Mag niet. We hebben ons in allerlei wurg wetgevingen verwikkeld mede dankzij de EU.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, weer een extra aandachtspuntje voor de regering.
Als je:
- niet meewerkt aan je integratie
- niet je toegewezen werk doet
- criminele dingen doet
dan ga je terug naar het land herkomst.
Lijstje kan nog uitgebreid worden.
En de keizer in gelijk hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:27 schreef nanuk het volgende:
[..]
Jij bent wel de koning van de aannames.
Nee klopt, maar mijn irritatie kwam voort uit dat deze werkgever slavendrijver werd genoemd, daar reageerde jij op dus de discussie ging op dat niveau verder. Je niet aanvallen voelen dat was totaal niet op jou gericht maar op enkele anderen hier.quote:Even ter goede orde, ik heb nergens het woord slavendrijver in de mond genomen.
Klopt, gelijkheid daar preek ik voor. En die gelijkheid geldt dan voor iedereen. Dus tellen we even mee? Gratis huis, gratis inboedel, gratis sociale voorzieningen, gratis uitkering. Waar is die gelijkheid dan? Ik heb 8 jaar moeten wachten op een sociale huurwoning, daarbij heb ik geen euro ontvangen om mijn huis in te richten? Ook heb ik een buitenlandse vriendin gehad, ik weet dus wat voor een kosten er komen kijken om zo iemand hier fatsoenlijk te laten integreren en aan het werk te helpen. Zij had meteen getekend voor zulke kansen, maar ik moest zelf opdraaien voor alle scholing. Daarbij is hier wel degelijk een verschil tussen autochtoon en allochtoon, nee niet op de manier zoals sommige graag hopen dat ik het bedoel. Maar deze mannen zijn de taal en cultuur niet machtig, ipv. ze jaren te laten rondslenteren op straat, waarvan het inmiddels toch wel een feit is dat het de integratie niet bevorderd krijgen ze een kans om ervaring op te doen, de taal te leren en cursussen te volgen. Maar dan begint iedereen over gelijkheid, hoeveel autochtone Nederlanders moeten de taal leren? (ja ja, Jarvis grammatica opmerkingen ken ik al) Of integreren in Nederland? Hoe kun je dit dan vergelijken met elkaar? Mij gaat het er totaal niet om dat het Syriėrs zijn, waren dit blanke Amerikanen in dezelfde positie had ik exact hetzelfde geroepen. Daarbij zie ik in mijn directe kring genoeg mensen die genieten van een lui lekker leven zonder een uur te werken, en ja dat zijn allemaal blanke autochtone Nederlanders. Ook die had ik graag in zo'n traject gezien waarbij ze scholing en trainingen krijgen. Willen ze dat niet dan zoeken ze maar een baan die meer oplevert, maar dan zijn ze wel van het sociale infuus af en ga je misbruik tegen.quote:Ik ben gewoon van mening dat iedereen in dit land in vergelijkbare situatie hetzelfde behandeld hoort te worden. Nou ga jij natuurlijk meteen claimen dat een allochtoon iets anders is dan een autochtoon maar dat is geen geen argument, een mens is een mens. Een statushouder heeft nu eenmaal niet meer recht op een andere uitkering dan een Nederlander in die situatie, dat is gewoon bijstand dus.
Dit staat er ook in het artikel:quote:en voor de rest zie jij staan dat ze drie dagen werken en twee dagen scholing krijgen. Ik zie staan dat ze veertig uur moeten werken....
Maar die krant heeft een onvolledig artikel geschreven.
Ze komen hier om het land over te nemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Je verwacht het niet![]()
![]()
Die gasten komen hier niet om te werken
Inderdaad hele dag niks doen maar wel flink profiteren. Het zijn overigens altijd dezelfde mensen die keihard zeiken over dat iemand met zijn baan flink verdient waardoor ze in een mooie auto kunnen rijden.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Toen ik begon had ik iets van 1600 bruto (10 jaar geleden) maar kreeg bijna geen toeslagen. Die vriend van mij (zit nu nog altijd thuis trouwens) hield evenveel over als mij aan het einde van de maand, maar kon wel tot 1 uur in de middag in zijn bed blijven liggen, zuipen, neuken, feesten maar werken ho maar. Die jongen had op een gegeven moment meer gespaard dan mij. Een vriend van mijn vader hetzelfde, geen werk, afgekeurd, beetje zwart werken en alles vergoed krijgen. Nieuwe fiets nodig, de gemeente vergoed het, buspas wordt vergoed etc. Het systeem wordt zwaar misbruikt, en even voor de statistieken, het gaat hier gewoon om blanke autochtonen, geen Syriėrs.Nu ik dik het dubbele verdien houd ik natuurlijk meer over in de maand, maar een echt groot verschil is er niet eerlijk gezegd. Hij kan nog net zo vaak op vakantie als mij, kan ook eens wat leuke gadgets kopen etc. alleen heeft hij meer vrije tijd.
40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
Ligt toch allemaal net genuanceerder:
https://twitter.com/tjluimes/status/1054131789579673600?s=19
https://www.capelleaanden(...)ushouders_31774.html
Lekker omheen draaien.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
40 uur per week is inderdaad ook wel onredelijk zwaar.
Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Was wel te verwachten natuurlijk. Die werkgevers zijn deze vluchtelingen gewoon als gemakkelijk gesubsidieerd werkvolk die ze naar believen uit mogen buiten.
Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriėrs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.quote:De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken.
Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.
[..]
Dit lijkt me een onzinnig argument, die Syriėrs zullen als ze als bouwvakker aan de slag moeten gewoon de taal van de werkvloer - ongeacht wat dat is - moeten kunnen beheersen. Daarnaast is het prima mogelijk Nederlands te leren.
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:
[..]
Dus ‘dit soort volk’ moet uitgebuit worden om aan het werk te krijgen? Vind je jezelf nou niet ook behoorlijk racistisch als je het zo terug leest?
De werkgever houdt zich niet aan de afspraken, als de Syriėrs dan op hun strepen gaan staan moeten ze linea recta terug naar Syriė gestuurd worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.
Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeļnteresseerdheid van de Syriėrs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syriė.
HEHE, eindelijk eens de andere kant van het verhaal.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:05 schreef Fascination het volgende:
quote:Ik zeg bewust onterecht. Tijdens gesprekken die de gemeente Capelle en Welzijn Capelle en DSPPM voerden, bleek het voor DSPPM onmogelijk om de overeengekomen afspraken voor de werkstage na te komen. De betrokken statushouders konden geen Nederlands leren omdat er op de werkvloer vooral Pools en Engels werd gesproken. Daarmee ging een belangrijk doel voor de statushouders direct de mist in. Ook bleek DSPPM zich niet te houden aan de 24 tot 32 contracturen. De resterende werkuren waren bedoeld voor scholing van de statushouders. Ondanks een helder contract, eiste DSPPM inzet van 40 uur per week.
En een ontzettend domme eikel als je vervolgens in de krant je beklag gaat doen over luie Syriėrs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:08 schreef archito het volgende:
Als je vervolgens gaat eisen dat ze 40 uur werken zodat er geen tijd meer is voor scholing en ze tijdens dat werk ook geen Nederlands leren ben je als werkgever gewoon verkeerd bezig.
Praten over 'dit soort volk' en daar een eigenschap aan hangen is gewoon schoolvoorbeeld racistisch. Dat je dat zelf niet ziet is jammer, maar maakt het niet minder racistisch. Nog los van de onzin die je daarna verkoopt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou er racistisch aan zijn? Een werknemer moet voor een werkgever zijn loon op kunnen leveren, is dit niet het geval dan neem je iemand niet in dienst. Dit soort werkstages zijn dus erg nuttig om werkervaring op te doen om in de toekomst mee te kunnen doen aan de maatschappij.
Er zijn grote groepen mensen die naast het werk studeren dus dit is helemaal niet gek.
Het niet verder wensen te deelnemen aan deze onderneming getuigt vooral van lammigheid en ongeļnteresseerdheid van de Syriėrs. Wat mij betreft stuurt men ze linea recta terug naar Syriė.
Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:45 schreef Kamelenteen het volgende:
Verklaring van de gemeente gelezen. Waarom hamert deze zo op integratie bij deze mensen?
Als er een autochtoon op deze wijze uit de uitkering geholpen had kunnen worden, had de gemeente dat prachtig gevonden. Hell, als deze autochtoon er na 2 weken mee gestopt had geweest 'omdat het personeel alleen maar Pools lult', had de gemeente waarschijnlijk zelfs zn uitkering geweigerd danwel gekort.
Waarom richt de gemeente zich zo op ' de Nederlandse taal leren en integreren'? Waarom wil deze deze mensen niet gewoon uit de uitkering hebben, in plaats van erin te houden? Waarom moeten deze mensen uberhaupt de taal leren? Gaat de gemeente er vanuit dat deze mensen nooit meer terug naar Syrie hoeven te gaan en verder geen activiteiten kunnen verrichten om de taal te kunnen leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |