gedoe is om van te kotsen :r
pi_182551195
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
"Ze" kwamen niet meer opdagen. Ik vraag me dan af waarom dan allemaal gelijk, waarom bleven er niet 3 bijvoorbeeld?
Omdat ze dat waarschijnlijk gewoon onderling gecommuniceerd hebben.
pi_182551212
Daar sta je dan met je naļviteit... en schulden.
pi_182551223
Is het geen idee om zo'n poject in Syrie op te starten?
Veel Syeriers willen terug, maar het land ligt in puin. Het werk ligt letterlijk op straat.
Met financiele hulp van welvarende landen kunnen toch opleidingsprojecten gestart worden met werk zodat het hele land weer op de rails gezet kan worden?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182551229
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat ze dat waarschijnlijk gewoon onderling gecommuniceerd hebben.
Yep.. net als dat er onderling ook al eerder bekeken is in welk land ze asiel gingen aanvragen en welk land de beste voorzieningen heeft.

Ze zullen in eerste instantie wel bang geweest zijn dat niet-meewerken financiele sancties met zich mee zou brengen. En zich bedacht hebben, toen bleek dat werkweigering gewoon kan zonder consequenties :r
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:50:17 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182551245
Leergeld noemen we dat. Herinner deze les en handel in de toekomst met die kennis.

quote:
:')
pi_182551259
Nou, weer een extra aandachtspuntje voor de regering.

Als je:
- niet meewerkt aan je integratie
- niet je toegewezen werk doet
- criminele dingen doet
dan ga je terug naar het land herkomst.

Lijstje kan nog uitgebreid worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182551266
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef Twiitch het volgende:
Leergeld noemen we dat. Herinner deze les en handel in de toekomst met die kennis.
Dat schijnt niet te mogen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:52:31 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182551283
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat schijnt niet te mogen.
Er mogen zoveel dingen niet. Werkschoenen stelen bijvoorbeeld.
pi_182551284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:49 schreef Sigaartje het volgende:
Is het geen idee om zo'n poject in Syrie op te starten?
Dat is een goed idee. Maar de asielmaffia zal dat tegenhouden, omdat asielzoekers haar broodwinning is, welke in gevaar komt als deze weer vertrekken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:52:54 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182551288
Ik zou ook pissig zijn als ik opeens geen gratis werknemers meer had...
And so is the past
pi_182551295
Twee jaar werken met behoud van uitkering is wel heel erg lucratief voor die ondernemer.
Misschien moet de man eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet terug kwamen.

laat ik zeggen dat ik die kant van het verhaal ook wil horen.
pi_182551358
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
ik gok dat er nog een andere kant van het verhaal is
Als je ook al ziet dat de gemeente zegt dat er wat mis is gegaan

Het hele artikel is een beetje gekleurd geschreven
pi_182551360
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:

Als je:
- criminele dingen doet

Dream on.

Nivelleren is een feestje!
pi_182551379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:
Twee jaar werken met behoud van uitkering is wel heel erg lucratief voor die ondernemer.
Misschien moet de man eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet terug kwamen.

Omdat ze erachter kwamen dat ze ook gewoon alles betaald kregen als ze niet werkten? Bijstandstoeristen?

Persoonlijk zou ik denken dat als je echt hier wilt blijven en in Syrie ook in de bouw werkte, dat je dan hier graag je toekomst veilig wilt stellen met een baan en integreren.

Maar het harde werken zal ze wel zijn tegengevallen, gok ik.
pi_182551419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:59 schreef Inbox het volgende:

[..]

Omdat ze erachter kwamen dat ze ook gewoon alles betaald kregen als ze niet werkten? Bijstandstoeristen?
De meeste mensen willen wel iets maken van hun leven. Zeker mensen die niet al te oud zijn en initiatief hebben genomen een oorlogsgebied te verlaten willen vaak iets maken van het leven. Ik kan me niet zo voorstellen dat ze in de voorfase enthousiast zijn en dan zonder reden opeens geen zin meer hebben. Dan waren ze er al niet in gestapt denk ik.

Hier op het werk loopt ook een Syriėr rond, prima knul en prettige collega, alleen vaak wat formeel.
pi_182551421
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:57 schreef Allures het volgende:

[..]

ik gok dat er nog een andere kant van het verhaal is
Als je ook al ziet dat de gemeente zegt dat er wat mis is gegaan

Het hele artikel is een beetje gekleurd geschreven
Dat is dus de andere kant van het verhaal. De gemeente heeft hun gelijk gegeven. Dan kom je dus in een situatie waarin geen vaste regels zijn gesteld.
Alleen staat hier niet waarom de gemeente de Syriers gelijk heeft gegeven.
Dat van die werkschoenen: waarschijnlijk is er ook geen correspondentie geweest door de situatie hierover.
pi_182551430
quote:
Het wordt ze zo wel heel makkelijk gemaakt om nee te zeggen. Er ligt geen druk op ze.”
En anders zouden ze op het werk vast er met de pet naar gooien / bewust fouten maken om er dan alsnog uit geflikkerd te worden.
pi_182551438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat is dus de andere kant van het verhaal. De gemeente heeft hun gelijk gegeven. Dan kom je dus in een situatie waarin geen vaste regels zijn gesteld.
Alleen staat hier niet waarom de gemeente de Syriers gelijk heeft gegeven.
Dat van die werkschoenen: waarschijnlijk is er ook geen correspondentie geweest door de situatie hierover.
er staat ook niet waarom de syriers, allemaal tegelijk, gestopt zijn
pi_182551455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:02 schreef nanuk het volgende:

[..]

De meeste mensen willen wel iets maken van hun leven. Zeker mensen die niet al te oud zijn en initiatief hebben genomen een oorlogsgebied te verlaten willen vaak iets maken van het leven. Ik kan me niet zo voorstellen dat ze in de voorfase enthousiast zijn en dan zonder reden opeens geen zin meer hebben. Dan waren ze er al niet in gestapt denk ik.

Hier op het werk loopt ook een Syriėr rond, prima knul en prettige collega, alleen vaak wat formeel.
Maar waarom zouden ze dan collectief ermee stoppen? Nee, het zou mij niets verbazen als dit gewoon een gevalletje 'ik zit liever in de bijstand zonder te integreren' is. Of dat ze dachten er meer aan over te houden ofzo. Vind het maar raar.

Of zou het ze gewoon hebben tegengestaan dat ze aan het werken moesten in een voormalige kerk en zou Allah dat afkeuren?
pi_182551460
quote:
De mannen startten afgelopen juni in de Heilige Familiekerk in Rotterdam.
Oei, dat kun je moslims natuurlijk ook niet aandoen...

_O-
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_182551472
Natuurlijk komen ze niet meer opdagen. Vanaf dag 1 leren deze mensen dat slecht gedrag niet bestraft wordt maar zelfs beloond.

Waarom zou je werken als niet werken geen gevolgen heeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182551511
Ik ben altijd wel sceptisch tov statushouders maar welk dom bedrijf laat ze dan ook meteen 40 uur werken? En dan ook nog eens zwaar werk in de bouw en ik durf te wedden ook nog eens op een achterlijk vroeg tijdstip moeten beginnen.

Ze hadden ze toch ook voor 24 uur kunnen laten werken, dat zou voor iedereen trouwens een stuk gezonder zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van al dat asielzoekers gedoe (grenzen lekker dicht wat mij betreft) , maar dit is gewoon een gevalletje asielzoekertje pesten.
pi_182551553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:05 schreef Inbox het volgende:
Maar waarom zouden ze dan collectief ermee stoppen?
Het hele punt is dat het AD geen enkele moeite doet om dat duidelijk te krijgen. Het antwoord op die vraag is natuurlijk erg bepalend in de discussie.
pi_182551558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:59 schreef Inbox het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik denken dat als je echt hier wilt blijven en in Syrie ook in de bouw werkte, dat je dan hier graag je toekomst veilig wilt stellen met een baan en integreren.

Maar het harde werken zal ze wel zijn tegengevallen, gok ik.
Ik vrees dat de werkomstandigheden in Syrie veel erger zijn dan hier. Ik ken Curacao, daar wil ik echt niet buiten werken in die kokende hitte. Daar ga je kapot aan. Daarnaast wordt dat soort werk ook verschrikkelijk onderbetaald, zal in Syrie ook wel zijn.
Zelfs wat kantoorwerk betreft weet je niet wat je overkomt als je in Nederland komt. Dat is gewoon hemels, al die arbeidsverzieningen en het salaris.

Door het hete klimaat in tropische landen ligt natuurlijk het werktempo wel veel lager. Maar dat is ook logisch. Je moet veel vaker rusten, omdat je lichaam zo wordt belast. Bij normale temperaturen kan je lichaam veel meer aan.
pi_182551574
Wat denkt hij nou? Goedkope slaven te kunnen claimen?
Een beetje Nederlander doet dat werk ook niet meer voor ¤1800 netto!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182551581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik vrees dat de werkomstandigheden in Syrie veel erger zijn dan hier. Ik ken Curacao, daar wil ik echt niet buiten werken in die kokende hitte. Daar ga je kapot aan. Daarnaast wordt dat soort werk ook verschrikkelijk onderbetaald, zal in Syrie ook wel zijn.
Zelfs wat kantoorwerk betreft weet je niet wat je overkomt als je in Nederland komt. Dat is gewoon hemels, al die arbeidsverzieningen en het salaris.

Door het hete klimaat in tropische landen ligt natuurlijk het werktempo wel veel lager. Maar dat is ook logisch. Je moet veel vaker rusten, omdat je lichaam zo wordt belast. Bij normale temperaturen kan je lichaam veel meer aan.
Geen reden dus om te stoppen met die baan hier als ik het zo lees.
pi_182551612
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:13 schreef halfway het volgende:
Wat denkt hij nou? Goedkope slaven te kunnen claimen?
Een beetje Nederlander doet dat werk ook niet meer voor ¤1800 netto!
Een beetje Nederlander heeft dan ook relevante diploma's.
Deze statushouders moeten opgeleid worden, en dat is in goed overleg met de gemeente gegaan. En voor de statushouders is opleiding+werk+uitzicht op een contract met behoud van uitkering een prima investering in zichzelf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182551652
Dan betaald die werkgever toch gewoon de volgende keer personeel ook werkelijk een echt loon?

in plaats ervan om die personen enkel 'met behoud van uitkering' aan de slag te laten gaan?

Lopen ze vast minder snel weg, als ze ook betaald krijgen, ipv een volledige 40-uurs werkweek te moeten uitvoeren en daarnaast in eigen tijd ook nog extra cursussen en training te moeten volgen, terwijl het ze voorlopig weinig tot niks oplevert en ze ook als ze succesvol zijn hooguit kunnen hopen eventueel na twee jaar -misschien- een baan te kunnen krijgen.

Ik zou ook weglopen als ze dat als 'is-een-kado-moet-je-blij-mee-zijn' me zouden aanbieden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:29:59 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182551840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:

Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken

Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.

Hum, het zijn toch geen kinderen die voor het eerst naar school gaan of zo? Een 40-urige werkweek is normaal voor een volwassene. Ook als je vers van school komt en nog nooit een bijbaantje hebt gehad word je geacht fulltime te werken. Dat zal in Syriė niet anders zijn.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:30:48 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182551848
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
quote:
Hij hekelt vooral de aanpak van het stadsbestuur. ,,Ik ben zwaar teleurgesteld in Capelle. De manier van aanpak heeft voor dit debacle gezorgd. Ik heb deze ervaring helemaal niet met soortgelijke trajecten in Rotterdam. We wilden deze mensen helpen en zouden ze een contract hebben aangeboden.”
Jammer joh.
pi_182552078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hum, het zijn toch geen kinderen die voor het eerst naar school gaan of zo? Een 40-urige werkweek is normaal voor een volwassene. Ook als je vers van school komt en nog nooit een bijbaantje hebt gehad word je geacht fulltime te werken. Dat zal in Syriė niet anders zijn.
Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...

die Syriers worden geacht 'met behoud van uitkering' te gaan werken, wat dus eigenlijk betekent dat ze gratis en voor niks aan de slag moeten bij die werkgever, en daarnaast ook nog een aantal cursussen volgen en aan voorwaarden voldoen...

Niet alleen vind ik het erg begrijpelijk, maar zelfs goed dat ze daarin niet meegaan, ze verpesten het namelijk ook voor bouwvak-personeel dat dolgraag wil werken, maar nu mogeljk uit de markt gestoot worden doordat die werkgever ook wat gasten vind die hem niks aan loon kostten, hooguit 'wat tijd die hij erin stak'...

Is zelfs een gerede kans dat als ze over wte jaar klaar zouden zijn met dit project, ze geen baan konden krijgen omdat die werkgever dan liever ander 'gratis' personeel inzet dan hen nu ook loon te moeten betalen.

Als je mensen aan het werk wil krijgen, moet je ze ook loon naar werkzaamheden bieden, als dat hier ontbrak is het ook daar waar het als eerste misging
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_182552186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:09 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben altijd wel sceptisch tov statushouders maar welk dom bedrijf laat ze dan ook meteen 40 uur werken? En dan ook nog eens zwaar werk in de bouw en ik durf te wedden ook nog eens op een achterlijk vroeg tijdstip moeten beginnen.

Ze hadden ze toch ook voor 24 uur kunnen laten werken, dat zou voor iedereen trouwens een stuk gezonder zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van al dat asielzoekers gedoe (grenzen lekker dicht wat mij betreft) , maar dit is gewoon een gevalletje asielzoekertje pesten.
Ik ben het met je eens, 3/4 dagen werken is als starter veel prettiger.

Punt is wel dat je met 24 uur nauwelijks boven de uitkering uitkomt, en als je ook nog een vrouw in de uitkering hebt, zul je er financieel helemaal niets mee opschieten.

Dan moet je echt meer werken om het lonend te maken.
pi_182552294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...

die Syriers worden geacht 'met behoud van uitkering' te gaan werken, wat dus eigenlijk betekent dat ze gratis en voor niks aan de slag moeten bij die werkgever, en daarnaast ook nog een aantal cursussen volgen en aan voorwaarden voldoen...

Niet alleen vind ik het erg begrijpelijk, maar zelfs goed dat ze daarin niet meegaan, ze verpesten het namelijk ook voor bouwvak-personeel dat dolgraag wil werken, maar nu mogeljk uit de markt gestoot worden doordat die werkgever ook wat gasten vind die hem niks aan loon kostten, hooguit 'wat tijd die hij erin stak'...

Is zelfs een gerede kans dat als ze over wte jaar klaar zouden zijn met dit project, ze geen baan konden krijgen omdat die werkgever dan liever ander 'gratis' personeel inzet dan hen nu ook loon te moeten betalen.

Als je mensen aan het werk wil krijgen, moet je ze ook loon naar werkzaamheden bieden, als dat hier ontbrak is het ook daar waar het als eerste misging
Je moet wel investeren in jezelf. Daarbij zijn er allemaal tekorten in de bouw, als je iets kan, zal het werk echt wel komen hoor.

quote:
Diploma’s
Het project komt uit de koker van Welzijn Capelle. Het is bedoeld om statushouders zo snel mogelijk te laten meedraaien in de maatschappij. Ze worden twee jaar ingezet in een bedrijf. Ze leren Nederlands, de manier van werken en halen diploma’s. Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.

,,Ik was heel erg enthousiast en heb er veel tijd ingestoken”, vertelt De Vries. ,,Ik wilde deze mensen graag een kans geven.” Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord.
pi_182552425
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je moet wel investeren in jezelf. Daarbij zijn er allemaal tekorten in de bouw, als je iets kan, zal het werk echt wel komen hoor.

Ga jij voor niks 40 uur werken?

Juist als er zo'n tekort is, is het toch normaal als die werkgever ook gewoon die werknemers een écht loon betaald, waarom wil hij dat niet en laat hij die gasten gewoon van een uitkering leven?

Sorry, maar ik heb het volste begrip voor die gasten dat ze aan dat spelletje niet meedoen, wel 40 uur moeten werken maar geen werkgever die hen daarvor ook een loon betaald.

Ik zou zelf ook nooit aan een project meedoen waarmee je juist betaald personeel uit de arbeidsmarkt prijst, omdat ze gratis moeten werken, terwijl een werkgever echt personeel zou moeten betalen (die dan niet aangenomen worden als dat gratis personeel evenveel inzet toont).

Twee jaar lang voor niks werken levert iemand volgens mij eerder helemaal geen kans op een betaalde baan op (dat project geen ook geen enkele grantie daarop, wat toch een minimum zou moeten zijn om personen 2 jaar lang ergens aan te binden), eerder is dat een teken dat zijn 40-urige inzet een werkgever niks waard is:
bezigheids-therapie maar geen betaald werk.
pi_182552489
Tja dit soort bedrijven dat het allemaal via de uitkering wil spelen gaat meestal ook niet heel lekker te werk. Dus ze hebben elkaar maar mooi getroffen. :)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:06:57 #45
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182552545
quote:

Daar heb je gelijk in, maar het was me niet duidelijk dat bovengenoemde reactie op die redenering gebaseerd was. Het kwam op mij over alsof die mensen zonder meer moesten worden behandeld alsof ze zo uit de ziektewet kwamen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:10:16 #46
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:09 schreef LanaMyst het volgende:

Ze mochten ook nog eens:
quote:
De Vries richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies.
Dus zo 'hard' was t werk nou ook weer niet.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_182552604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ga jij voor niks 40 uur werken?

Juist als er zo'n tekort is, is het toch normaal als die werkgever ook gewoon die werknemers een écht loon betaald, waarom wil hij dat niet en laat hij die gasten gewoon van een uitkering leven?
Waarom?

1. De ondernemer neemt mensen aan die de taal niet goed spreken en niet de juiste opleidingen hebben.
2. De ondernemer investeert in opleidingen.
3. De ondernemer wil er natuurlijk ook aan verdienen.

quote:
Sorry, maar ik heb het volste begrip voor die gasten dat ze aan dat selletje niet meedoen, wel 40 uur moeten werken maar geen werkgever die hen daarvor ook een loon betaald.
Ik heb er niet het volste begrip voor.

Natuurlijk kennen we niet alle details, maar je moet afspraken wel gewoon nakomen.

Daarbij, verlaat zo'n traject dan voor een echte baan, en niet voor een uitkering.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:19:39 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182552752
Fijn man, een paar van die armoedzaaiers uit de Oriėnt op de werkplaats, lekker fulltime laten buffelen, met behoud van uitkering, kost jou bijna niks, geen omkijken naar!
En dan blijken ook zulke lui zich niet als slaven te willen laten behandelen.
En dan ga jij, meneer de ondernemer met je grote stoere bek, klagen over de lokale overheid die jou niet goed ondersteund-begeleid-gefaciliteerd heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:23:07 #49
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
En die schoenen wil toch niemand meer aan, dus waarom teruggeven?
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
pi_182552844
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
In Nederland werken dingen anders dan in andere landen. Geloof me.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:25:10 #51
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

In Nederland werken dingen anders dan in andere landen. Geloof me.
In andere landen had je die schoenen gewoon zelf moeten aanschaffen. Dus inderdaad.
pi_182552875
quote:

[..]

Nou dan ik die syriers ook wel begrijpen

heel de dag de tering werken voor niets

hahahahaha

wat een grap

en dan die verontwaardiging dat ze gestopt zijn

jezus
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:26:52 #53
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Nou dan ik die syriers ook wel begrijpen

heel de dag de tering werken voor niets

hahahahaha

wat een grap

en dan die verontwaardiging dat ze gestopt zijn

jezus
Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?
Voor niets? Ze krijgen geen lessen, diplomas, inburgering?
pi_182552930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:26 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?
Voor niets? Ze krijgen geen lessen, diplomas, inburgering?
waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken

dat ga jij ook niet doen neem ik aan als jij in de ww terecht komt
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:29:15 #55
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_182552949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken

Misschien omdat je voor ww eerst gewerkt moet hebben :?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:30:20 #56
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:
quote:
U moet meewerken aan uw re-integratie. En zich houden aan afspraken om zo snel mogelijk weer betaald werk te krijgen. Uw gemeente mag u bijvoorbeeld vragen om nieuwe vaardigheden te leren. Of om te gaan werken met behoud van uitkering. Voldoet u niet aan deze plicht? Dan mag uw gemeente uw bijstandsuitkering verlagen.
pi_182553021
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:

[..]

ik kan al die regels niet

die regels kloppen dus voor geen meter

Dat werkt dus niet motiverend

geef ze dan een beloning van 100 euro meer ofzo

dit werkt duidelijk niet

het komt over als slavernij bij mij
pi_182553121
Dus deze groep Syriėrs krijgt een uitkering, daarbij een baan tbv. de integratie waarbij ze de taal leren, diploma's krijgen en leren hoe het op de Nederlandse werkvloer gaat. En dan alsnog zijn de bekende gezichten hier het wederom aan het downplayen, want Nederlanders doen dit ook. Die hoeven niet te integreren en komen niet in aanmerking voor alle voordelen die dit volk krijgt zonder een dag gewerkt te hebben. Het probleem zijn niet die Syriėrs want een realist zou ze aanpakken, maar het volk wat het goedpraat of ze niet aanpakt zoals de instanties en enkele users hier.
pi_182553122
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

dit werkt duidelijk niet
Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.

Voor 100 euro meer loont het echt niet om de hele week in touw te zijn.

Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.

Daarom moet je een huis ook als beloning inzetten, laat men werken, en dan zelf een huis huren.

Maar goed, we hadden, gezien de Schengenakkoorden, deze mensen hier helemaal niet hoeven toelaten, laat staan in hun levensonderhoud te voorzien.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:39:10 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182553152
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:19 schreef Ringo het volgende:
Fijn man, een paar van die armoedzaaiers uit de Oriėnt op de werkplaats, lekker fulltime laten buffelen, met behoud van uitkering, kost jou bijna niks, geen omkijken naar!
En dan blijken ook zulke lui zich niet als slaven te willen laten behandelen.
En dan ga jij, meneer de ondernemer met je grote stoere bek, klagen over de lokale overheid die jou niet goed ondersteund-begeleid-gefaciliteerd heeft.
Wel slim. Mogelijk op deze manier een schoonmaker te regelen die voor mij alles komt cleanen?
pi_182553189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.

Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.

Daarom moet je een huis ook als beloning inzetten, laat men werken, en dan zelf een huis huren.

Maar goed, we hadden, gezien de Schengenakkoorden, deze mensen hier helemaal niet hoeven toelaten, laat staan in hun levensonderhoud te voorzien.
Het is gewoon slavernij

die werkgever die hier aan meedeed wilde gewoon zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten hebben.

dit soort geintjes verneuken ook gewoon de hele arbeidsmarkt

laten de werkgevers maar lekker de volle pond betalen ipv gratis slaafjes.....
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:42:35 #62
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553237
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dus deze groep Syriėrs krijgt een uitkering, daarbij een baan tbv. de integratie waarbij ze de taal leren, diploma's krijgen en leren hoe het op de Nederlandse werkvloer gaat. En dan alsnog zijn de bekende gezichten hier het wederom aan het downplayen, want Nederlanders doen dit ook. Die hoeven niet te integreren en komen niet in aanmerking voor alle voordelen die dit volk krijgt zonder een dag gewerkt te hebben. Het probleem zijn niet die Syriėrs want een realist zou ze aanpakken, maar het volk wat het goedpraat of ze niet aanpakt zoals de instanties en enkele users hier.
Dit.
pi_182553264
We hebben al hele goedkope polen die in de bouw de nederlandse bouwvakkers uit de markt hebben gepleurd en nu nog gekker maken met gratis syrieers

yeah right

hoe debiel zijn hier de members die dit allemaal nog willen gaan verdedigen 8)7
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:49:45 #64
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:44 schreef klaasweetalles het volgende:
We hebben al hele goedkope polen die in de bouw de nederlandse bouwvakkers uit de markt hebben gepleurd en nu nog gekker maken met gratis syrieers

yeah right

hoe debiel zijn hier de members die dit allemaal nog willen gaan verdedigen 8)7
Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werken :') logisch :')
pi_182553502
quote:

[..]

Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.
pi_182553505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werken :') logisch :')
ik heb helemaal niets met die syriers te maken

zal me een worst wezen ...al zitten ze 100 jaar in de bijstand

ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten

de syrier mag aan het werk

en een andere moet daarvoor in de plaats thuis zitten

je verschuift het probleem

hopelijk ga je dat zelf inzien....
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:06 #67
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.
Geeft gewoon de mentaliteit van die Syriers aan.
pi_182553549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten

Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:51 #69
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553566
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Waarom reageer je hier dan? Dit topic gaat over die Syriers in Capelle.
pi_182553582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.
Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw

die syriers zijn geen vakmensen....

Er zijn nog zat bouwvakkers die op dit moment thuis zitten
pi_182553590
quote:

ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:01:08 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182553615
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

Jammer joh.
Wat is soortgelijk? Zijn dat per se projecten voor migranten of slaat het meer algemeen op projecten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182553617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

En zouden het wel kunnen worden. Maarja...
pi_182553707
quote:

Die mensen zijn hier gekomen voor een uitkering en gratis woning. Die willen helemaal niet werken. Weet je ook waarom ze niet teruggaan naar hun eigen land, waar inmiddels duizenden vluchtelingen terugkeren. In Aleppo is de vrede hersteld en vindt heropbouw plaats.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:10:50 #75
pi_182553792
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef marsan het volgende:

[..]

2 jaar later hebben 5 een reguliere baan. De andere 5 zitten nog in de bijstand.
Er zijn volksstammen mensen, ook autochtoon, die niet zover vooruit denken. Zo'n beloning is te onzeker en te ver in de toekomst, en met een inkomen en eigen huis is al voorzien in de basale wensen. De prikkel ontbreekt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:13:08 #76
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553825
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er zijn volksstammen mensen, ook autochtoon, die niet zover vooruit denken. Zo'n beloning is te onzeker en te ver in de toekomst, en met een inkomen en eigen huis is al voorzien in de basale wensen. De prikkel ontbreekt.
De prikkel ontbreekt bij jonge gezonde mensen om een diploma, vaste baan en voldoening te krijgen....
Die hele volksstammen autochtonen die die prikkel niet hebben worden gewoon gekort op hun bijstand als ze niet meewerken.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:13:36 #77
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_182553834
quote:

[..]

Hoe kom je daar bij? De mensen die thuis kwamen zitten in de vorige crisis zitten grotendeels in het fabriekswezen en die zie je nooit meer terug. Ook jonge aanwas is er niet meer want geen hond wil 50 jaar ploeteren in de modder. Dit probleem gaat nog zoveel groter worden.....
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:17:33 #78
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182553901
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zou ook pissig zijn als ik opeens geen gratis werknemers meer had...
Precies dat bedacht ik me ook. Scheelt je een hoop duiten als werkgever.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:18:34 #79
pi_182553918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:13 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De prikkel ontbreekt bij jonge gezonde mensen om een diploma, vaste baan en voldoening te krijgen....
Die hele volksstammen autochtonen die die prikkel niet hebben worden gewoon gekort op hun bijstand als ze niet meewerken.
Dat klopt, en dat is (hoewel het in huidige vorm te ver gaat) soms ook nodig om wat voor elkaar te krijgen. Als je die prikkel niet geeft, gebeurt er ook niets.
pi_182554024
Weer wat naļevelingen erbij die wakker geworden zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:29:12 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182554152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

dit werkt duidelijk niet

het komt over als slavernij bij mij
Wat zit jij nu weer te baukelen... :')

Orgineel is het iig niet...
pi_182554570
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Het is gewoon slavernij

die werkgever die hier aan meedeed wilde gewoon zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten hebben.

dit soort geintjes verneuken ook gewoon de hele arbeidsmarkt

laten de werkgevers maar lekker de volle pond betalen ipv gratis slaafjes.....
Waar die werkgever het gore lef vandaan haalt om te gaan klagen snap ik ook niet, maar het eigenlijke probleem ligt natuurlijk bij die stichting. Ik zie het al voor me, zo'n beroepsbetuttelaar/slavendrijver die zichzelf op de borst klopt dat hij een grote klant heeft binnengehaald met zijn vers aangeleerde commerciele inzicht, door meer dan 6 ton aan loonkosten gratis en voor niks weg te geven in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt voor de duur van maar liefst twee jaar! Wat een deal.

Het volle pond hoeft natuurlijk ook niet, die mensen zullen ongetwijfeld aanpassingsproblemen hebben en minder productief zijn. Laat ze eerst een aantal uren minder werken, betaal ze volgens de CAO en gebruik een deel van de uitkering voor een korting voor de werkgever.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:55:31 #83
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182554826
quote:

[..]

Wat jij hier meld heet een contradictie. Dus er is een groot te kort aan opgeleide bouwvakkers maar er zitten vele bouwvakkers thuis. Waarom is dat dan? Die Syriers zouden worden opgeleid, krijgen een diploma en dat met behoud van uitkering. Volgens mij worden slaven niet opgeleid, krijgen ze nooit een diploma en ook geen uitkering. Of is dat in de huidige tijd anders?

Deze nietsnutten hebben blijkbaar geen zin om hard te werken en te integreren. Is dit nou Nederland lui lekkerland? Het feit dat ze in bruikleen gekregen spullen niet terugbrengen geeft wel de mentaliteit van dit soort types weer ...
"Hoka Hey!"
pi_182554827
Goh! 🤣🤣😂
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_182554836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar die werkgever het gore lef vandaan haalt om te gaan klagen snap ik ook niet, maar het eigenlijke probleem ligt natuurlijk bij die stichting. Ik zie het al voor me, zo'n beroepsbetuttelaar/slavendrijver die zichzelf op de borst klopt dat hij een grote klant heeft binnengehaald met zijn vers aangeleerde commerciele inzicht, door meer dan 6 ton aan loonkosten gratis en voor niks weg te geven in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt voor de duur van maar liefst twee jaar! Wat een deal.
Wie heeft gezegd dat ze niet eerder dan binnen twee jaar weg mogen?

Als iemand ergens anders betaald werk kan krijgen, is dat helemaal prima.
pi_182555361
quote:

[..]

Het volle pond hoeft natuurlijk ook niet, die mensen zullen ongetwijfeld aanpassingsproblemen hebben en minder productief zijn. Laat ze eerst een aantal uren minder werken, betaal ze volgens de CAO en gebruik een deel van de uitkering voor een korting voor de werkgever.
Gratis en voor niks?

investeren in een opleidings lokaal, werkkleding, opleiding geven (dus een vakkracht voor de klas, misschien wel 2), waarschijnlijk ligt het werktempo veel lager dan van een vakkracht.

grappig om hier meteen te lezen wie wel enig bedrijfskundige achtergrond heeft en wie niet :D
pi_182555513
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182555519
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:29:55 #89
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182555543
quote:

Als je:
- criminele dingen doet

keep dreaming
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182555687
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie heeft gezegd dat ze niet eerder dan binnen twee jaar weg mogen?
Wie zegt dat ze dat wel mogen, probeer maar eens uit de klauwen van zo'n clubje te blijven als ze eenmaal beet hebben. Die moeten zichzelf ook aan het werk houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef luxerobots het volgende:

Donder toch op met dat nablaten van VVD-propaganda. Werken is lonend wanneer je gewoon een fatsoenlijk loon krijgt. Lonen, loon, zo moeilijk is het allemaal niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Gratis en voor niks?

investeren in een opleidings lokaal, werkkleding, opleiding geven (dus een vakkracht voor de klas, misschien wel 2), waarschijnlijk ligt het werktempo veel lager dan van een vakkracht.
Zoals ik aangaf spaart hij meer dan 6 ton uit tov reguliere krachten, daar kan die 500 euro voor een paar stoelen, een tafel en een schoolbord wel vanaf. De lessen wilde hij blijkbaar zelf doen, en het heeft er alle schijn van dat hij ze alleen even de kunstjes wil leren die ze voor hem moeten doen. Wat betreft de rest houdt hij zich blijkbaar niet aan de afspraak met die stichting. Barmhartig hoor, ik schiet bijna vol.

quote:
grappig om hier meteen te lezen wie wel enig bedrijfskundige achtergrond heeft en wie niet :D
Toen ik studeerde waren mensen van bedrijfskunde ook al zo makkelijk te herkenen, aan het bewegen van de lippen tijdens het lezen. Begrijpend lezen blijft blijkbaar een probleem bij die mensen, laat staan kritisch.
pi_182555811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat wel mogen, probeer maar eens uit de klauwen van zo'n clubje te blijven als ze eenmaal beet hebben. Die moeten zichzelf ook aan het werk houden.
De gemeente wil dolgraag dat mensen gaan werken, voor de langdurig werklozen worden juist dit soort oplossingen bedacht. Werk waarbij je met behoud van uitkering dingen leert, zodat je daarna kan werken.
pi_182556287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
De werkschoenen hebben ze al en er is daar voor de komende 100 jaar genoeg werk !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_182556976
Werken met behoud van uitkering. Dan zou de logische gevolgtrekking zijn bij het stoppen met werken, het stoppen van de uitkering.
Overigens zeer onwaarschijnlijk dat de lamzakken "er pas na een week achter kwamen dat ze niet (veel) meer aan overhielden", het werk viel ze dus gewoon tegen. Één stoker is op de anderen gaan inpraten en iedereen verzaakt.
Overigens is het in dat soort landen zeer gebruikelijk dat mensen na hun eerste loon-in-een-envelopje het geld eerst opmaken en dan pas weer terug komen, of niet. Daar zijn oplossing voor, maar die worden vaak als discriminerend of racistisch beschouwd.
Racist
pi_182557102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:28 schreef probeer het volgende:
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
Dit dus, en daar valt geen mens voor te motiveren.
pi_182557114
Werken voor je uitkering, en pas na 2 jaar als volwaardige baan betaald krijgen.
Flikker eens op zeg.

Zie hier de industrie achter de welkom-cultuur.
pi_182557223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dit dus, en daar valt geen mens voor te motiveren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:53 schreef Hamzoef het volgende:
Werken voor je uitkering, en pas na 2 jaar als volwaardige baan betaald krijgen.
Flikker eens op zeg.

Zie hier de industrie achter de welkom-cultuur.
Zie hier de verwende "Westerling" die een uitkering beschouwt als recht.
We hebben het hier over migranten, misschien vluchtelingen, die op de gratie van de overheid in ons land mogen vertoeven. Daar mag best wat tegenover staan vind ik.
Ik denk dat andersom, als Nederland in een burgeroorlog lag, ik in Syriė (of waar dan ook in het midden-Oosten) niet hoefde te rekenen op één cent, boterham of gratis opleiding.
Racist
pi_182557235
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:58 schreef Toga het volgende:

[..]

[..]

We hebben het hier over migranten, misschien vluchtelingen, die op de gratie van de overheid in ons land mogen vertoeven. Daar mag best wat tegenover staan vind ik.
Ik denk dat andersom, als Nederland in een burgeroorlog lag, ik in Syriė (of waar dan ook in het midden-Oosten) niet hoefde te rekenen op één cent, boterham of gratis opleiding.
Ander verhaal, want Nederland heeft geld zat.
pi_182557263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Saoedi-Arabiė ook. En moet je eens zien hoe gastvrij zij hun geloofsgenoten opvingen :')
pi_182557266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:58 schreef Toga het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij IS in Nederland bij werkeloosheid het hebben van een uitkering gewoon een recht.
pi_182557268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, het geld klotst hierover de plinten :')
pi_182557285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Saoedi-Arabiė ook. En moet je eens zien hoe gastvrij zij hun geloofsgenoten opvingen :')
Ik heb geen goed woord over voor de regime van dat land.
pi_182557292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij IS in Nederland bij werkeloosheid het hebben van een uitkering gewoon een recht.
Deze mensen zijn niet werkeloos.
Dat ze niet werken betekent nog niet dat ze werkeloos zijn.
pi_182557391
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:02 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Deze mensen zijn niet werkeloos.
Dat ze niet werken betekent nog niet dat ze werkeloos zijn.
In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?
pi_182557416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?
Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polen :9
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:10:57 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_182557422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:28 schreef probeer het volgende:
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.

Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_182557454
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polen :9
Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.
pi_182557484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.

Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Ik weet niet genoeg om er over te oordelen in dit geval.
Maar als het probleem de bijstanduitkering is dan lijkt mij het eerder een mentaliteits kwestie
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:16:34 #108
56749 BlaZ
pi_182557512
Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.

Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me. De daklozenopvang kunnen we dan opvangen, dat zorgt ook meteen voor vrijkomende woningen.

[ Bericht 19% gewijzigd door sp3c op 16-10-2018 20:19:14 ]
pi_182557521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.
Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.
pi_182557526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.

Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me.
Huur en zo hoeft niet betaald te worden?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:17:33 #111
56749 BlaZ
pi_182557530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Huur en zo hoeft niet betaald te worden?
Daklozenopvang?
pi_182557546
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me. De daklozenopvang kunnen we dan opvangen, dat zorgt ook meteen voor vrijkomende woningen.
Nee dat kan niet.
pi_182557552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.
Ik zie zoiets niet als stage lopen, ik zie het als uitbuiting door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:19:07 #114
56749 BlaZ
pi_182557564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.
Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon, ook.
pi_182557571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daklozenopvang?
Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben. _O-
pi_182557572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon ook.
In Nederland gaan we gelukkig niet zo me elkaar om. I
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:20:34 #117
56749 BlaZ
pi_182557586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben. _O-
In de praktijk ga je echt geen honderdduizenden hoeven op te vangen. Je stelt deze regel in en de meerderheid is zo aan het werk.
pi_182557659
quote:
Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.
Oh.
pi_182557767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:41:29 #120
56749 BlaZ
pi_182558010
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.
pi_182558146
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij.
Volgens mij is daar sinds een jaar en nog wat geen wettelijke basis meer voor.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:03:00 #122
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_182558615
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:18 schreef RM-rf het volgende:
Dan betaald die werkgever toch gewoon de volgende keer personeel ook werkelijk een echt loon?

in plaats ervan om die personen enkel 'met behoud van uitkering' aan de slag te laten gaan?

Lopen ze vast minder snel weg, als ze ook betaald krijgen, ipv een volledige 40-uurs werkweek te moeten uitvoeren en daarnaast in eigen tijd ook nog extra cursussen en training te moeten volgen, terwijl het ze voorlopig weinig tot niks oplevert en ze ook als ze succesvol zijn hooguit kunnen hopen eventueel na twee jaar -misschien- een baan te kunnen krijgen.

Ik zou ook weglopen als ze dat als 'is-een-kado-moet-je-blij-mee-zijn' me zouden aanbieden
Zit zeker wat in. Er is vast niet gesproken over toepassen van de cao, al dan niet na, zeg, 2 maanden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_182558714
Haha zo'n werkgever die denkt wat gratis arbeid binnen te hengelen :D
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_182559030
quote:
Niet werken, wel de werkschoenen houden.

Les 1 in Nederland :

سرقة ما تستطيع
pi_182559085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Niet werken, wel de werkschoenen houden.

Les 1 in Nederland :

سرقة ما تستطيع
حَرَامْ

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 21:17:30 ]
pi_182559115
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

حَرَامْ
لا ، لا
pi_182559193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

لا ، لا
نعم نعم
pi_182559216
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.
De eerste maand als proefmaand. Is dat toevallig zoiets als zeg, proeftijd?

Waarom al dat wringen in bochten om niet een normaal loon te betalen?

En als het dan zogenaamde opleidingsplaatsen zijn, bied ze dan de gangbare vergoeding voor zo'n opleidingsplek, en een geaccrediteerde opleiding (met bijkomende kwaliteitseisen).
pi_182559255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

نعم نعم
اولا احضر الحذاء
pi_182559268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

اولا احضر الحذاء
بالعكس
pi_182559278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:

Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.
pi_182559375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:22 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.
Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.
pi_182559436
الألمان لديهم دراجتي

السوريون لديهم حذائي
pi_182559520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.

-O-
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:34:42 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182559650
Geeft gewoon weer aan hoe naief veel mensen in NL zijn.

Dit komt voor mij echt niet als een verrassing hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182559756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

-O-
Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.
pi_182559913
quote:

[..]

Precies. Het zijn gewoon een stelletje uitvreters die waarschijnlijk van dr landgenoten hebben gehoord dat die niet hoefden te werken voor dr centen.
pi_182560212
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_182560494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.
Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaar :T
pi_182560551
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:08 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaar :T
Juist. ^O^
pi_182560703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.
pi_182561980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

-O-
nu thuis, straks met een AK in Amsterdam. Allemaal terug naar MO schoppen
pi_182562085
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Dat wil ik best voor een goed salaris. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_182564706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 22:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.
Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.

Wie zegt trouwens dat deze drama-king überhaupt gevraagd heeft de schoenen terug te geven?

Nee, als een ondernemer aangeboden krijgt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten moet hij ook wel minimaal dat dubbeltje willen uitgeven, beter is het dan ruim te zijn met fooien.

Maar goed, het is nog steeds een erg eenzijdig verhaal. De andere kant is nog nul komma nul belicht dus.
pi_182564744
Slavenarbeid van een ondernemer die goedkope arbeidskrachten wil hebben en die nu erg teleurgesteld is dat het feest niet doorgaat en dat hij daardoor 2x zo duurdere mensen moet gaan aannemen.

Die opleidingskosten enzovoorts wegen helemaal niet op als hij werknemerspremies enzovoorts zou moeten gaan betalen voor een normale werknemer die een normaal salaris krijgt

zo syrier is gewoon een goedkoop krachtje voor hem.....

En in de bouw zijn de marges steeds kleiner geworden wat betreft de winsten. Veel werk maar relatief verdienen ze er tegenwoordig steeds minder op al die bouwprojecten.
pi_182565151
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.

Wie zegt trouwens dat deze drama-king überhaupt gevraagd heeft de schoenen terug te geven?

Nee, als een ondernemer aangeboden krijgt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten moet hij ook wel minimaal dat dubbeltje willen uitgeven, beter is het dan ruim te zijn met fooien.

Maar goed, het is nog steeds een erg eenzijdig verhaal. De andere kant is nog nul komma nul belicht dus.
De andere kant mag allah op de knieėn bedanken dat ze hier uberhaupt mogen zijn, anders gaan ze maar meteen weer terug.
pi_182565665
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.
Tja, daar hoef je geen Syriėr voor te zijn hoor, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om 40 uur te werken voor hetzelfde geld als niets doen.

40 uur is gewoon teveel en kan eigenlijk niet meer anno 2018.
Wat ik overigens wel zou doen als ik onverhoopt afhankelijk zou raken van een uitkering is 24 uur per week werken. Dat zou als het goed is hetzelfde op moeten leveren als een bijstandsuitkering maar dan ben je niet meer afhankelijk en verlost van al die debiele regeltjes van de participatie wet.

Dus werken met behoud van uitkering... nooit van mijn leven. Maar 24 uur werken, hetzelfde verdienen en uit de uitkering zijn zou ik geen probleem mee hebben.

En die smoesjes dat het een opstapje is naar echt werk zijn ook gewoon worsten die voorgehouden worden. 9 van de 10 keer mogen de slaven gewoon weer oprotten als de termijn verstreken is en komt er weer een nieuwe ploeg gratis krachten.
pi_182565695
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:45 schreef LanaMyst het volgende:
Dus werken met behoud van uitkering... nooit van mijn leven.
Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182565723
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Slavenarbeid van een ondernemer die goedkope arbeidskrachten wil hebben en die nu erg teleurgesteld is dat het feest niet doorgaat en dat hij daardoor 2x zo duurdere mensen moet gaan aannemen.

Die opleidingskosten enzovoorts wegen helemaal niet op als hij werknemerspremies enzovoorts zou moeten gaan betalen voor een normale werknemer die een normaal salaris krijgt

zo syrier is gewoon een goedkoop krachtje voor hem.....

En in de bouw zijn de marges steeds kleiner geworden wat betreft de winsten. Veel werk maar relatief verdienen ze er tegenwoordig steeds minder op al die bouwprojecten.
Ja dat is waar. Maar zo werkt dat natuurlijk niet alleen als het Syriėrs betreft. Voor andere groepen gelden dezelfde regels. Ik zie niet in waarom we voor mensen met een Syrisch paspoort anders met de regels om zouden moeten gaan dan voor bijstandsgerechtigden met een ander paspoort.
pi_182565825
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.
Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.

Het lijkt mij vreselijk om afhankelijk te zijn van zo'n uitkering en ik zou er dan ook alles aan doen om er zo snel mogelijk weer uit te komen. Maar als je moet werken met behoud van uitkering ben je dubbel genaaid. Naast het inkomen is de motivatie om te werken vooral om van die uitkering (met al zijn beperkingen) verlost te zijn. Maar dat is dus niet het geval als je moet werken met behoud van uitkering.
Laat die uitzuigers van werkgevers ze maar gewoon in dienst nemen en op zijn minst minimumloon betalen. Dan is die uitkering helemaal niet meer nodig.

Deze werkslaafjes die moeten werken om hun uitkering te behouden houden ook nog eens normale arbeidsplaatsen bezet.
pi_182565960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.

Het lijkt mij vreselijk om afhankelijk te zijn van zo'n uitkering en ik zou er dan ook alles aan doen om er zo snel mogelijk weer uit te komen. Maar als je moet werken met behoud van uitkering ben je dubbel genaaid. Naast het inkomen is de motivatie om te werken vooral om van die uitkering (met al zijn beperkingen) verlost te zijn. Maar dat is dus niet het geval als je moet werken met behoud van uitkering.
Laat die uitzuigers van werkgevers ze maar gewoon in dienst nemen en op zijn minst minimumloon betalen. Dan is die uitkering helemaal niet meer nodig.

Deze werkslaafjes die moeten werken om hun uitkering te behouden houden ook nog eens normale arbeidsplaatsen bezet.
Het lijkt mij ook vreselijk.

Maar als jij je verplaatst in mensen met een uitkering dan zou je niet zeggen dat je het nooit van je leven zou doen, want dat betekent namelijk dat je uitkering gewoon wordt gekort en dat kun je dan helemaal niet missen.
pi_182566005
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:20 schreef probeer het volgende:

[..]

De eerste maand als proefmaand. Is dat toevallig zoiets als zeg, proeftijd?

Waarom al dat wringen in bochten om niet een normaal loon te betalen?

En als het dan zogenaamde opleidingsplaatsen zijn, bied ze dan de gangbare vergoeding voor zo'n opleidingsplek, en een geaccrediteerde opleiding (met bijkomende kwaliteitseisen).
Dit zijn mensen die gevlucht zijn voor de "oorlog". Zij komen in dit land, krijgen een uitkering. Voor die uitkering hoeven ze alleen maar te integreren, meer wordt er niet gevraagd. Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft, dus "moeten" ze gaan werken. Door dat werken slaan ze meteen meerdere vliegen met één klap, ze leren hoe het eraan toegaat op de Nederlandse werkvloer, wat erg van pas komt wil je hier blijven en werken, en ze leren de Nederlandse taal, ook toch wel een dingetje wil je fatsoenlijk kunnen integreren. Daarbij krijgen ze ook nog cursussen met bijbehorende diploma's wat hun kansen op de arbeidsmarkt zullen verhogen. Maar deze heren willen liever thuiszitten en geld vangen, dan werken/integreren en geld vangen. Ik kan dat op geen enkele mogelijke manier goedpraten. Je zou toch blij moeten zijn met de kansen die dit land bied zodra je gevlucht bent voor een oorlog, en ik durf te wedden dat er ook Syriėrs rondlopen die graag deze kans met twee handen aangrijpen en de schouders er de komende twee jaar onderzetten.
pi_182566054
Gratis zoveel geld - voor hen is het heel veel, een uitkering - of 40 uur zwaar werk en daarnaast nog Nederlands leren etc?
Verplaats je even in die mensen.
Ik zou met 10 uur beginnen en dan gaat het erom of je ze kunt verleiden of kunt leren inzien dat een nuttige tijdsbesteding geluk en waardering oplevert.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:12:59 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit zijn mensen die gevlucht zijn voor de "oorlog". Zij komen in dit land, krijgen een uitkering. Voor die uitkering hoeven ze alleen maar te integreren, meer wordt er niet gevraagd. Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft, dus "moeten" ze gaan werken. Door dat werken slaan ze meteen meerdere vliegen met één klap, ze leren hoe het eraan toegaat op de Nederlandse werkvloer, wat erg van pas komt wil je hier blijven en werken, en ze leren de Nederlandse taal, ook toch wel een dingetje wil je fatsoenlijk kunnen integreren. Daarbij krijgen ze ook nog cursussen met bijbehorende diploma's wat hun kansen op de arbeidsmarkt zullen verhogen. Maar deze heren willen liever thuiszitten en geld vangen, dan werken/integreren en geld vangen. Ik kan dat op geen enkele mogelijke manier goedpraten. Je zou toch blij moeten zijn met de kansen die dit land bied zodra je gevlucht bent voor een oorlog, en ik durf te wedden dat er ook Syriėrs rondlopen die graag deze kans met twee handen aangrijpen en de schouders er de komende twee jaar onderzetten.
Dat kan allemaal door ze een gewoon loon te betalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182566142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook vreselijk.

Maar als jij je verplaatst in mensen met een uitkering dan zou je niet zeggen dat je het nooit van je leven zou doen, want dat betekent namelijk dat je uitkering gewoon wordt gekort en dat kun je dan helemaal niet missen.
Ik zou ook niet weigeren als ik voor het blok gezet zou worden maar ik zou wel de boel op subtiele wijze proberen te saboteren dat zo'n werkgever me gewoon niet wil hebben. En ondertussen natuurlijk blijven solliciteren voor echt werk (en daar ook verlof voor eisen als ik ergens uitgenodigd word voor een gesprek)
pi_182566157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Gratis zoveel geld - voor hen is het heel veel, een uitkering - of 40 uur zwaar werk en daarnaast nog Nederlands leren etc?
Ik zou met 10 uur beginnen en dan gaat het erom of je ze kunt verleiden of kunt leren inzien dat een nuttige tijdsbesteding geluk en waardering oplevert.
Toen ik klaar was met het lui lekker leven genaamd school moest ik ook meteen 40 uur beginnen met werken, na enkele weken/maanden ben je daaraan gewend. Tel daarbij op dat ik in de IT werk en erbij nog veel moet studeren op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Zo is er voor iedereen wel wat te zeggen in elk vakgebied. Toen mijn vader vroeger zonder werk zat is hij vrijwilligerswerk gaan doen, twee jaar lang ondanks dat hij een uitkering had. En die maakte meer dan 40 uur per week en kreeg er niets extra's voor. Het heeft ook te maken met mentaliteit.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:17:44 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Toen ik klaar was met het lui lekker leven genaamd school moest ik ook meteen 40 uur beginnen met werken, na enkele weken/maanden ben je daaraan gewend. Tel daarbij op dat ik in de IT werk en erbij nog veel moet studeren op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Zo is er voor iedereen wel wat te zeggen in elk vakgebied. Toen mijn vader vroeger zonder werk zat is hij vrijwilligerswerk gaan doen, twee jaar lang ondanks dat hij een uitkering had. En die maakte meer dan 40 uur per week en kreeg er niets extra's voor. Het heeft ook te maken met mentaliteit.
Kreeg jij een gewoon loon?
Mocht jou vader kiezen welk vrijwilligerswerk hij deed of besloot de gemeente dat voor hem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182566241
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ze krijgen een uitkering, het wordt niet vermeld maar ze zullen ook flinke kortingen/subsidies krijgen op zaken die betaald moeten worden, zoals zorgkosten (mits ze die zelf betalen). Daar staat niets tegenover behalve integreren dmv. een leerbaan waarbij ze diploma's halen en Nederlands leren.

Wat moeten stagiaires dan wel niet zeggen? Die maken ook 40 uur voor een nog mindere vergoeding dan deze Syriėrs? Moeten die ook maar massaal gaan weigeren omdat ze een normaal loon willen? Je zou nog niet eens recht moeten hebben op een uitkering als je nog niet eens één dag in Nederland gewerkt hebt, ik vind dit een mooie oplossing zelfs voor immigratie critici zoals mij. Uitkering, voordelen etc. geen probleem, maar daar staat tegenover dat je niet jarenlang op je gat gaat liggen maar gaat meedraaien in een bedrijf waar je cursussen krijgt en de taal krijgt geleerd. Dat is toch een win-win zou ik zeggen, je houd er ervaren en opgeleide Syriėrs aan over die niet de rest van hun leven aan het uitkeringsinfuus blijven hangen, daarbij zal de integratie stukken sneller verlopen doordat ze meelopen in een Nederlands bedrijf.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:19:30 #159
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182566242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar zo werkt dat natuurlijk niet alleen als het Syriėrs betreft. Voor andere groepen gelden dezelfde regels. Ik zie niet in waarom we voor mensen met een Syrisch paspoort anders met de regels om zouden moeten gaan dan voor bijstandsgerechtigden met een ander paspoort.
40 Uur werken om je uitkering te behouden is wel gortig hoor. Dat is doorgaans geen eis. Zeker niet met ook nog eens een 'opleiding' er bovenop. Met minder dan de helft van die 40 uur aan vrijwilligerswerk voldoe je al prima aan de participatiewet (meer dan 20 uur mag niet eens).

Bovendien zijn er dus ook nog allerlei regels tegen het verdringen van betaalde arbeid. Juist om te voorkomen dat tegenprestaties worden gebruikt om lekker gratis krachten voor normale functies te gebruiken, waar de belastingbetaler voor mag opdraaien. Terwijl deze regeling daar toch wel bijzonder veel op lijkt eigenlijk.
pi_182566250
‘Barmhartige’ ondernemer _O-
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:20:16 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566252
Daarbij, dankzij de ontslagrechtversoepling, flexibilisering van de arbeidsmarkt en nu de komende aanpassingen in de toegang tot de rechtsbijstand gaan er nog veel mensen te maken krijgen met dat 'werken met behoud van uitkering'-principe... Kijken of die 'mentaliteit' en dat 'arbeidsethos' dan nog zo hoog is.

Het gaat hier helemaal niet om Syriėrs, het gaat hier om een totaal verziekte en verziekende arbeidsmarkt waar dit soort constructies juist voor de gewone arbeider desastreus zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:22:20 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ze krijgen een uitkering, het wordt niet vermeld maar ze zullen ook flinke kortingen/subsidies krijgen op zaken die betaald moeten worden, zoals zorgkosten (mits ze die zelf betalen). Daar staat niets tegenover behalve integreren dmv. een leerbaan waarbij ze diploma's halen en Nederlands leren.

Wat moeten stagiaires dan wel niet zeggen? Die maken ook 40 uur voor een nog mindere vergoeding dan deze Syriėrs? Moeten die ook maar massaal gaan weigeren omdat ze een normaal loon willen? Je zou nog niet eens recht moeten hebben op een uitkering als je nog niet eens één dag in Nederland gewerkt hebt, ik vind dit een mooie oplossing zelfs voor immigratie critici zoals mij. Uitkering, voordelen etc. geen probleem, maar daar staat tegenover dat je niet jarenlang op je gat gaat liggen maar gaat meedraaien in een bedrijf waar je cursussen krijgt en de taal krijgt geleerd. Dat is toch een win-win zou ik zeggen, je houd er ervaren en opgeleide Syriėrs aan over die niet de rest van hun leven aan het uitkeringsinfuus blijven hangen, daarbij zal de integratie stukken sneller verlopen doordat ze meelopen in een Nederlands bedrijf.
VVD-propaganda in optima forma, en zelf, als Jan Modaal, niet doorhebben dat dit soort geintjes juist ook voor je eigen positie weinig verheffend zijn.

8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:22:32 #163
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182566288
quote:
Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft
Bijstand is geen WW. Je hoeft geen dag van je leven gewerkt te hebben om daarvoor in aanmerking te komen.
pi_182566293
quote:

[..]

Erkennen dat het veelal een regelrechte ramp is.

Op elk vlak eigenlijk. Financieel vooral.

Steeds maar weer dit soort mensen hier te laten (ver)blijven.

Het maakt me geen zak uit wat voor kleur , seksuele geaardheid, ras of religie.

Maar als de ervaring met bepaalde groepen is : het kan niks, het wil niks en het wordt niks, hou er dan mee op.

Stoppen met kansloos op kansloos te stapelen. Stapelen omdat dat makkelijker is dan de lijnen te trekken, de minder aantrekkelijke maatregelen te gaan nemen.

Ophouden, geen policore lulpraat meer, geen mooie plaatjes verkopen terwijl de realiteit anders uitwijst, en vooral stoppen met bergen geld erin te pompen.

Bergen geld die elders hard nodig zijn en de nijpende situaties die er al jaren zijn (eerst) op te lossen en te verzachten.
pi_182566322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kreeg jij een gewoon loon?
Mocht jou vader kiezen welk vrijwilligerswerk hij deed of besloot de gemeente dat voor hem?
Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS2/3 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?

Mijn vader heeft jaren in de bouw/isolatie gewerkt, op jonge leeftijd was zijn rug/knieėn etc. helemaal naar de klote, geen contractverlening daardoor. Hij was grotendeels afgekeurd, kon thuisblijven, maar is meteen 2 jaar vrijwilligerswerk gaan doen in een dierenasiel, terwijl dat gedoe met aangepast werk zoeken liep. Nu werkt hij bij een sociale voorziening, nog altijd fysiek werk (zit in de kop, krijg je niet eruit bij hem :P ) en werkt nu al dik 25 jaar onafgebroken en ik kan met enige trots zeggen een echt werkpaard ondanks de vele operaties en fysieke ongemakken Dus niet langs de weg leunen op een schep. Aard van het beestje zullen we maar zeggen, die man is niet thuis te houden. :) Ik ben ook zo opgevoed, dus mij stoort het gewoon dat mensen (waaronder mijn beste vriend) fysiek in staat zijn om te werken maar de regels zo bespelen dat ze een lui lekker leven hebben door niet te werken.
pi_182566333
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat gewone loon zijn ze helemaal nog niet waard want ze hebben de vaardigheden en de taalkennis niet om te functioneren als een Nederlander. Qua werktempo heb ik geen idee verder.

Als dit een min of meer gratis BOL-opleiding is vind ik het een grote schande dat ze hem afslaan. Als dit een manier is om ze uit te persen en dan aan de kant te gooien zonder dat ze aan diploma's en taalkennis ene flikker zijn opgeschoten vind ik dat ook schandalig.

Ik vind dat hele systeem van werken met behoud van uitkering trouwens een crime. Mensen worden er in hun beroep waar ze een goed loon verdienen uitgeflikkerd om dan later dat werk voor een bijstandsuitkering van een fractie van dat loon te doen(als je eigen huis hebt e.d. mag je dat zelfs eerst verteren).

Maar een groep NOG onaangepaste Syriėrs een vol loon bieden terwijl ze in het begin maar een deel van het werk doen van een opgeleide Nederlander, daar zou ik ook niet aan gaan.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:25:30 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS4 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?

Mijn vader heeft jaren in de bouw/isolatie gewerkt, op jonge leeftijd was zijn rug/knieėn etc. helemaal naar de klote, geen contractverlening daardoor. Hij was grotendeels afgekeurd, kon thuisblijven, maar is meteen 2 jaar vrijwilligerswerk gaan doen in een dierenasiel, terwijl dat gedoe met aangepast werk zoeken liep. Nu werkt hij bij een sociale voorziening, nog altijd fysiek werk (zit in de kop, krijg je niet eruit bij hem :P ) en werkt nu al dik 25 jaar onafgebroken en ik kan met enige trots zeggen een echt werkpaard ondanks de vele operaties en fysieke ongemakken Dus niet langs de weg leunen op een schep. Aard van het beestje zullen we maar zeggen, die man is niet thuis te houden. :) Ik ben ook zo opgevoed, dus mij stoort het gewoon dat mensen (waaronder mijn beste vriend) fysiek in staat zijn om te werken maar de regels zo bespelen dat ze een lui lekker leven hebben door niet te werken.
Je kreeg dus een normaal loon en je vader werd niet gedwongen.

Dank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:26:07 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:25 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat gewone loon zijn ze helemaal nog niet waard want ze hebben de vaardigheden en de taalkennis niet om te functioneren als een Nederlander. Qua werktempo heb ik geen idee verder.

Als dit een min of meer gratis BOL-opleiding is vind ik het een grote schande dat ze hem afslaan. Als dit een manier is om ze uit te persen en dan aan de kant te gooien zonder dat ze aan diploma's en taalkennis ene flikker zijn opgeschoten vind ik dat ook schandalig.

Ik vind dat hele systeem van werken met behoud van uitkering trouwens een crime. Mensen worden er in hun beroep waar ze een goed loon verdienen uitgeflikkerd om dan later dat werk voor een bijstandsuitkering van een fractie van dat loon te doen(als je eigen huis hebt e.d. mag je dat zelfs eerst verteren).

Maar een groep NOG onaangepaste Syriėrs een vol loon bieden terwijl ze in het begin maar een deel van het werk doen van een opgeleide Nederlander, daar zou ik ook niet aan gaan.
DAAR gaat het mij om... dat het Syriėrs zijn zal me worst wezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182566358
quote:

[..]

Ja die zullen er ook vast en zeker wel zijn. En wellicht is het werkethos van deze lui inderdaad helemaal bagger en zulks.

Maar dat staat helemaal los van het smerig spelletje wat sommige werkgevers spelen om via dit soort constructies geen wettelijk vastgelegd loon te betalen.
pi_182566373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS2/3 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?

Die mentaliteit heerst bij mij in de familie ook. Toch komen er mensen wel eens in een uitkering terecht omdat er een bedrijf over de kop gaat of ze ook versleten zijn. Die is dan altijd veel minder dan het loon dat de rest van de familie verdient met gewoon aan het werk zijn. Dus dat soort verhalen vind ik altijd wel raar. Dat je met een uitkering meer binnenhaalt dan met werk. Is zeker niet mijn ervaring.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:28:08 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566375
Daarom roep ik al jaren dat juist rechts blij is met massa-immigratie: linksom of rechtsom legt het een bom onder de arbeidsmarkt en/of het idee van een verzorgingsstaat. Luilekkerland voor onscrupuleuze werkgevers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182566381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Yep, het probleem is de uitkering. De maandelijkse bijstand hier, dat verdienen mensen nog niet eens per jaar in derdewereldlanden.

Maar ze weten niet dat het leven hier totaal anders is dan bij hun.
pi_182566391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan heb je toch iets niet goed gedaan, na school heb ik eerst even een half jaartje niets gedaan.
Daarna hier en daar wat verdiend met part-time baantjes (20u per week) .
Uiteindelijk een trainee traject ingegaan van 3 dagen per week gedurende een half jaar.
Vervolgens heel rustig opgebouwd naar 40 uur. Maar eigenlijk wen je daar nooit aan, zelfs na 20 jaar niet. Als ik studies ga volgen die voor de uitvoering van mijn werk van belang zijn krijg ik daar betaald studieverlof voor. Studeren in eigen tijd heb ik nooit gedaan behalve dan de avond voor het examen nog even wat doornemen.

40 uur per week vrijwilligerswerk mag helemaal niet en is dus ook illegaal, maximum is 8 uur omdat je anders een arbeidsplaats bezet houdt. Als je het goed aanpakt kun je nog een vrijwilligersvergoeding krijgen van max 125 euro per maand (op basis van 8 uur dus) die je mag houden naast je uitkering omdat het geen loon is maar slechts een vorm van compensatie.

Jezelf 40+ uur per week het schompes werken of de hele dag niets doen zijn beiden uitersten en uitersten zijn nooit goed, de beste oplossing ligt ergens in het midden lijkt mij.
pi_182566401
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja die zullen er ook vast en zeker wel zijn. En wellicht is het werkethos van deze lui inderdaad helemaal bagger en zulks.

Maar dat staat helemaal los van het smerig spelletje wat sommige werkgevers spelen om via dit soort constructies geen wettelijk vastgelegd loon te betalen.
Ow dat laatste geef ik toe, vele werkgevers zijn gewoon criminelen. Zoveel mogelijk werk en zo min mogelijk betalen. Maar ik zie dit niet echt als werk, ik zie dit als een kans om te integreren, Nederlands te leren, cursussen te volgen waardoor na 2 jaar (misschien wel eerder mits ze het snel oppakken) ze een betere baan kunnen zoeken. Ze zijn toch niet verplicht om twee jaar voor dat hongerloontje te werken? Ze kunnen toch ook even de schouders eronder zetten, trainingen/ volgen en dan zelf opzoek naar een betere baan waardoor ze helemaal niet meer afhankelijk zijn van een uitkering.

Althans zo zou ik het doen mits ik in hun schoenen stond en een ander land mij een kans gaf na gevlucht te zijn voor een oorlog. Het is een beetje geven en nemen.
pi_182566444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

VVD-propaganda in optima forma, en zelf, als Jan Modaal, niet doorhebben dat dit soort geintjes juist ook voor je eigen positie weinig verheffend zijn.

8)7
Ja maar die luie Syriėrs!
pi_182566465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:27 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Die mentaliteit heerst bij mij in de familie ook. Toch komen er mensen wel eens in een uitkering terecht omdat er een bedrijf over de kop gaat of ze ook versleten zijn. Die is dan altijd veel minder dan het loon dat de rest van de familie verdient met gewoon aan het werk zijn. Dus dat soort verhalen vind ik altijd wel raar. Dat je met een uitkering meer binnenhaalt dan met werk. Is zeker niet mijn ervaring.
Toen ik begon had ik iets van 1600 bruto (10 jaar geleden) maar kreeg bijna geen toeslagen. Die vriend van mij (zit nu nog altijd thuis trouwens) hield evenveel over als mij aan het einde van de maand, maar kon wel tot 1 uur in de middag in zijn bed blijven liggen, zuipen, neuken, feesten maar werken ho maar. Die jongen had op een gegeven moment meer gespaard dan mij. Een vriend van mijn vader hetzelfde, geen werk, afgekeurd, beetje zwart werken en alles vergoed krijgen. Nieuwe fiets nodig, de gemeente vergoed het, buspas wordt vergoed etc. Het systeem wordt zwaar misbruikt, en even voor de statistieken, het gaat hier gewoon om blanke autochtonen, geen Syriėrs. ;) Nu ik dik het dubbele verdien houd ik natuurlijk meer over in de maand, maar een echt groot verschil is er niet eerlijk gezegd. Hij kan nog net zo vaak op vakantie als mij, kan ook eens wat leuke gadgets kopen etc. alleen heeft hij meer vrije tijd.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:34:38 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566469
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja maar die luie Syriėrs!
Dat zeg ik... door dom onderbuikgeneuzel wordt onze verzorgingsstaat en arbeidsmarkt gesloopt. Niet door een handvol Syriėrs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:35:32 #178
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182566484
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Want het gaat er niet alleen om wat die mensen verdienen en of ze daar blij mee mogen zijn. Alles dat ze verdienen komt uit de schatkist, terwijl er gewoon een werkgever profiteert van hun arbeid. Dat is toch niet de bedoeling?
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:36:01 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182566491
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:35 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Inderdaad. Want het gaat er niet alleen om wat die mensen verdienen en of ze daar blij mee mogen zijn. Alles dat ze verdienen komt uit de schatkist, terwijl er gewoon een werkgever profiteert van hun arbeid. Dat is toch niet de bedoeling?
Alles voor het Heilige Bedrijfsleven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182566625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dit is geen oplossing. Betaal deze mensen nu gewoon een loon zoals het hoort. Werken met behoud van een uitkering is gewoon een zeer slecht idee. Zeker op de lange termijn zeer onwenselijk. Als je dit principe wel prima vind kun je inderdaad overal mensen uit arme gebieden hier voor een grijpstuiver laten werken. En ondertussen kun je daar niet meer mee concurren en ben je een luie Nederlander want die Roemeen och die werkt zo hard en klaagt nooit.
pi_182566654

[ Bericht 100% gewijzigd door Klepper272 op 17-10-2018 14:05:18 ]
pi_182566665
Het is beter deze mensen wel op te leiden en onder een normaal loon te laten werken als terugkeer niet mogelijk is of terug naar Syriė waar mensen met kennis hard nodig zijn om het land weer op te bouwen.
pi_182566793
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De andere kant mag allah op de knieėn bedanken dat ze hier uberhaupt mogen zijn, anders gaan ze maar meteen weer terug.
Tjonge jonge, zo kan ik er ook wel een paar verzinen.

Jij mag blij zijn dat je baas je ooit heeft aangenomen. Als dank mag je wel onder je buro gaan slapen.
pi_182566815
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:58 schreef nanuk het volgende:

[..]

Tjonge jonge, zo kan ik er ook wel een paar verzinen.

Jij mag blij zijn dat je baas je ooit heeft aangenomen. Als dank mag je wel onder je buro gaan slapen.
Niet vergelijkbaar, maar leuk bedacht.
pi_182566864
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar, maar leuk bedacht.
Uitbuiting is uitbuiting. Omdat iemand wegens geweld een best wel welvarend land heeft moeten verlaten betekend niet dat ze alles maar over hu heen moeten laten gaan. Gelukkig heeft iedereen in NL rechten. dat maakt ons land een beschaafd land namelijk.
pi_182566947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:03 schreef nanuk het volgende:

[..]

Uitbuiting is uitbuiting. Omdat iemand wegens geweld een best wel welvarend land heeft moeten verlaten betekend niet dat ze alles maar over hu heen moeten laten gaan. Gelukkig heeft iedereen in NL rechten. dat maakt ons land een beschaafd land namelijk.
Maar wie buit wie uit?
Alsof ze 8000km verderop moeten gaan vertrekken voor veiligheid.

Dan komen ze hier, we laten ze binnen want we zijn een geschaafd land, we geven ze onderdak, zorg, eten, kleding en daarboven op ook nog eens zakje geld per maand.
Waar de autochtone bevolking zowel nu als in het verleden aan heeft bijgedragen en zij helemaal niets behalve zielig zijn.

Enfin, we helpen vluchtelingen als beschaafd land!
Dus we zorgen ook nog eens voor werk zodat ze niet kapot hoeven te vervelen buiten het buurt/thee-huis.

Je kan steggelen over die 40uur, maar verder?
Fuck off..
pi_182567096
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dan komen ze hier, we laten ze binnen want we zijn een geschaafd land, we geven ze onderdak, zorg, eten, kleding en daarboven op ook nog eens zakje geld per maand.

Het niet beschaafde is dat een ondernemer die aan het free loaden is kennelijk er zo'n zootje van maakt dat mensen die in eerste instantie er mee akkoord gaan alsnog na een week weglopen.

Nogmaals, dan wil ik heel graag de andere kant van het verhaal horen want hier klopt iets niet. Het werkte het elders wel namelijk. Waarom gaat het bij deze ondernemer met deze mensen dan mis? Een beetje fatsoenlijke krant had die kant van het verhaal ook belicht natuurlijk.

Inderdaad mogen mensen best wel iets doen voor een fatsoenlijk leven. Maar dan moet je ook rechten en plichten conform een CAO afspreken en naleven. Iemand voor bijstandsniveau fulltime laten werken en dan ook nog eens eisen dat daarnaast allerlei cursussen gevolgd moeten worden klinkt niet reėel. ik kreeg cursussen vrijwel altijd in werktijd bijvoorbeeld net als het gros van de werknemers in NL. Die baas krijgt dus waarschijnlijk min of meer gratis personeel en gaat dan nog lopen janken ook. Dat is gewoon niet beschaafd, ook niet geschaafd maar gewoon geschift.

Nogmaals, eerst het verhaal van twee kanten duidelijk voor je verdergaande conclusies trekt zoals jij doet.
pi_182567186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:03 schreef nanuk het volgende:

[..]

Niet alleen rechten, maar ook plichten. Zo houden we NL beschaafd.
pi_182567230
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

minimaal het minimumloon lijkt me inderdaad wel redelijk
  † In Memoriam † woensdag 17 oktober 2018 @ 11:30:51 #190
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_182567265
quote:
Nee, daar heerst nu een gebrek aan apothekers.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_182567328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

minimaal het minimumloon lijkt me inderdaad wel redelijk
Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen, niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 17-10-2018 11:39:18 ]
pi_182567476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ja, het geld klotst hierover de plinten :')
Op zich wel, die 2 miljard moest en zou opgemaakt worden toen het niet aan de dividendbelasting opgeofferd mocht worden. Die luxe heeft het kabinet blijkbaar.
pi_182567478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:34 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen en niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.
Dat hele werken met behoud van uitkering is een gedrocht waar zo snel mogelijk van af gestapt moet worden. Het is oneerlijke concurrentie en feitelijk een ongemotiveerde subsidie aan ondernemers.

Geef mensen gewoon salaris en als dat te kort is dan een aanvullende uitkering. Inderdaad gelijkwaardig voor autochtonen en allochtonen.
pi_182567504
quote:

[..]

Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen, niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.
Sowieso is werken met een uitkering grote bullshit in Nederland..

debiele ideetjes van doorgedraaide politicy zal ik maar zeggen
pi_182567686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op zich wel, die 2 miljard moest en zou opgemaakt worden toen het niet aan de dividendbelasting opgeofferd mocht worden. Die luxe heeft het kabinet blijkbaar.
Daar hadden we heel wat warmtepompen voor kunnen plaatsen. :9
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:51:47 #196
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182567732
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat hele werken met behoud van uitkering is een gedrocht waar zo snel mogelijk van af gestapt moet worden. Het is oneerlijke concurrentie en feitelijk een ongemotiveerde subsidie aan ondernemers.

Geef mensen gewoon salaris en als dat te kort is dan een aanvullende uitkering. Inderdaad gelijkwaardig voor autochtonen en allochtonen.
Ben ik het helemaal mee eens. Of je nu een werkeloze NL of een vluchteling bent het is niet meer dan een manier om aan goedkope werknemers te komen. Persoonlijk zou ik ook verre van gemotiveerd zijn om te werken met behoud van die uitkering en dan financieel geen stap vooruit te komen. Deze praktijken zijn te zot voor woorden want je werkt per slotte voor die centen zodat je een beetje leuk leven kunt hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_182567786
Ik denk dat in de bouw werken in Syrie heel wat anders is dan in de bouw werken in Nederland. Dat laatste is ongeveer het zwaarste werk wat hier te doen is, naast stratenmaker.
Ik zie wel eens vluchtelingen in de horeca, dat past ze beter.
pi_182567820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Of je nu een werkeloze NL of een vluchteling bent het is niet meer dan een manier om aan goedkope werknemers te komen. Persoonlijk zou ik ook verre van gemotiveerd zijn om te werken met behoud van die uitkering en dan financieel geen stap vooruit te komen. Deze praktijken zijn te zot voor woorden want je werkt per slotte voor die centen zodat je een beetje leuk leven kunt hebben.
Het zou dan ook beter zijn een minimumloon te betalen en eventueel de ondernemer loonsubsidie te betalen.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:58:42 #199
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182567850
quote:

[..]

Moeten we sowieso doen inderdaad, maar die voorwaarden zijn echt wel héél anders dan wat hier aan de gang is. Een Nederlander in de bijstand had hier niet eens aan mee mogen doen.
pi_182567862
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat in de bouw werken in Syrie heel wat anders is dan in de bouw werken in Nederland. Dat laatste is ongeveer het zwaarste werk wat hier te doen is, naast stratenmaker.
Ik zie wel eens vluchtelingen in de horeca, dat past ze beter.
Ik denk eerder dat het werken in de bouw in Syriė lichamelijk zwaarder is, al hoewel hier de werkdruk misschien hoger is.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:02:53 #201
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182567941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef nanuk het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Heb een hekel aan mensen die werk weigeren IMO altijd heel erg fout. Zeker als t gaat om mensen/migranten die hier niet thuishoren en dus volgens mij gewoon niet dezelfde rechten horen te hebben op * gratis * geld. Maar je hebt hier toch wel gelijk mee. Op deze manier is het ook niet juist.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182568305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De gemeente wil dolgraag dat mensen gaan werken, voor de langdurig werklozen worden juist dit soort oplossingen bedacht. Werk waarbij je met behoud van uitkering dingen leert, zodat je daarna kan werken.
Nee, gemeenten zitten met een ideologie waarin de werkloosheid altijd aan de werkloze zelf ligt en die beter zijn best moet doen en ook nog eens een 'tegenprestatie' moet verrichten voor het voorzien in diens levensonderhoud.

Normaal gesproken heet zo'n tegenprestatie een baan, maar bij gemeentes hebben mensen ontdekt dat ze zichzelf aan het werk kunnen houden door mensen die eenmaal in een uitkering zijn beland van een reguliere baan af te houden met de participatiewet in de hand.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:45 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Tja, daar hoef je geen Syriėr voor te zijn hoor, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om 40 uur te werken voor hetzelfde geld als niets doen.

Hetzelfde geld? Je moet reizen, lunchen, snel even boodschappen doen, netto verlies je er dan op lijkt me.
pi_182568401
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:46 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit is geen oplossing. Betaal deze mensen nu gewoon een loon zoals het hoort. Werken met behoud van een uitkering is gewoon een zeer slecht idee. Zeker op de lange termijn zeer onwenselijk. Als je dit principe wel prima vind kun je inderdaad overal mensen uit arme gebieden hier voor een grijpstuiver laten werken. En ondertussen kun je daar niet meer mee concurren en ben je een luie Nederlander want die Roemeen och die werkt zo hard en klaagt nooit.
Werken met behoud van uitkering is en prima idee. Zeker als je in een lastige situatie zit, en het voor jou extra moeilijk is om aan werk te komen, en dat werk te behouden. Het is een extra vangnet, wat er voor zorgt dat je inkomsten gewaarborgd zijn, voor de periode dat je op zoek bent naar werk. Daar staat de verplichting tegen over dat je alles mee werkt, om betaald werk te krijgen.

Je doet ervaring op, je bouwt een netwerk van mensen op die zien dat je goodwill toont. Na een volledig doorlopen traject rol je met wat geluk door in een betaalde baan, en hoef je geen uitkering meer te krijgen. Maar het zal voor zich spreken dat je met een actie zoals dit, zoals deze gasten ''gepresteerd hebben, je eigen glazen op sodemieterd. Want je hebt geen ervaring, en bovendien toon je geen goodwill. Geen goodwill om te leren, geen goodwill om te participeren, daar houden veel werkgevers niet van.

Nogmaals, als je een uitkering hebt ben je verplicht om aan alles mee te werken. Nu dat ze niet op zijn komen dagen, zouden ze sowieso gekort moeten worden op hun uitkering, een uitkering die in de eerste plaats al tijdelijk is. Maar dat zal deze jongens een zorg zijn, zoveel is wel duidelijk.

Gelukkig zie ik hier op Fok veel welwillende om deze jongens, ondanks hun instelling, een betaalde baan aan te bieden. Ik wens ze veel succes daarmee.
pi_182568471
Schop die gasten buiten, het is in grote delen van het thuisland weer veilig genoeg om puin te ruimen.
pi_182568627
quote:
Waarom 80 urige werkweken gaan draaien in Syrie als je hier gratis geld krijgt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_182568922
Met enige ervaring kan je momenteel in de bouw een stuk beter dan een uitkering verdienen in de bouw.
Zijn zij dat niet gewoon gaan doen dan?
Sneu voor dat bouwbedrijf ja, twee jaar geen gratis arbeiders ;(
pi_182569022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Met enige ervaring kan je momenteel in de bouw een stuk beter dan een uitkering verdienen in de bouw.
Zijn zij dat niet gewoon gaan doen dan?
Sneu voor dat bouwbedrijf ja, twee jaar geen gratis arbeiders ;(
Tot dit project startte hadden ze iig niet op eigen initatief een baan gevonden, lijkt mij sterk dat ze nu opeens hard aan het werk zijn in de bouw.
Maar goed , alles is mogelijk ...
pi_182569316
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Werken met behoud van uitkering is en prima idee. Zeker als je in een lastige situatie zit, en het voor jou extra moeilijk is om aan werk te komen, en dat werk te behouden. Het is een extra vangnet, wat er voor zorgt dat je inkomsten gewaarborgd zijn, voor de periode dat je op zoek bent naar werk. Daar staat de verplichting tegen over dat je alles mee werkt, om betaald werk te krijgen.

Je doet ervaring op, je bouwt een netwerk van mensen op die zien dat je goodwill toont. Na een volledig doorlopen traject rol je met wat geluk door in een betaalde baan, en hoef je geen uitkering meer te krijgen. Maar het zal voor zich spreken dat je met een actie zoals dit, zoals deze gasten ''gepresteerd hebben, je eigen glazen op sodemieterd. Want je hebt geen ervaring, en bovendien toon je geen goodwill. Geen goodwill om te leren, geen goodwill om te participeren, daar houden veel werkgevers niet van.

Nogmaals, als je een uitkering hebt ben je verplicht om aan alles mee te werken. Nu dat ze niet op zijn komen dagen, zouden ze sowieso gekort moeten worden op hun uitkering, een uitkering die in de eerste plaats al tijdelijk is. Maar dat zal deze jongens een zorg zijn, zoveel is wel duidelijk.

Gelukkig zie ik hier op Fok veel welwillende om deze jongens, ondanks hun instelling, een betaalde baan aan te bieden. Ik wens ze veel succes daarmee.
Als je werkt heb je geen uitkering nodig maar loon waardoor je ook pensioen kunt opbouwen en belasting kunt gaan afdragen juist om ons sociaal stelsel te kunnen behouden.
pi_182569635
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ben jij toevallig een werkgever/slavendrijver? Rot toch op. Lekker gratis arbeiders/slaven op kosten van de belastingbetaler. Als je mensen nodig hebt dan moet je daar zelf maar in investeren. Om misselijk van te worden, dit soort reacties en werkgevers.
pi_182570259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ben jij toevallig een werkgever/slavendrijver? Rot toch op. Lekker gratis arbeiders/slaven op kosten van de belastingbetaler. Als je mensen nodig hebt dan moet je daar zelf maar in investeren. Om misselijk van te worden, dit soort reacties en werkgevers.
Slavendrijver, man man man man man :')

Uit de OP, iets wat vele roeptoeters (en ja mensen die weer met SJW argumenten komen zoals slavendrijvers noem ik gewoon roeptoeters) blijkbaar niet gelezen hebben:

quote:
Een project dus ter bevordering van de integratie.

quote:
Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord.
Maar nee, deze man wil natuurlijk alleen maar goedkope arbeid zonder er iets voor over te hebben. Deze mannen zijn natuurlijk meteen volledig inzetbaar.

Dit was gewoon één van de vele projectjes waar zulke clubjes een flinke hap subsidie voor krijgen, een werkgever kan dus een goed hart hebben en denken "deze jongens geef ik een kans", maar velen zien het weer als iemand die alleen maar wil profiteren van goedkope arbeid.

Dat iedereen het zich eens in hun oren knoopt, dit is niet goedkoop uitkeringstrekkers laten werken in een bedrijf, dit is een integratieproject, niet opgezet door een slavendrijver, maar door één of ander subsidie clubje waar roeptoeters normaal hun mond van vol hebben.
pi_182570490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Slavendrijver, man man man man man :')

Uit de OP, iets wat vele roeptoeters (en ja mensen die weer met SJW argumenten komen zoals slavendrijvers noem ik gewoon roeptoeters) blijkbaar niet gelezen hebben:

[..]

Een project dus ter bevordering van de integratie.

[..]

Maar nee, deze man wil natuurlijk alleen maar goedkope arbeid zonder er iets voor over te hebben. Deze mannen zijn natuurlijk meteen volledig inzetbaar.

Dit was gewoon één van de vele projectjes waar zulke clubjes een flinke hap subsidie voor krijgen, een werkgever kan dus een goed hart hebben en denken "deze jongens geef ik een kans", maar velen zien het weer als iemand die alleen maar wil profiteren van goedkope arbeid.

Dat iedereen het zich eens in hun oren knoopt, dit is niet goedkoop uitkeringstrekkers laten werken in een bedrijf, dit is een integratieproject, niet opgezet door een slavendrijver, maar door één of ander subsidie clubje waar roeptoeters normaal hun mond van vol hebben.
Een BBL opleiding is dus niet goed genoeg? Daar ontvang je gewoon loon over de uren die je werkt.
pi_182570510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee, door omstandigheden zit ik zelf met een uitkering en ben ik bezig met een traject richting werk. Dit is niet de eerste keer dat ik vanuit deze situatie weer aan het werk probeer te komen, trouwens.

Als mij iets word geboden waar ik met behoud van uitkering ervaring kan opdoen enz, met kans op een baan dan pak ik dat dankbaar met beide handen aan, net zoals ik al eerder heb gedaan. Omdat ik weet hoe lastig het is om werk te vinden wat bij je past. Omdat ik dat graag wil. Daarom vind ik het lastig om zon verhaal te lezen over verwende lamballen. En dan zijn het ook nog eens een keer immigratiers. Rot zelf op.

Gratis ''slaven''. :')

Maar goed voor jongens zoals in dit verhaal, dat gasten zoals jij er zijn. ^O^
pi_182570530
Opgezet door de gemeente maar de uitvoering ligt bij een ondernemer die daarmee heel goedkope krachten inhuurt. Kennelijk is het gefaald op de uitvoering. De ondernemer kan het niet aan en schuift de schuld af naar de deelnemers.

Maar nog steeds is de versie van de betrokken arbeiders niet gepubliceerd.
pi_182570567
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, door omstandigheden zit ik zelf met een uitkering en ben ik bezig met een traject richting werk. Dit is niet de eerste keer dat ik vanuit deze situatie weer aan het werk probeer te komen, trouwens.

Als mij iets word geboden waar ik met behoud van uitkering ervaring kan opdoen enz, met kans op een baan dan pak ik dat dankbaar met beide handen aan, net zoals ik al eerder heb gedaan. Omdat ik weet hoe lastig het is om werk te vinden wat bij je past. Omdat ik dat graag wil. Daarom vind ik het lastig om zon verhaal te lezen over verwende lamballen. En dan zijn het ook nog eens een keer immigratiers. Rot zelf op.

Gratis ''slaven''. :')

Maar goed voor jongens zoals in dit verhaal, dat gasten zoals jij er zijn. ^O^
Nooit gedacht aan een BBL opleiding waar je een vak leert via een werkgever die je gewoon op de loonlijst zet? Wat is dat voor een waanzin met behoud van een uitkering.
pi_182570594
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als je werkt heb je geen uitkering nodig maar loon waardoor je ook pensioen kunt opbouwen en belasting kunt gaan afdragen juist om ons sociaal stelsel te kunnen behouden.
Vandaar dat zon traject is opgezet; om er voor te zorgen dat mensen die in een lastige situatie zitten ervaring op doen en een netwerk opbouwen, om zo door te rollen naar betaald werk.

Wacht.... dat zei ik toenet toch ook al?
pi_182570627
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een BBL opleiding is dus niet goed genoeg? Daar ontvang je gewoon loon over de uren die je werkt.
Ik zou zeggen mail naar dat clubje wereldverbeteraars genaamd "Welzijn Capelle". Om daarvoor een werkgever te gaan afbranden als slavendrijver vind ik te ver gaan.

Tevens lees ik werkelijk nergens in de OP dat deze mannen alleen maar teren op een WW uitkering? Nergens staat dat ze een vergoeding krijgen, maar ook nergens staat dat ze die niet krijgen? Wie weet krijgen ze bovenop hun uitkering nog een vergoeding?

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 17-10-2018 14:03:54 ]
pi_182570686
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Vandaar dat zon traject is opgezet; om er voor te zorgen dat mensen die in een lastige situatie zitten ervaring op doen en een netwerk opbouwen, om zo door te rollen naar betaald werk.

Wacht.... dat zei ik toenet toch ook al?
Als ik even Google werken mensen al meer dan 4 jaar met behoud van een uitkering. Totale waanzin. En dat zijn werkzaamheden die een normaal mens binnen enkele dagen onder de knie heeft.

Bovendien hebben we BBL opleidingen die leren en werken combineren en je dan op de loonlijst komt te staan bij de werkgever en daarmee geen uitkering hoeft te ontvangen.
pi_182570728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik zou zeggen mail naar dat clubje wereldverbeteraars genaamd "Welzijn Capelle". Om daarvoor een werkgever te gaan afbranden als slavendrijver vind ik te ver gaan.

Tevens lees ik werkelijk nergens in de OP dat deze mannen alleen maar teren op een WW uitkering? Nergens staat dat ze een vergoeding krijgen, maar ook nergens staat dat ze die niet krijgen? Wie weet krijgen ze bovenop hun uitkering nog een vergoeding? Wie weet vervalt de vergoeding en krijgen ze gewoon een normaal loon?
Het gaat mij niet alleen om dit specifiek geval maar om het principe werken met behoud van een uitkering waar ik op reageer bij een aantal users die dat wel prima vinden.
pi_182570751
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nooit gedacht aan een BBL opleiding waar je een vak leert via een werkgever die je gewoon op de loonlijst zet? Wat is dat voor een waanzin met behoud van een uitkering.
Zo simpel is het niet. Het gaat om mensen die in een lastige, ongewone situatie zitten. Dit kan van alles zijn. Maar dit maakt voor mensen de stap kleiner en makkelijker om een ''ingang'' te vinden bij iets wat beter bij je past. Het is gewoon een extra manier voor mensen om werk te vinden. En des te meer manieren er zijn om aan werk te komen des te beter lijkt mij.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als ik even Google werken mensen al meer dan 4 jaar met behoud van een uitkering. Totale waanzin. En dat zijn werkzaamheden die een normaal mens binnen enkele dagen onder de knie heeft.

Bovendien hebben we BBL opleidingen die leren en werken combineren en je dan op de loonlijst komt te staan bij de werkgever en daarmee geen uitkering hoeft te ontvangen.
Dat zijn andere gevallen. Als je een onbepaalde uitkering hebt word dat (werken met behoed van uitkering) pas stopgezet als er geconstateerd word dat het werk wat je doet ook echt kunt blijven doen.
pi_182570776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Tevens lees ik werkelijk nergens in de OP dat deze mannen alleen maar teren op een WW uitkering? Nergens staat dat ze een vergoeding krijgen, maar ook nergens staat dat ze die niet krijgen? Wie weet krijgen ze bovenop hun uitkering nog een vergoeding?
Leer lezen, er staat duidelijk dat het werk is met behoud van uitkering. Als je snapt dat een plus een twee is dan kan je ook begrijpen dat het hier om bijstand gaat. Een extra vergoeding is dan niet mogelijk want die moet je weer inleveren. hooguit een paar werkschoenen die verplicht zijn om te dragen kan je in bruikleen krijgen.
pi_182570780
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat mij niet alleen om dit specifiek geval maar om het principe werken met behoud van een uitkering.
Er zijn verschillen, dit is niet zomaar iemand die in de uitkering zit aan het werk helpen zoals vele uitkeringstrekkers in Nederland. Dit gaat om asielzoeker die de taal en de cultuur niet machtig zijn. Ze leren buiten het werken op een Nederlandse werkvloer meteen de taal, krijgen diploma's en leren hoe het gaat op een werkvloer. Dit is een integratieproject, ipv. deze mannen alleen naar de Nederlandse les te sturen worden ze naar een bedrijf gestuurd waar ze veel meer leren.
pi_182570838
Dit soort schoenen zijn er al voor drie tientjes voor een paar.
pi_182570871
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er zijn verschillen, dit is niet zomaar iemand die in de uitkering zit aan het werk helpen zoals vele uitkeringstrekkers in Nederland. Dit gaat om asielzoeker die de taal en de cultuur niet machtig zijn. Ze leren buiten het werken op een Nederlandse werkvloer meteen de taal, krijgen diploma's en leren hoe het gaat op een werkvloer. Dit is een integratieproject, ipv. deze mannen alleen naar de Nederlandse les te sturen worden ze naar een bedrijf gestuurd waar ze veel meer leren.
Klopt ook.

Ik doe ook mn best op weer aan het werk te komen, en heb al eens gewerkt met behoud van mn uitkering. Ik zou het zo weer doen.

Maar als ik al dit lees.... en ik ben al kritisch op het hele integratie beleid, dan word mijn visie daarop niet minder kritisch, laten we maar zeggen.
pi_182571014
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:05 schreef nanuk het volgende:

[..]

Leer lezen, er staat duidelijk dat het werk is met behoud van uitkering. Als je snapt dat een plus een twee is dan kan je ook begrijpen dat het hier om bijstand gaat. Een extra vergoeding is dan niet mogelijk want die moet je weer inleveren. hooguit een paar werkschoenen die verplicht zijn om te dragen kan je in bruikleen krijgen.
We zijn ook niet het land van de "uitzonderingen". Mensen nemen weer van alles aan terwijl ze inhoudelijk niet meer weten dan wat in de OP staat. Maar toch is deze werkgever een slavendrijver. Zodra enkelen Syriėr zien staan (of een andere mildheidsgroep) dan slaan ze op hol en ligt het overal aan behalve de Syriėrs, dat is een aanname die ik nu even zomaar doe trouwens.

Je komt in dit land, krijgt gratis geld, gratis toegang tot alle sociale voorzieningen, grote kans nog dat ze een gratis huis met inboedel hebben gekregen, en daar tegenover staat dat ze een leertraject ingaan wat ze 3 dagen laat werken en 2 dagen laat leren. Daar leren ze de taal, en andere cursussen waar ze in de toekomst veel aan gaan hebben. Iets waar vele Nederlanders voor moeten betalen, en toen ik een buitenlandse vriendin had die hier kwam wonen moest ik er ook voor opdraaien die zelfs een onbetaalde stage ging lopen om werkervaring op te doen. En dat weigeren ze, althans het werkgedeelte, het gratis ontvangen van de rest is natuurlijk geen probleem.
pi_182571304
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

We zijn ook niet het land van de "uitzonderingen". Mensen nemen weer van alles aan terwijl ze inhoudelijk niet meer weten dan wat in de OP staat. Maar toch is deze werkgever een slavendrijver. Zodra enkelen Syriėr zien staan (of een andere mildheidsgroep) dan slaan ze op hol en ligt het overal aan behalve de Syriėrs, dat is een aanname die ik nu even zomaar doe trouwens.

Je komt in dit land, krijgt gratis geld, gratis toegang tot alle sociale voorzieningen, grote kans nog dat ze een gratis huis met inboedel hebben gekregen, en daar tegenover staat dat ze een leertraject ingaan wat ze 3 dagen laat werken en 2 dagen laat leren. Daar leren ze de taal, en andere cursussen waar ze in de toekomst veel aan gaan hebben. Iets waar vele Nederlanders voor moeten betalen, en toen ik een buitenlandse vriendin had die hier kwam wonen moest ik er ook voor opdraaien die zelfs een onbetaalde stage ging lopen om werkervaring op te doen. En dat weigeren ze, althans het werkgedeelte, het gratis ontvangen van de rest is natuurlijk geen probleem.
Jij bent wel de koning van de aannames.

Even ter goede orde, ik heb nergens het woord slavendrijver in de mond genomen.

Ik ben gewoon van mening dat iedereen in dit land in vergelijkbare situatie hetzelfde behandeld hoort te worden. Nou ga jij natuurlijk meteen claimen dat een allochtoon iets anders is dan een autochtoon maar dat is geen geen argument, een mens is een mens. Een statushouder heeft nu eenmaal niet meer recht op een andere uitkering dan een Nederlander in die situatie, dat is gewoon bijstand dus.

en voor de rest zie jij staan dat ze drie dagen werken en twee dagen scholing krijgen. Ik zie staan dat ze veertig uur moeten werken....

Maar die krant heeft een onvolledig artikel geschreven.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:36:38 #226
21467 franske19
Hit the deck!
pi_182571498
quote:

Als je:
- criminele dingen doet

Mag niet. We hebben ons in allerlei wurg wetgevingen verwikkeld mede dankzij de EU.
pi_182571538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:27 schreef nanuk het volgende:

[..]

Jij bent wel de koning van de aannames.

En de keizer in gelijk hebben.

quote:
Even ter goede orde, ik heb nergens het woord slavendrijver in de mond genomen.

Nee klopt, maar mijn irritatie kwam voort uit dat deze werkgever slavendrijver werd genoemd, daar reageerde jij op dus de discussie ging op dat niveau verder. Je niet aanvallen voelen dat was totaal niet op jou gericht maar op enkele anderen hier.

quote:
Ik ben gewoon van mening dat iedereen in dit land in vergelijkbare situatie hetzelfde behandeld hoort te worden. Nou ga jij natuurlijk meteen claimen dat een allochtoon iets anders is dan een autochtoon maar dat is geen geen argument, een mens is een mens. Een statushouder heeft nu eenmaal niet meer recht op een andere uitkering dan een Nederlander in die situatie, dat is gewoon bijstand dus.
Klopt, gelijkheid daar preek ik voor. En die gelijkheid geldt dan voor iedereen. Dus tellen we even mee? Gratis huis, gratis inboedel, gratis sociale voorzieningen, gratis uitkering. Waar is die gelijkheid dan? Ik heb 8 jaar moeten wachten op een sociale huurwoning, daarbij heb ik geen euro ontvangen om mijn huis in te richten? Ook heb ik een buitenlandse vriendin gehad, ik weet dus wat voor een kosten er komen kijken om zo iemand hier fatsoenlijk te laten integreren en aan het werk te helpen. Zij had meteen getekend voor zulke kansen, maar ik moest zelf opdraaien voor alle scholing. Daarbij is hier wel degelijk een verschil tussen autochtoon en allochtoon, nee niet op de manier zoals sommige graag hopen dat ik het bedoel. Maar deze mannen zijn de taal en cultuur niet machtig, ipv. ze jaren te laten rondslenteren op straat, waarvan het inmiddels toch wel een feit is dat het de integratie niet bevorderd krijgen ze een kans om ervaring op te doen, de taal te leren en cursussen te volgen. Maar dan begint iedereen over gelijkheid, hoeveel autochtone Nederlanders moeten de taal leren? (ja ja, Jarvis grammatica opmerkingen ken ik al) Of integreren in Nederland? Hoe kun je dit dan vergelijken met elkaar? Mij gaat het er totaal niet om dat het Syriėrs zijn, waren dit blanke Amerikanen in dezelfde positie had ik exact hetzelfde geroepen. Daarbij zie ik in mijn directe kring genoeg mensen die genieten van een lui lekker leven zonder een uur te werken, en ja dat zijn allemaal blanke autochtone Nederlanders. Ook die had ik graag in zo'n traject gezien waarbij ze scholing en trainingen krijgen. Willen ze dat niet dan zoeken ze maar een baan die meer oplevert, maar dan zijn ze wel van het sociale infuus af en ga je misbruik tegen.

quote:
en voor de rest zie jij staan dat ze drie dagen werken en twee dagen scholing krijgen. Ik zie staan dat ze veertig uur moeten werken....

Maar die krant heeft een onvolledig artikel geschreven.
Dit staat er ook in het artikel:

Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord

Dus die 40 uur werken zal wel meevallen, of ze moeten die twee keer per week studie en training zien als werk en daarvoor betaald willen krijgen. Maar we willen gelijkheid dus alle scholieren aan een basisloon!
pi_182571761
Ik neem aan dat die scholing naast de veertig uur werk wordt aangeboden. Avonduren of weekend.

En ja, iemand die start zonder enige vorm van meubilair en andere persoonlijke eigendommen en bovendien van bijstand moet leven mag een keer op staatskosten shoppen in een kringloopwinkel (vroeger noemden we dat een uitdragerij). Ga er maar van uit dat een autochtone bijstandslijder na b.v. een brand dat ook mag op kosten van de gemeenschap.

Maar goed, ik val in herhalingen. Andere vergelijkbare projecten gaan wel goed. Waarom deze dan niet? Ik hou het dus op waarschijnlijk een falende uitvoerder, de ondernemer. en dan geen eigen verantwoording nemen maar de schuld afschuiven. De betreffende krant laat het verhaal maar van een kant horen.
pi_182582640
Vanuit de asielzoekers gezien moet je natuurlijk al blij zijn dat je hier mag verblijven, en als je je hier zelfs definitief wilt vestigen mag je best op de proef gesteld worden om te laten zien dat je erbij wil horen, zowel door middel van werk als door middel van scholing/intergratie. Bovendien is een bijstandsuitkering hier nog altijd (veel) meer dan wat ze in het thuisland als salaris zouden krijgen. Dus in principe krijgen ze met een uitkering al meer dan een volwaardig loon.

Wat mij betreft gaat de vergelijking met Nederlandse staatsburgers dan ook totaal niet op. Je kunt het nog wel vergelijken met stage lopen, alleen lopen asielzoekers die zich hier definitief willen vestigen niet alleen stage bij hun werkgever, maar lopen ze ook stage in de Nederlandse samenleving.

Maar...dan vanuit de werkgever en overheid gezien. Werken met behoud van uitkering vind ik moreel verwerpelijk in combinatie met het recht op bijstand (voor Nederlandse staatsburgers dus). Alleen al omdat er dus blijkbaar gewoon werk is, alleen is er iemand te gierig er gewoon loon voor te betalen. Maar voor stages gaat dat niet op.

Om te voorkomen dat gierige semi-slavendrijvende werkgevers zich storten op de asielzoekers die nog in hun 'stagefase' zitten, moet geregeld worden dat de belastingbetaler zo min mogelijk aan hun uitkeringen bijdraagt en dat de werkgever het grootste deel ophoest. De werkgever is nog altijd een stuk goedkoper uit dan bij iemand die hij een volwaardig loon moet betalen.
pi_182584017
Je denkt toch niet dat een gemiddelde werkgever niets anders heeft te doen dan tijd en moeite steken in mensen zonder enige startkwalificatie, ze in een traject op te leiden, om vervolgens als ze volledig functioneel zijn ze een volwaardig salaris aan te bieden? Die werkgever is niet gebaadt na tijd en moete en dus geld dat deze mannen afhaken. Ook voor de werkgever zit er risico in en weggegooid geld en tijd en moeite.

Die werkgever moet eerst maar zien met watvoor jongens die heeft te maken, moet ze vanaf nul bijscholen - blijkbaar twee van de vijf werkdagen. Heel logisch dat die ze niet direct aanneemt al dan niet op tijdelijk contract met een 40-urig weeksalaris. En dan denken dat totaal ongekwalificeerde mannen vanaf dag 1 "zoveel bijdragen dat het oneerlijk is dat ze geen volledig salaris ontvangen".

Punt is dat asielzoekers "op leeftijd" en zonder NLse startkwalificaties gewoon heel moeilijk aan werk gaan komen waarbij ze ook meer vooruit komen dan 200euro extra per maand maar wel alle subsidies komen te vervallen die je krijgt vanuit je uitkering. Dan wordt de afweging - ook voor autochtonen in dezelfde uitkering - "ga ik 40 uur p week werken voor 50 euro meer per week".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 18 oktober 2018 @ 21:39:56 #231
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182598649
Verkeerd topic.
pi_182598753
Had ook echt niemand verwacht natuurlijk. We dachten dat het allemaal chirurgen en hardwerkende arbeiders waren.
pi_182621784
quote:
Ze komen hier om het land over te nemen.
pi_182624739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Toen ik begon had ik iets van 1600 bruto (10 jaar geleden) maar kreeg bijna geen toeslagen. Die vriend van mij (zit nu nog altijd thuis trouwens) hield evenveel over als mij aan het einde van de maand, maar kon wel tot 1 uur in de middag in zijn bed blijven liggen, zuipen, neuken, feesten maar werken ho maar. Die jongen had op een gegeven moment meer gespaard dan mij. Een vriend van mijn vader hetzelfde, geen werk, afgekeurd, beetje zwart werken en alles vergoed krijgen. Nieuwe fiets nodig, de gemeente vergoed het, buspas wordt vergoed etc. Het systeem wordt zwaar misbruikt, en even voor de statistieken, het gaat hier gewoon om blanke autochtonen, geen Syriėrs. ;) Nu ik dik het dubbele verdien houd ik natuurlijk meer over in de maand, maar een echt groot verschil is er niet eerlijk gezegd. Hij kan nog net zo vaak op vakantie als mij, kan ook eens wat leuke gadgets kopen etc. alleen heeft hij meer vrije tijd.
Inderdaad hele dag niks doen maar wel flink profiteren. Het zijn overigens altijd dezelfde mensen die keihard zeiken over dat iemand met zijn baan flink verdient waardoor ze in een mooie auto kunnen rijden.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_182678190
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_182678243
quote:
40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.
pi_182678335
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.
Lekker omheen draaien.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_182679840
quote:
Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.
pi_182680075
Slechte journalistiek in de beginpost.
Dit lijkt idd op uitbuiting. Prima uitleg van de wethouder.
  maandag 22 oktober 2018 @ 22:55:52 #240
56749 BlaZ
pi_182680275
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.

quote:
De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken.
Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriėrs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.
pi_182681534
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.

[..]

Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriėrs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.
Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?

Daarnaast is het hele idee dat ze naast die werkuren scholing krijgen maar ook tijdens het werken de taal kunnen leren. Als je dat afspreekt met een werkgever moet deze zich er ook aan houden natuurlijk. Als je vervolgens gaat eisen dat ze 40 uur werken zodat er geen tijd meer is voor scholing en ze tijdens dat werk ook geen Nederlands leren ben je als werkgever gewoon verkeerd bezig.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 01:25:36 #242
56749 BlaZ
pi_182682319
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:

[..]

Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?

Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.

Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeļnteresseerdheid van de Syriėrs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syriė.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:16:28 #243
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182684231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.

Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeļnteresseerdheid van de Syriėrs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syriė.
De werkgever houdt zich niet aan de afspraken, als de Syriėrs dan op hun strepen gaan staan moeten ze linea recta terug naar Syriė gestuurd worden natuurlijk. :') 8)7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182684347
quote:
HEHE, eindelijk eens de andere kant van het verhaal.

TLDR: De werkgever houdt zich dus niet aan afspraken. En dan heb je hier nog steeds mensen die dat nog verdedigen ook. Kruip dan zelf terug in het gat waar je vandaan komt zou ik zeggen.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:51:42 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182684625
Die werkgever wilde dus vooral voor een duppie op de eerste rang.

quote:
Ik zeg bewust onterecht. Tijdens gesprekken die de gemeente Capelle en Welzijn Capelle en DSPPM voerden, bleek het voor DSPPM onmogelijk om de overeengekomen afspraken voor de werkstage na te komen. De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken. Daarmee ging een belangrijk doel voor de statushouders direct de mist in. Ook bleek DSPPM zich niet te houden aan de 24 tot 32 contracturen. De resterende werkuren waren bedoeld voor scholing van de statushouders. Ondanks een helder contract, eiste DSPPM inzet van 40 uur per week.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:53:30 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182684643
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:

Als je vervolgens gaat eisen dat ze 40 uur werken zodat er geen tijd meer is voor scholing en ze tijdens dat werk ook geen Nederlands leren ben je als werkgever gewoon verkeerd bezig.
En een ontzettend domme eikel als je vervolgens in de krant je beklag gaat doen over luie Syriėrs.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:59:35 #247
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182684690
Zouden ze als werknemers meer verdienen dan als gratis werknemer met behoud van uitkering?

Ik vraag dit voor een vriend.

Edit: ja, dus. In Nederland noemt men dit doorgaans uitbuiting. :{w
1 + 1 = blauw
pi_182684944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Praten over 'dit soort volk' en daar een eigenschap aan hangen is gewoon schoolvoorbeeld racistisch. Dat je dat zelf niet ziet is jammer, maar maakt het niet minder racistisch. Nog los van de onzin die je daarna verkoopt.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:45:16 #249
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182691336
Verklaring van de gemeente gelezen. Waarom hamert deze zo op integratie bij deze mensen?

Als er een autochtoon op deze wijze uit de uitkering geholpen had kunnen worden, had de gemeente dat prachtig gevonden. Hell, als deze autochtoon er na 2 weken mee gestopt had geweest 'omdat het personeel alleen maar Pools lult', had de gemeente waarschijnlijk zelfs zn uitkering geweigerd danwel gekort.

Waarom richt de gemeente zich zo op ' de Nederlandse taal leren en integreren'? Waarom wil deze deze mensen niet gewoon uit de uitkering hebben, in plaats van erin te houden? Waarom moeten deze mensen uberhaupt de taal leren? Gaat de gemeente er vanuit dat deze mensen nooit meer terug naar Syrie hoeven te gaan en verder geen activiteiten kunnen verrichten om de taal te kunnen leren?
pi_182691582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:45 schreef Kamelenteen het volgende:
Verklaring van de gemeente gelezen. Waarom hamert deze zo op integratie bij deze mensen?

Als er een autochtoon op deze wijze uit de uitkering geholpen had kunnen worden, had de gemeente dat prachtig gevonden. Hell, als deze autochtoon er na 2 weken mee gestopt had geweest 'omdat het personeel alleen maar Pools lult', had de gemeente waarschijnlijk zelfs zn uitkering geweigerd danwel gekort.

Waarom richt de gemeente zich zo op ' de Nederlandse taal leren en integreren'? Waarom wil deze deze mensen niet gewoon uit de uitkering hebben, in plaats van erin te houden? Waarom moeten deze mensen uberhaupt de taal leren? Gaat de gemeente er vanuit dat deze mensen nooit meer terug naar Syrie hoeven te gaan en verder geen activiteiten kunnen verrichten om de taal te kunnen leren?
Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.

>80% van asielzoekers zitten structureel in de bijstand, zelfs met de hedendaagse recordaantal vacatures. In omringende landen als Duitsland is dat niet anders. Kan je nagaan hoe kansloos asielzoekers zijn in de maatschappij als er een keer een economische recessie uitbreekt.

By the way, de asielinstroom gaat gewoon door. Ook dit jaar komen er weer tienduizenden kansloze asielzoekers de bijstand induiken en een met voorrang verkregen sociale huurwoning incasseren met gratis inrichting. Ja er is ook emigratie, maar dat is stukken minder.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:04:06 #251
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182691732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.

>80% van asielzoekers zitten structureel in de bijstand, zelfs met de hedendaagse recordaantal vacatures. In omringende landen als Duitsland is dat niet anders. Kan je nagaan hoe kansloos asielzoekers zijn in de maatschappij als er een keer een economische recessie uitbreekt.

By the way, de asielinstroom gaat gewoon door. Ook dit jaar komen er weer tienduizenden kansloze asielzoekers de bijstand induiken en een met voorrang verkregen sociale huurwoning incasseren met gratis inrichting. Ja er is ook emigratie, maar dat is stukken minder.
Klopt.. Nederland wordt er echt niet beter op met dat gratis geld uitdelen en iedereen maar hierheen laten komen en hen daarbij gratis alle voorzieningen te bieden die er maar voor zijn.

Bij mij gaat het er gewoon niet in dat de gemeente dit allemaal goedkeurt. Want waarom bij de autochtoon hameren dat ie alles moet aanpakken om uit de uitkering te komen, en bij de asielzoeker toestaan dat deze lekker in de uitkering blijft. Sowieso zou ik denken dat die verblijfsvergunning van tijdelijke aard is, maar het lijkt er steeds meer op dat mensen niet meer terug hoeven te keren.

En met 40 uur werken voor dr geld, blijft er nog steeds 128 uur in de week over die aangewend kunnen worden om te integreren en de taal te leren. Door bijv. sociale activiteiten buiten het werk om, bijv. sport of vrijwilligerswerk in de weekenden. Net als menig 40 uur werkende Nederlander dat doet.

Ach ja, Nederland. Nog enkele jaren geduld en dan is de staatskas leeg, de Nederlander uitgestorven en..
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:07:26 #252
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_182691798
quote:
2 jaar gratis fulltime werken, ik zou bedanken
pi_182691947
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Maar terug naar eigen land gaan ze ook niet ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_182692017
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je zou eens wat terug doen.

'Moe' worden van 40 uur in de week. Haha.

Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182692056
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
Ik snap dat ook niet zo goed...als je gaat werken teken je hier toch ook gewoon een contract van 40 uur in de week? Of niet meer in de horeca, logistiek..dan is je studententijd ook voorbij ineens..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:23:56 #256
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182692118
quote:

[..]

Lekker Nederlanders wegconcurreren op kosten van de staat. Dat is tegenwoordig iets terugdoen. _O_
pi_182692747
quote:

[..]

Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:58:10 #258
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_182692948
Als ik zo'n vluchteling zou zijn en zou werken voor zo'n uitbuitende werkgever, dan had ik die allang met mijn opgerolde hersenchirurgbul op zijn knar geslagen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:03:32 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182693102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:

[..]

Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
Nou, dan hadden ze ook in plaats van 40 uur per week, slechts 32 uur per week kunnen komen opdagen en had de gemeente dat kunnen uitleggen aan de bouwondernemer.

Die lui hebben naast die 40 uur alle tijd om goed in te burgeren. De gewone, Nederlandse werkende man, heeft ook geen tijd om onder werktijd sociale activiteiten te ondernemen. Waarom moet die Syrische vluchteling dat dan wel onder werktijd doen? En waarom kan die besluiten om op een dag niet meer op zn werk te verschijnen?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:04:27 #260
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182693131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik zo'n vluchteling zou zijn en zou werken voor zo'n uitbuitende werkgever, dan had ik die allang met mijn opgerolde hersenchirurgbul op zijn knar geslagen.
Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
pi_182693523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:

[..]

Waarom moeten ze eigenlijk 'inburgeren' ze gaan toch weer terug als het veilig is daar?

Ondertussen een beetje de handen uit de mouwen steken wordt niemand minder man
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182693561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
Met toeslagen zeker niet.

Er is ook zoiets als de 'armoedeval'.
pi_182694288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

https://www.antwoordop.nl(...)behoud-van-uitkering

quote:
Werken met behoud van uitkering
U kunt werken terwijl u uw uitkering houdt, om te bevorderen dat u uit de bijstand komt. U werkt dan zonder arbeidsovereenkomst en zonder loon, maar bent aan het werk gezet op een participatieplaats. Deze situatie is anders dan bij Beschut werk, waar wel een dienstbetrekking bestaat. Het moet wel gaan om zogenaamde "additionele" werkzaamheden.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:07:13 #264
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182694724
Werken met behoud van uitkering lijkt mij ook wel pittig ja, maar als je daardoor een taal beter kan leren en ze je leren hoe we hier in Nederland alles bouwen zodat je een kans hebt op de banenmarkt in de sector waar je voorheen ook werkzaam in was dan lijkt dat mij niet zo'n slechte deal.

Zo zie je maar dat ze vluchtelingen helemaal geen ruime uitkering moeten geven. Vijftig euro vrij te besteden per week net zoals mensen die in de schuldsanering zitten zou best motiverend moeten werken om van je luie reet af te komen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182697044
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:
Uitbuiting goed praten, wat naar.
pi_182706981
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:07 schreef Catkiller het volgende:
maar als je daardoor een taal beter kan leren
Waarom zou een in Nederland verblijvende Syriėr de Poolse taal moeten leren?

Misschien even inlezen?
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2018 @ 09:32:57 #267
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_182707651
quote:

[..]

Ik zou een baan zoeken met loon. Met minimumloon levert dat nog een stuk meer op dan uitkering.
Gratis werken :')
'Wat terug doen' :')
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:44:58 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182707860
Vreemd verhaal.
pi_182709500
Deze werkgever wilde gewoon goedkope arbeidskrachten. Niks nobels aan. Er worden afspraken gemaakt met de gemeente, daar trekt hij zich niks van aan want hij denkt een soort van slaven in dienst genomen te hebben. En als ze dan terecht denken van bekijk het maar zoekt de werkgever de media op...
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:11:26 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182709527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Deze werkgever wilde gewoon goedkope arbeidskrachten. Niks nobels aan. Er worden afspraken gemaakt met de gemeente, daar trekt hij zich niks van aan want hij denkt een soort van slaven in dienst genomen te hebben. En als ze dan terecht denken van bekijk het maar zoekt de werkgever de media op...
Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.
pi_182709832
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.
Ook hier is sprake van incompetente media. Hoor en wederhoor schijnt tegenwoordig niet meer een principe te zijn in de journalistiek. .
Zo wordt ten onrechte een verkeerd beeld geschetst van de desbetreffende Syriėrs.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:33:21 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182709887
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen door niet direct een reactie van B&W en deze Syriėrs te vragen.
Waardoor het eerste, incorrecte verhaal helaas wel bij het merendeel blijft hangen.
pi_182710147
Heb het artikel nog eens nagelezen en er is inderdaad met de gemeente gesproken.
Dus er is wel wederhoor toegepast dus mijn bewering was onjuist.

Laten we dan spreken van een incompetente woordvoerder,de wethouder komt met een duidelijker uitleg.
pi_182711146
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:33 schreef Copycat het volgende:
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen

Geloof je dat nou echt?

Het oogmerk is helemaal niet om journalistiek werk af te leveren. Dit soort wederhoor vergt echt geen journalistiek vernuft.

Het oogmerk is stemming maken. Die 'journalisten' weten heus wel dat een gesprek met andere partijen een genuanceerd beeld op zou leveren. Maar hé, een genuanceerde titel levert minder clicks op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2018 12:39:03 ]
pi_182711226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:44 schreef Klepper272 het volgende:
Heb het artikel nog eens nagelezen en er is inderdaad met de gemeente gesproken.
Dus er is wel wederhoor toegepast dus mijn bewering was onjuist.

Laten we dan spreken van een incompetente woordvoerder,de wethouder komt met een duidelijker uitleg.
nou, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wethouders spreken namelijk ook niet altijd geheel of gedeeltelijk de waarheid :D
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:43:35 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182711242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:38 schreef Hamzoef het volgende:

Geloof je dat nou echt?

Het oogmerk is helemaal niet om journalistiek werk af te leveren. Dit soort wederhoor vergt echt geen journalistiek vernuft.

Het oogmerk is stemming maken. Die 'journalisten' weten heus wel dat een gesprek met andere partijen een genuanceerd beeld op zou leveren. Maar hé, een genuanceerde titel levert minder clicks op.
En dus heeft het AD journalistieke steken laten vallen.
pi_182711293
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dus heeft het AD journalistieke steken laten vallen.
Steken laten zetten impliceert een bepaalde mate van (on)opzettelijkheid, maar laten we er inderdaad maar geen semantische discussie van maken.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:47:58 #278
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182711316
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:33 schreef Copycat het volgende:
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen door niet direct een reactie van B&W en deze Syriėrs te vragen.
Waardoor het eerste, incorrecte verhaal helaas wel bij het merendeel blijft hangen.
Hebben ze de gestolen schoenen al teruggegeven dan?
pi_182711334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Er zijn geen schoenen gestolen.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:49:47 #280
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182711352
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:48 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Er zijn geen schoenen gestolen.
Zijn ze dan aan het werk?
pi_182711403
Wie, de schoenen?
En wat heeft dat met de onjuiste bewering te maken dat de schoenen gestolen waren?
  woensdag 24 oktober 2018 @ 12:55:59 #282
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182711452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:53 schreef Klepper272 het volgende:
Wie, de schoenen?
En wat heeft dat met de onjuiste bewering te maken dat de schoenen gestolen waren?
De schoenen zijn onrechtmatig in hun bezit. Maar blijf het lekker goed praten joh.
pi_182711532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:55 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De schoenen zijn onrechtmatig in hun bezit. Maar blijf het lekker goed praten joh.
Ik kan uit het bericht niet opmaken wie de schoenen heeft betaald. Dus kan ik geen oordeel hebben of de schoenen onrechtmatig in bezit zijn.
pi_182711661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:00 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik kan uit het bericht niet opmaken wie de schoenen heeft betaald. Dus kan ik geen oordeel hebben of de schoenen onrechtmatig in bezit zijn.
quote:
pi_182711790
quote:
15s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Yep, maar van wie hebben ze die gekregen?
Van de gemeente, de Stichting Welzijn of de aannemer?

Er is zeker geen sprake van gestolen schoenen!
pi_182711927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 13:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Yep, maar van wie hebben ze die gekregen?
Van de gemeente, de Stichting Welzijn of de aannemer?

Er is zeker geen sprake van gestolen schoenen!
ze hebben die schoenen van de aannemer gehad.

Het zou mij niet verbazen als die aannemer de schoenen niet eens terug heeft gevraagd. Hergebruiken is erg ongebruikelijk en nu kan ie over een extra puntje janken.
pi_182713631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 12:47 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Typische reactie weer, LOL

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2018 14:35:01 ]
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:03:07 #288
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182714006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Typische reactie weer, LOL
Ja typisch he? Typisch dat je iets wat onrechtmatig in je bezit is teruggeeft. Dat is heeeeeeeeel typisch!
pi_182714080
Na een week ontvangen wat men in het thuisland nog niet in 1 jaar krijgen doet, zichzelf rijk prijzen?
pi_182714115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:03 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja typisch he? Typisch dat je iets wat onrechtmatig in je bezit is teruggeeft. Dat is heeeeeeeeel typisch!
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:13:10 #291
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182714176
quote:
Begrijp je mijn punt? Die reactie van die moeder is zo typisch Hollands. Hilarisch.

Zo, en nu ga ik jouw filmpje even kijken.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:17:58 #293
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182714214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Begrijp je mijn punt? Die reactie van die moeder is zo typisch Hollands. Hilarisch.

Zo, en nu ga ik jouw filmpje even kijken.
Ja ik begrijp je punt dat jij denkt dat je spullen die onrechtmatig in je bezit zijn niet hoeft terug te geven.
pi_182714262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:17 schreef MissGiraffe het volgende:

dat jij denkt dat je spullen die onrechtmatig in je bezit zijn niet hoeft terug te geven.
quote:
Ja ik begrijp je punt
Helaassss
pi_182714281
quote:

[..]

Ja ik begrijp je punt dat jij denkt dat je spullen die onrechtmatig in je bezit zijn niet hoeft terug te geven.
Als niemand het weet waarom zou die/ik dan?
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:43:17 #296
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182714691
quote:

[..]

Ze krijgen gratis opleiding.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:48:59 #297
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182714800
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:43 schreef Fir3fly het volgende:
Ze krijgen gratis opleiding.
Een uurtje luisteren naar de praatjes van de baas, die daarvoor “speciaal” een schoolbord (incl. krijtjes!) heeft aangeschaft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182714812
Je zou een tata niet eens kunnen strikken met een 'gratis' opleiding.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:50:10 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182714829
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:52:14 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182714870