Waar moet deze wet nog door komen, volgens jou?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het argument dat er veel dingen gaan veranderen is juist een valse tegenstelling. Als deze wet er niet doorkomt, veranderd er vrij weinig. Komt 'ie er wel door, leveren we allemaal privacy in en hebben de inlichtingendiensten meer mogelijkheden.
D'66 gaat nog wel om. Die verkopen desnoods hun moeder als dat beter uitkomt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:16 schreef k_man het volgende:
Beetje rare timing van dat referendum. Het wordt in maart 2018 gehouden, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. De wet waar het om gaat is al door de Tweede en de Eerste Kamer en gaat in op 1 januari 2018. Die wet komt er dus sowieso.
Overigens gaat het niet alleen om Buma. Ook CDA en CU willen dat die wet er komt. Alleen D66 heeft er beide keren tegen gestemd.
Hij moet nog worden uitgevoerd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar moet deze wet nog door komen, volgens jou?
Ze hoeven helemaal niet om te gaan. Het hele proces is al achter de rug.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
D'66 gaat nog wel om. Die verkopen desnoods hun moeder als dat beter uitkomt.
Bedoelde het referendum, maar klopt. De kans wss groot dat ze het naast zich zouden neerleggen en de wet dus definitie doorgang zou vinden, maar op voorhand zeggen dat je de boel gaat negeren..quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Waar moet deze wet nog door komen, volgens jou?
Word wakker.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:20 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb voor de CDA gestemd alleen begin ik nu wel langzaam maar zeker spijt te krijgen van mijn keuze. Waar vind ik nog een christendemocraten partij die voor een eerlijke en vrije EU is zonder dat ik voor het CDA moet stemmen dan?
Snap je wel eens wat je zegtquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 09:59 schreef NewHorizon het volgende:
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.
Dat is niet hoe onze democratie is ingericht.
Dat is per definitie onjuist.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Snap je wel eens wat je zegtAls je tegen referenda bent ben in ook tegen democratie.
Achteraf zo'n referendum hè in deze referendumwet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:16 schreef k_man het volgende:
Beetje rare timing van dat referendum. Het wordt in maart 2018 gehouden, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. De wet waar het om gaat is al door de Tweede en de Eerste Kamer en gaat in op 1 januari 2018. Die wet komt er dus sowieso.
Overigens gaat het niet alleen om Buma. Ook CDA en CU willen dat die wet er komt. Alleen D66 heeft er beide keren tegen gestemd.
Ik vind dat Buma eerlijk is geweest naar de burger toe. Iedereen weet dat het referendum niet bindend is en hoe Rutte daar mee de vorige keer is omgegaan. Kun je natuurlijk politiek correct verwoorden dat je erover gaat nadenken, maar het kabinet is helemaal niet van plan om er ook maar één seconde over na te peinzen om het plan te wijzigen. Sterker nog, als Rutte weer een draai aan dit referendum gaat geven, worden burgers boos dat hij ze voorgelogen heeft of de kiezer niet serieus neemt. Netto blijft de uitkomst hetzelfde voor het parlement: burgers boos en sleepwet gaat door. Dan vraag ik me af wat je als burger liever hebt: de harde realiteit of een mooie leugen ? Ik waardeer in ieder geval de eerlijkheid van Buma.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:20 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb voor de CDA gestemd alleen begin ik nu wel langzaam maar zeker spijt te krijgen van mijn keuze. Waar vind ik nog een christendemocraten partij die voor een eerlijke en vrije EU is zonder dat ik voor het CDA moet stemmen dan?
Niks mis met mensen het volkslied van het land te laten leren. Kerel ik ben hier zelfs niet geboren en het boeit me dus echt niks. Dat Nederlanders hier tegen zijn verbaasd mij het meestquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Het argument dat er veel dingen gaan veranderen is juist een valse tegenstelling. Als deze wet er niet doorkomt, veranderd er vrij weinig. Komt 'ie er wel door, leveren we allemaal privacy in en hebben de inlichtingendiensten meer mogelijkheden.
Bumamaar had je iets anders verwacht van een populistische gristen die het volkslied wil opdringen?
Nee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Snap je wel eens wat je zegtAls je tegen referenda bent ben in ook tegen democratie.
We hebben een parlementaire democratie in Nederland, we kiezen mensen die voor ons kiezen, feitelijk. Dat kunnen ook keuzes zijn die niet altijd even goed vallen bij ''het volk'' om het even simplistisch te stellen, maar die wel met het oog op verbetering van Nederland(se interesses) zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:39 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe democratisch is het als je niet de mening van je volk wilt horen
Ik ben niet tegen het leren van het Volkslied. Volgens mij doen ze dat ook gewoon op de meeste basisscholen. Wat Buma echter doet is tegenstellingen in de samenleving uitvergroten enkel om zetels te behalen met symbolische wetgeving gebaseerd op een misselijkmakend sentiment van "die jeugd van tegenwoordig".quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:32 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Niks mis met mensen het volkslied van het land te laten leren. Kerel ik ben hier zelfs niet geboren en het boeit me dus echt niks. Dat Nederlanders hier tegen zijn verbaasd mij het meest
Daar hebben we landelijke verkiezingen voor. Een democratie hoeft niet per definitie direct te zijn. Liever niet zelfs.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:39 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hoe democratisch is het als je niet de mening van je volk wilt horen
Oh ? een meerderheid was voor het afschaffen ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:47 schreef BadderHaring het volgende:
Eens met Buma. Er is een meerderheid voor het afschaffen van het raadgevend referendum
Gaat er niet om of je voor of tegen het zingen van het Volkslied bent, gaat erom of je wilt dat het elke ochtend gezongen wordt in klaslokalen op de basisschool, voordat de lessen beginnen, en of mensen zo integreren, volgens mij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen het leren van het Volkslied. Volgens mij doen ze dat ook gewoon op de meeste basisscholen. Wat Buma echter doet is tegenstellingen in de samenleving uitvergroten enkel om zetels te behalen met symbolische wetgeving gebaseerd op een misselijkmakend sentiment van "die jeugd van tegenwoordig".
quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Is niet over elk wissewasje, toch?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben een parlementaire democratie in Nederland, we kiezen mensen die voor ons kiezen, feitelijk. Dat kunnen ook keuzes zijn die niet altijd even goed vallen bij ''het volk'' om het even simplistisch te stellen, maar die wel met het oog op verbetering van Nederland(se interesses) zijn.
Als je dan voor elk wissewasje een referendum opstart houdt dat de besluitvorming feitelijk tegen, of je hebt te maken met oproerkraaiers als geenpeil die het instrument kapen. Ik heb er wel een dubbel gevoel over, want ik vind dat bij zwaarwegende gevallen waar ik dit ook onder schaar een referendum best op z'n plaats is.
Wat ik de Nederlandse regeringen kwalijk neem is dat ze of wél een referendum organiseerden(EU grondwet) daarvan de uitslag negeerden om in principe hetzelfde verdrag met wat tipexvlekjes alsnog te ratificeren. Dat gebeurde in meer of mindere mate bij het associatieverdrag ook, maar dat is dan weer een voorbeeld van een prul referendum in mijn ogen.
Buma doet er wel een schepje bovenop door op voorhand al te zeggen dat ze de uitslag gaan negeren. Dat is gewoon een domme uitspraak.
Wat is er belachelijk aan referenda ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 09:59 schreef NewHorizon het volgende:
Ondanks dat ik anti-sleepwet ben, ben ik blij dat die belachelijke referenda een halt toegeroepen worden.
Jij bent meer van de "1x in de 4 jaar stemmen, en wat er daarna gebeurt heb je geen ruk over te vertellen" ?quote:Dat is niet hoe onze democratie is ingericht.
Over vluchtelingen illegale economische migranten en internationale verdragen zeker ?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:04 schreef BadderHaring het volgende:
Pechtold heeft duidelijk gezegd dat referenda rondom bepaalde onderwerpen niet wenselijk zijn.
Inderdaad, je kunt nog zoveel monitoren, als de rechterlijke macht ze daarna met een aai over de bol weer naar huis stuurt dan bereik je er niks mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 17:47 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die sleepwet wel nodig is, maar dat criminelen er vaak met een taakstrafje van af komen en nog steeds vrij rond lopen.
Eh nee, veel beslissingen zijn vaak geen verbetering voor Nederland(se interesses), maar doordat ze in de Haagse bubbel zitten hebben ze dat niet door.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
We hebben een parlementaire democratie in Nederland, we kiezen mensen die voor ons kiezen, feitelijk. Dat kunnen ook keuzes zijn die niet altijd even goed vallen bij ''het volk'' om het even simplistisch te stellen, maar die wel met het oog op verbetering van Nederland(se interesses) zijn.
Ok, voor jou ook nog een keer dan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 19:38 schreef Pedroso het volgende:
Goede woorden van Buma, de meerderheid zit ook helemaal niet te wachten op een raadgevend referendum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |