De eerste maand als proefmaand. Is dat toevallig zoiets als zeg, proeftijd?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of opbouwend; de eerste maand als proefmaand en daarna afhankelijk van prestaties steeds wat erbij. Twee jaar met behoud van uitkering lijkt me ook wel wat lang. Bovendien zou het beter zijn deze Syriėrs te splitsen, zodat elke Syriėr met een team Nederlandse bouwvakkers meewerkt; zo leert men de taal stukken sneller.
Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:
Twee jaar werken met behoud van uitkering is wel heel erg lucratief voor die ondernemer.
Misschien moet de man eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet terug kwamen.
laat ik zeggen dat ik die kant van het verhaal ook wil horen.
Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:22 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Dit dus.... riekt naar uitbuiting en dat is big business dankzij de bedenkers van de participatiewet. Ik geef de betreffende Syriėrs groot gelijk. Nee durven zeggen is ook integreren.
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier bij de plaatselijke Albert Hein werken er meerdere Syriers van 8 tot 5, zie ze zelfs de bier voorraden aanvullen en op de vleesafdeling werken. Wat in beide gevallen toch wel opmerkelijk is. Als je werkgever beetje fatsoenlijk is, krijg je daar ook wel wat voor terug.
Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.
Precies. Het zijn gewoon een stelletje uitvreters die waarschijnlijk van dr landgenoten hebben gehoord dat die niet hoefden te werken voor dr centen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaarquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zelf wiet verbouwen is ook hard werk hoor.
Juist.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:08 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dus dat ze met tonnen kunstmest lopen te slepen is gewoon verklaarbaar
Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
nu thuis, straks met een AK in Amsterdam. Allemaal terug naar MO schoppenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn Syrische buren zitten al 3 jaar werkloos thuis.
Dat wil ik best voor een goed salaris.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 21:58 schreef HSG het volgende:
Aan de ene kant snap ik ze wil. Wie wil nou 40 uur per week tussen de racisten werken.
Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daarom zoekt die Dominique de Vries denk ik ook de publiciteit, biedt hij deze mogelijkheid, blijken het Westenhatende racisten te zijn, daar wil je niet 40 uur per week tussen werken. Hij is denk ik blij dat ze niet meer zijn komen opdagen.
De andere kant mag allah op de knieėn bedanken dat ze hier uberhaupt mogen zijn, anders gaan ze maar meteen weer terug.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:22 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de Vries de mannen opleiding biedt naast de veertig uur werk plus reistijd. Ik kan me wel voorstellen dat je na een dag werken en reizen niet nog eens de hele avond in een klaslokaal wilt zitten. Zeker niet met het vooruitzicht twee jaar van een bijstandsuitkering te moeten leven met als enige extraatje een paar werkschoenen.
Wie zegt trouwens dat deze drama-king überhaupt gevraagd heeft de schoenen terug te geven?
Nee, als een ondernemer aangeboden krijgt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten moet hij ook wel minimaal dat dubbeltje willen uitgeven, beter is het dan ruim te zijn met fooien.
Maar goed, het is nog steeds een erg eenzijdig verhaal. De andere kant is nog nul komma nul belicht dus.
Tja, daar hoef je geen Syriėr voor te zijn hoor, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om 40 uur te werken voor hetzelfde geld als niets doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.
Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:45 schreef LanaMyst het volgende:
Dus werken met behoud van uitkering... nooit van mijn leven.
Ja dat is waar. Maar zo werkt dat natuurlijk niet alleen als het Syriėrs betreft. Voor andere groepen gelden dezelfde regels. Ik zie niet in waarom we voor mensen met een Syrisch paspoort anders met de regels om zouden moeten gaan dan voor bijstandsgerechtigden met een ander paspoort.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:26 schreef klaasweetalles het volgende:
Slavenarbeid van een ondernemer die goedkope arbeidskrachten wil hebben en die nu erg teleurgesteld is dat het feest niet doorgaat en dat hij daardoor 2x zo duurdere mensen moet gaan aannemen.
Die opleidingskosten enzovoorts wegen helemaal niet op als hij werknemerspremies enzovoorts zou moeten gaan betalen voor een normale werknemer die een normaal salaris krijgt
zo syrier is gewoon een goedkoop krachtje voor hem.....
En in de bouw zijn de marges steeds kleiner geworden wat betreft de winsten. Veel werk maar relatief verdienen ze er tegenwoordig steeds minder op al die bouwprojecten.
Ik heb gelukkig gewoon werk, maar ik probeerde me even te verplaatsen in mensen met een uitkering.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dat is toch prima. Dan doe je het niet word je uitkering gekort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |