abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:04:06 #251
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182691732
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 15:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Het idee dat Syriers, net als iedereen in Nederland, gewoon zelf verantwoordelijkheid moeten dragen komt bij de gemeente er gewoon niet in.

>80% van asielzoekers zitten structureel in de bijstand, zelfs met de hedendaagse recordaantal vacatures. In omringende landen als Duitsland is dat niet anders. Kan je nagaan hoe kansloos asielzoekers zijn in de maatschappij als er een keer een economische recessie uitbreekt.

By the way, de asielinstroom gaat gewoon door. Ook dit jaar komen er weer tienduizenden kansloze asielzoekers de bijstand induiken en een met voorrang verkregen sociale huurwoning incasseren met gratis inrichting. Ja er is ook emigratie, maar dat is stukken minder.
Klopt.. Nederland wordt er echt niet beter op met dat gratis geld uitdelen en iedereen maar hierheen laten komen en hen daarbij gratis alle voorzieningen te bieden die er maar voor zijn.

Bij mij gaat het er gewoon niet in dat de gemeente dit allemaal goedkeurt. Want waarom bij de autochtoon hameren dat ie alles moet aanpakken om uit de uitkering te komen, en bij de asielzoeker toestaan dat deze lekker in de uitkering blijft. Sowieso zou ik denken dat die verblijfsvergunning van tijdelijke aard is, maar het lijkt er steeds meer op dat mensen niet meer terug hoeven te keren.

En met 40 uur werken voor dr geld, blijft er nog steeds 128 uur in de week over die aangewend kunnen worden om te integreren en de taal te leren. Door bijv. sociale activiteiten buiten het werk om, bijv. sport of vrijwilligerswerk in de weekenden. Net als menig 40 uur werkende Nederlander dat doet.

Ach ja, Nederland. Nog enkele jaren geduld en dan is de staatskas leeg, de Nederlander uitgestorven en..
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:07:26 #252
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_182691798
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 14:37 schreef Geerd het volgende:
Je verwacht het niet :') :') :')
Die gasten komen hier niet om te werken
2 jaar gratis fulltime werken, ik zou bedanken
:')
pi_182691947
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Maar terug naar eigen land gaan ze ook niet ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_182692017
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je zou eens wat terug doen.

'Moe' worden van 40 uur in de week. Haha.

Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182692056
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Deze heren hadden toch ervaring, zijn de bommen in thuisland ontvlucht. Maar 40 uurtjes maken in een week tijd, de horror!
Ik snap dat ook niet zo goed...als je gaat werken teken je hier toch ook gewoon een contract van 40 uur in de week? Of niet meer in de horeca, logistiek..dan is je studententijd ook voorbij ineens..
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:23:56 #256
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182692118
quote:

[..]

Lekker Nederlanders wegconcurreren op kosten van de staat. Dat is tegenwoordig iets terugdoen. _O_
pi_182692747
quote:

[..]

Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:58:10 #258
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_182692948
Als ik zo'n vluchteling zou zijn en zou werken voor zo'n uitbuitende werkgever, dan had ik die allang met mijn opgerolde hersenchirurgbul op zijn knar geslagen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:03:32 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182693102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:

[..]

Maar zo zat het niet. Ze waren bezig met inburgeren/omscholing en daar hebben ze ook tijd voor nodig, zo was het afgesproken met de werkgever. Dat de werkgever zich vervolgens niet aan de afspraken houdt en 40 uur werken gaat eisen kunnen de gemeente en vluchtelingen niks aan doen.
Het is toch juist alleen maar goed dat deze vluchtelingen fatsoenlijk inburgeren en de taal leren? Dan moet je ze daar wel de kans toe geven.
Nou, dan hadden ze ook in plaats van 40 uur per week, slechts 32 uur per week kunnen komen opdagen en had de gemeente dat kunnen uitleggen aan de bouwondernemer.

Die lui hebben naast die 40 uur alle tijd om goed in te burgeren. De gewone, Nederlandse werkende man, heeft ook geen tijd om onder werktijd sociale activiteiten te ondernemen. Waarom moet die Syrische vluchteling dat dan wel onder werktijd doen? En waarom kan die besluiten om op een dag niet meer op zn werk te verschijnen?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:04:27 #260
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182693131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als ik zo'n vluchteling zou zijn en zou werken voor zo'n uitbuitende werkgever, dan had ik die allang met mijn opgerolde hersenchirurgbul op zijn knar geslagen.
Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
pi_182693523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:50 schreef archito het volgende:

[..]

Waarom moeten ze eigenlijk 'inburgeren' ze gaan toch weer terug als het veilig is daar?

Ondertussen een beetje de handen uit de mouwen steken wordt niemand minder man
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182693561
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hoezo uitbuitende? Die betaalde waarschijnlijk gewoon het minimumloon. Meer dan de uitkering die ze nu ontvangen vermoed ik zo.
Met toeslagen zeker niet.

Er is ook zoiets als de 'armoedeval'.
pi_182694288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:04 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

https://www.antwoordop.nl(...)behoud-van-uitkering

quote:
Werken met behoud van uitkering
U kunt werken terwijl u uw uitkering houdt, om te bevorderen dat u uit de bijstand komt. U werkt dan zonder arbeidsovereenkomst en zonder loon, maar bent aan het werk gezet op een participatieplaats. Deze situatie is anders dan bij Beschut werk, waar wel een dienstbetrekking bestaat. Het moet wel gaan om zogenaamde "additionele" werkzaamheden.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:07:13 #264
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182694724
Werken met behoud van uitkering lijkt mij ook wel pittig ja, maar als je daardoor een taal beter kan leren en ze je leren hoe we hier in Nederland alles bouwen zodat je een kans hebt op de banenmarkt in de sector waar je voorheen ook werkzaam in was dan lijkt dat mij niet zo'n slechte deal.

Zo zie je maar dat ze vluchtelingen helemaal geen ruime uitkering moeten geven. Vijftig euro vrij te besteden per week net zoals mensen die in de schuldsanering zitten zou best motiverend moeten werken om van je luie reet af te komen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_182697044
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:55 schreef BlaZ het volgende:
Dat is helaas ook vrijwel de enige manier om dit soort volk aan de slag te krijgen.
Uitbuiting goed praten, wat naar.
pi_182706981
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:07 schreef Catkiller het volgende:
maar als je daardoor een taal beter kan leren
Waarom zou een in Nederland verblijvende Syriėr de Poolse taal moeten leren?

Misschien even inlezen?
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2018 @ 09:32:57 #267
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_182707651
quote:

[..]

Ik zou een baan zoeken met loon. Met minimumloon levert dat nog een stuk meer op dan uitkering.
Gratis werken :')
'Wat terug doen' :')
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:44:58 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182707860
Vreemd verhaal.
pi_182709500
Deze werkgever wilde gewoon goedkope arbeidskrachten. Niks nobels aan. Er worden afspraken gemaakt met de gemeente, daar trekt hij zich niks van aan want hij denkt een soort van slaven in dienst genomen te hebben. En als ze dan terecht denken van bekijk het maar zoekt de werkgever de media op...
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:11:26 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182709527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:10 schreef ConnerJohn het volgende:
Deze werkgever wilde gewoon goedkope arbeidskrachten. Niks nobels aan. Er worden afspraken gemaakt met de gemeente, daar trekt hij zich niks van aan want hij denkt een soort van slaven in dienst genomen te hebben. En als ze dan terecht denken van bekijk het maar zoekt de werkgever de media op...
Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182709832
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is van die werkgever trouwens wel het toppunt van arrogante brutaliteit. De media opzoeken terwijl je zelf de afspraken met voeten treedt. Dan heb je lef.
Ook hier is sprake van incompetente media. Hoor en wederhoor schijnt tegenwoordig niet meer een principe te zijn in de journalistiek. .
Zo wordt ten onrechte een verkeerd beeld geschetst van de desbetreffende Syriėrs.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:33:21 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182709887
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen door niet direct een reactie van B&W en deze Syriėrs te vragen.
Waardoor het eerste, incorrecte verhaal helaas wel bij het merendeel blijft hangen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182710147
Heb het artikel nog eens nagelezen en er is inderdaad met de gemeente gesproken.
Dus er is wel wederhoor toegepast dus mijn bewering was onjuist.

Laten we dan spreken van een incompetente woordvoerder,de wethouder komt met een duidelijker uitleg.
pi_182711146
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:33 schreef Copycat het volgende:
Het AD heeft zeker wat journalistieke steken laten vallen

Geloof je dat nou echt?

Het oogmerk is helemaal niet om journalistiek werk af te leveren. Dit soort wederhoor vergt echt geen journalistiek vernuft.

Het oogmerk is stemming maken. Die 'journalisten' weten heus wel dat een gesprek met andere partijen een genuanceerd beeld op zou leveren. Maar hé, een genuanceerde titel levert minder clicks op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2018 12:39:03 ]
pi_182711226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:44 schreef Klepper272 het volgende:
Heb het artikel nog eens nagelezen en er is inderdaad met de gemeente gesproken.
Dus er is wel wederhoor toegepast dus mijn bewering was onjuist.

Laten we dan spreken van een incompetente woordvoerder,de wethouder komt met een duidelijker uitleg.
nou, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wethouders spreken namelijk ook niet altijd geheel of gedeeltelijk de waarheid :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')