Klopt.. Nederland wordt er echt niet beter op met dat gratis geld uitdelen en iedereen maar hierheen laten komen en hen daarbij gratis alle voorzieningen te bieden die er maar voor zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 15:57 schreef Homey het volgende:
[..]
Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.
>80% van asielzoekers zitten structureel in de bijstand, zelfs met de hedendaagse recordaantal vacatures. In omringende landen als Duitsland is dat niet anders. Kan je nagaan hoe kansloos asielzoekers zijn in de maatschappij als er een keer een economische recessie uitbreekt.
By the way, de asielinstroom gaat gewoon door. Ook dit jaar komen er weer tienduizenden kansloze asielzoekers de bijstand induiken en een met voorrang verkregen sociale huurwoning incasseren met gratis inrichting. Ja er is ook emigratie, maar dat is stukken minder.
2 jaar gratis fulltime werken, ik zou bedankenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Je verwacht het niet![]()
![]()
Die gasten komen hier niet om te werken
Maar terug naar eigen land gaan ze ook nietquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
2 jaar gratis fulltime werken, ik zou bedanken
Je zou eens wat terug doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
2 jaar gratis fulltime werken, ik zou bedanken
Ik snap dat ook niet zo goed...als je gaat werken teken je hier toch ook gewoon een contract van 40 uur in de week? Of niet meer in de horeca, logistiek..dan is je studententijd ook voorbij ineens..quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je zou eens wat terug doen.
'Moe' worden van 40 uur in de week. Haha.
Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
Lekker Nederlanders wegconcurreren op kosten van de staat. Dat is tegenwoordig iets terugdoen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou, dan hadden ze ook in plaats van 40 uur per week, slechts 32 uur per week kunnen komen opdagen en had de gemeente dat kunnen uitleggen aan de bouwondernemer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:
[..]
Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik zo'n vluchteling zou zijn en zou werken voor zo'n uitbuitende werkgever, dan had ik die allang met mijn opgerolde hersenchirurgbul op zijn knar geslagen.
Waarom moeten ze eigenlijk 'inburgeren' ze gaan toch weer terug als het veilig is daar?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:
[..]
Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
Met toeslagen zeker niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
https://www.antwoordop.nl(...)behoud-van-uitkeringquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
quote:Werken met behoud van uitkering
U kunt werken terwijl u uw uitkering houdt, om te bevorderen dat u uit de bijstand komt. U werkt dan zonder arbeidsovereenkomst en zonder loon, maar bent aan het werk gezet op een participatieplaats. Deze situatie is anders dan bij Beschut werk, waar wel een dienstbetrekking bestaat. Het moet wel gaan om zogenaamde "additionele" werkzaamheden.
Uitbuiting goed praten, wat naar.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.
Waarom zou een in Nederland verblijvende Syriėr de Poolse taal moeten leren?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:07 schreef Catkiller het volgende:
maar als je daardoor een taal beter kan leren
Ik zou een baan zoeken met loon. Met minimumloon levert dat nog een stuk meer op dan uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Deze werkgever wilde gewoon goedkope arbeidskrachten. Niks nobels aan. Er worden afspraken gemaakt met de gemeente, daar trekt hij zich niks van aan want hij denkt een soort van slaven in dienst genomen te hebben. En als ze dan terecht denken van bekijk het maar zoekt de werkgever de media op...
Ook hier is sprake van incompetente media. Hoor en wederhoor schijnt tegenwoordig niet meer een principe te zijn in de journalistiek. .quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:33 schreef Copycat het volgende:
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen
nou, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wethouders spreken namelijk ook niet altijd geheel of gedeeltelijk de waarheidquote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:44 schreef Klepper272 het volgende:
Heb het artikel nog eens nagelezen en er is inderdaad met de gemeente gesproken.
Dus er is wel wederhoor toegepast dus mijn bewering was onjuist.
Laten we dan spreken van een incompetente woordvoerder,de wethouder komt met een duidelijker uitleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |