Ik heb geen goed woord over voor de regime van dat land.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Saoedi-Arabiė ook. En moet je eens zien hoe gastvrij zij hun geloofsgenoten opvingen
Deze mensen zijn niet werkeloos.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij IS in Nederland bij werkeloosheid het hebben van een uitkering gewoon een recht.
In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:02 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Deze mensen zijn niet werkeloos.
Dat ze niet werken betekent nog niet dat ze werkeloos zijn.
Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
In principe zijn ze dat wel, ze kunnen alleen gaan werken met behoud van uitkering, en als Nederlanders daar al niet hun bed voor uitkomen, waarom zouden zij dat dan wel willen?
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:28 schreef probeer het volgende:
40 uur per week werken voor 70% van het minimumloon. Die zogenaamde proefplaatsingen zijn een smerige manier om onder het betalen van het minimumloon uit te komen.
Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik zie de snelwegen hier altijd vol staan in de ochtend, en dat zijn niet alleen Polen
Ik weet niet genoeg om er over te oordelen in dit geval.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.
Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dat zijn mensen die minimaal het wettelijk bepaald minimumloon en daarboven verdienen, geloof me maar rustig dat het geen hele hordes mensen zijn die gaan werken voor jan lul.
Huur en zo hoeft niet betaald te worden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.
Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me.
Daklozenopvang?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Huur en zo hoeft niet betaald te worden?
Nee dat kan niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dat stimuleert tot werken. Het probleem is dat het bijstandsniveau voor veel asielzoekers prima is, het is een hoger bestaansniveau dat wat ze gewoon waren in het thuisland.
Kortom dat bestaansniveau moet je naar beneden aanpassen, ik denk dat een bijstandsuitkering van 250 euro per maand stimulerender werkt. Dan kun je eten kopen, dat is voldoende lijkt me. De daklozenopvang kunnen we dan opvangen, dat zorgt ook meteen voor vrijkomende woningen.
Ik zie zoiets niet als stage lopen, ik zie het als uitbuiting door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Zie het maar als stage lopen, ik heb ook een jaar gewerkt voor een fooi.
Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon, ook.quote:
Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben.quote:
In Nederland gaan we gelukkig niet zo me elkaar om. Iquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan prima, en zo werkt het in veel landen, inclusief het land waar ik woon ook.
In de praktijk ga je echt geen honderdduizenden hoeven op te vangen. Je stelt deze regel in en de meerderheid is zo aan het werk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, laten we de daklozenopvang opzadelen met honderdduizenden extra mensen, daar zullen ze echt wel de faciliteiten voor hebben.
Oh.quote:Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.
Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn dan ook opleidingsplaatsen. Opleidingsplaatsen met minimum zijn gewoon veel te duur.
Het werkelijke probleem is de bijstandsuitkering, als we die gewoon een paar honderd euro verlagen zijn dit soort personen eerder geneigd om er wat van proberen te maken.
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Laat gemeente en werkgever dan maar samen 100% minimum / cao-loon betalen. Vechten ze onderling de verdeling maar uit.
Volgens mij is daar sinds een jaar en nog wat geen wettelijke basis meer voor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij.
Zit zeker wat in. Er is vast niet gesproken over toepassen van de cao, al dan niet na, zeg, 2 maanden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:18 schreef RM-rf het volgende:
Dan betaald die werkgever toch gewoon de volgende keer personeel ook werkelijk een echt loon?
in plaats ervan om die personen enkel 'met behoud van uitkering' aan de slag te laten gaan?
Lopen ze vast minder snel weg, als ze ook betaald krijgen, ipv een volledige 40-uurs werkweek te moeten uitvoeren en daarnaast in eigen tijd ook nog extra cursussen en training te moeten volgen, terwijl het ze voorlopig weinig tot niks oplevert en ze ook als ze succesvol zijn hooguit kunnen hopen eventueel na twee jaar -misschien- een baan te kunnen krijgen.
Ik zou ook weglopen als ze dat als 'is-een-kado-moet-je-blij-mee-zijn' me zouden aanbieden
Niet werken, wel de werkschoenen houden.quote:De statushouders kregen speciale werkschoenen. Die hebben ze niet terug gegeven
حَرَامْquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Niet werken, wel de werkschoenen houden.
Les 1 in Nederland :
سرقة ما تستطيع
De eerste maand als proefmaand. Is dat toevallig zoiets als zeg, proeftijd?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.
Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:
Twee jaar werken met behoud van uitkering is wel heel erg lucratief voor die ondernemer.
Misschien moet de man eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet terug kwamen.
laat ik zeggen dat ik die kant van het verhaal ook wil horen.
Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:22 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.
Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.
Precies. Het zijn gewoon een stelletje uitvreters die waarschijnlijk van dr landgenoten hebben gehoord dat die niet hoefden te werken voor dr centen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaarquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.
Juist.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:08 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaar
Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
nu thuis, straks met een AK in Amsterdam. Allemaal terug naar MO schoppenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.
Dat wil ik best voor een goed salaris.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.
De andere kant mag allah op de knieėn bedanken dat ze hier uberhaupt mogen zijn, anders gaan ze maar meteen weer terug.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.
Wie zegt trouwens dat deze drama-king überhaupt gevraagd heeft de schoenen terug te geven?
Nee, als een ondernemer aangeboden krijgt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten moet hij ook wel minimaal dat dubbeltje willen uitgeven, beter is het dan ruim te zijn met fooien.
Maar goed, het is nog steeds een erg eenzijdig verhaal. De andere kant is nog nul komma nul belicht dus.
Tja, daar hoef je geen Syriėr voor te zijn hoor, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om 40 uur te werken voor hetzelfde geld als niets doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.
Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:45 schreef LanaMyst het volgende:
Dus werken met behoud van uitkering... nooit van mijn leven.
Ja dat is waar. Maar zo werkt dat natuurlijk niet alleen als het Syriėrs betreft. Voor andere groepen gelden dezelfde regels. Ik zie niet in waarom we voor mensen met een Syrisch paspoort anders met de regels om zouden moeten gaan dan voor bijstandsgerechtigden met een ander paspoort.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Slavenarbeid van een ondernemer die goedkope arbeidskrachten wil hebben en die nu erg teleurgesteld is dat het feest niet doorgaat en dat hij daardoor 2x zo duurdere mensen moet gaan aannemen.
Die opleidingskosten enzovoorts wegen helemaal niet op als hij werknemerspremies enzovoorts zou moeten gaan betalen voor een normale werknemer die een normaal salaris krijgt
zo syrier is gewoon een goedkoop krachtje voor hem.....
En in de bouw zijn de marges steeds kleiner geworden wat betreft de winsten. Veel werk maar relatief verdienen ze er tegenwoordig steeds minder op al die bouwprojecten.
Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.
Het lijkt mij ook vreselijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.
Het lijkt mij vreselijk om afhankelijk te zijn van zo'n uitkering en ik zou er dan ook alles aan doen om er zo snel mogelijk weer uit te komen. Maar als je moet werken met behoud van uitkering ben je dubbel genaaid. Naast het inkomen is de motivatie om te werken vooral om van die uitkering (met al zijn beperkingen) verlost te zijn. Maar dat is dus niet het geval als je moet werken met behoud van uitkering.
Laat die uitzuigers van werkgevers ze maar gewoon in dienst nemen en op zijn minst minimumloon betalen. Dan is die uitkering helemaal niet meer nodig.
Deze werkslaafjes die moeten werken om hun uitkering te behouden houden ook nog eens normale arbeidsplaatsen bezet.
Dit zijn mensen die gevlucht zijn voor de "oorlog". Zij komen in dit land, krijgen een uitkering. Voor die uitkering hoeven ze alleen maar te integreren, meer wordt er niet gevraagd. Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft, dus "moeten" ze gaan werken. Door dat werken slaan ze meteen meerdere vliegen met één klap, ze leren hoe het eraan toegaat op de Nederlandse werkvloer, wat erg van pas komt wil je hier blijven en werken, en ze leren de Nederlandse taal, ook toch wel een dingetje wil je fatsoenlijk kunnen integreren. Daarbij krijgen ze ook nog cursussen met bijbehorende diploma's wat hun kansen op de arbeidsmarkt zullen verhogen. Maar deze heren willen liever thuiszitten en geld vangen, dan werken/integreren en geld vangen. Ik kan dat op geen enkele mogelijke manier goedpraten. Je zou toch blij moeten zijn met de kansen die dit land bied zodra je gevlucht bent voor een oorlog, en ik durf te wedden dat er ook Syriėrs rondlopen die graag deze kans met twee handen aangrijpen en de schouders er de komende twee jaar onderzetten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:20 schreef probeer het volgende:
[..]
De eerste maand als proefmaand. Is dat toevallig zoiets als zeg, proeftijd?
Waarom al dat wringen in bochten om niet een normaal loon te betalen?
En als het dan zogenaamde opleidingsplaatsen zijn, bied ze dan de gangbare vergoeding voor zo'n opleidingsplek, en een geaccrediteerde opleiding (met bijkomende kwaliteitseisen).
Dat kan allemaal door ze een gewoon loon te betalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die gevlucht zijn voor de "oorlog". Zij komen in dit land, krijgen een uitkering. Voor die uitkering hoeven ze alleen maar te integreren, meer wordt er niet gevraagd. Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft, dus "moeten" ze gaan werken. Door dat werken slaan ze meteen meerdere vliegen met één klap, ze leren hoe het eraan toegaat op de Nederlandse werkvloer, wat erg van pas komt wil je hier blijven en werken, en ze leren de Nederlandse taal, ook toch wel een dingetje wil je fatsoenlijk kunnen integreren. Daarbij krijgen ze ook nog cursussen met bijbehorende diploma's wat hun kansen op de arbeidsmarkt zullen verhogen. Maar deze heren willen liever thuiszitten en geld vangen, dan werken/integreren en geld vangen. Ik kan dat op geen enkele mogelijke manier goedpraten. Je zou toch blij moeten zijn met de kansen die dit land bied zodra je gevlucht bent voor een oorlog, en ik durf te wedden dat er ook Syriėrs rondlopen die graag deze kans met twee handen aangrijpen en de schouders er de komende twee jaar onderzetten.
Ik zou ook niet weigeren als ik voor het blok gezet zou worden maar ik zou wel de boel op subtiele wijze proberen te saboteren dat zo'n werkgever me gewoon niet wil hebben. En ondertussen natuurlijk blijven solliciteren voor echt werk (en daar ook verlof voor eisen als ik ergens uitgenodigd word voor een gesprek)quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook vreselijk.
Maar als jij je verplaatst in mensen met een uitkering dan zou je niet zeggen dat je het nooit van je leven zou doen, want dat betekent namelijk dat je uitkering gewoon wordt gekort en dat kun je dan helemaal niet missen.
Toen ik klaar was met het lui lekker leven genaamd school moest ik ook meteen 40 uur beginnen met werken, na enkele weken/maanden ben je daaraan gewend. Tel daarbij op dat ik in de IT werk en erbij nog veel moet studeren op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Zo is er voor iedereen wel wat te zeggen in elk vakgebied. Toen mijn vader vroeger zonder werk zat is hij vrijwilligerswerk gaan doen, twee jaar lang ondanks dat hij een uitkering had. En die maakte meer dan 40 uur per week en kreeg er niets extra's voor. Het heeft ook te maken met mentaliteit.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Gratis zoveel geld - voor hen is het heel veel, een uitkering - of 40 uur zwaar werk en daarnaast nog Nederlands leren etc?
Verplaats je even in die mensen.
Ik zou met 10 uur beginnen en dan gaat het erom of je ze kunt verleiden of kunt leren inzien dat een nuttige tijdsbesteding geluk en waardering oplevert.
Kreeg jij een gewoon loon?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik klaar was met het lui lekker leven genaamd school moest ik ook meteen 40 uur beginnen met werken, na enkele weken/maanden ben je daaraan gewend. Tel daarbij op dat ik in de IT werk en erbij nog veel moet studeren op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Zo is er voor iedereen wel wat te zeggen in elk vakgebied. Toen mijn vader vroeger zonder werk zat is hij vrijwilligerswerk gaan doen, twee jaar lang ondanks dat hij een uitkering had. En die maakte meer dan 40 uur per week en kreeg er niets extra's voor. Het heeft ook te maken met mentaliteit.
Ze krijgen een uitkering, het wordt niet vermeld maar ze zullen ook flinke kortingen/subsidies krijgen op zaken die betaald moeten worden, zoals zorgkosten (mits ze die zelf betalen). Daar staat niets tegenover behalve integreren dmv. een leerbaan waarbij ze diploma's halen en Nederlands leren.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan allemaal door ze een gewoon loon te betalen.
40 Uur werken om je uitkering te behouden is wel gortig hoor. Dat is doorgaans geen eis. Zeker niet met ook nog eens een 'opleiding' er bovenop. Met minder dan de helft van die 40 uur aan vrijwilligerswerk voldoe je al prima aan de participatiewet (meer dan 20 uur mag niet eens).quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar zo werkt dat natuurlijk niet alleen als het Syriėrs betreft. Voor andere groepen gelden dezelfde regels. Ik zie niet in waarom we voor mensen met een Syrisch paspoort anders met de regels om zouden moeten gaan dan voor bijstandsgerechtigden met een ander paspoort.
VVD-propaganda in optima forma, en zelf, als Jan Modaal, niet doorhebben dat dit soort geintjes juist ook voor je eigen positie weinig verheffend zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ze krijgen een uitkering, het wordt niet vermeld maar ze zullen ook flinke kortingen/subsidies krijgen op zaken die betaald moeten worden, zoals zorgkosten (mits ze die zelf betalen). Daar staat niets tegenover behalve integreren dmv. een leerbaan waarbij ze diploma's halen en Nederlands leren.
Wat moeten stagiaires dan wel niet zeggen? Die maken ook 40 uur voor een nog mindere vergoeding dan deze Syriėrs? Moeten die ook maar massaal gaan weigeren omdat ze een normaal loon willen? Je zou nog niet eens recht moeten hebben op een uitkering als je nog niet eens één dag in Nederland gewerkt hebt, ik vind dit een mooie oplossing zelfs voor immigratie critici zoals mij. Uitkering, voordelen etc. geen probleem, maar daar staat tegenover dat je niet jarenlang op je gat gaat liggen maar gaat meedraaien in een bedrijf waar je cursussen krijgt en de taal krijgt geleerd. Dat is toch een win-win zou ik zeggen, je houd er ervaren en opgeleide Syriėrs aan over die niet de rest van hun leven aan het uitkeringsinfuus blijven hangen, daarbij zal de integratie stukken sneller verlopen doordat ze meelopen in een Nederlands bedrijf.
Bijstand is geen WW. Je hoeft geen dag van je leven gewerkt te hebben om daarvoor in aanmerking te komen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft
Erkennen dat het veelal een regelrechte ramp is.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die gevlucht zijn voor de "oorlog". Zij komen in dit land, krijgen een uitkering. Voor die uitkering hoeven ze alleen maar te integreren, meer wordt er niet gevraagd. Zij krijgen een uitkering waar een autochtoon geen recht op heeft als hij niet gewerkt heeft, dus "moeten" ze gaan werken. Door dat werken slaan ze meteen meerdere vliegen met één klap, ze leren hoe het eraan toegaat op de Nederlandse werkvloer, wat erg van pas komt wil je hier blijven en werken, en ze leren de Nederlandse taal, ook toch wel een dingetje wil je fatsoenlijk kunnen integreren. Daarbij krijgen ze ook nog cursussen met bijbehorende diploma's wat hun kansen op de arbeidsmarkt zullen verhogen. Maar deze heren willen liever thuiszitten en geld vangen, dan werken/integreren en geld vangen. Ik kan dat op geen enkele mogelijke manier goedpraten. Je zou toch blij moeten zijn met de kansen die dit land bied zodra je gevlucht bent voor een oorlog, en ik durf te wedden dat er ook Syriėrs rondlopen die graag deze kans met twee handen aangrijpen en de schouders er de komende twee jaar onderzetten.
Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS2/3 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kreeg jij een gewoon loon?
Mocht jou vader kiezen welk vrijwilligerswerk hij deed of besloot de gemeente dat voor hem?
Dat gewone loon zijn ze helemaal nog niet waard want ze hebben de vaardigheden en de taalkennis niet om te functioneren als een Nederlander. Qua werktempo heb ik geen idee verder.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan allemaal door ze een gewoon loon te betalen.
Je kreeg dus een normaal loon en je vader werd niet gedwongen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS4 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?
Mijn vader heeft jaren in de bouw/isolatie gewerkt, op jonge leeftijd was zijn rug/knieėn etc. helemaal naar de klote, geen contractverlening daardoor. Hij was grotendeels afgekeurd, kon thuisblijven, maar is meteen 2 jaar vrijwilligerswerk gaan doen in een dierenasiel, terwijl dat gedoe met aangepast werk zoeken liep. Nu werkt hij bij een sociale voorziening, nog altijd fysiek werk (zit in de kop, krijg je niet eruit bij hem) en werkt nu al dik 25 jaar onafgebroken en ik kan met enige trots zeggen een echt werkpaard ondanks de vele operaties en fysieke ongemakken Dus niet langs de weg leunen op een schep. Aard van het beestje zullen we maar zeggen, die man is niet thuis te houden.
Ik ben ook zo opgevoed, dus mij stoort het gewoon dat mensen (waaronder mijn beste vriend) fysiek in staat zijn om te werken maar de regels zo bespelen dat ze een lui lekker leven hebben door niet te werken.
DAAR gaat het mij om... dat het Syriėrs zijn zal me worst wezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:25 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat gewone loon zijn ze helemaal nog niet waard want ze hebben de vaardigheden en de taalkennis niet om te functioneren als een Nederlander. Qua werktempo heb ik geen idee verder.
Als dit een min of meer gratis BOL-opleiding is vind ik het een grote schande dat ze hem afslaan. Als dit een manier is om ze uit te persen en dan aan de kant te gooien zonder dat ze aan diploma's en taalkennis ene flikker zijn opgeschoten vind ik dat ook schandalig.
Ik vind dat hele systeem van werken met behoud van uitkering trouwens een crime. Mensen worden er in hun beroep waar ze een goed loon verdienen uitgeflikkerd om dan later dat werk voor een bijstandsuitkering van een fractie van dat loon te doen(als je eigen huis hebt e.d. mag je dat zelfs eerst verteren).
Maar een groep NOG onaangepaste Syriėrs een vol loon bieden terwijl ze in het begin maar een deel van het werk doen van een opgeleide Nederlander, daar zou ik ook niet aan gaan.
Ja die zullen er ook vast en zeker wel zijn. En wellicht is het werkethos van deze lui inderdaad helemaal bagger en zulks.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die mentaliteit heerst bij mij in de familie ook. Toch komen er mensen wel eens in een uitkering terecht omdat er een bedrijf over de kop gaat of ze ook versleten zijn. Die is dan altijd veel minder dan het loon dat de rest van de familie verdient met gewoon aan het werk zijn. Dus dat soort verhalen vind ik altijd wel raar. Dat je met een uitkering meer binnenhaalt dan met werk. Is zeker niet mijn ervaring.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja ik kreeg een gewoon loon, maar ik hield minder over dan een uitkeringstrekkende vriend van mij die alles vergoed/betaald kreeg en de hele dag wat op zijn PS2/3 zat te gamen. Had ik toch ook kunnen stoppen met werken en uitkering trekken?
Mijn vader heeft jaren in de bouw/isolatie gewerkt, op jonge leeftijd was zijn rug/knieėn etc. helemaal naar de klote, geen contractverlening daardoor. Hij was grotendeels afgekeurd, kon thuisblijven, maar is meteen 2 jaar vrijwilligerswerk gaan doen in een dierenasiel, terwijl dat gedoe met aangepast werk zoeken liep. Nu werkt hij bij een sociale voorziening, nog altijd fysiek werk (zit in de kop, krijg je niet eruit bij hem) en werkt nu al dik 25 jaar onafgebroken en ik kan met enige trots zeggen een echt werkpaard ondanks de vele operaties en fysieke ongemakken Dus niet langs de weg leunen op een schep. Aard van het beestje zullen we maar zeggen, die man is niet thuis te houden.
Ik ben ook zo opgevoed, dus mij stoort het gewoon dat mensen (waaronder mijn beste vriend) fysiek in staat zijn om te werken maar de regels zo bespelen dat ze een lui lekker leven hebben door niet te werken.
Yep, het probleem is de uitkering. De maandelijkse bijstand hier, dat verdienen mensen nog niet eens per jaar in derdewereldlanden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:08 schreef Loekie1 het volgende:
Gratis zoveel geld - voor hen is het heel veel, een uitkering - of 40 uur zwaar werk en daarnaast nog Nederlands leren etc?
Verplaats je even in die mensen.
Ik zou met 10 uur beginnen en dan gaat het erom of je ze kunt verleiden of kunt leren inzien dat een nuttige tijdsbesteding geluk en waardering oplevert.
Dan heb je toch iets niet goed gedaan, na school heb ik eerst even een half jaartje niets gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik klaar was met het lui lekker leven genaamd school moest ik ook meteen 40 uur beginnen met werken, na enkele weken/maanden ben je daaraan gewend. Tel daarbij op dat ik in de IT werk en erbij nog veel moet studeren op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Zo is er voor iedereen wel wat te zeggen in elk vakgebied. Toen mijn vader vroeger zonder werk zat is hij vrijwilligerswerk gaan doen, twee jaar lang ondanks dat hij een uitkering had. En die maakte meer dan 40 uur per week en kreeg er niets extra's voor. Het heeft ook te maken met mentaliteit.
Ow dat laatste geef ik toe, vele werkgevers zijn gewoon criminelen. Zoveel mogelijk werk en zo min mogelijk betalen. Maar ik zie dit niet echt als werk, ik zie dit als een kans om te integreren, Nederlands te leren, cursussen te volgen waardoor na 2 jaar (misschien wel eerder mits ze het snel oppakken) ze een betere baan kunnen zoeken. Ze zijn toch niet verplicht om twee jaar voor dat hongerloontje te werken? Ze kunnen toch ook even de schouders eronder zetten, trainingen/ volgen en dan zelf opzoek naar een betere baan waardoor ze helemaal niet meer afhankelijk zijn van een uitkering.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja die zullen er ook vast en zeker wel zijn. En wellicht is het werkethos van deze lui inderdaad helemaal bagger en zulks.
Maar dat staat helemaal los van het smerig spelletje wat sommige werkgevers spelen om via dit soort constructies geen wettelijk vastgelegd loon te betalen.
Ja maar die luie Syriėrs!quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
VVD-propaganda in optima forma, en zelf, als Jan Modaal, niet doorhebben dat dit soort geintjes juist ook voor je eigen positie weinig verheffend zijn.
Toen ik begon had ik iets van 1600 bruto (10 jaar geleden) maar kreeg bijna geen toeslagen. Die vriend van mij (zit nu nog altijd thuis trouwens) hield evenveel over als mij aan het einde van de maand, maar kon wel tot 1 uur in de middag in zijn bed blijven liggen, zuipen, neuken, feesten maar werken ho maar. Die jongen had op een gegeven moment meer gespaard dan mij. Een vriend van mijn vader hetzelfde, geen werk, afgekeurd, beetje zwart werken en alles vergoed krijgen. Nieuwe fiets nodig, de gemeente vergoed het, buspas wordt vergoed etc. Het systeem wordt zwaar misbruikt, en even voor de statistieken, het gaat hier gewoon om blanke autochtonen, geen Syriėrs.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:27 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Die mentaliteit heerst bij mij in de familie ook. Toch komen er mensen wel eens in een uitkering terecht omdat er een bedrijf over de kop gaat of ze ook versleten zijn. Die is dan altijd veel minder dan het loon dat de rest van de familie verdient met gewoon aan het werk zijn. Dus dat soort verhalen vind ik altijd wel raar. Dat je met een uitkering meer binnenhaalt dan met werk. Is zeker niet mijn ervaring.
Dat zeg ik... door dom onderbuikgeneuzel wordt onze verzorgingsstaat en arbeidsmarkt gesloopt. Niet door een handvol Syriėrs.quote:
Inderdaad. Want het gaat er niet alleen om wat die mensen verdienen en of ze daar blij mee mogen zijn. Alles dat ze verdienen komt uit de schatkist, terwijl er gewoon een werkgever profiteert van hun arbeid. Dat is toch niet de bedoeling?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja die zullen er ook vast en zeker wel zijn. En wellicht is het werkethos van deze lui inderdaad helemaal bagger en zulks.
Maar dat staat helemaal los van het smerig spelletje wat sommige werkgevers spelen om via dit soort constructies geen wettelijk vastgelegd loon te betalen.
Alles voor het Heilige Bedrijfsleven.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:35 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Inderdaad. Want het gaat er niet alleen om wat die mensen verdienen en of ze daar blij mee mogen zijn. Alles dat ze verdienen komt uit de schatkist, terwijl er gewoon een werkgever profiteert van hun arbeid. Dat is toch niet de bedoeling?
Dit is geen oplossing. Betaal deze mensen nu gewoon een loon zoals het hoort. Werken met behoud van een uitkering is gewoon een zeer slecht idee. Zeker op de lange termijn zeer onwenselijk. Als je dit principe wel prima vind kun je inderdaad overal mensen uit arme gebieden hier voor een grijpstuiver laten werken. En ondertussen kun je daar niet meer mee concurren en ben je een luie Nederlander want die Roemeen och die werkt zo hard en klaagt nooit.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ze krijgen een uitkering, het wordt niet vermeld maar ze zullen ook flinke kortingen/subsidies krijgen op zaken die betaald moeten worden, zoals zorgkosten (mits ze die zelf betalen). Daar staat niets tegenover behalve integreren dmv. een leerbaan waarbij ze diploma's halen en Nederlands leren.
Wat moeten stagiaires dan wel niet zeggen? Die maken ook 40 uur voor een nog mindere vergoeding dan deze Syriėrs? Moeten die ook maar massaal gaan weigeren omdat ze een normaal loon willen? Je zou nog niet eens recht moeten hebben op een uitkering als je nog niet eens één dag in Nederland gewerkt hebt, ik vind dit een mooie oplossing zelfs voor immigratie critici zoals mij. Uitkering, voordelen etc. geen probleem, maar daar staat tegenover dat je niet jarenlang op je gat gaat liggen maar gaat meedraaien in een bedrijf waar je cursussen krijgt en de taal krijgt geleerd. Dat is toch een win-win zou ik zeggen, je houd er ervaren en opgeleide Syriėrs aan over die niet de rest van hun leven aan het uitkeringsinfuus blijven hangen, daarbij zal de integratie stukken sneller verlopen doordat ze meelopen in een Nederlands bedrijf.
Tjonge jonge, zo kan ik er ook wel een paar verzinen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De andere kant mag allah op de knieėn bedanken dat ze hier uberhaupt mogen zijn, anders gaan ze maar meteen weer terug.
Niet vergelijkbaar, maar leuk bedacht.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:58 schreef nanuk het volgende:
[..]
Tjonge jonge, zo kan ik er ook wel een paar verzinen.
Jij mag blij zijn dat je baas je ooit heeft aangenomen. Als dank mag je wel onder je buro gaan slapen.
Uitbuiting is uitbuiting. Omdat iemand wegens geweld een best wel welvarend land heeft moeten verlaten betekend niet dat ze alles maar over hu heen moeten laten gaan. Gelukkig heeft iedereen in NL rechten. dat maakt ons land een beschaafd land namelijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar, maar leuk bedacht.
Maar wie buit wie uit?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Uitbuiting is uitbuiting. Omdat iemand wegens geweld een best wel welvarend land heeft moeten verlaten betekend niet dat ze alles maar over hu heen moeten laten gaan. Gelukkig heeft iedereen in NL rechten. dat maakt ons land een beschaafd land namelijk.
Het niet beschaafde is dat een ondernemer die aan het free loaden is kennelijk er zo'n zootje van maakt dat mensen die in eerste instantie er mee akkoord gaan alsnog na een week weglopen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dan komen ze hier, we laten ze binnen want we zijn een geschaafd land, we geven ze onderdak, zorg, eten, kleding en daarboven op ook nog eens zakje geld per maand.
Niet alleen rechten, maar ook plichten. Zo houden we NL beschaafd.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Uitbuiting is uitbuiting. Omdat iemand wegens geweld een best wel welvarend land heeft moeten verlaten betekend niet dat ze alles maar over hu heen moeten laten gaan. Gelukkig heeft iedereen in NL rechten. dat maakt ons land een beschaafd land namelijk.
minimaal het minimumloon lijkt me inderdaad wel redelijkquote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.
Het lijkt mij vreselijk om afhankelijk te zijn van zo'n uitkering en ik zou er dan ook alles aan doen om er zo snel mogelijk weer uit te komen. Maar als je moet werken met behoud van uitkering ben je dubbel genaaid. Naast het inkomen is de motivatie om te werken vooral om van die uitkering (met al zijn beperkingen) verlost te zijn. Maar dat is dus niet het geval als je moet werken met behoud van uitkering.
Laat die uitzuigers van werkgevers ze maar gewoon in dienst nemen en op zijn minst minimumloon betalen. Dan is die uitkering helemaal niet meer nodig.
Deze werkslaafjes die moeten werken om hun uitkering te behouden houden ook nog eens normale arbeidsplaatsen bezet.
Nee, daar heerst nu een gebrek aan apothekers.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
Alsof Syrische bouwvakkers niet in Syriė nodig zijn.
Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen, niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
minimaal het minimumloon lijkt me inderdaad wel redelijk
Op zich wel, die 2 miljard moest en zou opgemaakt worden toen het niet aan de dividendbelasting opgeofferd mocht worden. Die luxe heeft het kabinet blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:01 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ja, het geld klotst hierover de plinten
Dat hele werken met behoud van uitkering is een gedrocht waar zo snel mogelijk van af gestapt moet worden. Het is oneerlijke concurrentie en feitelijk een ongemotiveerde subsidie aan ondernemers.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:34 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen en niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.
Sowieso is werken met een uitkering grote bullshit in Nederland..quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:34 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen, niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.
Daar hadden we heel wat warmtepompen voor kunnen plaatsen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op zich wel, die 2 miljard moest en zou opgemaakt worden toen het niet aan de dividendbelasting opgeofferd mocht worden. Die luxe heeft het kabinet blijkbaar.
Ben ik het helemaal mee eens. Of je nu een werkeloze NL of een vluchteling bent het is niet meer dan een manier om aan goedkope werknemers te komen. Persoonlijk zou ik ook verre van gemotiveerd zijn om te werken met behoud van die uitkering en dan financieel geen stap vooruit te komen. Deze praktijken zijn te zot voor woorden want je werkt per slotte voor die centen zodat je een beetje leuk leven kunt hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat hele werken met behoud van uitkering is een gedrocht waar zo snel mogelijk van af gestapt moet worden. Het is oneerlijke concurrentie en feitelijk een ongemotiveerde subsidie aan ondernemers.
Geef mensen gewoon salaris en als dat te kort is dan een aanvullende uitkering. Inderdaad gelijkwaardig voor autochtonen en allochtonen.
Het zou dan ook beter zijn een minimumloon te betalen en eventueel de ondernemer loonsubsidie te betalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Of je nu een werkeloze NL of een vluchteling bent het is niet meer dan een manier om aan goedkope werknemers te komen. Persoonlijk zou ik ook verre van gemotiveerd zijn om te werken met behoud van die uitkering en dan financieel geen stap vooruit te komen. Deze praktijken zijn te zot voor woorden want je werkt per slotte voor die centen zodat je een beetje leuk leven kunt hebben.
Moeten we sowieso doen inderdaad, maar die voorwaarden zijn echt wel héél anders dan wat hier aan de gang is. Een Nederlander in de bijstand had hier niet eens aan mee mogen doen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:34 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook redelijk, laten we dan gelijk het werken met behoud van uitkeringen afschaffen voor iedereen, niet alleen voor Syriėrs anders is er sprake van ongelijke behandeling.
Ik denk eerder dat het werken in de bouw in Syriė lichamelijk zwaarder is, al hoewel hier de werkdruk misschien hoger is.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:55 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat in de bouw werken in Syrie heel wat anders is dan in de bouw werken in Nederland. Dat laatste is ongeveer het zwaarste werk wat hier te doen is, naast stratenmaker.
Ik zie wel eens vluchtelingen in de horeca, dat past ze beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |