En nu neemt hij statushouders niet meer aan en is hij racist volgens links.quote:Zijn barmhartigheid komt hem duur te staan. Zijn bouwproject loopt vertraging op. Zijn tijd en energie is verspilde moeite. Bovendien moet hij op zoek naar nieuwe werknemers die het werk kunnen uitvoeren.
Dit dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En nu neemt hij statushouders niet meer aan en is hij racist volgens links.
Omdat ze dat waarschijnlijk gewoon onderling gecommuniceerd hebben.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
"Ze" kwamen niet meer opdagen. Ik vraag me dan af waarom dan allemaal gelijk, waarom bleven er niet 3 bijvoorbeeld?
Yep.. net als dat er onderling ook al eerder bekeken is in welk land ze asiel gingen aanvragen en welk land de beste voorzieningen heeft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ze dat waarschijnlijk gewoon onderling gecommuniceerd hebben.
quote:De statushouders kregen speciale werkschoenen. Die hebben ze niet terug gegeven
Dat schijnt niet te mogen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef Twiitch het volgende:
Leergeld noemen we dat. Herinner deze les en handel in de toekomst met die kennis.
Dat is een goed idee. Maar de asielmaffia zal dat tegenhouden, omdat asielzoekers haar broodwinning is, welke in gevaar komt als deze weer vertrekken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:49 schreef Sigaartje het volgende:
Is het geen idee om zo'n poject in Syrie op te starten?
ik gok dat er nog een andere kant van het verhaal isquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
"Ze" kwamen niet meer opdagen. Ik vraag me dan af waarom dan allemaal gelijk, waarom bleven er niet 3 bijvoorbeeld?
Dream on.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nou, weer een extra aandachtspuntje voor de regering.
Als je:
- niet meewerkt aan je integratie
- niet je toegewezen werk doet
- criminele dingen doet
dan ga je terug naar het land herkomst.
Lijstje kan nog uitgebreid worden.
Omdat ze erachter kwamen dat ze ook gewoon alles betaald kregen als ze niet werkten? Bijstandstoeristen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:53 schreef nanuk het volgende:
Twee jaar werken met behoud van uitkering is wel heel erg lucratief voor die ondernemer.
Misschien moet de man eens bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet terug kwamen.
laat ik zeggen dat ik die kant van het verhaal ook wil horen.
De meeste mensen willen wel iets maken van hun leven. Zeker mensen die niet al te oud zijn en initiatief hebben genomen een oorlogsgebied te verlaten willen vaak iets maken van het leven. Ik kan me niet zo voorstellen dat ze in de voorfase enthousiast zijn en dan zonder reden opeens geen zin meer hebben. Dan waren ze er al niet in gestapt denk ik.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omdat ze erachter kwamen dat ze ook gewoon alles betaald kregen als ze niet werkten? Bijstandstoeristen?
Dat is dus de andere kant van het verhaal. De gemeente heeft hun gelijk gegeven. Dan kom je dus in een situatie waarin geen vaste regels zijn gesteld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:57 schreef Allures het volgende:
[..]
ik gok dat er nog een andere kant van het verhaal is
Als je ook al ziet dat de gemeente zegt dat er wat mis is gegaan
Het hele artikel is een beetje gekleurd geschreven
En anders zouden ze op het werk vast er met de pet naar gooien / bewust fouten maken om er dan alsnog uit geflikkerd te worden.quote:Het wordt ze zo wel heel makkelijk gemaakt om nee te zeggen. Er ligt geen druk op ze.”
er staat ook niet waarom de syriers, allemaal tegelijk, gestopt zijnquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is dus de andere kant van het verhaal. De gemeente heeft hun gelijk gegeven. Dan kom je dus in een situatie waarin geen vaste regels zijn gesteld.
Alleen staat hier niet waarom de gemeente de Syriers gelijk heeft gegeven.
Dat van die werkschoenen: waarschijnlijk is er ook geen correspondentie geweest door de situatie hierover.
Maar waarom zouden ze dan collectief ermee stoppen? Nee, het zou mij niets verbazen als dit gewoon een gevalletje 'ik zit liever in de bijstand zonder te integreren' is. Of dat ze dachten er meer aan over te houden ofzo. Vind het maar raar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:02 schreef nanuk het volgende:
[..]
De meeste mensen willen wel iets maken van hun leven. Zeker mensen die niet al te oud zijn en initiatief hebben genomen een oorlogsgebied te verlaten willen vaak iets maken van het leven. Ik kan me niet zo voorstellen dat ze in de voorfase enthousiast zijn en dan zonder reden opeens geen zin meer hebben. Dan waren ze er al niet in gestapt denk ik.
Hier op het werk loopt ook een Syriėr rond, prima knul en prettige collega, alleen vaak wat formeel.
Oei, dat kun je moslims natuurlijk ook niet aandoen...quote:De mannen startten afgelopen juni in de Heilige Familiekerk in Rotterdam.
Het hele punt is dat het AD geen enkele moeite doet om dat duidelijk te krijgen. Het antwoord op die vraag is natuurlijk erg bepalend in de discussie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:05 schreef Inbox het volgende:
Maar waarom zouden ze dan collectief ermee stoppen?
Ik vrees dat de werkomstandigheden in Syrie veel erger zijn dan hier. Ik ken Curacao, daar wil ik echt niet buiten werken in die kokende hitte. Daar ga je kapot aan. Daarnaast wordt dat soort werk ook verschrikkelijk onderbetaald, zal in Syrie ook wel zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omdat ze erachter kwamen dat ze ook gewoon alles betaald kregen als ze niet werkten? Bijstandstoeristen?
Persoonlijk zou ik denken dat als je echt hier wilt blijven en in Syrie ook in de bouw werkte, dat je dan hier graag je toekomst veilig wilt stellen met een baan en integreren.
Maar het harde werken zal ze wel zijn tegengevallen, gok ik.
Geen reden dus om te stoppen met die baan hier als ik het zo lees.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:12 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vrees dat de werkomstandigheden in Syrie veel erger zijn dan hier. Ik ken Curacao, daar wil ik echt niet buiten werken in die kokende hitte. Daar ga je kapot aan. Daarnaast wordt dat soort werk ook verschrikkelijk onderbetaald, zal in Syrie ook wel zijn.
Zelfs wat kantoorwerk betreft weet je niet wat je overkomt als je in Nederland komt. Dat is gewoon hemels, al die arbeidsverzieningen en het salaris.
Door het hete klimaat in tropische landen ligt natuurlijk het werktempo wel veel lager. Maar dat is ook logisch. Je moet veel vaker rusten, omdat je lichaam zo wordt belast. Bij normale temperaturen kan je lichaam veel meer aan.
Een beetje Nederlander heeft dan ook relevante diploma's.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:13 schreef halfway het volgende:
Wat denkt hij nou? Goedkope slaven te kunnen claimen?
Een beetje Nederlander doet dat werk ook niet meer voor ¤1800 netto!
Hum, het zijn toch geen kinderen die voor het eerst naar school gaan of zo? Een 40-urige werkweek is normaal voor een volwassene. Ook als je vers van school komt en nog nooit een bijbaantje hebt gehad word je geacht fulltime te werken. Dat zal in Syriė niet anders zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Er zijn ook Nederlanders die overal na een week stoppen met een baantje
Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken
Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.
om te beginnen eerst 2 of 3 dagen en dan opbouwen naar 5.
Dit was een domme kansloze missie inderdaad.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Je verwacht het niet![]()
![]()
Die gasten komen hier niet om te werken
Jammer joh.quote:Hij hekelt vooral de aanpak van het stadsbestuur. ,,Ik ben zwaar teleurgesteld in Capelle. De manier van aanpak heeft voor dit debacle gezorgd. Ik heb deze ervaring helemaal niet met soortgelijke trajecten in Rotterdam. We wilden deze mensen helpen en zouden ze een contract hebben aangeboden.”
Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:29 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hum, het zijn toch geen kinderen die voor het eerst naar school gaan of zo? Een 40-urige werkweek is normaal voor een volwassene. Ook als je vers van school komt en nog nooit een bijbaantje hebt gehad word je geacht fulltime te werken. Dat zal in Syriė niet anders zijn.
Ik ben het met je eens, 3/4 dagen werken is als starter veel prettiger.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:09 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben altijd wel sceptisch tov statushouders maar welk dom bedrijf laat ze dan ook meteen 40 uur werken? En dan ook nog eens zwaar werk in de bouw en ik durf te wedden ook nog eens op een achterlijk vroeg tijdstip moeten beginnen.
Ze hadden ze toch ook voor 24 uur kunnen laten werken, dat zou voor iedereen trouwens een stuk gezonder zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van al dat asielzoekers gedoe (grenzen lekker dicht wat mij betreft) , maar dit is gewoon een gevalletje asielzoekertje pesten.
Je moet wel investeren in jezelf. Daarbij zijn er allemaal tekorten in de bouw, als je iets kan, zal het werk echt wel komen hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...
die Syriers worden geacht 'met behoud van uitkering' te gaan werken, wat dus eigenlijk betekent dat ze gratis en voor niks aan de slag moeten bij die werkgever, en daarnaast ook nog een aantal cursussen volgen en aan voorwaarden voldoen...
Niet alleen vind ik het erg begrijpelijk, maar zelfs goed dat ze daarin niet meegaan, ze verpesten het namelijk ook voor bouwvak-personeel dat dolgraag wil werken, maar nu mogeljk uit de markt gestoot worden doordat die werkgever ook wat gasten vind die hem niks aan loon kostten, hooguit 'wat tijd die hij erin stak'...
Is zelfs een gerede kans dat als ze over wte jaar klaar zouden zijn met dit project, ze geen baan konden krijgen omdat die werkgever dan liever ander 'gratis' personeel inzet dan hen nu ook loon te moeten betalen.
Als je mensen aan het werk wil krijgen, moet je ze ook loon naar werkzaamheden bieden, als dat hier ontbrak is het ook daar waar het als eerste misging
quote:Diploma’s
Het project komt uit de koker van Welzijn Capelle. Het is bedoeld om statushouders zo snel mogelijk te laten meedraaien in de maatschappij. Ze worden twee jaar ingezet in een bedrijf. Ze leren Nederlands, de manier van werken en halen diploma’s. Na die twee jaar maken ze kans op een echte baan. Tijdens die twee jaar ontvangen ze nog een uitkering.
,,Ik was heel erg enthousiast en heb er veel tijd ingestoken”, vertelt De Vries. ,,Ik wilde deze mensen graag een kans geven.” Hij richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies. Hij kocht tafels en stoelen en een groot schoolbord.
Ga jij voor niks 40 uur werken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je moet wel investeren in jezelf. Daarbij zijn er allemaal tekorten in de bouw, als je iets kan, zal het werk echt wel komen hoor.
Daar heb je gelijk in, maar het was me niet duidelijk dat bovengenoemde reactie op die redenering gebaseerd was. Het kwam op mij over alsof die mensen zonder meer moesten worden behandeld alsof ze zo uit de ziektewet kwamen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef RM-rf het volgende:
Niet alleen vind ik het erg begrijpelijk, maar zelfs goed dat ze daarin niet meegaan, ze verpesten het namelijk ook voor bouwvak-personeel dat dolgraag wil werken, maar nu mogeljk uit de markt gestoot worden doordat die werkgever ook wat gasten vind die hem niks aan loon kostten, hooguit 'wat tijd die hij erin stak'...
Is zelfs een gerede kans dat als ze over wte jaar klaar zouden zijn met dit project, ze geen baan konden krijgen omdat die werkgever dan liever ander 'gratis' personeel inzet dan hen nu ook loon te moeten betalen.
Als je mensen aan het werk wil krijgen, moet je ze ook loon naar werkzaamheden bieden, als dat hier ontbrak is het ook daar waar het als eerste misging
Ze mochten ook nog eens:quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:09 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben altijd wel sceptisch tov statushouders maar welk dom bedrijf laat ze dan ook meteen 40 uur werken? En dan ook nog eens zwaar werk in de bouw en ik durf te wedden ook nog eens op een achterlijk vroeg tijdstip moeten beginnen.
Ze hadden ze toch ook voor 24 uur kunnen laten werken, dat zou voor iedereen trouwens een stuk gezonder zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van al dat asielzoekers gedoe (grenzen lekker dicht wat mij betreft) , maar dit is gewoon een gevalletje asielzoekertje pesten.
Dus zo 'hard' was t werk nou ook weer niet.quote:De Vries richtte een klaslokaal in zodat hij de mannen twee keer per week les kon geven over fundering, timmerwerk en staalconstructies.
Waarom?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ga jij voor niks 40 uur werken?
Juist als er zo'n tekort is, is het toch normaal als die werkgever ook gewoon die werknemers een écht loon betaald, waarom wil hij dat niet en laat hij die gasten gewoon van een uitkering leven?
Ik heb er niet het volste begrip voor.quote:Sorry, maar ik heb het volste begrip voor die gasten dat ze aan dat selletje niet meedoen, wel 40 uur moeten werken maar geen werkgever die hen daarvor ook een loon betaald.
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
En die schoenen wil toch niemand meer aan, dus waarom teruggeven?
In Nederland werken dingen anders dan in andere landen. Geloof me.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
In andere landen had je die schoenen gewoon zelf moeten aanschaffen. Dus inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
In Nederland werken dingen anders dan in andere landen. Geloof me.
Nou dan ik die syriers ook wel begrijpenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is ook normaal dat mensen als ze 40 uur werken, loon-naar-arbeid krijgen, maar dat is in dt geval ook niet het geval...
die Syriers worden geacht 'met behoud van uitkering' te gaan werken, wat dus eigenlijk betekent dat ze gratis en voor niks aan de slag moeten bij die werkgever, en daarnaast ook nog een aantal cursussen volgen en aan voorwaarden voldoen...
Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nou dan ik die syriers ook wel begrijpen
heel de dag de tering werken voor niets
hahahahaha
wat een grap
en dan die verontwaardiging dat ze gestopt zijn
jezus
waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werkenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:26 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Voor niets? Ze krijgen eind van de maand geen bedrag op hun rekening gestort?
Voor niets? Ze krijgen geen lessen, diplomas, inburgering?
Misschien omdat je voor ww eerst gewerkt moet hebbenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken
dat ga jij ook niet doen neem ik aan als jij in de ww terecht komt
Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom zou iemand voor hetzelfde bedrag als bij een uitkering zich de tering gaan willen werken
dat ga jij ook niet doen neem ik aan als jij in de ww terecht komt
quote:U moet meewerken aan uw re-integratie. En zich houden aan afspraken om zo snel mogelijk weer betaald werk te krijgen. Uw gemeente mag u bijvoorbeeld vragen om nieuwe vaardigheden te leren. Of om te gaan werken met behoud van uitkering. Voldoet u niet aan deze plicht? Dan mag uw gemeente uw bijstandsuitkering verlagen.
ik kan al die regels nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:30 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Het gaat hier om een bijstandsuitkering. Volgens de participatiewet:
[..]
Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik kan al die regels niet
die regels kloppen dus voor geen meter
Dat werkt dus niet motiverend
geef ze dan een beloning van 100 euro meer ofzo
dit werkt duidelijk niet
Wel slim. Mogelijk op deze manier een schoonmaker te regelen die voor mij alles komt cleanen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:19 schreef Ringo het volgende:
Fijn man, een paar van die armoedzaaiers uit de Oriėnt op de werkplaats, lekker fulltime laten buffelen, met behoud van uitkering, kost jou bijna niks, geen omkijken naar!
En dan blijken ook zulke lui zich niet als slaven te willen laten behandelen.
En dan ga jij, meneer de ondernemer met je grote stoere bek, klagen over de lokale overheid die jou niet goed ondersteund-begeleid-gefaciliteerd heeft.
Het is gewoon slavernijquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik schat in dat de kostenbatenanalyse eerder bij 500 euro uitkomt.
Voor 100 euro meer loont het echt niet om de hele week in touw te zijn.
Overigens klopt het hele systeem niet, we geven ze woningen en geld om van te leven. Dan is het lastig om werk lonend te maken, aan de basisvoorzieningen wordt immer toch al voldaan.
Daarom moet je een huis ook als beloning inzetten, laat men werken, en dan zelf een huis huren.
Maar goed, we hadden, gezien de Schengenakkoorden, deze mensen hier helemaal niet hoeven toelaten, laat staan in hun levensonderhoud te voorzien.
Dit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dus deze groep Syriėrs krijgt een uitkering, daarbij een baan tbv. de integratie waarbij ze de taal leren, diploma's krijgen en leren hoe het op de Nederlandse werkvloer gaat. En dan alsnog zijn de bekende gezichten hier het wederom aan het downplayen, want Nederlanders doen dit ook. Die hoeven niet te integreren en komen niet in aanmerking voor alle voordelen die dit volk krijgt zonder een dag gewerkt te hebben. Het probleem zijn niet die Syriėrs want een realist zou ze aanpakken, maar het volk wat het goedpraat of ze niet aanpakt zoals de instanties en enkele users hier.
Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werkenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:44 schreef klaasweetalles het volgende:
We hebben al hele goedkope polen die in de bouw de nederlandse bouwvakkers uit de markt hebben gepleurd en nu nog gekker maken met gratis syrieers
yeah right
hoe debiel zijn hier de members die dit allemaal nog willen gaan verdedigen
Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:23 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ja waarom iets teruggeven wat je hebt gekregen om specifiek werk te gaan doen wat je nu niet meer wil doen. Waarom je gedragen als een normaal mens en gewoon teruggeven wat niet van jou is....
ik heb helemaal niets met die syriers te makenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:49 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Dus omdat we "in de bouw nederlandse bouwakkers uit de markt hebben gepleurd" hoeven Syriers niet te werkenlogisch
Geeft gewoon de mentaliteit van die Syriers aan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Prima hoor, maar die paar schoenen boeien mij echt geen ene tyfus.
Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik heb helemaal niets met die syriers te maken
zal me een worst wezen ...al zitten ze 100 jaar in de bijstand
ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten
de syrier mag aan het werk
en een andere moet daarvoor in de plaats thuis zitten
je verschuift het probleem
hopelijk ga je dat zelf inzien....
Waarom reageer je hier dan? Dit topic gaat over die Syriers in Capelle.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik heb helemaal niets met die syriers te maken
zal me een worst wezen ...al zitten ze 100 jaar in de bijstand
ik heb alleen te maken met bescherming van al die mensen die keihard in de bouw aan het werk zijn die hun baan kwijt dreigen te raken door goedkope arbeidskrachten
de syrier mag aan het werk
en een andere moet daarvoor in de plaats thuis zitten
je verschuift het probleem
hopelijk ga je dat zelf inzien....
Er is een groot tekort een vak mensen in de bouwquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is momenteel een groot tekort in de bouw. Dus dat verplaatsen zal wel meevallen.
ach gut ze kunnen niet meteen 40 uur werken als ze er een tijdje uitzijn? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn allereerste baantje ooit was ook meteen 40 uur per week, dat is de normaalste zaak ter wereld. Ze hebben gewoon de fout gemaakt om die Arabische lamzakken te laten werken met behoud van uitkering en toen kwamen ze erachter dat ze net zo veel kregen als ze gewoon thuisbleven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik vind het niet eens zo vreemd, mensen die er heel lang uit zijn geweest kun je niet gelijk 40 uur ineens laten werken
Dan weet je dat je de problemen gaat krijgen met dit soort mensen. Beter hadden ze dit een paar weken moeten opbouwen.
Wat is soortgelijk? Zijn dat per se projecten voor migranten of slaat het meer algemeen op projecten voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt?quote:
En zouden het wel kunnen worden. Maarja...quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er is een groot tekort een vak mensen in de bouw
die syriers zijn geen vakmensen....
Die mensen zijn hier gekomen voor een uitkering en gratis woning. Die willen helemaal niet werken. Weet je ook waarom ze niet teruggaan naar hun eigen land, waar inmiddels duizenden vluchtelingen terugkeren. In Aleppo is de vrede hersteld en vindt heropbouw plaats.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Er zijn volksstammen mensen, ook autochtoon, die niet zover vooruit denken. Zo'n beloning is te onzeker en te ver in de toekomst, en met een inkomen en eigen huis is al voorzien in de basale wensen. De prikkel ontbreekt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 16:39 schreef marsan het volgende:
[..]
2 jaar later hebben 5 een reguliere baan. De andere 5 zitten nog in de bijstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |