abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:13:08 #76
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553825
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er zijn volksstammen mensen, ook autochtoon, die niet zover vooruit denken. Zo'n beloning is te onzeker en te ver in de toekomst, en met een inkomen en eigen huis is al voorzien in de basale wensen. De prikkel ontbreekt.
De prikkel ontbreekt bij jonge gezonde mensen om een diploma, vaste baan en voldoening te krijgen....
Die hele volksstammen autochtonen die die prikkel niet hebben worden gewoon gekort op hun bijstand als ze niet meewerken.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:13:36 #77
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_182553834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw

die syriers zijn geen vakmensen....

Er zijn nog zat bouwvakkers die op dit moment thuis zitten
Hoe kom je daar bij? De mensen die thuis kwamen zitten in de vorige crisis zitten grotendeels in het fabriekswezen en die zie je nooit meer terug. Ook jonge aanwas is er niet meer want geen hond wil 50 jaar ploeteren in de modder. Dit probleem gaat nog zoveel groter worden.....
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:17:33 #78
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_182553901
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zou ook pissig zijn als ik opeens geen gratis werknemers meer had...
Precies dat bedacht ik me ook. Scheelt je een hoop duiten als werkgever.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:18:34 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182553918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:13 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

De prikkel ontbreekt bij jonge gezonde mensen om een diploma, vaste baan en voldoening te krijgen....
Die hele volksstammen autochtonen die die prikkel niet hebben worden gewoon gekort op hun bijstand als ze niet meewerken.
Dat klopt, en dat is (hoewel het in huidige vorm te ver gaat) soms ook nodig om wat voor elkaar te krijgen. Als je die prikkel niet geeft, gebeurt er ook niets.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:23:44 #80
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_182554024
Weer wat naïevelingen erbij die wakker geworden zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:29:12 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182554152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik kan al die regels niet

die regels kloppen dus voor geen meter

Dat werkt dus niet motiverend

geef ze dan een beloning van 100 euro meer ofzo

dit werkt duidelijk niet

het komt over als slavernij bij mij
Wat zit jij nu weer te baukelen... :')

Orgineel is het iig niet...
pi_182554570
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Het is gewoon slavernij

die werkgever die hier aan meedeed wilde gewoon zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten hebben.

dit soort geintjes verneuken ook gewoon de hele arbeidsmarkt

laten de werkgevers maar lekker de volle pond betalen ipv gratis slaafjes.....
Waar die werkgever het gore lef vandaan haalt om te gaan klagen snap ik ook niet, maar het eigenlijke probleem ligt natuurlijk bij die stichting. Ik zie het al voor me, zo'n beroepsbetuttelaar/slavendrijver die zichzelf op de borst klopt dat hij een grote klant heeft binnengehaald met zijn vers aangeleerde commerciele inzicht, door meer dan 6 ton aan loonkosten gratis en voor niks weg te geven in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt voor de duur van maar liefst twee jaar! Wat een deal.

Het volle pond hoeft natuurlijk ook niet, die mensen zullen ongetwijfeld aanpassingsproblemen hebben en minder productief zijn. Laat ze eerst een aantal uren minder werken, betaal ze volgens de CAO en gebruik een deel van de uitkering voor een korting voor de werkgever.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:55:31 #83
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182554826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw

die syriers zijn geen vakmensen....

Er zijn nog zat bouwvakkers die op dit moment thuis zitten
Wat jij hier meld heet een contradictie. Dus er is een groot te kort aan opgeleide bouwvakkers maar er zitten vele bouwvakkers thuis. Waarom is dat dan? Die Syriers zouden worden opgeleid, krijgen een diploma en dat met behoud van uitkering. Volgens mij worden slaven niet opgeleid, krijgen ze nooit een diploma en ook geen uitkering. Of is dat in de huidige tijd anders?

Deze nietsnutten hebben blijkbaar geen zin om hard te werken en te integreren. Is dit nou Nederland lui lekkerland? Het feit dat ze in bruikleen gekregen spullen niet terugbrengen geeft wel de mentaliteit van dit soort types weer ...
"Hoka Hey!"
pi_182554827
Goh! 🤣🤣😂
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_182554836
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar die werkgever het gore lef vandaan haalt om te gaan klagen snap ik ook niet, maar het eigenlijke probleem ligt natuurlijk bij die stichting. Ik zie het al voor me, zo'n beroepsbetuttelaar/slavendrijver die zichzelf op de borst klopt dat hij een grote klant heeft binnengehaald met zijn vers aangeleerde commerciele inzicht, door meer dan 6 ton aan loonkosten gratis en voor niks weg te geven in een tijd van krapte op de arbeidsmarkt voor de duur van maar liefst twee jaar! Wat een deal.
Wie heeft gezegd dat ze niet eerder dan binnen twee jaar weg mogen?

Als iemand ergens anders betaald werk kan krijgen, is dat helemaal prima.
pi_182555361
quote:

[..]

Het volle pond hoeft natuurlijk ook niet, die mensen zullen ongetwijfeld aanpassingsproblemen hebben en minder productief zijn. Laat ze eerst een aantal uren minder werken, betaal ze volgens de CAO en gebruik een deel van de uitkering voor een korting voor de werkgever.
Gratis en voor niks?

investeren in een opleidings lokaal, werkkleding, opleiding geven (dus een vakkracht voor de klas, misschien wel 2), waarschijnlijk ligt het werktempo veel lager dan van een vakkracht.

grappig om hier meteen te lezen wie wel enig bedrijfskundige achtergrond heeft en wie niet :D
pi_182555513
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182555519
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:29:55 #89
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182555543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, weer een extra aandachtspuntje voor de regering.

Als je:
- niet meewerkt aan je integratie
- niet je toegewezen werk doet
- criminele dingen doet
dan ga je terug naar het land herkomst.

Lijstje kan nog uitgebreid worden.
keep dreaming
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182555687
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie heeft gezegd dat ze niet eerder dan binnen twee jaar weg mogen?
Wie zegt dat ze dat wel mogen, probeer maar eens uit de klauwen van zo'n clubje te blijven als ze eenmaal beet hebben. Die moeten zichzelf ook aan het werk houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef luxerobots het volgende:

Voor 100 euro meer loont het echt niet om de hele week in touw te zijn.

Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.
Donder toch op met dat nablaten van VVD-propaganda. Werken is lonend wanneer je gewoon een fatsoenlijk loon krijgt. Lonen, loon, zo moeilijk is het allemaal niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Gratis en voor niks?

investeren in een opleidings lokaal, werkkleding, opleiding geven (dus een vakkracht voor de klas, misschien wel 2), waarschijnlijk ligt het werktempo veel lager dan van een vakkracht.
Zoals ik aangaf spaart hij meer dan 6 ton uit tov reguliere krachten, daar kan die 500 euro voor een paar stoelen, een tafel en een schoolbord wel vanaf. De lessen wilde hij blijkbaar zelf doen, en het heeft er alle schijn van dat hij ze alleen even de kunstjes wil leren die ze voor hem moeten doen. Wat betreft de rest houdt hij zich blijkbaar niet aan de afspraak met die stichting. Barmhartig hoor, ik schiet bijna vol.

quote:
grappig om hier meteen te lezen wie wel enig bedrijfskundige achtergrond heeft en wie niet :D
Toen ik studeerde waren mensen van bedrijfskunde ook al zo makkelijk te herkenen, aan het bewegen van de lippen tijdens het lezen. Begrijpend lezen blijft blijkbaar een probleem bij die mensen, laat staan kritisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182555811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat wel mogen, probeer maar eens uit de klauwen van zo'n clubje te blijven als ze eenmaal beet hebben. Die moeten zichzelf ook aan het werk houden.
De gemeente wil dolgraag dat mensen gaan werken, voor de langdurig werklozen worden juist dit soort oplossingen bedacht. Werk waarbij je met behoud van uitkering dingen leert, zodat je daarna kan werken.
pi_182556287
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
Alsof Syrische bouwvakkers niet in Syrië nodig zijn.
De werkschoenen hebben ze al en er is daar voor de komende 100 jaar genoeg werk !
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_182556976
Werken met behoud van uitkering. Dan zou de logische gevolgtrekking zijn bij het stoppen met werken, het stoppen van de uitkering.
Overigens zeer onwaarschijnlijk dat de lamzakken "er pas na een week achter kwamen dat ze niet (veel) meer aan overhielden", het werk viel ze dus gewoon tegen. Één stoker is op de anderen gaan inpraten en iedereen verzaakt.
Overigens is het in dat soort landen zeer gebruikelijk dat mensen na hun eerste loon-in-een-envelopje het geld eerst opmaken en dan pas weer terug komen, of niet. Daar zijn oplossing voor, maar die worden vaak als discriminerend of racistisch beschouwd.
Racist
pi_182557102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 18:28 schreef probeer het volgende:
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
Dit dus, en daar valt geen mens voor te motiveren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_182557114
Werken voor je uitkering, en pas na 2 jaar als volwaardige baan betaald krijgen.
Flikker eens op zeg.

Zie hier de industrie achter de welkom-cultuur.
pi_182557223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dit dus, en daar valt geen mens voor te motiveren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:53 schreef Hamzoef het volgende:
Werken voor je uitkering, en pas na 2 jaar als volwaardige baan betaald krijgen.
Flikker eens op zeg.

Zie hier de industrie achter de welkom-cultuur.
Zie hier de verwende "Westerling" die een uitkering beschouwt als recht.
We hebben het hier over migranten, misschien vluchtelingen, die op de gratie van de overheid in ons land mogen vertoeven. Daar mag best wat tegenover staan vind ik.
Ik denk dat andersom, als Nederland in een burgeroorlog lag, ik in Syrië (of waar dan ook in het midden-Oosten) niet hoefde te rekenen op één cent, boterham of gratis opleiding.
Racist
pi_182557235
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:58 schreef Toga het volgende:

[..]

[..]

We hebben het hier over migranten, misschien vluchtelingen, die op de gratie van de overheid in ons land mogen vertoeven. Daar mag best wat tegenover staan vind ik.
Ik denk dat andersom, als Nederland in een burgeroorlog lag, ik in Syrië (of waar dan ook in het midden-Oosten) niet hoefde te rekenen op één cent, boterham of gratis opleiding.
Ander verhaal, want Nederland heeft geld zat.
pi_182557263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië ook. En moet je eens zien hoe gastvrij zij hun geloofsgenoten opvingen :')
pi_182557266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:58 schreef Toga het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij IS in Nederland bij werkeloosheid het hebben van een uitkering gewoon een recht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_182557268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, het geld klotst hierover de plinten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')