abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174707987
quote:
Het kabinet zal de uitslag van het referendum over de nieuwe wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten negeren.

Dat stelt CDA-leider Sybrand Buma in een interview in de Volkskrant. "Hier ga ik uiteindelijk de keuze maken dat we dit referendum niet beschouwen als een echt referendum."

"En ik wil dat die sleepwet doorgaat." Volgens Buma denkt de rest van de coalitie er ook zo over. Hij noemt het referendum "een rest uit het verleden" en ziet daarom ook niet goed hoe de uitslag moet worden overgenomen, "terwijl we eigenlijk al hebben afgesproken dat we van het raadgevend referendum af willen."

Volgens de CDA-leider leent het onderwerp zich ook niet voor een volksraadpleging. Hij noemt de wet een "buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat". Buma vindt dat daar niet enkel met een ja of een nee over moet worden gestemd.

Referendum
Het referendum zal plaatsvinden in maart volgend jaar, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. Maar ook dat "klopt gewoon niet" volgens Buma. Niet in iedere gemeente vinden dan verkiezingen plaats. "Op sommige plekken krijgt je dus een opkomst van 10 procent voor het referendum en op andere plekken van 70 procent."

De aanvragers van het referendum spreken van de 'sleepwet', omdat de wet het mogelijk maakt om bij het volgen van verdachten ook de communicatie van onschuldige burgers af te tappen. Volgens de regering zijn er genoeg waarborgen ingebouwd om misbruik van die gegevens te voorkomen. Diverse instanties, waaronder de Raad van State en de Raad voor de Rechtspraak, hebben zich kritisch uitgelaten over de wet.
Buma is de grootste engnek die er is. Zo vol van zichzelf met z'n gepreek over de jeugd en normen en waarden, maar zelf geen greintje fatsoen in z'n donder.

https://www.nu.nl/politie(...)leepwet-negeren.html
PWBF
pi_174707995
Die wet is een kankergezwel waar we ons met hand en tand tegen moeten verzetten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:44:51 #4
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_174708130
Nou ja, dat Nederlandse politici weinig op hebben met democratie is al langer duidelijk. De argumentatie doet dan niet meer ter zake. Bij het vorige referendum werd nog gehuicheld dat men de uitslag zou respecteren...tot de uitslag ongewenst was. De regenten wensen niet gestoord te worden.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_174708138
Zal mij aan mijn reet roesten
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:47:16 #6
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708149
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum en dus is het raar als je de uitkomsten van dat referendum dan nog mee zou nemen in je besluitvorming.

Na de verkiezingen is er een coalitie ontstaan met daarin een meerderheid voor deze wet en een minderheid voor het raadgevend referendum. Dat is politiek, dat is parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Kun je het mee oneens zijn, maar zo hebben we de boel hier ingericht.
pi_174708154
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Buma is de grootste engnek die er is. Zo vol van zichzelf met z'n gepreek over de jeugd en normen en waarden, maar zelf geen greintje fatsoen in z'n donder.

https://www.nu.nl/politie(...)leepwet-negeren.html
Buma denkt zeker dat slechts de inwoners van Nederland met een hoog inkomen weten wat goed of slecht is voor de inwoners van Nederland. Buma zal er dan zeker ook wel voor zorgen dat de inlichtingen-en veiligheidsdiensten de politici niet stalken.
pi_174708186
Goede zaak _O_
pi_174708195
Wat een arrogante kwal die Buma :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:54:52 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Buma denkt zeker dat slechts de inwoners van Nederland met een hoog inkomen weten wat goed of slecht is voor de inwoners van Nederland. Buma zal er dan zeker ook wel voor zorgen dat de inlichtingen-en veiligheidsdiensten de politici niet stalken.
De hoogte van je inkomen is irrelevant, net als opleidingsniveau. Zeker als het op dit onderwerp aankomt. Want juist rondom de sleepwet is de meerderheid van de mensen die tegen zijn hoogopgeleid. Zo'n beetje de hele ICT-branche is tegen.

Wat dat betreft exact het tegenovergestelde als bij eerdere referenda rondom de EU. Daar was juist het klootjesvolk tegen (want dadelijk raken we ons volkslied en vlag kwijt, boehoehoe) en waren de beter opgeleide mensen (in meerderheid) voor Europese samenwerking.

Toont maar weer dat de politieke elite zich niet laat leiden door iets banaals als wat een bepaalde bevolkingsgroep vindt, maar dat ze wel degelijk een eigen agenda volgen. Of die agenda iets is waar je het mee eens bent, is een tweede.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 08:55:54 #11
79262 Dwersdriever
pi_174708207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef BadderHaring het volgende:
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum en dus is het raar als je de uitkomsten van dat referendum dan nog mee zou nemen in je besluitvorming.
Dit soort discussies gaat altijd rond in cirkels. De kiezer heeft niet voor een specifieke meerderheid gestemd op dit onderwerp. Bij verkiezingen gaat het om heel veel thema's. Derhalve is een correctief referendum een goed en doelmatig politiek middel.

Het is alleen erg vervelend voor politici. Niemand vind het leuk om gecorrigeerd te worden.
We Came A Long Time Ago
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:02:47 #12
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:55 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dit soort discussies gaat altijd rond in cirkels. De kiezer heeft niet voor een specifieke meerderheid gestemd op dit onderwerp. Bij verkiezingen gaat het om heel veel thema's. Derhalve is een correctief referendum een goed en doelmatig politiek middel.

Het is alleen erg vervelend voor politici. Niemand vind het leuk om gecorrigeerd te worden.
Er wordt een regering gekozen die een uitgebalanceerd pakket aan maatregelen invoert die in de grote lijnen een vertegenwoordiging vormen van wat de meerderheid wil. Daarin wordt soms de wens van de meerderheid één-op-één gevolgd en soms zijn besluiten nodig waar geen meerderheid voor mogelijk is omdat ze te veel mensen negatief raken.

Een correctief referendum zorgt er dan voor dat maatregelen die noodzakelijk zijn om andere zaken te realiseren, niet door kunnen gaan. Dat is het hele idee van een regeerakkoord. Daar staan ook vervelende dingen in. Maar belangrijker nog, een parlementaire democratie is ook een vorm waarin de minderheidsbelangen een plek moeten krijgen en waarin minderheden beschermd moeten worden.

'Meeste stemmen gelden' is banaal en kansloos en leidt uiteindelijk gewoon tot dictatuur, ook al klinkt dat tegenstrijdig.
pi_174708284
Maar de regering is er voor het volk hoor :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:09:50 #14
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:06 schreef viceversa het volgende:
Maar de regering is er voor het volk hoor :r
Dat klopt ook. Maar dat betekent niet dat ze de grillen van het volk steeds moeten volgen.
pi_174708325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Maar dat betekent niet dat ze de grillen van het volk steeds moeten volgen.
Wel bij zo'n controversiële wet die de privacy van burgers schaadt.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:14:55 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_174708340
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:40 schreef AchJa het volgende:
"buitengewoon ingewikkeld ding met enorme consequenties als het niet doorgaat"

Oh, welke dan?
Die enorme consequenties vallen wel mee, maar op zich is de wet een vrij noodzakelijke modernisering van bestaande verouderde wetten. Maar in tegenstelling tot het compleet onzinnige Oekraiene referendum (waarvan door de organisators zelf werd gezegd dat ze hem niet gelezen hadden en het gewoon een miljoenen aan belastinggeld kostende trololol actie was) lijkt nu de mening van de organisatie en de betekenis van het referendum een stuk duidelijker. Het gaat niet per se om de wet zelf, maar om het langdurig opslaan van data van mensen die niet verdacht zijn. Dat is een boodschap waarmee je terug naar de ambtenaren kunt gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174708344
Daarom stoppen met die kansloze oproepen tot een referendum. Komt niets van terecht. Dat staat los van het onderwerp voordat users daar weer over gaan zeiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 09:15:53 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:16:52 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708350
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:12 schreef viceversa het volgende:

[..]

Wel bij zo'n controversiële wet die de privacy van burgers schaadt.
Nee hoor. Juist niet bij zo'n essentiële wetten. Want juist bij controversiële besluiten worden onze regeringsleden betaald om de moeilijke besluiten te nemen. Dat geldt voor zaken over leven en dood, oorlog en controversiële politietaken meer dan bij andere besluiten.

Als je al die besluiten in handen legt van de meerderheid van het volk, dan kunnen we beter meteen het licht uitdoen en het land opdoeken.
pi_174708359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:16 schreef BadderHaring het volgende:

Als je al die besluiten in handen legt van de meerderheid van het volk, dan kunnen we beter meteen het licht uitdoen en het land opdoeken.
Klopt. Zeker om op dat soort oproepen Henk en Ingrid afkomen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:25:33 #20
79262 Dwersdriever
pi_174708433
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..

'Meeste stemmen gelden' is banaal en kansloos en leidt uiteindelijk gewoon tot dictatuur, ook al klinkt dat tegenstrijdig.
Ik ken de argumenten. Op zich ben ik een voorstander van verdergaande referenda al zie ik daar ook wel een aantal nadelen. Het voordeel van een correctief referendum is dat het een mogelijk toetje is in de politieke besluitvorming. Het zorgt niet voor nieuwe wetgeving of jurisprudentie, maar kan alleen iets tegenhouden. Dat is geen dictatuur van de meerderheid.
We Came A Long Time Ago
pi_174708499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:18 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Klopt. Zeker om op dat soort oproepen Henk en Ingrid afkomen.
Dat was misschien bij oekraine referendum zo, bij de sleepwet zijn Henk en Ingrid over het algemeen vóór en zijn de beter onderlegde Nederlanders tegen.

In de casus sleepwet is het natuurlijk een beetje makkelijk om autoriteiten als de AP en Amnesty International, en belangengroeperingen als de landelijke Huisartsen Vereniging als onwetend af te schilderen.

In Den Haag zit men er niet voor het volk maar voor de eigen agenda. (lees het optuigen van een totalitaire survelliance staat, een federaal Europa en het faciliteren van de belangen van grote corporaties)

Het is echt walgelijk wat er op het moment gebeurd. Het enige voordeel is dat status quo nu zijn ware gezicht laat zien.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:33:40 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708508
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik ken de argumenten. Op zich ben ik een voorstander van verdergaande referenda al zie ik daar ook wel een aantal nadelen. Het voordeel van een correctief referendum is dat het een mogelijk toetje is in de politieke besluitvorming. Het zorgt niet voor nieuwe wetgeving of jurisprudentie, maar kan alleen iets tegenhouden. Dat is geen dictatuur van de meerderheid.
Ik denk dat het zin kan hebben als je het als toetje op het formatieproces zou gebruiken. Zodat de coalitie hun totaalpakket aan plannen nog bij kan stellen voor dat ze daadwerkelijk gaan regeren.

Hoe dat in de tijd ingericht moet worden zonder dat we nog een half jaar op maatregelen zitten te wachten, weet ik ook niet. Maar dat lijkt me echt het enige moment waarop het zin heeft. Of je zou het al mee moeten nemen in de verkiezingen, dat je op een aantal onderwerpen mensen bij het stemmen al de kans geeft om beleid vast te stellen.

Helaas krijg je, als je het volk laat besluiten, alleen beslissingen die geld kosten.
pi_174708512
Het Oekraïne referendum heeft het hele referendum om zeep geholpen.
Make my day!
pi_174708523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die wet is een kankergezwel waar we ons met hand en tand tegen moeten verzetten.
Veel geblaat, maar weinig wol.

Buma weet dat hij alles kan maken, omdat Nederlanders het toch wel pikken.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:35:16 #25
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174708524
quote:

Oh, welke dan?
Dat vraag ik mij dus ook af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174708538
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:34 schreef agter het volgende:
Het Oekraïne referendum heeft het hele referendum om zeep geholpen.
Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:40:03 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_174708563
En ik ga Buma negeren.
pi_174708588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Exact dit. Door de massale onderbuik van het klootjesvolk die toen tegen stemde om tegen te zijn gooit Den Haag bij de Sleepwet de deur direct dicht :r
_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

:')
pi_174708590
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Nou ja, dat Nederlandse politici weinig op hebben met democratie is al langer duidelijk. De argumentatie doet dan niet meer ter zake. Bij het vorige referendum werd nog gehuicheld dat men de uitslag zou respecteren...tot de uitslag ongewenst was. De regenten wensen niet gestoord te worden.
Laat ze maar door gaan op deze manier, de afrekening volgt nog wel. Hoe meer men het ware gezicht laat zien hoe sneller die zal komen,
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:43:28 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174708603
quote:

[..]

Precies waarom referenda niet werken. De populisten winnen altijd de stem van het volk, ongeacht de inhoud.

Simpelweg omdat angst zaaien en daarmee stemmen winnen, veel makkelijker is dan de genuanceerde werkelijkheid uitleggen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:46:01 #31
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174708628
Buma :') De Staat als alziend, alwetend oog als vervanger van meneer pastoor en de Kerk vroeger. Iedeeen kort houden, in de pas, volgens Joods-Gristelijke normen en waarden.

Wat kots ik van deze man..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174708634
Ben heel benieuwd naar het standpunt van D66 in deze kwestie.

Het referendum, tot voor kort een van de paradepaardjes van die partij, willen afschaffen is één ding. Maar op voorhand te stellen dat je de uitslag van een, binnen de kaders van bestaande regels, gehouden referendum gaat negeren is nog wel een hele grote stap verder.

Buma geeft aan dat de andere coalitiepartners er net zo over denken. Dit zet D66 in een hele lastige positie.
pi_174708639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- :|W |:(

Sterke reactie.

Het Oekraine referendum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp welke over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
pi_174708676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:
dum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp die over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
Ik lach om het feit dat je zo naïef bent te veronderstellen dat het een met het ander correleert, terwijl het gewoon een gegeven is dat de Nederlandse regering niets te vrezen heeft, en daarom schijt heeft aan de uitkomst van een referendum. Daar heeft de inhoud van eerdere referenda niets mee te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2017 09:52:43 ]
pi_174708710
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174708726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:55 schreef truthortruth het volgende:
D’66 komt net zo gehavend uit dit kabinet als PvdA uit het vorige, wat hebben die hun ziel verkocht.
Ze hebben hun koers de afgelopen jaren, en dat levert ze juist electoraal succes op. D66 is gewoon verworden tot een VVD-light.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 09:57:40 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174708729
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De referendumwet, inderdaad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174708750
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.

Dat is niet hoe onze democratie is ingericht.
pi_174708767
Ik had niets anders verwacht van die gristenhond
<hr>
pi_174708836
quote:

Na de verkiezingen is er een coalitie ontstaan met daarin een meerderheid voor deze wet en een minderheid voor het raadgevend referendum. Dat is politiek, dat is parlementaire democratie zoals wij die kennen.

Laten we eerst eens een referendum houden onder de bevolking en dan pas concluderen of er inderdaad een meerderheid bestaat die vóór afschaffing van dit raadgevend referendum is. Aanvullend zou ik een referendum willen zien ter voor- of afkeur voor een bindend referendum. Want dat laatste zet pas echt zoden aan de dijk en is het toppunt van echte democratie te noemen.

Maar bij voorkeur al roepen om een raadgevend referendum te boycotten is de totale schoffering van de Nederlandse kiezer. Het symboliseert de totale kloof tussen veel burgers en de Haagse politiek die alsmaar groter wordt en waar bij elke verkiezing steeds meer kiezers weglopen van deze kartelpolitiek.

Kartelpolitiek die in dienst staat voor de EU, in dienst staat voor de grote multinationals, in dienst staat voor de banken en verzekeraars.

De democratie waarvoor die ooit is opgericht en waar burgers voor hebben gevochten bestaat niet meer. Personen als Buma, Pechtold en Rutte zijn de verpersoonlijking voor deze democratische afbraak. Ze doen er niet eens de moeite voor dit als zodanig te ontkennen.
pi_174708837
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174708857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:08 schreef Montagui het volgende:
Referenda zijn alleen voor de geïnteresseerden, voor of tegen, dus dat zijn voor het overgrote deel ook de stemmers. De rest boeit het niet. Daardoor zal een referendum over het algemeen de gewenste gekleurde uitslag hebben zoals de initiators van dat referendum het graag zien.

Afschaffen dus.

Of misschien dat verplicht stemmen een juistere uitslag oplevert? Maar ja, verplicht stemmen?
Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
pi_174708875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een slecht argument. Kweek desinteresse om daarmee de stem van het volk te boycotten.
Kweek? Klinkt nogal complotterig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:12:08 #44
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174708888
quote:

Oh, welke dan?
Dat niks verandert :')
Echt wat een verschrikkelijke zelfingenomenheid. :r Nu na de verkiezingen kan hij zich weer onpopulair maken. Alles boven onze privacy.
pi_174708890
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_174708918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kweek? Klinkt nogal complotterig.
Heeft niets met enige complottheorie te maken.

Je maakt een wet die burgers meer stemrecht geeft en als vervolgens verschillende uitkomsten je niet bevalt wil je hem weer afschaffen. Totaal ongeloofwaardig.

We gaan toch ook geen verkiezingsuitslag afschaffen omdat een aantal ongeïnteresseerden geen moeite hebben genomen om te gaan stemmen? Dit is echt een omgekeerde wereld.

Wel ben ik voor een bindend referendum met de juiste voorwaarden en spelregels. Maar om een referendum als totaal af te willen schaffen. Slechte zaak.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:16:08 #47
pi_174708927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:12 schreef Resistor het volgende:
Ik ga heel hard lachen van het eerste grote datalek waarbij de sleepwetdata op straat komt te liggen.

En daarna zachtjes huilen.
Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
pi_174708954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef torentje het volgende:

[..]

Hoe krijgt Rutte het weer voor mekaar dat een ander zegt wat hij wil.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174708957
quote:

[..]

Dan had het "niet klootjesvolk" maar naar de stembus moeten komen om voor te stemmen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:25:23 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Pff.
Hoe is dat smerige sleepnet te omzeilen als ze zo de wens van het volk gaan negeren?
Emigreren naar Rwanda. Veel plezier daar!
pi_174709027
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Pff.
Gewoon VPN'en... Hebben ze een hoop data waar geen chocolade van te maken is.
pi_174709044
quote:

[..]

Pff.
Een proces aanspannen tegen de staat.
Wat mij tegenstaat aan de regering en de voorstanders is dat niet de minste organisaties zeggen dat deze wet slecht in elkaar zit, en dat ze dat toch naast zich neerleggen. Als land wat altijd kritiek heeft op mensenrechten en regeringen als die van Rusland en China kun je niet zo'n wet invoeren en lachend zeggen het valt wel mee.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:36:36 #53
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174709111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:47 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sterke reactie.

Het Oekraine referendum werd vooral misbruikt om tegen Europa te stemmen. Het referendum waar de boze blanke man een stem kreeg.

Bij de Sleepwet is de discussie inhoudelijker en is het tegen kamp aanzienlijker beter onderlegd en geïnformeerd. Stukken beter dan het voor kamp welke over het algemeen niet verder komen dan "ik heb toch niets te verbergen" en "het is goed dat ze ons beschermen tegen DIE moslims" :')
Dit argument hoor je vaker, maar dat is niet het geval. Bij een peiling onder de stemmers is gebleken dat zowel bij de "ja" en "nee" stemmers zo'n 5% een stem voor of tegen de EU was. Voor de rest ging het daadwerkelijk om de inhoud en hebben "de mensen" zich ingelezen over het onderwerp.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174709123
'democratie'
pi_174709265
Ik kan niet wachten tot de vergrijzing achter de rug ligt en het CDA gedecimeerd wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174709314
quote:

[..]

Pff.
VPN.
Ervan uitgaande dat je je VPN provider kunt vertrouwen. Maar de overheid kan dan in ieder geval helemaal niks met jouw internetverkeer.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:49:50 #57
pi_174709315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon VPN'en... Hebben ze een hoop data waar geen chocolade van te maken is.
Is dat makkelijk? Hoor altijd over VPN maar heb geen idee hoe je zoiets opzet
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:51:16 #58
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709339
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

VPN.
Ervan uitgaande dat je je VPN provider kunt vertrouwen. Maar de overheid kan dan in ieder geval helemaal niks met jouw internetverkeer.
Liberalisering 2.0. Leg je privacy maar in handen van het bedrijfsleven, omdat je de overheid niet vertrouwt.

pi_174709349
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Liberalisering 2.0. Leg je privacy maar in handen van het bedrijfsleven, omdat je de overheid niet vertrouwt.

Mooi he :D
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:54:10 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709381
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Mooi he :D
Het mooie is dat al die privacygekkies er met twee poten intrappen.
pi_174709391
‘Buitengewoon ingewikkeld ding’

Manmanmanman :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_174709408
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is dat makkelijk? Hoor altijd over VPN maar heb geen idee hoe je zoiets opzet
Ja, je zoekt ‘gewoon’ een VPN provider in het buitenland die geen logs bijhoudt, die betaal je en zij leveren software en uitleg hoe je je pc of router in moet stellen.

Maar je legt dan wel al je dataverkeer in handen van een bedrijf dat je maar op hun blauwe ogen moet geloven dat ze echt niet loggen.

Nu is dat wel aannemelijk omdat ze in landen zitten waar dat niet hoeft en hun hele verdienmodel het feit is dat ze niet loggen, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk.
pi_174709427
Wat een gezwel die BUMA
Dan toch maar verdiepen in VPN

Iemand een plaatje overzicht
Ziggo modem Uber hoe je deze beste VPN kan configureren?
pi_174709428
Tja, de spindokters en partij programma schrijvers zitten na de verkiezingen weer thuis en we zijn weer overgeleverd aan de intelligentie van de poppenkast.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:59:21 #65
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709439
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, je zoekt ‘gewoon’ een VPN provider in het buitenland die geen logs bijhoudt, die betaal je en zij leveren software en uitleg hoe je je pc of router in moet stellen.

Maar je legt dan wel al je dataverkeer in handen van een bedrijf dat je maar op hun blauwe ogen moet geloven dat ze echt niet loggen.

Nu is dat wel aannemelijk omdat ze in landen zitten waar dat niet hoeft en hun hele verdienmodel het feit is dat ze niet loggen, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk.
Je bent wel echt een achterlijke debiel als je je vertrouwen stelt in een commerciële partij in het buitenland en dat verkiest boven je overheid in een democratisch land.

Sorry hoor, maar dan neem je je privacy echt niet serieus, als je er op die manier mee omgaat dan kan ik niet anders dan concluderen dat je kennelijk echt iets te verbergen hebt voor je overheid.
pi_174709444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:57 schreef AlwaysConnected het volgende:
Wat een gezwel die BUMA
Dan toch maar verdiepen in VPN

Iemand een plaatje overzicht
Ziggo modem Uber hoe je deze beste VPN kan configureren?
Zoek een provider en zij vertellen je hoe.
pi_174709462
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent wel echt een achterlijke debiel als je je vertrouwen stelt in een commerciële partij in het buitenland en dat verkiest boven je overheid in een democratisch land.

Sorry hoor, maar dan neem je je privacy echt niet serieus, als je er op die manier mee omgaat dan kan ik niet anders dan concluderen dat je kennelijk echt iets te verbergen hebt voor je overheid.
Ik beperk VPN gebruik tot downloaden, dat is inderdaad iets dat ik graag wil verbergen (alleen niet voor de overheid).
pi_174709672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
En ik ga Buma negeren.
Dit.
Democratie negeren als je politicus bent :')
Wat denkt hij wel niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174709677
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Prima troll 8/10
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:18:14 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709702
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Democratie negeren als je politicus bent :')
Wat denkt hij wel niet?
Hij eerbiedigt de parlementaire democratie. En dat is het systeem dat we in Nederland kennen.
pi_174709703
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:16 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Prima troll 8/10
Hij heeft anders wel een punt... Je laat een onbekend bedrijf in een land met weinig regelgeving meekijken met al je internetverkeer.
pi_174709715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:54 schreef Caland het volgende:
‘Buitengewoon ingewikkeld ding’

Manmanmanman :`)
'We received a general threat..'

Zijn we domme schapen ofso? Kan me geen reet schelen of het moeilijk wordt. Oprotten met dat staatsgevaarlijke slepen.
1947-2016
pi_174709736
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:15 schreef Handleiding het volgende:
Daarom stoppen met die kansloze oproepen tot een referendum. Komt niets van terecht. Dat staat los van het onderwerp voordat users daar weer over gaan zeiken.
Overheid dult geen tegenspraak natuurlijk. Wat zij zeggen is de enige waarheid en het voetvolk heeft maar te volgen?

Ze krijgen de pleuris maar.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:23:10 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709754
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Overheid dult geen tegenspraak natuurlijk. Wat zij zeggen is de enige waarheid en het voetvolk heeft maar te volgen?

Ze krijgen de pleuris maar.
Je moet jezelf niet zo naar beneden praten. Ook voetvolk vervult een belangrijke functie hoor!
pi_174709761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel een punt... Je laat een onbekend bedrijf in een land met weinig regelgeving meekijken met al je internetverkeer.
Liever weinig regelgeving dan een sleepwet.
pi_174709774
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij eerbiedigt de parlementaire democratie. En dat is het systeem dat we in Nederland kennen.
Euh, nee.

In geen enkel partijprogramma heeft deze wet gestaan, dus heeft niemand er over gestemd. Het is vanuit de ministeries zelf naar de kamer gegaan. Terwijl het merendeel van het electroraat tegen deze wet is, is het aangenomen.

Dus referendum, want de politiek begaat een fout.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:24:34 #77
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174709780
Eens met Buma. Hiermee voorkom je dat achterlijke figuren als Jan Roos e.d. hun eigen agenda gaan voeren. Bovendien is het merendeel van de bevolking te dom om de complexiteit van de problematiek af te kunnen wegen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:25:35 #78
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709802
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh, nee.

In geen enkel partijprogramma heeft deze wet gestaan, dus heeft niemand er over gestemd. Het is vanuit de ministeries zelf naar de kamer gegaan. Terwijl het merendeel van het electroraat tegen deze wet us
Wetten staan nooit letterlijk in een partijprogramma.

Maar dat is ook helemaal niet mijn punt.
pi_174709821
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je moet jezelf niet zo naar beneden praten. Ook voetvolk vervult een belangrijke functie hoor!
Klopt.
Alleen doen we daar geen flikker mee. Negeren zou 200.000 man op het malieveld moeten betekenen. Maar dat doen we niet.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:26:54 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709832
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:23 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Liever weinig regelgeving dan een sleepwet.
Je hebt dus meer vertrouwen in een commercieel bedrijf in een land met weinig regelgeving, dan in je overheid.

Als ik er zo over zou denken, dan emigreer ik direct.
pi_174709841
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wetten staan nooit letterlijk in een partijprogramma.

Maar dat is ook helemaal niet mijn punt.
Het idee ook niet.
1947-2016
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:28:23 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174709858
Zo'n referendum is natuurlijk een gedrocht met nauwelijks representatieve waarde. Maar a priori zeggen dat je de uitslag gaat negeren is niet alleen politiek gezien heel erg dom, maar ook arrogant.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:28:27 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709861
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt.
Alleen doen we daar geen flikker mee. Negeren zou 200.000 man op het malieveld moeten betekenen. Maar dat doen we niet.
Omdat het het gros geen fuck interesseert. Het is klagen om maar wat te klagen te hebben. We hebben het hier in Nederland namelijk hartstikke goed.
pi_174709867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Steeds? Dat hebben ze nog nooit gedaan...
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:29:19 #85
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709876
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het idee ook niet.
Zeker wel. Verdere uitbreiding van bevoegdheden van opsporing, ook digitaal, zijn o.a. door de VVD destijds benoemd.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:29:52 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Steeds? Dat hebben ze nog nooit gedaan...
Kei goed van ze, dus.
pi_174709892
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je hebt dus meer vertrouwen in een commercieel bedrijf in een land met weinig regelgeving, dan in je overheid.

Als ik er zo over zou denken, dan emigreer ik direct.
Knap veel valse tegenstellingen bij elkaar.
pi_174709898
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kei goed van ze, dus.
Je houdt niet zo van volksvertegenwoordiging zo te zien.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:35:22 #89
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174709985
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:30 schreef Vesz het volgende:

[..]

Je houdt niet zo van volksvertegenwoordiging zo te zien.
Heel veel zelfs. Ik heb niets op met directe democratie, populisme en de mening van Henk en Ingrid.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:36:19 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710003
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Knap veel valse tegenstellingen bij elkaar.
Nee hoor. Je wil alleen niet begrijpen hoe dom je zelf bent. Maar dat is logisch, dat heet zelfbescherming.
pi_174710044
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee hoor. Je wil alleen niet begrijpen hoe dom je zelf bent. Maar dat is logisch, dat heet zelfbescherming.
Helemaal eens eigenlijk. Dus.

pi_174710049
Je verwacht het niet van het partijkartel.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:40:27 #93
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174710070
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:39 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Helemaal eens eigenlijk. Dus.

Wat je zegt ben je lekker zelf :P
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:40:43 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174710075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Old_Pal het volgende:
Eens met Buma. Hiermee voorkom je dat achterlijke figuren als Jan Roos e.d. hun eigen agenda gaan voeren. Bovendien is het merendeel van de bevolking te dom om de complexiteit van de problematiek af te kunnen wegen.
Dat laatste is helaas waar. Je gaat het weer zien gebeuren dat niemand die wet daadwerkelijk gaat lezen. Dat merk je nu al trouwens.
pi_174710105
quote:

Eens, maar zeg dit dan. En kom niet met dat complexiteit geneuzel. Er is namelijk helemaal niets complex aan de sleepwet.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:43:48 #96
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_174710123
Ach ja waarom zou je ook naar de meening van het volk luisteren....... o wacht dat heet democratie ja dat is natuurlijk erg lastig als je liever je eigen zin door drijft.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_174710128
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heel veel zelfs. Ik heb niets op met directe democratie, populisme en de mening van Henk en Ingrid.
Hou toch op met het doen alsof dit maar een beetje populistisch onderbuik gepraat is.

De Raad van State, het College van de Rechten van de Mens, de Raad voor Rechtspraak, Vereniging voor Journalisten, Bits of Freedom en Amnesty International en zo kan ik nog wel even doorgaan. Stuk voor stuk wijzen al deze gerenommeerde organisaties (die vaker dienen als belangrijk adviesorgaan voor de overheid) de wet af.
pi_174710152
Deze uitspraak lijkt me een sterk wervende functie te hebben voor het sleepnet referendum.
pi_174710158
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar vanwaar het blinde vertrouwen in onze politiek?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:46:30 #100
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_174710159
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef Old_Pal het volgende:
Of houden ze het lekker complex zodat het gross van nederland het niet snapt en het alllemaal maar als zoete koek slikt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')