Ik heb geen goed woord over voor de regime van dat land.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Saoedi-Arabiė ook. En moet je eens zien hoe gastvrij zij hun geloofsgenoten opvingen
Deze mensen zijn niet werkeloos.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij IS in Nederland bij werkeloosheid het hebben van een uitkering gewoon een recht.
In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:02 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Deze mensen zijn niet werkeloos.
Dat ze niet werken betekent nog niet dat ze werkeloos zijn.
Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:28 schreef probeer het volgende:
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polen
Ik weet niet genoeg om er over te oordelen in dit geval.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.
Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.
Huur en zo hoeft niet betaald te worden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.
Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me.
Daklozenopvang?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Huur en zo hoeft niet betaald te worden?
Nee dat kan niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.
Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me. De daklozenopvang kunnen we dan opvangen, dat zorgt ook meteen voor vrijkomende woningen.
Ik zie zoiets niet als stage lopen, ik zie het als uitbuiting door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.
Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon, ook.quote:
Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben.quote:
In Nederland gaan we gelukkig niet zo me elkaar om. Iquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon ook.
In de praktijk ga je echt geen honderdduizenden hoeven op te vangen. Je stelt deze regel in en de meerderheid is zo aan het werk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben.
Oh.quote:Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.
Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.
Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.
Volgens mij is daar sinds een jaar en nog wat geen wettelijke basis meer voor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij.
Zit zeker wat in. Er is vast niet gesproken over toepassen van de cao, al dan niet na, zeg, 2 maanden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:18 schreef RM-rf het volgende:
Dan betaald die werkgever toch gewoon de volgende keer personeel ook werkelijk een echt loon?
in plaats ervan om die personen enkel 'met behoud van uitkering' aan de slag te laten gaan?
Lopen ze vast minder snel weg, als ze ook betaald krijgen, ipv een volledige 40-uurs werkweek te moeten uitvoeren en daarnaast in eigen tijd ook nog extra cursussen en training te moeten volgen, terwijl het ze voorlopig weinig tot niks oplevert en ze ook als ze succesvol zijn hooguit kunnen hopen eventueel na twee jaar -misschien- een baan te kunnen krijgen.
Ik zou ook weglopen als ze dat als 'is-een-kado-moet-je-blij-mee-zijn' me zouden aanbieden
Niet werken, wel de werkschoenen houden.quote:De statushouders kregen speciale werkschoenen. Die hebben ze niet terug gegeven
حَرَامْquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Niet werken, wel de werkschoenen houden.
Les 1 in Nederland :
سرقة ما تستطيع
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |