Daar heb je wel een punt. Heb een hekel aan mensen die werk weigeren IMO altijd heel erg fout. Zeker als t gaat om mensen/migranten die hier niet thuishoren en dus volgens mij gewoon niet dezelfde rechten horen te hebben op * gratis * geld. Maar je hebt hier toch wel gelijk mee. Op deze manier is het ook niet juist.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 11:40 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat hele werken met behoud van uitkering is een gedrocht waar zo snel mogelijk van af gestapt moet worden. Het is oneerlijke concurrentie en feitelijk een ongemotiveerde subsidie aan ondernemers.
Geef mensen gewoon salaris en als dat te kort is dan een aanvullende uitkering. Inderdaad gelijkwaardig voor autochtonen en allochtonen.
Nee, gemeenten zitten met een ideologie waarin de werkloosheid altijd aan de werkloze zelf ligt en die beter zijn best moet doen en ook nog eens een 'tegenprestatie' moet verrichten voor het voorzien in diens levensonderhoud.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De gemeente wil dolgraag dat mensen gaan werken, voor de langdurig werklozen worden juist dit soort oplossingen bedacht. Werk waarbij je met behoud van uitkering dingen leert, zodat je daarna kan werken.
Hetzelfde geld? Je moet reizen, lunchen, snel even boodschappen doen, netto verlies je er dan op lijkt me.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 09:45 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Tja, daar hoef je geen Syriër voor te zijn hoor, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om 40 uur te werken voor hetzelfde geld als niets doen.
Werken met behoud van uitkering is en prima idee. Zeker als je in een lastige situatie zit, en het voor jou extra moeilijk is om aan werk te komen, en dat werk te behouden. Het is een extra vangnet, wat er voor zorgt dat je inkomsten gewaarborgd zijn, voor de periode dat je op zoek bent naar werk. Daar staat de verplichting tegen over dat je alles mee werkt, om betaald werk te krijgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit is geen oplossing. Betaal deze mensen nu gewoon een loon zoals het hoort. Werken met behoud van een uitkering is gewoon een zeer slecht idee. Zeker op de lange termijn zeer onwenselijk. Als je dit principe wel prima vind kun je inderdaad overal mensen uit arme gebieden hier voor een grijpstuiver laten werken. En ondertussen kun je daar niet meer mee concurren en ben je een luie Nederlander want die Roemeen och die werkt zo hard en klaagt nooit.
Waarom 80 urige werkweken gaan draaien in Syrie als je hier gratis geld krijgt?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
Alsof Syrische bouwvakkers niet in Syrië nodig zijn.
Tot dit project startte hadden ze iig niet op eigen initatief een baan gevonden, lijkt mij sterk dat ze nu opeens hard aan het werk zijn in de bouw.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Met enige ervaring kan je momenteel in de bouw een stuk beter dan een uitkering verdienen in de bouw.
Zijn zij dat niet gewoon gaan doen dan?
Sneu voor dat bouwbedrijf ja, twee jaar geen gratis arbeiders
Als je werkt heb je geen uitkering nodig maar loon waardoor je ook pensioen kunt opbouwen en belasting kunt gaan afdragen juist om ons sociaal stelsel te kunnen behouden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Werken met behoud van uitkering is en prima idee. Zeker als je in een lastige situatie zit, en het voor jou extra moeilijk is om aan werk te komen, en dat werk te behouden. Het is een extra vangnet, wat er voor zorgt dat je inkomsten gewaarborgd zijn, voor de periode dat je op zoek bent naar werk. Daar staat de verplichting tegen over dat je alles mee werkt, om betaald werk te krijgen.
Je doet ervaring op, je bouwt een netwerk van mensen op die zien dat je goodwill toont. Na een volledig doorlopen traject rol je met wat geluk door in een betaalde baan, en hoef je geen uitkering meer te krijgen. Maar het zal voor zich spreken dat je met een actie zoals dit, zoals deze gasten ''gepresteerd hebben, je eigen glazen op sodemieterd. Want je hebt geen ervaring, en bovendien toon je geen goodwill. Geen goodwill om te leren, geen goodwill om te participeren, daar houden veel werkgevers niet van.
Nogmaals, als je een uitkering hebt ben je verplicht om aan alles mee te werken. Nu dat ze niet op zijn komen dagen, zouden ze sowieso gekort moeten worden op hun uitkering, een uitkering die in de eerste plaats al tijdelijk is. Maar dat zal deze jongens een zorg zijn, zoveel is wel duidelijk.
Gelukkig zie ik hier op Fok veel welwillende om deze jongens, ondanks hun instelling, een betaalde baan aan te bieden. Ik wens ze veel succes daarmee.
Ben jij toevallig een werkgever/slavendrijver? Rot toch op. Lekker gratis arbeiders/slaven op kosten van de belastingbetaler. Als je mensen nodig hebt dan moet je daar zelf maar in investeren. Om misselijk van te worden, dit soort reacties en werkgevers.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Werken met behoud van uitkering is en prima idee. Zeker als je in een lastige situatie zit, en het voor jou extra moeilijk is om aan werk te komen, en dat werk te behouden. Het is een extra vangnet, wat er voor zorgt dat je inkomsten gewaarborgd zijn, voor de periode dat je op zoek bent naar werk. Daar staat de verplichting tegen over dat je alles mee werkt, om betaald werk te krijgen.
Je doet ervaring op, je bouwt een netwerk van mensen op die zien dat je goodwill toont. Na een volledig doorlopen traject rol je met wat geluk door in een betaalde baan, en hoef je geen uitkering meer te krijgen. Maar het zal voor zich spreken dat je met een actie zoals dit, zoals deze gasten ''gepresteerd hebben, je eigen glazen op sodemieterd. Want je hebt geen ervaring, en bovendien toon je geen goodwill. Geen goodwill om te leren, geen goodwill om te participeren, daar houden veel werkgevers niet van.
Nogmaals, als je een uitkering hebt ben je verplicht om aan alles mee te werken. Nu dat ze niet op zijn komen dagen, zouden ze sowieso gekort moeten worden op hun uitkering, een uitkering die in de eerste plaats al tijdelijk is. Maar dat zal deze jongens een zorg zijn, zoveel is wel duidelijk.
Gelukkig zie ik hier op Fok veel welwillende om deze jongens, ondanks hun instelling, een betaalde baan aan te bieden. Ik wens ze veel succes daarmee.
Slavendrijver, man man man man manquote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben jij toevallig een werkgever/slavendrijver? Rot toch op. Lekker gratis arbeiders/slaven op kosten van de belastingbetaler. Als je mensen nodig hebt dan moet je daar zelf maar in investeren. Om misselijk van te worden, dit soort reacties en werkgevers.
Een project dus ter bevordering van de integratie.quote:Het project komt uit de koker van Welzijn Capelle. Het is bedoeld om statushouders zo snel mogelijk te laten meedraaien in de maatschappij. Ze worden twee jaar ingezet in een bedrijf. Ze leren Nederlands, de manier van werken en halen diploma’s. Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.
Maar nee, deze man wil natuurlijk alleen maar goedkope arbeid zonder er iets voor over te hebben. Deze mannen zijn natuurlijk meteen volledig inzetbaar.quote:Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord.
Een BBL opleiding is dus niet goed genoeg? Daar ontvang je gewoon loon over de uren die je werkt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Slavendrijver, man man man man man
Uit de OP, iets wat vele roeptoeters (en ja mensen die weer met SJW argumenten komen zoals slavendrijvers noem ik gewoon roeptoeters) blijkbaar niet gelezen hebben:
[..]
Een project dus ter bevordering van de integratie.
[..]
Maar nee, deze man wil natuurlijk alleen maar goedkope arbeid zonder er iets voor over te hebben. Deze mannen zijn natuurlijk meteen volledig inzetbaar.
Dit was gewoon één van de vele projectjes waar zulke clubjes een flinke hap subsidie voor krijgen, een werkgever kan dus een goed hart hebben en denken "deze jongens geef ik een kans", maar velen zien het weer als iemand die alleen maar wil profiteren van goedkope arbeid.
Dat iedereen het zich eens in hun oren knoopt, dit is niet goedkoop uitkeringstrekkers laten werken in een bedrijf, dit is een integratieproject, niet opgezet door een slavendrijver, maar door één of ander subsidie clubje waar roeptoeters normaal hun mond van vol hebben.
Nee, door omstandigheden zit ik zelf met een uitkering en ben ik bezig met een traject richting werk. Dit is niet de eerste keer dat ik vanuit deze situatie weer aan het werk probeer te komen, trouwens.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben jij toevallig een werkgever/slavendrijver? Rot toch op. Lekker gratis arbeiders/slaven op kosten van de belastingbetaler. Als je mensen nodig hebt dan moet je daar zelf maar in investeren. Om misselijk van te worden, dit soort reacties en werkgevers.
Nooit gedacht aan een BBL opleiding waar je een vak leert via een werkgever die je gewoon op de loonlijst zet? Wat is dat voor een waanzin met behoud van een uitkering.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, door omstandigheden zit ik zelf met een uitkering en ben ik bezig met een traject richting werk. Dit is niet de eerste keer dat ik vanuit deze situatie weer aan het werk probeer te komen, trouwens.
Als mij iets word geboden waar ik met behoud van uitkering ervaring kan opdoen enz, met kans op een baan dan pak ik dat dankbaar met beide handen aan, net zoals ik al eerder heb gedaan. Omdat ik weet hoe lastig het is om werk te vinden wat bij je past. Omdat ik dat graag wil. Daarom vind ik het lastig om zon verhaal te lezen over verwende lamballen. En dan zijn het ook nog eens een keer immigratiers. Rot zelf op.
Gratis ''slaven''.![]()
Maar goed voor jongens zoals in dit verhaal, dat gasten zoals jij er zijn.
Vandaar dat zon traject is opgezet; om er voor te zorgen dat mensen die in een lastige situatie zitten ervaring op doen en een netwerk opbouwen, om zo door te rollen naar betaald werk.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je werkt heb je geen uitkering nodig maar loon waardoor je ook pensioen kunt opbouwen en belasting kunt gaan afdragen juist om ons sociaal stelsel te kunnen behouden.
Ik zou zeggen mail naar dat clubje wereldverbeteraars genaamd "Welzijn Capelle". Om daarvoor een werkgever te gaan afbranden als slavendrijver vind ik te ver gaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een BBL opleiding is dus niet goed genoeg? Daar ontvang je gewoon loon over de uren die je werkt.
Als ik even Google werken mensen al meer dan 4 jaar met behoud van een uitkering. Totale waanzin. En dat zijn werkzaamheden die een normaal mens binnen enkele dagen onder de knie heeft.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Vandaar dat zon traject is opgezet; om er voor te zorgen dat mensen die in een lastige situatie zitten ervaring op doen en een netwerk opbouwen, om zo door te rollen naar betaald werk.
Wacht.... dat zei ik toenet toch ook al?
Het gaat mij niet alleen om dit specifiek geval maar om het principe werken met behoud van een uitkering waar ik op reageer bij een aantal users die dat wel prima vinden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zou zeggen mail naar dat clubje wereldverbeteraars genaamd "Welzijn Capelle". Om daarvoor een werkgever te gaan afbranden als slavendrijver vind ik te ver gaan.
Tevens lees ik werkelijk nergens in de OP dat deze mannen alleen maar teren op een WW uitkering? Nergens staat dat ze een vergoeding krijgen, maar ook nergens staat dat ze die niet krijgen? Wie weet krijgen ze bovenop hun uitkering nog een vergoeding? Wie weet vervalt de vergoeding en krijgen ze gewoon een normaal loon?
Zo simpel is het niet. Het gaat om mensen die in een lastige, ongewone situatie zitten. Dit kan van alles zijn. Maar dit maakt voor mensen de stap kleiner en makkelijker om een ''ingang'' te vinden bij iets wat beter bij je past. Het is gewoon een extra manier voor mensen om werk te vinden. En des te meer manieren er zijn om aan werk te komen des te beter lijkt mij.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nooit gedacht aan een BBL opleiding waar je een vak leert via een werkgever die je gewoon op de loonlijst zet? Wat is dat voor een waanzin met behoud van een uitkering.
Dat zijn andere gevallen. Als je een onbepaalde uitkering hebt word dat (werken met behoed van uitkering) pas stopgezet als er geconstateerd word dat het werk wat je doet ook echt kunt blijven doen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als ik even Google werken mensen al meer dan 4 jaar met behoud van een uitkering. Totale waanzin. En dat zijn werkzaamheden die een normaal mens binnen enkele dagen onder de knie heeft.
Bovendien hebben we BBL opleidingen die leren en werken combineren en je dan op de loonlijst komt te staan bij de werkgever en daarmee geen uitkering hoeft te ontvangen.
Leer lezen, er staat duidelijk dat het werk is met behoud van uitkering. Als je snapt dat een plus een twee is dan kan je ook begrijpen dat het hier om bijstand gaat. Een extra vergoeding is dan niet mogelijk want die moet je weer inleveren. hooguit een paar werkschoenen die verplicht zijn om te dragen kan je in bruikleen krijgen.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Tevens lees ik werkelijk nergens in de OP dat deze mannen alleen maar teren op een WW uitkering? Nergens staat dat ze een vergoeding krijgen, maar ook nergens staat dat ze die niet krijgen? Wie weet krijgen ze bovenop hun uitkering nog een vergoeding?
Er zijn verschillen, dit is niet zomaar iemand die in de uitkering zit aan het werk helpen zoals vele uitkeringstrekkers in Nederland. Dit gaat om asielzoeker die de taal en de cultuur niet machtig zijn. Ze leren buiten het werken op een Nederlandse werkvloer meteen de taal, krijgen diploma's en leren hoe het gaat op een werkvloer. Dit is een integratieproject, ipv. deze mannen alleen naar de Nederlandse les te sturen worden ze naar een bedrijf gestuurd waar ze veel meer leren.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat mij niet alleen om dit specifiek geval maar om het principe werken met behoud van een uitkering.
Klopt ook.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Er zijn verschillen, dit is niet zomaar iemand die in de uitkering zit aan het werk helpen zoals vele uitkeringstrekkers in Nederland. Dit gaat om asielzoeker die de taal en de cultuur niet machtig zijn. Ze leren buiten het werken op een Nederlandse werkvloer meteen de taal, krijgen diploma's en leren hoe het gaat op een werkvloer. Dit is een integratieproject, ipv. deze mannen alleen naar de Nederlandse les te sturen worden ze naar een bedrijf gestuurd waar ze veel meer leren.
We zijn ook niet het land van de "uitzonderingen". Mensen nemen weer van alles aan terwijl ze inhoudelijk niet meer weten dan wat in de OP staat. Maar toch is deze werkgever een slavendrijver. Zodra enkelen Syriër zien staan (of een andere mildheidsgroep) dan slaan ze op hol en ligt het overal aan behalve de Syriërs, dat is een aanname die ik nu even zomaar doe trouwens.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:05 schreef nanuk het volgende:
[..]
Leer lezen, er staat duidelijk dat het werk is met behoud van uitkering. Als je snapt dat een plus een twee is dan kan je ook begrijpen dat het hier om bijstand gaat. Een extra vergoeding is dan niet mogelijk want die moet je weer inleveren. hooguit een paar werkschoenen die verplicht zijn om te dragen kan je in bruikleen krijgen.
Jij bent wel de koning van de aannames.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
We zijn ook niet het land van de "uitzonderingen". Mensen nemen weer van alles aan terwijl ze inhoudelijk niet meer weten dan wat in de OP staat. Maar toch is deze werkgever een slavendrijver. Zodra enkelen Syriër zien staan (of een andere mildheidsgroep) dan slaan ze op hol en ligt het overal aan behalve de Syriërs, dat is een aanname die ik nu even zomaar doe trouwens.
Je komt in dit land, krijgt gratis geld, gratis toegang tot alle sociale voorzieningen, grote kans nog dat ze een gratis huis met inboedel hebben gekregen, en daar tegenover staat dat ze een leertraject ingaan wat ze 3 dagen laat werken en 2 dagen laat leren. Daar leren ze de taal, en andere cursussen waar ze in de toekomst veel aan gaan hebben. Iets waar vele Nederlanders voor moeten betalen, en toen ik een buitenlandse vriendin had die hier kwam wonen moest ik er ook voor opdraaien die zelfs een onbetaalde stage ging lopen om werkervaring op te doen. En dat weigeren ze, althans het werkgedeelte, het gratis ontvangen van de rest is natuurlijk geen probleem.
Mag niet. We hebben ons in allerlei wurg wetgevingen verwikkeld mede dankzij de EU.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, weer een extra aandachtspuntje voor de regering.
Als je:
- niet meewerkt aan je integratie
- niet je toegewezen werk doet
- criminele dingen doet
dan ga je terug naar het land herkomst.
Lijstje kan nog uitgebreid worden.
En de keizer in gelijk hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:27 schreef nanuk het volgende:
[..]
Jij bent wel de koning van de aannames.
Nee klopt, maar mijn irritatie kwam voort uit dat deze werkgever slavendrijver werd genoemd, daar reageerde jij op dus de discussie ging op dat niveau verder. Je niet aanvallen voelen dat was totaal niet op jou gericht maar op enkele anderen hier.quote:Even ter goede orde, ik heb nergens het woord slavendrijver in de mond genomen.
Klopt, gelijkheid daar preek ik voor. En die gelijkheid geldt dan voor iedereen. Dus tellen we even mee? Gratis huis, gratis inboedel, gratis sociale voorzieningen, gratis uitkering. Waar is die gelijkheid dan? Ik heb 8 jaar moeten wachten op een sociale huurwoning, daarbij heb ik geen euro ontvangen om mijn huis in te richten? Ook heb ik een buitenlandse vriendin gehad, ik weet dus wat voor een kosten er komen kijken om zo iemand hier fatsoenlijk te laten integreren en aan het werk te helpen. Zij had meteen getekend voor zulke kansen, maar ik moest zelf opdraaien voor alle scholing. Daarbij is hier wel degelijk een verschil tussen autochtoon en allochtoon, nee niet op de manier zoals sommige graag hopen dat ik het bedoel. Maar deze mannen zijn de taal en cultuur niet machtig, ipv. ze jaren te laten rondslenteren op straat, waarvan het inmiddels toch wel een feit is dat het de integratie niet bevorderd krijgen ze een kans om ervaring op te doen, de taal te leren en cursussen te volgen. Maar dan begint iedereen over gelijkheid, hoeveel autochtone Nederlanders moeten de taal leren? (ja ja, Jarvis grammatica opmerkingen ken ik al) Of integreren in Nederland? Hoe kun je dit dan vergelijken met elkaar? Mij gaat het er totaal niet om dat het Syriërs zijn, waren dit blanke Amerikanen in dezelfde positie had ik exact hetzelfde geroepen. Daarbij zie ik in mijn directe kring genoeg mensen die genieten van een lui lekker leven zonder een uur te werken, en ja dat zijn allemaal blanke autochtone Nederlanders. Ook die had ik graag in zo'n traject gezien waarbij ze scholing en trainingen krijgen. Willen ze dat niet dan zoeken ze maar een baan die meer oplevert, maar dan zijn ze wel van het sociale infuus af en ga je misbruik tegen.quote:Ik ben gewoon van mening dat iedereen in dit land in vergelijkbare situatie hetzelfde behandeld hoort te worden. Nou ga jij natuurlijk meteen claimen dat een allochtoon iets anders is dan een autochtoon maar dat is geen geen argument, een mens is een mens. Een statushouder heeft nu eenmaal niet meer recht op een andere uitkering dan een Nederlander in die situatie, dat is gewoon bijstand dus.
Dit staat er ook in het artikel:quote:en voor de rest zie jij staan dat ze drie dagen werken en twee dagen scholing krijgen. Ik zie staan dat ze veertig uur moeten werken....
Maar die krant heeft een onvolledig artikel geschreven.
Ze komen hier om het land over te nemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Je verwacht het niet![]()
![]()
Die gasten komen hier niet om te werken
Inderdaad hele dag niks doen maar wel flink profiteren. Het zijn overigens altijd dezelfde mensen die keihard zeiken over dat iemand met zijn baan flink verdient waardoor ze in een mooie auto kunnen rijden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik begon had ik iets van 1600 bruto (10 jaar geleden) maar kreeg bijna geen toeslagen. Die vriend van mij (zit nu nog altijd thuis trouwens) hield evenveel over als mij aan het einde van de maand, maar kon wel tot 1 uur in de middag in zijn bed blijven liggen, zuipen, neuken, feesten maar werken ho maar. Die jongen had op een gegeven moment meer gespaard dan mij. Een vriend van mijn vader hetzelfde, geen werk, afgekeurd, beetje zwart werken en alles vergoed krijgen. Nieuwe fiets nodig, de gemeente vergoed het, buspas wordt vergoed etc. Het systeem wordt zwaar misbruikt, en even voor de statistieken, het gaat hier gewoon om blanke autochtonen, geen Syriërs.Nu ik dik het dubbele verdien houd ik natuurlijk meer over in de maand, maar een echt groot verschil is er niet eerlijk gezegd. Hij kan nog net zo vaak op vakantie als mij, kan ook eens wat leuke gadgets kopen etc. alleen heeft hij meer vrije tijd.
40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
Ligt toch allemaal net genuanceerder:
https://twitter.com/tjluimes/status/1054131789579673600?s=19
https://www.capelleaanden(...)ushouders_31774.html
Lekker omheen draaien.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.
Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.
Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriërs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.quote:De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken.
Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.
[..]
Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriërs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:
[..]
Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?
De werkgever houdt zich niet aan de afspraken, als de Syriërs dan op hun strepen gaan staan moeten ze linea recta terug naar Syrië gestuurd worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.
Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeïnteresseerdheid van de Syriërs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syrië.
HEHE, eindelijk eens de andere kant van het verhaal.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
quote:Ik zeg bewust onterecht. Tijdens gesprekken die de gemeente Capelle en Welzijn Capelle en DSPPM voerden, bleek het voor DSPPM onmogelijk om de overeengekomen afspraken voor de werkstage na te komen. De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken. Daarmee ging een belangrijk doel voor de statushouders direct de mist in. Ook bleek DSPPM zich niet te houden aan de 24 tot 32 contracturen. De resterende werkuren waren bedoeld voor scholing van de statushouders. Ondanks een helder contract, eiste DSPPM inzet van 40 uur per week.
En een ontzettend domme eikel als je vervolgens in de krant je beklag gaat doen over luie Syriërs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:
Als je vervolgens gaat eisen dat ze 40 uur werken zodat er geen tijd meer is voor scholing en ze tijdens dat werk ook geen Nederlands leren ben je als werkgever gewoon verkeerd bezig.
Praten over 'dit soort volk' en daar een eigenschap aan hangen is gewoon schoolvoorbeeld racistisch. Dat je dat zelf niet ziet is jammer, maar maakt het niet minder racistisch. Nog los van de onzin die je daarna verkoopt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.
Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeïnteresseerdheid van de Syriërs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syrië.
Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:45 schreef Kamelenteen het volgende:
Verklaring van de gemeente gelezen. Waarom hamert deze zo op integratie bij deze mensen?
Als er een autochtoon op deze wijze uit de uitkering geholpen had kunnen worden, had de gemeente dat prachtig gevonden. Hell, als deze autochtoon er na 2 weken mee gestopt had geweest 'omdat het personeel alleen maar Pools lult', had de gemeente waarschijnlijk zelfs zn uitkering geweigerd danwel gekort.
Waarom richt de gemeente zich zo op ' de Nederlandse taal leren en integreren'? Waarom wil deze deze mensen niet gewoon uit de uitkering hebben, in plaats van erin te houden? Waarom moeten deze mensen uberhaupt de taal leren? Gaat de gemeente er vanuit dat deze mensen nooit meer terug naar Syrie hoeven te gaan en verder geen activiteiten kunnen verrichten om de taal te kunnen leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |