http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBGEL:2016:4504quote:Arnhem, 12 augustus 2016
Turner Yuri van Gelder heeft het kort geding dat hij had aangespannen tegen NOC*NSF verloren. Dat betekent dat NOC*NSF niet hoeft terug te komen op de beslissing om Yuri van Gelder niet meer te laten deelnemen aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
De rechter heeft vandaag alleen zijn beslissing genomen, een zogenoemd kop-staart-vonnis. Het uitgewerkte vonnis zal zo spoedig mogelijk openbaar worden gemaakt.
Iets minder hard gegaan dan gedacht.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ok. De moraalridders winnen vandaag. But i'll be back. Morgenochtend in deel 23.
Wat mij betreft heeft Yuri deze week redelijk verloren. Wat een shitload heeft hij over zich heen gekregen zeg..quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 15:53 schreef timmmmm het volgende: [..] Nou ja, hij heeft nu even veel als voor de uitspraak. Hij kon alleen maar winnen
nee rechter is niet eens met vorderingenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat staat nergens. Het enige wat de rechter zegt is dat hij niet terug naar Rio hoeft. Dat is heel wat anders.
Ik doel op turnliefhebbers die 12 jaar hebben uitgekeken naar Yuri in een Olympische ringenfinale, gezien hij die van 2004, 2008 en 2012 heeft gemist, nu eindelijk in een Olympische ringenfinale staat en dan dit laat gebeuren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ook weer lekker overdramatisch hoor. Hij heeft echt geen 12 jaar uitgekeken naar deze spelen
quote:Chef de mission wil niet reageren
De chef de mission van het Nederlands olympisch team, Maurits Hendriks, kreeg het vonnis te horen nadat hij net de roeisters Maaike Head en Ilse Paulis het goud in de lichte dubbeltwee had zien veroveren. Hij wilde geen reactie geven op de uitspraak, meldt het persbureau ANP. "Je weet dat ik twee weken niet met de pers praat. Dat was in Londen zo en ook in Sotsji. Het gaat hier om de sport. Mijn lippen blijven gesloten.''
hij heeft nu wel een enorme aanhang die tot moment van wegsturen nooit in v.Gelder of turnen geinteresseerd waren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef richolio het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft Yuri deze week redelijk verloren. Wat een shitload heeft hij over zich heen gekregen zeg..
Als je het hebt over rotte appels dan moet ik meteen hard lachen, de OS zit vol... met rotte appels. En volgens het IOC mag je gewoon deelnemen als je een rotte appel bent gezien de hele affaire Rusland.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat wegsturen vind ik ook in het belang van de topsport, rotte appels moet je wegsturen. Over Yuri zelf kan ik niet beoordelen, ik denk dat het wegsturen ook in zijn belang was gezien de publiciteit die anders toch wel losgekomen zou zijn.
heeft hij zelf gedaan hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef Andromache het volgende:
Ik maak me echt zorgen om hem. Echt waar. Ken die gast totaal niet. Maar wat wordt er nu van zijn leven nu zijn topsportcarrière op zo'n gruwelijke manier geknakt is?
Onzin. Hij kon op geen enkele manier deze consequenties verwachten.quote:
Dan had hij er wat meer voor moeten leven. Kom op zeg, gaan we nu echt iemand die meerdere kansen vergooit door drugsmisbruik en dit soort acties behandelen alsof het oh zo zielig is dat hij z'n dromen niet waar kon maken? Vervelend hoor, heus, maar hij heeft dit soort shit grotendeels in de hand gehad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik doel op turnliefhebbers die 12 jaar hebben uitgekeken naar Yuri in een Olympische ringenfinale, gezien hij die van 2004, 2008 en 2012 heeft gemist, nu eindelijk in een Olympische ringenfinale staat en dan dit laat gebeuren.
En Yuri zelf heeft vast al langer dan 12 jaar uitgekeken naar het turnen in een Olympische ringenfinale.
ach joh, doe niet zo drama queenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef Andromache het volgende:
Ik maak me echt zorgen om hem. Echt waar. Ken die gast totaal niet. Maar wat wordt er nu van zijn leven nu zijn topsportcarrière op zo'n gruwelijke manier geknakt is?
Akkoord, maar dat zegt niks over dat Yuri terecht of onterecht naar huis gestuurd is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee rechter is niet eens met vorderingen
Business class ticket, flink geldbedrag. In plaats van alleen het terugdraaien van beslissing
Het zou kunnen dat dit ook weer een inschattingsfout van v Gelder is geweest.
heus wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
Onzin. Hij kon op geen enkele manier deze consequenties verwachten.
Op een gegeven moment ga je het doorhebben. De hele wereld is verrot. Het gaat er om dat jij wat minder verrot bent dan de rest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het hebt over rotte appels dan moet ik meteen hard lachen, de OS zit vol... met rotte appels. En volgens het IOC mag je gewoon deelnemen als je een rotte appel bent gezien de hele affaire Rusland.
Dat maakt het hele geval dat zoveel potentie jaren achter elkaar zo veel mis blijft lopen (ongeacht dat het door eigen toedoen is) toch niet minder zonde voor de sport en de liefhebbers?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan had hij er wat meer voor moeten leven. Kom op zeg, gaan we nu echt iemand die meerdere kansen vergooit door drugsmisbruik en dit soort acties behandelen alsof het oh zo zielig is dat hij z'n dromen niet waar kon maken? Vervelend hoor, heus, maar hij heeft dit soort shit grotendeels in de hand gehad.
Je maakt mij niet wijs dat een weldenkend mens het een goed idee vindt om met zo'n geschiedenis op zo'n evenement tot 's ochtends vroeg aan de boemel te gaan
Natuurlijk welquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
Die jijbakken zijn toch nergens voor nodig johquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk welKom op zeg, je ziet drama en je duikt erop. Je laat je er een beetje door verblinden. Iemand met z'n historie snapt heus wel wat de consequenties van zo'n nacht kunnen zijn.
nee, maar dat heeft hij ook niet gevraagd aan rechter volgens mij. Kan ook niet in kort geding volgens mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Akkoord, maar dat zegt niks over dat Yuri terecht of onterecht naar huis gestuurd is.
Totaal mee oneens. Ken jij de sanctielijst van NOC-NSF? Nee dus. Die bestaat niet. Mensen zijn klaar met hem om persoonlijke redenen. Dat mag. Maar dan nog past deze straf niet. Niet nu en niet zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Natuurlijk welKom op zeg, je ziet drama en je duikt erop. Je laat je er een beetje door verblinden. Iemand met z'n historie snapt heus wel wat de consequenties van zo'n nacht kunnen zijn.
Dat klopt, maar dat HIJ er ZELF 12 jaar naar moest uitkijken had hij grotendeels in eigen hand natuurlijk. En daarnaast heeft hij al eerder wat rare acties gehad om toernooien doelbewust te ontwijken... Dus ja, hoe erg keek hij er naar uit....?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat maakt het hele geval dat zoveel potentie jaren achter elkaar zo veel mis blijft lopen (ongeacht dat het door eigen toedoen is) toch niet minder zonde voor de sport en de liefhebbers?
Dat vindt jij, ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:35 schreef Andromache het volgende:
[..]
Totaal mee oneens. Ken jij de sanctielijst van NOC-NSF? Nee dus. Die bestaat niet. Mensen zijn klaar met hem om persoonlijke redenen. Dat mag. Maar dan nog past deze straf niet. Niet nu en niet zo.
Ik had het ook niet over hem, hij is gewoon wederom dom geweest en heeft daarmee de liefhebbers teleurgesteld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat HIJ er ZELF 12 jaar naar moest uitkijken had hij grotendeels in eigen hand natuurlijk. En daarnaast heeft hij al eerder wat rare acties gehad om toernooien doelbewust te ontwijken... Dus ja, hoe erg keek hij er naar uit....?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik doel op turnliefhebbers die 12 jaar hebben uitgekeken naar Yuri in een Olympische ringenfinale, gezien hij die van 2004, 2008 en 2012 heeft gemist, nu eindelijk in een Olympische ringenfinale staat en dan dit laat gebeuren.
Dat is inderdaad ook erg triest maar daarom ben ik blij dat NOC*NSF wel consequent is in dit geval. Ik kan me ook geen topsport voorstellen waarbij men sporters die niet komen opdagen voor een training omdat ze de hele nacht op stap zijn geweest niet worden geschorst.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het hebt over rotte appels dan moet ik meteen hard lachen, de OS zit vol... met rotte appels. En volgens het IOC mag je gewoon deelnemen als je een rotte appel bent gezien de hele affaire Rusland.
Het wordt nu alleen een beetje vertaald naar dat Yuri terecht weggestuurd is en dat is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, maar dat heeft hij ook niet gevraagd aan rechter volgens mij. Kan ook niet in kort geding volgens mij.
En een beetje businessclass ticket eisen
Je hebt nu ten minste iemand in de finale die wel alles doet voor de sport, het is alleen een Fransman.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat maakt het hele geval dat zoveel potentie jaren achter elkaar zo veel mis blijft lopen (ongeacht dat het door eigen toedoen is) toch niet minder zonde voor de sport en de liefhebbers?
Het is ook het verschil, Rusland is bewezen dat het structureel doping gebruikt, dus je weet al dat het met de Russen altijd verdacht is. Nu drinkt Yuri een x aantal pilsjes waarvan elke atleet weet dat dit nooit veel kan zijn want top atleten kunnen niet goed tegen alcohol en NOC NSF slaat meteen groot alarm terwijl de rest van de wereld hun vierkant uitlacht. want dat is een concurrent minder voor de ringen gymnasten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Andromache het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga je het doorhebben. De hele wereld is verrot. Het gaat er om dat jij wat minder verrot bent dan de rest.
topsport ook weer. Het komt me eigenlijk de neus uit. Ik vind er geen bal meer aan. Machines zijn het. Geen mensen.
Ik vermoed dat hij wel al een paar waarschuwingen aan zijn broek had.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
Die ook alleen maar in de finale staat omdat zijn landgenoot zijn been brak in de kwalificatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt nu ten minste iemand in de finale die wel alles doet voor de sport, het is alleen een Fransman.
Die "op eigen kracht" zo goed was dat hij de finale niet kon halen, juist ja...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
Je hebt nu ten minste iemand in de finale die wel alles doet voor de sport, het is alleen een Fransman.
Als hij vlak voor de wedstrijd economy zou vliegen naar Rio weet je bij voorbaat al dat het niets wordt. Ik kan me niet voorstellen dat dat ticket de doorslag gaf voor de rechter.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, maar dat heeft hij ook niet gevraagd aan rechter volgens mij. Kan ook niet in kort geding volgens mij.
En een beetje businessclass ticket eisen
Ik begreep dat Ids Postma iedereen onder tafel dronk en die heeft toch best mooie prijzen gewonnen als schaatser.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nu drinkt Yuri een x aantal pilsjes waarvan elke atleet weet dat dit nooit veel kan zijn want top atleten kunnen niet goed tegen alcohol
Toch is dat niet ter tafel gekomen. Alleen 'jeweettoch'.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij wel al een paar waarschuwingen aan zijn broek had.
Op geen enkele manier...? Je zou zeggen dat iemand met zijn historie op zijn minst een béétje voorzichtig zou zijn ipv te gillen dat ie er schijt aan heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:32 schreef Andromache het volgende:
[..]
want? 2 centimeter meer beenruimte maakt verschil bij iemand van 1.61?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als hij vlak voor de wedstrijd economy zou vliegen naar Rio weet je bij voorbaat al dat het niets wordt. Ik kan me niet voorstellen dat dat ticket de doorslag gaf voor de rechter.
Andy Fordham ook...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik begreep dat Ids Postma iedereen onder tafel dronk en die heeft toch best mooie prijzen gewonnen als schaatser.
Je weet toch ook al topsporter op een OS dat er van je verwacht wordt dat je op de training komt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Op geen enkele manier...? Je zou zeggen dat iemand met zijn historie op zijn minst een béétje voorzichtig zou zijn ipv te gillen dat ie er schijt aan heeft.
hoeveel trainingen heeft hij gemist omdat hij te beroerd was zijn bed uit te komen dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik begreep dat Ids Postma iedereen onder tafel dronk en die heeft toch best mooie prijzen gewonnen als schaatser.
Dat hij een aardig potje kon darten wist ik, maar dat hij ook best mooie prijzen heeft gewonnen als schaatser is nieuw voor me.quote:
Ids komt dan ook gewoon uit Fryslan waar we nog wel als motto hebben: "'s Avonds een vent 's ochtends een vent"....quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoeveel trainingen heeft hij gemist omdat hij te beroerd was zijn bed uit te komen dan?
Misschien moet je ook even lezen op welke post ik reageerde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoeveel trainingen heeft hij gemist omdat hij te beroerd was zijn bed uit te komen dan?
Hij heeft het stoerdoenerig geroepen, nou en? Dan kan de rest gaan klikken bij de juf in Calimero-modus: 'Ik moet trainen en hij spijbelt en het is niet eerlijk!', maar dat maakt het niet moreel juist. Hij wordt op persoonlijke gronden aangepakt. Maar dit toernooi gaat niet om hoe aardig en knuffelbaar je atleten zijn. Het gaat om hoe goed ze presteren. En dat doet Yuri door zich te kwalificeren. Of althans, ik geloofde altijd dat het gaat om je prestaties. Nederland weer op zijn smalst. Kop boven het maaiveld, buiten de lijnen kleuren, geen vriendjes hebben, en PATS.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Op geen enkele manier...? Je zou zeggen dat iemand met zijn historie op zijn minst een béétje voorzichtig zou zijn ipv te gillen dat ie er schijt aan heeft.
De kansen waren niet zo goedquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef Greys het volgende:
Toch baal ik dat we nu nooit zullen weten of hij een medaille zou hebben gehaald.
Ik geef feministen de schuld, die wilde equality! Anders had je grote talenten/topsporters nog gewoon het handje boven het hoofd kunnen houden!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef Ulx het volgende:
Individualiteit en tegendraadsheid dient tegenwoordig echt te worden afgestraft.
Alles voor het Team. Als het niet goedschiks kan dan maar zo.
Zum kotzen.
misschien moet je gewoon even de vraag beantwoordenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Misschien moet je ook even lezen op welke post ik reageerde.
"Onze eigen boerenjongens moeten naar huis terwijl we maar blijven importeren voor kutsporten als pingpong"quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef computergirl het volgende:
De PVV zal het wel op de politieke agenda zetten, als ze hun achterban een beetje kennen.
WIJ EISEN ZUIPENDE SPORTERS!!!
Hm. Ik sta open voor veel argumenten maar jij praat echt álles goed van hem. Dan heeft een discussie daarover voor mij verder weinig zinquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hij heeft het stoerdoenerig geroepen, nou en? Dan kan de rest gaan klikken bij de juf in Calimero-modus: 'Ik moet trainen en hij spijbelt en het is niet eerlijk!', maar dat maakt het niet moreel juist. Hij wordt op persoonlijke gronden aangepakt. Maar dit toernooi gaat niet om hoe aardig en knuffelbaar je atleten zijn. Het gaat om hoe goed ze presteren. En dat doet Yuri door zich te kwalificeren. Of althans, ik geloofde altijd dat het gaat om je prestaties. Nederland weer op zijn smalst. Kop boven het maaiveld, buiten de lijnen kleuren, geen vriendjes hebben, en PATS.
Tijdens een OS?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef MakkieR het volgende:
Trouwens Michael Phelps is ook niet altijd een lieverdje geweest, gearresteerd voor rijden onder invloed.
Volgens meneer van Gelder was het niet geheel duidelijk dat hij moest trainen. Whotsapp niet gelezen en volgens eigen zeggen traint hij nooit een dag na een wedstrijdquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Je weet toch ook al topsporter op een OS dat er van je verwacht wordt dat je op de training komt.
Beetje eigen verantwoordelijkheid lijkt ook al te veel gevraagd.
Je doet wel echt een beetje overly dramatic.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hij heeft het stoerdoenerig geroepen, nou en? Dan kan de rest gaan klikken bij de juf in Calimero-modus: 'Ik moet trainen en hij spijbelt en het is niet eerlijk!', maar dat maakt het niet moreel juist. Hij wordt op persoonlijke gronden aangepakt. Maar dit toernooi gaat niet om hoe aardig en knuffelbaar je atleten zijn. Het gaat om hoe goed ze presteren. En dat doet Yuri door zich te kwalificeren. Of althans, ik geloofde altijd dat het gaat om je prestaties. Nederland weer op zijn smalst. Kop boven het maaiveld, buiten de lijnen kleuren, geen vriendjes hebben, en PATS.
En daarvoor ook gewoon zes maanden geschorst door de Amerikaanse zwembond en daardoor geen deelname aan het zwemsport wk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef MakkieR het volgende:
Trouwens Michael Phelps is ook niet altijd een lieverdje geweest, gearresteerd voor rijden onder invloed.
Die denken ook dat Darten een sport is, dus die kennen meer dan genoeg zuipende sportersquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef computergirl het volgende:
De PVV zal het wel op de politieke agenda zetten, als ze hun achterban een beetje kennen.
WIJ EISEN ZUIPENDE SPORTERS!!!
Dat doet Amerika geen pijnquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En daarvoor ook gewoon zes maanden geschorst door de Amerikaanse zwembond en daardoor geen deelname aan het zwemsport wk.
Nee, van hoeveel gemiste trainingen is een rel gemaakt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Behoorlijk.quote:
Nou zover is het nog niet. Als de complete uitspraak bekend wordt kan daar best in staan dat Yuri gewoon onterecht naar huis gestuurd is... Maar ja, om zoiets nu bekend te maken dan kan kun je nu de rest van het Olympische Team ook wel naar huis sturen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:43 schreef Ulx het volgende:
Individualiteit en tegendraadsheid dient tegenwoordig echt te worden afgestraft.
Alles voor het Team. Als het niet goedschiks kan dan maar zo.
Zum kotzen.
Nee hoor. ik praat niet alles goed. Ik vind hem een sukkel dat hij gaat drinken en niet eerlijk is over dat hij na gaat zitten bij vrienden/gasten/logees. En hij is stom dat hij niet gedisciplineerd genoeg is om op een training te verschijnen, of te communiceren dat hij de dag erna niet komt omdat dat niet goed is voor hem, iets dergeliks. Getuigt niet van respect jegens je begeleiding. Dan riskeer je dat men niet meer met je wil werken. Maar het gaat, nogmaals, om presteren, en dat doet hij. Had de beslissing dan niet uitgesteld kunnen worden? Ik ben nog steeds niet overtuigd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm. Ik sta open voor veel argumenten maar jij praat echt álles goed van hem. Dan heeft een discussie daarover voor mij verder weinig zin
Rijden onder invloed vind ik altijd erg als jij een voorbeeld bent voor kleine kinderen over de hele wereld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
jesus, zo dom ben je toch niet?
Dit doet mij ook geen pijn, ik zie je punt niet vrees ik.quote:
misschien zie je in dat dat niet nodig is, als je beseft dat ik juist reageerde op iemand die het drinken probeerde te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien moet je gewoon even de vraag beantwoorden
OS doet Amerika wel pijn, een WK helemaal niet, daar lachen ze om.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit doet mij ook geen pijn, ik zie je punt niet vrees ik.
Amerikanen willen toch alles winnen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
OS doet Amerika wel pijn, een WK helemaal niet, daar lachen ze om.
We're all individuals!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ik geef feministen de schuld, die wilde equality! Anders had je grote talenten/topsporters nog gewoon het handje boven het hoofd kunnen houden!
Wat ik probeer te zeggen is dat Yuri echt niet de enige bad guy is op de OS, het zit er vol mee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:49 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Amerikanen willen toch alles winnen?
Hm, zou kunnen. Er is echter geen reden aan te nemen dat hij niet ook geschorst zou zijn als het vlak voor de OS zou zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
OS doet Amerika wel pijn, een WK helemaal niet, daar lachen ze om.
Oké fair enough, dat je dat dom vindt had ik gemist. En wmb gaat het inderdaad ook om presteren, maar niet ten koste van alles. Ben het wel met je eens dat er wat mij betreft (nog) te weinig duidelijk is hoe hij zijn teamgenoten nou precies tot last was. Ik gok op sfeer en irritatie. Verder vind ik het naast het presteren terecht dat er bepaalde regels zijn vwb bijvoorbeeld alcohol en hoe je je als lid van een landenteam in de openbaarheid gedraagt en vertoont. Maar dat had ook met een dikke boete gekund.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:47 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee hoor. ik praat niet alles goed. Ik vind hem een sukkel dat hij gaat drinken en niet eerlijk is over dat hij na gaat zitten bij vrienden/gasten/logees. Maar het gaat, nogmaals, om presteren, en dat doet hij.
Toen was hij al gestopt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef MakkieR het volgende:
Dat heb je dan verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:49 schreef isax het volgende:
en zoals ik het begrijp heeft hij prestaties van andere atleten in gevaar gebracht dus helaas pindakaas ciao![]()
Hij zat fout, helemaal mee eens. Maar dat naar huis sturen is natuurlijk veel te regioreus geweest.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:49 schreef isax het volgende:
ik vind dat hij wel erg in de slachtoffer rol zat
mega hulpeloos enzo.
jonge jonge hij weet toch zelf ook wel dat hij niet goed zat?
en zoals ik het begrijp heeft hij prestaties van andere atleten in gevaar gebracht dus helaas pindakaas ciao![]()
ps. wel jammer want het was een goede soap.
Klopt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat Yuri echt niet de enige bad guy is op de OS, het zit er vol mee.
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:22:12Yuri van Gelder kan nog in hoger beroep. Die zaak zou zelfs vanavond al kunnen dienen https://t.co/28QwF0Ktvy reageer retweet
dan heb ik het verkeerdquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Was een jaar nadat hij weer was gaan trainen volgens google.
Hij mag iig wel even bij Katja komen turnen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:51 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:22:12Yuri van Gelder kan nog in hoger beroep. Die zaak zou zelfs vanavond al kunnen dienen https://t.co/28QwF0Ktvy reageer retweet
twitter:schuurman_katja twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:06:21@yvangelder @nocnsf Zeer onterecht. Lieve Yuri, Freek en ik nodigen jou en je vriendin uit om dan maar een avond écht feest te vieren. reageer retweet
die is ook dol op zuipenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij mag iig wel even bij Katja komen turnen...
twitter:schuurman_katja twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:06:21@yvangelder @nocnsf Zeer onterecht. Lieve Yuri, Freek en ik nodigen jou en je vriendin uit om dan maar een avond écht feest te vieren. reageer retweet
Je hebt er niets aan maar ik deel deze standpunten geheel. En ik vind het gek dat niet iedereen er zo over denkt. Het is n.l. de enige juiste zienswijze.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dan hadden ze maar wat beter hun best moeten doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het vooral sneu voor de Nederlandse turners die niet in de selecte voor Rio zaten en afvielen omdat men heeft gekozen voor van Gelder.
via nos.nlquote:Yuri van Gelder gaat niet in de beroep tegen de uitspraak van de rechter in Arnhem. De Olympische Spelen in Rio de Janeiro zijn daarmee definitief afgelopen voor de ringenspecialist. Van Gelder was door NOC*NSF weggestuurd uit Rio omdat hij zich niet aan de regels had gehouden. In kort geding probeerde hij zijn deelname aan de finale van maandag alsnog af te dwingen, maar de rechter in Arnhem heeft al zijn vorderingen afgewezen.
We sluiten dit liveblog. Een eventuele reactie van Van Gelder op de voor hem teleurstellende uitspraak, zullen wij in onze reguliere berichtgeving melden.
Die hebben heel goed hun best gedaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan hadden ze maar wat beter hun best moeten doen.
Wat ik er van begrijp is dat hij zich aan die niet bestaande (althans niet op papier) ongeschreven regels heeft gehouden, was van Bokhoven (coach) dat zat, die ging klagen bij Gootjes (van de KNGU) die ging in conclaaf met Bokhoven en Hendriks en toen moest Yuri maar naar huis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:49 schreef isax het volgende:
ik vind dat hij wel erg in de slachtoffer rol zat
mega hulpeloos enzo.
jonge jonge hij weet toch zelf ook wel dat hij niet goed zat?
ps. wel jammer want het was een goede soap.
Wel sneu dat degene die het grootste aandeel had in die prestatie niet naar Rio mocht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die hebben heel goed hun best gedaan.
http://nos.nl/rio2016/art(...)atsing-voor-rio.html
Man man manquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nope.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:05 schreef Andromache het volgende:
Maar jongens. We hebben voor het eerst in de historie een Olympische finalist in het ringenturnen gehad.
twitter:chrisklomp twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:15:13Overigens moet Yuri van Gelder door deze uitspraak 1435 euro proceskosten betalen. Ook dat nog eens. reageer retweet
Die siliconentetten van haar zijn zo hard dat hij zich er wel aan omhoog kan trekken vermoed ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben zin in een foursome?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel. Dat hij weer teruggetrokken is, maakt hem toch wel finalist? Of oké, gekwalificeerd voor de finale. Hij hoort bij de beste 8 van de wereld. op dit moment. Laten we dat laatste maar onthouden.quote:
Die vliegtickets van hem en zijn vriendin moet hij dus zelf dokken. Terwijl die advocaat beweerde dat het een gunst was dat zijn vrouw mee mocht vliegen.quote:De turner eiste onder meer deelname aan de finale en dat de turnbond de kosten van het vliegticket terug naar Rio zou betalen
Knap dat ie dat weet zonder gemotiveerde uitspraak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:11 schreef Amarantha het volgende:
twitter:chrisklomp twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:15:13Overigens moet Yuri van Gelder door deze uitspraak 1435 euro proceskosten betalen. Ook dat nog eens. reageer retweet
Staat al op rechtspraak.nlquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Knap dat ie dat weet zonder gemotiveerde uitspraak.
Dit is allang bekend.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Knap dat ie dat weet zonder gemotiveerde uitspraak.
Nee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:12 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel. Dat hij weer teruggetrokken is, maakt hem toch wel finalist?
Terug naar Rio.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Collide het volgende:
[..]
Die vliegtickets van hem en zijn vriendin moet hij dus zelf dokken. Terwijl die advocaat beweerde dat het een gunst was dat zijn vrouw mee mocht vliegen.
Die (Starbucks)koffie moet hij zeker ook zelf betalen.
Zou die al die biertjes ook nog gaan declareren?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Collide het volgende:
[..]
Die vliegtickets van hem en zijn vriendin moet hij dus zelf dokken. Terwijl die advocaat beweerde dat het een gunst was dat zijn vrouw mee mocht vliegen.
Iemand die terugkomt van een verslaving en de finale haalt is een beter rolmodel dan iemand die altijd braaf de regels volgt en nauwelijks moeilijkheden heeft gekend. Zelfs al mist zo iemand af en toe een training.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:51 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ze hebben een A status, rolmodel etc, je bent sporter 365 dagen vna het jaar, je krijgt betaald om te sporten.. daar horen fatsoennormen bij.
Je verwart de vlucht van Rio naar Amsterdam met de vlucht van Amsterdam naar Rio die hij hoopte te gaan maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Collide het volgende:
[..]
Terug naar Nederland zal hij wel gekregen hebben van NOC*NSF. Dit ging over de ticket terug naar Rio als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:13 schreef Collide het volgende:
[..]
Dat is een discussie. Ik vind beide erg knap. Als je je staande kan houden in zo'n wereld met zoveel druk en verleiding is ook gewoon knap.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iemand die terugkomt van een verslaving en de finale haalt is een beter rolmodel dan iemand die altijd braaf de regels volgt en nauwelijks moeilijkheden heeft gekend. Zelfs al mist zo iemand af en toe een training.
Net of hij nog wilt turnen voor TeamNL en of TeamNL hem nog mee wilt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:15 schreef Amarantha het volgende:
Maar ik weet niet hoe het zit met turners en leeftijden.. maar over 4 jaar is hij 37. Ben je dan te oud om nog mee te doen in de OS met turnen?
Nou stel dat ze dat allemaal nog willen.. Is het dan qua leeftijd nog wel haalbaar? Want heb toch idee dat het veel jonge mensen zijn die meedoen aan turnen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:18 schreef Collide het volgende:
[..]
Net of hij nog wilt turnen voor TeamNL en of TeamNL hem nog mee wilt.
Oh, daar staat de proceskostenverdeling in? Heb ik dan even gemist.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:17 schreef Amarantha het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)Yuri-van-Gelder.aspx
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh, daar staat de proceskostenverdeling in? Heb ik dan even gemist.
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:25:51Ik begrijp dat er geen hoger beroep meer komt. Te kort dag, zou Yuri's advocaat Hellingman hebben gezegd. Dan is het echt over en sluiten reageer retweet
Gelukkig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:21 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:VSchildkamp twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 16:25:51Ik begrijp dat er geen hoger beroep meer komt. Te kort dag, zou Yuri's advocaat Hellingman hebben gezegd. Dan is het echt over en sluiten reageer retweet
he he.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:27 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Gelukkig.
Deze soap eindigt vandaag.
Neen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:27 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Gelukkig.
Deze soap eindigt vandaag.
De Graafschap had nog 8982892982 keer minder een punt dan Yuri van Gelderquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef maan_man het volgende:
Ik verwacht een laffe uitspraak, zoals in het kort geding van de Graafschap.
twitter:yvangelder twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 17:32:21Wil iedereen bedanken voor de masale steun! Hebben tot het uiterste gestreden voor mijn verdiende olympische finale https://t.co/Fi1o7aekTc reageer retweet
Maar goed, zelfs dat is niet getoetst door de rechter. Wij weten daarom ook niet of TT feitelijk klopt. Misschien is de rechtmatigheid van het wegsturen helemaal niet getoetst door de rechter.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De Graafschap had nog 8982892982 keer minder een punt dan Yuri van Gelder
Dat is niet de taak van het NOC om een dertiger voor slechte gewoontes te behoeden. Dat moet hij zelf doen. Of niet. En ook dat moet hij zelf weten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:00 schreef Persefoneia het volgende:
Toch vraag ik mij het volgende af. Stel dat hij die nacht wel meer dan 4 of 5 biertjes had gedronken en wellicht wat had gesnoven en men had dat door de vingers gezien. Dan had hij wellicht nog meer gaan stappen met wat biertjes en lijntjes.
Hij is gevoelig voor verslaving.
Over een half jaar zit hij in een talkshow en vertelt dat hij in Rio weer in de verleiding is gekomen en dat hij daardoor een verslavingsprobleem heeft.
Dan roept iedereen, waarom heeft het NOC toen niet ingegrepen.
beide denk ik, en dat is niet laf. De rechter is ook niet gevraagd zich uit te laten, hij is gevraagd om een ticket of een dwangsom te regelenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:32 schreef maan_man het volgende:
Ik verwacht een laffe uitspraak, zoals in het kort geding van de Graafschap. Of geschil leent zich niet voor een kort geding, dan wel eis is praktisch niet uitvoerbaar. Dan hoeft de rechter zich niet uit te late over het wegsturen.
Halve liters klappen w.s.quote:
Dat is wel een interessant punt inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:50 schreef Ulx het volgende:
Kan dit leiden tot verdere willekeur in de behandeling van sporters? Het lijkt alsof ze minder bescherming hebben dan een normale werknemer.
Daarom hoop ik (en denk ik eerlijk gezegd) dat er in het complete vonnis een passage staat dat hij onterecht naar huis is gestuurd maar vanwege allerlei zwaarwegende belangen niet terug naar Rio gestuurd hoefde te worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wel een interessant punt inderdaad.
Precies. Dat hoop ik ook. En ik denk dat ook.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom hoop ik (en denk ik eerlijk gezegd) dat er in het complete vonnis een passage staat dat hij onterecht naar huis is gestuurd maar vanwege allerlei zwaarwegende belangen niet terug naar Rio gestuurd hoefde te worden.
Al was het maar om gewoon duidelijkheid te hebben ipv dat vrijblijvende "de normen" gelul...
Daar hadden ze zelf om gevraagd toch? Zogenaamd kopstaart vonnis om de snelheid van de procedure te bevorderen? Argumentatie volgt in de loop van volgende week.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:04 schreef Poepz0r het volgende:
Vind het vreemd dat ze hem in het ongelijk stellen zonder dat te beargumenteren. Als ze het contract volgen wat sporters tekenen zou hij in het gelijk moeten worden gesteld, puur vanwege het feit dat het veel te wazig is wat nu de EXACTE regels zijn. Klinkt kinderachtig, maar in een rechtsysteem werkt het wel zo.
Reken maar dat hier wel wat achteraan komt voor de volgende Spelen hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:56 schreef AchJa het volgende:
Daarom hoop ik (en denk ik eerlijk gezegd) dat er in het complete vonnis een passage staat dat hij onterecht naar huis is gestuurd maar vanwege allerlei zwaarwegende belangen niet terug naar Rio gestuurd hoefde te worden.
Al was het maar om gewoon duidelijkheid te hebben ipv dat vrijblijvende "de normen" gelul...
+1quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als sporter moet je (soms) schijt aan dingen hebben, anders word je nooit een topsporter.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:
'Ik heb er schijt aan'
Zegt veel over zijn mentaliteit
Het is ook willekeur. Wennemars gaf dat al duidelijk aan he. Bij hem deden ze minder moeilijk etc terwijl hij ook dingen deed die totaal niet door de beugel konden etc.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Reken maar dat hier wel wat achteraan komt voor de volgende Spelen hoor.
Duidelijke regels met specifiek omschreven sancties en strafmaatregelen bij overtredingen.
Nu lijkt het de willekeur van de bobo`s te zijn.
Ik kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen dat, mocht het zo zijn dat de rechter vindt dat hij onterecht naar huis gestuurd is, het niet direct bekend wordt gemaakt en hij niet teruggestuurd hoeft te worden. Want dan geef je tijdens de lopende spelen het NOC/NSF en alles een brevet van onvermogen, moet je met Frankrijk in conclaaf vwb de finaleplaats en weet ik veel wat...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:04 schreef Poepz0r het volgende:
Vind het vreemd dat ze hem in het ongelijk stellen zonder dat te beargumenteren. Als ze het contract volgen wat sporters tekenen zou hij in het gelijk moeten worden gesteld, puur vanwege het feit dat het veel te wazig is wat nu de EXACTE regels zijn. Klinkt kinderachtig, maar in een rechtsysteem werkt het wel zo.
Zijn mentaliteit is i.i.g. goed genoeg voor een plek in de ringenfinale.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:
'Ik heb er schijt aan'
Is belachelijk dat een rechter daar rekening mee houd. Rechter moet onpartijdig zijn uiteraard.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, als zou blijken dat het NOC hem onterecht had weggestuurd, dan dat word natuurlijk een enorme rel, en moet er weer in conclaaf met het IOC en de turnbond enzo.
Nu kan het NOC zeggen: zie je wel, wij hadden gelijk.![]()
zijn talentquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zijn mentaliteit is i.i.g. goed genoeg voor een plek in de ringenfinale.
Mentaliteit ook. Je moet jaren trainen om er te komen en dat is dag in dag uit trainen trainen en nog eens trainen.quote:
Nee want dit gaat nog een staart krijgen, zie hierboven. Of het terecht is moet blijken uit de argumentatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:29 schreef nostra het volgende:
Echt nergens wordt de conclusie die in de TT staat getrokken?
Nope. Althans niet officieel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:29 schreef nostra het volgende:
Echt nergens wordt de conclusie die in de TT staat getrokken?
tenzij je een kater hebt. Want dan blijft deze held de halve dag in zijn bed liggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mentaliteit ook. Je moet jaren trainen om er te komen en dat is dag in dag uit trainen trainen en nog eens trainen.
Inderdaad. Die spieren etc komen vanzelfquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
tenzij je een kater hebt. Want dan blijft deze held de halve dag in zijn bed liggen
motivatie volgt volgende week, staat gewoon bij elk nieuwsberichtquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:04 schreef Poepz0r het volgende:
Vind het vreemd dat ze hem in het ongelijk stellen zonder dat te beargumenteren. .
spieren alleen win je geen finale mee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Inderdaad. Die spieren etc komen vanzelf
Zou zoals bij zowat iedere zitting gewoon direct moeten volgen. Maar de rechter beschermt hier het NOC/NSF zeer duidelijk, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
motivatie volgt volgende week, staat gewoon bij elk nieuwsbericht
Maar dat toont wel aan dat hij mentaliteit heeft anders was hij nooit zover gekomen. Volgens mij heb je totaal geen idee hoeveel jaren je ervoor moet trainen om uberhaupt zover te komen. Dat hij 1 dag zich verslaapt etc, ach doen we allemaal weleens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
spieren alleen win je geen finale mee.
En dat had hem tien dagen later hoe precies parten gespeeld?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
tenzij je een kater hebt. Want dan blijft deze held de halve dag in zijn bed liggen
Wat een zuur weer. Als ie om 06:00 zijn bed in rolde heeft hij gewoon een gezonde nachtrust van 9 uur genoten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Daar red je het niet alleen mee. De mentaliteit was ook uitstekend. Het is een gewone volksjongen die geen blad voor de mond neemt. En die gewoon zegt als hij ergens schijt aan heeft als dat zo is.quote:
rot toch op kneusquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou zoals bij zowat iedere zitting gewoon direct moeten volgen. Maar de rechter beschermt hier het NOC/NSF zeer duidelijk, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
Die taal die je bezigt zal ook wel een kwestie van mentaliteit zijn...quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:
'Ik heb er schijt aan'
ik ben geen topsporter, en ik heb een allergie voor BNW geneuzelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die taal die je bezigt zal ook wel een kwestie van mentaliteit zijn...
[..]
Peter R. sowiesoquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:44 schreef RipCity het volgende:
Haha bij RTL Boulevard worden ze even flink afgemaakt en die Ex-olympier zit daar beetje schaapachtig te wezen.. Wordt er meteen uitgeluld door Peter R.
Wat kan BNW hier nou weer aan doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben geen topsporter, en ik heb een allergie voor BNW geneuzel
Let jij eens op je taal, je ongelijk toegeven is geen schande hoor, dat zou je juist sieren. Inmiddels is het duidelijk dat het onterecht is. Accepteer dat.quote:
wat is onterecht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Joezi het volgende:
[..]
Let jij eens op je taal, je ongelijk toegeven is geen schande hoor, dat zou je juist sieren. Inmiddels is het duidelijk dat het onterecht is. Accepteer dat.
Het is wel ironisch. Aan de ene kant vindt ze het aan zijn mentaliteit te wijten dat hij "ik heb er schijt aan" zegt en dat doet ze zelf: "Rot toch op kneus!". De mentaliteit... Een duidelijk geval van het meten met 2 maten m.i.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Joezi het volgende:
[..]
Let jij eens op je taal, je ongelijk toegeven is geen schande hoor, dat zou je juist sieren. Inmiddels is het duidelijk dat het onterecht is. Accepteer dat.
Dat hadden we kunnen zijn als hij gewoon zijn ding had kunnen doen. De straf volgt als we weer thuis zijn. Zijn straf staat m.i. niet in verhouding tot de overtreding.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een prachtland zijn we toch.
En het mag niet want? Wat is zo veel belangrijker dat hij niet mee mag doen aan de finale?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh heerlijk, aan het hele verhaal te horen heeft yuri z'n tokkie-kant die avond wederom de bovenhand gehad, en dat heeft hem z'n kop gekost. En half Nederland is alsnog over de zeik, "want een biertje moet toch kunnen". Wat een prachtland zijn we toch.
Ik vind dit een beetje een zielige vergelijkingquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel ironisch. Aan de ene kant vindt ze het aan zijn mentaliteit te wijten dat hij "ik heb er schijt aan" zegt en dat doet ze zelf: "Rot toch op kneus!". De mentaliteit... Een duidelijk geval van het meten met 2 maten m.i.
Dat zou kunnen. Maar hij klopt als een bus mevrouw.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje een zielige vergelijking
Het begrip eigen verantwoordelijkheid kunnen we wel uit het woordenboek schrijven ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh heerlijk, aan het hele verhaal te horen heeft yuri z'n tokkie-kant die avond wederom de bovenhand gehad, en dat heeft hem z'n kop gekost. En half Nederland is alsnog over de zeik, "want een biertje moet toch kunnen". Wat een prachtland zijn we toch.
alleen als je net zo dom bent als Yuriquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar hij klopt als een bus mevrouw.
TeamYuri heeft hier zelf om gevraagd om bij een positief vonnis meteen verdere stappen te kunnen ondernemen, anders was het vonnis samen met de motivatie pas volgende week verschenen en dat was te laat geweest voor de ringenfinale. (mocht hij in het gelijk worden gesteld.)quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou zoals bij zowat iedere zitting gewoon direct moeten volgen. Maar de rechter beschermt hier het NOC/NSF zeer duidelijk, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
Maar goed. Laten we er over ophouden. Mede omdat ik die vergelijking niet aandurf.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
alleen als je net zo dom bent als Yuri
Dat moet idd nog blijken (wettelijk gezien dan) maar gezien hoe het vanmiddag verlopen is op de zitting geef ik de NOC/NSF weinig kans... Die hadden gewoon een waardeloos verhaal, meer kun je er niet van maken.quote:
Gevalletje 'als 33'er kan je best zelf bepalen of je een biertje drinkt' vs 'juist bij hem moet je iemand persoonlijk bijzetten om fouten te voorkomen' inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel ironisch. Aan de ene kant vindt ze het aan zijn mentaliteit te wijten dat hij "ik heb er schijt aan" zegt en dat doet ze zelf: "Rot toch op kneus!". De mentaliteit... Een duidelijk geval van het meten met 2 maten m.i.
Vind jij de straf die hij kreeg het natuurlijke gevolg van het blijkbaar niet nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid? Want daar is het volgens mij al 23 delen over te doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het begrip eigen verantwoordelijkheid kunnen we wel uit het woordenboek schrijven ja.
De trainer haalde de finale niet. De bond haalde de finale niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het begrip eigen verantwoordelijkheid kunnen we wel uit het woordenboek schrijven ja.
Goede post. Dat raakt wel de essentie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
De trainer haalde de finale niet. De bond haalde de finale niet.
Dus waarom menen zij iemand dwars te mogen zitten die de finale wel haalde?
Gewoon, omdat je niet in pas loopt van de bond en niet binnen de lijntjes kleurt van de kleurplaat van de trainer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
De trainer haalde de finale niet. De bond haalde de finale niet.
Dus waarom menen zij iemand dwars te mogen zitten die de finale wel haalde?
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
Topstuk inderdaad, even de feiten opsommenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:11 schreef Bart2002 het volgende:
Ik plaats de post van deze user nogmaals. Ik vind hem goed. Ter overweging.
Dat ja, nu houden ze de kaken op elkaar om onrust onder de atleten te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:06 schreef AchJa het volgende:
Je kun nu wel als een olifant in de porseleinkast die hele NOC/NSF gaan slopen maar daar schiet echt helemaal niemand iets mee op nu de spelen nog in volle gang zijn. Maar ik zie dit verhaal na de spelen nog wel een flink staartje krijgen.
Een kort geding is dan ook geen gewone zitting.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat eerste weten we niet precies en dat tweede daar had de "baas" even mee moeten wachten tot we weer terug in NL waren. Dat was een zeer verstandige zet geweest van de "baas". M.i. is de "baas" heftig in paniek geraakt. De "baas" wist het ook niet meer en heeft in retrospectief een domme beslissing genomen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:16 schreef clumsy_clown het volgende:
De kerel heeft zich meerdere keren misdragen tegenover z'n baas en z'n baas is het zat.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Maar ben benieuwd naar je juridische punten hierover.
Hij is nooit grappig. Nooit.quote:
Uh het eerste weten we wel, de kerel heeft een geschiedenis van heb ik jou daar. En christus, hoe moeilijk is het om als topsporter je die paar dagen dat de OS duren aan iedere training en iedere afspraak te houden? Je werkt ergens keihard voor, krijgt er bakken met geld voor toegeworpen en vervolgens laat je het varen omdat je een avondje wil doorzakken? Of de consequentie nou te hard is of niet, ik vind alleen al het feit dat hij dat risico willens en wetens wil lopen getuigen van voldoende stupiditeit om geen medelijden met hem te hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat eerste weten we niet precies en dat tweede daar had de "baas" even mee moeten wachten tot we weer terug in NL waren. Dat was een zeer verstandige zet geweest van de "baas".
Dat zal een rechter niet snel doen. Alleen als de bond duidelijk tegen het eigen beleid in de sporter naar huis gestuurd heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De inhoudelijke vragen spelen dan niet direct meer een rol, vraag is ook in hoeverre de rechter vind dat hij daar überhaupt over gaat. Ben wel benieuwd naar de motivatie op dit punt. Kan betekenen dat elke beslissing door een bond straks bij selecties ofzo tot een kort geding leidt. Denk niet dat de rechter die opening wil creëren, en zich dus over de inhoudelijke toetsing op de vlakte zal houden.
Ik moet zeggen dat ik in jouw visie ook wel iets zie. Maar de straf is veel te zwaar m.i. Ik ben niet zo van de "NO MERCY" kerk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Uh het eerste weten we wel, de kerel heeft een geschiedenis van heb ik jou daar. En christus, hoe moeilijk is het om als topsporter je die paar dagen dat de OS duren aan iedere training en iedere afspraak te houden? Je werkt ergens keihard voor, krijgt er bakken met geld voor toegeworpen en vervolgens laat je het varen omdat je een avondje wil doorzakken? Of de consequentie nou te hard is of niet, ik vind alleen al het feit dat hij dat risico willens en wetens wil lopen getuigen van voldoende stupiditeit om geen medelijden met hem te hebben.
Als jouw baas vage, onduidelijke, tegenstrijdige regeltjes verzint zodra hij ze nodig heeft om je te ontslaan piep je wel anders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is gewoon verdomde simpel: De kerel heeft zich meerdere keren misdragen tegenover z'n baas en z'n baas is het zat. Dat het IOC en het NOC zo corrupt als Putins anus is, verandert daar weinig aan. Hullie doen het ook is nooit een fatsoenlijk argument geweest. Jammer hoor voor Yuri, en ik hoop dat hij niet in een al te diepe put pleurt, maar het is een volwassen kerel. Bietje verantwoordelijkheid dragen mag wel.
Nou nee, dat nog niet eens. De vordering was "weer meedoen aan de finale".quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit komt erop neer dat de rechter kijkt of de NOC bevoegd is om de beslissing te nemen iemand tegen zijn zin in terug te trekken van deelname.
Dat is het dus.
Het gaat hier wel over veel meer dan dat. Stasi verwensingen en het uitschelden van noc kwam niet enkel vanwege een mogelijke disproportionele straf. Of vind jij dar hij wel regels heeft overtreden, maar anders gestraft moet worden? Want ik krijg de indruk dat bijna iedereen en hem uberhaupt onschuldig vind.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind jij de straf die hij kreeg het natuurlijke gevolg van het blijkbaar niet nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid? Want daar is het volgens mij al 23 delen over te doen.
Weer een zeer goede post. Ik lok het wel een beetje uit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het gaat hier wel over veel meer dan dat. Stasi verwensingen en het uitschelden van noc kwam niet enkel vanwege een mogelijke disproportionele straf. Of vind jij dar hij wel regels heeft overtreden, maar anders gestraft moet worden? Want ik krijg de indruk dat bijna iedereen en hem uberhaupt onschuldig vind.
Maar ik zou het daar denk ik anders aangepakt hebben en hem eventueel anders straffen. Al ken ik, en wij allen, de hele casus niet. Nog steeds niet. Want van Gelder verklaart zelf ook soms weer wat anders dan eerder. Maar als ze hem alleen uit het dorp hadden gegooid, dan zou ik niet zijn gaan pleiten voor hem naar huis sturen.
Maar mijn punt ging over eigen verantwoording, en dus primair of hij fout gehandeld heeft ja of nee. En dan zeg ik ja. En daar had hij zelf primair als eerste invloed op, die verantwoording heeft hij niet genomen.
Daarnaast sloeg mijn opmerking op de reeks hier dat iedereen steeds roept dat hij zelf kan beslissen wat goed voor hem is, wat hij nodig heeft qua ontspanning etc. Maar als het fout gaat roept men ook meteen dat ze er juist beter op hadden moeten zitten omdat het een moeilijke jongen is en je het hem dus niet zo kwalijk kan nemen. Ook dat vind ik duiken voor eigen verantwoording.
En dat vind ik ook weer prima van jequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Weer een zeer goede post. Ik lok het wel een beetje uit.
Bumper NOS Journaal 20:00, "Yuri terecht naar huis gestuurd".quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:53 schreef Joezi het volgende:
@mods: graag de TT aanpassen deze klopt niet
De rechtszaak ging alleen maar over de eisen van Van Gelder en die eisen zijn afgewezen.
Dat is heel wat ander wat anders dan een uitspraak of het terecht is of dat er terecht gehandeld is.
Ehmm nee Gerard, je kunt dit niet achter je laten.quote:Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF, heeft in een korte reactie laten weten dat hij tevreden is met de uitspraak in het kort geding dat turner Yuri van Gelder tegen de sportkoepel had aangespannen. "We zijn blij dat we het nu achter ons kunnen laten."
Ja RTL nieuws net ook, slechte journalistiekquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:55 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bumper NOS Journaal 20:00, "Yuri terecht naar huis gestuurd".
Beetje vreemd allemaal.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:34 schreef MikeRoss het volgende:
OMG dat RTL Nieuws weer...'Vandaag deedt de rechter uitspraak over het feit dat het NOC hem terrecht naar huis heeft gestuurd.'.
Ehh...maar het ging nu juist alleen maar over de eisen van Van Gelder en die eisen zijn afgewezen. Dat is heel wat ander, wat een SLECHTE journalistiek.
Nee hoor. Dat zou ook helemaal niet kunnen, want daar gaat NOC niet over. De vordering was dat NOC al het mogelijke zou doen om deelname aan de finale alsnog voor elkaar te krijgen. Een soort inspanningsverplichting dus.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nee, dat nog niet eens. De vordering was "weer meedoen aan de finale".
Hoe je het ook wil noemen... Het is iig geen uitspraak dat hij onterecht weggestuurd zou zijn wat er nu wel van gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zou ook helemaal niet kunnen, want daar gaat NOC niet over. De vordering was dat NOC al het mogelijke zou doen om deelname aan de finale alsnog voor elkaar te krijgen. Een soort inspanningsverplichting dus.
Zo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 19:53 schreef Joezi het volgende:
@mods: graag de TT aanpassen deze klopt niet en is ABJECT!
De rechtszaak ging alleen maar over de eisen van Van Gelder en die eisen zijn afgewezen.
Dat is heel wat ander wat anders dan een uitspraak of het terecht is of dat er terecht gehandeld is.
Mag je zelf bij het nieuwe topic doenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hmmm ik zou doen: SCHANDE: Yuri van Gelder verliest kort geding
George Orwell, 1984 . Ik heb het altijd al gezegd. Van Gelder moet ongedaan gemaakt worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 16:34 schreef Andromache het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga je het doorhebben. De hele wereld is verrot. Het gaat er om dat jij wat minder verrot bent dan de rest.
topsport ook weer. Het komt me eigenlijk de neus uit. Ik vind er geen bal meer aan. Machines zijn het. Geen mensen.
Ik vind dit jaar heel die OS geen sfeer, geen spanning hebben. Geen feestelijke sfeer. Geen leuk publiek, niks.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
George Orwell, 1984 . Ik heb het altijd al gezegd. Van Gelder moet ongedaan gemaakt worden.
sjezus wat een zin timmmmmmmmmmmmmmmmmm.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Toch wel geestig dat ik 100% zeker weet dat degenen die nu schande roepen en vinden dat het allemaal alsnog niet moet kunnen dat wegsturen een voor vGelder positief uitpakkende uitspraak als een overwinning hadden gezien en dat gebruikt was om iedereen die zich er wel in kon vinden, de beslissing, ermee om de oren de slaan
Ja dat is zo'n zin die je dan begint en dan eigenlijk al weet dat het niet goed komt. Maar ik kon het niet meer recht breien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
sjezus wat een zin timmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Toch wel geestig dat ik 100% zeker weet dat degenen die nu schande roepen en vinden dat het allemaal alsnog niet moet kunnen dat wegsturen een voor vGelder positief uitpakkende uitspraak als een overwinning hadden gezien en dat gebruikt was om iedereen die zich er wel in kon vinden, de beslissing, ermee om de oren de slaan
het is simpel: de rechter beslistquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat is zo'n zin die je dan begint en dan eigenlijk al weet dat het niet goed komt. Maar ik kon het niet meer recht breien.
Vertaal jij het even voor de rest?
Het recht heeft gezegevierdquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:46 schreef komrad het volgende:
[..]
het is simpel: de rechter beslistzo werkt dat in Nederland
Maar degenen die er nu schande van spreken en de NOC van alles blijven verwijten, hadden als het dubbeltje de andere kant op was gevallen wel met winst geschermd om de andere kant mee om de oren te slaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:46 schreef komrad het volgende:
[..]
het is simpel: de rechter beslistzo werkt dat in Nederland
Helemaal met je eens! Hele vreemde spelen dit.quote:Ik vind dit jaar heel die OS geen sfeer, geen spanning hebben. Geen feestelijke sfeer. Geen leuk publiek, niks.
Alles is kut en iedereen maakt elkaar toch wel af.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja dat is zo'n zin die je dan begint en dan eigenlijk al weet dat het niet goed komt. Maar ik kon het niet meer recht breien.
Vertaal jij het even voor de rest?
Ik heb chocola nodig, anders wordt het niks meer voor vanavondquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Alles is kut en iedereen maakt elkaar toch wel af.
dat houd je toch. Groot probleem is wel dat een deel van Nederland de authoriteit van de rechterlijke macht steeds minder accepteert. Dat is zorgwekkend en ook onacceptabel omdat het de basis is voor onze democratie,rechtstaat en daarmee voor onze vrije manier van leven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar degenen die er nu schande van spreken en de NOC van alles blijven verwijten, hadden als het dubbeltje de andere kant op was gevallen wel met winst geschermd om de andere kant mee om de oren te slaan.
Maar nu is de uitspraak opeens niks waard
Ik zou erover tweeten als ik jou was. #nosfaal #jesuisyuriquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:49 schreef MikeRoss het volgende:
Doet de NOS het net weer. Mevrouw de presentator roept gewoon dat de rechter heeft gezegd dat het NOC Yuri terecht naar huis heeft gestuurd.![]()
Nou dat valt ook tegen hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 20:07 schreef Andromache het volgende:
Erg. Ik moet weer een krant nemen. Die doen tenminste nog wat aan echte uitpluizerij.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb chocola nodig, anders wordt het niks meer voor vanavond
Ik heb sowieso nodig drank nodig. Ja, dan gaan we waarschijnlijk gewoon dood, maar soms moet je er wat voor over hebbenquote:
Die uitspraak zegt niets over de morele juistheid van de actie van de trainer noch Van Gelder. Daar kan een rechter niks mee, wat moet die nu met gevoelskwesties? Dit ging om juridische gronden. Daar gaan we het ook nooit over eens worden. Door mij is de rechtszaak in ieder geval nooit aangegrepen als moreel oordeel, en je moet niet doen alsof de hele goegemeente dat wel doet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar degenen die er nu schande van spreken en de NOC van alles blijven verwijten, hadden als het dubbeltje de andere kant op was gevallen wel met winst geschermd om de andere kant mee om de oren te slaan.
Dat valt wel een beetje mee en eigenlijk ben ik het ook wel eens dat de vorderingen niet zijn toegewezen, was dat wel gebeurd dan had je tijdens de spelen gewoon een gigantisch probleem gehad. Dan had Nederland niet meer met goed fatsoen kunnen sporten denk ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
living on the edgequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nodig drank nodig. Ja, dan gaan we waarschijnlijk gewoon dood, maar soms moet je er wat voor over hebben![]()
Dat heb ik wel met van Gelder gemeen
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:00 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik zat meer aan bier te denken. Stuk of 4/5.
Nee, die is dit keer van de normen en waarden. Bovendien is turnen een elitesport.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:16 schreef TUFKAL het volgende:
We hebben weer een nieuw slachtoffer in NL. Heeft Geert Wilders al schande getweet over de Nederlandse rechtspraak?
#neprechtbankquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:16 schreef TUFKAL het volgende:
We hebben weer een nieuw slachtoffer in NL. Heeft Geert Wilders al schande getweet over de Nederlandse rechtspraak?
eh het anti-yuri kamp zijn de pvv-ers in de casus, NOC-NSF is extreem rechtsch, met Yuri de linksche rebelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:16 schreef TUFKAL het volgende:
Daar komt het wel op neer, ook al is het wellicht niet letterlijk zo gezegd (ik meen overigens dat de persrechter het wel zo verwoorde). De vorderingen komen allemaal voort uit het idee dat het wegsturen onterecht was en er (dus) alles aan gedaan moet worden om dat ongedaan te maken. Daar ging ook 90% van de pleitnota's over. Het zou vrij onlogisch zijn als de rechter enerzijds oordeelt dat het wegsturen onterecht was, maar anderzijds niet vindt dat NOC ook maar iets hoeft te doen om (te proberen) het terug te draaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe je het ook wil noemen... Het is iig geen uitspraak dat hij onterecht weggestuurd zou zijn wat er nu wel van gemaakt wordt.
Ik denk van niet maar dat zullen we vanzelf wel lezen als alles beschikbaar is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:39 schreef k_man het volgende:
Daar komt het wel op neer, ook al is het wellicht niet letterlijk zo gezegd (ik meen overigens dat de persrechter het wel zo verwoorde). De vorderingen komen allemaal voort uit het idee dat het wegsturen onterecht was en er (dus) alles aan gedaan moet worden om dat ongedaan te maken. Daar ging ook 90% van de pleitnota's over. Het zou vrij onlogisch zijn als de rechter enerzijds oordeelt dat het wegsturen onterecht was, maar anderzijds niet vindt dat NOC ook maar iets hoeft te doen om (te proberen) het terug te draaien.
Je denkt van niet? OK. Ik ben direct overtuigd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk van niet maar dat zullen we vanzelf wel lezen als alles beschikbaar is.
Het is gewoon afwachten. Zoals ik al eerder zei denk ik dat andere belangen op dit moment veel zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Je denkt van niet? OK. Ik ben direct overtuigd.
Waarschijnlijk niet, want hij hoeft niks meer te doen voor zijn gouden medaille toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:19 schreef Zorro het volgende:
Ook hier even:
Stel nou dat Dorian vanacht flink op stap gaat. Wordt hij dan naar huis gestuurd?
Het is in competitie, hij kan gediskwalificeerd worden. Het is hoe dan ook niet officieel, hoe onwaarschijnlijk ook, het kan nog fout.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, want hij hoeft niks meer te doen voor zijn gouden medaille toch?
Hoe dan? Als hij bijvoorbeeld van zijn board kankert en niet finisht, is ie dan zijn medaille kwijt?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is in competitie, hij kan gediskwalificeerd worden. Het is hoe dan ook niet officieel, hoe onwaarschijnlijk ook, het kan nog fout.
Alleen de turners hadden een drankverbod...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:19 schreef Zorro het volgende:
Ook hier even:
Stel nou dat Dorian vanacht flink op stap gaat. Wordt hij dan naar huis gestuurd?
Met zin bezopen kop een ander van de plank slaan? Zich verslapen voor de race? Ik zeg al, het is geen waarschijnlijk scenario dat het mis gaat, maar het KAN.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe dan? Als hij bijvoorbeeld van zijn board kankert en niet finisht, is ie dan zijn medaille kwijt?
Als hij het zo bont maakt, zullen ze hem wel terugtrekken ja. Als ie enkele uren voor de start in kennelijk beschonken staat verkeert of met een knallende kater daar staat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Met zin bezopen kop een ander van de plank slaan? Zich verslapen voor de race? Ik zeg al, het is geen waarschijnlijk scenario dat het mis gaat, maar het KAN.
Ik vraag me gewoon echt serieus af of ze dan konsekwent zouden zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als hij het zo bont maakt, zullen ze hem wel terugtrekken ja. Als ie enkele uren voor de start in kennelijk beschonken staat verkeert of met een knallende kater daar staat.
Hoe dan ook is dat aan de bond en de omstandigheden zullen meegewogen worden. Als hij al eerder in de fout gegaan is en zo in de ogen van de bond een onwerkbare situatie veroorzaakt heeft, heb je daar kans op. Moet hij wel de bond ernstige imagoschade toe kunnen brengen. Zoals inderdaad in kennelijke staat een ander van de plak tikken.
Sowieso is het natuurlijk appels met peren vergelijken, maar voor de user die makkelijk punten wil scoren, maakt dat natuurlijk niet uit
Mensen die nog steeds denken dat het om het stappen of een biertje gaatquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:19 schreef Zorro het volgende:
Ook hier even:
Of de turnbond dan consequent zou zijn?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon echt serieus af of ze dan konsekwent zouden zijn.
Welnee, dat was zelfs geen argument in de zaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is gewoon afwachten. Zoals ik al eerder zei denk ik dat andere belangen op dit moment veel zwaarder wegen.
Jawel, ritmische gymnastiek en kleiduiven schieten echt mooi en spannend (dit is geen grap)quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind dit jaar heel die OS geen sfeer, geen spanning hebben. Geen feestelijke sfeer. Geen leuk publiek, niks.
Verder vind ik dat men in Brazilie die kaarten gewoon moet weggeven aan bewoners van de favelas ipv ze voor woekerpijzen te proberen te verkopen. Gemiste kans wat mij betreft. Erg jammer en totaal onnodig sienlege tribunes inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind dit jaar heel die OS geen sfeer, geen spanning hebben. Geen feestelijke sfeer. Geen leuk publiek, niks.
Lijkt me vrij terecht als ze hem dan naar huis sturen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Met zin bezopen kop een ander van de plank slaan? Zich verslapen voor de race? Ik zeg al, het is geen waarschijnlijk scenario dat het mis gaat, maar het KAN.
Dit dus. Die man heeft het aan zichzelf te wijten. Keer op keer op keer in de fout gegaan. Heeft zichzelf totaal onmogelijk gemaakt in de turnploeg door zijn gedrag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:54 schreef Vallon het volgende:
Jammer van Yuri, een ongeleid ongedisciplineerd sportfenomeen, die opnieuw z'n grootste strijd voert met zichzelf als tegenstander. Pijnlijk te zien hoe iemand zo overtuigd van zichzelf, zich zo ongenaakbaar voelt en meent te kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan de sportbond(en) en hun coaches.
Ws., heeft hij nog mazzel dat het NOC*NSF bewust heeft afgezien om een drugtest te laten doen. Ik kan mij zo indenken dat ze hem daarmee mogelijk een laatste dienst hebben bewezen. Kan Yuri iig nog in Brazilië met z'n dinnetje, andere ringentjes gaan opzetten.
Snap wel dat ze Wammes er buiten hebben gelaten. Geeft alleen maar meer onrust, kans dat de stammenstrijd Zonderland-Wammes weer oplaait en het zou ook weinig toevoegen. Hij is op basis de feiten die hij heeft toegegeven weggestuurd. De bonden hebben hem nog geprobeerd tegen zichzelf te beschermen door de coke er zoveel mogelijk buiten te laten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 01:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het gevoel hebben dat er echt meer aan de hand is. Natuurlijk probeert Van Gelder zijn eigen straat schoon te vegen maar dat doen mensen met een verslavingsprobleem wel vaker.
Ik vind het wel typisch dat we Wammes dan niet gehoord hebben om het voor Yuri op te nemen, die zou dan immers hem aardig vrij kunnen pleiten...
Het debat gaat idd vooral over conformistische bonden vs rebelse sportheld maar er wordt, ook in de dit verhaal weer, veel te gemakkelijk voorbij gegaan aan het feit van Gelder een verslavingsprobleem heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 08:53 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.ad.nl/home/yur(...)-nederland~afa186e3/
De columnist beschrijft treffend de botsende wereldbeelden die je hier ook ziet al 23 delen.
De conclusie:
"In die zin staat 'Yurigate' symbool voor een veranderend Nederland. Van Gelder is bij uitstek de verpersoonlijking van dat mythische, 'rebelse Holland', dat voor zichzelf een uitzonderingspositie claimt in de verder zo naargeestige, conformistische wereld. Veel Nederlanders houden hardnekkig aan dat beeld vast. Maar anderen, onder wie Van Gelders critici en de Olympische sporters die écht willen presteren, beseffen: dat land is een gemakzuchtige illusie. Wie wil winnen, zorgt dat hij eraan ontsnapt."
Knap dat jij aan de hand van die woorden dergelijke conclusies kan trekken, alleen maar omdat hij in het verleden coke heeft gebruikt. Als dat niet zo was geweest dan had jij waarschijnlijk een heel andere toon aangeslagen. Beetje tunnelvisie vind je niet?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:10 schreef Confetti het volgende:
Al die idioten die roepen 'wij nemen toch ook af en toe een biertje, whats the problem' snappen het ook niet helemaal.
Eigenlijk zeggen de woorden 'daar heb ik schijt aan' alles over deze verslaafde junk.
Het gaat om het moment waarop hij het zei, de dag na zijn fout. Alleen iemand die inderdaad schijt heeft zou zoiets kunnen doen en dan de volgende dag nog met zo'n reactie komen als hem gevraagd wordt of het misschien niet zo handig was wat hij deed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:27 schreef danos het volgende:
[..]
Knap dat jij aan de hand van die woorden dergelijke conclusies kan trekken, alleen maar omdat hij in het verleden coke heeft gebruikt. Als dat niet zo was geweest dan had jij waarschijnlijk een heel andere toon aangeslagen. Beetje tunnelvisie vind je niet?
Dat is nmm wat te kort door de bocht. Ik heb hier eigenlijk vrij weinig mensen gezien die Yuri echt vrijpleiten. Het gros was het er wel over eens dat hij een (fikse) uitbrander verdiende. De strafmaat (het naar huis sturen) is waar de meesten hun vraagtekens bij gezet hebben, althans ik iig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 08:53 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.ad.nl/home/yur(...)-nederland~afa186e3/
De columnist beschrijft treffend de botsende wereldbeelden die je hier ook ziet al 23 delen.
Ik zet het altijd wat vetter aan indien mogelijk.quote:
Collega's wakker maken? Waar staat dat?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat om het moment waarop hij het zei, de dag na zijn fout. Alleen iemand die inderdaad schijt heeft zou zoiets kunnen doen en dan de volgende dag nog met zo'n reactie komen als hem gevraagd wordt of het misschien niet zo handig was wat hij deed.
Midden in een toernooi het park verlaten, alcohol drinken, tegen de ochtend terugkomen, collega's wakker maken(dus niet eens het fatsoen om binnen te sneaken) en dan nóg roepen dat 'je schijt hebt'.
Dit is geen slachtoffer maar een idioot. Of verslaafd.
Dat weet ik. Daarom moet ik dat uiteraard weer een beetje nuanceren anders wordt het hier te snel saai.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zet het altijd wat vetter aan indien mogelijk.
Knap dat je dat allemaal weet: een vermeende alcoholverslaving, cocaïnegebruik, de gedachtegang van de bonden, de motivatie om Wammes er buiten te laten.quote:
O.a. http://www.metronieuws.nl(...)schakelt-advocaat-inquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:41 schreef danos het volgende:
[..]
Collega's wakker maken? Waar staat dat?
Verder vreemd dat Wammes terwijl die bijna de hele tijd (op zijn tijd in de club na) erbij is geweest en ook samen met Yuri terug is gekomen, nog niks heeft laten horen. Die kan dat verhaal toch bevestigen?
Ik heb hem ook op geen enkele manier enigszins spijt horen betuigen. Niet eens een beetje. Meneer houdt eigenlijk nog steeds vol dat het allemaal overdreven is. Dan begrijp je niet helemaal hoeveel er in je is geinvesteerd, ondanks zijn verleden.quote:„Om 1 uur 's nachts heeft hij het Holland Heineken House verlaten en is vervolgens het nachtleven van Rio de Janeiro ingegaan, in een nachtclub beland totdat hij uiteindelijk om zes uur ’s ochtends terugkeerde in het olympisch dorp. Die terugkeer is niet onopgemerkt gebleven. Dat maakt wel duidelijk dat hij niet ‘een biertje’ heeft gedronken, maar dat het wel echt veel meer moet zijn geweest.”
Tja. Je hebt ook mensen die, tegen alle feiten en logica in, er nog steeds vast van overtuigd zijn dat de rechter ze alsnog gelijk zal geven en zal zeggen dat het wegsturen onterecht was...quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:35 schreef AchJa het volgende:
En laten we wel wezen types als die columnist heb ik tot nu toe weinig tot niet gehoord maar nu alles in kannen en kruiken en afgehamerd is door de rechter gaan ze er in lijn met de uitspraak wat van vinden...![]()
Nee hoor, dat kan iedereen met een beetje kennis van het verleden, inzicht in de sport en logisch redeneren bedenken :pquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Knap dat je dat allemaal weet: een vermeende alcoholverslaving, cocaïnegebruik, de gedachtegang van de bonden, de motivatie om Wammes er buiten te laten.
Metronieuws als bronquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
O.a. http://www.metronieuws.nl(...)schakelt-advocaat-in
[..]
Ik heb hem ook op geen enkele manier enigszins spijt horen betuigen. Niet eens een beetje. Meneer houdt eigenlijk nog steeds vol dat het allemaal overdreven is. Dan begrijp je niet helemaal hoeveel er in je is geinvesteerd, ondanks zijn verleden.
Dat de strafmaat buitenproportioneel was tov het vergrijp. Ja, die mening ben ik nog steeds toegedaan...quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:52 schreef k_man het volgende:
Tja. Je hebt ook mensen die, tegen alle feiten en logica in, er nog steeds vast van overtuigd zijn dat de rechter ze alsnog gelijk zal geven en zal zeggen dat het wegsturen onterecht was...
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 03:10 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat snapt die rechter natuurlijk ook wel als zo'n beetje heel filmend Nederland in zijn stulpje aanwezig is. De rechter heeft enkel uitspraak gedaan over de vordering zoals deze is ingediend. Deze vordering is afgewezen. Ondanks wat RTL/NOS je wilt doen laten geloven is er geen uitspraak gedaan over de proportionaliteit van de disciplinaire maatregel. Wel valt het te verwachten dat een eventuele uitspraak hierover in de lijn ligt van het huidige vonnis. Vergeet niet dat dit in principe een voorlopig vonnis is. Het is even afwachten wat de werkelijke motivatie van de rechter over het afwijzen van de vordering wordt. Daarbij als er iemand een magistraal topicwender is, dan is het wel een rechter. Een rechter is heer en meester in het juist toekennen van de belangen binnen de wet en regelgeving. Dat kan soms wat onwennig aanvoelen. Ik verwacht dat deze rechter überhaupt zijn vingers niet wilt branden aan het vraagstuk of Yuri's uitsluiting terecht is. Dat was immers ook geen onderdeel van de vordering. Dit gaat vast en zeker nog een staartje krijgen.
Apart, want met die post ben ik het ook wel eens. Er staat namelijk in dat een eventuele uitspraak waarschijnlijk in lijn zal liggen met het reeds bekende vonnis. Dat is dus nogal in tegenspraak met hetgeen jij hier steeds te berde brengt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:00 schreef AchJa het volgende:
Dat de strafmaat buitenproportioneel was tov het vergrijp. Ja, die mening ben ik nog steeds toegedaan...
En ik denk idd dat dit na de spelen nog een staartje gaat krijgen.
Edit: Ik quote even onbeschaamd de post van Strato uit het andere (NWS)topic, dat beschrijft prima hoe ik er ook over denk:
[..]
Nou, dat snap ik ook niet waarom dat er steeds bij wordt gehaald. Toen Erica nog zwom deed ze dat echt niet. Nu mag ze de hele dag zuipen als ze wil.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:04 schreef k_man het volgende:
^ Joep...![]()
Als het nou z'n broer was geweest, soît - die weet zelf ook wel iets van topsport. Deze vergelijkingen met Terpstra of Eurlings slaan echter nergens op. Die hoeven niet te sporten.
Hij zegt waarschijnlijk en daar wijk ik dan in af, maar zoals je ook hebt kunnen lezen heb ik gezegd dat dat afwachten is. Als er iets instaat over de strafmaat dan denk ik dat het in het voordeel van Yuri is aangezien die gewoon een veel beter verhaal had, dit itt de advocaat van het NOC.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:10 schreef k_man het volgende:
Apart, want met die post ben ik het ook wel eens. Er staat namelijk in dat een eventuele uitspraak waarschijnlijk in lijn zal liggen met het reeds bekende vonnis. Dat is dus nogal in tegenspraak met hetgeen jij hier steeds te berde brengt.
Wel bijzonder van de bond dan om een alcoholist in zijn eentje lekker op stap te laten gaan, om vervolgens verontwaardigd te zijn als hij gedronken blijkt te hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:55 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan iedereen met een beetje kennis van het verleden, inzicht in de sport en logisch redeneren bedenken :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |