abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174707987
quote:
Het kabinet zal de uitslag van het referendum over de nieuwe wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten negeren.

Dat stelt CDA-leider Sybrand Buma in een interview in de Volkskrant. "Hier ga ik uiteindelijk de keuze maken dat we dit referendum niet beschouwen als een echt referendum."

"En ik wil dat die sleepwet doorgaat." Volgens Buma denkt de rest van de coalitie er ook zo over. Hij noemt het referendum "een rest uit het verleden" en ziet daarom ook niet goed hoe de uitslag moet worden overgenomen, "terwijl we eigenlijk al hebben afgesproken dat we van het raadgevend referendum af willen."

Volgens de CDA-leider leent het onderwerp zich ook niet voor een volksraadpleging. Hij noemt de wet een "buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat". Buma vindt dat daar niet enkel met een ja of een nee over moet worden gestemd.

Referendum
Het referendum zal plaatsvinden in maart volgend jaar, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. Maar ook dat "klopt gewoon niet" volgens Buma. Niet in iedere gemeente vinden dan verkiezingen plaats. "Op sommige plekken krijgt je dus een opkomst van 10 procent voor het referendum en op andere plekken van 70 procent."

De aanvragers van het referendum spreken van de 'sleepwet', omdat de wet het mogelijk maakt om bij het volgen van verdachten ook de communicatie van onschuldige burgers af te tappen. Volgens de regering zijn er genoeg waarborgen ingebouwd om misbruik van die gegevens te voorkomen. Diverse instanties, waaronder de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak, hebben zich kritisch uitgelaten over de wet.
Buma is de grootste engnek die er is. Zo vol van zichzelf met z'n gepreek over de jeugd en normen en waarden, maar zelf geen greintje fatsoen in z'n donder.

https://www.nu.nl/politie(...)leepwet-negeren.html
PWBF
pi_174707995
Die wet is een kankergezwel waar we ons met hand en tand tegen moeten verzetten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:44:51 #4
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_174708130
Nou ja, dat Nederlandse politici weinig op hebben met democratie is al langer duidelijk. De argumentatie doet dan niet meer ter zake. Bij het vorige referendum werd nog gehuicheld dat men de uitslag zou respecteren...tot de uitslag ongewenst was. De regenten wensen niet gestoord te worden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_174708138
Zal mij aan mijn reet roesten
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:47:16 #6
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708149
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum en dus is het raar als je de uitkomsten van dat referendum dan nog mee zou nemen in je besluitvorming.

Na de verkiezingen is er een coalitie ontstaan met daarin een meerderheid voor deze wet en een minderheid voor het raadgevend referendum. Dat is politiek, dat is parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Kun je het mee oneens zijn, maar zo hebben we de boel hier ingericht.
pi_174708154
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Buma is de grootste engnek die er is. Zo vol van zichzelf met z'n gepreek over de jeugd en normen en waarden, maar zelf geen greintje fatsoen in z'n donder.

Buma denkt zeker dat slechts de inwoners van Nederland met een hoog inkomen weten wat goed of slecht is voor de inwoners van Nederland. Buma zal er dan zeker ook wel voor zorgen dat de inlichtingen-en veiligheidsdiensten de politici niet stalken.
pi_174708186
Goede zaak _O_
pi_174708195
Wat een arrogante kwal die Buma :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:54:52 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Buma denkt zeker dat slechts de inwoners van Nederland met een hoog inkomen weten wat goed of slecht is voor de inwoners van Nederland. Buma zal er dan zeker ook wel voor zorgen dat de inlichtingen-en veiligheidsdiensten de politici niet stalken.
De hoogte van je inkomen is irrelevant, net als opleidingsniveau. Zeker als het op dit onderwerp aankomt. Want juist rondom de sleepwet is de meerderheid van de mensen die tegen zijn hoogopgeleid. Zo'n beetje de hele ICT-branche is tegen.

Wat dat betreft exact het tegenovergestelde als bij eerdere referenda rondom de EU. Daar was juist het klootjesvolk tegen (want dadelijk raken we ons volkslied en vlag kwijt, boehoehoe) en waren de beter opgeleide mensen (in meerderheid) voor Europese samenwerking.

Toont maar weer dat de politieke elite zich niet laat leiden door iets banaals als wat een bepaalde bevolkingsgroep vindt, maar dat ze wel degelijk een eigen agenda volgen. Of die agenda iets is waar je het mee eens bent, is een tweede.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:55:54 #11
79262 Dwersdriever
pi_174708207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef BadderHaring het volgende:
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum en dus is het raar als je de uitkomsten van dat referendum dan nog mee zou nemen in je besluitvorming.
Dit soort discussies gaat altijd rond in cirkels. De kiezer heeft niet voor een specifieke meerderheid gestemd op dit onderwerp. Bij verkiezingen gaat het om heel veel thema's. Derhalve is een correctief referendum een goed en doelmatig politiek middel.

Het is alleen erg vervelend voor politici. Niemand vind het leuk om gecorrigeerd te worden.
We Came A Long Time Ago
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:02:47 #12
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:55 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dit soort discussies gaat altijd rond in cirkels. De kiezer heeft niet voor een specifieke meerderheid gestemd op dit onderwerp. Bij verkiezingen gaat het om heel veel thema's. Derhalve is een correctief referendum een goed en doelmatig politiek middel.

Het is alleen erg vervelend voor politici. Niemand vind het leuk om gecorrigeerd te worden.
Er wordt een regering gekozen die een uitgebalanceerd pakket aan maatregelen invoert die in de grote lijnen een vertegenwoordiging vormen van wat de meerderheid wil. Daarin wordt soms de wens van de meerderheid één-op-één gevolgd en soms zijn besluiten nodig waar geen meerderheid voor mogelijk is omdat ze te veel mensen negatief raken.

Een correctief referendum zorgt er dan voor dat maatregelen die noodzakelijk zijn om andere zaken te realiseren, niet door kunnen gaan. Dat is het hele idee van een regeerakkoord. Daar staan ook vervelende dingen in. Maar belangrijker nog, een parlementaire democratie is ook een vorm waarin de minderheidsbelangen een plek moeten krijgen en waarin minderheden beschermd moeten worden.

'Meeste stemmen gelden' is banaal en kansloos en leidt uiteindelijk gewoon tot dictatuur, ook al klinkt dat tegenstrijdig.
pi_174708284
Maar de regering is er voor het volk hoor :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:09:50 #14
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:06 schreef viceversa het volgende:
Maar de regering is er voor het volk hoor :r
Dat klopt ook. Maar dat betekent niet dat ze de grillen van het volk steeds moeten volgen.
pi_174708325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Maar dat betekent niet dat ze de grillen van het volk steeds moeten volgen.
Wel bij zo'n controversiële wet die de privacy van burgers schaadt.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:14:55 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_174708340
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:40 schreef AchJa het volgende:
"buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat"

Oh, welke dan?
Die enorme consequenties vallen wel mee, maar op zich is de wet een vrij noodzakelijke modernisering van bestaande verouderde wetten. Maar in tegenstelling tot het compleet onzinnige Oekraiene referendum (waarvan door de organisators zelf werd gezegd dat ze hem niet gelezen hadden en het gewoon een miljoenen aan belastinggeld kostende trololol actie was) lijkt nu de mening van de organisatie en de betekenis van het referendum een stuk duidelijker. Het gaat niet per se om de wet zelf, maar om het langdurig opslaan van data van mensen die niet verdacht zijn. Dat is een boodschap waarmee je terug naar de ambtenaren kunt gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174708344
Daarom stoppen met die kansloze oproepen tot een referendum. Komt niets van terecht. Dat staat los van het onderwerp voordat users daar weer over gaan zeiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 09:15:53 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:16:52 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708350
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:12 schreef viceversa het volgende:

[..]

Wel bij zo'n controversiële wet die de privacy van burgers schaadt.
Nee hoor. Juist niet bij zo'n essentiële wetten. Want juist bij controversiële besluiten worden onze regeringsleden betaald om de moeilijke besluiten te nemen. Dat geldt voor zaken over leven en dood, oorlog en controversiële politietaken meer dan bij andere besluiten.

Als je al die besluiten in handen legt van de meerderheid van het volk, dan kunnen we beter meteen het licht uitdoen en het land opdoeken.
pi_174708359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:16 schreef BadderHaring het volgende:

Als je al die besluiten in handen legt van de meerderheid van het volk, dan kunnen we beter meteen het licht uitdoen en het land opdoeken.
Klopt. Zeker om op dat soort oproepen Henk en Ingrid afkomen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:25:33 #20
79262 Dwersdriever
pi_174708433
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..

'Meeste stemmen gelden' is banaal en kansloos en leidt uiteindelijk gewoon tot dictatuur, ook al klinkt dat tegenstrijdig.
Ik ken de argumenten. Op zich ben ik een voorstander van verdergaande referenda al zie ik daar ook wel een aantal nadelen. Het voordeel van een correctief referendum is dat het een mogelijk toetje is in de politieke besluitvorming. Het zorgt niet voor nieuwe wetgeving of jurisprudentie, maar kan alleen iets tegenhouden. Dat is geen dictatuur van de meerderheid.
We Came A Long Time Ago
pi_174708499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:18 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Klopt. Zeker om op dat soort oproepen Henk en Ingrid afkomen.
Dat was misschien bij oekraine referendum zo, bij de sleepwet zijn Henk en Ingrid over het algemeen vóór en zijn de beter onderlegde Nederlanders tegen.

In de casus sleepwet is het natuurlijk een beetje makkelijk om autoriteiten als de AP en Amnesty International, en belangengroeperingen als de landelijke Huisartsen Vereniging als onwetend af te schilderen.

In Den Haag zit men er niet voor het volk maar voor de eigen agenda. (lees het optuigen van een totalitaire survelliance staat, een federaal Europa en het faciliteren van de belangen van grote corporaties)

Het is echt walgelijk wat er op het moment gebeurd. Het enige voordeel is dat status quo nu zijn ware gezicht laat zien.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:33:40 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708508
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ken de argumenten. Op zich ben ik een voorstander van verdergaande referenda al zie ik daar ook wel een aantal nadelen. Het voordeel van een correctief referendum is dat het een mogelijk toetje is in de politieke besluitvorming. Het zorgt niet voor nieuwe wetgeving of jurisprudentie, maar kan alleen iets tegenhouden. Dat is geen dictatuur van de meerderheid.
Ik denk dat het zin kan hebben als je het als toetje op het formatieproces zou gebruiken. Zodat de coalitie hun totaalpakket aan plannen nog bij kan stellen voor dat ze daadwerkelijk gaan regeren.

Hoe dat in de tijd ingericht moet worden zonder dat we nog een half jaar op maatregelen zitten te wachten, weet ik ook niet. Maar dat lijkt me echt het enige moment waarop het zin heeft. Of je zou het al mee moeten nemen in de verkiezingen, dat je op een aantal onderwerpen mensen bij het stemmen al de kans geeft om beleid vast te stellen.

Helaas krijg je, als je het volk laat besluiten, alleen beslissingen die geld kosten.
pi_174708512
Het Oekraïne referendum heeft het hele referendum om zeep geholpen.
Make my day!
pi_174708523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die wet is een kankergezwel waar we ons met hand en tand tegen moeten verzetten.
Veel geblaat, maar weinig wol.

Buma weet dat hij alles kan maken, omdat Nederlanders het toch wel pikken.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:35:16 #25
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174708524
quote:

Oh, welke dan?
Dat vraag ik mij dus ook af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174708538
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:34 schreef agter het volgende:
Het Oekraïne referendum heeft het hele referendum om zeep geholpen.
Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:40:03 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174708563
En ik ga Buma negeren.
pi_174708588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

:')
pi_174708590
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Nou ja, dat Nederlandse politici weinig op hebben met democratie is al langer duidelijk. De argumentatie doet dan niet meer ter zake. Bij het vorige referendum werd nog gehuicheld dat men de uitslag zou respecteren...tot de uitslag ongewenst was. De regenten wensen niet gestoord te worden.
Laat ze maar door gaan op deze manier, de afrekening volgt nog wel. Hoe meer men het ware gezicht laat zien hoe sneller die zal komen,
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:43:28 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708603
quote:

[..]

Precies waarom referenda niet werken. De populisten winnen altijd de stem van het volk, ongeacht de inhoud.

Simpelweg omdat angst zaaien en daarmee stemmen winnen, veel makkelijker is dan de genuanceerde werkelijkheid uitleggen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:46:01 #31
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174708628
Buma :') De Staat als alziend, alwetend oog als vervanger van meneer pastoor en de Kerk vroeger. Iedeeen kort houden, in de pas, volgens Joods-Gristelijke normen en waarden.

Wat kots ik van deze man..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174708634
Ben heel benieuwd naar het standpunt van D66 in deze kwestie.

Het referendum, tot voor kort een van de paradepaardjes van die partij, willen afschaffen is één ding. Maar op voorhand te stellen dat je de uitslag van een, binnen de kaders van bestaande regels, gehouden referendum gaat negeren is nog wel een hele grote stap verder.

Buma geeft aan dat de andere coalitiepartners er net zo over denken. Dit zet D66 in een hele lastige positie.
pi_174708639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

Sterke reactie.

Het Oekraine referendum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp welke over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
pi_174708676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:
dum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp die over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
Ik lach om het feit dat je zo naïef bent te veronderstellen dat het een met het ander correleert, terwijl het gewoon een gegeven is dat de Nederlandse regering niets te vrezen heeft, en daarom schijt heeft aan de uitkomst van een referendum. Daar heeft de inhoud van eerdere referenda niets mee te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 09:52:43 ]
pi_174708710
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174708726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:55 schreef truthortruth het volgende:
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Ze hebben hun koers de afgelopen jaren, en dat levert ze juist electoraal succes op. D66 is gewoon verworden tot een VVD-light.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:57:40 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174708729
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De referendumwet, inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174708750
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.

Dat is niet hoe onze democratie is ingericht.
pi_174708767
Ik had niets anders verwacht van die gristenhond
<hr>
pi_174708836
quote:

Na de verkiezingen is er een coalitie ontstaan met daarin een meerderheid voor deze wet en een minderheid voor het raadgevend referendum. Dat is politiek, dat is parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Laten we eerst eens een referendum houden onder de bevolking en dan pas concluderen of er inderdaad een meerderheid bestaat die vóór afschaffing van dit raadgevend referendum is. Aanvullend zou ik een referendum willen zien ter voor- of afkeur voor een bindend referendum. Want dat laatste zet pas echt zoden aan de dijk en is het toppunt van echte democratie te noemen.

Maar bij voorkeur al roepen om een raadgevend referendum te boycotten is de totale schoffering van de Nederlandse kiezer. Het symboliseert de totale kloof tussen veel burgers en de Haagse politiek die alsmaar groter wordt en waar bij elke verkiezing steeds meer kiezers weglopen van deze kartelpolitiek.

Kartelpolitiek die in dienst staat voor de EU, in dienst staat voor de grote multinationals, in dienst staat voor de banken en verzekeraars.

De democratie waarvoor die ooit is opgericht en waar burgers voor hebben gevochten bestaat niet meer. Personen als Buma, Pechtold en Rutte zijn de verpersoonlijking voor deze democratische afbraak. Ze doen er niet eens de moeite voor dit als zodanig te ontkennen.
pi_174708837
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174708857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:08 schreef Montagui het volgende:
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
pi_174708875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
Kweek? Klinkt nogal complotterig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:12:08 #44
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174708888
quote:

Oh, welke dan?
Dat niks verandert :')
Echt wat een verschrikkelijke zelfingenomenheid. :r Nu na de verkiezingen kan hij zich weer onpopulair maken. Alles boven onze privacy.
pi_174708890
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_174708918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kweek? Klinkt nogal complotterig.
Heeft niets met enige complottheorie te maken.

Je maakt een wet die burgers meer stemrecht geeft en als vervolgens verschillende uitkomsten je niet bevalt wil je hem weer afschaffen. Totaal ongeloofwaardig.

We gaan toch ook geen verkiezingsuitslag afschaffen omdat een aantal ongeïnteresseerden geen moeite hebben genomen om te gaan stemmen? Dit is echt een omgekeerde wereld.

Wel ben ik voor een bindend referendum met de juiste voorwaarden en spelregels. Maar om een referendum als totaal af te willen schaffen. Slechte zaak.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:16:08 #47
pi_174708927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:12 schreef Resistor het volgende:
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
pi_174708954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Hoe krijgt Rutte het weer voor mekaar dat een ander zegt wat hij wil.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174708957
quote:

[..]

Dan had het "niet klootjesvolk" maar naar de stembus moeten komen om voor te stemmen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:25:23 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
Emigreren naar Rwanda. Veel plezier daar!
pi_174709027
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Pff.
Gewoon VPN'en... Hebben ze een hoop data waar geen chocolade van te maken is.
pi_174709044
quote:

[..]

Pff.
Een proces aanspannen tegen de staat.
Wat mij tegenstaat aan de regering en de voorstanders is dat niet de minste organisaties zeggen dat deze wet slecht in elkaar zit, en dat ze dat toch naast zich neerleggen. Als land wat altijd kritiek heeft op mensenrechten en regeringen als die van Rusland en China kun je niet zo'n wet invoeren en lachend zeggen het valt wel mee.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:36:36 #53
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174709111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sterke reactie.

Het Oekraine referendum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp welke over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
Dit argument hoor je vaker, maar dat is niet het geval. Bij een peiling onder de stemmers is gebleken dat zowel bij de "ja" en "nee" stemmers zo'n 5% een stem voor of tegen de EU was. Voor de rest ging het daadwerkelijk om de inhoud en hebben "de mensen" zich ingelezen over het onderwerp.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174709123
'democratie'
pi_174709265
Ik kan niet wachten tot de vergrijzing achter de rug ligt en het CDA gedecimeerd wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174709314
quote:

[..]

Pff.
VPN.
Ervan uitgaande dat je je VPN provider kunt vertrouwen. Maar de overheid kan dan in ieder geval helemaal niks met jouw internetverkeer.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:49:50 #57
pi_174709315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon VPN'en... Hebben ze een hoop data waar geen chocolade van te maken is.
Is dat makkelijk? Hoor altijd over VPN maar heb geen idee hoe je zoiets opzet
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:51:16 #58
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709339
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

VPN.
Ervan uitgaande dat je je VPN provider kunt vertrouwen. Maar de overheid kan dan in ieder geval helemaal niks met jouw internetverkeer.
Liberalisering 2.0. Leg je privacy maar in handen van het bedrijfsleven, omdat je de overheid niet vertrouwt.

pi_174709349
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Liberalisering 2.0. Leg je privacy maar in handen van het bedrijfsleven, omdat je de overheid niet vertrouwt.

Mooi he :D
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:54:10 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709381
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Mooi he :D
Het mooie is dat al die privacygekkies er met twee poten intrappen.
pi_174709391
‘Buitengewoon ingewikkeld ding’

Manmanmanman :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174709408
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is dat makkelijk? Hoor altijd over VPN maar heb geen idee hoe je zoiets opzet
Ja, je zoekt ‘gewoon’ een VPN provider in het buitenland die geen logs bijhoudt, die betaal je en zij leveren software en uitleg hoe je je pc of router in moet stellen.

Maar je legt dan wel al je dataverkeer in handen van een bedrijf dat je maar op hun blauwe ogen moet geloven dat ze echt niet loggen.

Nu is dat wel aannemelijk omdat ze in landen zitten waar dat niet hoeft en hun hele verdienmodel het feit is dat ze niet loggen, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk.
pi_174709427
Wat een gezwel die BUMA
Dan toch maar verdiepen in VPN

Iemand een plaatje overzicht
Ziggo modem Uber hoe je deze beste VPN kan configureren?
pi_174709428
Tja, de spindokters en partij programma schrijvers zitten na de verkiezingen weer thuis en we zijn weer overgeleverd aan de intelligentie van de poppenkast.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:59:21 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709439
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, je zoekt ‘gewoon’ een VPN provider in het buitenland die geen logs bijhoudt, die betaal je en zij leveren software en uitleg hoe je je pc of router in moet stellen.

Maar je legt dan wel al je dataverkeer in handen van een bedrijf dat je maar op hun blauwe ogen moet geloven dat ze echt niet loggen.

Nu is dat wel aannemelijk omdat ze in landen zitten waar dat niet hoeft en hun hele verdienmodel het feit is dat ze niet loggen, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk.
Je bent wel echt een achterlijke debiel als je je vertrouwen stelt in een commerciële partij in het buitenland en dat verkiest boven je overheid in een democratisch land.

Sorry hoor, maar dan neem je je privacy echt niet serieus, als je er op die manier mee omgaat dan kan ik niet anders dan concluderen dat je kennelijk echt iets te verbergen hebt voor je overheid.
pi_174709444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:57 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat een gezwel die BUMA
Dan toch maar verdiepen in VPN

Iemand een plaatje overzicht
Ziggo modem Uber hoe je deze beste VPN kan configureren?
Zoek een provider en zij vertellen je hoe.
pi_174709462
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent wel echt een achterlijke debiel als je je vertrouwen stelt in een commerciële partij in het buitenland en dat verkiest boven je overheid in een democratisch land.

Sorry hoor, maar dan neem je je privacy echt niet serieus, als je er op die manier mee omgaat dan kan ik niet anders dan concluderen dat je kennelijk echt iets te verbergen hebt voor je overheid.
Ik beperk VPN gebruik tot downloaden, dat is inderdaad iets dat ik graag wil verbergen (alleen niet voor de overheid).
pi_174709672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
En ik ga Buma negeren.
Dit.
Democratie negeren als je politicus bent :')
Wat denkt hij wel niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174709677
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Prima troll 8/10
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:18:14 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709702
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Democratie negeren als je politicus bent :')
Wat denkt hij wel niet?
Hij eerbiedigt de parlementaire democratie. En dat is het systeem dat we in Nederland kennen.
pi_174709703
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:16 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Prima troll 8/10
Hij heeft anders wel een punt... Je laat een onbekend bedrijf in een land met weinig regelgeving meekijken met al je internetverkeer.
pi_174709715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:54 schreef Caland het volgende:
‘Buitengewoon ingewikkeld ding’

Manmanmanman :`)
'We received a general threat..'

Zijn we domme schapen ofso? Kan me geen reet schelen of het moeilijk wordt. Oprotten met dat staatsgevaarlijke slepen.
1947-2016
pi_174709736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:15 schreef Handleiding het volgende:
Daarom stoppen met die kansloze oproepen tot een referendum. Komt niets van terecht. Dat staat los van het onderwerp voordat users daar weer over gaan zeiken.
Overheid dult geen tegenspraak natuurlijk. Wat zij zeggen is de enige waarheid en het voetvolk heeft maar te volgen?

Ze krijgen de pleuris maar.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:23:10 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709754
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Overheid dult geen tegenspraak natuurlijk. Wat zij zeggen is de enige waarheid en het voetvolk heeft maar te volgen?

Ze krijgen de pleuris maar.
Je moet jezelf niet zo naar beneden praten. Ook voetvolk vervult een belangrijke functie hoor!
pi_174709761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt... Je laat een onbekend bedrijf in een land met weinig regelgeving meekijken met al je internetverkeer.
Liever weinig regelgeving dan een sleepwet.
pi_174709774
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij eerbiedigt de parlementaire democratie. En dat is het systeem dat we in Nederland kennen.
Euh, nee.

In geen enkel partijprogramma heeft deze wet gestaan, dus heeft niemand er over gestemd. Het is vanuit de ministeries zelf naar de kamer gegaan. Terwijl het merendeel van het electroraat tegen deze wet is, is het aangenomen.

Dus referendum, want de politiek begaat een fout.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:24:34 #77
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174709780
Eens met Buma. Hiermee voorkom je dat achterlijke figuren als Jan Roos e.d. hun eigen agenda gaan voeren. Bovendien is het merendeel van de bevolking te dom om de complexiteit van de problematiek af te kunnen wegen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:25:35 #78
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709802
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh, nee.

In geen enkel partijprogramma heeft deze wet gestaan, dus heeft niemand er over gestemd. Het is vanuit de ministeries zelf naar de kamer gegaan. Terwijl het merendeel van het electroraat tegen deze wet us
Wetten staan nooit letterlijk in een partijprogramma.

Maar dat is ook helemaal niet mijn punt.
pi_174709821
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je moet jezelf niet zo naar beneden praten. Ook voetvolk vervult een belangrijke functie hoor!
Klopt.
Alleen doen we daar geen flikker mee. Negeren zou 200.000 man op het malieveld moeten betekenen. Maar dat doen we niet.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:26:54 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709832
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:23 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Liever weinig regelgeving dan een sleepwet.
Je hebt dus meer vertrouwen in een commercieel bedrijf in een land met weinig regelgeving, dan in je overheid.

Als ik er zo over zou denken, dan emigreer ik direct.
pi_174709841
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wetten staan nooit letterlijk in een partijprogramma.

Maar dat is ook helemaal niet mijn punt.
Het idee ook niet.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:28:23 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174709858
Zo'n referendum is natuurlijk een gedrocht met nauwelijks representatieve waarde. Maar a priori zeggen dat je de uitslag gaat negeren is niet alleen politiek gezien heel erg dom, maar ook arrogant.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:28:27 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709861
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt.
Alleen doen we daar geen flikker mee. Negeren zou 200.000 man op het malieveld moeten betekenen. Maar dat doen we niet.
Omdat het het gros geen fuck interesseert. Het is klagen om maar wat te klagen te hebben. We hebben het hier in Nederland namelijk hartstikke goed.
pi_174709867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Steeds? Dat hebben ze nog nooit gedaan...
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:29:19 #85
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709876
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het idee ook niet.
Zeker wel. Verdere uitbreiding van bevoegdheden van opsporing, ook digitaal, zijn o.a. door de VVD destijds benoemd.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:29:52 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Steeds? Dat hebben ze nog nooit gedaan...
Kei goed van ze, dus.
pi_174709892
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je hebt dus meer vertrouwen in een commercieel bedrijf in een land met weinig regelgeving, dan in je overheid.

Als ik er zo over zou denken, dan emigreer ik direct.
Knap veel valse tegenstellingen bij elkaar.
pi_174709898
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kei goed van ze, dus.
Je houdt niet zo van volksvertegenwoordiging zo te zien.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:35:22 #89
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709985
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:30 schreef Vesz het volgende:

[..]

Je houdt niet zo van volksvertegenwoordiging zo te zien.
Heel veel zelfs. Ik heb niets op met directe democratie, populisme en de mening van Henk en Ingrid.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:36:19 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710003
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Knap veel valse tegenstellingen bij elkaar.
Nee hoor. Je wil alleen niet begrijpen hoe dom je zelf bent. Maar dat is logisch, dat heet zelfbescherming.
pi_174710044
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee hoor. Je wil alleen niet begrijpen hoe dom je zelf bent. Maar dat is logisch, dat heet zelfbescherming.
Helemaal eens eigenlijk. Dus.

pi_174710049
Je verwacht het niet van het partijkartel.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:40:27 #93
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710070
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:39 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Helemaal eens eigenlijk. Dus.

Wat je zegt ben je lekker zelf :P
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:40:43 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174710075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Old_Pal het volgende:
Eens met Buma. Hiermee voorkom je dat achterlijke figuren als Jan Roos e.d. hun eigen agenda gaan voeren. Bovendien is het merendeel van de bevolking te dom om de complexiteit van de problematiek af te kunnen wegen.
Dat laatste is helaas waar. Je gaat het weer zien gebeuren dat niemand die wet daadwerkelijk gaat lezen. Dat merk je nu al trouwens.
pi_174710105
quote:

Eens, maar zeg dit dan. En kom niet met dat complexiteit geneuzel. Er is namelijk helemaal niets complex aan de sleepwet.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:43:48 #96
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_174710123
Ach ja waarom zou je ook naar de meening van het volk luisteren....... o wacht dat heet democratie ja dat is natuurlijk erg lastig als je liever je eigen zin door drijft.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_174710128
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heel veel zelfs. Ik heb niets op met directe democratie, populisme en de mening van Henk en Ingrid.
Hou toch op met het doen alsof dit maar een beetje populistisch onderbuik gepraat is.

De Raad van State, het College van de Rechten van de Mens, de Raad voor Rechtspraak, Vereniging voor Journalisten, Bits of Freedom en Amnesty International en zo kan ik nog wel even doorgaan. Stuk voor stuk wijzen al deze gerenommeerde organisaties (die vaker dienen als belangrijk adviesorgaan voor de overheid) de wet af.
pi_174710152
Deze uitspraak lijkt me een sterk wervende functie te hebben voor het sleepnet referendum.
pi_174710158
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar vanwaar het blinde vertrouwen in onze politiek?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:46:30 #100
pi_174710159
quote:
Of houden ze het lekker complex zodat het gross van nederland het niet snapt en het alllemaal maar als zoete koek slikt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:46:42 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710160
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:44 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hou toch op met het doen alsof dit maar een beetje populistisch onderbuik gepraat is.

De Raad van State, het College van de Rechten van de Mens, de Raad voor Rechtspraak, Vereniging voor Journalisten, Bits of Freedom en Amnesty International en zo kan ik nog wel even doorgaan. Stuk voor stuk wijzen al deze gerenommeerde organisaties (die vaker dienen als belangrijk adviesorgaan voor de overheid) de wet af.
Ik heb het niet specifiek over dit onderwerp. Het gaat me om referenda in het algemeen.

En als je in zijn algemeenheid tegen bent, dan moet je het niet omarmen als het onderwerp je wel een keer uitkomt.

Inhoudelijk vind ik de geest van de wet goed, maar zijn er mijnsinziens te weinig waarborgen ingebouwd ten aanzien van proportioneel gebruik.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:47:27 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710170
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar vanwaar het blinde vertrouwen in onze politiek?
Graag even citeren waar ik zeg blind vertrouwen te hebben?
pi_174710179
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik heb het niet specifiek over dit onderwerp. Het gaat me om referenda in het algemeen.

En als je in zijn algemeenheid tegen bent, dan moet je het niet omarmen als het onderwerp je wel een keer uitkomt.

Inhoudelijk vind ik de geest van de wet goed, maar zijn er mijnsinziens te weinig waarborgen ingebouwd ten aanzien van proportioneel gebruik.
Ik ben tegen bindende referendum, maar wat is er mis met raadgevend?

Dan is het aan de politiek om te beslissen of ze de uitslag meenemen in hun beslissingen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:48:25 #104
pi_174710182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zo'n referendum is natuurlijk een gedrocht met nauwelijks representatieve waarde. Maar a priori zeggen dat je de uitslag gaat negeren is niet alleen politiek gezien heel erg dom, maar ook arrogant.
Het is een zoethoudertje voor het volk.
Het is wel een gemiste kans voor het kabinet om meer naar het geluid van het volk te kunnen luisteren, maarja dat is natuurlijk ook weer erg lastig want dan lun je je eigen zin niet doordrijven.
pi_174710183
arjenlubach twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 09:33:18 Als we niet meer naar dingen uit het verleden hoeven te luisteren, dan valt Buma in ieder geval zelf ook af. #sleepwet #cda reageer retweet
_O-
pi_174710187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Graag even citeren waar ik zeg blind vertrouwen te hebben?
Naja, nergens direct. Maar zo'n raadplegend referendum is juist goed om politici soms eens op de vingers te tikken.
pi_174710202
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:48 schreef Dutchguy het volgende:
arjenlubach twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 09:33:18 Als we niet meer naar dingen uit het verleden hoeven te luisteren, dan valt Buma in ieder geval zelf ook af. #sleepwet #cda reageer retweet
_O-
:D
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:52:02 #108
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:48 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik ben tegen bindende referendum, maar wat is er mis met raadgevend?

Dan is het aan de politiek om te beslissen of ze de uitslag meenemen in hun beslissingen.
Dat is toch wat Bruma nu voorstelt? Om het niet mee te nemen? Probleem opgelost.

Raadgevende referenda levert hetzelfde probleem op, namelijk dat de uitkomst weinig zegt over het onderwerp en wel voor een hoop stemmingmakerij zorgt. Bijvoorbeeld omdat de campagne een hoop podium biedt aan populisten.

Onze politiek is in rap tempo populistisch aan het worden en dit helpt daarin niet mee om dat tij te keren.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:52:58 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:54:50 #110
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:49 schreef Rangono het volgende:

[..]

Naja, nergens direct. Maar zo'n raadplegend referendum is juist goed om politici soms eens op de vingers te tikken.
Gen dingen gaan verzinnen in een discussie, dat diskwalificeert je nogal als gesprekspartner.

Ik heb helemaal geen blind vertrouwen in onze politiek. Ik vind wel dat het systeem eromheen ze moet ondersteunen, niet verder af moet breken.

Zoals eerder aangegeven, als je raadplegende referenda een plek wilt geven, dan aan het einde van het formatieproces of kort na/tijdens de verkiezingen.
pi_174710270
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is toch wat Bruma nu voorstelt? Om het niet mee te nemen? Probleem opgelost.

Raadgevende referenda levert hetzelfde probleem op, namelijk dat de uitkomst weinig zegt over het onderwerp en wel voor een hoop stemmingmakerij zorgt. Bijvoorbeeld omdat de campagne een hoop podium biedt aan populisten.

Onze politiek is in rap tempo populistisch aan het worden en dit helpt daarin niet mee om dat tij te keren.
Wat een hysterische onzin. Onze politiek is niet 'populistisch' aan het worden. Het is altijd nog even saai als altijd.

Een raadgevend referendum is niets meer dan een middel om politici eens in de zoveel tijd te corrigeren op een bepaald onderwerp. En dat moet kunnen, juist in het licht van democratie.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:56:44 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174710280
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Gen dingen gaan verzinnen in een discussie, dat diskwalificeert je nogal als gesprekspartner.

Ik heb helemaal geen blind vertrouwen in onze politiek. Ik vind dat het systeem eromheen ze moet ondersteunen, niet verder af moet breken.

Zoals eerder aangegeven, als je raadplegende referenda een plek wilt geven, dan aan het einde van het formatieproces of kort na/tijdens de verkiezingen.
Kortom, eigenlijk ben je alleen maar tegen het referendum, dat het nu toevallig over de sleepwet gaat is een bijkomstigheid, feitelijk is dat je probleem helemaal niet. Als het referendum nu over het inpolderen van de Markerwaard ging was dat je grote probleem geweest.
pi_174710288
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen blind vertrouwen in onze politiek. Ik vind wel dat het systeem eromheen ze moet ondersteunen, niet verder af moet breken.

Geef eens met valide argumenten aan wat je bezwaar is tegen een raadplegend referendum. En niet gaan neuzelen over 'populisme' .
pi_174710303
Dus ik ben te dom om over 1 specifiek onderwerp ja/nee te kiezen maar ik mag van Bruma wel op hem kiezen als onderdeel van een partij met een vaag partijprogramma, die wel of niet mee gaat doen in een coalitie waarbij bepaalde punten wel of niet worden meegenomen en als ze in een regering komen dan moet je ook nog maar afwachten wat er van over blijft.

Nee, die invloed moet je niet bij de gewone burger neer willen leggen. Dom klootjesvolk. Wel even de belasting dokken aub, dat dan weer wel.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:03:46 #115
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, eigenlijk ben je alleen maar tegen het referendum, dat het nu toevallig over de sleepwet gaat is een bijkomstigheid, feitelijk is dat je probleem helemaal niet. Als het referendum nu over het inpolderen van de Markerwaard ging was dat je grote probleem geweest.
Ja en nee. Ik ben structureel tegen referenda en mijn mening over de sleepwet is genuanceerder dan gemiddeld hier.

Als dit topic over de Markerwaard was gegaan, had ik het genegeerd.
pi_174710418
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik ben structureel tegen referenda en mijn mening over de sleepwet is genuanceerder dan gemiddeld hier.

Als dit topic over de Markerwaard was gegaan, had ik het genegeerd.
Maar stel er is een onderwerp waar jij fel tegen bent, maar alle partijen zijn voor dan wil jij toch je stem kunnen laten horen?
pi_174710433
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

"Als het onderwerp je wel uitkomt"

Dat is nu precies wat Buma doet en niet het volk wat dit referendum eist.
Het is de overheid die nu besluit het advies van diverse gerenommeerde organisaties naast zich neer te leggen omdat het standpunt van deze organisaties t.o.v het onderwerp hen niet uitkomt.

Nog erger is het dat Buma suggereert dat het volk en al die organisaties te weinig kennis hebben om deze wet te begrijpen en hier dan ook geen mening over kunnen vormen. Als het volk slim genoeg wordt bevonden om te mogen stemmen voor het complexe systeem van volksvertegenwoordiging (wat vele wetten en plannen behelst) dan is het volk ook slim genoeg om te stemmen over 1 afgebakend onderwerp.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:11:14 #118
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:05 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar stel er is een onderwerp waar jij fel tegen bent, maar alle partijen zijn voor dan wil jij toch je stem kunnen laten horen?
Mogelijk. Maar dan heb ik niets aan een raadplegend referendum.
pi_174710530
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Met minder arrogante politici wel degelijk. Een bindend referendum is per definitie geen goed idee.
pi_174710553
Het volk krijgt de leiders die het verdient zullen we maar zeggen :')
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:16:06 #121
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710576
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:57 schreef Rangono het volgende:

[..]

Geef eens met valide argumenten aan wat je bezwaar is tegen een raadplegend referendum. En niet gaan neuzelen over 'populisme' .
Neem ik zo even de tijd voor.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:17:17 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174710597
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, genuanceerder... Jij bent gewoon voor, dit itt heel veel deskundigen op dit gebied...

Maar waarom je eigenlijk voor bent is mij nog niet helemaal duidelijk, je geeft alleen "het valt allemaal wel mee" reacties op mensen die vraagtekens zetten bij deze wet.
pi_174710669
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]
Ik zie juist de politieke willekeur hoogtij vieren en de afstand tussen overheid en burger groter worden, dat is wat het populistische geluid voedt.
Juist een referendum kan die willekeur doorbreken en de kloof tussen overheid en volk verkleinen. Daarbij zorgt een referendum, bij goede voorlichting, juist voor meer bewustwording en vergroot het de kennis van zaken waardoor populistisch geluid minder invloed heeft.

Door 5 maanden voor een referenda al te stellen dat je het toch gaat negeren, doe je als politiek juist mee met die onderbuik-politiek. Juist zo geef je aan geen vertrouwen in het eigen volk te hebben en dat voedt juist weer het populisme
pi_174710684
quote:
Hij noemt de wet een "buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat". Buma vindt dat daar niet enkel met een ja of een nee over moet worden gestemd.
Hoe denkt hij dan dat dat of enig ander wetsvoorstel door de kamers komt? Stemmen die dan voor een wetsvoorstel met 'ja, maar ...', 'enerzijds... anderzijds', hoe moet ik mij dat voorstellen?

Holle demagogie van de raspopulist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174710720
quote:
Behalve de voorstanders natuurlijk niet.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_174710733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:48 schreef Dutchguy het volgende:
_O-
O+
pi_174710751
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat was misschien bij oekraine referendum zo, bij de sleepwet zijn Henk en Ingrid over het algemeen vóór en zijn de beter onderlegde Nederlanders tegen.

In de casus sleepwet is het natuurlijk een beetje makkelijk om autoriteiten als de AP en Amnesty International, en belangengroeperingen als de landelijke Huisartsen Vereniging als onwetend af te schilderen.

In Den Haag zit men er niet voor het volk maar voor de eigen agenda. (lees het optuigen van een totalitaire survelliance staat, een federaal Europa en het faciliteren van de belangen van grote corporaties)

Het is echt walgelijk wat er op het moment gebeurd. Het enige voordeel is dat status quo nu zijn ware gezicht laat zien.
pi_174710816
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:26 schreef viceversa het volgende:

[..]

Zo gek als in China zal nog wel even duren. Daarom juist moeten we onze stem laten horen.

http://www.wired.co.uk/ar(...)ore-privacy-invasion
my ambition is handicapped by my laziness
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:30:53 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174710822
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Behalve de voorstanders natuurlijk niet.
Ook dat, mensen die gelijke opvattingen hebben zijn natuurlijk slim, hoogopgeleid en snappen het heel goed. Mensen die een andere mening dan mij hebben zijn per definitie domme werkloze zwakzinnige Tokkies zonder vooropleiding die alleen maar verstand van Schultenbrau hebben.
pi_174710861
Hebben de initiatiefnemers al gereageerd btw?
I´m back.
pi_174710887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe denkt hij dan dat dat of enig ander wetsvoorstel door de kamers komt? Stemmen die dan voor een wetsvoorstel met 'ja, maar ...', 'enerzijds... anderzijds', hoe moet ik mij dat voorstellen?

Holle demagogie van de raspopulist.
Sinds 1848 kan de Tweede Kamer niet alleen "ja" of "nee" stemmen, maar wetsontwerpen ook wijzigen via amendementen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:37:16 #132
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710924
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, genuanceerder... Jij bent gewoon voor, dit itt heel veel deskundigen op dit gebied...

Maar waarom je eigenlijk voor bent is mij nog niet helemaal duidelijk, je geeft alleen "het valt allemaal wel mee" reacties op mensen die vraagtekens zetten bij deze wet.
:?

Waaruit maak jij op dat ik voor een sleepwet ben?
pi_174711004
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:14 schreef Drxx het volgende:
Het volk krijgt de leiders die het verdient zullen we maar zeggen :')
Dit krijg je er van als je steevast op rommel stemt. Traditionele rommel.
1947-2016
pi_174711025
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sterk.
1947-2016
pi_174711046
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Juist wel, het is de enige mogelijkheid om in die 4 jaar kabinetsperiode nog je stem te kunnen laten gelden. Het is juist goed als het volk niet maar 1x in de 4 jaar bewust wordt gemaakt van de politiek. Als we maar 1x in de 4 jaar onze stem mogen laten horen en tussendoor onze mond moeten houden dan blijft de politiek een 'ver van ons bed show'.

Voor meer politiek besef en minder populistisch geluid is het juist belangrijk dat we meer gaan nadenken over de politiek en dat we meer kennis gaan opdoen van verschillende zaken.

Overigens staat in NL het referendum nog in haar 'kinderschoenen'. Op dit moment wordt het te pas en te onpas ingezet voor zaken die gevoed worden door emotie i.p.v kennis en feiten, denk aan de ZW-petitie of die voor Anne Faber. Daar komt bij dat de politiek de referenda niet serieus neemt en dat ook de faciliteiten er nog niet zijn om dit middel gemakkelijk in te zetten.

Op het moment dat referenda wel serieus worden genomen (door zowel overheid als volk) zal je zien dat referenda veel bewuster ingezet zullen gaan worden en het volk ook bewuster een stem zal uitbrengen.

In diverse andere Europese landen wordt het volk al regelmatig via referenda om de mening gevraagd. Gaat prima daar.
pi_174711086
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Sinds 1848 kan de Tweede Kamer niet alleen "ja" of "nee" stemmen, maar wetsontwerpen ook wijzigen via amendementen.
Voor het wetsvoorstel met of zonder amendement geldt nog steeds een "ja" of "nee". Dus dat is een kulargument en dat weet je zelf ook wel.
pi_174711091
quote:

Geen enkele partij heeft het afschaffen van de referendumwet in het verkiezingsprogramma staan dus om te stellen dat daarvoor gekozen is is ronduit flauwekul.
pi_174711101
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:45 schreef FYazz het volgende:

[..]

Juist wel, het is de enige mogelijkheid om in die 4 jaar kabinetsperiode nog je stem te kunnen laten gelden. Het is juist goed als het volk niet maar 1x in de 4 jaar bewust wordt gemaakt van de politiek. Als we maar 1x in de 4 jaar onze stem mogen laten horen en tussendoor onze mond moeten houden dan blijft de politiek een 'ver van ons bed show'.
Komt nog bij kijken dat je op een verkiezingsprogramma stemt waar na coalitievorming weinig van overblijft waardoor je eigenlijk niet weet waar je nu precies op stemt.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:49:50 #139
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174711120
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Geen enkele partij heeft het afschaffen van de referendumwet in het verkiezingsprogramma staan dus om te stellen dat daarvoor gekozen is is ronduit flauwekul.
Als je niet onder een steen hebt gezeten de afgelopen 4 jaar, dan wist je hoe D66, VVD, en CDA er over dachten. Die zijn daar sinds het Oekraïense referendum uiterst duidelijk over geweest. Zelfs D66.
pi_174711218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor het wetsvoorstel met of zonder amendement geldt nog steeds een "ja" of "nee". Dus dat is een kulargument en dat weet je zelf ook wel.
Met de huidige referendumwet kan het volk de wet niet amenderen.

Dat is ook een essentieel verschil met Zwitserland, waar bijv. de burgers ook een initiatiefrecht hebben via het referendum en waar de mogelijkheid bestaat van een referendum met drie opties (voor/tegen het burgerinitiatief, voor/tegen het tegenvoorstel van de regering, en indien 2x ja, welke van beide dan?)
pi_174711246
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Met de huidige referendumwet kan het volk de wet niet amenderen.
De 1e kamer ook niet, totaal niet relevant.
pi_174711247
Ik vind het wel een dikke middelvinger om te zeggen: We negeren het gewoon. Zeg op z'n minst: We gaan de uitslag bekijken en mocht er in het debat en een aantal veranderingen gewenst worden, dan kunnen we daar altijd naar kijken.

Dit is nu zo: "Je hoeft het niet eens te proberen". Vind ik erg jammer.
pi_174711250
Meneer Buma doet net alsof hij bij een nee geen nieuwe aangepaste wet kan inleveren die wel voldoet aan de wensen van het volk. Dat ja/nee verhaal papegaaien een hoop fokkers ook, maar is complete onzin natuurlijk.
pi_174711256
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:59 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het wel een dikke middelvinger om te zeggen: We negeren het gewoon. Zeg op z'n minst: We gaan de uitslag bekijken en mocht er in het debat en een aantal veranderingen gewenst worden, dan kunnen we daar altijd naar kijken.

Dit is nu zo: "Je hoeft het niet eens te proberen". Vind ik erg jammer.
Eindelijk wel iemand met wat ballen.
pi_174711276
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je niet onder een steen hebt gezeten de afgelopen 4 jaar, dan wist je hoe D66, VVD, en CDA er over dachten. Die zijn daar sinds het Oekraïense referendum uiterst duidelijk over geweest. Zelfs D66.
Het enige wat ze altijd hebben laten blijken is dat ze het niet eens waren met de uitslag maar over het afschaffen heeft niemand het gehad. D66 had notabene ook het bindend referendum in hun programma staan. Deze hele gang van zaken is gewoon schoffering naar de bevolking toe.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:04:37 #146
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174711299
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het enige wat ze altijd hebben laten blijken is dat ze het niet eens waren met de uitslag maar over het afschaffen heeft niemand het gehad. D66 had notabene ook het bindend referendum in hun programma staan. Deze hele gang van zaken is gewoon schoffering naar de bevolking toe.
Pechtold heeft duidelijk gezegd dat referenda rondom bepaalde onderwerpen niet wenselijk zijn.
pi_174711315
quote:
D66-Kamerlid Kees Verhoeven noemt de uitspraken van CDA-leider Sybrand van Haersma Buma over het Sleepwet-referendum 'onverstandig'. Dat zegt Verhoeven zaterdag tegen het FD. Daarmee reageert hij op uitspraken van Buma in De Volkskrant van zaterdag.

Volgens Verhoeven is het belangrijk een 'inhoudelijk en genuanceerd' maatschappelijk debat te voeren over de wet. 'We moeten afwachten wat het raadgevende advies van de bevolking is, en dan een verstandige afweging maken.'
https://fd.nl/economie-po(...)-referendum-sleepwet
pi_174711342
quote:
Ze beginnen al lekker daar. Jammer dat het blijft bij onverstandig en niet onwaar.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:09:57 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174711380
quote:
“Government being instituted for the common benefit, protection, and security, of the whole community, and not for the private interest or emolument of any one man, family, or class of men; therefore, whenever the ends of government are perverted, and public liberty manifestly endangered, and all other means of redress are ineffectual, the people may, and of right ought to reform the old, or establish a new government. The doctrine of nonresistance against arbitrary power, and oppression, is absurd, slavish, and destructive of the good and happiness of mankind.”
Grondwet New Hampshire 1784; 200 jaar voor 1984. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:13:06 #150
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174711423
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Grondwet New Hampshire 1784; 200 jaar voor 1984. :P
Precies. Maar dan ook vrij wapenbezit voor alle burgers. Want dat monopolie op geweld bij de overheid is ook erg 1984.
pi_174711633
Wat een arrogante klootzak. Ze hebben ook gewoon nergens het belang van die wet uitgelegd. Die bestaat namelijk niet voor de burger.
Lekker zeiken op Erdogan in Den Haag en dan zelf ook zo'n wet erdoor drukken die enkel ontworpen is om meer macht naar de overheid toe te trekken.
Vroeger was ik altijd in de veronderstelling dat de overheid haar burgers dient, was ik toch een partij naief...
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174711689
Belachelijk, geen cda stemmen dus meer.
Het volk regeert, klaar, niet een stelletje geselecteerden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:42:07 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174711809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:32 schreef Sigaartje het volgende:
Belachelijk, geen cda stemmen dus meer.
Daar had je deze uitspraak voor nodig?
pi_174711821
Gelegenheidspopulist Buma weer.

In verkiezingstijd zou hij de ballen niet hebben gehad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:44:33 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_174711845
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:42 schreef Molurus het volgende:
Gelegenheidspopulist Buma weer.

In verkiezingstijd zou hij de ballen niet hebben gehad.
Buma vorig jaar

Walgelijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174711851
parool twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 13:26:27 Ook de Amsterdamse studenten die ruim 400.000 handtekening inzamelden voor het referendum zijn teleurgesteld in Buma. 'Erg ondemocratisch.' reageer retweet
Initiatiefnemers niet blij in ieder geval.
Lagen nog even te slapen, vandaar wat late reactie wrs.
I´m back.
pi_174711852
Het kartel bestaat om Nederland op alle fronten kapot te maken.
pi_174711867
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies. Maar dan ook vrij wapenbezit voor alle burgers. Want dat monopolie op geweld bij de overheid is ook erg 1984.
Een monopolie op geweld is wat anders dan een monopolie op de mogelijke middelen van geweld. Zelfs in de VS mag een burger niet zomaar beginnen te schieten en ook in NL hebben we geen verbod op wapens, slechts een panische angst voor vuurwapens. Gek genoeg zijn de meeste van die mensen volgens mij ook wel eens in Zwitserland geweest zonder peentjes te zweten.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:48:38 #159
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174711915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een monopolie op geweld is wat anders dan een monopolie op de mogelijke middelen van geweld. Zelfs in de VS mag een burger niet zomaar beginnen te schieten en ook in NL hebben we geen verbod op wapens, slechts een panische angst voor vuurwapens. Gek genoeg zijn de meeste van die mensen volgens mij ook wel eens in Zwitserland geweest zonder peentjes te zweten.
Toch ligt het aantal vuurwapendoden in Zwitserland 2x zo hoog als in Nederland.
pi_174711972
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Buma vorig jaar

[ afbeelding ]

Walgelijk
Zelden een politicus gezien die zo respectloos omgaat met z'n achterban.
pi_174711979
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:45 schreef LelijKnap het volgende:
Het kartel bestaat om Nederland op alle fronten kapot te maken.
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen nog zo massaal voor de VVD, CDA, PvdA en D66 stemmen. Het zijn allemaal visieloze plucheplakkers waarvan je nooit weet of ze het tegenovergestelde van hun verkiezingsprogramma of reden van bestaan gaan doen. Die onbetrouwbaarheid is des te meer reden om kritiek op het referendum als te onbetrouwbaar en ingewikkeld weg te lachen...

Als je economisch links bent is de SP veel beter dan de PvdA. Als je zo'n progressief gekje bent doet GL veel dingen beter dan D66. CU voor als je christen bent. VVD voor als je bij de 1% hoort en anders letterlijk iedere andere partij, want hun andere paradepaardjes zoals veiligheid zijn bewezen onzin.
pi_174711998
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelden een politicus gezien die zo respectloos omgaat met z'n achterban.
De magische transformatie die traditionele partijen doormaken wanneer ze van oppositie naar regerend gaan.
pi_174712002
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zelfmoorden er al uitgefilterd?
pi_174712025
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De magische transformatie die traditionele partijen doormaken wanneer ze van oppositie naar regerend gaan.
Klopt, dat verschijnsel is redelijk algemeen. Toch maakt Buma het in mijn ogen wel heel bont.
pi_174712044
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Pechtold heeft duidelijk gezegd dat referenda rondom bepaalde onderwerpen niet wenselijk zijn.
Waarom waren dan zowel het raadgevend als het bindend referendum onderdeel van het D66 verkiezingsprogramma? Was Pechtold soms bang dat hij stemmen zou verliezen als hij het er voor de verkiezingen uit had gehaald? Nu kan hij zich schijnheilig verschuilen achter het regeerakkoord. Pure minachting naar de kiezer dit.
pi_174712060
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En het aantal mensen voor de trein bij ons waarschijnlijk ook meer dan 2x zo hoog.
pi_174712061
landverraders
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:56:26 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_174712075
De “mensen” in de regering zijn staatsvijand nr 1
pi_174712094
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:18 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Hoe krijgt Rutte het weer voor mekaar dat een ander zegt wat hij wil.
Volgens mij spelen de politici verdeeld en doen exact wat hun leider wil. Dat er niet gevochten en gemept wordt tussen de politici van diverse partijen zegt eigenlijk genoeg.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:57:43 #170
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_174712104
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

executeren die lui.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_174712233
Als ik aan Buma denk, word ik soms oprecht fysiek misselijk. Dit helpt niet.
pi_174712262
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen nog zo massaal voor de VVD, CDA, PvdA en D66 stemmen. Het zijn allemaal visieloze plucheplakkers waarvan je nooit weet of ze het tegenovergestelde van hun verkiezingsprogramma of reden van bestaan gaan doen. Die onbetrouwbaarheid is des te meer reden om kritiek op het referendum als te onbetrouwbaar en ingewikkeld weg te lachen...

Als je economisch links bent is de SP veel beter dan de PvdA. Als je zo'n progressief gekje bent doet GL veel dingen beter dan D66. CU voor als je christen bent. VVD voor als je bij de 1% hoort en anders letterlijk iedere andere partij, want hun andere paradepaardjes zoals veiligheid zijn bewezen onzin.
Men heeft na een dag werken de puf niet om een breder inzicht te ontwikkelen. Die zetten de tv aan om opgevangen te worden door de NPO aangeleverde politieke kaders (''uw keuze is...''). ''Ik zie dat partij x nu stom doet, (en ik ben intelligent), dus ik kom nu zelfstandig tot de keuze om volgend jaar partij y te stemmen.''
pi_174712329

Buma in verkiezingstijd _O-
pi_174712350
Ik ben tegen de sleepwet, maar verder heeft hij wel gelijk. Die wet komt er en uiteindelijk zullen we weten waarom het een foute zet was en zal er bijgestuurd gaan worden.
pi_174712358
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:56 schreef RickoKun het volgende:
De “mensen” in de regering zijn staatsvijand nr 1
Daar begint het wel steeds meer op te lijken idd.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:11:24 #176
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174712369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:57 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik zou hier nog op reageren.

Een referendum, of dat nu correctief of raadplegend is, heeft ten doel om vastgesteld of voorgesteld beleid te toetsen en indien nodig te wijzigen of herroepen. Het gaat dan om een wetsvoorstel dat onderdeel uitmaakt van een veel groter geheel, bijvoorbeeld binnen een departement of een totaal regeerakkoord.

Nu is het begrijpen van een wetsvoorstel al best een klus, maar de samenhang binnen aangrenzende wetten en regels is al helemaal niet te doen, zeker niet als daar ook nog Europese en andere internationale verdragen/wetten bij komen kijken. Laat staan dat mensen snappen dat financiële gevolgen van het afschieten van een deel van zo'n pakket, ook weer opgevangen moeten worden door andere maatregelen. Immers, 'de wens van het volk' kost vrijwel altijd geld omdat mensen doorgaans stemmen met hun portemonnee.

Een raadplegend referendum is daardoor net zo zinloos als een correctief referendum, omdat het hetzelfde doel beoogt en tegelijkertijd ook dezelfde beperkingen kent. Mensen stemmen niet met een totaalbeeld of nuance, maar alleen op een enkel puntje wat ze niet bevalt en dan ook nog vaak ingegeven door populisme. Simpelweg omdat oneliners beter zijn in het overhalen van mensen dan een genuanceerd standpunt.

Een raadplegend referendum geeft eigenlijk maar over één ding duidelijkheid en dat is de populariteit van de zittende regering. Daar is het een veel te duur instrument voor als het verder niets oplevert. Immers, de regering zal haar standpunt echt niet aanpassen aan de hand van een referendum waar ze zelf niet achter staan.

Ik ben alleen vóór een raadplegend referendum (en zelfs voor een bindende variant) als het door de overheid zelf wordt uitgezet en op die manier zou het van mij ook wel vaker mogen. Dan houdt de regering immers zelf vooraf in hun plannen al rekening met een 'ja' of een 'nee' en kunnen ze de gevolgen voor andere keuzes ook beter uitleggen. Laat het volk maar kiezen of ze een verlaging van het eigen risico willen, of betere voorzieningen voor opa en oma in het verzorgingstehuis. Om maar eens wat te noemen. Of een basisbeurs voor studenten, of meer salaris in het basisonderwijs.

Een raadplegend referendum zou, zoals ik eerder al aangaf, misschien nog wel leuk zijn vlak voor het regeerakkoord wordt gesloten. Dat je op een x-aantal punten aan het volk vraagt wat ze er van vinden, zodat er op dat moment nog wat meer directe sturing mogelijk is. Of nog beter, tijdens de verkiezingsdag zelf mensen laten aangeven welke punten door de nieuwe regering prioriteit moeten krijgen.

Dat zijn allemaal veel zinnigere dingen dan een referendum ergens halverwege of aan het einde van een regeerperiode, waarvan je vooraf weet dat de regering de uitkomst vaak niet eens uit KAN voeren.
pi_174712383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:09 schreef Vesz het volgende:
[ afbeelding ]

Buma in verkiezingstijd _O-
Tuurlijk. Die viezerikken moeten hun plekje en inkomen veiligstellen.
Daarna? Meh, kunnen ze weer verder met volksverlakken.
1947-2016
pi_174712415
Nu dit is dus de regering waar we voor hebben gekozen. kortom het volk moet zijn bek dicht houden. *O*
pi_174712433
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:13 schreef MakkieR het volgende:
Nu dit is dus de regering waar we voor hebben gekozen. kortom het volk moet zijn bek dicht houden. *O*
Ik heb niet op 1 van die partijen gestemd :{w
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:14:33 #180
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174712436
quote:
Ongenuanceerd, maar als je op één van deze partijen hebt gestemd, dan kon je dit zien aankomen ja.
pi_174712445
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Die viezerikken moeten hun plekje en inkomen veiligstellen.
Daarna? Meh, kunnen ze weer verder met volksverlakken.
Ja, alleen is het CDA nooit voor die referendumwet en dus referenda geweest.
I´m back.
pi_174712462
quote:
Ik niet. #notme
pi_174712471
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:14 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ongenuanceerd, maar als je op één van deze partijen hebt gestemd, dan kon je dit zien aankomen ja.
D66 was toch voor een referendum? :?
pi_174712489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Niet deze wet sinds duidelijk werd dat er tegen de EU belangen gestemd kon worden.
pi_174712499
Gelukkig negeer ik CDA ook al jaren dus dat scheelt.
pi_174712524
Gemeente verkiezingen straks maar met zijn allen boycotten. oh wacht volgens mij doen we dat al ( niemand stemt meer op een landelijke partij, alleen maar lokaal ) *O*
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:26:20 #187
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174712689
quote:

[..]

Nee. Alleen voor onderwerpen waar het hun uitkomt. En als regeringspartij is dat dus nooit.
pi_174712702
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee. Alleen voor onderwerpen waar het hun uitkomt. En als regeringspartij is dat dus nooit.
Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met die zogenaamde partijen en hun verkiezingen...
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:31:34 #189
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174712776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met die zogenaamde partijen en hun verkiezingen...
Ach, van een aantal weet je gewoon waar ze voor staan en daar blijven ze trouw aan. Als je je gewoon niets aantrekt van verkiezingsbeloften, dan kun je prima weloverwogen je stem uitbrengen.

D66 verloochent keer op keer zijn kroonjuwelen en dat maakt ze nog minder betrouwbaar dan welke partij dan ook.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:36:49 #190
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174712859
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ach, van een aantal weet je gewoon waar ze voor staan en daar blijven ze trouw aan. Als je je gewoon niets aantrekt van verkiezingsbeloften, dan kun je prima weloverwogen je stem uitbrengen.

D66 verloochent keer op keer zijn kroonjuwelen en dat maakt ze nog minder betrouwbaar dan welke partij dan ook.
Niet verloochenen: ze leren iets. Dat zou je moeten toejuichen.
pi_174712985
quote:

[..]

D66 heeft de laatste tijd een 180 graden draai gemaakt op dat punt. Zeker als het gaat over Europa hebben ze eigenlijk liever dat het volk niks te zeggen heeft.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:46:08 #192
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174713008
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

Niet verloochenen: ze leren iets. Dat zou je moeten toejuichen.
Dat zou ik ook zeggen als D66-stemmer of partijlid. Feit is dat ze op allerlei gebieden hun belangrijkste onderscheidende punten laten varen op het moment dat dat electoraal goed uitkomt, of het ze in hun rol tegen zou kunnen werken. Of dat nu is al 'onderwijspartij', gekozen burgemeester/minister president, referenda, studiefinanciering of welk ander ding waar ze ooit voor op de bres gingen.

Het is, by far, de minst betrouwbare partij. En dat is jammer, want als progressieve middenpartij zouden ze een belangrijke rol kunnen vervullen in de hervorming van ons politieke bestel.
pi_174713220
Is een politicus een keer eerlijk is het weer niet goed. :P
pi_174713267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:00 schreef Arth_NL het volgende:
Bovendien Thom de Graaf zegt dat helemaal niemand tegen die sleepwet is, alleen wat discussie bestaat er over bepaalde criteria:

Else4Weekblad twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 13:44:33 Thom de Graaf (D66): 'Volgens mij is er niemand tegen de sleepwet' https://t.co/MRTanJBayr https://t.co/Q7cBne8h60 reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 28-10-2017 15:09:48 ]
I´m back.
pi_174713319
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bovendien Thom de Graaf zegt dat helemaal niemand tegen die sleepwet is, allen wat discussie bestaat er over bepaalde criteria:

Else4Weekblad twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 13:44:33 Thom de Graaf (D66): 'Volgens mij is er niemand tegen de sleepwet' https://t.co/MRTanJBayr https://t.co/Q7cBne8h60 reageer retweet
pi_174713363
quote:

[..]

Bovendien Thom de Graaf zegt dat helemaal niemand tegen die sleepwet is, allen wat discussie bestaat er over bepaalde criteria:

A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:11:26 #197
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174713388
quote:

[..]

Bovendien Thom de Graaf zegt dat helemaal niemand tegen die sleepwet is, alleen wat discussie bestaat er over bepaalde criteria:

Thom de Graaf. :')

D66 :')
pi_174713442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:00 schreef Arth_NL het volgende:
Ben wel blij dat een politicus een keertje duidelijk is, maar eerlijk? Voor de verkiezingen toen hij nog in de oppositie zat heeft hij de uitslag van het Oekraïne referendum verdedigd en meerdere keren duidelijk gemaakt dat het gedrag wat hij nou vertoond onwenselijk is en de kloof tussen Den Haag en de stemmer vergroot.
pi_174713532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Meneer Buma doet net alsof hij bij een nee geen nieuwe aangepaste wet kan inleveren die wel voldoet aan de wensen van het volk. Dat ja/nee verhaal papegaaien een hoop fokkers ook, maar is complete onzin natuurlijk.
Dit dus net of de kiezer een stel rancuneuze kleuters zijn en niemand anders het een slechte wet vindt.
pi_174713742
Zullen we met z'n allen ook maar lekker de overheid negeren? >:)
hello human.
pi_174713756
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:14 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik heb niet op 1 van die partijen gestemd :{w
Ik ook niet. Hun gelach om domme grappen staat mij niet aan.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:41:15 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174713815
quote:

[..]

Altijd wel weer een nuttige idioot te vinden bij D66. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174713958
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Altijd wel weer een nuttige idioot te vinden bij D66. :'(
Sinds het vertrek van Boris van der Ham bestaat D66 enkel nog uit nuttige idioten.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:53:41 #204
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174713979
Deze wet gaat veel te veel veranderen weer een nog grote kloof tussen de burger en de politiek.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174714018
Borisham twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 13:31:44 Ja, op voorhand zeggen dat je zelfs geen advies nodig hebt, voedt het cynisme. https://t.co/7QjXB5urej reageer retweet
pi_174714902
Borisham twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 14:37:24 Eh, hier wordt ik dan ook btje cynisch van. Paar weken geleden was Klaver voor afschaffing van referendum en nu hei… https://t.co/BBRw95OAIy reageer retweet
pi_174714957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Borisham twitterde op zaterdag 28-10-2017 om 14:37:24 Eh, hier wordt ik dan ook btje cynisch van. Paar weken geleden was Klaver voor afschaffing van referendum en nu hei… https://t.co/BBRw95OAIy reageer retweet
Wij worden cynisch van D66, CDA etc met hun gezwets :')
pi_174714992
quote:
[tweet="924253767033335809","25680767","Borisham","http://pbs.twimg.com/profile_images/863502396131094531/0QpeSPxd_normal.jpg","Sat Oct 28 12:37:24 +0000 2017"]Eh, hier wordt ik dan ook btje cynisch van.
Daar wordt ik verdrietig van.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:57:22 #209
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_174715006
quote:
wordt ik
pi_174715291
Buma heeft me in elk geval weten te overtuigen dat ik dit keer meedoe met het referendum. Het is totaal respectloos om op voorhand al een standpunt in te nemen en te doen alsof de referendumwet al is afgeschaft.
pi_174715320
Zou Buma het goed vinden als ik vanaf nu alvast minder inkomstenbelasting ga betalen? Het kabinet is toch van plan dat te regelen in de toekomst.
PWBF
pi_174715325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 16:57 schreef YazooW het volgende:

[..]

wordt ik
pi_174715526
CDA onder Buma is een soort 'PVV light' .Met z'n nationalisme en begrip voor de 'boze' Nederlander met z'n onderbuikgevoelens...alleen nu CDA in 't kabinet zit gaan ze ineens niet meer luisteren naar de gewone (boze) burger...
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:30:53 #214
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_174715658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:15 schreef Nielsch het volgende:
Zou Buma het goed vinden als ik vanaf nu alvast minder inkomstenbelasting ga betalen? Het kabinet is toch van plan dat te regelen in de toekomst.
Je haalt de woorden uit mijn mond.
pi_174715865
Kamerleden die bestaande wetgeving naast zich neerleggen, hoeveel bewijs wil men hebben dat de sleepwet geen goed idee is. Zelfs het CDA is zover afgezakt dat politiek opportunisme de basis is geworden voor het beleid in plaats van bestaande wetten.
pi_174715925
quote:

Sterker nog, GL / PVDA en D'66 hebben eigenhandig de mogelijkheid voor een echt referendum om zeep geholpen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_174715991
quote:
pi_174716028
Wat ik niet begrijp is dat die sleepwet wel nodig is, maar dat criminelen er vaak met een taakstrafje van af komen en nog steeds vrij rond lopen.
Ik denk dat die sleepwet voor iets heel anders is bedoeld, net zoals Elvis de pelvis drugsagent werd van de Amerikaanse regering. Hij deed dit om oude vriendjes uit wraak te naaien.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_174716043
quote:
Vast wel. Of de Belastingdienst daarin mee gaat is vers twee maar proberen kan altijd.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:50:19 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174716168
Wat mij vooral stoort is dat hét argument voor de sleepwet terrorisme is. Een compleet, niet-relevant minuscuul onderdeel van de misdrijven. Een misdrijf met zeer, zeer weinig slachtoffers. In de Nederlandse geschiedenis zelfs tegen de 0 aan.

Daarom geloof ik dat er een ander sinistere bedoeling achter zit.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:56:41 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174716188
Enge man die Buma.
  Forum Admin zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:56:57 #223
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174716194
Het argument dat er veel dingen gaan veranderen is juist een valse tegenstelling. Als deze wet er niet doorkomt, veranderd er vrij weinig. Komt 'ie er wel door, leveren we allemaal privacy in en hebben de inlichtingendiensten meer mogelijkheden.

Buma :') maar had je iets anders verwacht van een populistische gristen die het volkslied wil opdringen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:59:34 #224
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174716235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gezien je "emigreer naar Rwanda" en "privacygekkies" opmerkingen krijg ik niet echt het idee dat je er tegen bent...
Het is wel heel zwart of wit bij jou dus? Beide opmerkingen zijn in een bepaalde context gemaakt, die jij kennelijk niet los kunt zien van het voor of tegen zijn. Feitelijk hadden ze beide niets met de sleepwet te maken, maar meer met de overtrokken reactie van mensen die hun vertrouwen wel stellen in een buitenlandse VPN aanbieder, maar hun eigen overheid niet vertrouwen. Dat is een totaal andere discussie.

Ik vind tegen deze wet zijn dus inderdaad te makkelijk. Ik vind dat er in de basis wel een paar weeffouten in zitten. Onder andere op het gebied van onafhankelijk toezicht en de controle proportioneel inzetten.

Dat de nieuwe communicatiemethoden het noodzakelijk maken dat eerdere wetgeving moet worden uitgebreid, lijkt me echter vanzelfsprekend.
pi_174716520
quote:

Nee hoor, die meerderheid is er helemaal niet. Zoe hebben we de boel hier helemaal niet ingericht.

Het probleem is dat de gekozen volksvertegenwoordigers verschillende wetten overtreden en niet doen wat ze zouden moeten doen, het volk vertegenwoordigen, maar slechts hun partijbelangen en vooral hun eigen belangen behartigen.

Ergo, onze parlementaire democratie werkt niet (meer).

Er komen daarnaast ook steeds meer supranationale instanties die geen enkele democratische grondslag hebben. De bekendste hiervan is de EU, maar er komen er steeds meer.
pi_174716539
Beetje rare timing van dat referendum. Het wordt in maart 2018 gehouden, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. De wet waar het om gaat is al door de Tweede en de Eerste Kamer en gaat in op 1 januari 2018. Die wet komt er dus sowieso.

Overigens gaat het niet alleen om Buma. Ook CDA en CU willen dat die wet er komt. Alleen D66 heeft er beide keren tegen gestemd.
pi_174716581
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het argument dat er veel dingen gaan veranderen is juist een valse tegenstelling. Als deze wet er niet doorkomt, veranderd er vrij weinig. Komt 'ie er wel door, leveren we allemaal privacy in en hebben de inlichtingendiensten meer mogelijkheden.
Waar moet deze wet nog door komen, volgens jou? :)
pi_174716588
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:16 schreef k_man het volgende:
Beetje rare timing van dat referendum. Het wordt in maart 2018 gehouden, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. De wet waar het om gaat is al door de Tweede en de Eerste Kamer en gaat in op 1 januari 2018. Die wet komt er dus sowieso.

Overigens gaat het niet alleen om Buma. Ook CDA en CU willen dat die wet er komt. Alleen D66 heeft er beide keren tegen gestemd.
D'66 gaat nog wel om. Die verkopen desnoods hun moeder als dat beter uitkomt.
pi_174716608
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Hij moet nog worden uitgevoerd.
pi_174716616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

D'66 gaat nog wel om. Die verkopen desnoods hun moeder als dat beter uitkomt.
Ze hoeven helemaal niet om te gaan. Het hele proces is al achter de rug.
  Forum Admin zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:20:22 #231
pi_174716621
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Bedoelde het referendum, maar klopt. De kans wss groot dat ze het naast zich zouden neerleggen en de wet dus definitie doorgang zou vinden, maar op voorhand zeggen dat je de boel gaat negeren..

[ Bericht 11% gewijzigd door Straatcommando. op 28-10-2017 18:31:14 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_174716625
Ik heb voor het CDA gestemd alleen begin ik nu wel langzaam maar zeker spijt te krijgen van mijn keuze. Waar vind ik nog een christendemocraten partij die voor een eerlijke en vrije EU is zonder dat ik voor het CDA moet stemmen dan? :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 18:33:37 ]
pi_174716654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:20 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb voor de CDA gestemd alleen begin ik nu wel langzaam maar zeker spijt te krijgen van mijn keuze. Waar vind ik nog een christendemocraten partij die voor een eerlijke en vrije EU is zonder dat ik voor het CDA moet stemmen dan? :'(
Word wakker.

Christendom en democratie sluiten elkaar wederzijds uit.

Eerlijk en EU sluiten elkaar wederzijds uit.

Vrij en EU sluiten elkaar wederzijds uit.

Wat jij wil, kan in werkelijkheid dus niet bestaan.
pi_174716657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:59 schreef NewHorizon het volgende:
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.

Snap je wel eens wat je zegt :') Als je tegen referenda bent ben in ook tegen democratie.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:24:36 #235
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174716690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Snap je wel eens wat je zegt :') Als je tegen referenda bent ben in ook tegen democratie.
Dat is per definitie onjuist.
pi_174716765
quote:

Achteraf zo'n referendum hè in deze referendumwet.
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:30:46 #237
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_174716791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:20 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb voor de CDA gestemd alleen begin ik nu wel langzaam maar zeker spijt te krijgen van mijn keuze. Waar vind ik nog een christendemocraten partij die voor een eerlijke en vrije EU is zonder dat ik voor het CDA moet stemmen dan? :'(
Ik vind dat Buma eerlijk is geweest naar de burger toe. Iedereen weet dat het referendum niet bindend is en hoe Rutte daar mee de vorige keer is omgegaan. Kun je natuurlijk politiek correct verwoorden dat je erover gaat nadenken, maar het kabinet is helemaal niet van plan om er ook maar één seconde over na te peinzen om het plan te wijzigen. Sterker nog, als Rutte weer een draai aan dit referendum gaat geven, worden burgers boos dat hij ze voorgelogen heeft of de kiezer niet serieus neemt. Netto blijft de uitkomst hetzelfde voor het parlement: burgers boos en sleepwet gaat door. Dan vraag ik me af wat je als burger liever hebt: de harde realiteit of een mooie leugen ? Ik waardeer in ieder geval de eerlijkheid van Buma.
pi_174716817
Maar goed, ik ben benieuwd hoe lang het duurt om deze wet te schrappen, moet wrs ook door TK en EK? Of niet?
Zal vast niet lukken voor gmraadsverkiezingen in 2018. En dan zal het referendum gewoon gehouden moeten worden en dan per wat Buma zelf zei na Oekraïne referendum kun je een "nee" niet zomaar negeren.
I´m back.
pi_174716845
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

Buma :') maar had je iets anders verwacht van een populistische gristen die het volkslied wil opdringen?
Niks mis met mensen het volkslied van het land te laten leren. Kerel ik ben hier zelfs niet geboren en het boeit me dus echt niks. Dat Nederlanders hier tegen zijn verbaasd mij het meest _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 18:39:24 ]
pi_174716939
quote:

[..]

Nee.
pi_174716983
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nee.
Hoe democratisch is het als je niet de mening van je volk wilt horen _O-
  Forum Admin zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:41:52 #242
pi_174717057
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

We hebben een parlementaire democratie in Nederland, we kiezen mensen die voor ons kiezen, feitelijk. Dat kunnen ook keuzes zijn die niet altijd even goed vallen bij ''het volk'' om het even simplistisch te stellen, maar die wel met het oog op verbetering van Nederland(se interesses) zijn.

Als je dan voor elk wissewasje een referendum opstart houdt dat de besluitvorming feitelijk tegen, of je hebt te maken met oproerkraaiers als geenpeil die het instrument kapen. Ik heb er wel een dubbel gevoel over, want ik vind dat bij zwaarwegende gevallen waar ik dit ook onder schaar een referendum best op z'n plaats is.

Wat ik de Nederlandse regeringen kwalijk neem is dat ze of wél een referendum organiseerden(EU grondwet) daarvan de uitslag negeerden om in principe hetzelfde verdrag met wat tipexvlekjes alsnog te ratificeren. Dat gebeurde in meer of mindere mate bij het associatieverdrag ook, maar dat is dan weer een voorbeeld van een prul referendum in mijn ogen.

Buma doet er wel een schepje bovenop door op voorhand al te zeggen dat ze de uitslag gaan negeren. Dat is gewoon een domme uitspraak.
pi_174717067
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niks mis met mensen het volkslied van het land te laten leren. Kerel ik ben hier zelfs niet geboren en het boeit me dus echt niks. Dat Nederlanders hier tegen zijn verbaasd mij het meest _O-
Ik ben niet tegen het leren van het Volkslied. Volgens mij doen ze dat ook gewoon op de meeste basisscholen. Wat Buma echter doet is tegenstellingen in de samenleving uitvergroten enkel om zetels te behalen met symbolische wetgeving gebaseerd op een misselijkmakend sentiment van "die jeugd van tegenwoordig".
PWBF
pi_174717558
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Daar hebben we landelijke verkiezingen voor. Een democratie hoeft niet per definitie direct te zijn. Liever niet zelfs.
pi_174717717
quote:
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum
Oh ? een meerderheid was voor het afschaffen ?
Wanneer was dat referendum dan ?
pi_174717994
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen het leren van het Volkslied. Volgens mij doen ze dat ook gewoon op de meeste basisscholen. Wat Buma echter doet is tegenstellingen in de samenleving uitvergroten enkel om zetels te behalen met symbolische wetgeving gebaseerd op een misselijkmakend sentiment van "die jeugd van tegenwoordig".
Gaat er niet om of je voor of tegen het zingen van het Volkslied bent, gaat erom of je wilt dat het elke ochtend gezongen wordt in klaslokalen op de basisschool, voordat de lessen beginnen, en of mensen zo integreren, volgens mij.
I´m back.
pi_174718094
Goede woorden van Buma, de meerderheid zit ook helemaal niet te wachten op een raadgevend referendum.
Lachwekkend dat een partij als FvD voor ieder onderwerp een referendum wil, zo kan je niets besturen en zeker geen land.
Al zullen ze er heel rap op terugkomen als de uitslag ze niet bevalt, zo'n mannetje is die Baudet wel.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_174718108
quote:

[..]

pi_174718111
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We hebben een parlementaire democratie in Nederland, we kiezen mensen die voor ons kiezen, feitelijk. Dat kunnen ook keuzes zijn die niet altijd even goed vallen bij ''het volk'' om het even simplistisch te stellen, maar die wel met het oog op verbetering van Nederland(se interesses) zijn.

Als je dan voor elk wissewasje een referendum opstart houdt dat de besluitvorming feitelijk tegen, of je hebt te maken met oproerkraaiers als geenpeil die het instrument kapen. Ik heb er wel een dubbel gevoel over, want ik vind dat bij zwaarwegende gevallen waar ik dit ook onder schaar een referendum best op z'n plaats is.

Wat ik de Nederlandse regeringen kwalijk neem is dat ze of wél een referendum organiseerden(EU grondwet) daarvan de uitslag negeerden om in principe hetzelfde verdrag met wat tipexvlekjes alsnog te ratificeren. Dat gebeurde in meer of mindere mate bij het associatieverdrag ook, maar dat is dan weer een voorbeeld van een prul referendum in mijn ogen.

Buma doet er wel een schepje bovenop door op voorhand al te zeggen dat ze de uitslag gaan negeren. Dat is gewoon een domme uitspraak.
Is niet over elk wissewasje, toch?
Zorgt ook het aantal handtekeningen benodigd voor.
Eigenlijk hadden ze er nog een opkomstfilter op moeten zetten. Alleen geldig bij een opkomst van minimaal 51%?
I´m back.
pi_174718220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:59 schreef NewHorizon het volgende:
Wat is er belachelijk aan referenda ?
Omdat de uitslag jou niet aanstaat ?
quote:
Jij bent meer van de "1x in de 4 jaar stemmen, en wat er daarna gebeurt heb je geen ruk over te vertellen" ?
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:04 schreef BadderHaring het volgende:
Over vluchtelingen illegale economische migranten en internationale verdragen zeker ?
Dat zijn juist zaken waar je het volk middels het referendum over moet laten beslissen.
De overheid stemt maar al te snel in met internationale en Europese verdragen die nadelig uit blijken te pakken voor Nederland, het idee van een opt-out zoals Denemarken in het verleden deed, dat komt niet eens bij ze op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:47 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die sleepwet wel nodig is, maar dat criminelen er vaak met een taakstrafje van af komen en nog steeds vrij rond lopen.
Inderdaad, je kunt nog zoveel monitoren, als de rechterlijke macht ze daarna met een aai over de bol weer naar huis stuurt dan bereik je er niks mee.
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Eh nee, veel beslissingen zijn vaak geen verbetering voor Nederland(se interesses), maar doordat ze in de Haagse bubbel zitten hebben ze dat niet door.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:38 schreef Pedroso het volgende:
Goede woorden van Buma, de meerderheid zit ook helemaal niet te wachten op een raadgevend referendum.
Ok, voor jou ook nog een keer dan.
Hoe weet je dat ?
Wanneer was dat referendum en wat was de uitslag ?
pi_174718864
quote:
Hier ga ik uiteindelijk de keuze maken dat we dit referendum niet beschouwen als een echt referendum.

En ik wil dat die sleepwet doorgaat.
Hij noemt het referendum "een rest uit het verleden"

Volgens de CDA-leider leent het onderwerp zich ook niet voor een volksraadpleging. Hij noemt de wet een "buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat".

Optijd geïnvesteerd in een VPN zie ik wel.

Wanneer komt er een debat op tv tussen Buma en iemand die tegen deze wet is. Wil graag zien wie de ingewikkelde materie beter begrijpt (wil eigenlijk gewoon even hard kunnen lachen).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174718978
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:07 schreef ITrade het volgende:

[..]

Optijd geïnvesteerd in een VPN zie ik wel.

Wanneer komt er een debat op tv tussen Buma en iemand die tegen deze wet is. Wil graag zien wie de ingewikkelde materie beter begrijpt (wil eigenlijk gewoon even hard kunnen lachen).
Zal een mooi debat opleveren wrs.
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:29:04 #253
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174719526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Oh ? een meerderheid was voor het afschaffen ?
Wanneer was dat referendum dan ?
Een meerderheid in ons vertegenwoordigende orgaan. Dat is wat telt.
pi_174719670
quote:
[..]

Ok, voor jou ook nog een keer dan.
Hoe weet je dat ?
Wanneer was dat referendum en wat was de uitslag ?
15 Maart 2017.
Parlementaire democratie, beter kunnen we het niet maken.
pi_174721586
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:29 schreef BadderHaring het volgende:
Een meerderheid in ons vertegenwoordigende orgaan. Dat is wat telt.
Dat moet je er bij vertellen dat jij bij meerderheid, de meerderheid van 150 personen bedoelt :{w
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:33 schreef Pedroso het volgende:
15 Maart 2017.
Parlementaire democratie, beter kunnen we het niet maken.
En het komt niet bij je op dat kiezers meerdere redenen hebben om wel of niet op een partij te stemmen ?

De conclusie trekken dat al die kiezers die op een partij hebben gestemd die tegen het referendum is persoonlijk ook allemaal geen voorstanders zijn van een referendum is wel een beetje vergezocht, vind je niet ?
pi_174722927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat moet je er bij vertellen dat jij bij meerderheid, de meerderheid van 150 personen bedoelt :{w

[..]

En het komt niet bij je op dat kiezers meerdere redenen hebben om wel of niet op een partij te stemmen ?

De conclusie trekken dat al die kiezers die op een partij hebben gestemd die tegen het referendum is persoonlijk ook allemaal geen voorstanders zijn van een referendum is wel een beetje vergezocht, vind je niet ?
Nee. Parlementaire democratie werkt prima, daar is het overgrote deel van Nederland het wel mee eens. Vind je niet ?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:26:33 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174723137
Los van de vraag of referenda democratisch zijn, weet ik wel zeker dat de gehele bevolking permanent afluisteren dat neit is.
The End Times are wild
pi_174723272
Een goed opererende parlementaire democratie kan prima samengaan met een referendum. Ik denk dat de correlatie andersom ligt, het feit dat het referendum zo omstreden is onder politici geeft aan dat de parementaire democratie het probleem is.
pi_174723329
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 22:19 schreef Pedroso het volgende:
Nee. Parlementaire democratie werkt prima,
Het heeft zijn mankementen ;)
quote:
daar is het overgrote deel van Nederland het wel mee eens. Vind je niet ?
Nee, dat weten we simpelweg niet, want die vraag is nooit gesteld aan de bevolking :{w
pi_174723989
quote:

Wat is er raar aan de timing?

In juli 2017 is de wet aangenomen en binnen 4 weken is de aanvraag tot het houden van referendum aangevraagd. Afgelopen maand, volgens het wettelijke tijdschema, is gebleken dat er voldoende rechtsgeldige handtekeningen zijn opgehaald. Referendum wordt nu gepland en dat is logischerwijs (qua geld, voorbereiding en uitvoer) gelijktijdig met de gemeenteraadsverkiezingen. Daarbij moeten voor- en tegenstanders de tijd krijgen om een campagne op te zetten en te voeren.

Voor 2018 had nooit gelukt, daarvoor is deze wet te snel door de Eerste en Tweede Kamer gejast (wat overigens wel 'opmerkelijk' is, meestal duurt het wel even voordat een wet behandeld en ingevoerd is)
pi_174724245
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 22:57 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat is er raar aan de timing?

In juli 2017 is de wet aangenomen en binnen 4 weken is de aanvraag tot het houden van referendum aangevraagd. Afgelopen maand, volgens het wettelijke tijdschema, is gebleken dat er voldoende rechtsgeldige handtekeningen zijn opgehaald. Referendum wordt nu gepland en dat is logischerwijs (qua geld, voorbereiding en uitvoer) gelijktijdig met de gemeenteraadsverkiezingen. Daarbij moeten voor- en tegenstanders de tijd krijgen om een campagne op te zetten en te voeren.

Voor 2018 had nooit gelukt, daarvoor is deze wet te snel door de Eerste en Tweede Kamer gejast (wat overigens wel 'opmerkelijk' is, meestal duurt het wel even voordat een wet behandeld en ingevoerd is)
Het is raar dat er een referendum wordt gehouden over een wet die ten tijde van het referendum al een paar maanden geldt. Als er iets met het referendum zou gebeuren en de wet zou worden aangepast ben je met een beetje pech jaren verder. En al die tijd geldt die ongewenste wet dus gewoon.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:08:42 #262
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174724267
quote:
Een referendum kan sowieso pas aangevraagd worden als een wet door de Eerste Kamer is aangenomen. Normaal gesproken moet de inwerkingtreding van een wet opgeschort worden als er genoeg handtekeningen voor een referendum zijn, maar daarvan mag worden afgeweken als er volgens de regering en het parlement een spoedeisend belang is.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:11:41 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174724351
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is raar dat er een referendum wordt gehouden over een wet die ten tijde van het referendum al een paar maanden geldt. Als er iets met het referendum zou gebeuren en de wet zou worden aangepast ben je met een beetje pech jaren verder. En al die tijd geldt die ongewenste wet dus gewoon.
Ja, klopt.
pi_174724405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:11 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Staat in die wet, alleen referendum over een wet die is aangenomen.
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:15:04 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174724448
Typisch natuurlijk weer. Politici die totaal geen interesse hebben in wat het volk wil of denkt.

Ja leuk het argument dat we op ze hebben gestemd. Maar uiteraard stem je globaal op een partijprogramma want je kan niet per onderdeel gaan stemmen. Dan is het afwachten welke coalitie eruit komt en welke punten zij dan wel gaan doorzetten. Daarom is een raadgevend referendum een goed middel zodat het volk alsnog correcties kan aanbrengen.
pi_174724487
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat in die wet, alleen referendum over een wet die is aangenomen.
Aannemen is het punt niet. De ingangsdatum wel.
pi_174724548
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Aannemen is het punt niet. De ingangsdatum wel.
Dat zal organisatorisch gemakkelijk liggen. Is geen uiterste datum voor het houden van een referendum dan of wel?
I´m back.
pi_174724567
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal organisatorisch gemakkelijk liggen. Is geen uiterste datum voor na aannemen van die wet toch of wel?
Ik snap niet wat je bedoelt te zeggen.
pi_174724609
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Typisch natuurlijk weer. Politici die totaal geen interesse hebben in wat het volk wil of denkt.

Ja leuk het argument dat we op ze hebben gestemd. Maar uiteraard stem je globaal op een partijprogramma want je kan niet per onderdeel gaan stemmen. Dan is het afwachten welke coalitie eruit komt en welke punten zij dan wel gaan doorzetten. Daarom is een raadgevend referendum een goed middel zodat het volk alsnog correcties kan aanbrengen.
+1
pi_174724637
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt te zeggen.
Nee, ging even verkeerd idd, maar wat ik bedoel: er is toch geen uiterste datum waar je je aan moet houden na het aannemen van een wet, waarover je dan een referendum kunt houden? Dus organisatorisch komt dit het beste uit, toch gemeenteraadsverkiezingen en dus dan ook het referendum houden.
I´m back.
pi_174724724
quote:
Sec niet waar, tijdens verkiezingen hebben ze wel interesse, daarna hebben ze een mandaat en dan zijn ze verder vrij.
quote:
Ja, vinden zij dus niet meer.
En Thom de Graaf denkt dat iedereen het wel eens is met die wet in TK en EK, alleen wat critieria die nog even behandeld moeten worden.

Het is niet anders.
I´m back.
pi_174724891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ging even verkeerd idd, maar wat ik bedoel: er is toch geen uiterste datum waar je je aan moet houden na het aannemen van een wet, waarover je dan een referendum kunt houden? Dus organisatorisch komt dit het beste uit, toch gemeenteraadsverkiezingen en dus dan ook het referendum houden.
Volgens mij praten we langs elkaar heen of zo. Ik heb nog steeds geen idee welk punt je probeert te maken.
pi_174724998
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij praten we langs elkaar heen of zo. Ik heb nog steeds geen idee welk punt je probeert te maken.
Die laatste zinnen begrijp je toch wel?

Wordt een wet aangenomen.
Mensen halen er genoeg handtekeningen over op om er een referendum over te houden.
En dus moet er een datum geprikt worden voor een referendum zoals die wet bepaalt.
Maar die datum heeft niet echt een vastgestelde einddatum. Corrected: 6 maanden einddatum.
Dus kan nu meteen of over een jaar bij wijze van spreke. Corrected: 6 maanden einddatum.
Nou dan doen we het over zoveel maanden als er toch gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden.
Dat is organisatorisch makkelijker.
Of zo.
Want dan zijn er toch al verkiezingen.

Verder zullen we ons niets aantrekken van de uitslag.
Want de wet is toch al passé.

Echt moeilijk is dit niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-10-2017 23:52:05 ]
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:37:43 #274
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174725030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is zelfs wettelijk verplicht. De handtekeningen moeten ingezameld worden binnen 10 weken na aannemen van de wet (4 weken voor 10.000 handtekeningen, daarna 6 weken voor 300.000). Daarna heeft de Kiesraad twee weken om de handtekeningen te beoordelen, en maakt dan bekend of het referendum er komt. Het referendum moet ergens in de periode van 7 weken tot zes maanden na die bekendmaking gehouden worden. Als er in die periode toch al verkiezingen zijn, is het verplicht om het op dat moment te doen.
pi_174725099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:37 schreef freako het volgende:

[..]

Het is zelfs wettelijk verplicht. De handtekeningen moeten ingezameld worden binnen 10 weken na aannemen van de wet (4 weken voor 10.000 handtekeningen, daarna 6 weken voor 300.000). Daarna heeft de Kiesraad twee weken om de handtekeningen te beoordelen, en maakt dan bekend of het referendum er komt. Het referendum moet ergens in de periode van 7 weken tot zes maanden na die bekendmaking gehouden worden. Als er in die periode toch al verkiezingen zijn, is het verplicht om het op dat moment te doen.
Toch een einddatum, maar dan vallen de gemeenteraadsverkiezingen ruim binnen die 6 maanden en dat is natuurlijk wrs organisatorisch handiger om het te laten samenvallen.
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:40:56 #276
79262 Dwersdriever
pi_174725108
quote:

Dit is de enige juiste analyse. Het herstelt de weeffout in onze democratie door de noodzakelijke coalitievorming die voor besluitvorming zorgt die soms weinig te maken heeft met de uitgangspunten of het verkiezingsprogramma van de partij waarop mensen gestemd hebben. Een democratische noodrem.
We Came A Long Time Ago
pi_174725218
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch een einddatum, maar dan vallen de gemeenteraadsverkiezingen ruim binnen die 6 maanden en dat is natuurlijk wrs organisatorisch handiger om het te laten samenvallen.
Ja, maar dat was toch helemaal m'n punt niet? Het gaat er om dat die wet dan al in werking getreden is en dat eventuele aanpassingen jaren kunnen duren. Tegen de tijd dat het referendum effect heeft (of zou kunnen hebben) is er al jaren informatie vergaard. Misschien zijn er zelfs al mensen door veroordeeld en dan zou die wet later deels teruggedraaid worden.
pi_174725298
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, maar dat was toch helemaal m'n punt niet? Het gaat er om dat die wet dan al in werking getreden is en dat eventuele aanpassingen jaren kunnen duren. Tegen de tijd dat het referendum effect heeft (of zou kunnen hebben) is er al jaren informatie vergaard. Misschien zijn er zelfs al mensen door veroordeeld en dan zou die wet later deels teruggedraaid worden.
Nou ja, ze zullen er rekening mee moeten houden dat er nog een referendum komt, die de wet kan afschaffen in principe. Alleen is het raadgevend en dus kunnen ze de uitslag doortrekken. En Buma zegt, heel eerlijk ergens, dat het kabinet dat ook gaat doen. Dus ja.
I´m back.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:51:19 #279
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_174725370
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De referendumwet verplicht het. En dat is inderdaad logisch, want het organiseren van een referendum kost miljoenen. Door het samen te laten lopen met verkiezingen die toch al gehouden worden, blijven de kosten nog enigszins binnen de perken.
pi_174725406
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:51 schreef freako het volgende:

[..]

De referendumwet verplicht het. En dat is inderdaad logisch, want het organiseren van een referendum kost miljoenen. Door het samen te laten lopen met verkiezingen die toch al gehouden worden, blijven de kosten nog enigszins binnen de perken.
Lijkt me logisch en omdat het binnen die eindterm valt kan het ook. Alleen ja, het is raadgevend en dus gaan ze er nu dus ook bij monde van Buma toch niets mee doen, als het een niet wordt.

Tja.
I´m back.
pi_174725460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ze zullen er rekening mee moeten houden dat er nog een referendum komt, die de wet kan afschaffen in principe.
Hoe hou je daar rekening mee? De wet geldt straks, dus de inlichtingendiensten gaan op basis daarvan werken. Ze gaan informatie verzamelen, mensen kunnen op basis daarvan veroordeeld worden of in hun belangen geschaad worden.

Je kunt er maar op één manier rekening mee houden en dat zou zijn door de wet nog niet in te laten gaan.
pi_174725513
Mogen wij als burger dan ook internetverkeer van politici aftappen?
pi_174725571
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe hou je daar rekening mee? De wet geldt straks, dus de inlichtingendiensten gaan op basis daarvan werken. Ze gaan informatie verzamelen, mensen kunnen op basis daarvan veroordeeld worden of in hun belangen geschaad worden.

Je kunt er maar op één manier rekening mee houden en dat zou zijn door de wet nog niet in te laten gaan.
Als mensen in die tussentijd ogv die wet worden aangeklaagd en veroordeeld en de wet wordt afgekeurd door het referendum (wat niet gehonoreerd gaat worden, zoals we nu al weten, maar stel..) dan is die veroordeling onrechtmatig en moet de informatie waarop die veroordeling berust worden vernietigd. Maar goed dat gaat dus al niet gebeuren.
I´m back.
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:04:40 #284
79262 Dwersdriever
pi_174725618
Wat gebeurt er met deze wet als het referendum negatief uitvalt voor de parlementairen, maar voor die tijd het nieuwe kabinet alweer demissionair is geworden?
We Came A Long Time Ago
pi_174725623
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als mensen in die tussentijd ogv die wet worden aangeklaagd en veroordeeld en de wet wordt afgekeurd door het referendum (wat niet gehonoreerd gaat worden, zoals we nu al weten, maar stel..) dan is die veroordeling onrechtmatig en moet de informatie waarop die veroordeling berust worden vernietigd. Maar goed dat gaat dus al niet gebeuren.
Het gaat niet alleen om veroordelingen, het gaat ook om informatie. Anonieme bronnen van journalisten en dat soort aspecten. Je kunt die niet met terugwerkende kracht weer anoniem maken.
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:07:19 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174725665
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat komt omdat de wet dus niet ongewenst is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174725702
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om veroordelingen, het gaat ook om informatie. Anonieme bronnen van journalisten en dat soort aspecten. Je kunt die niet met terugwerkende kracht weer anoniem maken.
Info kun je toch vernietigen? Dat moet dan.
Maar is academisch want ze volgen de uitslag niet wrs. Althans als D66 nu zegt we volgen de uitslag van het referendum wel, dan heb je je eerste kabinetscrisis.
Ik zie bijv. dat Thom de Graaf nu meldt dat die tweet van Elsevier onjuist is.
I´m back.
pi_174726006
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 23:56 schreef k_man het volgende:

[..]

In de Wet Raadgevend Referendum is daarom ook geregeld dat een wet waarover een referendum is aangevraagd, nog niet in werking treedt.

In de Sleepwet schijnt dat dan weer expliciet overruled te worden, zodat deze toch ingaat op de geplande datum, referendum of niet. Blijkbaar heeft de politiek haast met deze wet (en zag men ook al aankomen dat hij zo controversieel is dat er wel eens een referendum over zou kunnen komen).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2017 00:25:38 ]
pi_174726039
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:25 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Wet Raadgevend Referendum is daarom ook geregeld dat een wet waarover een referendum is aangevraagd, nog niet in werking treedt.

In de Sleepwet schijnt dat dan weer expliciet overruled te worden, zodat deze toch ingaat op de geplande datum, referendum of niet. Blijkbaar heeft de politiek haast met deze wet (en zag men ook al aankomen dat hij zo controversieel is dat er wel eens een referendum over zou kunnen komen).
In theorie kunnen ze al die info vernietigen, gaat dus in praktijk niet gebeuren, maar toch.
We weten nu al in oktober dat het nutteloos is om je stem te geven in dat referendum.
Is ook wat hoor.
I´m back.
pi_174726089
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Buitengewoon merkwaardig dat zoiets kan. In principe kunnen ze dat kennelijk dan met elke wet doen en daarmee het middel van een referendum alsnog buiten spel zetten.
pi_174726134
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Buitengewoon merkwaardig dat zoiets kan. In principe kunnen ze dat kennelijk dan met elke wet doen en daarmee het middel van een referendum alsnog buiten spel zetten.
Sommige mensen vinden dit mooi.
I´m back.
pi_174726144
quote:

Die afschaffing is simpelweg nog niet doorgevoerd.
pi_174726175
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:30 schreef k_man het volgende:

[..]

De Wet Raadgevend Referendum is ook maar een gewone wet en kan dus in principe door elke andere gewone wet overruled worden.
pi_174726184
Hoe meer democartie, hoe meer sommige "volksvertegenwoordigers" gaan tegenspartelen.
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:38:45 #295
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174726193
Je weet nu gelijk ook wel 100% zeker dat die Judas met die Oekraïnewet de boel bedonderd heeft. :r
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:44:05 #296
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174726267
En dat noemt zichzelf het Christen-Democratisch Appèl. :') Van dat "Christen" was al weinig over, "Democratisch" al helemaal niks meer. Beter als ze als "Appel" verder door het leven gaan.
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:44:16 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174726273
Dat die engnekken in Den Haag er alleen zitten voor zichzelf, Brussel en de multinationals wisten we al natuurlijk.
pi_174726717
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat die engnekken in Den Haag er alleen zitten voor zichzelf, Brussel en de multinationals wisten we al natuurlijk.
pi_174728448
Het zou natuurlijk belachelijk zijn als de sleepwet er niet zou komen door een door Lubach gehypte referenda. Dan kun je maar beter vooraf helder zijn. Hulde aan Bruma _O_
pi_174728462
Ik heb besloten om geen belasting te betalen dit jaar, immers dat is door een vorig kabinet bepaald, en daarom dus niet meer geldig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_174728468
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 07:25 schreef raptorix het volgende:
Ik heb besloten om geen belasting te betalen dit jaar, immers dat is door een vorig kabinet bepaald, en daarom dus niet meer geldig.
Succes ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')