Ik zou wakker blijven tot een uur of 2-3 voor de eastcoast staten die eigenlijk al wel duidelijk maken of het een win is of niet, en dan wekker zetten voor de officiele gehele uitslag.quote:Op maandag 7 november 2016 15:50 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah okay, ik was namelijk van plan om de wekker te zetten om de laatste momenten voor de uitslag mee te maken.
Ik geef haar 98% vs 2 voor Trump, de enige onzekerheid is dat er een boel democrats Trump zouden kunnnen stemmen (alle early election results gaan over partij lidmaatschap niet stemgedrag).quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet het zeker: Clinton wint. 100% zeker. Iedereen mag mij heel hard uitlachen als het niet zo is.
Ik ga sowieso heel hard lachen als het Trump wordtquote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet het zeker: Clinton wint. 100% zeker. Iedereen mag mij heel hard uitlachen als het niet zo is.
CNN is best een prima zender om te kijken vind ik.quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Moira. het volgende:
Welke zender is nou het best om vanuit Nederland live mee te kijken? Ik heb op de tv alleen CNN volgens mij, maar dat lijkt me nou ook niet echt bijster objectief. Is er online ergens iets te volgen morgennacht dat dat wél is?
102 is 102, 30% is 30%, wat vor subjectiviteit ben je bang voor?quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Moira. het volgende:
Welke zender is nou het best om vanuit Nederland live mee te kijken? Ik heb op de tv alleen CNN volgens mij, maar dat lijkt me nou ook niet echt bijster objectief. Is er online ergens iets te volgen morgennacht dat dat wél is?
De NOS is ook de hele nacht live dacht ik. Maar ik neem aan dat je liever een Amerikaanse zender bekijkt.quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Moira. het volgende:
Mag ik alvast beginnen met lachenquote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Tja, ik zou zo onderhand niks meer weten dat ECHT compleet onpartijdig is. Ik zou gewoon CNN doen. Vorige keer heb ik het vooral via FOX gevolgd. Ook heel partijdig, maar wel leuk.quote:Op maandag 7 november 2016 15:54 schreef Moira. het volgende:
Nja, weet ik eigenlijk ook nietquote:Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
102 is 102, 30% is 30%, wat vor subjectiviteit ben je bang voor?
Thanks! Ja Amerikaanse zender is wel leukerquote:Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef Infection het volgende:
[..]
De NOS is ook de hele nacht live dacht ik. Maar ik neem aan dat je liever een Amerikaanse zender bekijkt.
Aight, thanksquote:Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Tja, ik zou zo onderhand niks meer weten dat ECHT compleet onpartijdig is. Ik zou gewoon CNN doen. Vorige keer heb ik het vooral via FOX gevolgd. Ook heel partijdig, maar wel leuk.
Berichtgeving zal toch heel anders zijn bij de een dan bij de ander.quote:Op maandag 7 november 2016 15:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
102 is 102, 30% is 30%, wat vor subjectiviteit ben je bang voor?
Of als je de kaart ziet van Amerika (rood/blauw) zonder EV erbij (ik vroeger)quote:Op maandag 7 november 2016 15:59 schreef L3gend het volgende:
Overigens verwacht ik sommige dat ze Trump zien winnen morgen tijdens Election Night, omdat de eerste resultaten uit het platteland hem een voorsprong geven
quote:Op maandag 7 november 2016 15:59 schreef L3gend het volgende:
Overigens verwacht ik sommige dat ze Trump zien winnen morgen tijdens Election Night, omdat de eerste resultaten uit het platteland hem een voorsprong geven
quote:Trump heeft Kansas gewonnen
Trump heeft Arkansas gewonnen![]()
Trump is de nieuwe president![]()
Ja hoorquote:Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Mag ik alvast beginnen met lachen![]()
![]()
Vooral in New England wil dat nog wel eens langzaam gaan dat tellen, 4 jaar geleden duurde het in ieder geval vrij lang. Grotere meer westelijk gelegen staten als Indiana en Kentucky waren al lang en breed binnen voordat er eens nieuws van de oostkust kwam.quote:Op maandag 7 november 2016 15:56 schreef L3gend het volgende:
Ik zou eerst naar Florida kijken rond 2 uur, als Clinton daar wint, dan is het afgelopen. Als het daar heel close wordt of Trump wint, dan moet je naar Mid Western states kijken zoals Michigan en Pennsylvania. Als Clinton daar stand houdt dan moeten we heel lang wachten op kleine staten als Nevada en New Hampshire
Zorg je ook 'serveersters'?quote:Op maandag 7 november 2016 16:04 schreef skysherrif het volgende:
Kunnen we geen fokmeet organiseren nog voor morgen.
Ik regel de hotdogs en de pizzas
Zoiets?quote:Op maandag 7 november 2016 16:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Of als je de kaart ziet van Amerika (rood/blauw) zonder EV erbij (ik vroeger)
Ik neem gewoon mijn laptop meequote:Op maandag 7 november 2016 16:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Zorg je ook 'serveersters'?
Het is jammer dat er alleen in grote steden wat verkiezingsbijeenkomsten zijn. Aan de andere kant: je kunt het nergens zo goed volgen als thuis bij je tv en internet.
En dat rood wordt sneller geteld dan het blauw. Dan krijg je morgen mensen zeggen: "Trump staat voor in Pennsylvania! Hij gaat winnen!"quote:
Achja lijkt me nog best grappig om het met zijn allen te volgen als ware een voetbalwedstrijdquote:Op maandag 7 november 2016 16:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Zorg je ook 'serveersters'?
Het is jammer dat er alleen in grote steden wat verkiezingsbijeenkomsten zijn. Aan de andere kant: je kunt het nergens zo goed volgen als thuis bij je tv en internet.
Ik lees er niet echt 'panic mode' in. Het polls-only model doet precies dat, forecasten op basis van de polls. Dat staat ook gewoon in de omschrijving van de drie modellen:quote:Op maandag 7 november 2016 15:45 schreef oompaloompa het volgende:
Nate Silver in panic mode? "nee we forecasten niet we aggregeren gewoon polls"twitter:NateSilver538 twitterde op maandag 07-11-2016 om 03:16:03@jonathanchait: Our model's job is to reflect the public polls and I think it does a super good job with that. Of course EV may be impt too. reageer retweet
Wat er feitelijk wordt geclaimd is dat er een structurele afwijking in de polls zit versus Early Voting en daarom de andere forecasts nauwkeurig zouden zijn. Dat is een hypothese die woensdag getoetst kan worden. Het zou kunnen dat de EV resultaten een teken aan de wand zijn voor wat betreft de hypothese dat door een verschil in ground game de polls het een stuk spannender laten lijken dan het is, maar misschien ook niet.quote:Polls-plus: Combines polls with an economic index. Since the economic index implies that this election should be a tossup, it assumes the race will tighten somewhat.
Polls-only: A simpler, what-you-see-is-what-you-get version of the model. It assumes current polls reflect the best forecast for November, although with a lot of uncertainty.
Now-cast: A projection of what would happen in a hypothetical election held today. Much more aggressive than the other models.
Die twee hebben weinig meer met elkaar te maken als je de enorme lijst met prominente republikeinen ziet die morgen niet of met zeer veel tegenzin op Trump gaan stemmen.quote:
Niet dat trump iets heeft aan NM denk iktwitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:11:02New Mexico Zia Poll:Clinton 46 (+2)Trump 44Johnson 6Was HRC+3%, 4 days ago https://t.co/79JEz6PtlM reageer retweet
Door die kleine daling zakte op 538 Clintons kansen als geheel opeens een procent.quote:Op maandag 7 november 2016 16:13 schreef skysherrif het volgende:
Niet dat trump iets heeft aan NM denk iktwitter:PpollingNumbers twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:11:02New Mexico Zia Poll:Clinton 46 (+2)Trump 44Johnson 6Was HRC+3%, 4 days ago https://t.co/79JEz6PtlM reageer retweet
(((nate))) weet misschien meer dan wijquote:Op maandag 7 november 2016 16:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Door die kleine daling zakte op 538 Clintons kansen als geheel opeens een procent.
Maar in die tweet ontkent hij te forecasten en i.p. daarvan slechts te aggregaten.quote:Op maandag 7 november 2016 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees er niet echt 'panic mode' in. Het polls-only model doet precies dat, forecasten op basis van de polls. Dat staat ook gewoon in de omschrijving van de drie modellen:
[..]
Wat er feitelijk wordt geclaimd is dat er een structurele afwijking in de polls zit versus Early Voting en daarom de andere forecasts nauwkeurig zouden zijn. Dat is een hypothese die woensdag getoetst kan worden. Het zou kunnen dat de EV resultaten een teken aan de wand zijn voor wat betreft de hypothese dat door een verschil in ground game de polls het een stuk spannender laten lijken dan het is, maar misschien ook niet.
Best apart eigenlijk, New Mexico was en is nog altijd een staat die je toch wel als veilig democratisch kan beschouwen.quote:Op maandag 7 november 2016 16:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Door die kleine daling zakte op 538 Clintons kansen als geheel opeens een procent.
quote:Op maandag 7 november 2016 16:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Best apart eigenlijk, New Mexico was en is nog altijd een staat die je toch wel als veilig democratisch kan beschouwen.
quote:New Mexico joined the Union in January 1912. It has participated in 26 presidential elections through 2012, with the results split almost down the middle; 14 for Democrats, 12 for Republicans. However, Democrats have now won 5 of the last 6 elections. This shift is at least partially due to the increasing support of the Democratic party by Latinos in recent years. Whichever party they’ve chosen, New Mexico voters have been remarkably good at siding with the winning candidate, only getting it wrong in 1976 (Gerald Ford) and 2000 (George W. Bush). In 2012, Barack Obama defeated Mitt Romney by 53% to 43%.
Dat komt omdat ze peilingen 'calibreren'. Een daling in New Mexico kan betekenen dat dezelfde trend in andere staten te zien is.quote:Op maandag 7 november 2016 16:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, ik zoek tegenwoordig ook altijd even de vorige peiling erbij, anders zijn de schommelingen soms op het eerste gezicht wat vreemd.quote:Op maandag 7 november 2016 16:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze peilingen 'calibreren'. Een daling in New Mexico kan betekenen dat dezelfde trend in andere staten te zien is.
Zou je NM inderdaad niet kunnen vergelijken met Florida als demographic?quote:Op maandag 7 november 2016 16:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze peilingen 'calibreren'. Een daling in New Mexico kan betekenen dat dezelfde trend in andere staten te zien is.
Volgens mij is die trend al een maand geleden ingezet dat er wat polls waren in NM die opvallend gunstig waren voor Trumpquote:Op maandag 7 november 2016 16:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, ik zoek tegenwoordig ook altijd even de vorige peiling erbij, anders zijn de schommelingen soms op het eerste gezicht wat vreemd.
Zelfs zo'n miniem Twitterbericht kan zo'n website niet correct interpreteren, allejezus.quote:Op maandag 7 november 2016 16:22 schreef Platinumgoat het volgende:
https://theconservativetr(...)onlight-live-stream/
quote:2.5 Mile Long Lines for Donald Trump Midnight Rally
twitter:galindezmichel1 twitterde op maandag 07-11-2016 om 00:09:15Trump rally in Leesburg.....people walking 2.5 miles to stand in line! https://t.co/vRJdpznxG3 reageer retweet
Waar zegt hij dat? Ik lees het er niet in eerlijk gezegd. Dat hij zegt dat hun forecasts de peilingen reflecteren (en dus niet bijvoorbeeld allerhande andere criteria of data) doet niets af aan het feit dat het nog steeds forecasts zijn.quote:Op maandag 7 november 2016 16:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar in die tweet ontkent hij te forecasten en i.p. daarvan slechts te aggregaten.
quote:@jonathanchait: If Hillary beats her public polls, we'll want to see what states it happened in to untangle EV, Comey, ground game, etc.
twitter:ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:22:47FL #earlyvote Race change vs 2012 via @electionsmithAfr-Am +70.6K (+9.2%)Hisp +453.8K (+86.9%)White +900K (+27.2%)Other +121.5K (+48.3%) reageer retweet
De Hispanic groei lijkt me niet bepaald gunstig voor Trump, maar deze cijfers zijn wel erg lastig te interpreteren zonder onderlinge verhoudingen.quote:Op maandag 7 november 2016 16:30 schreef skysherrif het volgende:
twitter:ElectProject twitterde op maandag 07-11-2016 om 16:22:47FL #earlyvote Race change vs 2012 via @electionsmithAfr-Am +70.6K (+9.2%)Hisp +453.8K (+86.9%)White +900K (+27.2%)Other +121.5K (+48.3%) reageer retweet
Lekker links ook, die Trump. Las dat hij de infrastructuur wil privatiseren.quote:
quote:Op maandag 7 november 2016 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Hispanic groei lijkt me niet bepaald gunstig voor Trump, maar deze cijfers zijn wel erg lastig te interpreteren zonder onderlinge verhoudingen.
twitter:electionsmith twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:37:02Florida Race/Ethnic votes cast & share of early vote to date:B: 834.6k (13.1%)H: 976.3k (15.3%)W: 4.2m (65.8%)All Other: 373k (5.8%) reageer retweet
Black -2.8%twitter:electionsmith twitterde op maandag 07-11-2016 om 14:52:37Florida Race/Ethnic votes cast & share of early vote in 2012:B: 764.0k (15.9%) H: 522.5k (10.9%) W: 3.3m (67.9%) All Other: 251.5k (7%) reageer retweet
Het aantal witte stemmers is dan weer gunstig voor Trump, hoewel een deel van de republikeinen dit jaar democratisch zou stemmen.quote:Op maandag 7 november 2016 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Hispanic groei lijkt me niet bepaald gunstig voor Trump, maar deze cijfers zijn wel erg lastig te interpreteren zonder onderlinge verhoudingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |