abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174708538
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:34 schreef agter het volgende:
Het Oekraïne referendum heeft het hele referendum om zeep geholpen.
Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:40:03 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174708563
En ik ga Buma negeren.
pi_174708588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

:')
pi_174708590
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Nou ja, dat Nederlandse politici weinig op hebben met democratie is al langer duidelijk. De argumentatie doet dan niet meer ter zake. Bij het vorige referendum werd nog gehuicheld dat men de uitslag zou respecteren...tot de uitslag ongewenst was. De regenten wensen niet gestoord te worden.
Laat ze maar door gaan op deze manier, de afrekening volgt nog wel. Hoe meer men het ware gezicht laat zien hoe sneller die zal komen,
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:43:28 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708603
quote:

[..]

Precies waarom referenda niet werken. De populisten winnen altijd de stem van het volk, ongeacht de inhoud.

Simpelweg omdat angst zaaien en daarmee stemmen winnen, veel makkelijker is dan de genuanceerde werkelijkheid uitleggen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:46:01 #31
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174708628
Buma :') De Staat als alziend, alwetend oog als vervanger van meneer pastoor en de Kerk vroeger. Iedeeen kort houden, in de pas, volgens Joods-Gristelijke normen en waarden.

Wat kots ik van deze man..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174708634
Ben heel benieuwd naar het standpunt van D66 in deze kwestie.

Het referendum, tot voor kort een van de paradepaardjes van die partij, willen afschaffen is één ding. Maar op voorhand te stellen dat je de uitslag van een, binnen de kaders van bestaande regels, gehouden referendum gaat negeren is nog wel een hele grote stap verder.

Buma geeft aan dat de andere coalitiepartners er net zo over denken. Dit zet D66 in een hele lastige positie.
pi_174708639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

Sterke reactie.

Het Oekraine referendum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp welke over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
pi_174708676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:
dum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp die over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
Ik lach om het feit dat je zo naïef bent te veronderstellen dat het een met het ander correleert, terwijl het gewoon een gegeven is dat de Nederlandse regering niets te vrezen heeft, en daarom schijt heeft aan de uitkomst van een referendum. Daar heeft de inhoud van eerdere referenda niets mee te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 09:52:43 ]
pi_174708710
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174708726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:55 schreef truthortruth het volgende:
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Ze hebben hun koers de afgelopen jaren, en dat levert ze juist electoraal succes op. D66 is gewoon verworden tot een VVD-light.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:57:40 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174708729
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die wet is een kankergezwel waar we ons met hand en tand tegen moeten verzetten.
De referendumwet, inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174708750
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.

Dat is niet hoe onze democratie is ingericht.
pi_174708767
Ik had niets anders verwacht van die gristenhond
<hr>
pi_174708836
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef BadderHaring het volgende:
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum en dus is het raar als je de uitkomsten van dat referendum dan nog mee zou nemen in je besluitvorming.

Na de verkiezingen is er een coalitie ontstaan met daarin een meerderheid voor deze wet en een minderheid voor het raadgevend referendum. Dat is politiek, dat is parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Kun je het mee oneens zijn, maar zo hebben we de boel hier ingericht.
Laten we eerst eens een referendum houden onder de bevolking en dan pas concluderen of er inderdaad een meerderheid bestaat die vóór afschaffing van dit raadgevend referendum is. Aanvullend zou ik een referendum willen zien ter voor- of afkeur voor een bindend referendum. Want dat laatste zet pas echt zoden aan de dijk en is het toppunt van echte democratie te noemen.

Maar bij voorkeur al roepen om een raadgevend referendum te boycotten is de totale schoffering van de Nederlandse kiezer. Het symboliseert de totale kloof tussen veel burgers en de Haagse politiek die alsmaar groter wordt en waar bij elke verkiezing steeds meer kiezers weglopen van deze kartelpolitiek.

Kartelpolitiek die in dienst staat voor de EU, in dienst staat voor de grote multinationals, in dienst staat voor de banken en verzekeraars.

De democratie waarvoor die ooit is opgericht en waar burgers voor hebben gevochten bestaat niet meer. Personen als Buma, Pechtold en Rutte zijn de verpersoonlijking voor deze democratische afbraak. Ze doen er niet eens de moeite voor dit als zodanig te ontkennen.
pi_174708837
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174708857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:08 schreef Montagui het volgende:
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
pi_174708875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
Kweek? Klinkt nogal complotterig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:12:08 #44
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174708888
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:40 schreef AchJa het volgende:
"buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat"

Oh, welke dan?
Dat niks verandert :')
Echt wat een verschrikkelijke zelfingenomenheid. :r Nu na de verkiezingen kan hij zich weer onpopulair maken. Alles boven onze privacy.
pi_174708890
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_174708918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kweek? Klinkt nogal complotterig.
Heeft niets met enige complottheorie te maken.

Je maakt een wet die burgers meer stemrecht geeft en als vervolgens verschillende uitkomsten je niet bevalt wil je hem weer afschaffen. Totaal ongeloofwaardig.

We gaan toch ook geen verkiezingsuitslag afschaffen omdat een aantal ongeïnteresseerden geen moeite hebben genomen om te gaan stemmen? Dit is echt een omgekeerde wereld.

Wel ben ik voor een bindend referendum met de juiste voorwaarden en spelregels. Maar om een referendum als totaal af te willen schaffen. Slechte zaak.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:16:08 #47
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174708927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:12 schreef Resistor het volgende:
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
pi_174708954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Buma denkt zeker dat slechts de inwoners van Nederland met een hoog inkomen weten wat goed of slecht is voor de inwoners van Nederland. Buma zal er dan zeker ook wel voor zorgen dat de inlichtingen-en veiligheidsdiensten de politici niet stalken.
Hoe krijgt Rutte het weer voor mekaar dat een ander zegt wat hij wil.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174708957
quote:

[..]

Dan had het "niet klootjesvolk" maar naar de stembus moeten komen om voor te stemmen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:25:23 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
Emigreren naar Rwanda. Veel plezier daar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')