abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166475276

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio
Ted Cruz
John Kasich

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley
Bernie Sanders

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

SPOILER: Voorverkiezingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 20:03:26 ]
pi_166475317
Niet vergeten dat het FBI onderzoek naar de Clinton Foundation nog loopt.
pi_166475366
quote:
As Donald Trump swept his campaign across the country in a final sprint, he claimed that long lines in Clark County, Nevada, were evidence of electoral wrongdoing.

"It’s being reported that certain key Democratic polling locations in Clark County were kept open for hours and hours beyond closing time to bus and bring Democratic voters in," Trump said.

"Folks, it's a rigged system. It's a rigged system. And we're going to beat it," he said.

Donald Trump Rushed Offstage by Secret Service
Before Trump took the stage, Michael McDonald, the state chairman of the Nevada Republican Party seemed to assert that the polls were staying open to allow for "a certain group" to vote.

"Last night in Clark County. They kept a poll open until 10 o’clock at night so a certain group could vote. It wasn’t in an area that normally has high transition," he said. "You think this is a free and easy election?"
Manman, loser :')
pi_166475372
Wat is de huidige stand van de early voters?
pi_166475374
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:46 schreef Refragmental het volgende:
Waarom horen we je nooit over de niet bepaald zuivere Trump Foundation?

Donald Trump Used Over $250,000 From Charity for Business Disputes, Report Says
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166475391
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Manman, loser :')
Tijdens zijn speech droeg hij een petje waardoor je z'n ogen helemaal niet kon zien. Dat moet Trump verder natuurlijk zelf weten, maar ik vind het persoonlijk wat vreemd om zo een toespraak te houden.
pi_166475395
quote:
15s.gif Op maandag 7 november 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies om dezelfde reden waarom we jou nooit horen over de Clinton Foundation. :)
pi_166475423
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:48 schreef Nober het volgende:
Wat is de huidige stand van de early voters?
Wat ik uit mn hoofd weet staat Clinton 6 punten voor in nevada terwijl normaal gezien de meeste votes al zijn gecast (zijn daar meer early votes dan election day). Alhoewel polls wel uitwijzen dat er iets meer democraten daar republikeins stemmen dan andersom. Wellicht is het dus maar 5 punten, goede zaken iig (voor clinton).

North carolina heeft veel minder afro amerikaanse voters en Florida veel meer hispanic voters (dan 2012. Die laatste 2 gaan volgens de polls gelijk op trouwens, florida moet vandaag wel een wave krijgen van afro amerikaanse voters nog, maar trump krijgt nog een wave voters in florida op election day. Spannnend dsu!
pi_166475432
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tijdens zijn speech droeg hij een petje waardoor je z'n ogen helemaal niet kon zien. Dat moet Trump verder natuurlijk zelf weten, maar ik vind het persoonlijk wat vreemd om zo een toespraak te houden.
Denk dat ie zn wallen wou maskeren :P
pi_166475471
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 13:48:50 Quinnipiac Polls:FLORIDA:Clinton 46 (+1)Trump 45Johnson 2NORTH CAROLINA:Clinton 47 (+2)Trump 45Johnson 3https://t.co/UNOcnhsKcm reageer retweet
Toevallig net deze polls, beide binnen margin of error. Trump moet natuurlijk deze staten winnen en clinton mag ze verliezen en heeft dan nog de NH, Penn, Col, Michigan firewall
pi_166475632
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:46 schreef Refragmental het volgende:
Is dat zo? Van wat ik weet is dat een vrij lastige kwestie in ieder geval, wat veel problemen binnen de FBI opleverde.

http://www.wsj.com/articl(...)ton-probe-1478135518

Laatst zei een kerel bij FOX dat zijn bronnen stelden dat ze snel met een aanklacht zouden komen, maar die heeft dat later ook weer ingetrokken. Of er dus daadwerkelijk een onderzoek loopt of dat ze gekeken hebben of een officieel onderzoek de moeite waard is, is voor zover ik weet dus nog de vraag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166475697
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat ik uit mn hoofd weet staat Clinton 6 punten voor in nevada terwijl normaal gezien de meeste votes al zijn gecast (zijn daar meer early votes dan election day). Alhoewel polls wel uitwijzen dat er iets meer democraten daar republikeins stemmen dan andersom. Wellicht is het dus maar 5 punten, goede zaken iig (voor clinton).

North carolina heeft veel minder afro amerikaanse voters en Florida veel meer hispanic voters (dan 2012. Die laatste 2 gaan volgens de polls gelijk op trouwens, florida moet vandaag wel een wave krijgen van afro amerikaanse voters nog, maar trump krijgt nog een wave voters in florida op election day. Spannnend dsu!
Souls to the Polls was gister ;)
Maar dit ongeveer, Nevada ziet er goed uit voor Clinton, NC en FL, wat tegenstrijdige cijfers, hoewel republikeinen heel nerveus zijn over de opkomst van Hispanics in Florida.

Kleine samenvatting ealy voting
Arizona: Clinton beter dan Obama, maar lijkt voorlopig niet voldoende te zijn om staat te flippen.
Colorado: Te weinig informatie
Florida: onduidelijk, maar Republikeinen zijn nerveus
Iowa: Clinton veel minder dan Obama, staat gaat naar Trump zoals de polls uitwijzen
Nevada: Clinton lijkt goede zaken te doen
NC: Onduideiljk
Ohio: te weinig informatie, maar sommige indicatoren geven aan dat Trump beter doet
Wisconsin: Lijkt gunstig voor Clinton, maar early voting is niet bepalend in die staat
pi_166475757
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:04 schreef L3gend het volgende:

[..]

Maar dit ongeveer, Nevada ziet er goed uit voor Clinton, NC en FL, wat tegenstrijdige cijfers, hoewel republikeinen heel nerveus zijn over de opkomst van Hispanics in Florida.

Arizona: Clinton beter dan Obama, maar lijkt voorlopig niet voldoende te zijn om staat te flippen.
Iowa: Clinton veel minder dan Obama, staat gaat naar Trump zoals de polls uitwijzen
Ohio: te weinig informatie, maar sommige indicatoren geven aan dat Trump beter doet
Wisconsin: Lijkt gunstig voor Clinton, maar early voting is niet bepalend in die staat
souls to the polls is waar de afro amerikaanse community massaal naar de stembus gaat in Florida?
pi_166475905
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 14:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is dat zo? Van wat ik weet is dat een vrij lastige kwestie in ieder geval, wat veel problemen binnen de FBI opleverde.

http://www.wsj.com/articl(...)ton-probe-1478135518

Laatst zij een kerel bij FOX dat zijn bronnen stelden dat ze snel met een aanklacht zouden komen, maar die heeft dat later ook weer ingetrokken. Of er dus daadwerkelijk een onderzoek loopt of dat ze gekeken hebben of een officieel onderzoek de moeite waard is, is voor zover ik weet dus nog de vraag.
Nog afgezien daarvan is de Clinton Foundation niet Hillary Clinton. Het is in bepaalde kringen een populaire sport om in Hillary de kwade genius achter alles te zien (inclusief, maar niet beperkt tot, het gehele beleid van haar man, het beleid van Walmart toen ze er commissaris was, van de gehele federale overheid toen ze in de senaat zat, het beleid en handelen van de Clinton Foundation ongeacht of dat nou in de periode viel dat ze er bij betrokken).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 november 2016 @ 14:15:10 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166475918
pi_166475933
Early Voting is in veel staten voorbij, er kunnen nog wat briefstemmen komen, maar dat is niet zoveel meer. Wat info over Early Voting opkomst in swing states. Deze cijfers zijn gebaseerd op opkomst van 2012. Daadwerkelijk percentage zou paar procenten minder zijn, door de groei van de populatie

Stemmen binnen:
Arizona 69%
Colorado 60% (verouderd info)
Florida 75%
Georgia 61%
Iowa 37%
Michigan 18%
Nevada 75%
New Hampshire 0% (geen early voting)
North Carolina 68%
Ohio 18% (verouderd info)
Pennsylvania 0% (geen early voting)
Virginia 12%
Wisconsin 25%

[ Bericht 2% gewijzigd door L3gend op 07-11-2016 14:18:58 (Edit: bedoel groei van populatie ipv hogere opkoms) ]
pi_166475957
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:16 schreef L3gend het volgende:
Early Voting is in veel staten voorbij, er kunnen nog wat briefstemmen komen, maar dat is niet zoveel meer. Wat info over Early Voting opkomst in swing states. Deze cijfers zijn gebaseerd op opkomst van 2012. Daadwerkelijk percentage zou paar procenten minder zijn, omdat de opkomst waarschijnlijk hoger wordt

Stemmen binnen:
Arizona 69%
Colorado 60% (verouderd info)
Florida 75%
Georgia 61%
Iowa 37%
Michigan 18%
Nevada 75%
New Hampshire 0% (geen early voting)
North Carolina 68%
Ohio 18% (verouderd info)
Pennsylvania 0% (geen early voting)
Virginia 12%
Wisconsin 25%
Shit, kratje bier naar bob.
pi_166475970
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Shit, kratje bier naar bob.
Oh, Bedoel voornamelijk door groei van populatie vergeleken met 2012. Opkomstpercentage weten we niet
pi_166475990
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Precies om dezelfde reden waarom we jou nooit horen over de Clinton Foundation. :)
Omdat het je niet interesseert?

Overigens was dit ook de eerste keer dat ik iets postte over de Trump Foundation.
pi_166476003
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog afgezien daarvan is de Clinton Foundation niet Hillary Clinton. Het is in bepaalde kringen een populaire sport om in Hillary de kwade genius achter alles te zien (inclusief, maar niet beperkt tot, het gehele beleid van haar man, het beleid van Walmart toen ze er commissaris was, van de gehele federale overheid toen ze in de senaat zat, het beleid en handelen van de Clinton Foundation ongeacht of dat nou in de periode viel dat ze er bij betrokken).
Kon je nu niet gewoon de post quoten waarin ik die vreselijke taalfout wel heb verbeterd?
pi_166476018
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:17 schreef L3gend het volgende:

[..]

Oh, Bedoel voornamelijk door groei van populatie vergeleken met 2012. Opkomstpercentage weten we niet
Nou is het de vraag of Euri en Sky gewed hebben om absolute of relatieve opkomst natuurlijk. :P
pi_166476021
quote:

[..]

De Trump Foundation wordt alleen maar gebruikt ten faveure van Donald Trump en zijn familieleden. Dat is letterlijk het goede doel.
pi_166476038
quote:
8s.gif Op maandag 7 november 2016 14:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kon je nu niet gewoon de post quoten waarin ik die vreselijke taalfout wel heb verbeterd?
Er had inderdaad eigenlijk (Sic) achter gemoeten. :P
pi_166476045
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

souls to the polls is waar de afro amerikaanse community massaal naar de stembus gaat in Florida?
Souls to the polls is massal stemmen van AA community na kerkdienst op zondag
  maandag 7 november 2016 @ 14:22:38 #26
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166476069
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:04 schreef L3gend het volgende:

[..]

http://projects.fivethirt(...)on-forecast/florida/
pi_166476102
quote:
Dat is dus precies wat hij aangeeft.
pi_166476121
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou is het de vraag of Euri en Sky gewed hebben om absolute of relatieve opkomst natuurlijk. :P
Gewed of de opkomst meer of minder dan 50 procent is (in 2012 was het 54), zie het alsnog somber in :P
pi_166476122
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het je niet interesseert?

Overigens was dit ook de eerste keer dat ik iets postte over de Trump Foundation.
Inderdaad, het interesseert me niet. :)

Is me overigens opgevallen dat je bij heel veel zaken in dit topic zegt dat het je helemaal niet interesseert.
pi_166476135
quote:
Ik kijk op basis van early voting en de info geeft een spannende race, net zoals polls en 538 aangeven. Wel zijn er berichten dat Republikeinen nerveus zijn over de hoge opkomst van Hispanics, maar dat hoeft niet te betekenen dat Trump Florida niet wint.
pi_166476242
http://fivethirtyeight.co(...)-thumb-on-the-scale/

Lange interessante read (ben zelf nog bezig)
pi_166476271
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:25:19 North Carolina,NYT Upshot/ Siena College Poll:Trump 44%Clinton 44% https://t.co/TCTmLcKwPw https://t.co/tFnoEQUwAy reageer retweet
pi_166476272
Vanochtend een rits van Final National Polls, verwacht nog een paar later vandaag zoals CNN, Fox en Monmouth

Bloomberg: Clinton +3
ABC: Clinton +4
CBS: Clinton +4
NBC/SurveyMonkey: Clinton +6
Franklin: Clinton +3
IBD: Trump +2
NBC/WSJ: Clinton +4

FInal State polls
Florida-Quinnipiac: Clinton +1
Georgia-Landmark: Trump +3
NC-NYT: Tie
NC-Quinnipiac: Clinton +2
NH-UNH: Clinton +11
OH-TargetSmart: Trump +3
Virginia-CNU: Clinton +6

[ Bericht 5% gewijzigd door L3gend op 07-11-2016 14:41:06 ]
pi_166476275
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Inderdaad, het interesseert me niet. :)

Is me overigens opgevallen dat je bij heel veel zaken in dit topic zegt dat het je helemaal niet interesseert.
Al die randzaken interesseren mij dan ook vrij weinig. Wat kan mij het nou verrotten wat Trump en Clinton uitspoken met hun gelijknamige Foundations? Ten eerste heb ik geen geld in hun kassen gestort en daarnaast wordt het niet mijn president.

Ik geef vooral om beleidskeuzes en de manier waarop de kandidaten zich presenteren.
pi_166476293
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:34 schreef L3gend het volgende:
Vanochtend een rits van Final National Polls, verwacht nog een paar later vandaag zoals CNN, Fox en Monmouth

Bloomberg: Clinton +3
ABC: Clinton +4
CBS: Clinton +4
NBC/SurveyMonkey: Clinton +6
Franklin: Clinton +3
IBD: Trump +2
NBC/WSJ: Clinton +4

FInal State polls
Florida-Quinnipiac: Clinton +1
Georgia-Landmark: Trump +3
NC-NYT: Tie
NH-UNH: Clinton +11
OH-TargetSmart: Trump +3
Virginia-CNU: Clinton +6
NC-Quinnipiac: Clinton +2
Weet jij meer over die Axiom pollster, die gisteravond nog een aantal polls naar buiten bracht?
pi_166476303
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:33 schreef skysherrif het volgende:
http://fivethirtyeight.co(...)-thumb-on-the-scale/

Lange interessante read (ben zelf nog bezig)
Zeker interessante en must-read read, pollster hebben de neiging om op het laatst hun polls aan te passen richting het gemiddelde, omdat ze bang zijn dat ze zelf de outlier zijn. Het is wel beetje verdacht dat alle polls nu ong 3-4% winst geven voor Clinton, terwijl de spread eerst veel groter is
  maandag 7 november 2016 @ 14:37:09 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166476311
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat hij aangeeft.
Hij staat al dagen op deze stand.
  maandag 7 november 2016 @ 14:39:18 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166476346
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:26 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik kijk op basis van early voting en de info geeft een spannende race, net zoals polls en 538 aangeven. Wel zijn er berichten dat Republikeinen nerveus zijn over de hoge opkomst van Hispanics, maar dat hoeft niet te betekenen dat Trump Florida niet wint.
Democraten zullen wel gratis Taco's hebben aangeboden aan de Hispanics om te gaan stemmen... :Y
pi_166476350
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor, gisteren stond Trump nog 2% hoger in die voorspelling bijvoorbeeld.
pi_166476365
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Weet jij meer over die Axiom pollster, die gisteravond nog een aantal polls naar buiten bracht?
Is van Remington Research Group als ik zo lees, Republikeinse consult groep. Denk dat de polls wat bias richting republikeinen heeft.
pi_166476372
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gewed of de opkomst meer of minder dan 50 procent is (in 2012 was het 54), zie het alsnog somber in :P
Ik moet het nog zien. Kijk naar hoe de opkomst naar etniciteit is:

Dan zie je dat de opkomst flink wordt gedrukt door de Hispanics en in veel mindere mate door Asians, aangezien die een veel kleiner deel va het electoraat uitmaken.

Er zijn veel indicatoren dat de opkomst onder die groep dit jaar wel eens flink hoger zou kunnen zijn. Als die en beetje in lijn komt met de white / black opkomst, dan kan het gemiddelde nog wel een procent of 2 toenemen.
  maandag 7 november 2016 @ 14:41:07 #42
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166476377
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al die randzaken interesseren mij dan ook vrij weinig. Wat kan mij het nou verrotten wat Trump en Clinton uitspoken met hun gelijknamige Foundations? Ten eerste heb ik geen geld in hun kassen gestort en daarnaast wordt het niet mijn president.

Ik geef vooral om beleidskeuzes en de manier waarop de kandidaten zich presenteren.
Dus als Clinton haar eigen foundation misbruikt om zichzelf te verrijken hoe kan je dan verwachten dat haar beleidskeuzes de juiste zullen zijn?
pi_166476429
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien. Kijk naar hoe de opkomst naar etniciteit is:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan zie je dat de opkomst flink wordt gedrukt door de Hispanics en in veel mindere mate door Asians, aangezien die een veel kleiner deel va het electoraat uitmaken.

Er zijn veel indicatoren dat de opkomst onder die groep dit jaar wel eens flink hoger zou kunnen zijn. Als die en beetje in lijn komt met de white / black opkomst, dan kan het gemiddelde nog wel een procent of 2 toenemen.
Wat neem ik aan positief is voor Clinton in met name Florida?

Maargoed, ik zei dus dat het onder de 50 kwam (niet onderbouwd met bronnen toen, leek me een leuk wedje) en dat zie ik somber in.
pi_166476451
Wikileaks Podesta mail, maar wel een interessante.
Mike Pence stond niet op de radar bij de DNC.

https://wikileaks.org/dnc-emails/emailid/23182
Flinke lijst van mogelijke VP's, maar Pence staat er dus niet tussen.
pi_166476452
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus als trump zijn eigen foundation misbruikt om zichzelf te verrijken hoe kan je dan verwachten dat zijn beleidskeuzes de juiste zullen zijn?
pi_166476459
Trump doet het beter in NC lijkt het volgens de laatste updates die ik nu zie:

ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:30:44 NC #earlyvote change from same day 2012:Dem -30,561 (-2.3%)Rep +104,889 (+11.9%)Unaffiliated +226,517 (+38.9%) reageer retweet
pi_166476466
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:44 schreef Refragmental het volgende:
Wikileaks Podesta mail, maar wel een interessante.
Mike Pence stond niet op de radar bij de DNC.

https://wikileaks.org/dnc-emails/emailid/23182
Flinke lijst van mogelijke VP's, maar Pence staat er dus niet tussen.
Chris Christie was wel genot geweest.
pi_166476488
Wikileaks zou toch met wat schokkends komen?
pi_166476493
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Las een stukje laast dat schreef dat trumps toenmalige campaign manager manafort ee nwaar kunststukje moest uithalen om te zorgen dat Trump niet voor Christie ging als VP kandidaat.
pi_166476495
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat was inderdaad leuke tv geweest.
pi_166476499
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:47 schreef Platinumgoat het volgende:
Morgen pas :P
pi_166476539
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:45 schreef skysherrif het volgende:
Trump doet het beter in NC lijkt het volgens de laatste updates die ik nu zie:

[ afbeelding ]

ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:30:44 NC #earlyvote change from same day 2012:Dem -30,561 (-2.3%)Rep +104,889 (+11.9%)Unaffiliated +226,517 (+38.9%) reageer retweet
Zuidelijke staten zijn moeilijk te vergelijken dit jaar, omdat er een stel demoraten (Dixiecrats) door Trump zich ingeschreven hebben als republikeinen, die altijd republikeins hebben gestemd. Maar ik zie ook dat het aantal vrouwen dat heeft gestemd veel hoger is dan mannan. Ik denk dat NC vooral in play is, omdat er veel suburbans whites kiezers dit jaar voor Clinton kiezen, die vorig keer voor Romney hebben gekozen. Maar als ik deze cijfers zie, ben ik eigenlijk optimistische over Florida dan over NC om eerlijk te zijn
pi_166476548
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat staat ook wel een beetje haaks op waar wikileaks voor bedoelt was, ongefilterd en beschikbaar wanneer bekend.
pi_166476555
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]

28 november toch :P

Ik geloof er niets van dat Wikileak nog met iets komt
pi_166476571
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:50 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nee dan moet je op Trump stemmen.
pi_166476628
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:49 schreef L3gend het volgende:

[..]

Zuidelijke staten zijn moeilijk te vergelijken dit jaar, omdat er een stel demoraten (Dixiecrats) door Trump zich ingeschreven hebben als republikeinen, die altijd republikeins hebben gestemd. Maar ik zie ook dat het aantal vrouwen dat heeft gestemd veel hoger is dan mannan. Ik denk dat NC vooral in play is, omdat er veel suburbans whites kiezers dit jaar voor Clinton kiezen, die vorig keer voor Romney hebben gekozen. Maar als ik deze cijfers zie, ben ik eigenlijk optimistische over Florida dan over NC om eerlijk te zijn
Zijn take on florida overigens:

ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 12:54:19 Florida #earlyvote update: 6.4 million voted. after souls to polls Dem lead extends to +87,249 (+1.4 points) vs Reps https://t.co/H513wN6BAm reageer retweet
ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 12:59:58 Nearly 1.4 million more people voted early in Florida vs 2012 due to law changes making it easier to vote early, still more mail ballots... reageer retweet
maar als je naar de demographics kijkt ziet het er idd beter uit voor Clinton.

Toch zag ik een poll die een gigantische lead had bij trump stemmers in florida op election day. Vind ik moeilijk te verklaren als het nog redelijk close is qua rep/dem stemmers in de early vote.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat staat ook wel een beetje haaks op waar wikileaks voor bedoelt was, ongefilterd en beschikbaar wanneer bekend.
Eens, naar eigen zeggen overigens zodat democraten geen andere kandidaat meer naar voren kunnen schuiven. Als dat je reden is geef je toch meteen aan dat je voor trump bent?
quote:

[..]

Precies nog een krap maandje te gaan trump maakt zich geen zorgen :D
pi_166476630
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus als Clinton haar eigen foundation misbruikt om zichzelf te verrijken hoe kan je dan verwachten dat haar beleidskeuzes de juiste zullen zijn?
Tsja, hetzelfde kan gezegd worden over Trump, die het geld van zijn Foundation inzet voor andere doeleinden dan alleen liefdadigheid. Maar ik vermoed dat dat jou dan weer niet interesseert.
pi_166476641
quote:

[..]

31 november.

Tegelijk met de TPP correspondence mbt Clinton's participatie.
http://freebeacon.com/iss(...)er-31-not-real-date/
pi_166476653
quote:

[..]

Vast wel met iets, maar ik denk dat het precies even spannend is als de mailtjes tot nu toe.
pi_166476696
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 14:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vast wel met iets, maar ik denk dat het precies even spannend is als de mailtjes tot nu toe.
Uiteindelijk is Assange altijd wel met iets gekomen van wat hij heeft gezegd, dus komen zal er wel wat en vast ook belangrijker dan de rest, anders snijdt hij ook het publiek in de vingers waar hij nu voor werkt.
  maandag 7 november 2016 @ 14:56:02 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166476704
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, hetzelfde kan gezegd worden over Trump, die het geld van zijn Foundation inzet voor andere doeleinden dan alleen liefdadigheid. Maar ik vermoed dat dat jou dan weer niet interesseert.
Jawel maar laat dan even een linkje zien aub.
pi_166476719
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jawel maar laat dan even een linkje zien aub.
quote:

[..]

pi_166476747
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Uiteindelijk is Assange altijd wel met iets gekomen van wat hij heeft gezegd, dus komen zal er wel wat en vast ook belangrijker dan de rest, anders snijdt hij ook het publiek in de vingers waar hij nu voor werkt.
100.000 dollar aan pizza's of zo
pi_166476792
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

100.000 dollar aan pizza's of zo
Hang me er niet aan op, maar volgens mij werd dat gehypete door 4chan en consorten en niet speciaal uitgelicht door Assange.
pi_166476871
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij is net weer veranderd door de Quinnipac poll, maar dat was het punt natuurlijk niet. Het punt was dat de early voters werden aangehaald en niet de polls. Kritiek op FiveThirtyEight is ook juist dat ze (anders dan mogelijke effecten op de polls) de data vanuit de early votes niet meenemen.
Daarbij is FiveThirtyEight ook eigenlijk de Forecaster die trump het meest gunstig gezind is. The Upshot heeft ze allemaal op een rijtje. Dan zie je dat er zes forecasters zijn die procentuele kansen toekennen. Daarvan is FiveThirtyEight de enige die de odds nipt in het voordeel van de Democraten heeft, de overige vijf hebben Clinton op minimaal 74% kans staan.
pi_166476872
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hang me er niet aan op, maar volgens mij werd dat gehypete door 4chan en consorten en niet speciaal uitgelicht door Assange.
Dat klopt.

Overigens ben ik van mening dat Assange en zijn organisatie niets zouden moeten hypen maar de informatie gewoon beschikbaar zouden moeten stellen.

Verder voorkom je natuurlijk nooit dat een stel mafklappers op het internet er een hele bijzondere draai aan geven.
pi_166477006
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat klopt.

Overigens ben ik van mening dat Assange en zijn organisatie niets zouden moeten hypen maar de informatie gewoon beschikbaar zouden moeten stellen.

Verder voorkom je natuurlijk nooit dat een stel mafklappers op het internet er een hele bijzondere draai aan geven.
Als je het over de duivel hebt.....

10 minuten geleden weer emails vrijgegeven door wikileaks zal interessante in het desbetreffende topic zetten (en eerst zelf lezen voor ik het post 8)7 o|O )
pi_166477072
ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 15:11:05 Colorado #earlyvote update via #APElecRsch 11/7: 1.8 million voted. Reps +6,803 (+0.3 points). In 2014 Reps had +7.0 to split Gov & Senate reageer retweet
pi_166477144
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je het over de duivel hebt.....

10 minuten geleden weer emails vrijgegeven door wikileaks zal interessante in het desbetreffende topic zetten (en eerst zelf lezen voor ik het post 8)7 o|O )
Clinton noemt Obama 'Mr. P' _O_ .

https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/53005
pi_166477146
POL / Wikileaks - DNC e-mails

[ Bericht 93% gewijzigd door Euribob op 07-11-2016 17:16:05 (Post je berichten over WikiLeaks hier) ]
pi_166477175
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

De tweede grote lek die hij jaren geleden aankondigde was iets schokkends dat de hele bankenwereld op zijn grondvesten zou doen trillen. Ik kan me niet herinneren daar ooit iets van gezien te hebben.
pi_166477204
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:12 schreef skysherrif het volgende:
ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 15:11:05 Colorado #earlyvote update via #APElecRsch 11/7: 1.8 million voted. Reps +6,803 (+0.3 points). In 2014 Reps had +7.0 to split Gov & Senate reageer retweet
Beetje een onzinnige vergelijking. Midterms hebben een totaal andere opmaak en opkomst dan de presidentsverkiezingen doorgaans.
pi_166477225
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Beetje een onzinnige vergelijking. Midterms hebben een totaal andere opmaak en opkomst dan de presidentsverkiezingen doorgaans.
Klopt, maar de kleine lead voor de republikeinen staat nog steeds. Zou zomaar nog spannend kunnen worden in Col?
pi_166477277
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Klopt, maar de kleine lead voor de republikeinen staat nog steeds. Zou zomaar nog spannend kunnen worden in Col?
Ik denk dat het spannend wordt in Colorado, maar op basis van deze cijfers kan je niet veel zeggen. Je kan vergelijken met 2014, maar dat is een midterm election, waar de opmaak van de opkomst heel anders is dan in een presidentiele verkiezing zoals Monolith aangeeft. Daarom gaf ik ook aan dat er te weinig informatie is om te kunnen beoordelen wie er beter voorstaat in Colorado ;)
pi_166477372
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:22 schreef L3gend het volgende:

[..]

Ik denk dat het spannend wordt in Colorado, maar op basis van deze cijfers kan je niet veel zeggen. Je kan vergelijken met 2014, maar dat is een midterm election, waar de opmaak van de opkomst heel anders is dan in een presidentiele verkiezing zoals Monolith aangeeft. Daarom gaf ik ook aan dat er te weinig informatie is om te kunnen beoordelen wie er beter voorstaat in Colorado ;)
Ik las wel dat dit de eerste keer ooit is dat republikeinen voor staan in early vote dan democraten. Misschien niet veelzeggend omdat er nog maar kort echt gebruik van wordt gemaakt in Colorado?
pi_166477451
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik las wel dat dit de eerste keer ooit is dat republikeinen voor staan in early vote dan democraten. Misschien niet veelzeggend omdat er nog maar kort echt gebruik van wordt gemaakt in Colorado?
Misschien, omdat Colorado in 2012 geen early voting had, ik weet het niet. Maar ik kijk ook naar de traveling schedule van Clinton en Trump en ik zie dat geen van beide gister of vandaag in Colorado zijn. Ik denk dat hun interne polls aangeven dat Clinton redelijk veilig is in Colorado.
pi_166477452
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik weet niet. Dit zijn de cijfers die ik zo snel uit 2012 kan vinden en daar staan de Republikeinen toch echt voor in Colorado.
pi_166477457
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja, mijn vandaag was gisteren maar mijn gisteren was voor jou al vandaag (helder toch? :P )
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166477494
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet. Dit zijn de cijfers die ik zo snel uit 2012 kan vinden en daar staan de Republikeinen toch echt voor in Colorado.
Ah oke, dan zal dat zo zijn, zag het alleen maar langskomen zonder cijfers.
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja, mijn vandaag was gisteren maar mijn gisteren was voor jou al vandaag (helder toch? :P )
Ghehe duidelijk ^O^
  maandag 7 november 2016 @ 15:37:55 #82
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166477565
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:47 schreef Platinumgoat het volgende:
Die tweet was volgens mij nep.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 7 november 2016 @ 15:38:35 #83
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166477579
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Opent niet.
En de NY times....kom op zeg...
pi_166477595
Nieuwe Trump ad. #MAGA #DrainTheSwamp
pi_166477613
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ah oke, dan zal dat zo zijn, zag het alleen maar langskomen zonder cijfers.
Maar sowieso zag je in jouw 2014 voorbeeld een voorsprong van +7 voor de Republikeinen in de early vote, waarbij ze toen het gouverneursschap wonnen met een procent of 3 en de senaat verloren met een procent of 2, dus het is me even een raadsel waarom je dacht dat die EV cijfers gunstig waren voor de Republikeinen.
pi_166477631
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar sowieso zag je in jouw 2014 voorbeeld een voorsprong van +7 voor de Republikeinen in de early vote, waarbij ze toen het gouverneursschap wonnen met een procent of 3 en de senaat verloren met een procent of 2, dus het is me even een raadsel waarom je dacht dat die EV cijfers gunstig waren voor de Republikeinen.
Ik keek niet naar die plus 7,maar dat ze met 0.6 voorlopig voorstonden in de early vote.
pi_166477645
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik keek niet naar die plus 7,maar dat ze met 0.6 voorlopig voorstonden in de early vote.
+0.3, maar dergelijke cijfers zeggen zonder context nooit zoveel.
pi_166477667
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

+0.3, maar dergelijke cijfers zeggen zonder context nooit zoveel.
Nouja ik dacht dat in het algemeen ook in die staat normaal democraten het beter deden in de early vote en republikeinen op election day, maar dat valt dus mee.

Je zou misschien kunnen zeggen dat het op zijn minst gunstig is dat republikeinen nog een kans maken in die staat
pi_166477704
Nate Silver in panic mode? "nee we forecasten niet we aggregeren gewoon polls"
NateSilver538 twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:03 @jonathanchait: Our model's job is to reflect the public polls and I think it does a super good job with that. Of course EV may be impt too. reageer retweet
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166477752
Tis een idioot, maar de man is niet lui.

jaketapper twitterde op maandag 07-11-2016 om 15:39:12 Trump has rallies today in FL NC PA NH MI. Since convention Trump has held campaign events in 21 states & spent most time in OH FL & PA. reageer retweet
pi_166477758
Hoelaat is ongeveer de uitslag bekend? Nederlandse tijd.
(she/her)
  maandag 7 november 2016 @ 15:48:18 #92
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_166477785
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:47 schreef skysherrif het volgende:
Tis een idioot, maar de man is niet lui.

jaketapper twitterde op maandag 07-11-2016 om 15:39:12 Trump has rallies today in FL NC PA NH MI. Since convention Trump has held campaign events in 21 states & spent most time in OH FL & PA. reageer retweet
Ja als je Clinton hoorde kakelen dan schrik je je rot.
Die staat letterlijk op instorten. :Y
pi_166477787
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:47 schreef Fylax het volgende:
Als alles goed gaat is het om 2 uur 's nachts duidelijk, als het tegenzit om 6 uur 's ochtends.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 15:48:31 #94
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166477792
quote:
De hele uitslag pas de volgende dag. Als Clinton een paar belangrijke swing states wint, dan weten we rond 03.00 al wie er wint. Wint ze die niet, dan wordt het een lange nacht.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166477805
quote:
Woensdagochtend zeker, maar het hangt er maar net vanaf hoe de exitpolls in een aantal belangrijke staten zijn (of ze al vroeg gecalled worden of dat het een lange tijd too close to call blijft).
  maandag 7 november 2016 @ 15:49:59 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166477829
Hup Trump, Clinton is een monster.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166477843
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:48 schreef Mike het volgende:

[..]

De hele uitslag pas de volgende dag. Als Clinton een paar belangrijke swing states wint, dan weten we rond 03.00 al wie er wint. Wint ze die niet, dan wordt het een lange nacht.
Ah okay, ik was namelijk van plan om de wekker te zetten om de laatste momenten voor de uitslag mee te maken. :P
(she/her)
pi_166477850
Cinton Fatigue, deze ad is wel grappig
  maandag 7 november 2016 @ 15:54:13 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166477936
Ik weet het zeker: Clinton wint. 100% zeker. Iedereen mag mij heel hard uitlachen als het niet zo is.
pi_166477941
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 15:50 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ah okay, ik was namelijk van plan om de wekker te zetten om de laatste momenten voor de uitslag mee te maken. :P
Ik zou wakker blijven tot een uur of 2-3 voor de eastcoast staten die eigenlijk al wel duidelijk maken of het een win is of niet, en dan wekker zetten voor de officiele gehele uitslag.

(Het is een beetje als een wedstrijd barca vs willem 2, de eerste 10 minuten kan het al 12-0 voorstaan, maar is het natuurlijk niet 100% zeker dat ze winnen, maar om het einde van de wedstrijd nou het cruciale moment te noemen is ook niet helemaal correct)
  PR en moderator maandag 7 november 2016 @ 15:54:33 #102
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166477947
Welke zender is nou het best om vanuit Nederland live mee te kijken? Ik heb op de tv alleen CNN volgens mij, maar dat lijkt me nou ook niet echt bijster objectief. Is er online ergens iets te volgen morgennacht dat dat wél is?
Fuck the EBU.
pi_166477958
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet het zeker: Clinton wint. 100% zeker. Iedereen mag mij heel hard uitlachen als het niet zo is.
Ik geef haar 98% vs 2 voor Trump, de enige onzekerheid is dat er een boel democrats Trump zouden kunnnen stemmen (alle early election results gaan over partij lidmaatschap niet stemgedrag).
  PR en moderator maandag 7 november 2016 @ 15:55:17 #104
288245 crew  Moira
pi_166477963
quote:
Ik ga sowieso heel hard lachen als het Trump wordt :@
Fuck the EBU.
pi_166477971
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Moira. het volgende:
Welke zender is nou het best om vanuit Nederland live mee te kijken? Ik heb op de tv alleen CNN volgens mij, maar dat lijkt me nou ook niet echt bijster objectief. Is er online ergens iets te volgen morgennacht dat dat wél is?
CNN is best een prima zender om te kijken vind ik.
pi_166477978
quote:
102 is 102, 30% is 30%, wat vor subjectiviteit ben je bang voor?
pi_166477979
quote:
De NOS is ook de hele nacht live dacht ik. Maar ik neem aan dat je liever een Amerikaanse zender bekijkt.
pi_166477992
quote:
Mag ik alvast beginnen met lachen ;) :D :P
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 15:56:22 #109
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166477995
quote:
Tja, ik zou zo onderhand niks meer weten dat ECHT compleet onpartijdig is. Ik zou gewoon CNN doen. Vorige keer heb ik het vooral via FOX gevolgd. Ook heel partijdig, maar wel leuk. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166477997
Ik zou eerst naar Florida kijken rond 2 uur, als Clinton daar wint, dan is het afgelopen. Als het daar heel close wordt of Trump wint, dan moet je naar Mid Western states kijken zoals Michigan en Pennsylvania. Als Clinton daar stand houdt dan moeten we heel lang wachten op kleine staten als Nevada en New Hampshire
  PR en moderator maandag 7 november 2016 @ 15:57:26 #111
288245 crew  Moira
pi_166478021
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nja, weet ik eigenlijk ook niet :')
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef Infection het volgende:

[..]

De NOS is ook de hele nacht live dacht ik. Maar ik neem aan dat je liever een Amerikaanse zender bekijkt.
Thanks! Ja Amerikaanse zender is wel leuker :P Iedereen in paniek :D
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef Mike het volgende:

[..]

Tja, ik zou zo onderhand niks meer weten dat ECHT compleet onpartijdig is. Ik zou gewoon CNN doen. Vorige keer heb ik het vooral via FOX gevolgd. Ook heel partijdig, maar wel leuk. :P
Aight, thanks ^O^
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 7 november 2016 @ 15:58:34 #112
288245 crew  Moira
pi_166478051
Ik kan ook niet wachten op de nieuwe South Park aflevering _O_
Fuck the EBU.
pi_166478064
Overigens verwacht ik sommige dat ze Trump zien winnen morgen tijdens Election Night, omdat de eerste resultaten uit het platteland hem een voorsprong geven :`)
pi_166478077
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Berichtgeving zal toch heel anders zijn bij de een dan bij de ander.

Lijkt me geweldig om breitbart tv te zien als trump verliest en al helemaal geweldig om huffingtonposttv te zien als trump wint ghehe
pi_166478086
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:59 schreef L3gend het volgende:
Overigens verwacht ik sommige dat ze Trump zien winnen morgen tijdens Election Night, omdat de eerste resultaten uit het platteland hem een voorsprong geven :`)
Of als je de kaart ziet van Amerika (rood/blauw) zonder EV erbij (ik vroeger)
pi_166478091
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:59 schreef L3gend het volgende:
quote:
Trump heeft Kansas gewonnen *O*
Trump heeft Arkansas gewonnen *O*

Trump is de nieuwe president ^O^
;) ;)
  maandag 7 november 2016 @ 16:02:24 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166478121
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Mag ik alvast beginnen met lachen ;) :D :P
Ja hoor :P
pi_166478136
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef L3gend het volgende:
Ik zou eerst naar Florida kijken rond 2 uur, als Clinton daar wint, dan is het afgelopen. Als het daar heel close wordt of Trump wint, dan moet je naar Mid Western states kijken zoals Michigan en Pennsylvania. Als Clinton daar stand houdt dan moeten we heel lang wachten op kleine staten als Nevada en New Hampshire
Vooral in New England wil dat nog wel eens langzaam gaan dat tellen, 4 jaar geleden duurde het in ieder geval vrij lang. Grotere meer westelijk gelegen staten als Indiana en Kentucky waren al lang en breed binnen voordat er eens nieuws van de oostkust kwam.
  maandag 7 november 2016 @ 16:04:03 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166478173
HET WORDT HILLARY mark my words

Yaaaaaayyyyyyy
pi_166478180
Kunnen we geen fokmeet organiseren nog voor morgen.

Ik regel de hotdogs en de pizzas o|O
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 16:05:21 #121
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166478205
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:04 schreef skysherrif het volgende:
Kunnen we geen fokmeet organiseren nog voor morgen.

Ik regel de hotdogs en de pizzas o|O
Zorg je ook 'serveersters'?

Het is jammer dat er alleen in grote steden wat verkiezingsbijeenkomsten zijn. Aan de andere kant: je kunt het nergens zo goed volgen als thuis bij je tv en internet. :P
pi_166478243
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Of als je de kaart ziet van Amerika (rood/blauw) zonder EV erbij (ik vroeger)
Zoiets? :D

pi_166478252

Fox gaat ook voor de 4 gemiddelde
pi_166478267
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is jammer dat er alleen in grote steden wat verkiezingsbijeenkomsten zijn. Aan de andere kant: je kunt het nergens zo goed volgen als thuis bij je tv en internet. :P
Ik neem gewoon mijn laptop mee :) win-win
pi_166478271
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha precies ja.

"Huh, meer obama stemmers dan Romney??"
pi_166478292
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dat rood wordt sneller geteld dan het blauw. Dan krijg je morgen mensen zeggen: "Trump staat voor in Pennsylvania! Hij gaat winnen!"
pi_166478309
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Achja lijkt me nog best grappig om het met zijn allen te volgen als ware een voetbalwedstrijd :P

Dat is ook ongeveer hoe serieus we de kandidaten nemen.
pi_166478310
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:45 schreef oompaloompa het volgende:
Nate Silver in panic mode? "nee we forecasten niet we aggregeren gewoon polls"
NateSilver538 twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:03 @jonathanchait: Our model's job is to reflect the public polls and I think it does a super good job with that. Of course EV may be impt too. reageer retweet
Ik lees er niet echt 'panic mode' in. Het polls-only model doet precies dat, forecasten op basis van de polls. Dat staat ook gewoon in de omschrijving van de drie modellen:

quote:
Polls-plus: Combines polls with an economic index. Since the economic index implies that this election should be a tossup, it assumes the race will tighten somewhat.
Polls-only: A simpler, what-you-see-is-what-you-get version of the model. It assumes current polls reflect the best forecast for November, although with a lot of uncertainty.
Now-cast: A projection of what would happen in a hypothetical election held today. Much more aggressive than the other models.
Wat er feitelijk wordt geclaimd is dat er een structurele afwijking in de polls zit versus Early Voting en daarom de andere forecasts nauwkeurig zouden zijn. Dat is een hypothese die woensdag getoetst kan worden. Het zou kunnen dat de EV resultaten een teken aan de wand zijn voor wat betreft de hypothese dat door een verschil in ground game de polls het een stuk spannender laten lijken dan het is, maar misschien ook niet.
pi_166478311
Morgen wordt het een gekkenhuis in VS.

TRUMP TRUMP *O*

Republikeinen ^O^
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 16:10:33 #130
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166478352
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

TRUMP TRUMP *O*

Republikeinen ^O^
Die twee hebben weinig meer met elkaar te maken als je de enorme lijst met prominente republikeinen ziet die morgen niet of met zeer veel tegenzin op Trump gaan stemmen. :P
pi_166478440
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:11:02 New Mexico Zia Poll:Clinton 46 (+2)Trump 44Johnson 6Was HRC+3%, 4 days ago https://t.co/79JEz6PtlM reageer retweet
Niet dat trump iets heeft aan NM denk ik
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 16:14:42 #132
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166478490
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:13 schreef skysherrif het volgende:
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:11:02 New Mexico Zia Poll:Clinton 46 (+2)Trump 44Johnson 6Was HRC+3%, 4 days ago https://t.co/79JEz6PtlM reageer retweet
Niet dat trump iets heeft aan NM denk ik
Door die kleine daling zakte op 538 Clintons kansen als geheel opeens een procent.
pi_166478509
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:14 schreef Mike het volgende:

[..]

Door die kleine daling zakte op 538 Clintons kansen als geheel opeens een procent.
(((nate))) weet misschien meer dan wij :o
pi_166478533
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees er niet echt 'panic mode' in. Het polls-only model doet precies dat, forecasten op basis van de polls. Dat staat ook gewoon in de omschrijving van de drie modellen:

[..]

Wat er feitelijk wordt geclaimd is dat er een structurele afwijking in de polls zit versus Early Voting en daarom de andere forecasts nauwkeurig zouden zijn. Dat is een hypothese die woensdag getoetst kan worden. Het zou kunnen dat de EV resultaten een teken aan de wand zijn voor wat betreft de hypothese dat door een verschil in ground game de polls het een stuk spannender laten lijken dan het is, maar misschien ook niet.
Maar in die tweet ontkent hij te forecasten en i.p. daarvan slechts te aggregaten.
pi_166478534
quote:

[..]

Best apart eigenlijk, New Mexico was en is nog altijd een staat die je toch wel als veilig democratisch kan beschouwen.
pi_166478570
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Best apart eigenlijk, New Mexico was en is nog altijd een staat die je toch wel als veilig democratisch kan beschouwen.
quote:
New Mexico joined the Union in January 1912. It has participated in 26 presidential elections through 2012, with the results split almost down the middle; 14 for Democrats, 12 for Republicans. However, Democrats have now won 5 of the last 6 elections. This shift is at least partially due to the increasing support of the Democratic party by Latinos in recent years. Whichever party they’ve chosen, New Mexico voters have been remarkably good at siding with the winning candidate, only getting it wrong in 1976 (Gerald Ford) and 2000 (George W. Bush). In 2012, Barack Obama defeated Mitt Romney by 53% to 43%.
  maandag 7 november 2016 @ 16:18:55 #137
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166478604
quote:

[..]

Dat komt omdat ze peilingen 'calibreren'. Een daling in New Mexico kan betekenen dat dezelfde trend in andere staten te zien is.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 16:19:43 #138
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166478624
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze peilingen 'calibreren'. Een daling in New Mexico kan betekenen dat dezelfde trend in andere staten te zien is.
Ja, ik zoek tegenwoordig ook altijd even de vorige peiling erbij, anders zijn de schommelingen soms op het eerste gezicht wat vreemd.
pi_166478625
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:18 schreef Montov het volgende:

[..]

Zou je NM inderdaad niet kunnen vergelijken met Florida als demographic?
pi_166478633
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, ik zoek tegenwoordig ook altijd even de vorige peiling erbij, anders zijn de schommelingen soms op het eerste gezicht wat vreemd.
Volgens mij is die trend al een maand geleden ingezet dat er wat polls waren in NM die opvallend gunstig waren voor Trump
pi_166478681
http://frontpage.fok.nl/p(...)f-turd-sandwich.html

Hier een verklaring waarom Trump duizenden mensen trekt bij zijn speeches, Clinton maar honderden en dat Clinton toch bovenaan staat in de peilingen...

De reakties doen lijken (factor 5 meer ofzo) dat Trump veel vaker gekozen wordt, maar de silent majority moet duidelijk niets van 'm hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166478720
quote:
Zelfs zo'n miniem Twitterbericht kan zo'n website niet correct interpreteren, allejezus.

quote:
2.5 Mile Long Lines for Donald Trump Midnight Rally
galindezmichel1 twitterde op maandag 07-11-2016 om 00:09:15 Trump rally in Leesburg.....people walking 2.5 miles to stand in line! https://t.co/vRJdpznxG3 reageer retweet
pi_166478780
Ook logisch dat na 8 jaar democraat, republikeinen enthousiaste rzijn over zon markante man als Trump die wel "interessante" rallies houdt.

Clinton is een "betere" kandidaat dan trump maar niet iemand waar je nou enthousiast van wordt.

Als je kijkt naar een staat als michigan, daar zijn een heleboel enthousiaste trump voters die blij zijn dat hun blauwe staat ook eens republikeinse aandacht krijgt en willen maar wat graag naar zon rallie en zie je inderdaad dat er tienduizenden mensen komen opdagen.
pi_166478819
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar in die tweet ontkent hij te forecasten en i.p. daarvan slechts te aggregaten.
Waar zegt hij dat? Ik lees het er niet in eerlijk gezegd. Dat hij zegt dat hun forecasts de peilingen reflecteren (en dus niet bijvoorbeeld allerhande andere criteria of data) doet niets af aan het feit dat het nog steeds forecasts zijn.

En zoals hij zelf zegt:

quote:
@jonathanchait: If Hillary beats her public polls, we'll want to see what states it happened in to untangle EV, Comey, ground game, etc.
pi_166478834
ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:22:47 FL #earlyvote Race change vs 2012 via @electionsmithAfr-Am +70.6K (+9.2%)Hisp +453.8K (+86.9%)White +900K (+27.2%)Other +121.5K (+48.3%) reageer retweet
pi_166478881
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:30 schreef skysherrif het volgende:
ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:22:47 FL #earlyvote Race change vs 2012 via @electionsmithAfr-Am +70.6K (+9.2%)Hisp +453.8K (+86.9%)White +900K (+27.2%)Other +121.5K (+48.3%) reageer retweet
De Hispanic groei lijkt me niet bepaald gunstig voor Trump, maar deze cijfers zijn wel erg lastig te interpreteren zonder onderlinge verhoudingen.
pi_166478905
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
Lekker links ook, die Trump. Las dat hij de infrastructuur wil privatiseren.
pi_166478928
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Hispanic groei lijkt me niet bepaald gunstig voor Trump, maar deze cijfers zijn wel erg lastig te interpreteren zonder onderlinge verhoudingen.
electionsmith twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:37:02 Florida Race/Ethnic votes cast & share of early vote to date:B: 834.6k (13.1%)H: 976.3k (15.3%)W: 4.2m (65.8%)All Other: 373k (5.8%) reageer retweet
electionsmith twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:52:37 Florida Race/Ethnic votes cast & share of early vote in 2012:B: 764.0k (15.9%) H: 522.5k (10.9%) W: 3.3m (67.9%) All Other: 251.5k (7%) reageer retweet
Black -2.8%
Hispanics +4.4%
White -2.1%
Other +1.2%
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 16:35:09 #150
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166478930
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het aantal witte stemmers is dan weer gunstig voor Trump, hoewel een deel van de republikeinen dit jaar democratisch zou stemmen.

Het blijft allemaal speculeren en dat is ook leuk. :P Maar ik zal blij zijn als we morgen eindelijk na anderhalf jaar eens wat resultaten krijgen.
pi_166478942
Dubbel
pi_166478978
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar zegt hij dat? Ik lees het er niet in eerlijk gezegd. Dat hij zegt dat hun forecasts de peilingen reflecteren (en dus niet bijvoorbeeld allerhande andere criteria of data) doet niets af aan het feit dat het nog steeds forecasts zijn.

En zoals hij zelf zegt:

[..]

Misschien lees ik die ttwitter thread anders dan jij, maar hij wordt "op het matje geroepen" (even geen beter woord voorhanden) dat zijn forecasts totaal at odds lijken te zijn met de werkelijkheid en zijn reactie is dat hij niet de werkelijkheid probeert te voorspellen maar slechts polls agregeert terwijl zijn hele bestaan altijd heeft gedraaid om de werkelijkheid beter te voorspellen met polls.
Zijn antwoord klopt ook niet helemaal, de reden waarom Clinton het slechter doet in zijn forecasts is omdat hij overal een correctie van -1.6/1.7% tegen Hillary op gooit, niemand weet waarom. De forecasts die puur en alleen agregaten (zonder de fancy correlaties en aanpassingen) liggen op dit moment veel dichter bij de ev results.
pi_166479008
Nog wat over Nevada:

quote:
Before I dive into the down-ballot races, I suppose we should address the elephant in the room: Could I be wrong?

It does seem a waste of time to consider this possibility. However:

I could be wrong about Donald Trump losing Nevada only if voters behaved very differently during early voting than they usually do. That is, unlike 2008 and 2012, many of those Democrats were voting for Trump and Hillary Clinton is losing by a substantial margin among indies.

None of this is backed up by common sense – do you think the Reid machine/HFA is turning out crossover voters? And I have seen nothing to indicate Trump is winning indies in the landslide he would need to keep it close, especially because the composition of non-major party voters is much less white than it used to be.

I’d guess that right now, based on history and my sources, that Trump is down by at least 40,000 votes. About 770,000 votes have been cast, likely two-thirds of the vote. Let’s suppose that there is an Election Day turnout of 450,000 voters. Trump would probably need to win Tuesday by about 10 points to win. This is almost impossible, unless the Democrats decide not to turn out voters on Election Day.

One more hopeful scenario for Trump includes large rural turnout:

In 2012, 165,000 votes were cast in rural Nevada. Romney won the rurals by 40,000 votes, or 25 percent. About 100,000 already have voted in the rurals. Let’s suppose Trump has a 30,000-vote lead already, which is generous. Could he add 20,000 votes on Election Day? That would be spectacular, but not impossible. So say he has a 50,000-vote lead.

That would mean the Democrats would have to win Washoe and Clark by under 50,000 votes. The 2012 numbers: Barack Obama won those two counties by a combined 107,000 votes. So Clinton would have to do less than half as well as Obama did. Less than half.

I repeat: Trump is dead here, barring a miracle or anomalies invisible not just to me, or many other experts. (I surveyed 14 smart insiders this weekend. All 14 said Trump loses the state.)

(The dynamics of the U.S. Senate race are different, which gives Team Joe Heck hope. If he can win his own congressional district, he has a chance. The numbers there don't look good, as you will see below, but Heck should run well ahead of Danny Tarkanian.)
Hele artikel:

http://www.ktnv.com/news/ralston/the-nevada-early-voting-blog
pi_166479070
Hoe laat zou de uitslag zijn vanavond?
pi_166479087
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Niet :P

Morgennacht (dus woensdag ochtend) ergens tussen 2 en 10 afhankelijk van wat je bedoelt met de uitslag
pi_166479112
quote:
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_166479140
quote:
23.00 ;)
  maandag 7 november 2016 @ 16:44:45 #158
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166479165
quote:
9s.gif Op maandag 7 november 2016 16:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

23.00 ;)
Als Renswoude bekend is.
pi_166479216
jmartNYT twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:15:28 .@steveschale:" 87.7% of the entire 2012 election turnout has already voted in [Miami-] Dade." reageer retweet
Miami lijkt me een democratisch bolwerk, goede dingen voor Clinton.

En gewoon nog een statistiekje

davesund twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:41:54 Douglas County #NE02Returned Ballots/Early Votes 11/6:D 33,994 46.1%R 26,700 36.2%I 12,555 17.0%Total 73,753 reageer retweet
Is een democratische county in het 2nd district waar trump dus voor lag in de polls, maar of dit nou goed if of slecht voor clinton ??
pi_166479228
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als Renswoude bekend is.
:Y
pi_166479250
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Misschien lees ik die ttwitter thread anders dan jij, maar hij wordt "op het matje geroepen" (even geen beter woord voorhanden) dat zijn forecasts totaal at odds lijken te zijn met de werkelijkheid en zijn reactie is dat hij niet de werkelijkheid probeert te voorspellen maar slechts polls agregeert terwijl zijn hele bestaan altijd heeft gedraaid om de werkelijkheid beter te voorspellen met polls.
Ik denk dat het verschil in lezing vooral zit in het feit dat voor mij statistieken over early voting niet zozeer 'de werkelijkheid' zijn, maar meer andere inputdata. ;)
Uiteindelijk zijn er geen keiharde cijfers over hoeveel stemmen elke kandidaat inmiddels heeft behaald, maar enkel 'exit polls' en demografische kenmerken.

quote:
Zijn antwoord klopt ook niet helemaal, de reden waarom Clinton het slechter doet in zijn forecasts is omdat hij overal een correctie van -1.6/1.7% tegen Hillary op gooit, niemand weet waarom. De forecasts die puur en alleen agregaten (zonder de fancy correlaties en aanpassingen) liggen op dit moment veel dichter bij de ev results.
Overal een negatieve correctie voor Clinton? Als ik de updates erbij pak, dan zie ik toch voldoende correcties in het voordeel van Clinton.
pi_166479314
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:47 schreef skysherrif het volgende:
jmartNYT twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:15:28 .@steveschale:" 87.7% of the entire 2012 election turnout has already voted in [Miami-] Dade." reageer retweet
Miami lijkt me een democratisch bolwerk, goede dingen voor Clinton.

En gewoon nog een statistiekje

davesund twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:41:54 Douglas County #NE02Returned Ballots/Early Votes 11/6:D 33,994 46.1%R 26,700 36.2%I 12,555 17.0%Total 73,753 reageer retweet
Is een democratische county in het 2nd district waar trump dus voor lag in de polls, maar of dit nou goed if of slecht voor clinton ??
Douglas County CO?

Dan was dit de uitslag in 2012:

Mitt Romney (GOP)
62.5%
(93,930)
Barack Obama (Dem)
36.0%
(54,093)

Dus dat zou zeer goed nieuws zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil in lezing vooral zit in het feit dat voor mij statistieken over early voting niet zozeer 'de werkelijkheid' zijn, maar meer andere inputdata. ;)
Uiteindelijk zijn er geen keiharde cijfers over hoeveel stemmen elke kandidaat inmiddels heeft behaald, maar enkel 'exit polls' en demografische kenmerken.

[..]

Overal een negatieve correctie voor Clinton? Als ik de updates erbij pak, dan zie ik toch voldoende correcties in het voordeel van Clinton.
Je kunt eht vergelijken met pollster die gewoon de polls agregeert dan zul je zien dat voor elke staat ze ongeveer een -1.6% krijgt van Nate Silver. Pak er zo even voorbeeldje bij.

hmm terwijl ik googelde pollster florida was mijn eerste hit dit huffpost artikel wat over hetzelfde punt lijkt te gaan; http://www.huffingtonpost(...)1c33e4b0d9ce6fbc6f7f
pi_166479528
zackroth twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:54:24 Election protection worker says she's hearing from NC black voters scared 2 vote coz of Trump backers' intimidation. Worry abt losing jobs. reageer retweet
  maandag 7 november 2016 @ 17:05:17 #164
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166479571
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:03 schreef skysherrif het volgende:
zackroth twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:54:24 Election protection worker says she's hearing from NC black voters scared 2 vote coz of Trump backers' intimidation. Worry abt losing jobs. reageer retweet
Jij post wel veel details he?
pi_166479624
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij post wel veel details he?
Ik zou de opkomst van een belangrijke groep in een belangrijke staat geen detail noemen, maar ik vind dit interessanter atm dan een discussie over emails of rape allegations.
pi_166479769
Monolith had gelijk dat ze in 2012 verder voorstonden in Colorado:

LauraChapin twitterde op maandag 07-11-2016 om 17:12:16 Perspective: Rs have a 7K lead in Colorado ballot returns right now. At this point in 2012, they had a 34K vote lead. #copolitics reageer retweet
  maandag 7 november 2016 @ 17:16:14 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166479773
Clinton kansen bij 538 ietsje hoger op 67.6%, met NH als tipping point state.
FL, NC en NV zijn puur toss-up, en NH leaning D

Zou grappig zijn als NH met 4 Electoral Votes de beslissing kan brengen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 7 november 2016 @ 17:20:43 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166479868
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Douglas County CO?

Mitt Romney (GOP)
62.5%
(93,930)
Barack Obama (Dem)
36.0%
(54,093)

[..]

Je kunt eht vergelijken met pollster die gewoon de polls agregeert dan zul je zien dat voor elke staat ze ongeveer een -1.6% krijgt van Nate Silver. Pak er zo even voorbeeldje bij.

hmm terwijl ik googelde pollster florida was mijn eerste hit dit huffpost artikel wat over hetzelfde punt lijkt te gaan; http://www.huffingtonpost(...)1c33e4b0d9ce6fbc6f7f
3 weken terug had Clinton de 1.5% voordeel. Dat komt omdat Clinton toen nog groeiende was. Volgens mij nemen ze namelijk het gemiddelde van pakweg de afgelopen maand, maar doen dan nog een extra correctie om de meest recente peilingen extra waarde te geven. Kennelijk is het bij afgelopen verkiezingen zo geweest dat het momentum van de race een factor is bij de uitslag.

Gezien de kansen van Clinton weer heel licht stijgen de afgelopen 2 dagen, zou het kunnen dat die extra correctie minder in het voordeel van Trump zal zijn...

Alle ontwikkelingen de laatste week maakt het er voor de pollsters en co niet makkelijker op. :P
Géén kloon van tvlxd!
pi_166479910
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:16 schreef Montov het volgende:

NH is vgm alleen tipping point in het geval dat trump alle niet clinton firewall staten wint. Nevada verliest. En Colorado wint (uit haar firewall, die verder bestaat uit NH, Michigan, Penn, Wisconsin)

Als hij colorado wint is het 270 clinton en 268 trump in dat geval en heeft hij NH nodig. Wint hij wisconsin ipv colardo is het 269 maar zal house of representatives hem de overwinning geven (overigens ervanuitgaande dat hij maine 2nd district wint)
  maandag 7 november 2016 @ 17:43:44 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166480264
PRyan twitterde op zondag 06-11-2016 om 00:25:00 It's time for Republicans to come home and vote for a unified Republican ticket so we can move our country forward.… https://t.co/llFLAgELY0 reageer retweet

Ryan, de ruggengraatloze wezel. Hij leeft net zoals Trump in een alternatieve realiteit, maar in een realiteit waar Trump niet bestaat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_166480287
welke staat is dat?
  maandag 7 november 2016 @ 17:46:16 #173
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166480307
Gewoon het simpele predictwise.com volgen jongens. Het is een simpele website, maar naar mijn perceptie veel correcter, al moet ik bekennen dat dat een gevoel is en dat kan niet betrouwbaar zijn uiteraard.

Anyway bij Fivethirtyeight zie ik vreemde sprongen die echt niet zouden moeten voorkomen als je na elke poll duizenden monte carlo-simulaties uitvoert. Heb gisteren al een vreemd voorbeeld gepost daarover. Daarnaast lijkt het model me te complex en incorrect uitgevoerd met bijvoorbeeld die correctie van pollsters. Dat is onnodig pleisterplakken. En dan heb je ook nog dat overdreven gecorreleer tussen de staten. Utah is een hele andere staat dan Florida. Alabama is weer een hele andere staat dan Californië.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166480320
With one day to go until the election, there are four states that FiveThirtyEight puts at so close that neither candidate has even a two-thirds chance of winning:
Nevada (Clinton with a 51.1% chance to win)
North Carolina (Trump 51.6%)
Florida (Trump 51.5%)
New Hampshire (Clinton 64.1%)
If FiveThirtyEight's model is accurate and the other 46 states all fall where they're predicted to fall, then the story is those four states. If Trump can win ALL of them, he wins. If Clinton can win just ONE of them, she wins. That's the situation.

http://projects.fivethirt(...)cast/?ex_cid=rrpromo

Over en sluiten voor Trump dus. :+
pi_166480324
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 17:43 schreef Montov het volgende:
PRyan twitterde op zondag 06-11-2016 om 00:25:00 It's time for Republicans to come home and vote for a unified Republican ticket so we can move our country forward.… https://t.co/llFLAgELY0 reageer retweet
[ afbeelding ]

Ryan, de ruggengraatloze wezel. Hij leeft net zoals Trump in een alternatieve realiteit, maar in een realiteit waar Trump niet bestaat.
Te gemakkelijk, ook Trump zou geen dictator zijn die alles zelf beslist en die kan doen wat hij wil (ministers, adviseurs, houses...), al is het maar omdat hij het een en ander mist om dat te kunnen doen. Die Ryan denkt wellicht aan de Supreme Court en wat andere partijbelangen, zo gek is dat toch niet?
Hoe dan ook, als Trump de president wordt dan mogen we dat vooral wijten aan de corruptie van de Democraten (Wikileaks) en de onnozele Afro-Amerikaners die stemden zonder zich goed te verdiepen in het verleden van de kandidaten en de plannen. Just saying.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel wat beanstigend vind hoe Trump alle millieuakkoorden overboord wil gooien, niet dat HC goed is voor het milieu (fracking) maar Trump is op dat vlak helemaal een ramp.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 7 november 2016 @ 17:51:46 #176
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166480398
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Te gemakkelijk, ook Trump zou geen dictator zijn die alles zelf beslist en die kan doen wat hij wil (ministers, adviseurs, houses...), al is het maar omdat hij het een en ander mist om dat te kunnen doen. Die Ryan denkt wellicht aan de Supreme Court en wat andere partijbelangen, zo gek is dat toch niet?
Het verneukeratieve is dat Ryan zogenaamd Trump steunt, maar nooit zijn naam of foto gebruikt. Hij wil van 2 walletjes eten zodat hij de volgende verkiezingen nog steeds de alt-right kan krijgen, maar in het geval van een Trump verlies zich weer makkelijk kan distantieren. Leiderschap: 0.
Géén kloon van tvlxd!
pi_166480399
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 17:47 schreef Typisch het volgende:
With one day to go until the election, there are four states that FiveThirtyEight puts at so close that neither candidate has even a two-thirds chance of winning:
Nevada (Clinton with a 51.1% chance to win)
North Carolina (Trump 51.6%)
Florida (Trump 51.5%)
New Hampshire (Clinton 64.1%)
If FiveThirtyEight's model is accurate and the other 46 states all fall where they're predicted to fall, then the story is those four states. If Trump can win ALL of them, he wins. If Clinton can win just ONE of them, she wins. That's the situation.

http://projects.fivethirt(...)cast/?ex_cid=rrpromo

Over en sluiten voor Trump dus. :+
Ik heb andere geluiden opgevangen over New Hampshire, het lijkt een wat hoog cherrypick-gehalte te hebben. We zullen het wel zien. Over twee dagen weten we welke organisaties wel en niet aan luchtfietserij deden. :)
Merk op dat 51-52% weinig waard is, dat zijn allemaal staten die erg gemakkelijk naar de ander kunnen gaan bij de best uitgevoerde polls.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-11-2016 17:58:21 ]
#NoDAPL
  maandag 7 november 2016 @ 17:53:40 #178
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166480432
Verwachting van dailykos, voor wat het waard is:

Géén kloon van tvlxd!
pi_166480435
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Het verneukeratieve is dat Ryan zogenaamd Trump steunt, maar nooit zijn naam of foto gebruikt. Hij wil van 2 walletjes eten zodat hij de volgende verkiezingen nog steeds de alt-right kan krijgen, maar in het geval van een Trump verlies zich weer makkelijk kan distantieren. Leiderschap: 0.
Fair enough.
#NoDAPL
pi_166480452
Opinion_Savvy twitterde op maandag 07-11-2016 om 17:47:56 Final #poll:#Florida General 11/5-11/6 Clinton - 48% (+2)Trump - 46%Johnson - 3%Stein - 1%#FlaPolhttps://t.co/iDLGpgfSrT reageer retweet
pi_166480481
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:53 schreef Montov het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb mijn twijfels over PA (en wat staten die lichtblauw zijn ingekleurd), PA is een van de staten die het meest last heeft gehad van het disappearing middle class fenomeen. HC gaat daar niet zo ruim winnen als dat wordt verwacht, als ze die wint.
#NoDAPL
pi_166480506
Kan je nagaan als trump wel samenhangend kon antwoorden over vragen betreffende supreme court, geen pussy tape had en een ground game had die maar in de buurt kwam van die van Clinton.
pi_166480521
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:58 schreef skysherrif het volgende:
Kan je nagaan als trump wel samenhangend kon antwoorden over vragen betreffende supreme court, geen pussy tape had en een ground game had die maar in de buurt kwam van die van Clinton.
Geen twijfel over mogelijk, elke normale Republikeinse kandidaat had gehakt gemaakt van HC. Het is niet voor niets dat zij 8 jaar geleden kansloos verloor van Obama.
#NoDAPL
pi_166480556
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Opinion_Savvy twitterde op maandag 07-11-2016 om 17:47:56 Final #poll:#Florida General 11/5-11/6 Clinton - 48% (+2)Trump - 46%Johnson - 3%Stein - 1%#FlaPolhttps://t.co/iDLGpgfSrT reageer retweet
  maandag 7 november 2016 @ 18:01:40 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166480564
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen twijfel over mogelijk, elke normale Republikeinse kandidaat had gehakt gemaakt van HC. Het is niet voor niets dat zij 8 jaar geleden kansloos verloor van Obama.
Dat klinkt plausibel, maar als andere Republikeinen al niet van Trump konden winnen, hoe zouden ze dan van Clinton winnen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_166480566
Komt Assange nou nog met iets, had ik dat goed begrepen?
I´m back.
pi_166480569
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 15:39 schreef cb2013 het volgende:
Nieuwe Trump ad. #MAGA #DrainTheSwamp
:o _O_
pi_166480609
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat klinkt plausibel, maar als andere Republikeinen al niet van Trump konden winnen, hoe zouden ze dan van Clinton winnen?
Ander soort race, ander soort stempubliek (15% van de Republikeinen of zo). Net als dat Sanders nationaal populairder is dan HC en bij een breder publiek. Sanders zou het nationaal beter doen dan HC (zie ook alle 1 op 1 polls), een aantal R zouden het nationaal beter doen dan Trump.
#NoDAPL
pi_166480610
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Omdat die strijd natuurlijk zeer anders is, normaal gezien zouden de republikeinen zich gewoon anchter de nominee scharen, maarja dit is giswerk
pi_166480640
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Omdat die strijd natuurlijk zeer anders is, normaal gezien zouden de republikeinen zich gewoon anchter de nominee scharen, maarja dit is giswerk
HC heeft echter hetzelfde probleem, zij verliest ook een deel van het publiek en niet eens per se omdat ze op een andere kandidaat stemmen. Als mensen maar niet thuis blijven, stem dan op Stein of schrijf een naam (Sanders bijvoorbeeld) op uit protest. Alles beter dan thuis blijven.
#NoDAPL
pi_166480650
quote:

[..]

... Het is niet voor niets dat zij 8 jaar geleden kansloos verloor van Obama.
Dat was een fantastische primary. Clinton die zo nu en dan een staat net won, terwijl Obama heel consequent enorme aantallen delegates bleef toevoegen. Dat had team Obama heel sterk uitgevoerd.
pi_166480655
https://docs.google.com/s(...)/edit#gid=1261198478

Voor de liefhebber een lijstje met alle GOP officials en hun steun voor Trump (of geen steun)
pi_166480670
Nog wel een mooi verhaal van een 96-jarige vrouw en haar geschiedenis:
https://www.washingtonpos(...)story.html?tid=sm_fb
pi_166480671
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:06 schreef Broomer het volgende:

[..]

Dat was een fantastische primary. Clinton die zo nu en dan een staat net won, terwijl Obama heel consequent enorme aantallen delegates bleef toevoegen. Dat had team Obama heel sterk uitgevoerd.
Dat klopt - met het grote geld van de bekende donors en met Podesta trouwens, het was geen undergroundbeweging zoals toen werd gesuggeerd - maar het zegt ook iets over de zwakte van HC. Intern maakten ze zich er ook zorgen om, ze wisten dat zij zwak is in het debat en dat ze weinig charisma heeft en zo. Je kan op Wikileaks wat opmerkingen hierover lezen.
#NoDAPL
pi_166480689
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:06 schreef skysherrif het volgende:
https://docs.google.com/s(...)/edit#gid=1261198478

Voor de liefhebber een lijstje met alle GOP officials en hun steun voor Trump (of geen steun)
Leuk. Jammer dat ze niet even een kolommetje met de functie van die republikeinen erbij hebben gezet. Dat zou het veel makkelijker maken om te scannen.
pi_166480707
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:01 schreef Ryan3 het volgende:
Komt Assange nou nog met iets, had ik dat goed begrepen?
Maandag(USA), hij heeft nog even. ;)
#NoDAPL
pi_166480721
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:08 schreef Broomer het volgende:

[..]

Leuk. Jammer dat ze niet even een kolommetje met de functie van die republikeinen erbij hebben gezet. Dat zou het veel makkelijker maken om te scannen.
Onderaan zie je 57 R die hem niet supporten, klik die aan, daar staat bij wie hem niet support met wel hun fucntie erbij.
pi_166480735
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vannacht voor ons dus...
I´m back.
pi_166480768
quote:

[..]

Het is niet voor niets dat zij 8 jaar geleden kansloos verloor van Obama.
Overdrijf je nu niet? Ze won de popular vote.
pi_166480854
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Jammer dat er ook een heel scala aan polls bestaat die stellen dat hrc Florida gaat winnen. http://projects.fivethirt(...)on-forecast/florida/
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_166480866
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2016 18:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jammer dat er ook een heel scala aan polls bestaat die stellen dat hrc Florida gaat winnen. http://projects.fivethirt(...)on-forecast/florida/
Hij claimed toch ook niet dat hij er niet zijn? Alle polls worden gewoon gepost.

over het algemeen is florida erg close.
  maandag 7 november 2016 @ 18:17:34 #202
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166480884
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alleen als je Florida en Michigan meetelt, waar Obama niet meedeed (volgens de regels van de DNC ivm vroegtijdig stemmen).
Géén kloon van tvlxd!
pi_166480929
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb andere geluiden opgevangen over New Hampshire, het lijkt een wat hoog cherrypick-gehalte te hebben. We zullen het wel zien. Over twee dagen weten we welke organisaties wel en niet aan luchtfietserij deden. :)
Merk op dat 51-52% weinig waard is, dat zijn allemaal staten die erg gemakkelijk naar de ander kunnen gaan bij de best uitgevoerde polls.
Andere geluiden? Cherrypick-gehalte? Best uitgevoerde polls?

Deze post is luchtfietserij. Het (538) betreft een model... Dus het gaat hier niet om "de best uitgevoerde polls". Je snapt het verschil toch wel?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_166480938
quote:
12s.gif Op maandag 7 november 2016 18:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik qoute daar toch ook een eerdere poll die HC laat winnen
pi_166480992
FranPelayo twitterde op maandag 07-11-2016 om 17:00:22 +453.8K Latinos voted early in Florida, that's an increase of 86.9% compared to 2012 reageer retweet
pi_166480993
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Andere geluiden? Cherrypick-gehalte? Best uitgevoerde polls?

Deze post is luchtfietserij. Het (538) betreft een model... Dus het gaat hier niet om "de best uitgevoerde polls". Je snapt het verschil toch wel?
Ja, en in tegenstelling tot jou begrijp ik ook de tekortkomingen die daarmee gepaard gaan. Voor de trend is 538 interessant maar als jij denkt dat het getal wat 538 geeft per definitie een betere indicatie geeft dan dat van eender welke individuele poll dan begrijp jij er het een en ander niet van.
Zullen we nu weer normaal doen tegen elkaar en als volwassenen discussiëren?
#NoDAPL
pi_166481006
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:17 schreef Montov het volgende:

[..]

Alleen als je Florida en Michigan meetelt, waar Obama niet meedeed (volgens de regels van de DNC ivm vroegtijdig stemmen).
Dat hij in Michigan niet meedeed zag ik er niet meteen bij staan op Wikipedia, dank voor de correctie.
Overigens deed hij volgens hen wel mee in Florida (en haalde 32,93 procent van de stemmen).
pi_166481032
al de 2e poll die ik zie met gigantische trump lead in florida op election day, wie kan me dan verklaren waarom clinton lijkt te winnen>

PpollingNumbers twitterde op zondag 06-11-2016 om 16:40:08 CBS/YouGov Poll,Among Those Who Plan Voting On Election Day:Ohio:Trump 49 (+8)Clinton 41Florida:Trump 51 (+16)Clinton 35 reageer retweet
pi_166481074
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Onderaan zie je 57 R die hem niet supporten, klik die aan, daar staat bij wie hem niet support met wel hun fucntie erbij.
Ah bedankt! Dat maakt het veel makkelijker om een idee te krijgen. best wel indrukwekkend lijstje eigenlijk.
pi_166481155
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, en in tegenstelling tot jou begrijp ik ook de tekortkomingen die daarmee gepaard gaan. Voor de trend is 538 interessant maar als jij denkt dat het getal wat 538 geeft per definitie een betere indicatie geeft dan dat van eender welke individuele poll dan begrijp jij er het een en ander niet van.
Zullen we nu weer normaal doen tegen elkaar en als volwassenen discussiëren?
Benoem het dan ook direct, inplaats van vage insinuaties dat het niet klopt. Cherrypicking in het model? Welke tekortkomingen? Hoezo alleen in die staten? Welke andere informatie heb jij? En hoezo geeft het model in deze gevallen geen betere indicatie?
pi_166481167
Vanaf 50s , onbetaalbaar. Misschien nog mooier dan Jeb Bush die bij de Rotary van het podium wordt gestuurd. :)

#NoDAPL
pi_166481187
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:24 schreef skysherrif het volgende:
al de 2e poll die ik zie met gigantische trump lead in florida op election day, wie kan me dan verklaren waarom clinton lijkt te winnen>

PpollingNumbers twitterde op zondag 06-11-2016 om 16:40:08 CBS/YouGov Poll,Among Those Who Plan Voting On Election Day:Ohio:Trump 49 (+8)Clinton 41Florida:Trump 51 (+16)Clinton 35 reageer retweet
Omdat een hoop mensen al gestemd hebben? Zo ongeveer de helft, misschien meer.

http://www.miamiherald.co(...)rticle112771418.html

Maar 16 punt is wel erg veel, daar heb je gelijk in.
pi_166481234
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:29 schreef Broomer het volgende:

[..]

Omdat een hoop mensen al gestemd hebben? Zo ongeveer de helft, misschien meer.

http://www.miamiherald.co(...)rticle112771418.html
Maar ik zag dat het redelijk gelijk opging qua votes, wel een voordeel voor democraten en geef dan nog wat extra votes omdat er meer republikeinse overlopers zullen zijn..... nog steeds een enorm gat...
pi_166481246
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:17 schreef Montov het volgende:

[..]

In Florida deed Obama wel degelijk mee. In Michigan niet inderdaad.
pi_166481259
quote:

Vlak daarboven zag ik vermeld staan dat het een toss up zou worden. Dat lijkt me realistischer, Cenk Uygur gaat ervan uit dat Trump licht favoriet is in Florida en hij hoopt vurig dat Trump verliest (terwijl hij HC minstens zo gruwelijk vindt als ik).
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:16 schreef Montov het volgende:

#NoDAPL
pi_166481342
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:19 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik qoute daar toch ook een eerdere poll die HC laat winnen
Excuses, bedoelde te verduidelijken dat Florida de laatste dagen naar Hillary neigt.
  maandag 7 november 2016 @ 18:35:47 #217
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166481379
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vlak daarboven zag ik vermeld staan dat het een toss up zou worden. Dat lijkt me realistischer, Cenk Uygur gaat ervan uit dat Trump licht favoriet is in Florida en hij hoopt vurig dat Trump verliest (terwijl hij HC minstens zo gruwelijk vindt als ik).

[..]

Trump 'piekt' te vroeg, genoeg redenen om stemmers die trump om welke reden dan ook niet te willen steunen, toch op komen dagen.
pi_166481440
quote:

Omdat pakweg 2/3e van de stemmen early votes zijn?
pi_166481486
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2016 18:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Trump 'piekt' te vroeg, genoeg redenen om stemmers die trump om welke reden dan ook niet te willen steunen, toch op komen dagen.
Dat geldt natuurlijk voor de beide kampen maar ik ben het met je eens dat het gunstig zou zijn voor Trump als HC net een voldoende grote voorsprong heeft dat HC-stemmers zich veilig wanen zodat bijvoorbeeld een groter deel toch maar zijn/haar geweten volgt en bijv. op Stein stemt of Sanders zijn naam opschrijft in plaats van op HC te stemmen. We zullen het wel zien, over twee dagen weten we wie er heeft gewonnen, dan alleen nog zien of dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen, aangezien er stemmachines worden gebruikt die heel erg gemakkelijk gemanipuleerd kunnen worden (minder dan 1 minuut tijd zonder bijzondere technische kennis nodig te hebben) is dat helaas ook een vraagteken. Een goede reden om nooit stemmachines toe te staan als volk.
#NoDAPL
pi_166481528
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat pakweg 2/3e van de stemmen early votes zijn?
maar zo heel ver voor lijkt clinton toch niet in de votes te staan?
  maandag 7 november 2016 @ 18:41:53 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166481544
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Wikileakstweet was toch nep?
Anonymous had ook iets aangekondigd, weet niet of die boodschap echt was.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166481571
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker links ook, die Trump. Las dat hij de infrastructuur wil privatiseren.
Ook ons Klopkoekje is een mooi voorbeeld van de hoefijzertheorie.
pi_166481585
De stemmen van de early votters zijn die officieus al bekend?
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 18:44:05 #224
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166481600
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:43 schreef Adrie072 het volgende:
De stemmen van de early votters zijn die officieus al bekend?
Nee. Alleen of de stemmers democraten, republikeinen of independents waren.
  maandag 7 november 2016 @ 18:46:12 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166481638
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:41 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zijn die polls niet voor mensen die nog moeten gaan stemmen op election day? Dat zou het verklaren..
pi_166481645
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zijn die polls niet voor mensen die nog moeten gaan stemmen op election day? Dat zou het verklaren..
Dat klopt, maar alsnog een groot significant verschil. AL is het maar 25 procent..
pi_166481678
EliotHiggins twitterde op maandag 07-11-2016 om 18:45:34 InfoWars just started its "Historic 52 Hour Election Coverage Broadcast". Expect an epic meltdown around hour 30 https://t.co/EctLipBrdy reageer retweet
ColborneMichael twitterde op maandag 07-11-2016 om 18:47:01 @EliotHiggins *minute 30 reageer retweet
Ghehehehe
  maandag 7 november 2016 @ 18:48:26 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166481682
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat klopt, maar alsnog een groot significant verschil. AL is het maar 25 procent..
Inderdaad wel een flink verschil, maar ik had in deze reeks begrepen dat er op election day een Trump wave verwacht wordt, al zal dat ook wel verschillen per staat.
  maandag 7 november 2016 @ 18:49:51 #229
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_166481713
Ik mis Obama nu al. Wat een klucht zijn Trump en Clinton ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 7 november 2016 @ 18:56:10 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166481880
de spanning begint hier wel wat toe te nemen, kan niet wachten tot morgen... ik blijf bang voor grote ongeregeldheden tijdens de dag en er na...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166481899
quote:
3s.gif Op maandag 7 november 2016 18:56 schreef Re het volgende:
de spanning begint hier wel wat toe te nemen, kan niet wachten tot morgen... ik blijf bang voor grote ongeregeldheden tijdens de dag en er na...
ben het eigenlijk compleet zat. Van mij mag het woensdagochtend zijn :P
pi_166481902
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 16:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Douglas County CO?

Mitt Romney (GOP)
62.5%
(93,930)
Barack Obama (Dem)
36.0%
(54,093)

[..]

En toch mis ik nog steeds de reden waarom de trend line adjustment gegoochel is om een bepaalde uitkomst te genereren zoals wordt gesuggereerd. Er staat vrij helder uitgelegd hoe het werkt, al ontbreekt de mate van de elasticiteit en eventuele aanpassingen die ze daar in doen. Datzelfde geldt echter voor peilingen waarin men bijvoorbeeld wegingen aanpast.

Je kunt de aanpassing terecht vinden of niet, net als je de rating / weging van polls terecht kunt vinden of niet, maar uiteindelijk zijn dat modelveronderstellingen die men doet.

Zoals de auteur zelf ook al aangeeft hanteert the Upshot dezelfde data als de HuffPo, maar zit daar qua kans een stuk lager vanwege een ander model.

Maar goed, over een paar dagen kunnen we zien in hoeverre de verschillende modellen de procentuele uitslag in elke staat weten te benaderen.
  maandag 7 november 2016 @ 18:57:39 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166481927
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ben het eigenlijk compleet zat. Van mij mag het woensdagochtend zijn :P
ja maar daar zit nou net die ene dag tussen

ben ook benieuwd naar de senaat natuurlijk 8 toss-ups voornamelijk republikeinen

PA: Toomey (R)
IN: Open (R)
WI: Johnson (R)
NV: Open (D)
MO: Blunt (R)
NH: Ayotte (R)
FL: Rubio (R)
NC: Burr (R)
pi_166481928
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 17:53 schreef Montov het volgende:

[ afbeelding ]
Exact mijn voorspelling _O_
pi_166481962
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:57 schreef L3gend het volgende:

[..]

Met die kaart wint Trump toch niet?
pi_166481966
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat mis je precies? Loze beloftes of een niet werkend zorgstelsel?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_166481969
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_166481972
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:57 schreef L3gend het volgende:

[..]

maine 2nd district?
pi_166481989
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Misschien het bombarderen van een half dozijn verschillende landen? Nou, maak je geen zorgen hoor, dat gaat heus wel door!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 7 november 2016 @ 19:00:42 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166482005
quote:

[..]

het zorgstelsel werkt dus wel, alleen heb je gewoon de opstartproblemen, niets onoverkomelijks aan... kleine employers daar ligt een probleem, maar 70% van de verzekerden blijven gewoon 75$ betalen voor hun healthcare....
pi_166482009
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat betekent niet zo veel als een aantal staten caucuses hebben. Die opkomst is veel minder, en dus worden die staten nauwelijks meegeteld.
  maandag 7 november 2016 @ 19:00:56 #243
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_166482011
quote:

[..]

Eloquentie en intellect
pi_166482017
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]

maine 2nd district?
Ik had in mijn voorspelling 1 maand geleden daar geen rekening gehouden, maar het blijft toss-up, dus ik blijf bij mijn voorspelling en vetrouw dat CLinton die houdt
pi_166482020
quote:

[..]

Ik heb de early votes in Florida niet echt helder, maar dat zijn allemaal meta-gegevens doorgaans.
pi_166482026
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:58 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat Clinton ook wint
  maandag 7 november 2016 @ 19:01:31 #247
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_166482028
quote:

[..]

en ik mis de jaren 90 waar je bovenstaande zurigheid niet had als een politicus niet 100% deed zoals jij wilt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_166482051
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:58 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Correct.
  maandag 7 november 2016 @ 19:05:13 #249
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_166482126
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:01 schreef L3gend het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat Clinton ook wint
bijna zeker
graag op anoniem
pi_166482136
quote:

[..]

In verschillende polls staat Clinton voor in Early Voting. Om Clinton in te halen, moet Trump ruim winnen met ED vote, omdat Early vote een veel groter deel is dan ED vote is in Florida. Als je bijvoorbeeld 4% achterstaat met 2/3 van de stemmen, heb je 8% nodig van de resterende stemmen om dat gelijk te trekken
  maandag 7 november 2016 @ 19:10:34 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166482268
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:05 schreef L3gend het volgende:

[..]

In verschillende polls staat Clinton ( voor in Early Voting. Om Clinton in te halen, moet Trump ruim winnen met ED vote, omdat Early vote een veel groter deel is dan ED vote is in Florida. Als je bijvoorbeeld 4% achterstaat met 2/3 van de stemmen, heb je 8% nodig van de resterende stemmen om dat gelijk te trekken
150 mensen totaal

EV 52 vs 48 (4%)
ED 24 vs 26 (8%)

EV +ED 76 vs 74

of zo? (dus zelfs nog meer dan 8%)

*even snel zal wel verkeerd zijn
pi_166482302
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:05 schreef L3gend het volgende:

[..]

In verschillende polls staat Clinton voor in Early Voting. Om Clinton in te halen, moet Trump ruim winnen met ED vote, omdat Early vote een veel groter deel is dan ED vote is in Florida. Als je bijvoorbeeld 4% achterstaat met 2/3 van de stemmen, heb je 8% nodig van de resterende stemmen om dat gelijk te trekken
En hij staat in 2 polls die ik zag ronde 15 procent voor....
  maandag 7 november 2016 @ 19:14:32 #253
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166482372
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Polls blijven selectief en kunnen op een dergelijke manier uitgelegd worden.
pi_166482385
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat hij in Michigan niet meedeed zag ik er niet meteen bij staan op Wikipedia, dank voor de correctie.
Overigens deed hij volgens hen wel mee in Florida (en haalde 32,93 procent van de stemmen).
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Florida deed Obama wel degelijk mee. In Michigan niet inderdaad.
Technisch deed hij mee in Florida, maar hij heeft nooit campagne gevoerd in Florida in 2008 en de primary geboycot.

Sommigen hebben over paar incidenten in deze primary, maar de primary van 2008 was veel chaotische en slechter georganiseerd. Staten die plotseling hun primary datum naar voren schuiven, delegates die wel, niet of maar voor de helft meetelden. Ik snap toen heel erg dat Clinton toen zich beetje bestolen voelde, veel meer dan Sanders
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 november 2016 @ 19:17:05 #255
862 Arcee
Look closer
pi_166482457
quote:
Of het acht jaar lang tegenwerken van Republikeinen misschien?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_166482601
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:15 schreef L3gend het volgende:

[..]

[..]

Technisch deed hij mee in Florida, maar hij heeft nooit campagne gevoerd in Florida in 2008 en de primary geboycot.

Sommigen hebben over paar incidenten in deze primary, maar de primary van 2008 was veel chaotische en slechter georganiseerd. Staten die plotseling hun primary datum naar voren schuiven, delegates die wel, niet of maar voor de helft meetelden. Ik snap toen heel erg dat Clinton toen zich beetje bestolen voelde, veel meer dan Sanders
Klopt, voor mensen met iets meer historisch besef is de volstrekte paranoia omtrent deze primaries wat lachwekkend. Twee hele staten met een pro-Clinton lean en flink wat electoral votes die werden uitgesloten is wel even wat anders dan vage aantijgingen van corruptie.
pi_166482610
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]

In de Yougov poll, staat Clinton bijvoorbeeld 10% voor op Trump in Early Vote. Maar we moeten dit ook weer niet overanalyseren. Het wordt gewoon close in Florida. We komen morgen wel achter wie Florida heeft gewonnen, hopelijk
pi_166482625
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, voor mensen met iets meer historisch besef is de volstrekte paranoia omtrent deze primaries wat lachwekkend. Twee hele staten met een pro-Clinton lean en flink wat electoral votes die werden uitgesloten is wel even wat anders dan vage aantijgingen van corruptie.
Ach ja, het stampvoet lekker makkelijk als je bent opgejut door allerlei "alternatieve media"
pi_166482651
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:21 schreef L3gend het volgende:

[..]

In de Yougov poll, staat Clinton bijvoorbeeld 10% voor op Trump in Early Vote. Maar we moeten dit ook weer niet overanalyseren. Het wordt gewoon close in Florida. We komen morgen wel achter wie Florida heeft gewonnen, hopelijk
ach ben vandaag morgen en woensdag vrij (niet geheel toevallig) dus vandaar dat ik het hele topic een beetje onderspam met details en overanalyses _O-

pi_166482759
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:21 schreef L3gend het volgende:

[..]

Overmorgen voor mij, maar het wordt inderdaad de hoogste tijd. Scheelt weer in het BNW gehalte in POL en interessant om te zien hoe de uitslag zich verhoudt tot de polls en hoe de verschillende forecasters het deden.
Voor de Amerikanen onder ons hoop ik dat het Clinton wordt. :P
  maandag 7 november 2016 @ 19:33:05 #261
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166482913
wpjenna twitterde op maandag 07-11-2016 om 04:15:43 We just landed in Pittsburgh, were a woman is nearly in tears: "Don't schedule five rallies in a day if you can't m… https://t.co/ggM0J4qkrt reageer retweet
samsteinhp twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:40:37 wait. Trump still has to hold a rally in Pennsylvania before going to the rally in Virginia that was supposed to start 10 minutes ago? reageer retweet
http://www.salon.com/2016(...)ccount-and-his-mind/
Géén kloon van tvlxd!
pi_166482922
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 18:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Obama behoort bij mij wel tot het rijtje betere presidenten die Amerika heeft gehad, Die man was welbespraakt, had goede ideeën, een ongelooflijke charisma, was komisch, muzikaal, en uiterst intelligent.

De man had alleen de pech dat zijn ambtstermijn begon in een uiterst onzekere periode waar hij vooral moest puinruimen na het uitleven van zijn voorganger de grootste clown dat Amerika heeft gehad George W. Bush, sommige mensen lijken heel snel te zijn vergeten wat voor potje de familie Bush van dat ambt heeft gemaakt.
pi_166483041
quote:
16s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Montov het volgende:
wpjenna twitterde op maandag 07-11-2016 om 04:15:43 We just landed in Pittsburgh, were a woman is nearly in tears: "Don't schedule five rallies in a day if you can't m… https://t.co/ggM0J4qkrt reageer retweet
samsteinhp twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:40:37 wait. Trump still has to hold a rally in Pennsylvania before going to the rally in Virginia that was supposed to start 10 minutes ago? reageer retweet
http://www.salon.com/2016(...)ccount-and-his-mind/
Dit is vannacht en is gewoon naar alle rallies geweest.
pi_166483248
Hoe laat (NL tijd) zijn de eerste exit-polls? Of hoe werkt dat in de VS qua bekendmaking?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166483267
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:42 schreef franklop het volgende:
Hoe laat (NL tijd) zijn de eerste exit-polls? Of hoe werkt dat in de VS qua bekendmaking?
Dat verschilt per staat, volgens mij begint het om 1:00 Nederlandse tijd in de nacht.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166483403
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Obama behoort bij mij wel tot het rijtje betere presidenten die Amerika heeft gehad, Die man was welbespraakt, had goede ideeën, een ongelooflijke charisma, was komisch, muzikaal, en uiterst intelligent.

De man had alleen de pech dat zijn ambtstermijn begon in een uiterst onzekere periode waar hij vooral moest puinruimen na het uitleven van zijn voorganger de grootste clown dat Amerika heeft gehad George W. Bush, sommige mensen lijken heel snel te zijn vergeten wat voor potje de familie Bush van dat ambt heeft gemaakt.
Alle goede punten die jij noemt hebben te maken met Obama's voorkomen, qua beleid is het moeilijk vol te houden dat hij het echt goed gedaan heeft. De schuldenberg is bijna verdubbeld, Obamacare is ineffectief en duur en in het Midden-Oosten is nog meer chaos dan voorheen, o.a. met IS.
pi_166483480
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat verschilt per staat, volgens mij begint het om 1:00 Nederlandse tijd in de nacht.
Hmm ok, maar rond 4 uur ofzo pas eerste echte tekening in uitslagen ofzo?
pi_166483558
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alle goede punten die jij noemt hebben te maken met Obama's voorkomen, qua beleid is het moeilijk vol te houden dat hij het echt goed gedaan heeft. De schuldenberg is bijna verdubbeld, Obamacare is ineffectief en duur en in het Midden-Oosten is nog meer chaos dan voorheen, o.a. met IS.
Allemaal erfenissen van zijn voorganger.
  maandag 7 november 2016 @ 19:53:19 #269
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166483587
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Tussen 2 en 3 zijn al eerste exit-polls bekend in een paar swing states. Dat geeft een beeld.
Géén kloon van tvlxd!
pi_166483599
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:49 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar bijvoorbeeld Florida wordt relatief vroeg bekend volgens mij (2 uur Nederlandse tijd dacht ik), en als die naar Clinton gaat wordt het lastig/onmogelijk voor Trump.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166483600
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:53 schreef Montov het volgende:

[..]

Tussen 2 en 3 zijn al eerste exit-polls bekend in een paar swing states. Dat geeft een beeld.
Dat gaat een korte nacht worden. Thanks
  maandag 7 november 2016 @ 19:53:53 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166483602
ik denk als FL, OH, Penn, too close to call blijft dat het nog wel een lang nachtje kan worden
  maandag 7 november 2016 @ 19:55:21 #273
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166483640
Kan een mod het volgene plaatje in de OP zetten?

Géén kloon van tvlxd!
pi_166483707
quote:
Hup Trump
:D!
pi_166483877
Doei Mani :W

[ Bericht 37% gewijzigd door GSbrder op 07-11-2016 20:29:28 ]
  maandag 7 november 2016 @ 20:05:28 #276
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166483949
Liever op mijn own terms dan dat ik over een paar maanden een Tsar Bomba moet koppen hoor.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166483996
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:05 schreef Mani89 het volgende:
Liever op mijn own terms dan dat ik over een paar maanden een Tsar Bomba moet koppen hoor.
Oké man.
pi_166484017
quote:
we moeten sanchez en de ligt nog samen zien
en nouri hattrick tegen feyenoord zie nscoren :'(

PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 20:06:16 #Pennsylvania, @trfgrp Poll (11/3-5)Trump 48% (+1)Clinton 47%Johnson 2%Stein 1%https://t.co/wP2UbvC0vU reageer retweet
pi_166484071
We gaan die Zwarte Piet in ieder geval wel missen.
pi_166484097
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 20:07:52 Final National @newlatinovoice / @Adsmovil Poll,Among Latinos (11/1-6):Clinton 71% (+48)Trump 23%https://t.co/pTq0eWkSoH reageer retweet
13 point shift towards trump in a week, hispanic republican voters coming home?
pi_166484210
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar wie had het dan wel beter kunnen doen, Obama's ambtstermijn was in een uiterst beroerde periode geweest, misschien is de schuldenberg verdubbeld maar eerlijk gezegd is dat niks nieuws, schulden gieren namelijk altijd in Amerika de pan uit. Verder kun je wel zeggen dat Obamacare ineffectief is, maar ik vond de oude situatie ook niet echt perfect waarbij 50% van de arme Amerikanen stomweg geen zorgverzekering heeft. Ja en dan blijft het midden oosten over, een conflict dat al 60 jaar gaande is, Obama kun je daar echt niet de schuld van geven.

Dan is er nog altijd het gekakel tussen senatoren van beide partijen die het werk niet gedaan krijgen. Er wordt in het parlement te veel geruzied en er wordt te weinig iets gedaan aan de Amerikaanse problemen, Eva had dat laatst in haar programma nog zo mooi verwoord hoe de republikeinen en de democraten constant in de clinch liggen. Hier kan Obama niks aan doen maar daar wordt hij wel op afgerekend.

Met Obama heb ik veel meer een gevoel van rust en orde dan met zijn voorganger George W. Bush, die soms als een soort joker acteerde op het allerhoogste podium. Ik ben bang dat de geschiedenis zich herhaalt wanneer Donald Trump aan de macht komt. Die man kan niet met conflicten omgaan laat staan diplomatiek onderhandelen met Rusland. Rusland hoeft alleen maar te wachten op een fout van Trump, en de internationale rel is rond.
pi_166484498
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:09 schreef skysherrif het volgende:
PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 20:07:52 Final National @newlatinovoice / @Adsmovil Poll,Among Latinos (11/1-6):Clinton 71% (+48)Trump 23%https://t.co/pTq0eWkSoH reageer retweet
Iets met één poll en geen poll.
pi_166484544
quote:
We zullen je missen.
  maandag 7 november 2016 @ 20:26:50 #284
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166484694
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Iets met één poll en geen poll.
Een Pool is beter dan geen Pool.
Fade to Black
  maandag 7 november 2016 @ 20:27:34 #285
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_166484715
quote:
Ik ben ook voor Trump. Werkzaam in het vastgoed, hip kapsel, veel knappe vriendinnetjes, het nodige zelfvertrouwen en afkomstig uit een goed nest, ik kan me daar wel mee identificeren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_166484719
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:26 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Een Pool is beter dan geen Pool.
Daar denkt Geert heel anders over, maar verder is dit vrij loos off-topic gezever.
pi_166484760

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2016 20:29:03 ]
pi_166484778
Misschien wel handig voor sommige mensen:

Tabel afkomstig van Goldman Sachs voor de uitslagen. In ET-tijd, dus tel +6 uur daar bij voor onze tijd. Eerste uitslag is rond 02:00 uur waarschijnlijk (Indiana).
pi_166484911
jimsciutto twitterde op maandag 07-11-2016 om 19:29:54 Just in: Florida early voting surpasses entire turnout in disputed 2000 election: 2016 – 6,424,595 2000 - 5,861,223 #Election2016 reageer retweet

Early vote in Florida nog weinig reden voor feest bij de Democrats. En dat terwijl in de peilingen van Early Vote Clinton uitliep op Trump
  maandag 7 november 2016 @ 20:38:40 #290
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_166485105
quote:
Mmm Dat zijn wel allemaal likely voters. Er zijn juist een hoop niet likely latino voters gaan stemmen en die waren vast niet voor Trump gok ik.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_166485356
quote:
Bij deze tracker is er geen laatste verschuiving naar Trump toe. Beide trackers geven aan dat Trump minder doet dan Romney

Clinton 76
Trump 14

LatinoDecisions twitterde op zondag 06-11-2016 om 21:08:40 Good question - our 2012 final tracking poll had Obama 72 - Romney 23 (+49). Today we have 76-14 (+62) for Clinton @libphil_ reageer retweet
pi_166485916
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:38 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Mmm Dat zijn wel allemaal likely voters. Er zijn juist een hoop niet likely latino voters gaan stemmen en die waren vast niet voor Trump gok ik.
Ligt er maar net aan hoe 'likely' wordt bepaald.
pi_166486220
  maandag 7 november 2016 @ 21:07:19 #294
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166486313
In godsnaam laat Trump winnen!

Lets make America great again!

TRUMP#2016

Donald Trump _O_ _O_
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166486375
pollreport twitterde op maandag 07-11-2016 om 21:07:47 PRESIDENTClinton/Kaine (D) 47%Trump/Pence (R) 43%Johnson/Weld (L) 4%Stein/Baraka (G) 1%(ABC/WPost, LV, 11/3-6)https://t.co/8DTqbudirC reageer retweet
4 procent blijft een trend
pi_166486477
fukking ashole trump gaat winnen

ik weet het zeker

reken maar op 10 wereldoorlogen de komende acht jaar
pi_166486497
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:12 schreef Raram het volgende:

ik weet het zeker

Je weet zeker dat je niet in zijn electoraat zit?
pi_166486519
quote:

ik weet het zeker

Doe beter je best op de basisschool.
pi_166486542
quote:

ik weet het zeker

Soon, the Lion reigns :Y
pi_166486549
quote:

ik weet het zeker

Hoe weet je dat zo zeker, dan? Want ik ben zelf een beetje duizelig van al die polls uitpluizen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166486561
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:13 schreef Beach het volgende:

[..]

Doe beter je best op de basisschool.
Wat moet jij nou met je domme belediging joh...wacht maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')