abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:25:10 #51
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

In Nederland werken dingen anders dan in andere landen. Geloof me.
In andere landen had je die schoenen gewoon zelf moeten aanschaffen. Dus inderdaad.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_182552875
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...

die Syriers worden geacht 'met behoud van uitkering' te gaan werken, wat dus eigenlijk betekent dat ze gratis en voor niks aan de slag moeten bij die werkgever, en daarnaast ook nog een aantal cursussen volgen en aan voorwaarden voldoen...

Niet alleen vind ik het erg begrijpelijk, maar zelfs goed dat ze daarin niet meegaan, ze verpesten het namelijk ook voor bouwvak-personeel dat dolgraag wil werken, maar nu mogeljk uit de markt gestoot worden doordat die werkgever ook wat gasten vind die hem niks aan loon kostten, hooguit 'wat tijd die hij erin stak'...

Is zelfs een gerede kans dat als ze over wte jaar klaar zouden zijn met dit project, ze geen baan konden krijgen omdat die werkgever dan liever ander 'gratis' personeel inzet dan hen nu ook loon te moeten betalen.

Als je mensen aan het werk wil krijgen, moet je ze ook loon naar werkzaamheden bieden, als dat hier ontbrak is het ook daar waar het als eerste misging
Nou dan ik die syriers ook wel begrijpen

heel de dag de tering werken voor niets

hahahahaha

wat een grap

en dan die verontwaardiging dat ze gestopt zijn

jezus
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:26:52 #53
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Nou dan ik die syriers ook wel begrijpen

heel de dag de tering werken voor niets

hahahahaha

wat een grap

en dan die verontwaardiging dat ze gestopt zijn

jezus
Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?
Voor niets? Ze krijgen geen lessen, diplomas, inburgering?
pi_182552930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:26 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?
Voor niets? Ze krijgen geen lessen, diplomas, inburgering?
waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken

dat ga jij ook niet doen neem ik aan als jij in de ww terecht komt
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:29:15 #55
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_182552949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken

Misschien omdat je voor ww eerst gewerkt moet hebben :?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:30:20 #56
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182552967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:
quote:
U moet meewerken aan uw re-integratie. En zich houden aan afspraken om zo snel mogelijk weer betaald werk te krijgen. Uw gemeente mag u bijvoorbeeld vragen om nieuwe vaardigheden te leren. Of om te gaan werken met behoud van uitkering. Voldoet u niet aan deze plicht? Dan mag uw gemeente uw bijstandsuitkering verlagen.
pi_182553021
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:30 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:

[..]

ik kan al die regels niet

die regels kloppen dus voor geen meter

Dat werkt dus niet motiverend

geef ze dan een beloning van 100 euro meer ofzo

dit werkt duidelijk niet

het komt over als slavernij bij mij
pi_182553121
Dus deze groep Syriėrs krijgt een uitkering, daarbij een baan tbv. de integratie waarbij ze de taal leren, diploma's krijgen en leren hoe het op de Nederlandse werkvloer gaat. En dan alsnog zijn de bekende gezichten hier het wederom aan het downplayen, want Nederlanders doen dit ook. Die hoeven niet te integreren en komen niet in aanmerking voor alle voordelen die dit volk krijgt zonder een dag gewerkt te hebben. Het probleem zijn niet die Syriėrs want een realist zou ze aanpakken, maar het volk wat het goedpraat of ze niet aanpakt zoals de instanties en enkele users hier.
pi_182553122
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik kan al die regels niet

die regels kloppen dus voor geen meter

Dat werkt dus niet motiverend

geef ze dan een beloning van 100 euro meer ofzo

dit werkt duidelijk niet
Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.

Voor 100 euro meer loont het echt niet om de hele week in touw te zijn.

Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.

Daarom moet je een huis ook als beloning inzetten, laat men werken, en dan zelf een huis huren.

Maar goed, we hadden, gezien de Schengenakkoorden, deze mensen hier helemaal niet hoeven toelaten, laat staan in hun levensonderhoud te voorzien.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:39:10 #60
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182553152
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:19 schreef Ringo het volgende:
Fijn man, een paar van die armoedzaaiers uit de Oriėnt op de werkplaats, lekker fulltime laten buffelen, met behoud van uitkering, kost jou bijna niks, geen omkijken naar!
En dan blijken ook zulke lui zich niet als slaven te willen laten behandelen.
En dan ga jij, meneer de ondernemer met je grote stoere bek, klagen over de lokale overheid die jou niet goed ondersteund-begeleid-gefaciliteerd heeft.
Wel slim. Mogelijk op deze manier een schoonmaker te regelen die voor mij alles komt cleanen?
pi_182553189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.

Voor 100 euro meer loont het echt niet om de hele week in touw te zijn.

Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.

Daarom moet je een huis ook als beloning inzetten, laat men werken, en dan zelf een huis huren.

Maar goed, we hadden, gezien de Schengenakkoorden, deze mensen hier helemaal niet hoeven toelaten, laat staan in hun levensonderhoud te voorzien.
Het is gewoon slavernij

die werkgever die hier aan meedeed wilde gewoon zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten hebben.

dit soort geintjes verneuken ook gewoon de hele arbeidsmarkt

laten de werkgevers maar lekker de volle pond betalen ipv gratis slaafjes.....
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:42:35 #62
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553237
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dus deze groep Syriėrs krijgt een uitkering, daarbij een baan tbv. de integratie waarbij ze de taal leren, diploma's krijgen en leren hoe het op de Nederlandse werkvloer gaat. En dan alsnog zijn de bekende gezichten hier het wederom aan het downplayen, want Nederlanders doen dit ook. Die hoeven niet te integreren en komen niet in aanmerking voor alle voordelen die dit volk krijgt zonder een dag gewerkt te hebben. Het probleem zijn niet die Syriėrs want een realist zou ze aanpakken, maar het volk wat het goedpraat of ze niet aanpakt zoals de instanties en enkele users hier.
Dit.
pi_182553264
We hebben al hele goedkope polen die in de bouw de nederlandse bouwvakkers uit de markt hebben gepleurd en nu nog gekker maken met gratis syrieers

yeah right

hoe debiel zijn hier de members die dit allemaal nog willen gaan verdedigen 8)7
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:49:45 #64
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:44 schreef klaasweetalles het volgende:
We hebben al hele goedkope polen die in de bouw de nederlandse bouwvakkers uit de markt hebben gepleurd en nu nog gekker maken met gratis syrieers

yeah right

hoe debiel zijn hier de members die dit allemaal nog willen gaan verdedigen 8)7
Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werken :') logisch :')
pi_182553502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.
pi_182553505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:49 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werken :') logisch :')
ik heb helemaal niets met die syriers te maken

zal me een worst wezen ...al zitten ze 100 jaar in de bijstand

ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten

de syrier mag aan het werk

en een andere moet daarvoor in de plaats thuis zitten

je verschuift het probleem

hopelijk ga je dat zelf inzien....
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:06 #67
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.
Geeft gewoon de mentaliteit van die Syriers aan.
pi_182553549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten

Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:58:51 #69
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182553566
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Waarom reageer je hier dan? Dit topic gaat over die Syriers in Capelle.
pi_182553582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.
Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw

die syriers zijn geen vakmensen....

Er zijn nog zat bouwvakkers die op dit moment thuis zitten
pi_182553590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Er zijn ook Nederlanders die overal na een week stoppen met een baantje

Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken

Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.

om te beginnen eerst 2 of 3 dagen en dan opbouwen naar 5.

Dit was een domme kansloze missie inderdaad.
ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:01:08 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182553615
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

[..]

Jammer joh.
Wat is soortgelijk? Zijn dat per se projecten voor migranten of slaat het meer algemeen op projecten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182553617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw

die syriers zijn geen vakmensen....
En zouden het wel kunnen worden. Maarja...
pi_182553707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Er zijn ook Nederlanders die overal na een week stoppen met een baantje

Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken

Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.

om te beginnen eerst 2 of 3 dagen en dan opbouwen naar 5.

Dit was een domme kansloze missie inderdaad.
Die mensen zijn hier gekomen voor een uitkering en gratis woning. Die willen helemaal niet werken. Weet je ook waarom ze niet teruggaan naar hun eigen land, waar inmiddels duizenden vluchtelingen terugkeren. In Aleppo is de vrede hersteld en vindt heropbouw plaats.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:10:50 #75
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182553792
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef marsan het volgende:

[..]

2 jaar later hebben 5 een reguliere baan. De andere 5 zitten nog in de bijstand.
Er zijn volksstammen mensen, ook autochtoon, die niet zover vooruit denken. Zo'n beloning is te onzeker en te ver in de toekomst, en met een inkomen en eigen huis is al voorzien in de basale wensen. De prikkel ontbreekt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')